Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00518 007739 15702245 na godz. na dobę w sumie
Tajemnica Janatris - poradnik do gry - ebook/pdf
Tajemnica Janatris - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 31
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> przygodowe
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Dokładny opis przejścia gry przygodowej Tajemnica Janatris, w której jako telepata Gooka przemierzamy kraj w poszukiwaniu przedmiotów pomocnych w uleczeniu żony oraz rozwiązania zagadki porwania syna.

Spis treści:
-Solucja cz.1
-Solucja cz.2
-Solucja cz.3
-Solucja cz.4
-Solucja cz.5
-Solucja cz.6
-Solucja cz.7
-Solucja cz.8
-Solucja cz.9
-Solucja cz.10
-Solucja cz.11
-Solucja cz.12
-Solucja cz.13
-Solucja cz.14

Informacja o grze

Gooka: The Mystery of Janatris to gra przygodowa typu „najedź-i-kliknij”, którą rozbudowano o pewne elementy akcji, strategii (walka z przeciwnikami w trybie turowym) oraz gatunku cRPG (rozwijanie postaci głównego bohatera).

Gra Gooka: The Mystery of Janatris, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Gooka Tajemnica Janatris autor: Artur „MAO” Okoń (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Gooka: Tajemnica Janatris – Poradnik GRY-OnLine Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Gooka: Tajemnica Janatris – Poradni k GRY-OnLine Opis przejścia No to zaczynamy! (rysunek 1) (rysunek 2) Podejdźcie do skrzyni stojącej z lewej strony (rysunek 1) i wyjmijcie z niej złoto. Przejdźcie w prawo przez drzwi prowadzące do biblioteki. Na podłodze leży wytrych, który należy podnieść (rysunek 2). W głębi pokoju, za obrazem, znajduje się sejf (rysunek 3), jednak zamek jest uszkodzony, więc nie da się go otworzyć. Wróćcie do poprzedniej sali, porozmawiajcie ze służącym i opuście ruiny domu (przejście jest z lewej strony). (rysunek 3) (rysunek 4) Po dotarciu do miasta wejdźcie do klasztoru, wchodząc w środkowe drzwi (rysunek 4) i porozmawiajcie z opatem. Strona: 3 www.gry-online.pl Gooka: Tajemnica Janatris – Poradnik GRY-OnLine (rysunek 5) (rysunek 6) Po przejściu do sali z sarkofagiem obejrzyjcie dokładnie instrukcje obsługi znajdującą się z lewej strony (rysunek 5). Czas spróbować odłączyć baterie, w tym celu wciśnijcie przycisk, znajdujący się w sarkofagu, a na panelu sterowania kolejno wciskajcie przyciski, zaczynając od tego z lewej strony (rysunek 6). Teraz już tylko wystarczy odłączyć kable przytrzymujące baterię. Wracamy do opata zagadując go o sposób naładowania baterii, a następnie przechodzimy do pokoju, znajdującego się z prawej strony, w którym mieści się biblioteka. (rysunek 7) (rysunek 8) Porozmawiajcie z bibliotekarzem (rysunek 7), dzięki czemu otrzymacie pergamin z opisem, co jest potrzebne do działania baterii. Pamiętajcie, by otworzyć plecak (klawisz TAB) i go przeczytać (kliknąć na nim) (rysunek 8). Ponownie wracamy do sali, w której znajdował się opat i korzystając z chwili samotności modlimy się przy ołtarzu (rysunek 9), dzięki czemu Gooka wejdzie w trans. Strona: 4 www.gry-online.pl Gooka: Tajemnica Janatris – Poradnik GRY-OnLine (rysunek 9) Biegnijcie przed siebie ścieżką prowadzącą w głąb wyspy. Już po chwili natraficie na boga Gluxa, który to przyjął formę smoka. Opowie wam on po krotce o tym, co się wydarzyło i co ważniejsze udzieli lekcji walki. System walki jest stosunkowo prosty i składa się czterech elementów. Są to kolejno: ciosy, zaklęcia, czary pomocnicze i używanie magicznych mikstur. Na początku gry Gooka zna wyłącznie jedno proste uderzenie mieczem i jeden czar ofensywny, jednak wraz z rozwojem akcji ich ilość będzie się stopniowo zwiększać. Potyczki rozgrywane są w trybie turowym, czyli po każdym naszym ruchu następuje faza przeciwnika. Po najechaniu myszą na każdego uczestnika walki, w prawym dolnym rogu wyświetlają się statystyki na jego temat. Kolejno jest to siła fizyczna, siła duchowa, ilość punktów życia i szybkość. Siła ciosu, który zadamy, zależy od dwóch czynników – statystyk naszych i naszego przeciwnika. I tak na przykład, jeśli nasza siła fizyczna wynosi 60, a przeciwnika 50, to każdy zadany przez nas cios powinien zabierać mu ok. 10 punktów życia (60 minus 50 = 10). Natomiast jeśli on nas uderzy, nie stracimy nawet jednego punktu (50 minus 60 = -10). Identyczna zasada opisuje działanie zaklęć, których powodzenie zależy od różnicy drugiego z czynników, czyli siły duchowej. Ostatni kluczowy czynnik, czyli szybkość, ma wpływ na to, która z postaci atakować będzie pierwsza. Przy istotnych różnicach w szybkości miedzy uczestnikami walki, ma on również, wpływ na to, iż postać szybsza może w jednej turze wykonać dwa ruchy. Jeśli więc nasza szybkość wynosi 10, a przeciwnika 13, to co trzecią turę będzie wykonywał on dwa ataki. Tak pokrótce wygląda teoria, należy jednak pamiętać, iż przy każdym ruchu przez komputer losowany jest również parametr dodatkowy, który ma losowy wpływ na nasze działania (jednak nie więcej niż plus-minus 10 punktów). Kolejną rzeczą, o której należy wspomnieć, są trzy podstawowe zaklęcia dodatkowe. Pierwsze z nich – medytacja – na kilka tur podnosi o kilkanaście punktów statystyki siły fizycznej i duchowej. Drugi czar pozwala zwiększyć siłę fizyczną przenosząc do niej punkty z siły duchowej w stosunku 1:2. Czyli jeśli np. mamy siłę fizyczną równą 50 i siłę duchową równą 50, to po użyciu tego zaklęcia te statystyki będą mieć 75 i 0. Efekt zaklęcia niestety nie jest trwały i z każdą turą ilość przetransferowanych punktów spada. Ostatnie z zaklęć działa identycznie, tylko w drugą stronę, czyli pozwala zwiększyć siłę duchową kosztem fizycznej. Strona: 5 www.gry-online.pl Gooka: Tajemnica Janatris – Poradnik GRY-OnLine (rysunek 10) (rysunek 11) I to tyle teorii. Czas sprawdzić, jak wygląda to w praktyce. Na początku Glux poprosi, by uderzyć go mieczem, ustawcie więc jako atak cios i kliknijcie na smoku (rysunek 10). Kolejnym atakiem mają być czary, wybierzcie więc zaklęcie spalania. I wreszcie na koniec najpierw rzućcie zaklęcie pomocnicze zwiększające siłę duchową, i ustawcie pasek w pozycji maksymalnej, transferując wszystkie punkty siły fizycznej. Teraz ponownie użyjcie czaru spalania obserwując wyraźną różnicę w jego sile działania. Na zakończenie walki smok poprosi was jeszcze o użycie eliksiru leczącego rany, należy więc go wybrać z listy (na samym dole) i kliknąć na sobie. Wracamy do świata realnego. Opuście klasztor i schodząc drogą w lewo zejdźcie na plaże (rysunek 11). (rysunek 12) (rysunek 13) Idźcie w lewo podchodząc do wywróconej łódki (rysunek 12) i zabierając ukryty pod nią eliksir leczący rany – już niedługo może się przydać. Odbijcie w prawo biegnąc aż do końca plaży i wejdźcie do jaskini. Czas na pierwszą bardzo trudną walkę. Przeciwników jest trzech i każdy z nich jest praktycznie silniejszy od nas. Na domiar złego, atakują jako pierwsi, więc już po pierwszej turze będziemy ledwo żywi. Jako pierwszy czar wykorzystajcie zaklęcie zwiększania siły fizycznej transferując w nią całą moc duchową. Dzięki temu przez kilka kolejnych tur przeciwnicy nie będą mogli zupełnie nic nam zrobić. Sprawdźcie statystyki nieprzyjaciół i w pierwszej kolejności atakujcie tego, który ma największą siłę fizyczną (rysunek 13). Powód jest prosty – ten drań jako pierwszy będzie mógł nam coś zrobić, więc trzeba postarać się go ubić jak najszybciej. Cały czas kontrolujcie naszą statystykę siły fizycznej i gdy spadnie poniżej 55-60 punktów, użyjcie najpierw zaklęcia medytacji, a następnie ponownie zwiększenia siły fizycznej kosztem duchowej. Później znów można wykonać ze dwa ciosy i powtarzać cały schemat kolejny raz, aż do ubicia wszystkich przeciwników. Na koniec bardzo ważna informacja – wszystkie walki i statystyki przeciwników są w dużej mierze dobierane losowo, więc w razie niepowodzenia warto wczytać poprzedni stan gry i spróbować jeszcze raz do skutku. Niestety, mimo nawet najlepszej strategii, element szczęścia ma zawsze bardzo duży wpływ na końcowy rezultat. Jeśli więc będziecie mieli wyjątkowego pecha i trudności, to walkę z zbójami proponuje stoczyć w późniejszym etapie gry, gdy Gooka będzie silniejszy. Nagroda jest warta zachodu, albowiem przy zwłokach zbójów znajdziecie znakomity miecz podnoszący statystyki. Co ciekawe, niemal do końca gry trudniej będzie zdobyć bardziej zabójczą broń. Strona: 6 www.gry-online.pl Gooka: Tajemnica Janatris – Poradnik GRY-OnLine (rysunek 14) (rysunek 15) Wracamy do klasztoru, tym razem skręcając w drogę prowadzącą w dół ekranu i w lewo dochodzimy do miasta (rysunek 14). Cały czas idźcie prosto, dochodząc na główny plac na jego końcu odbijając w prawo. Na końcu drogi, pod murami miasta, znajduje się wejście do sklepu (rysunek 15). Kupcie roślinę oraz sól (jeśli brakuje pieniędzy sprzedajcie eliksir leczący rany lub wróćcie tu później) i wyjdźcie wracając aż do wyjścia z miasta. Tym razem skręćcie w lewo i podążajcie w tym kierunku tuż przy murach. Powinniście minąć arenę i udając się dalej prosto i w lewo natraficie na żebraka. Porozmawiajcie z nim chwilę i obiecajcie pomoc w oczyszczeniu domu który znajduje się tuż obok. (rysunek 16) (rysunek 17) Zejdźcie do środka, przejdźcie do piwnicy i rozpocznijcie walkę ze szczurami (rysunek 16). Nie są one szczególnie silne, zacznijcie od przetransferowania siły duchowej w siłę fizyczną i atakując mieczem, wybijcie szczury po kolei, zaczynając od najsilniejszego. Przy ich zwłokach znajdziecie szczurzy ogon, a dodatkowo w beczce znajdującej się w głębi piwnicy natraficie na magiczny eliksir. Opuście dom i porozmawiajcie z żebrakiem wysłuchując jego podziękowań. Biegniemy dalej w lewo przy murach miasta – w jednej z uliczek natraficie na podejrzanego typa, który jak się okaże zajmuje się sprzedażą magicznych eliksirów (rysunek 17). Niestety ich skuteczność w grze jest wręcz minimalna, więc nie ma sensu tracić na nie pieniądze. Biegniemy dalej w lewo, wracając ponownie na główny rynek i znów odbijając w lewo przechodzimy do portu. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Tajemnica Janatris - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: