Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00385 007293 13271057 na godz. na dobę w sumie
Tablice informatyczne. Wzorce projektowe - ebook/pdf
Tablice informatyczne. Wzorce projektowe - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 6
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-283-4331-3 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> programowanie >> wzorce projektowe
Porównaj ceny (książka, ebook (-20%), audiobook).

Wzorce projektowe bez tajemnic!

Wzorce projektowe ułatwiają tworzenie dobrego oprogramowania, umożliwiają unikanie typowych błędów i stanowią sprawdzone rozwiązania problemów informatycznych, z którymi ktoś kiedyś miał już do czynienia. Korzysta się z nich w celu zapewnienia wysokiej jakości wynikowego kodu i elastyczności rozwiązania programistycznego oraz skrócenia czasu jego tworzenia.

Jeśli nie chcesz wymyślać koła na nowo i nie masz zamiaru podejmować beznadziejnego trudu zrobienia tego lepiej niż tysiące osób przed Tobą, wzorce projektowe są właśnie dla Ciebie! Stosuj je w codziennej pracy, korzystając z praktycznej ściągi, zawierającej najpotrzebniejsze informacje o najbardziej przydatnych wzorcach, dzięki którym Twoje programy będą spełniały branżowe standardy!

Tablice informatyczne — cała wiedza pod ręką!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Wzorzec opisuje problem, który powtarza się wielokrotnie w danym środowisku, oraz podaje istotę jego rozwiązania w taki sposób, aby można było je zastosować miliony razy bez potrzeby powtarzania tej samej pracy. Christopher Alexander „A pattern language”, 1977 WPROWADZENIE Tablice pomogą Ci szybko przypomnieć sobie poszczególne wzorce projektowe oraz ich zastosowanie. Tablice napisane są w oparciu o książkę Wzorce projektowe. Elementy opro- gramowania obiektowego wielokrotnego użytku i opisują wzorce skatalogowane przez Gang Czworga. Zalety i wady poszczególnych wzorców mogą być wywnio- skowane z ich opisów i podanego przykładowego zastoso- wania, nie oceniałem ich jawnie, bo wszystko zawsze zależy od projektu, kodu i programisty. Pamiętać należy także, że źle zastosowany wzorzec może przekształcić się w antywzorzec. Relacje pomiędzy wzorcami Obok przedstawiono zależności pomiędzy wzorcami opisa- nymi w niniejszych tablicach. Budowniczy Tworzenie złożonych obiektów Zapisywanie stanu iteracji Pamiątka Iterator Definicja sposobu przechodzenia Zapobieganie histerezie Dekorator Dodawanie zadań do obiektów Wyliczanie elementów Dodawanie operacji Odwiedzający Zmiana wyglądu Strategia Współdzielenie strategii Kompozyt Definicja łańcucha Łańcuch zobowiązań Pyłek Współdzielenie obiektów złożonych Składane z użyciem Polecenie Dodawanie operacji Definiowanie kroków algorytmu Metoda szablonowa Częste wykorzystywanie Współdzielenie symboli końcowych Interpreter Współdzielenie stanów Metoda wytwórcza Stan Obserwator Zarządzanie zależnościami Mediator Implementowana za pomocą Fabryka abstrakcyjna Pojedyncza Dynamiczna konfiguracja fabryki Prototyp Singleton Pojedyncza Fasada Wzorce konstrukcyjne Wzorce strukturalne Wzorce operacyjne WZORCE KONSTRUKCYJNE (KREACYJNE) Pozwalają w sposób abstrakcyjny tworzyć i konfigurować obiekty w celu ich wielokrotnego użycia i zachowania niezależności systemu od sposobu ich tworzenia. Budowniczy PRZEZNACZENIE Wzorzec ten umożliwia tworzenie wielu takich samych obiek- tów o różnej konfiguracji — oddziela tworzenie obiektów od ich reprezentacji. Za konfigurację poszczególnych obiektów są odpowiedzialne wyspecjalizowane klasy, które implemen- tują interfejs podstawowego obiektu Builder. IMPLEMENTACJA 1. Tworzymy instancję klasy KonkretnyBudowniczy, która stworzy oczekiwany przez nas rodzaj obiektu. 2. Tworzymy instancję klasy Dyrektor i przekazujemy do niej referencję budowniczego. 3. Wywołujemy metodę konstrukcji budynku w powyż- szym obiekcie (dyrektor), która zapewni użycie odpo- wiedniej sekwencji metod budowniczego (dyrektor zleca wykonanie budowniczemu według określonych zasad). 4. Po stworzeniu budynku odbieramy (pobieramy) go od naszego budowniczego. Fabryka abstrakcyjna PRZEZNACZENIE Umożliwia tworzenie rodzin zależnych lub spokrewnionych obiektów w sposób abstrakcyjny, bez opisywania konkret- nych klas. IMPLEMENTACJA 1. Przy implementacji wykorzystywana jest kompozycja. 2. Fabryka zwraca całą rodzinę powiązanych ze sobą obiektów. Zazwyczaj do tworzenia obiektów wyko- rzystywana jest metoda wytwórcza. Dyrektor -budowniczy : Budowniczy +Buduj() nadzoruje Budowniczy +BudujCzesc() +BudujInnaCzesc() Wykonywane dla każdego obiektu: { budowniczy- BudujCzesc(); budwniczy- BudujInnaCzesc(); } PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA • tworzenie węzłów XML-a lub HTML-a zależnych od działania programu; • konwertowanie tekstu, zdjęć, muzyki, wideo — algo- rytm odczytujący dane będzie niezależny od zapisu- jącego, a dane wyjściowe mogą być tworzone przez wiele podobnych obiektów w zależności od formatu. PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA • utworzenie rodziny implementacji różnych interfejsów, która będzie odpowiadała za komunikację z dostęp- nym API; • implementacja wyświetlania tekstu w różnych typach plików, takich jak pdf, doc, html itp. • obsługa różnych typów baz danych. KonkretnyBudowniczy +BudujCzesc() +BudujInnaCzesc() +PobierzWynik(): Budynek tworzy JakisBudynek +Czesc +InnaCzesc Klient Interface FabrykaAbstrakcyjna +StworzProdukt() : AbstrakcyjnyProdukt Interface AbstrakcyjnyProdukt SpecyficznaFabryka produkuje SpecyficznyProdukt +StworzProdukt() : AbstrakcyjnyProdukt Produkt WZORCE PROJEKTOWETABLICE INFORMATYCZNE • Daniel Krasnokucki
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Tablice informatyczne. Wzorce projektowe
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: