Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00311 004124 14816722 na godz. na dobę w sumie
Sprawdziany. Przyroda. Klasa IV. Sukces w nauce - ebook/pdf
Sprawdziany. Przyroda. Klasa IV. Sukces w nauce - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 40
Wydawca: Literat Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7898-370-5 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> dla dzieci i młodzieży >> dla dzieci
Porównaj ceny (książka, ebook (-15%), audiobook).

Tematycznie ułożone sprawdziany z przyrody dla klasy czwartej opracowane przez doświadczonego nauczyciela. Zawierają karty odpowiedzi do wszystkich pytań i zadań oraz grę edukacyjną. Zadania zawarte w tej książce są zgodne z nową podstawą programową Ministerstwa Edukacji Narodowej; nadają się do samodzielnej pracy dziecka; ułatwiają powtórzenie wiadomości przed pracą klasową; mogą być wykorzystywane podczas przygotowań do konkursu przedmiotowego; umożliwiają powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem szóstoklasisty; są materiałami pomocniczymi dla nauczycieli; pomagają w praktycznym sprawdzeniu wiedzy przyrodniczej; ćwiczą umiejętności korzystania z takich źródeł informacji, jak teksty, mapy, tabele, diagramy, schematy oraz fotografie.

 

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

POLECAMY I JA I MOJE OTOCZENIE Zadanie 1. Uzupełnij tekst, wykorzystując wyrazy pomocnicze z ramki. wieczorem, najtrudniejszego, krótkie, porze, przyjemność, posiłki, czynnie, porze  Po przyjściu ze szkoły zrób krótką przerwę, zajmij się tym, co sprawi ci ..................................................................................................................... .  Staraj się odrabiać lekcje zawsze o tej samej ....................................... .  Odrabianie lekcji zaczynaj od zadania ................................................. .  Rób ………………… przerwy w nauce.  Nie odrabiaj lekcji późnym ...................................................................... .  Chodź spać o tej samej .......................... . Pamiętaj, że twój organizm w tym wieku potrzebuje na regenerację sił około 10 godzin snu.  Regularnie spożywaj ................................................................................. .  Staraj się odpoczywać ............................................................................. . Zadanie 2. Zaznacz X poprawne dokończenie zdania. A. podczas snu planujemy zajęcia na następny dzień, B. w trakcie snu organizm odzyskuje siły, C. podczas snu najlepiej trawimy pokarm. Zadanie 3. Spośród wymienionych elementów przyrody wybierz i połącz liniami z okienkiem tylko te, które należą do przyrody nieożywionej. dąb grad pasikonik mysz PRZYRODA NIEOŻYWIONA kamień gleba fiołek woda Zadanie 4. Co powinien zabrać ze sobą Jaś, aby podczas wycieczki mógł dokładnie obserwować ptaki? Wybierz i zaznacz X właściwą odpowiedź. A. mikroskop, B. lornetkę, C. lupę, D. aparat fotograficzny. Sen jest ważny dla organizmu, ponieważ: Zadanie 5. Napisz, jakich przyrządów użyjesz do: obserwacji bociana w locie – ......................................................................... obserwacji życia w kropli wody ze stawu – ................................................... obserwacji planet i gwiazd na niebie – ......................................................... ........................................................................ obserwacji gąsienicy motyla – Zadanie 6. Przedstawione na rysunku rodzaje zmysłów połącz liniami z odpowiednimi wrażeniami. słone paluszki plusk wody lot wróbla ostrość pieprzu zapach ciasta ukłucie komara szum morza Zadanie 7. Ania poszła na nadmorską plażę. Od strony szumiącego morza wiał ciepły wiatr, a nad głową wesoło krzyczały mewy. Wymień zmysły, dzięki którym Ania cieszyła się spacerem: ........................................................................................................................................... Zadanie 8. Na których ilustracjach przedstawione są przyrządy i przybory przyrodnika? Wpisz ich nazwy obok rysunków. W N S E Zadanie 9. Wskaż i podpisz elementy optyczne mikroskopu. Zadanie 10. Oblicz, jakie powiększenie uzyskasz, jeśli okular mikroskopu powiększa 10 razy, a obiektyw 20 razy. Obliczenia: Odpowiedź: ............................................................................................................. Zadanie 11. Na podstawie rysunku podaj po 3 składniki przyrody ożywionej i nieożywionej. Elementy przyrody ożywionej: a) .............................................. b) .............................................. c) .............................................. Elementy przyrody nieożywionej: a) .............................................. b) .............................................. c) .............................................. Zadanie 12. Na podstawie ilustracji podaj 5 elementów, które utrudniają dziewczynce odrabianie lekcji. 1) ........................................... 2) ........................................... 3) ........................................... 4) ................................ 5) ............................... 40°C Zadanie 13. Gdy planujesz doświadczenie, musisz postępować kolejno, według ściśle określonych zasad. Ponumeruj poniższe zdania, by przedstawiały właściwy porządek. Określ, co i jak chcesz zrobić. Zbierz odpowiedni sprzęt do doświadczenia. Zanotuj obserwacje. Postaw pytanie, na które szukasz odpowiedzi. Powtórki doświadczenia wykonaj w tych samych warunkach. Zadanie 14. Rozwiąż krzyżówkę i odczytaj hasło. 1 2 3 6 8 4 5 7 1. Służy do wyznaczania kierunków geograficznych, niezależnie od pogody. 2. Dzięki niemu można obserwować organizmy niewidoczne gołym okiem. 3. Umożliwia rozpoznawanie barw i kształtów. 4. Czynny jest najlepszym sposobem spędzania wolnego czasu. 5. Jest składnikiem przyrody nieożywionej i nas otacza. 6. Pozwala obserwować lecące ptaki. 7. Inaczej eksperyment. 8. Ten zmysł znajduje się na języku. HASŁO: .................................. jest to ............................................................................... Zadanie 15. Rozwiąż rebus, a poznasz nazwę rośliny hodowanej w domach i pracowniach przyrodniczych. RKIEL RKIEL RKIEL RKIEL KA KKAKA P P P P DRIVE DRIVE DRIVE DRIVE ROZWIĄZANIE: ................................................................................................................. II ORIENTACJA W TERENIE Zadanie 1. Oznacz na róży kierunków główne i pośrednie nazwy kierunków, wpisując ich międzynarodowe skróty. Zadanie 2. Jakie kierunki widnokręgu wskazują narysowane strzałki? Wpisz ich skróty międzynarodowe. 5 4 6 3 2 1 1 …………………………… 2 …………………………… 3 …………………………… 4 …………………………… 5 …………………………… 6 ........................................ Zadanie 3. Korzystając z mapy, uzupełnij zdania, wpisując polskie nazwy kierunków świata całymi wyrazami. KOSZALIN ELBLĄG BYDGOSZCZ POZNAŃ Wisła WARSZAWA ŁÓDŹ W i s ł a a) Bydgoszcz leży na ..................................................... od Warszawy. b) Koszalin leży na ....................................................... od Elbląga. c) Łódź leży na ........................................................ od Poznania. Zadanie 4. Rysunki przedstawiają różne sposoby terenowego określenia północy. Uzupełnij je, wpisując we właściwe miejsca kierunki za pomocą ich międzynarodowych skrótów. 1) ............ ........... 2) ............ ............. 3) ........................ ........................... 4) ............ ............. Zadanie 5. Napisz, kiedy można wyznaczyć kierunki widnokręgu za pomocą wymienionych przyrządów (dzień, noc, zawsze). A. Gnomon – .......................................................................................................... B. Kompas – ........................................................................................................... Zadanie 6. Na podstawie rysunku uzupełnij tekst oraz wpisz nazwy kierunków na ilustracji. Jeśli w słoneczny dzień w południe staniesz plecami do słońca, to twój cień wskaże kierunek ..............., a po lewej ręce będziesz miał kierunek ............... .
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Sprawdziany. Przyroda. Klasa IV. Sukces w nauce
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: