Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
01059 011865 15974510 na godz. na dobę w sumie
Team Fortress 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Team Fortress 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 64
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry „Team Fortress 2” zawiera szczegółowy opis klas, map oraz wiele rzeczowych i prostych do przyswojenia porad, które pozwolą rozpocząć grę ze sporym przygotowaniem teoretycznym.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-[Klasy] Zwiadowca
-[Klasy] Żołnierz
-[Klasy] Miotacz ognia
-[Klasy] Grenadier
-[Klasy] Minigun
-[Klasy] Inżynier
-[Klasy] Medyk
-[Klasy] Snajper
-[Klasy] Szpieg
-Jak przeżyć?
-[Mapy] Dustblow
-[Mapy] Dustblow - Ważniejsze lokacje cz.1
-[Mapy] Dustblow - Ważniejsze lokacje cz.2
-[Mapy] Granary
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 26

Informacja o grze

Przeznaczona do gry wieloosobowej, posiadająca akcenty strategiczne, zorientowana na współpracę zespołową, strzelanka, w której poczynania postaci oglądamy z perspektywy pierwszej osoby.

Gra Team Fortress 2, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Team Fortress 2 autor: Marcin „jedik” Terelak Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Team Fortress 2 – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wstęp_________________________________________________________ 3 Klasy _________________________________________________________ 4 Zwiadowca _________________________________________________________________ 4 Żołnierz ____________________________________________________________________ 6 Miotacz ognia _______________________________________________________________ 8 Grenadier _________________________________________________________________ 10 Minigun ___________________________________________________________________ 12 Inżynier___________________________________________________________________ 14 Medyk ____________________________________________________________________ 18 Snajper ___________________________________________________________________ 21 Szpieg ____________________________________________________________________ 24 Jak przeżyć?___________________________________________________ 27 Mapy ________________________________________________________ 28 Dustblow__________________________________________________________________ 28 Granary ___________________________________________________________________ 37 Gravelpit __________________________________________________________________ 44 Well ______________________________________________________________________ 50 Fort2Fort__________________________________________________________________ 59 Hydro_____________________________________________________________________ 62 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 www.gry-online.pl Strona: 2 Team Fortress 2 – Poradnik GRY-OnLine Wstęp Witam wszystkich w nieoficjalnym poradniku do gry Team Fortress 2. Poniższy tekst dedykuję graczom, którzy dopiero zaczynają swą przygodę z sieciowymi FPP. TF 2 to gra, która stawia na czystą rozrywkę. Autorzy starali się możliwe najbardziej uprościć model gry i mapy, na których toczą się walki. W podobnej „tonacji” starałem się utrzymać i poradnik. Zawiera on wiele rzeczowych i prostych do przyswojenia porad, które pozwolą wam rozpocząć grę ze sporym przygotowaniem teoretycznym. Zapewne nie znajdą w nim niczego ciekawego weterani. Ci, dla których TF 2 to „pierwszyzna” unikną jednak zarzutów o „noobowanie”, czego im szczerze życzę i zapraszam do lektury! Strona: 3 Team Fortress 2 – Poradnik GRY-OnLine Klasy Z w i a d o w c a C e c h y : Ponadprzeciętna szybkość (około 5 x wyższa od przeciętnej jednostki) Szybsze zajmowanie punktów kontrolnych Podwójny skok (należy wyskoczyć i znajdując się w powietrzu, ponownie wcisnąć klawisz skoku) 125 punktów życia - - - - U z b r o j e n i e : [1] Strzelba (główne) Zwiadowca dysponuje samopowtarzalną strzelbą, której magazynek mieści 6 pocisków. Zarówno celność, jak i zasięg określić można jako średnie. Broń ta najskuteczniejsza jest podczas walki na krótkie dystanse, w połączeniu z dynamicznym manewrowaniem. Największym atutem tej broni jest bez dwóch zdań możliwość wystrzelenia 6 pocisków bez przeładowania. [2] Pistolet (pomocnicze) Pistolet to broń pomocnicza zwiadowcy. Dysponuje magazynkiem mieszczącym do 12 pocisków. Broń ta jest skuteczna tylko na małe dystanse. Jej największymi atutami są celność i spory magazynek. Strona: 4 Team Fortress 2 – Poradnik GRY-OnLine [3] Kij bejsbolowy (walka wręcz) Kij bejsbolowy jest skuteczny wyłącznie w bezpośrednim kontakcie. Jeżeli opanujecie sztukę szybkiego podejścia do wroga, to będziecie mogli walczyć wyłącznie za jego pomocą. Z reguły kilka szybkich ciosów (góra 1-2 sekundy walki) wystarcza, by zlikwidować przeciwnika. P r z e z n a c z e n i e : Gracze wykorzystują tę profesję na najróżniejsze sposoby. Jej głównym przeznaczeniem jest szybkie docieranie do punktów kontrolnych i zajmowanie ich, nim wróg zdąży zareagować. Zwiadowcy sprawdzają się także, jako jednostki szturmowe. Szczególnie, jeśli jest ich kilku i są prowadzeni przez doświadczonych graczy. P o r a d y : - Gra zwiadowcą wymaga solidnego treningu. Poćwicz na serwerze dla 1 gracza, nim zaczniesz grać na poważnie. Zwróć szczególną uwagę na naukę uników i celowania w ruchu. - Grając zwiadowcą należy być nieustannie w ruchu. Profesja ta nie jest zbyt żywotna. Jej jedyną ochroną są uniki i szybkość. Biegaj, zygzakuj i skacz! - Staraj się wykorzystywać podwójne skoki. Aby wykonać podwójny skok, należy wyskoczyć w powietrze i podczas lotu ponownie wcisnąć spację. Podwójne skoki umożliwiają korzystanie z obiektów, na które nie mają szans wskoczyć inne klasy. - Grając zwiadowcą możesz bądź pędzić w kierunku punktu kontrolnego, bądź też polować na innych graczy. Wariant pierwszy zakłada dotarcie do punktu i unikanie ataków tak długo, póki nie zostanie on zajęty. Potem zwiadowca najczęściej ginie. Wariant drugi wymaga sporego doświadczenia i treningu. Jeżeli nie będzie wystarczająco sprytny i ruchliwy, inni gracze z łatwością cię pokonają, gdy się do nich zbliżysz. - Doświadczony zwiadowca jest bardzo skuteczny przeciwko strzelającemu minigunowi, który znajduje się na otwartej przestrzeni i w niezbyt duzej odległości. Przy takim ataku korzystaj ze strzelby lub kija bejsbolowego. Nim minigun obróci się w twoim kierunku, zdołasz mu zadać kilka ciosów. - Spróbuj organizować grupy zwiadowców. Jest to coś, z czym poradzą sobie tylko dobrze zorganizowani defensorzy. A n t y p o r a d y : - Najskuteczniejszym sposobem na zabezpieczenie punktu kontrolnego przed zwiadowcą, jest wyposażenie go w wieżyczkę. Jeśli wróg będzie korzystał z wielu zwiadowców jednocześnie, warto korzystać z kilku wieżyczek jednocześnie. Zwiadowca jest szybki i trudno w niego trafić. W walce z nim najlepiej sprawdza się miotacz płomieni. Oczywiście przewaga miotacza rośnie w pomieszczeniach, gdzie zwiadowca nie może w pełni wykorzystać swoich atutów. Dodatkowym atutem miotacza jest to, iż podpalenie wroga nie wymaga dokładnego trafienia. Inną jednostką, która potrafi stosunkowo łatwo powstrzymać zwiadowcę jest doświadczony i dobrze ustawiony minigun (musi być daleko i mieć zwiadowcę przed sobą). Minigun podobnie jak miotacz, strzela z pewnym rozrzutem. Ogranicza on pole uniku zwiadowcy i zwiększa szansę na zranienie go. - - Strona: 5 Team Fortress 2 – Poradnik GRY-OnLine Ż o ł n i e r z C e c h y : 200 punktów życia Broń umożliwiająca zadanie dużych obrażeń na spory dystans - - U z b r o j e n i e : [1] Wyrzutnia rakiet (główne) Główną bronią żołnierza jest wyrzutnia rakiet. Wystrzeliwuje rakiety niekierowane o dużym zasięgu i sporej sile rażenia (2-3 rakiety do unicestwienia miniguna). Dysponuje czterema rakietami, które można wystrzelić bez przeładowania. [2] Strzelba (pomocnicze) Strzelba znajdująca się na wyposażeniu Żołnierza nie należy do zbyt imponujących. Dysponuje niewielkim zasięgiem i wymaga przeładowania. [3] Saperka (walka wręcz) Saperka jest skuteczna wyłącznie w bezpośrednim starciu. Umożliwia stosunkowo szybkie uporanie się z większością wrogów. Strona: 6 Team Fortress 2 – Poradnik GRY-OnLine P r z e z n a c z e n i e : Głównym zadaniem tej klasy jest rozbijanie „bunkrów” na odległość i tamowanie szturmów wroga. Niektórzy gracze wykorzystują ją także do regularnej walki na dystans. Wyrzutnia żołnierza bywa niezastąpiona, gdy trzeba szybko zlikwidować snajpera lub przystopować jednostki wroga przy ich punkcie wyjściowym. P o r a d y : - Gra żołnierzem wymaga sporej koncentracji podczas ostrzału. Należy uważać na ataki szpiegów. - - - Jeśli poruszasz się po niepewnym terenie, bądź gotowy na otwarcie ognia ze strzelby. Wyrzutnia rzadko zdaje egzamin w bezpośrednim zwarciu. Żołnierz jest łatwym celem w krótkim dystansie. Unikaj walk w zwarciu. Atakuj z odległości. Najlepiej zza pleców walczących kolegów. Staraj się być ciągle w ruchu. Poświęć chwilę na naukę strzelania w biegu. Rakieta leci dokładnie tam, gdzie wskażesz celownikiem w chwili jej wystrzelenia. Aby zwiększyć swoje szanse na przeżycie, naucz się strzelać podczas ruchu w bok lub ze skoku. Po prostu przesuwaj się od przeszkody do przeszkody lub na boki i wystrzeliwuj rakiety do pożądanej lokacji. Trening najlepiej zacząć od wybrania konkretnego punktu na mapie (np. okna lub napisu). Następnie wciśnij klawisz ruchu w bok i staraj się trafić w obrany cel. Musisz w tym celu wcisnąć LPM, kiedy celownik będzie w wybranym przez ciebie miejscu. Gdy uda ci się opanować tę sztukę względem jednego kierunku, należy spróbować kolejny, zygzakowanie i skoki. Pamiętaj o tym, iż ruch postaci wymaga korygowania pozycji celownika (musi wciąż być na celu). Jeśli chcesz wystrzelić rakietę natychmiast po wyjściu zza przeszkody, ustaw najpierw celownik w pożądanym kierunku (bazując na pamięci i wyczuciu) i oddaj salwę jak tylko się odsłonisz. Im mniej cię widać, tym dłużej pożyjesz! - Uwaga! Staraj się nie prowadzić ostrzału stojąc w miejscu. To pewna śmierć. A n t y p o r a d y : - Rakiet można łatwo unikać za pomocą ruchów w lewo i w prawo. Wymaga to jedynie obserwacji ich toru lotu. - Jeżeli będziesz miał problem z dobrze grającym żołnierzem, spróbuj go zlikwidować za pomocą snajpera, innego żołnierza lub szpiega. Szpieg może wykorzystać moment wzmożonej koncentracji na walce z celowo wystawiającymi się na ostrzał jednostkami. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Team Fortress 2 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: