Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00261 006969 15921710 na godz. na dobę w sumie
The Movies - poradnik do gry - ebook/pdf
The Movies - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 25
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do strategii ekonomicznej The Movies wyjaśniający jaki odnieść sukces w niezwykle ciężkiej gałęzi showbiznesu, jaką jest prowadzenie własnego studia filmowego.

Spis treści:
-Wstęp
-Witamy w showbiznesie cz.1
-Witamy w showbiznesie cz.2
-Doskonalimy studio
-Niańczymy gwiazdy
-Jeszcze bardziej niańczymy gwiazdy
-Produkujemy film
-Dostajemy certyfikaty
-Zakończenie

Informacja o grze

The Movies to gra strategiczno-ekonomiczna, w której przeniesiemy się w złote lata Hollywoodu, do roku 1920 i zaczniemy robić karierę jako debiutujący producent filmowy.

Gra The Movies, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PC, GCN, XBX, PS2. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry The Movies autor: Krzysztof „Lordareon” Gonciarz (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. The Movies – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wstęp________________________________________________________________ 3 Za kulisami ___________________________________________________________ 4 Witamy w showbiznesie________________________________________________ 4 Doskonalimy studio ___________________________________________________ 9 Niańczymy gwiazdy __________________________________________________ 12 Jeszcze bardziej niańczymy gwiazdy _____________________________________ 14 Produkujemy film____________________________________________________ 17 Dostajemy certyfikaty ________________________________________________ 20 Zakończenie__________________________________________________________ 23 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 The Movies – Poradnik GRY-OnLine Wstęp Showbiznes to ciężka szkoła życia. Niejeden próbował i skończył w rynsztoku. Czemu myślisz, że z Tobą będzie inaczej? Masz twardy charakter? Silną osobowość? Zacięcie menedżerskie? Wszystko to dobrze, ale bez iskierki Bożej i tak nie dasz sobie rady, a pędzący na złamanie karku świat kinematografii zapomni o Tobie równie szybko, jak się dowiedział. Jeśli chcesz, by Twoje studio było solidnym drapaczem chmur, jego budowę musisz zacząć od fundamentów. A oto właśnie i one, podane na talerzu, zebrane, zanalizowane i przetestowane. Zapoznaj się z nimi dobrze, jeśli myślisz o odniesieniu prawdziwego sukcesu. Dzięki nim żadna gwiazda nie wejdzie ci na głowę, nie pogubisz się w procesie produkcyjnym filmu, a i nie zbije cię z tropu nawet wybredna Akademia Filmowa. Idź więc, czytaj i zacznij wreszcie produkować coś strawnego dla widza! Światła, kamera, no, wiadomo jak to idzie – Action! Uwaga natury technicznej: w poradniku pominęliśmy kwestie oczywiste, omówione w tutorialu oraz instrukcji do gry, skupiając się bardziej na samym „mięsiwie” gry, czyli recepcie na okiełznanie rządzącej nią mechaniki. Strona: 3 The Movies – Poradnik GRY-OnLine Za kulisami W i t a m y w s h o w b i z n e s i e Życie producenta filmowego w ujęciu Petera Molyneux pełne jest kontrastów pomiędzy podejmowaniem ważnych, globalnych decyzji a drobiazgowym wtykaniem nosa w szczegóły. Podczas gdy proces produkcji filmu z biegiem lat rozbudowuje się i komplikuje, cały czas pamiętać musisz o monotonnie powtarzanych czynnościach elementarnych. Bardzo istotną cechą, którą musisz wykazywać w trakcie gry jest dynamiczność. Możliwe jest osiąganie takich wyników, jak wyciągnięcie zysków wysokości miliona $ już w 1930 roku czy zebranie kompletu statuetek przy okazji drugiego rozdania nagród. Wymaga to jednak przejścia na tempo gry bardzo różne od tego, które wykazuje gracz przy pierwszym, luźnym podejściu do gry, momentami przypominające wręcz RTS’a w starym stylu, pogardliwie zwanego zręcznościówką. Pewność i szybkość działania są kluczowe, jeśli chcesz wyprzedzić dość mocną konkurencję już w początkowej fazie gry. A przecież chcesz. Każdy kiedyś zaczynał. Strona: 4 The Movies – Poradnik GRY-OnLine Na samym początku gry uczestniczymy w czymś w rodzaju tutoriala, który wprowadzi nas w tajniki obsługi oraz ogólnych zasad gry. Gdy przyjdzie nam zatrudnić pierwszych gwiazdorów, od razu najlepiej jest podzielić ich na dwa zespoły, specjalizujące się w dwóch różnych gatunkach filmowych (jest to wybór decydujący dla całego przebiegu gry, w naszym przypadku ten wariant sprawdził się najlepiej). Bierzemy więc po jednym reżyserze i po jednym aktorze, od samego początku starając się zapoznać ich ze sobą (najlepiej by niemal na starcie obie pary zaprzyjaźniły się) oraz wyspecjalizować w wybranym przez nas genre. Zauważ, że stosunki pomiędzy dwoma zespołami nie mają znaczenia dla oceny filmów. W kwestii doboru gatunków masz wolną rękę, choć popularność niektórych z nich (np. akcji) jest bardziej stabilna, niż innych (sci-fi). To, które wybierzesz, zależy jednak w głównej mierze od twojego gustu, każde filmy da się w tej grze sprzedać, tyle że w różnych okresach czasu. Dla „rusherów” najlepszym wyborem będzie akcja i komedia, które to gatunki w początkowych latach otrzymują bonusy popularności. *UWAGA*: W początkowej fazie zabawy staraj się, by aktorzy cały czas robili coś pożytecznego. Na tym etapie nie ma w zasadzie problemu stresu, możesz więc niemal bez ograniczeń forsować ich w ćwiczeniach, pogawędkach i innych obowiązkach. Szybkie zaprzyjaźnienie ze sobą gwiazd da nam solidny bonus do jakości filmów. Systematycznie zaopatruj swoje studio we wszystkie nowinki techniczne. Gdy będziesz już miał w pełni wolną rękę, zacznij na zmianę produkować filmy z wykorzystaniem obydwu zespołów, wykorzystując czas odpoczynku jednego z nich na walkę ze stresem, ćwiczenia na planach (bardzo ważne!) oraz przyjacielskie pogawędki, które z czasem przeniesiesz do Baru oraz Restauracji. W rozmieszczaniu budynków na naszym terenie wystarczy kierować się kilkoma, podstawowymi zasadami. Najważniejsze, by wszystkie plany zdjęciowe (które z czasem zajmować będą grubo ponad połowę całego dostępnego miejsca) pozostawały w bliskim sąsiedztwie, gdyż skraca to efektywny czas produkcji filmów. Warto jest mieć również „w kupie” wszystkie budynki, do których zgłaszają się chętni do pracy (Script Office, Stage School, Crew Facility, Laboratory itd.), z uwagi na pełną wymienność pomiędzy poszczególnymi zawodami („każdy może robić wszystko”). Ważne jest, by *cały czas* produkować scenariusze, najlepiej z wykorzystaniem maksymalnej w danym momencie liczby pracowników. Nieważne, że większości z ich prac w ogóle nie wykorzystamy. Scenarzystów nie jesteśmy w stanie „przeforsować”, a każdy stworzony materiał to dla nich drobny bonus do doświadczenia, co na dłuższą metę jest bezcenne. Zaopatrz się więc w Star Script Selling Facility i systematycznie upłynniaj zbędne scenariusze, samemu wykorzystując te najlepsze (zazwyczaj wahania nie są duże, w granicach 2 „ramion” gwiazdki, większym ogranicznikiem ich jakości jest rodzaj posiadanego Script Office). Strona: 5 The Movies – Poradnik GRY-OnLine *UWAGA*: Gdy widzisz, że scenariusz ma wysoką ocenę, ale wykorzystuje przeterminowane już scenografie (o niskim bądź zerowym Novelty Value), możesz wziąć go do Custom Script Office i tam zamienić dekoracje na te najnowsze. Nawet, gdy w 100 zmienisz treść filmu, ocena scenariusza pozostanie taka sama (a wzrośnie Novelty, stanowiące osobny parametr w ocenie filmu). Tak wyglądały prace nad tym poradnikiem. No, prawie. Od samego początku dużo inwestuj w wystrój swojego przybytku, pokrywając cały teren zieloną trawką oraz babrając kosztownościami gdzie tylko popadnie. AI nie jest w stanie ocenić sensowności ich rozmieszczenia, możesz więc darować sobie precyzyjne ustawianie ławeczek wzdłuż ścieżek. Staraj się, by cały teren w momencie ustawiania dekoracji przybierał kolor zielony, co oznacza że jego stan jest optymalny. W ten sposób łatwo wygrasz statuetkę Most Prestigeous Studio Lot już na drugim rozdaniu nagród. Jakakolwiek nagroda zdobyta na Lionhead Movie Awards zawsze zaowocuje świetnymi bonusami dla twojego studia na najbliższe 5 lat. Warto jest o nie walczyć, gdyż jeśli uda nam się zgarnąć ich większość, złota era rozkwitu naszego przedsiębiorstwa jest tylko kwestią czasu. Z takimi bonusami jesteśmy skazani na sukces. Strona: 6 The Movies – Poradnik GRY-OnLine Produkcja filmów z czasem komplikuje się i wydłuża, a zespoły, które stworzyliśmy na samym początku – rozrastają. Z czasem wyprodukowanie jednego obrazu osiągnie takie rozmiary czasowe, że nie będzie opłacalne pracowanie tylko nad jednym jednocześnie. Konieczne więc będzie zatrudnienie dodatkowych Extrasów, załogi technicznej oraz, z czasem, aktorów. Już na etapie Intermediate Script Office potrzebować będziemy po drugim aktorze do każdego filmu, a jeszcze później po trzecim. Pułap 8 gwiazd, który w ten sposób osiągniemy, daje się jeszcze ogarnąć ludzką ręką. Trudne jest co prawda pieczołowite pilnowanie, by aktorzy pozostawali w dobrych stosunkach między sobą oraz z reżyserami, ale dobrze jest poświęcić na ten cel nieco krwawicy. *UWAGA*: Działalność firmy wciąż wzbogaca się o nowe rejony (badania naukowe, PR) i bardzo ważne jest wykorzystanie wszystkich dobrodziejstw, jakie mamy w zasięgu ręki. Nie ignoruj żadnego aspektu gry, gdyż zauważalnie odbije się to na twoich ekonomicznych osiągnięciach. Gdy kupisz studio PR – inwestuj czas w kampanię, gdy zbudujesz klinikę – funduj gwiazdom operacje plastyczne i tak dalej. Biegiem, gwara, za tym rudzielcem! Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

The Movies - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: