Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00097 007498 18451786 na godz. na dobę w sumie
TOCA Race Driver 3 - poradnik do gry - ebook/pdf
TOCA Race Driver 3 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 38
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> wyścigowe
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry TOCA Race Driver 3 zawiera ogólne wskazówki ułatwiające rozpoczęcie przygody z ToCA graczom mniej doświadczonym z wirtualnym ściganiem, a dla weteranów przedstawia sposoby pozwalające na wyciśnięcie wszystkich soków ze sportowych maszyn.

Spis treści:
-Wstępu słów kilka...
-Podstawy zabawy...
-Tryby zabawy...
-Ustawienia wyścigu
-Rick
-Maszyneria...
-Jak jeździć, żeby wyjeździć...
-Jak jeździć, żeby wyjeździć... cd.
-Modyfikacje (Upgrades)
-Modyfikacje (Upgrades) cd.
-Ustawienia (Tuning)
-Ustawienia (Tuning) cd.
-Telemetria (Telemetry)
-Uszkodzenia
-Podsumowując...

Informacja o grze

Piąta (po TOCA Touring Car Championship Racing, TOCA 2 Touring Cars, TOCA Race Driver i TOCA Race Driver 2) odsłona serii realistycznych symulacji wyścigów wszelakiej maści samochodów sportowych.

Gra TOCA Race Driver 2006, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku wy?cigi i rajdy. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry TOCA Race Driver 3 autor: Łukasz „Loser” Szewczyk (c) 2002-2006 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. TOCA Race Driver 3 – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wstępu słów kilka..._____________________________________________________ 3 Podstawy zabawy... _____________________________________________________ 4 Menu, ustawienia, itd. _________________________________________________ 4 Symulacja zawodowa (Pro-Simulation) ____________________________________ 4 Opcje kontrolera (Controller Options) _____________________________________ 7 Internet (Network) ___________________________________________________ 7 Tryby zabawy... ________________________________________________________ 8 Tryby Symulacji (Simulation Mode) _______________________________________ 8 Kariera zawodowa (Pro Career)_________________________________________ 10 World Tour _________________________________________________________ 10 Ustawienia wyścigu ____________________________________________________ 11 Rick ________________________________________________________________ 13 Maszyneria... _________________________________________________________ 14 Jak jeździć, żeby wyjeździć..._____________________________________________ 17 Startujemy... _______________________________________________________ 18 Wyższy bieg... ______________________________________________________ 18 Zakręt... ___________________________________________________________ 19 Wyprzedzanie... _____________________________________________________ 20 Modyfikacje (Upgrades)_________________________________________________ 22 Ustawienia (Tuning) ___________________________________________________ 27 Telemetria (Telemetry) _________________________________________________ 32 Uszkodzenia__________________________________________________________ 33 Podsumowując... ______________________________________________________ 36 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2006 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 TOCA Race Driver 3 – Poradnik GRY-OnLine Wstępu słów kilka... Aby zasiąść za kierownicą aut superturystycznych trzeba wygrać wiele wyścigów. Poniższy opis na pewno w tym pomoże... Debiutująca właśnie na rynku odsłona słynnej serii ToCA jest już szóstą częścią sagi. Szczerze mówiąc, model jazdy, ustawienia samochodu oraz cechy charakterystyczne fizyki nie zostały gruntownie zmienione przez niemal 10 lat. Dlatego każdy, kto miał styczność z klasycznym produktem ze stajni Codemasters, szybko poczuje się jak w domu. Szczegółowy opis z punktu widzenia doświadczonych graczy pozbawiony jest prawdopodobnie większego sensu. „Po cóż bowiem pisać o sprawach oczywistych” - stwierdzą wyścigowi wyjadacze. Niemniej nowicjusze mogą być przytłoczeni rozbudowaniem wyścigów goszczących na konsolach obecnej generacji. Z tego powodu postanowiłem podzielić poradnik na dwie części. W pierwszej pojawią się ogólne wskazówki ułatwiające rozpoczęcie przygody z ToCA, co z pewnością przyda się mniej doświadczonym wirtualnym ścigantom. Natomiast w drugiej postaram się możliwie dokładnie przedstawić sposoby pozwalające na wyciśnięcie wszystkich soków ze sportowych maszyn. Chciałem położyć szczególny nacisk na kwestie nie omówione w instrukcji. Książeczka dołączona do polskiego wydania liczy w zasadzie tylko 19 stron, których przeważającą część zajmują różnego rodzaju grafiki, więc sporo zagadnień potraktowano pobieżnie. Niemniej w opisie pojawiają się również kwestie przedstawione w instrukcji do gry. Starałem się również ułatwiać życie posiadaczom konsol, na które spolonizowane gry są niczym białe kruki... To dlatego w nawiasach goszczą angielskie nazwy. Łukasz „Loser” Szewczyk Strona: 3 TOCA Race Driver 3 – Poradnik GRY-OnLine Podstawy zabawy... M e n u , u s t a w i e n i a , i t d . Po przebrnięciu przez intro, stworzeniu profilu - co w przypadku PS2 pochłania 209 kB na karcie pamięci, natomiast ze względu na dysk twardy nie stanowi zmartwienia dla posiadaczy Xboxa oraz PC - trafiasz do głównego menu. Warto wybrać się do „Opcji” (Options), aby skonfigurować ustawienia gry w możliwie optymalny sposób. Wędrówkę po meandrach ToCA polecam rozpocząć od sekcji „Kierowanie” (Driving Options). S y m u l a c j a z a w o d o w a ( P r o - S i m u l a t i o n ) Opcja symulacji zawodowej oraz jej trzy podpunkty wyglądają zachęcająco, jednak powinni się na nie skusić jedynie zaprawieni w bojach wyścigowcy... P u ł a p k i ż w i r o w e ( G r a v e l t r a p s ) Pułapki to nic innego, jak żwirowe fragmenty pobocza umieszczone przy trudniejszych zakrętach, aby zabezpieczyć bolid przed uderzeniem w bandę z wielkim impetem. Sypki grunt błyskawicznie spowalnia samochód, toteż jeżeli auto ma niskie zawieszenie i napęd tylko na jedną oś, powrót na trasę może okazać się niemal niemożliwy - określenie tych zdradliwych miejsc mianem „pułapki” nie jest więc przypadkiem... Stopień trudności gry w dużej mierze zależy od ustawień w sekcji „Kierowanie” Strona: 4 TOCA Race Driver 3 – Poradnik GRY-OnLine W s p o m a g a n i e ( H a n d l i n g ) Ciekawie zapowiada się również wspomaganie, które jest domyślnie wyłączone. Zamiana czerwonego „krzyżyka” na zielonego „ptaszka” diametralnie zmieni oblicze ToCA. Codemasters z ekonomicznie oczywistych powodów założyli bowiem, że lepiej, aby gracze, którzy rozpoczynają rozgrywkę bez grzebania w menu, mieli ułatwione zadanie. W końcu mało kto ucieszy się z rozrywki przyprawiającej o siwe włosy na głowie... Niemniej, osobiście od razu polecam uaktywnienie parametru wspomagania, dzięki czemu ToCA Race Driver 3 staje się bardziej zbliżona do kultowych poprzedników. Dopiero wówczas pojawia się prawdziwa przyjemność z jazdy. Jaką satysfakcję może dać bowiem pomykanie samochodem, który trzyma się na drodze dzięki elektronice? Praktycznie żadną... Jeżdżąc w uproszczonym trybie fizyki - przy odrobinie wprawy - można pokonywać zakręty bez używania hamulca! Jeżeli do tego dodamy koła, które nie blokują się podczas hamowania oraz wyjątkowo przewidywalne zachowanie auta, widać jak na dłoni, że zabawa jest wówczas średnich lotów. W trybie realistycznej fizyki wszystko się zmienia. Skuteczne ruszenie z miejsca wymaga opanowania, zaś hamowanie i pokonywanie zakrętów to walka, nie wspominając o rywalizacji z oponentami... Pojazdy stają się o wiele mniej stabilne, wpadnięcie bocznym poślizgiem na trawę bardzo często kończy się dachowaniem... Jak odnosić sukcesy w tych warunkach, podam w dalszej części solucji. Strona: 5 TOCA Race Driver 3 – Poradnik GRY-OnLine U s z k o d z e n i a ( D a m a g e ) Dla wyścigowych maniaków przepustką do raju jest uaktywnienie parametru odpowiadającego za wzrost realizmu uszkodzeń. Dopiero wówczas samochód zaczyna przypominać prawdziwy, tj. najzwyczajniej w świecie rozsypuje się podczas wypadków oraz brutalnego prowadzenia. Czy warto się pokusić o pełny realizm gry, każdy musi zadecydować sam. Mogę jedynie dodać, że nawet lekkie wpasowanie się w konkurenta przy włączonych uszkodzeniach oznacza zdemolowanie zawieszenia, kół, a nierzadko silnika, zaś solidny dzwon równa się końcowi wyścigu lub rozpoczęciem go od nowa. Kamera prezentująca część przednią samochodu jest najlepszym wyborem. Widoczność jest mniejsza, niż w przypadku kamery lewitującej za bolidem, jednak precyzyjna jazda i wykorzystywanie całej szerokości toru jest wtedy o wiele łatwiejsze. Strona: 6 TOCA Race Driver 3 – Poradnik GRY-OnLine O p c j e k o n t r o l e r a ( C o n t r o l l e r O p t i o n s ) Proponuję również przyjrzeć się konfiguracji kontrolera, a przede wszystkim zakładce „Zaawansowane” (Advanced), gdzie można dokonać wykalibrowania posiadanego kontrolera. Trzeba bowiem pamiętać, iż każdy pad oraz kierownica na nieco inną wrażliwość na molestowanie przycisków i przełączników. Dzięki kalibracji jest możliwe wykorzystanie ich pełnego zakresu ruchu. Codemasters założyli pewien margines bezpieczeństwa. Toteż nawet posiadacze mocno wyeksploatowanych manipulatorów nie będą mieli problemów ze skuteczną jazdą. Niemniej, proponuję dokonanie następujących modyfikacji: pomarańczowe pole ustawiamy na wartości maksymalne, natomiast dla czarnego paska wybieramy wartość równą 0. Na skutek takiego zestrojenia parametrów każdy z guzików/pedałów, zareaguje już po najmniejszym muśnięciu, natomiast maksymalne dodanie gazu będzie możliwe dopiero po mocnym dociśnięciu przycisku. Jak łatwo wydedukować, zwiększa się wówczas zakres pomiędzy skrajnymi wartościami, co ułatwia płynne prowadzenie pojazdu, np. dohamowywanie na zakrętach. Podobnie ma się rzecz z układem kierowniczym - jeżeli zakres wychyleń będzie większy, kontry będą bardziej płynne, natomiast wchodzenie w łagodne zakręty będzie łatwiejsze do wykonania. Nie zapomnij wykalibrować kontrolera. Właściwe ustawienia decydują o rezultatach. I n t e r n e t ( N e t w o r k ) Planujący zabawę on-line mogą od razu zajrzeć do zakładki „Internet”, gdzie należy ustawić parametry posiadanego łącza. Na tym kończymy wędrówkę po najważniejszych opcjach. Rozgryzienie innych pozostawiam Waszej intuicji - wszak ustawienia tyczące się dźwięku są oczywiste... Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

TOCA Race Driver 3 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: