Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00327 006015 14496225 na godz. na dobę w sumie
Szybko zrozumieć Visual Basic 2012 - ebook/pdf
Szybko zrozumieć Visual Basic 2012 - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 87
Wydawca: Self Publishing Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-937802-0-4 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> programowanie >> visual studio - programowanie
Porównaj ceny (książka, ebook (-8%), audiobook).

Książka ma na celu przede wszystkim umożliwienie szybkiego zrozumienia VB, tak by można było bezproblemowo przenieść się z dotychczasowego środowiska programistycznego na Microsoft Visual Basic 2012 lub ewentualnie umieć w nim napisać program, gdy będzie taka potrzeba. Autor skupia się na informacjach najważniejszych, dających podstawę do rozpoczęcia pracy w tym języku, począwszy od: przedstawienia najważniejszych elementów środowiska, typów danych, operacji na danych, wykorzystaniu funkcji, procedur, pętli, warunków, klas, poprzez: wykorzystanie zaawansowanych struktur danych, obsługę wyjątków, wstęp do obliczeń równoległych, tworzenie i zarządzanie wątkami, metody rysowania, skończywszy na elementach technologii LINQ.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

S t r o n a | 2 SZYBKO ZROZUMIEĆ VISUAL BASIC 2012 Artur Niewiarowski - Copyright by Artur Niewiarowski 2013 ISBN: 978-83-937802-0-4 - Artur Niewiarowski | Self-Publishing - All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione. Wydanie I, Kraków 2013. S t r o n a | 3 Recenzje: Niniejsza książka jest samouczkiem języka Visual Basic na platformie programistycznej .NET. Jest to pozycja wymagająca pewnej znajomości programowania oraz środowiska Visual Studio, nie jest więc dla każdego czytelnika. Autor podaje wiele interesujących przykładów dotyczących wszystkich najważniejszych elementów tym niekiedy kilkusetstronicowe szczegóły często spotykane w książkach związanych z programowaniem. Zakres poruszanej tematyki jest na tyle szeroki, że opisane zostały także elementy programowania równoległego oraz technologii LINQ. Książka ta będzie stanowić pomoc dla tych wszystkich, którzy chcą szybko nauczyć się pisać w języku Visual Basic na platformie .NET, zwłaszcza, że jest jedną z pierwszych poruszających tą tematykę w języku polskim. języka, pomijając przy Dr inż. Paweł Karbowniczek [pkarbowniczek@ifpk.pk.edu.pl] Książka prezentuje elementy języka Visual Basic (VB) na platformę .Net ze szczególnym naciskiem na wykorzystanie środowiska Visual Studio firmy Microsoft. Jest ona adresowana do osób, które mają pewne doświadczenie w programowaniu i chciałyby szybko zapoznać się z możliwościami języka VB. Atrakcyjną cechą książki jest to, że rozpoczyna prezentację tematu od praktycznej umiejętności pisania aplikacji z Graficznym Interfejsem Użytkownika (GUI). Dzięki temu czytelnik po przeczytaniu kilku pierwszych rozdziałów będzie potrafił napisać użyteczną aplikację komunikująca się z użytkownikiem przy pomocy „okienek”. Autor skupia się na podejściu praktycznym, wyjaśniając krok po kroku jak pisać programy przy użyciu ułatwień oferowanych przez Visual Studio. Dużą pomocą dla czytelnika są ilustracje przedstawiające wygląd omawianych elementów środowiska programistycznego na każdym etapie pisania programów. Mogę ją polecić każdemu programiście, który chciałby szybko przekonać się o możliwościach jakie oferuje mu język Visual Basic, platforma .Net oraz środowisko programistyczne Visual Studio. Dr Radosław A. Kycia [R.Kycia@mimuw.edu.pl] S t r o n a | 4 Spis treści 1. Tytułem wstępu ........................................................................................................................... 6 2. Czym jest platforma .NET? ......................................................................................................... 7 3. Tworzenie nowego projektu ........................................................................................................ 8 4. Elementy wizualne na formie, kontrolki ..................................................................................... 10 4.1. Okno Toolbox ..................................................................................................................... 11 4.2. Okno Properties ................................................................................................................. 12 4.3. Okno Object Browser ......................................................................................................... 17 5. Obsługa zdarzeń na obiektach .................................................................................................. 18 6. Deklaracje zmiennych, typy danych .......................................................................................... 23 6.1. Ciągowy typ danych ........................................................................................................... 23 6.2. Typ znakowy ...................................................................................................................... 24 6.3. Liczbowe typy danych ........................................................................................................ 24 6.4. Wybrane operacje na zmiennych ........................................................................................ 26 6.4.1. Operacje dla typu ciągowego ....................................................................................... 26 6.4.2. Operacje dla typu liczbowego ...................................................................................... 26 6.5. Deklaracja zmiennych w klasach ........................................................................................ 27 7. Kolekcje .................................................................................................................................... 29 7.1. Tablice ................................................................................................................................ 29 7.2. Listy .................................................................................................................................... 31 7.3. Lista haszowana ................................................................................................................. 32 7.4. BlockingCollection .............................................................................................................. 33 7.5. Zwiększenie pojemności list ............................................................................................... 34 8. Procedury i funkcje ................................................................................................................... 36 8.1. Procedury ........................................................................................................................... 36 8.1.1. Rekurencja ................................................................................................................... 37 8.2. Funkcje ............................................................................................................................... 38 8.2.2. Rekurencje ................................................................................................................... 39 9. Struktury ................................................................................................................................... 40 10. Pętle ....................................................................................................................................... 41 10.1. Pętla For ........................................................................................................................... 41 10.2. Pętla For Each .................................................................................................................. 42 10.3. Pętla While ....................................................................................................................... 42 10.4. Pętla Do .. Loop ................................................................................................................ 43 10.5. Podsumowanie ................................................................................................................. 43 11. Instrukcje warunkowe .............................................................................................................. 45 S t r o n a | 5 11.1. Przykłady warunków ......................................................................................................... 45 11.2. Wybrane operatory logiczne. ............................................................................................ 46 11.3. Funkcja warunkowa IIf ...................................................................................................... 47 12. Wybory.................................................................................................................................... 48 13. Klasy ....................................................................................................................................... 49 13.1. Deklaracja klasy ............................................................................................................... 49 13.2. Tworzenie obiektów .......................................................................................................... 51 13.3. Klasa z konstruktorem ...................................................................................................... 51 13.4. Biblioteki dll. ..................................................................................................................... 52 13.4.1. Tworzenie biblioteki. ................................................................................................... 52 13.4.2. Import biblioteki do projektu w środowisku VB ............................................................ 54 13.4.3. Import biblioteki do projektu w środowisku C# ............................................................ 55 13.4.4. Dokumentacja ............................................................................................................ 56 13.5. Globalna zmiana nazw klas, zmiennych, funkcji, procedur ............................................... 57 14. Wyjątki .................................................................................................................................... 58 14.1. Przechwytywanie wyjątków .............................................................................................. 58 14.2. Funkcja Err ....................................................................................................................... 59 14.3. Kontrolowane wywoływanie wyjątków i obsługa własnych błędów .................................... 59 15. Metody rysujące ...................................................................................................................... 62 16. Obliczenia równoległe ............................................................................................................. 66 16.1. Pętla For ........................................................................................................................... 66 16.2. Pętla ForEach ................................................................................................................... 69 16.3. Problem dostępu do wspólnych danych ............................................................................ 69 17. Wątki ....................................................................................................................................... 71 18. Operacje na plikach i katalogach............................................................................................. 74 18.1. Pobranie listy plików i katalogów ...................................................................................... 74 18.2. Operacje na katalogu ....................................................................................................... 75 18.3. Operacje na plikach .......................................................................................................... 75 19. LINQ ....................................................................................................................................... 77 Indeks słów kluczowych ................................................................................................................ 83 S t r o n a | 6 1. Tytułem wstępu O języku Visual Basic® słyszał zapewne każdy programista na świecie, natomiast zapewne większość nie miała z nim bezpośredniej styczności. Sam język istnieje w kanonie informatyki od roku 1991. Od tego czasu ulegał licznym zmianom. Do wersji 6.0 posiadał szereg ograniczeń jako język programowania, i z tego względu znaczna część osób nie wybierała go jako głównego narzędzia programistycznego. Natomiast ci, którzy go wybrali, chwalili jego prostotę, przejrzystość i co za tym idzie szybkość budowania aplikacji. Obecnie język Visual Basic® zmienił się nie do poznania. Firma Microsoft®, która jest autorem języka, włączyła go w środowisko .NETTM. Od tej pory język posiada ogromne możliwości jakich nie posiadał wcześniej. W zależności od wersji środowiska programistycznego Visual Studio® oraz od wersji Frameworka, można tworzyć szereg aplikacji i większych programów komputerowych, nieodbiegających niczym od ich odpowiedników napisanych w takich językach jak: Visual C++®, C#®, J#® na platformie .NET TM. Pomimo lekko zmodyfikowanej składni i w znacznym stopniu zmienionemu charakterowi programowania, w dalszym ciągu główną cechą języka pozostaje szybkość i prostota tworzenia aplikacji komputerowych. Zapraszam wszystkich do zapoznania się w możliwościami języka Visual Basic®. Ta książka ma na celu przede wszystkim umożliwienie szybkiego zrozumienia VB®, tak by można było bezproblemowo przenieść się z dotychczasowego środowiska programistycznego na Microsoft Visual Basic 2012® lub ewentualnie umieć w nim napisać program, gdy będzie taka potrzeba. W książce skupiam się na informacjach najważniejszych, dających podstawę do rozpoczęcia pracy w tym języku, począwszy od: przedstawienia najważniejszych elementów środowiska, typów danych, operacji na danych, wykorzystaniu funkcji, procedur, pętli, warunków, klas, poprzez: wykorzystanie zaawansowanych struktur danych, obsługę wyjątków, wstęp do obliczeń równoległych, tworzenie i zarządzanie wątkami, metody rysowania, skończywszy na elementach technologii LINQ. Mam nadzieję, że treść zawarta w książce będzie pomocna, życzę przyjemnej lektury Artur Niewiarowski
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Szybko zrozumieć Visual Basic 2012
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: