
Autor: | Monika Wiśniewska-Kin, Eliza Rybska | Liczba stron: | 162 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | Język publikacji: | polski |
ISBN: | 978-83-8220-019-5 | Data wydania: | 2020-11-17 |
Kategoria: | ebooki >> edukacja >> pedagogika |
Publikacja rzuca nowe światło nie tylko na sam niezwykły dziecięcy potencjał ujawniany w sytuacjach zadaniowych, lecz także na konieczność odmiennego od dotychczasowego sposobu edukowania dzieci, a zwłaszcza wspierania rozwoju ich umiejętności poznawczych.
Dziecięce nadawanie i odkrywanie znaczeń umożliwia zarówno wniknięcie w sposób myślenia i rozumowania dzieci, jak i pozwala dostrzec wagę oraz wartość wsparcia tych procesów poprzez stawianie dziecka w sytuacjach wymagających twórczego i niestandardowego działania. Niedocenianie, umniejszanie, ignorowanie, a często i lekceważenie potencjału kognitywnego dzieci w procesie aranżowania środowiska edukacyjnego, konstruowania programów kształcenia czy budowania relacji edukacyjnej, prowadzą do nieadekwatnych osiągnięć rozwojowych, znacznie poniżej ich możliwości.
Autorki udowodniły, że dzieci przedszkolne są w stanie rozwinąć wyższe formy myślenia, rozumowania, jeśli doceni się i dostrzeże ich możliwości oraz zapewni im wyzwalające i stymulujące środowisko do nauki.
Z recenzji prof. dr hab. Renaty Michalak
Darmowy fragment publikacji:
Gdzie kupić całą publikację:
Autor: Monika Wiśniewska-Kin, Eliza Rybska