Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00326 007807 14244394 na godz. na dobę w sumie
Szkolny system zapobiegania przemocy  - ebook/pdf
Szkolny system zapobiegania przemocy - ebook/pdf
Autor: , , Liczba stron: 41
Wydawca: Wiedza i Praktyka Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-269-3329-5 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> ekonomia, biznes, finanse
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Jednym z kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2014/2015 jest przeciwdziałanie przemocy w szkole. W ostatnich latach coraz bardziej powszechna staje się przemoc przy użyciu nowoczesnych technologii, np. ośmieszanie na portalach społecznościowych, nękanie poprzez publikowanie filmów nagranych za pomocą telefonu komórkowego. Szkoła ma obowiązek reagować w każdej takiej sytuacji. W skutecznym działaniu pomoże Szkolny System Zapobiegania Przemocy, w tym opracowane procedury postępowania.
Z publikacji dowiesz się:

Jakie zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy ma dyrektor, jakie wychowawca, nauczyciel, a jakie psycholog i pedagog;
Jakich narzędzi używać do diagnozowania, czy uczeń jest ofiarą przemocy oraz jaka jest skala problemu w całej szkole;
Jak krok po kroku postąpić w przypadku agresji rówieśniczej oraz agresji ucznia w stosunku do nauczyciela i nauczyciela w stosunku do ucznia;
W jaki sposób dokumentować przeciwdziałanie przemocy w szkole;
Co uwzględnić przy tworzeniu Szkolnemu Systemowi Przeciwdziałania Przemocy.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

SZKOLNY SYSTEM ZAPOBIEGANIA PRZEMOCY Spis treści: WSTĘP ……………………………………………………………………………………3 1. Diagnoza przemocy w szkole……………………………………………………….4 2. Przeciwdziałanie przemocy – obowiązki szkoły……………………………………6 3. Procedury postępowania w przypadku przemocy…………………………………17 4. Jak zbudować Szkolny System Przeciwdziałania Przemocy………………...……25 5. Dokumentacja związana z przeciwdziałaniem przemocy…………………………31 6. PODSTAWA PRAWNA …………………………………………………………41 2 SZKOLNY SYSTEM ZAPOBIEGANIA PRZEMOCY WSTĘP Każda forma przemocy jest groźna i może mieć bardzo niebezpieczne konsekwencje, np. prowadzić do próby samobójczej. Nie ma reguły, ponieważ każdy uczeń ma inny stopień wrażliwości. Nierzadko przemoc słowna jest bardziej dotkliwa od fizycznej. W ostatnich latach na sile przybiera cyberprzemoc, czyli ta, do której używa się nowoczesnych technologii. Obraźliwe komentarze na portalach społecznościowych, nękanie czy ośmieszanie za pomocą MMS-ów lub publikowania filmów nagranych za pomocą telefonu komórkowego – takie sytuacje są dzisiaj na porządku dziennym. W każdej takiej sytuacji szkoła musi pamiętać, że jest to przemoc, na którą ma obowiązek reagować. Również internetowa aktywność uczniów, mimo iż zwykle jest pozaszkolna, wymaga zdecydowanej reakcji szkoły. Każda szkoła zobowiązana jest do przeciwdziałania przemocy. Potwierdza to Ministerstwo Edukacji Narodowej, które wśród kierunków polityki oświatowej na rok 2014/2015 zawarło profilaktykę agresji i przemocy. system zapobiegania przemocy” zawiera Raport „Szkolny wskazówki jest ofiarą przemocy rówieśniczej; jak mu pomóc oraz jak zbudować szkolny system przeciwdziałania agresji. rozpoznać, że uczeń jak 3 SZKOLNY SYSTEM ZAPOBIEGANIA PRZEMOCY 1. DIAGNOZA PRZEMOCY W SZKOLE Aby mieć szansę zauważyć, że uczeń jest ofiarą przemocy w szkole, nauczyciele powinni zwracać uwagę na grupy ryzyka – uczniów potencjalnie najbardziej narażonych na przemoc. Wszyscy pracujący z uczniami powinni wiedzieć, że: 1) potencjalne ofiary przemocy to często:  uczniowie fizycznie słabsi od rówieśników (mniej sprawni w grach fizycznych, o niskiej samoocenie, mający trudności we wchodzeniu do grupy i byciu w niej, mający lepszy kontakt z dorosłymi niż z rówieśnikami, noszący cechy zaniedbania i niskiego statusu materialnego),  uczniowie grzeczni i osiągający wysokie wyniki w nauce (budzą niechęć rówieśników, którzy czują się od nich gorsi; postrzegani są jako zbyt łatwo osiągający sukcesy – ich dobre oceny to w ocenie rówieśników często wynik niesprawiedliwego oceniania przez nauczyciela; poprzez to, że są przygotowani do lekcji i zgłaszają się do odpowiedzi, są odbierani jako „podlizujący się”; budzą niechęć i złość prowadzącą do nienawiści, odmawiając „ściągnięcia” od nich zadania domowego). Ten profil ofiar może być szczególnie długo nierozpoznawalny, z uwagi na to, że w powszechnym przekonaniu dzieci te bardzo dobrze sobie radzą ze wszystkim, 2) wyróżnia się dwa typy ofiar: pasywne i prowokatywne Ofiary pasywne:  są wrażliwe i nieśmiałe, ostrożne w kontaktach,  mają trudności z zaistnieniem w grupie rówieśniczej,  są niepewne i lękowe,  atakowane nie potrafią się bronić – reagują wycofaniem, ucieczką lub płaczem,  mają niskie poczucie własnej wartości,  czują się osamotnione i opuszczone, 4
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Szkolny system zapobiegania przemocy
Autor:
, ,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: