Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00258 003976 12915566 na godz. na dobę w sumie
Sprzedaż. Jak sprzedać (prawie) wszystko (prawie) każdemu - ebook/pdf
Sprzedaż. Jak sprzedać (prawie) wszystko (prawie) każdemu - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 368
Wydawca: OSM CONSULT Język publikacji: polski
ISBN: 978-8-3938-5528-5 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> twoja kariera
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).
Najskuteczniejszy agent nieruchomości i charyzmatyczna gwiazda telewizyjnego programu Million Dollar Listing New York Fredrik Eklund zdradza swoją receptę na osiągnięcie sukcesu – nie jest ważne, kim jesteś ani co robisz!

Sprzedaż pokaże ci, jak krok po kroku wpłynąć na innych, by przekonać ich do kupna tego, cokolwiek im oferujesz – czy to wart miliony apartament, czy uliczny fast food.

Nie oderwiesz się od tego pisanego z pasją i humorem poradnika. Eklund nauczy Cię sztuki prezencji, mowy sprzedażowej i mądrych negocjacji. Dowiesz się, jak skutecznie sprzedać wszystko wszystkim, wszędzie i zawsze. Dlaczego to takie ważne? Bo całe nasze życie polega na sprzedaży – nie tyle przedmiotów, co naszych pomysłów czy przekonań. Rób co kochasz, a gdy będziesz umiał to sprzedać, spełnią się twoje marzenia. Ta książka ci w tym pomoże.  
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

FREDRIKEKLUNDSPRZEDAŻJak sprzedać (prawie) wszystko (prawie) każdemuBESTSELLER „THE NEW YORK TIMES”WSPÓŁAUTOR: BRUCE LITTLEFIELD FREDRIK EKLUND ORAZ BRUCE LITTLEFIELD SPRZEDAŻ Jak sprzedać (prawie) wszystko (prawie) każdemu Przełożyła Agnieszka Kowalczyk–Nowak OSMCONSULT Tytuł oryginału: The Sell: The Secrets of Selling Anything to Anyone Copyright © 2015 by Fredrik Eklund Wydanie I Copyright © for the Polish edition by OSMCONSULT sp. z.o.o. Copyright © for the translation by Agnieszka Kowalczyk–Nowak Warszawa 2015 Projekt wydania: Jan Giemza i Dominik Kwaśnik Redakcja: Jan Giemza Zdjęcia na okładce: depositphotos.com/rabbit75_dep, egorrr Zdjęcia wewnątrz książki należą do Autora. Druk: www.sowadruk.pl ISBN: 978-83-938552-8-5 Crafted with care by Can Design www.candesign.pl Wydawnictwo OSM CONSULT ul. Nowogrodzka 50/515 00-695 Warszawa www.osmpower.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione i powoduje naruszenie praw autorskich. Autor dołożył wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie bierze jednak odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z ich wykorzystania. Dla mojego brata, Sigge WSTĘP OD POLSKIEGO WYDAWCY Historia Fredrika Eklunda nadaje się idealnie na scenariusz filmu w stylu American Dream. Szwed z pochodzenia, rzuca wszystko i przeprowadza się do Stanów Zjednoczonych. Szuka własnej drogi, a obraną ścieżkę zamienia w drogę do sukcesu, który oczywiście osiąga – wbrew otoczeniu i każdej przeszko- dzie, która chciała go na tej drodze zatrzymać. Fredrik, opisując swoje strategie i dobre praktyki sprzedaży, wplata miejscami zabawne, miejscami jeżące włos na głowie historie o tym, jak opanował daną lekcję. Książka Sprzedaż jest również lekcją szacunku i wyrozumiało- ści wobec inności. Eklund przetrwał wiele rozczarowań w życiu prywatnym i biznesowym, jednak dzięki swojej determinacji wyszedł z kłopotów obronną ręką. Z tarczą, nie na tarczy. Bardzo cieszę się, że mogliśmy sprowadzić tę książkę do Polski. Mam nadzieję, że przyczyni się ona choć odrobinę do zwiększenia stopnia naszej narodowej tolerancji wobec osób, które znacznie wybijają się ponad szarą przeciętność. Życzę Ci, Czytelniku lub Czytelniczko, niesamowitej przygody w świecie Sprzedaży, napisanej przez jej prawdziwego mistrza. Marcin Osman WAŻNA WIADOMOŚĆ OD AUTORA Do napisania książki, którą trzymasz teraz w rękach, zain- spirowała mnie droga, jaką przeszedłem z małego szwedzkiego miasteczka na sam szczyt najbardziej konkurencyjnego rynku sprzedaży na świecie. Było to dla mnie przy okazji niesamo- wite doświadczenie. Na kolejnych stronach opisałem swoje sztuczki, triki, asy, jakie trzymam w rękawie, i sekrety sprzeda- żowe. Uznałem jednak, że zanim zaczniesz czytać, muszę pod- kreślić kilka ważnych kwestii. Sukces wymaga ciężkiej pracy, badań, wiedzy i zaangażowania, a do prawdziwego zwycięstwa konieczne są szczerość, przejrzystość i dotrzymywanie obietnic. Tylko w ten sposób osiągniesz prawdziwe powodzenie. Podtytuł książki brzmi Jak sprzedać (prawie) wszystko (prawie) każdemu – nie każda bowiem rzecz w życiu jest na sprzedaż – miłość, dzieci, zwierzęta, wartości, uczciwość, poglądy czy wiara są nie tylko bezcenne. Są święte. Jako supersprzedawca muszę przypominać sobie, że nawet ja nie jestem w stanie sprzedać wszystkiego, zwłaszcza mojej duszy. Wszystko inne podlega negocjacjom. Fredrik PRZEDMOWA Pierwszy raz spotkałam Fredrika Eklunda przy basenie na dachu hotelu SLS w Beverly Hills. Kręciłam w Hollywood odci- nek programu stacji ABC Shark Tank, a Fredrik stał tam i zwra- cał na siebie uwagę wszystkich. Potrafiłabym dostrzec tego wielkiego sprzedawcę, gdyby był po przeciwnej stronie ulicy, a co dopiero na drugim brzegu basenu. Fredrik posiada magne- tyzm, którego nie da się przeoczyć. Nie wiedziałam wtedy, kto to jest (działo się to przed powstaniem programu Million Dollar Listing New York), ale jednego byłam pewna – to człowiek suk- cesu. Fredrik Eklund posiada ten instynkt mordercy. Kiedy w 1973 roku zakładałam swoją nowojorską agencję nie- ruchomości, miałam jedynie pożyczkę na 1000 dolarów zacią- gniętą u mojego chłopaka, zero doświadczenia i przekonanie, że osiągnę sukces. W tym czasie nie było w mieście wielu agen- cji nieruchomości prowadzonych przez kobiety. W tej branży przeważnie zatrudnia się je jako pracownice, ale właścicie- lami firm są mężczyźni. Nie byłam więc mile widziana, ale na pewno zostałam zauważona. Kreowanie swojej rzeczywistości – jako najlepszy sprzedawca w mieście – zaczęłam od noszenia 13 krótkich spódniczek i jaskrawych kolorów oraz używania okre- ślenia Power Brokers w odniesieniu do mojego zespołu sprze- dażowego. I co się stało? W 1999 roku The Corcoran Group trafił na szczyt listy najlepszych firm zajmujących się sprzedażą mieszkań w Nowym Jorku. Fredrik – Szwed bez kontaktów i licencji na obrót nierucho- mościami – w jakieś 10 lat po przybyciu do Stanów zarządza najlepszym zespołem zajmującym się sprzedażą mieszkań w kraju. To dopiero amerykański sen. Jak to osiągnął? Wiedział, że rzeczywistość zależy od sposobu patrzenia i miał odwagę, by dostrzec i wykorzystać pojawiającą się szansę. Najważniejsza cecha, jakiej szukam u osób, które planuję zatrudnić w mojej firmie, a także u przedsiębiorców, w któ - rych inwestuję w programie Shark Tank, to pasja – głód suk- cesu. Pasuje ona też do Fredrika, który wolałby umrzeć, niż nie znaleźć się na szczycie. Po lekturze tej książki ta cecha będzie charakteryzować też ciebie. Fredrik, podobnie jak inni sprzedawcy, jest bardzo przeko- nujący. Nie wystarczyło mu, że pochwalę go w przedmowie. Namówił mnie, żebym zdradziła pięć moich spostrzeżeń doty- czących tego, jak osiągnąć sukces – każde z nich znajdziesz wśród jego sposobów na sprzedaż wszystkiego: 1. Chcemy robić interesy z  ludźmi, których lubimy. Nie daj wmówić sobie, że chodzi tylko o  produkt. Nie tylko. Biznes tworzą ludzie. Jeśli ktoś cię polubi, będzie chciał z tobą pracować. W przeciwnym razie zmierzysz się 14 z przeszkodą niemal nie do pokonania. Twoim zadaniem jest wzbudzanie sympatii. 2. Sprzedaż to nic innego jak wzmacnianie zalet i osłabia- nie wad. Jeśli wiesz, jak to zrobić, masz przewagę. Jeśli nie – możesz się tego nauczyć. Kiedy pracowałam w restauracji, rywalizowałam o uwagę klientów z inną kelnerką. Wszyscy mężczyźni chcieli siedzieć w jej strefie, bo miała duże piersi. W  przeciwieństwie do mnie. Najlepszą radę sprzedażową (i życiową) dała mi moja mama. Kazała mi zapomnieć o tym, czego nie mam, i wykorzystać to, co posiadam – przyjazną osobowość, wielki uśmiech i  wygadanie – i  w  ten sposób przyciągnąć klientów do moich stolików. Ściągnęłam tłumy! Maksymalizuj plusy, minimalizuj minusy. 3. Kto zna smak sukcesu, potrafi odnosić porażkę. Ludzie sukcesu też upadają, ale szybciej się podnoszą. Czy wiesz, że najmniejszy odsetek samobójców jest wśród sprzedawców pra- cujących w systemie prowizyjnym? Dlaczego? Każdego dnia spotykają się z tak wieloma odmowami, że lepiej radzą sobie z niepowodzeniami w życiu. 4. Wszyscy chcą tego, co wszyscy. To podstawowa zasada sprzedaży. Twoje zadanie polega na przekonaniu innych, że to, co oferujesz, nie może równać się z niczym od czasu wynalezie- nia hot dogów i baseballu. Należy pamiętać o dwóch rzeczach: więcej niż jeden klient na dany produkt wywołuje pośpiech, 15 a mówienie ludziom, że nie mogą czegoś dostać, sprawia, że pragną tego bardziej. 5. Ludzie odnoszący największe sukcesy sądzą, że ich powodzenie jest tyko chwilowe. Czołowi producenci kończą każdy rok z przeświadczeniem, że już nigdy nie będą mieli tak udanych 365 dni. Ich największym przeciwnikiem stają się ich własne osiągnięcia. Autorem najbardziej oszałamiających suk- cesów jest strach. Przez 25 lat kierowałam zespołem czołowych sprzedaw- ców Nowego Jorku i wiem, jak pilnie najlepsi z nich strzegą swoich sekretów branżowych. Po co je zdradzać, kiedy jesteś na samym szczycie? Po co produkować tysiące nowych, odno- szących sukcesy młodych wilków? Powiedzmy sobie otwarcie: Fredrik musiał chyba upaść na głowę, skoro dzieli się swoimi tajemnicami, ale myślę sobie też, że prawdziwy sukces nie obawia się konkurencji. Żywi się nią. Zostawiam cię w dobrych rękach… i na drodze wiodącej do milionów. Barbara Corcoran Autorka bestsellera Shark Tales: How I Turned $1000 into a Billion Dollar Business WSTĘP Daj im to, czego chcą Sprzedawcą zostałem w wieku siedmiu lat. Mieszkałem wtedy w  Sztokholmie, gdzie się urodziłem. Pewnego dnia dowiedziałem się w szkole, że można zgłosić się do firmy, żeby sprzedawać dla niej kalendarze adwentowe oraz książki. Ten, kto sprzedał ich najwięcej w  ciągu tygodnia, miał wygrać wodoodpornego, żółtego walkmana Sony (pamiętasz jeszcze, jak wyglądał?). Postanowiłem sobie, że nie zadowoli mnie, jeśli po prostu sprzedam ich dużo. Chciałem być najlepszym sprze- dawcą spośród tysięcy dzieciaków handlujących kalendarzami adwentowymi w Szwecji. Miałem zamiar sprzedać więcej niż ktokolwiek! Obsesyjnie dążyłem do realizacji mojego celu. Co noc, kładąc się do łóżka, jak więzień odmierzający na ścianie celi każdy dzień, rozrysowałem na tapecie w moim pokoju przypominający macierz plan podboju światowego rynku kalendarzy. Kiedy mój ojciec zauważył te bazgroły, był arg (zły 17 w języku szwedzkim). Za późno! Zapiski pojawiły się jak na ścianie pałacu babilońskiego, a ja miałem zostać okrzyknięty najlepszym sprzedawcą. Każdego ranka zakładałem ulubiony sweter z dwoma reni- ferami, który zrobiła na drutach moja babcia, ładowałem wszystkie katalogi na sanki i chodziłem od drzwi do drzwi, ciągnąc moje produkty przez śnieg do Akalli – na północne przedmieścia Sztokholmu. Była to moja okolica, więc znałem ten rynek. W latach 70. XX wieku wybudowano tam milion domów, do których wprowadziło się wielu emerytów. Starsze panie były moją ulubioną grupą odbiorców – nie mogły odmó- wić uroczemu chłopcu z uśmiechem sprzedawcy. Pukałem do ich drzwi i robiłem krok do tyłu. Ustawiałem się w jak najlep- szej pozycji, żeby na nie patrzeć i żeby one mogły zobaczyć mój słodki sweterek. Mówiłem: „Dzień dobry. Nazywam się Fredrik. Miło znów panią widzieć”. Prawie zawsze zapraszały mnie do środka. Byłem jak wnuczek, który w końcu przyszedł w odwiedziny. Siadałem, rozmawiałem, rozmawiałem, rozma- wiałem i sprzedawałem, sprzedawałem, sprzedawałem. Spra - wiałem, że chciały kupić ode mnie kalendarz. Jaki był wynik? Tej zimy wypiłem dużo zielonej herbaty, wysłuchałem więcej historii o  II wojnie światowej, niż chcia - łem, i pobiłem wszystkie rekordy firmy sprzedającej kalendarze. Nie przesadzam – wszystkie. Dostałem nawet list od prezesa przedsiębiorstwa, w którym pytał, na czym polega mój sekret (wszystkie tajemnice zachowałem dla siebie, żeby opisać je w tej książce, zresztą dokładnie po 30 latach prześlę mu egzemplarz 18 z dedykacją). Wygrałem też tak dużo walkmanów, że sprzeda- wałem je, a jakże, kolegom ze szkoły! Dziś, kiedy prezentuję nieruchomości warte miliony dolarów Jennifer Lopez, Cameron Diaz, Leonardo DiCaprio, Justinowi Timberlake’owi, Danielowi Craigowi czy rodzinie z Upper West Side, używam tych samych technik, co w przypadku starszych pań, i przekonuję ich, że najlepiej kupować teraz i ode MNIE. Nie musisz wcale pracować w systemie prowizyjnym, żeby skorzystać z moich strategii sprzedażowych. Zaraz to wyja- śnię. Całe życie zajmujesz się sprzedażą, nawet jeśli dotąd nie zdawałeś sobie z tego sprawy. Byłeś kiedyś na randce, na którą nałożyłeś najlepsze ubranie i starałeś się wydobyć z siebie cały swój urok? Sprzedawałeś. Poprosiłeś kiedyś kogoś o wyniesie- nie śmieci, bo sam nie miałeś siły ani chęci, żeby to zrobić? Sprzedawałeś. Byłeś kiedyś na rozmowie o pracę? Sprzedawa- łeś. Właśnie dlatego Sprzedaż jest dla każdego. Opisuje rodzaje transakcji, jakich codziennie dokonuje każdy z nas – nieważne, czy pracuje na stanowisku sprzedawcy. Zrozum to tu i teraz: niezależnie od branży – kalendarze adwentowe, internet, nie- ruchomości, pieczenie, macierzyństwo – chodzi o to samo. Jeśli potrafisz sprzedać SIEBIE, potrafisz sprzedać wszystko. Nie ma znaczenia, czy sprzedajesz sprzęt medyczny lekarzowi, czy przekonujesz ośmiolatka, żeby poszedł wcześnie spać, do Sprze- daży dochodzi codziennie w życiu każdego z nas. Czym zajmuje się sprzedawca? Przekonuje, wywiera wpływ i namawia jakąś osobę, żeby dała mu coś w zamian za rzecz, którą handlowiec posiada. Czym różni się to od przekonywania 19 szefa, żeby poparł twój pomysł? Albo od namawiania męża do wakacji na Tahiti, choć on wolałby pojechać do Tokio? Za każdym razem, kiedy chcesz, żeby ktoś wykonał określoną czynność, sięgasz po Sprzedaż. Sprzedajesz uśmiech, aby dostać lepszy stolik w restauracji, komplement, żeby dobrze obsłużyć klienta, i szczerość, kiedy chcesz zbudować długotrwałą przy- jaźń. Na tym polega Sprzedaż. Może to być samochód, pienią- dze kupującego, pomoc kolegi z pracy, zainteresowanie dziecka czy wsparcie najlepszego przyjaciela – świadomość tego, jak zmotywować kogoś do działania, to właśnie Sprzedaż. Czy ludzie kupują to, co sprzedajesz? Czy kupują ciebie? 10 lat temu przeprowadziłem się do Nowego Jorku ze Szwecji, mając jedną parę trampek i marzenie – wspiąć się na szczyty miasta, które nigdy nie śpi. Nie miałem wtedy najmniejszego pojęcia, jak to zrobić ani jak powinna wyglądać moja ścieżka kariery, ale byłem przekonany, że będę najlepszy. Wierzyłem w jedyny produkt, jaki miałem – w siebie. Wiedziałem, że pew- nego dnia w mojej bajce, niezależnie od branży, jaką się zajmę, zostanę królem Nowego Jorku. Wyobrażałem sobie nagłówki gazet, splendor i portfel wypchany banknotami studolarowymi. Wiedziałem, że w tym najbardziej brutalnym mieście na świe- cie nie będzie łatwo, ale byłem gotowy na walkę. Moja historia zaczęła się w Szwecji, na przedmieściach Sztok- homlu. Czyli w Sveeeeden, kraju wciśniętym klinem między Norwegię a Finlandię, na północy Europy – daleko od wielkiego 20 i efekciarskiego Manhattanu. Tak – zimy są tam bardzo zimne i ciemne, ale nie – to nie to samo co Szwajcaria (okazało się, że wielu Amerykanów myli te dwa państwa). Niedźwiedzie lodowe (dowiedziałem się, że nazywa się je też niedźwiedziami polarnymi) nie przechadzają się tam po ulicach, spotkasz raczej wysokich blondynów o niebieskich oczach, którzy uwielbiają pić wódkę, tańczyć jak żaba w noc świętojańską (pod wpły- wem wspomnianego trunku), tworzyć bezpieczne samochody, projektować tanie meble do samodzielnego składania, zalewać światowy rynek sklepami z niedrogą odzieżą i pisać wpadającą w ucho muzykę, której kochasz nienawidzić (lub nienawidzisz tego, że ją kochasz). Kiedy byłem mały, nie mieliśmy dużo pieniędzy, ale moi rodzice zawsze troszczyli się o to, żebyśmy podróżowali. Gdy miałem 10 lat, mój ojciec, Klas Eklund, szwedzki ekonomista, nieświadomie zmienił bieg mojego życia. Zaproszono go do wygłoszenia wykładu w Nowym Jorku, a on wymienił bilet pierwszej klasy, który dostał, na trzy bilety ekonomiczne, żeby zabrać ze sobą mnie i mojego starszego brata Siggego. Kiedy dziś o tym piszę, wciąż pamiętam żółtą taksówkę, która zabrała nas z lotniska JFK, muzykę reggae w radiu, niemal tropikalne ciepło. Odczułem je, kiedy opuściłem okna z tyłu samochodu i wychyliłem się, aby zobaczyć zbliżającą się linię dachów na tle nieba. Znów siedzę w tej taksówce, mam 10 lat, a ty jesteś obok mnie. Jesteś? Czuję gorąco winylowej tapicerki, opuszczam szybę, wdycham wilgotny, słodki i  pełen nadziei powiew 21 nowojorskiej jesieni 1987 roku. Podróżujemy razem, ty i ja. Energia miasta, neony i pionowa zabudowa zawsze mnie pociągały. Uwielbiałem też ciemną stronę Gotham. Mogłem wyczuć niebezpieczeństwo. Nastał zmierzch, kiedy taksówka przewiozła nas przez Times Square zalany morzem neonów. Wtedy szczęka opadła mi z wrażenia. Widziałem biedaków, bogaczy i przepaść, jaka ich dzieliła. Tysiące turystów z apa- ratami fotograficznymi zdawało się mówić, że tu jest centrum świata. Według mnie pewne wrażenia są na tyle silne, że na zawsze potrafią wryć się w neurony w mózgu i na stałe zmienić tę chemiczną miksturę. To była jedna z tych chwil. Druga przy- szła wraz z pierwszym czekiem za sprzedaż. Trzecia nastała, kiedy się zakochałem – i mam nadzieję, że kolejna wydarzy się, gdy pewnego dnia zobaczę twarz mojej córeczki. Mój ojciec, Sigge i ja wdrapaliśmy się na szczyt Statui Wol- ności i mogłem zobaczyć, z jakiej perspektywy patrzy ona na miasto za rzeką. Co za ekscytacja! Mam zdjęcie, gdy stoję w jej koronie, patrzę w dal, a w moich oczach widać, pod jak wielkim jestem wrażeniem. Doznałem wizji mojej wolności. W tej chwili zdecydowałem, że będę liczyć się w tym mieście, odniosę sukces, ale przede wszystkim będę podążał za swoimi marzeniami. Kiedy z powrotem dobiliśmy do brzegu, spadł rzęsisty deszcz i musieliśmy przebiec bez okrycia ze statku do Dzielnicy Finan- sowej, na południe od Twin Towers, żeby schować się w restau- racji serwującej steki. Wypełniały ją siedzenia tapicerowane 22 Często wydaje mi się, że do tej chwili moja rodzina była moim małym układem słonecznym. Mój brat i ja stanowiliśmy planety krążące wokół słońca – naszego domu w Sztokholmie. Nagle doszło do zakłócenia grawitacji. Może dlatego, że przez okno Statui Wolności dostrzegłem inne słońce – Nowy Jork. To słońce stało się symbolem nowego celu – wolności, sukcesu i spektakularnej sprzedaży. czerwoną skórą i dym papierosowy. „Jak w filmach”, pomyśla- łem. „Wrócę tu. Będę tu kiedyś mieszkać! Będę tworzyć swoje własne życie”. 15 lat później, kiedy zrealizowałem to marzenie i przepro- wadziłem się na Manhattan, poczułem, że jestem w domu i że wszystko jest możliwe. Nowy Jork był dla mnie magiczny i nadal taki jest. Wystarczy spacer Piątą Aleją w środku lata, żeby moje serce zaczęło szybciej bić. Spoglądanie na wieżowce, które przeczą grawitacji i sięgają – jak wszyscy marzyciele 23 w tym mieście – ku niebu, dodaje mi energii. Wprowadziłem się z kilkoma szwedzkimi przyjaciółmi do wynajmowanego mieszkania z jedną sypialnią przy 37. Ulicy w Midtown, naprzeciwko Macy’s. Nie znałem nikogo w Nowym Jorku, ale my Szwedzi solidaryzujemy się w swoim zamiarze opuszczenia Szwecji i nie oglądania się za siebie. Tęskniłem za rodziną, jednak motywacja, żeby uczynić to miasto swoim domem, okazała się silniejsza. Uważałem, że jedyna okazja, aby nadać kierunek mojej przyszłości, była właśnie teraz. Nie jutro. Nie za miesiąc czy za rok. Teraz. Dostałem pracę jako sprzedawca panini przed wejściem do studia, gdzie nagrywano talk-show Davida Lettermana. Zara- białem 40 dolarów dziennie (plus jedno suche, ale darmowe panino na lunch). Pracowałem też jako barman przez całe trzy noce. Całkiem dobrze szło mi sprzedawanie kanapek, ale nie po to przecież przyjechałem do Nowego Jorku. Nie cierpia- łem natomiast stania za barem, bo byłem w tym beznadziejny. Właśnie wtedy zacząłem szukać książki takiej jak ta, którą trzymasz w rękach: podręcznika z odnoszenia sukcesu, pozy- cji, która pomogłaby mi rozpoznać i rozwinąć moje prawdziwe talenty. Książki, na jakie trafiałem, były przestarzałe albo nie przemawiały do mnie. Potrzebowałem nowoczesnego podręcz- nika o odkrywaniu siebie na nowo i sprzedawaniu światu tego, co mam do zaoferowania. Nie udało mi się znaleźć takiego poradnika, ale znajomy zasugerował, że z  moją osobowością mogę sprawdzić się w sprzedaży mieszkań. Przeszedłem więc przyspieszony kurs 24 agenta nieruchomości na Uniwersytecie Nowojorskim i w dwa tygodnie zdobyłem licencję. Nie miałem kontaktów bizneso - wych ani wizytownika pełnego nazwisk nowojorczyków. Nie odróżniałem Chinatown od Tribeci ani Lexington Avenue od Madison, ale czułem jedno – niezaspokojony głód sukcesu. Przeglądałem strony internetowe, klikałem na najdroższe mieszkania w mieście i czytałem biografie sprzedawców, którzy nimi zarządzali. Wyobrażałem sobie, że pewnego dnia sam będę w ich gronie i znajdę się na dachu świata – dosłownie. Dziś jestem numerem 1 wśród agentów nieruchomości w  Nowym Jorku, na najbardziej wymagającym rynku na tej planecie. Obecnie posiadam nieruchomości o  wartości miliarda dolarów przeznaczone do sprzedaży w Nowym Jorku i Skandynawii, czyli więcej niż jakikolwiek inny agent w kraju. W ubiegłym roku moje nowojorskie i szwedzkie zespoły sprze- dażowe zarobiły na prowizjach łącznie 20 milionów dolarów, a moi pracownicy z Nowego Jorku tylko w zeszłym miesiącu wygenerowali 4 miliony dolarów zysku (co wydaje się rekordem w historii miasta). W ciągu 10 lat zainwestowałem w nieruchomości ponad 3,5 miliarda dolarów, z czego miliard przez pierwsze 5 lat, kolejny miliard przez następne 3 lata, miliard w kolejnych 2 latach i ponad pół miliarda tylko w ubiegłym roku. Wielokrotnie zdarzało mi się w tym roku sprzedać nieruchomości o łącz- nej wartości ponad 100 milionów dolarów w ciągu jednego miesiąca. Konkuruję z ponad 30 tysiącami licencjonowanych agentów nieruchomości działających na wyspie o szerokości 25 3 kilometrów i długości 20 kilometrów, gdzie stopień nasycenia bogactwem jest najwyższy na świecie, z wyjątkiem Londynu i Tokio. Sprzedałem ponad 25 budynków na rynku pierwot- nym, a 11 moich ludzi z Nowego Jorku pracuje dla największej firmy brokerskiej handlującej nieruchomościami na wschod- nim wybrzeżu – Douglas Elliman, gdzie stanowią najlepszy zespół w kraju. Mój zespół sprzedażowy znajduje się w ścisłej czołówce wśród miliona agentów nieruchomości w Stanach Zjednoczonych i ponad 20 milionów na całym świecie, a ja jestem z pewnością najmłodszy w gronie 10 najlepszych liderów zespołu. Posia- dam biura w Szwecji i Norwegii, gdzie ponad 50 osób pracuje dla moich tamtejszych marek – Eklund Stockholm New York i Eklund Oslo New York. Planuję wejść także na rynek fiński, duński i brytyjski. Jest jeszcze popularne show na Bravo nomi- nowane do nagrody Emmy, wyświetlane w ponad 110 krajach Million Dollar Listing NY, o którym mogłeś słyszeć. Opowiada ono o mnie, Ryanie Serhancie i Louisie Ortizie – nowojorskich sprzedawcach osiągających wielomilionowe zyski w światowej stolicy obrotu nieruchomościami. Strona poświęcona filmom IMDb opisuje nasz program w następujący sposób: „ Śledzi poczynania najbardziej nieustępliwych agentów nieruchomo- ści na Manhattanie, którzy szybciej zawierają interesy warte miliony dolarów, niż żółta taksówka przejeżdża na czerwonym świetle”. Lepiej bym tego nie wyraził. Nie mówię o tym wszystkim, żeby się chwalić. Na to przyjdzie czas później. Chcę ci w ten sposób pomóc zrozumieć, że skoro 26 dzieciak ze statku poławiającego krewetki w Szwecji mógł tyle osiągnąć, to ty też możesz. Ty też możesz być najlepszy w tym, co robisz, cokolwiek to jest. Nie różnisz się ode mnie. Być może nawet znasz język i kilka osób więcej niż ja na początku. Masz przewagę! A poza tym masz tę książkę. Dlatego startuj! * * * Moja historia udowadnia, że każdy może sprzedawać jakąś rzecz wbrew wszystkim przeciwnościom i  dojść na szczyt. Sprzedając najlepsze buty na świecie, oprogramowanie, książki, domy, usługi prawne, finansowe, ubezpieczeniowe czy den- tystyczne, masaże, bilety samolotowe, tuńczyka albo tamales – cokolwiek – możesz odnieść sukces. Musisz tylko przeczytać Sprzedaż. Nawet jeśli na co dzień nie pracujesz w sprzedaży, też potrzebujesz tej książki. Przyda się ona każdemu marzycielowi. Każdemu, kto chce być ponadprzeciętny. Stworzyłem tę książkę, żebyś mógł osiągnąć szczyt swoich możliwości i w pełni zrealizować każde swoje marzenie. Dzielę się wszystkim, czego się nauczyłem i doświadczyłem na drodze do bycia numerem 1 – wszystkimi wzlotami i upadkami, tajem- nicami, porażkami, licznymi sukcesami i moim niepowtarzal- nym sposobem patrzenia na świat. Mam nadzieję, że wywołam u ciebie głośny śmiech i płacz, sprowokuję cię do robienia notatek i opowiadania o lekturze swoim znajomym. Zaznaczaj strony, całe akapity, podkreślaj zdania i kiedy pewnego dnia wpadniesz na mnie, będziemy mogli je przedyskutować. 27 Ostatecznie ta książka wcale nie jest o mnie, Sprzedaż jest o tobie. Dar Sprzedaży masz już w sobie, a ja mam za zadanie jedy- nie go aktywować – wcisnąć mały przycisk. U każdego jest on w innym miejscu, więc najpierw musimy go odnaleźć. Kiedy odpalisz silnik, nic już cię nie zatrzyma. Gotów na znalezie- nie przycisku? Boisz się go nacisnąć? Ja nie! I nie mogę już się doczekać, żeby ruszyć. Z tobą. Ruszajmy po twój wspaniały sukces. Gorączka poszukiwań trwa w najlepsze – szukamy w tobie sprzedawcy, a ta książka jest potrzebnym kilofem. Jeśli nie udaje ci się codziennie sprzedawać tego, co masz do zaofero- wania, nie poprawiasz życia swojego ani swoich bliskich. Jesteś młody czy stary – Sprzedaż nigdy nie ustaje. Uwierz, dziś mogę sprzedawać apartamenty za miliony dolarów, a kiedyś będę handlować z pielęgniarkami w domu spokojnej starości, żeby dały mi dodatkowe ciasteczko czekoladowe. Na pewno nie jest to poradnik sprzedażowy epoki twojego dziadka. Nie dowiesz się z niego, jak kombinować, rozpychać się łokciami i kłamać. W XXI wieku te stare triki już nie działają. Niegdysiejsze sztuczki są tak przestarzałe jak kasety magneto- fonowe. W ciągu zaledwie ostatnich pięciu lat świat zmienił się diametralnie, więc pora odrzucić stare pomysły i zabrać się za realizację programu. Na kolejnych stronach ujawnię moje tajemnice i podzielę się z tobą trikami, które pozwolą ci odkryć swoje prawdziwe ja, 28 wzbudzić sympatię u ludzi i sprawić, że zapragną wszystkiego, co im zaoferujesz. Mówię o tajemnicach, bo do dziś nikomu ich nie zdradziłem. Wielu o nie pytało, ale zawsze uśmiechałem się i w ciszy spuszczałem wzrok. Mówię o trikach, bo w niezli- czonych wywiadach dziennikarze zawsze chcieli poznać „klucz” do mojego sukcesu. Moja standardowa odpowiedź brzmiała jak ta udzielona kilka lat temu „New York Timesowi”: „pracować ciężej niż inni”. Jest w tym dużo prawdy, ale prawdziwe sekrety zachowałem na potrzeby tej książki. Każdy rozdział Sprzedaży pomoże ci skuteczniej tworzyć relacje, budować zaufanie i ulepszać sztukę perswazji. Podzie- liłem książkę na trzy części. Z części pierwszej dowiesz się, jak: • pojąć, kim naprawdę jesteś, i powiedzieć o sobie światu; • określić, co cię motywuje i napędza; • wejść do gry; • być atrakcyjnym; • właściwie trenować i jeść oraz korzystać z dobrodziejstw snu; • rozwinąć poczucie humoru i urok. W części drugiej znajdziesz instrukcję, która krok po kroku pomoże ci: • znaleźć klientów na twoje usługi; • stworzyć idealne przesłanie; • wynegocjować najlepsze warunki; 29 • zacząć sprzedawać i pomnażać zyski. A w części trzeciej powiem ci, jak: • przekonać ludzi, żeby chcieli z tobą pracować; • dać się zauważyć; • rozwinąć swoją działalność; • przekuć porażkę w zwycięstwo; • cieszyć się swoim sukcesem! Wszystko, co na razie musisz zrobić, to zadać sobie pytanie: Czy chcę odnosić więcej sukcesów osobistych i zawodowych oraz prowadzić ciekawe i satysfakcjonujące życie? Jeśli tak, zacznij od zawarcia ze mną ważnej umowy – ktoś musi być najlepszy i żyć pełnią życia, dlaczego nie ty? Dlaczego nie ja? Chyba możemy się zgodzić, że na to zasługujemy! SPIS TREŚCI WSTĘP OD POLSKIEGO WYDAWCY WAŻNA WIADOMOŚĆ OD AUTORA PRZEDMOWA WSTĘP: DAJ IM TO, CZEGO CHCĄ 1. BĄDŹ SOBĄ 2. POZNAJ SWOJE PALIWO 3. PRZYĆMIJ ZWYCIĘZCĘ 4. UBRANIE STOSOWNE DO SYTUACJI 5. TRENUJ JAK BOKSER 6. ROZŚMIESZ ICH 7. POSZERZ SWÓJ ZASIĘG 8. ZAPREZENTUJ SIĘ IDEALNIE 9. DOKONAJ SPRZEDAŻY 10. jak zdobyć przyjaciół i wpłynąć na ludzi, żeby chcieli z tobą pracować 11. o CHOLERA! WSTRZYMAĆ DRUK 12. CZEGO SPODZIEWAĆ SIĘ PO ROZWOJU 13. NAUKA z PORAŻKI! 14. JEDZ, MÓDL SIĘ, ZARABIAJ EPILOG: ODE MNIE DLA CIEBIE PODZIĘKOWANIA 7 9 11 15 31 56 77 113 130 157 182 226 253 278 301 314 327 346 359 361 Przewodnik po wymagającym świecie branży kreatywnej. www.toddhenry.pl Zmień swoje myślenie i wyjdź poza strefę komfortu. www.wyspykomfortu.pl Prowadź biznes szybciej, taniej i sprytniej. www.biznesciucieka.pl OD ZERA DO 2 000 000 000 $Jak sprzedać wszystko, wszystkim i zawsze? Fredrik Eklund udowadnia, że może być to zaskakująco proste. Ten napisany z pasją i humorem poradnik zdradza jego najlepsze, gwarantujące sukces sposoby.FREDRIK EKLUNDW ciągu swojej kariery sprzedał nieruchomości warte ponad 2 miliardy dolarów. Jego klienci to m.in. Jennifer Lopez, Daniel Craig i John Legend. Charyzma-tyczna gwiazda programu TV Million Dollar Listing New York. Twardy, skuteczny biznesmen, a po godzinach miłośnik psów.DOWIEDZ SIĘ, JAK:„FREDRIK POTRAFIŁBY SPRZEDAĆ LÓD ESKIMOSOM” – ANDY COHEN↘ Skutecznie sprzedać wszystko – czy to apartament za miliony, czy po prostu swoje pomysły.↘ Mądrze i korzystnie negocjować.↘ W lepszy i skuteczniejszy sposób przedstawiać swoje idee.↘ Prezentować siebie tak, jak chciałbyś być postrzegany.www.fredrikeklund.plWydawnictwo OSM ConsultISBN: 978-83-938552-8-5Cena: 44,90 złNa kolejnych stronach ujawnię moje tajemnice i podzielę się z tobą trikami, które pozwolą ci odkryć patię u ludzi i sprawić, że zapragną wszystkiego, co im zaoferujesz. Mówię o tajemnicach, bo do dziś nikomu ich nie zdradziłem. Wielu łem się i w ciszy spuszczałem wzrok. Mówię o trikach, bo w niezliczonych wywiadach dziennikarze zawsze chcieli poznać „klucz” do mojego sukcesu. Moja standardowa lona kilka lat temu „New York pracować ciężej niż . Jest w tym dużo prawdy, ale prawdziwe sekrety zachowałem na potrzeby tej książki. PARTNERWYDANIA
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Sprzedaż. Jak sprzedać (prawie) wszystko (prawie) każdemu
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: