Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00331 008294 15928729 na godz. na dobę w sumie
Street Fighter IV - PC - poradnik do gry - ebook/pdf
Street Fighter IV - PC - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 64
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> bijatyki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Niniejszy poradnik pozwala na zaznajomienie się z ciosami poszczególnych postaci w grze Street Fighter IV oraz z ich specyficznymi właściwościami, o których informacje mogą być pomocne zarówno dla nowicjuszy, jak i starych wyjadaczy.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Podstawy] Oznaczenia
-[Podstawy] Pojęcia
-[Postacie] Abel
-[Postacie] Balrog (M Bison)
-[Postacie] Blanka
-[Postacie] Chun-Li
-[Postacie] Crimson Viper
-[Postacie] Dhalsim
-[Postacie] E. Honda
-[Postacie] El Fuerte
-[Postacie] Guile
-[Postacie] Ken
-[Postacie] M. Bison (Vega)
-[Postacie] Rufus
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 30

Informacja o grze

Street Fighter IV to kolejna odsłona tworzonej przez Capcom serii, która zdefiniowała gatunek dwuwymiarowych bijatyk.

Gra Street Fighter IV, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku bijatyk. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: Xbox 360, PS3, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Street Fighter IV autor: Mikołaj „Mikas” Królewski poprawki: Radosław „eLKaeR” Grabowski (c) 2009 GRY-OnLine S.A. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. Producent Capcom, Wydawca Capcom, Wydawca PL Cenega Poland. należą do ich prawowitych właścicieli. Street Fighter IV – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie __________________________________________________ 3 Podstawy ______________________________________________________ 4 Oznaczenia _________________________________________________________________ 4 Pojęcia_____________________________________________________________________ 5 Postacie _______________________________________________________ 7 Abel _______________________________________________________________________ 7 Balrog (M Bison) ___________________________________________________________ 10 Blanka ____________________________________________________________________ 12 Chun-Li ___________________________________________________________________ 14 Crimson Viper _____________________________________________________________ 16 Dhalsim ___________________________________________________________________ 18 E. Honda __________________________________________________________________ 20 El Fuerte __________________________________________________________________ 22 Guile _____________________________________________________________________ 24 Ken_______________________________________________________________________ 26 M. Bison (Vega) ____________________________________________________________ 28 Rufus _____________________________________________________________________ 30 Ryu_______________________________________________________________________ 32 Sagat _____________________________________________________________________ 34 Vega (Balrog)______________________________________________________________ 36 Zangief ___________________________________________________________________ 39 Ukryte postacie ________________________________________________ 41 Odblokowywanie ___________________________________________________________ 41 Akuma ____________________________________________________________________ 42 Cammy ___________________________________________________________________ 44 Dan ______________________________________________________________________ 46 Fei Long __________________________________________________________________ 48 Gen_______________________________________________________________________ 50 Gouken ___________________________________________________________________ 52 Rose______________________________________________________________________ 54 Sakura ____________________________________________________________________ 56 Seth ______________________________________________________________________ 58 Dodatki ______________________________________________________ 59 Kolory kostiumów __________________________________________________________ 59 Personal Actions (Taunts) ___________________________________________________ 59 Lista Osiągnięć_____________________________________________________________ 60 Podziękowania _________________________________________________ 62 Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2009 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Street Fighter IV – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Niniejszy poradnik pozwala na zaznajomienie się z ciosami poszczególnych postaci w grze Street Fighter IV oraz z ich specyficznymi właściwościami, o których informacje mogą być pomocne zarówno dla nowicjuszy, jak i starych wyjadaczy. W rozdziałach poświęconych poszczególnym zawodnikom wypisane zostały wszystkie ciosy specjalne, ataki Ex, Super i Ultra Combo. Znalazło się też miejsca dla kilku pożytecznych combosów. Gdzieniegdzie podanych zostało także kilka, wartych uwagi, zwykłych ataków. Autor poradnika: Mikołaj „Mikas” Królewski Poprawki: Radosław „eLKaeR” Grabowski Strona: 3 Street Fighter IV – Poradnik GRY-OnLine Podstawy O z n a c z e n i a • P – dowolne uderzenie ręką • K – dowolne uderzenie nogą • • LP – słabe uderzenie pięścią (light punch) LK – słabe uderzenie nogą (light kick) • MP – średnie uderzenie pięścią (medium punch) • MK – średnie uderzenie nogą (medium kick) • HP – mocne uderzenie pięćcią (heavy punch) • HK – mocne uderzenie nogą (heavy kick) • 2xP – dwa dowolne uderzenia ręką, wciśnięte jednocześnie (LP+MP; MP+HP; LP+HP) • 3xP – trzy uderzenia ręką, wciśnięte jednocześnie (LP+MP+HP) • 2xK – dwa dowolne uderzenia nogą, wciśnięte jednocześnie (LK+MK; MK+HK; LK+HK) • 3xK – trzy dowolne uderzenia nogą, wciśnięte jednocześnie (LK+MK+HK) • p – przód • t – tył • g – góra • d – dół • dp, dt, gt, gp – skosy (odpowiednio dół–przód, dół-tył, góra–tył, góra–przód) • qcf (quarter–circle forward) – ćwierć kółka do przodu = d, dp, p • qcb (quarter-circle backward) – ćwierć kółka do tyłu = d, dt, t • hcf (half-circle forward) – pół kółka do przodu = t, dt, d, dp, p • hcb (half-circle backward) – pół kółka do tyłu = p, dp, d, dt, t • p,p – ślizg do przodu • • • t,t – ślizg do tyłu , - przyciski należy przyciskać po sobie. ; - przycisk lub kombinacja podana po średniku, odpowiada za nowy atak. • + - przyciski należy wcisnąć razem. • [] – kierunek lub przycisk podany w nawiasach należy przytrzymać 2 sekundy. • n (neutral position) – należy całkowicie puścić wszystkie kierunki i przyciski. Strona: 4 Street Fighter IV – Poradnik GRY-OnLine P o j ę c i a J u g g l e Chodzi tu o żonglowanie wyrzuconym w powietrze przeciwnikiem. Gdy oponent pod wpływem jednego z ciosów, wystrzeli w górę (tzw. juggle starter), można „poodbijać” go trochę w powietrzu. Jest wtedy bezbronny i nie może blokować. Juggle to z jednej strony najbardziej ceniony, a z drugiej najbardziej przeklinany element bijatyk. C o m b o Jest to nic innego, jak seria kilku lub nawet kilkunastu ciosów zadanych przeciwnikowi. Cios, który je zapoczątkowuje, nazywamy combo starterem. S t r i n g Przeprogramowane combo. Jeśli pierwszy cios trafi, trafią wszystkie pozostałe. K o n t r a t a k ( C o u n t e r ) Cios ten ma wyższy priorytet, a stosowany razem ze skokiem, skutecznie chroni przed rzutami oraz długimi combosami. A t a k s k u p i e n i o w y ( F o c u s A t t a c k ) • MP+MK Focus Attack odpalamy wciskając medium punch i medium kick jednocześnie. Jest to technika zarówno defensywna jak i ofensywna. Postać wykonując ten ruch, przybiera specjalną pozycję, która absorbuje pojedynczy atak wykonany przez przeciwnika (nie może to być rzut, ani Ex Attack). Gdy puścimy przyciski nasza postać wykona cios. Focus Attack posiada trzy poziomy, które zależą od czasu w jakim trzymamy MP+MK: • poziom 1 – wciskamy przyciski i po sekundzie je puszczamy. Jest to najsłabszy atak. • poziom 2 – trzymamy przyciski 2 sekundy. Nasza postać błyśnie, wtedy je puszczamy. Jest to średni atak. Jeśli wejdzie ogłuszy przeciwnika i otworzy go na combo. • poziom 3 – trzymamy przyciski 2,5–3 sekundy. Postać zacznie świecić na żółto. Wyprowadzony atak będzie nieblokowalny i otworzy przeciwnika na combo. Absorbowanie ataków przy użyciu Focus Attack, ładuje nasz pasek Revenge. R z u t • n, LK+LP • p + LK+LP • t + LK+LP Wykonujemy wciskając razem lekki atak ręką i nogą. Musimy być bardzo blisko przeciwnika. By wyrwać się z rzutu wciskamy LK+LP w momencie w którym przeciwnik próbuje nas złapać. Strona: 5 Street Fighter IV – Poradnik GRY-OnLine U l t r a C o m b o Ultra Combo wykonujemy w taki sam sposób jak Super Combo, odpowiednie dla każdej postaci, z tą różnicą że wciskamy wszystkie trzy uderzenia ręką = LP+MP+HP lub nogą = LK+MK+HK, zamiast jednego. Ten ruch możemy wykonać tylko wtedy, gdy mamy naładowany pasek Revenge przynajmniej do połowy. Gdy to się stanie napis Ultra będzie świecił. Ładujemy go otrzymując obrażenia lub absorbując ataki poprzez Focus Attack. Pasek Revenge nie przechodzi na kolejną rundę! Po czystym wejściu pierwszego uderzenia, wchodzącego w skład sekwencji Ultra Combo, wszystkie pozostałe są nieblokowalne. S u p e r C o m b o Wykonujemy je tak samo jak Ultra Combo, ale na końcu wciskamy jeden atak ręką lub nogą zamiast trzech naraz. Super Combo możemy wykonać tylko wtedy gdy nasz pasek Super będzie pełny, a napis Super będzie świecił. Pasek Super ładujemy zadając obrażenia. A t a k E x ( E x A t t a c k ) Ten atak wykonujemy tak samo jak każdy cios specjalny danej postaci, z tą różnicą że zamiast jednego ataku ręką czy nogą, wciskamy dwa. Np: Spinning Bird Kick Chun-Li to [d], g+K, a Ex Spinning Bird Kick to [d], g+MK+LK (dwa dowolne kopnięcia). Jeśli wciśniemy wszystkie 3 ataki ręką lub nogą efekt będzie ten sam. Dla niektórych graczy może to być wygodniejszy sposób (zwłaszcza grając na padzie). Wykonanie Ex Attack zabiera nam 1/4 paska Super. F o c u s A t t a c k D a s h C a n c e l i n g Każdy cios specjalny jaki wykonamy, możemy przerwać, wklepując Focus Attack. Poza tym możemy także zrobić dash do przodu i puścić MP+MK, by zmylić przeciwnika i kontynuować combo. W s t a w a n i e Jeśli chcemy wstać szybciej, naciskamy kilkakrotnie d, zanim jeszcze nasza postać uderzy o ziemię. Nie działa to jednak po rzutach i niektórych ciosach specjalnych. S u p e r A r m o r A r m o r B r e a k i n g Focus Attack oraz niektóre Ex Attack mogą „wchłonąć” pojedynczy atak przeciwnika. Tę właściwość nazywamy Super Armor. Wszystkie postacie mają jednak ciosy, które negują wyżej wymieniony efekt i są nazywane Armor Breaking. Jeśli atak ma taką właściwość, zaznaczam to w nawiasie, obok jego nazwy. P e r s o n a l A c t i o n ( T a u n t ) • HK+HP Możemy zadrwić przeciwnika wciskając powyższą kombinację. Strona: 6 Street Fighter IV – Poradnik GRY-OnLine Postacie A b e l Abel jest specyficznym połączeniem Fei Longa i Zangiefa, z dodatkiem rzutów wykonywanych dawniej przez Alexa. Ma potworne ataki Ex, które są wspaniałymi juggle starterami. Silna postać, z dobrym Ultra Combo. Mocna zarówno w defensywie, jak i w ofensywie. C i o s y z w y k ł e • d+HP - Elbow Launcher Dwu-ciosowy atak, wybijający naszego przeciwnika w powietrze. Bardzo podobny do Urien Elbow ze SF3. Stanowi także dobrą obronę przez atakami z powietrza, jesli tylko nasz timing jest odpowiedni. • p+MK – Towards Medium Kick Dobry ruch, by wywrzeć presję na przeciwniku. Gdy go przerwiemy, zmniejszymy odległość dzielącą nas od przeciwnika. To zwiększy szanse na trafienie za pomocą Elbow Launcher i Sky Fall , Tornado Throw itd. C i o s y s p e c j a l n e • qcf + P; p +P lub p+K, p +P lub p+K – Change of Direction Ta kombinacja jest bardzo podobna do Rekka Ken, Fei Longa. Gy jeden z dwóch pierwszych ciosów wyląduje, otwiera oponenta na combo. Trzeci cios, niezależnie od tego czy będzie to uderzenie ręką, czy nogą, będzie posiadał właściwość armor breaking. Z drugiej strony każdy z tych ruchów może zostać skontrowany, więc nie korzystamy z tej akcji zbyt często. Wciśnięcie P po pierwszym ruchach, spowoduje uderzenie w głowę, a kolejne P zaowocuje wysokim grabem. Wciśnięcie K po pierwszych ruchach, spowoduje low kicka, a kolejne K zaowocuje grabem w parterze. • qcb +K – Wheel Kick Ten cios musi być blokowany na stojąco, a wykonując go, nie musimy się obawiać żadnych counterów. • d, dp, p +K – Marcelles Roll Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Street Fighter IV - PC - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: