Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00126 024383 16230986 na godz. na dobę w sumie
Sudden Strike 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Sudden Strike 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 59
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

W poradniku do Sudden Strike II, jednej z bardziej realistycznych strategii wojennych, znajdziecie wskazówki dotyczące przejścia każdej najważniejszej misji z kampanii wojennych pięciu dostępnych w grze stron konfliktu.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Podstawowe techniki walki...
-... oraz garść luźnych porad
-[Kampania niemiecka] Misja 1
-[Kampania niemiecka] Misja 2
-[Kampania niemiecka] Misja 3
-[Kampania niemiecka] Misja 4
-[Kampania niemiecka] Misja 5
-[Kampania niemiecka] Misja 6
-[Kampania niemiecka] Misja 7
-[Kampania niemiecka] Misja 8
-[Kampania japońska] Misja 1
-[Kampania japońska] Misja 2
-[Kampania japońska] Misja 3
-[Kampania japońska] Misja 4
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 34

Informacja o grze

Sequel strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike. Trwa II Wojna Światowa, a gracz ma poprowadzić wojska wybranej strony konfliktu do zwycięstwa.

Gra Sudden Strike 2, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Sudden Strike II autor: Borys „Shuck” Zajączkowski (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Sudden Strike II – Poradn ik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Podstawowe techniki walki... _____________________________________________ 3 Przeczesywanie terenu zadrzewionego lub otwartego. ________________________ 3 Zdobywanie budynku zajętego przez wroga. ________________________________ 4 Gdy nagle pada strzał znikąd... __________________________________________ 4 Walka w mieście. _____________________________________________________ 4 ... oraz garść luźnych porad. ______________________________________________ 4 A. Kampania niemiecka __________________________________________________ 5 Misja 1: Pozycja wyjściowa (Starting Position). _____________________________ 5 Misja 2: Podejście pod Czutowo (The Approach to Tchutovo).___________________ 8 Misja 3: Wsparcie czołgów (Tank Reinforcements).__________________________ 10 Misja 4: Zajęcie miasta Czutowo (The Capture of Tchutovo). __________________ 13 Misja 5: W stronę Charkowa (On to Kharkiv). ______________________________ 16 Misja 6: Spotkanie (Rendezvous). _______________________________________ 19 Misja 7: Przedmieścia Charkowa (The Outskirts of Kharkiv). __________________ 21 Misja 8: Szturm na Charków (Assault on Kharkiv). __________________________ 23 B. Kampania japońska __________________________________________________ 24 Misja 1: Znak zwycięstwa (Omen of Victory). ______________________________ 24 Misja 2: Japonia 1 (Japanese 1). ________________________________________ 28 Misja 3: Japonia 2 (Japanese 2). ________________________________________ 30 Misja 4: Ostatnia szansa (The Last Chance). _______________________________ 32 C. Kampania brytyjska __________________________________________________ 35 Misja 1: Leopard – Niespodziewane okoliczności (Unexpected Circumstances). ____ 35 Misja 2: Leopard – Ocal bombowce (Save the Bombers). _____________________ 37 Misja 3: Tiger – Tory kolejowe (The Railroad). _____________________________ 39 Misja 4: Lion – Oosterbeek. ____________________________________________ 42 Misja 5: Most w Arnhem (The Bridge of Arnhem). ___________________________ 45 D. Kampania amerykańska ______________________________________________ 47 Misja 1: Natarcie (The Assault)._________________________________________ 47 Misja 2: Strategiczne okrążenie (Strategy of Circumvention). __________________ 48 Misja 3: Skuteczny atak (Successful Attack)._______________________________ 49 Misja 4: Sabotaż (Sabotage). ___________________________________________ 50 Misja 5: Bitwa o Ren (The Battle for the Rhine). ____________________________ 50 Misja 6: Strzegąc pociągu (Guarding the Train). ____________________________ 51 Misja 7: Nieprzyjaciel pokonany (Enemy Defeated). _________________________ 51 E. Kampania radziecka__________________________________________________ 52 Misja 1: Odwet (Revenge)._____________________________________________ 52 Misja 2: Nieudane lądowanie (Failed Landing). _____________________________ 53 Misja 3: Artyleria czy też nie? (Artillery or Not?) ____________________________ 54 Misja 4: Prawy brzeg, lewy brzeg (Right Bank, Left Bank). ____________________ 55 Misja 5: Droga do Kijowa (The Road to Kiev). ______________________________ 56 Misja 6: Bitwa o Berlin (Battle for Berlin). _________________________________ 56 Misja 7: Oblężenie (Siege). ____________________________________________ 57 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Sudden Strike II – Poradnik GRY-OnLine Podstawowe techniki walki... „Sudden Strike 2” jest fantastyczną grą wojenną, pozwala nie tylko na prowadzenie działań na olbrzymią skalę, lecz również, a może przede wszystkim zmusza gracza do strategicznego myślenia. Dobrze rozstawiona grupa komandosów potrafi bowiem odeprzeć ofensywę nawet setek jednostek wroga. Z drugiej strony do sprytnie zaplanowanego ataku na rojące się od żołnierzy umocnienia często wystarczy poprowadzić ledwie kilkanaście jednostek. Dlatego mimo całego rozmachu jakim SS2 oniemia, pozwala on mi na pozostanie wiernym podstawowej mojej miłości – drużynowym grom taktycznym. Nie to, żeby w niniejszym poradniku nie pojawiały się wskazówki typu: weź na wzgórze dwadzieścia czołgów i zrównaj miasto z ziemią. Nie. Po prostu tam, gdzie to tylko możliwe staram się zawsze operować jak najmniejszymi środkami – oficerami, snajperami, paroma czołgami do wsparcia... Duże siły to duże straty i gorsze statystyki. Oczywiście na polu bitwy dochodzi do wielu sytuacji, w których mój ulubiony skład drużyny okazuje się niewystarczający. Stąd niniejsze wstępne zestawienie. I drobna uwaga: poradnik pisałem grając na normalnym (oficerskim) poziomie trudności. Na trudnym (generalskim) bowiem najmniejsze błędy mszczą się straszliwie i tym samym czas potrzebny na grę znacząco się wydłuża. Na niższych poziomach trudności zaś gra się zbyt łatwo, to znaczy: często nie ma potrzeby wykorzystywać podanych przeze mnie rozwiązań taktycznych. Przyznać się jeszcze muszę do pewnej niekonsekwencji, którą popełniam tu i ówdzie nazywając działa samobieżne czołgami. Czynię to z niechlujstwa. Mam nadzieję, że historyczni i językowi puryści wybaczą mi to nadużycie, tym bardziej że zastosowanie jednych i drugich na polu walki szczególnie się od siebie (przynajmniej w grze) nie różni. Zresztą i czołgi i działa samobieżne w „Sudden Strike’u” są w stanie strzelać podczas jazdy i choćby samo to kwalifikuje je do jednej grupy: nieistniejących. ;-) P r z e c z e s y w a n i e t e r e n u z a d r z e w i o n e g o l u b o t w a r t e g o . Oddział ustawiony w linię. Oficerowie przemieszani ze snajperami (razem sześć-osiem osób). Wszyscy posuwają się naprzód razem. Oficerowie co parę(naście) kroków rozglądają się przez lornetki we wszystkie strony, z których można się spodziewać nieprzyjaciela. Oficerowie mają nie strzelać do nikogo, snajperzy mają. Jeśli można się spodziewać czołgów, wówczas tyłem niech kroczy grupa z bronią przeciwpancerną z rozkazem wstrzymania ognia. Zamiast snajperów oraz grupy przeciwpancernej można wykorzystać czołgi, jeśli się je ma. Strona: 3 www.gry-online.pl Sudden Strike II – Poradnik GRY-OnLine Z d o b y w a n i e b u d y n k u z a j ę t e g o p r z e z w r o g a . Snajperzy ustawieni w odległości swojego strzału od budynku. Oficer lub wybrany snajper obserwuje budynek przez lornetkę. Jeśli jest pewność, że w budynku są obrońcy, wówczas można kazać snajperom otworzyć ogień – przestaną strzelać, gdy nikogo już tam nie będzie. Ażeby mieć pewność, można posłać w stronę budynku żołnierza na stracenie. Skryci w budynku żołnierze otworzą ogień i wówczas snajperzy ich dojrzą i będą mogli wystrzelać. G d y n a g l e p a d a s t r z a ł z n i k ą d . . . ... to najprawdopodobniej w pobliskim budynku kryje się wróg, podaje namiary dla oddalonej artylerii i nie zamierza się zdradzić. Taki budynek najlepiej dla pewności wyburzyć. Do budynków można strzelać nawet wówczas, gdy znajdują się one poza zasięgiem wzroku jednostek gracza – gdy pod kursorem przestanie się pojawiać nazwa budynku, to znaczy, że go tam już nie ma. W a l k a w m i e ś c i e . Przede wszystkim na ulice miasta nie wprowadza się czołgów. A jeśli się wprowadza, to w tym celu, by sekwencyjnie zamieniły całe miasto w jedną szeroką ulicę. Budynki należy zajmować wtedy, gdy przeciwnik nie ma ich w polu widzenia – najpierw trzeba oczyścić teren dookoła. Z wysokich budynków widać naprawdę daleko i trzeba mieć to na uwadze w obie strony. Bez wielkiej potrzeby nie otwierać ognia ze środka budynków, jeśli w mieście znajdują się wrogie czołgi i działa. Gdy wróg otworzy ogień do zajętego budynku, wówczas obrońcy nie mają szans, gdyż nie będzie się ich dało nawet wyprowadzić na zewnątrz. Żołnierzy przeznaczonych do walki z czołgami w ogóle nie wprowadzać do budynków. Na niezbadane ulice wchodzić od ich zwieńczenia, a nie z przecznicy. W miarę możliwości wyburzać wszystko i wyrąbywać wszystkie drzewa, za którymi może się coś kryć. ... oraz garść luźnych porad. • Czołgi a przede wszystkim Tygrysy atakować możliwie od tyłu. • Żeby ocalić delikatny sprzęt, który może paść ofiara ataku, należy z niego wysiąść i uciec, a wrócić dopiero po pokonaniu wroga. • W budynkach ranni nie umierają tak jak w polu. Trzeba ich tam zostawiać i posłać na pomoc lekarza, który ich szybciutko wyleczy. • Budynki należy zajmować tylko wówczas, gdy się ma całkowitą pewność, iż przeciwnik tego nie widzi. Ukrytych w nich żołnierzy nie widać, jeśli nie strzelają, lecz widać ich z daleka, gdy wchodzą. • Aby wystrzelać wroga ukrytego w budynku, najlepiej rozstawić snajperów tak, by mieli go w zasięgu strzału i posłać mniej cennego żołnierza na śmierć. Gdy zostanie zabity, snajperzy zobaczą nieprzyjaciela i będą strzelać, aż budynek będzie czysty. Zamiast żołnierza można posłać czołg z dowódcą wyglądającym przez właz – do zamkniętego czołgu, żaden strzelec z karabinu strzelać nie będzie, a dowódca i tak się zdąży schować, przeważnie. • W miarę możliwości nie chodzić brzegiem mapy, a zwłaszcza wylotami dróg – nieprzyjaciel czasem dostaje nadjeżdżające posiłki, które się pojawiają ni stąd ni zowąd. • Ciężarówki i inne auta mogą prowadzić jedynie kierowcy i oficerowie, czołgi tylko kierowcy, samoloty tylko piloci. Działa obsługiwać mogą wszyscy żołnierze. • Jednostki, które w danej sytuacji są zbyt wrażliwe na atak powinny mieć na stałe wydany rozkaz wstrzymania ognia, dzięki czemu nie zdradzą się niepotrzebnie. Szczególnie oficerowie nie powinni do nikogo strzelać. Również jednostki dysponujące dużą siłą ognia a małą ilością amunicji nie powinny strzelać do niczego z własnego widzimisię. • Atakować zawsze z góry (lub po prostej). Gdy się nie da, to znaleźć jakieś obejście bokiem. Gdy się nie da, to ostrzelać wzgórze haubicami w ciemno. Gdy się nie da, to zesłać desant. Gdy się nie da, to coś jest nie tak, gdyż atak z dołu nie ma najmniejszych szans powodzenia. Strona: 4 www.gry-online.pl Sudden Strike II – Poradnik GRY-OnLine M i s j a 1 : P o z y c j a w y j ś c i o w a ( S t a r t i n g P o s i t i o n ) . A. Kampania niemiecka W tej pierwszej misji na gracza czekają cztery luźno ze sobą powiązane zadania. Pierwszym z nich jest zabezpieczenie mostu, drugim przejęcie farmy, trzecim odparcie ataku na tę farmę, a ostatnim zdobycie fabryki. Gracz dostaje do dyspozycji (w punkcie B) dwa wozy opancerzone, dwóch lekarzy, jednego oficera oraz osiemnastu żołnierzy wyposażonych w karabiny i pistolety maszynowe po połowie. Ponadto z punktu A dojeżdża ciężarówka medyczna oraz dwie ciężarówki z posiłkami ciągnące działa 37 mm. Na oficera warto przewidzieć pierwszą grupę, żeby go było łatwo znaleźć, piechotę należy ująć w drugą grupę i ruszyć w stronę mostu do punktu C. Można do natarcia wykorzystać wzgórze od południowego-zachodu, lecz nie jest to konieczne. Piechotę należy podprowadzić (można dla bezpieczeństwa nakazać jej się czołgać) na odległość mniej więcej (nieco bliżej) drugiego słupa telegraficznego od mostu i zostawić ją tam upewniwszy się, że nie ma wydanego rozkazu wstrzymania ognia. Oficerem (on powinien wstrzymać ogień, żeby się niepotrzebnie nie zdradzić) należy zaś delikatnie podchodzić w stronę mostu (jego warto posłać na wzgórze) po kilka metrów, za każdym razem zyskując zasięg widzenia za pomocą lornetki. Gdy tylko oficer dojrzy w lornetce nieprzyjaciół, piechota otworzy do nich ogień. Północnego krańca mostu broni zaledwie kilkunastu żołnierzy piechoty, lecz póki tam są, nie należy zbliżać się do rzeki bardziej niż na odległość jednego słupa, gdyż można się dostać w zasięg wrogiego ognia z drugiego brzegu. Po zdobyciu północnego krańca mostu należy w odległości jednego słupa od niego wyładować z ciężarówek piechotę wraz z dwoma karabinami maszynowymi. Działa wbrew sugestiom dowództwa należy zabrać. W punkcie A pojawią się posiłki w postaci dwóch ciężarówek z piechotą oraz z kolejnymi działami 37 mm i skierują się w stronę skrzyżowania na północny-zachód od mostu. Wozy opancerzone można podprowadzić na wspomniane skrzyżowanie – osłonią ciężarówki w razie potrzeby. Piechotę, która zdobyła most należy zaś posłać w stronę farmy wzdłuż drogi. Niech żołnierze wraz z oficerem poruszają się pomiędzy drzewami rosnącymi wzdłuż drogi, a oficer przemyka pomiędzy nimi, zawsze sprawdzając okolice drogi lornetką. Szczególnie trzeba uważać w rejonie małego skrzyżowania D, gdyż tamtędy wróg będzie przemieszczał oddziały zarówno w stronę rzeki, jak i drogą na południowy zachód. Należy cały czas obserwować drogę na całej jej szerokości, aby w razie potrzeby piechota mogła otworzyć ogień. Również należy sprawdzić podmokły teren od południa na wysokości skrzyżowania D, gdyż tam również mogą się trafić jednostki nieprzyjaciela. Strona: 5 www.gry-online.pl Sudden Strike II – Poradnik GRY-OnLine Piechotę z oficerem należy podprowadzić do zachodniego krańca farmy F i nakazać jej się czołgać. Póki co, nikt nie powinien wchodzić w granice farmy, gdyż od zachodniej strony budynku pośrodku znajduje się żołnierz z granatnikiem. Niech piechota z oficerem porusza się pośród drzew od północno-zachodniej strony. Należy w tym czasie zaglądać lornetką pomiędzy zabudowania farmy, żeby wystrzelać stacjonujących tam żołnierzy. Wszystkim czterem ciężarówkom z działami trzeba już wydać rozkaz dojazdu na zachodni róg farmy. Piechota z oficerem niech kontynuuje przemarsz (przeczołgiwanie się) na wschód i niech odstrzeliwuje wszystkich żołnierzy na farmie, jakich oficer dojrzy. Niech nie opuszczają linii drzew – ta odległość wystarczy, by nie dostać się w ogień wroga. Część piechoty należy zostawić w budynku przy lesie na północny-wschód od farmy i nakazać jej wstrzymanie ognia. Reszta niech obejdzie farmę od północno-wschodniego jej krańca i wejdzie na nią od wschodu – cały czas czerpiąc korzyści z lornetki oficera. Rosjanin z granatnikiem nie będzie miał szans, gdy już nie będzie komu nadać mu celu do ataku. Po zdobyciu farmy należy posłać resztę piechoty do małego budynku znajdującego się za farmą od wschodu. Jeśli zostaną jeszcze jacyś żołnierze, to można ich rozlokować po innych zabudowaniach, pamiętając jednak, by wstrzymali ogień – rzecz w tym, żeby gracz widział teren na północ i na wschód od farmy. Wszystkie cztery działa 37 mm należy szybko odczepić pośrodku podwórza tak, by mogły bez przeszkód strzelać w stronę północno-wschodnią oraz wschodnią – stamtąd nadejdzie natarcie. Wyładować z ciężarówek piechotę w sąsiedztwie dział. Gdy natarcie piechoty zostanie powstrzymane, ciężarówki z kierowcami należy wykorzystać do zablokowania drogi od wschodu – to spowolni atak czołgów i da działom dodatkowy czas na ich zniszczenie. W punkcie E pojawią się posiłki: dwie ciężarówki z piechotą. Strona: 6 www.gry-online.pl Sudden Strike II – Poradnik GRY-OnLine Posiłki owe w zupełności wystarczą, by zdobyć słabo strzeżoną fabrykę. Nie wolno jednak podjeżdżać ciężarówkami przez las, gdyż kryje się w nim odrobina wrogich żołnierzy – piechotę wyładować przy drodze i rozkazać jej przemarsz w stronę fabryki, z pomocą oficerskiej lornetki. Należy się posuwać ustalonym już schematem: piechota czołga się gotowa do zasypania wroga kulami, oficer zaś porusza się wraz z nią obserwując teren. Przeważnie przed wejściem do każdego budynku w fabryce znajduje się dwójka wartowników. Wieże strażnicze oraz same budynki nie są obsadzone przez wroga. Ostatnia czwórka Rosjan stacjonuje na północno-zachodnim krańcu, za hangarem. Zdobycie fabryki kończy misję. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Sudden Strike 2 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: