Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
01178 015000 15988664 na godz. na dobę w sumie
The Thing - poradnik do gry - ebook/pdf
The Thing - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 43
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Dokładny opis czynności koniecznych do wykonania, by ukończyć całą grę. W związku z liniowością fabuły, rozwiązania zadań prowadzą do tego samego punktu kulminacyjnego, dlatego opisana została najbardziej oczywista droga rozwiązywania kolejnych zagadek.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Misja 1: US Base] Początek koszmaru
-[Misja 2: Nor – Outpost South] Zła decyzja
-[Misja 3: Nor – Outpost North] Nie ufaj nikomu
-[Misja 4: Nor – Research] Trzeba było zostać w domu
-[Misja 5 Nor – Medi Center] Razem będzie raźniej
-[Misja 6 Weather Station] Źle się dzieje
-[Misja 7 Pyron Hangar] Gorzej być już nie może
-[Misja 8 Pyron Sub Alpha] Mała tajemnica
-[Misja 9 Pyron Sub Beta] Niespodzianka
-[Misja 10 Strata Medi-Lab] Nieszczęśliwy wypadek
-[Misja 11 Strata Maintenance] Opór
-[Misja 12 Strata Furnance] Przesyłka
-[Misja 13 Transit Hangar I] Czas wziąć sprawę we własne ręce
-[Misja 14 Flight Control] Fajerwerki
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 20

Informacja o grze

Taktyczna gra akcji na podstawie filmu Johna Carpentera „The Thing”, w której prowadzimy oddział wyspecjalizowanych komandosów do walki z niebezpieczną formą życia znalezioną na biegunie polarnym.

Gra The Thing, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2002 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny opis przejścia GRY-OnLine do gry The Thing autor: Piotr „Zodiac” Szczerbowski (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. The Thing – Opi s przejścia GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Informacje podstawowe _________________________________________________ 4 [Misja 1: US Base]Początek koszmaru_______________________________________ 6 [Misja 2: Nor – Outpost South] Zła decyzja ___________________________________ 9 [Misja 3: Nor –Outpost North] Nie ufaj nikomu _______________________________ 10 [Misja 4: Nor – Research] Trzeba było zostać w domu _________________________ 12 [Misja 5: Nor – Medi Center] Razem będzie raźniej ____________________________ 14 [Misja 6: Weather Station] Źle się dzieje____________________________________ 15 [Misja 7: Pyron Hangar] Gorzej być już nie może _____________________________ 17 [Misja 8: Pyron Sub Alpha] Mała tajemnica __________________________________ 19 [Misja 9: Pyron Sub Beta] Niespodzianka ___________________________________ 21 [Misja 10: Strata Medi-Lab] Nieszczęśliwy wypadek ___________________________ 23 [Misja 11: Strata Maintenance] Opór_______________________________________ 25 [Misja 12: Strata Furnance] Przesyłka______________________________________ 28 [Misja 13: Transit Hangar I] Czas wziąć sprawę we własne ręce _________________ 31 [Misja 14: Flight Control] Fajerwerki_______________________________________ 34 [Misja 15: Weapons Security] Wykopaliska__________________________________ 36 [Misja 16: Weapons Lab] Wszystko się komplikuje ____________________________ 38 [Misja 17: Weapons Security Escape] Ewakuacja _____________________________ 41 [Misja 18: Testing Field] Pościg___________________________________________ 41 [Misja 19: Whitley] Ostateczny rozrachunek _________________________________ 42 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl The Thing – Opis przejścia GRY-OnLine Wprowadzenie Ten poradnik to dokładny opis czynności koniecznych do wykonania, by ukończyć całą grę. W związku z liniowością fabuły, rozwiązania zadań prowadzą w rozrachunku do tego samego punktu kulminacyjnego, stąd wziąłem pod uwagę najbardziej oczywistą drogę rozwiązywania kolejnych zagadek, mimo że istnieją sposoby alternatywne. Jeśli znaleźliście w grze coś wartego podzielenia się z innymi, warto by napisać coś na ten temat w komentarzach. Tyle słowem wstępu. Poradnik jest mam nadzieje zrozumiały i czytelny. Miniaturowe grafiki pomogą w orientacji w terenie, a opis szczegółowy wyjaśni krok po kroku, czego można się w danym miejscu spodziewać i na co zwracać uwagę. W większości wypadków sam będziesz wybierał taktykę walki oraz broń. Pamiętaj, że im dalej w las, tym amunicji będzie mniej, bez niej stajesz się bezbronny, co w efekcie kończy się śmiercią głównego bohatera. Dlatego sam zarządzaj podstawowymi elementami wyposażenia, opisem zaś kieruj się w celach pomocniczych, jeśli nie możesz poradzić sobie z gra. Zagadki najlepiej rozwiązywać samotnie, gdyż wtedy właśnie zabawa będzie najlepsza. Kiedy zaś utkniesz na stałe w jakimś miejscu – wtedy warto posilić się poniższymi pomocami. Zapraszam do gry i życzę dobrej zabawy! Strona: 3 www.gry-online.pl The Thing – Opis przejścia GRY-OnLine Informacje podstawowe W a l k a . W grze spotkasz kilka rodzajów przeciwników, które z grubsza można podzielić na trzy rodzaje: 1. Niewielkie poczwary, przypominające pełzające na czterech nogach głowy. Najlepiej walczyć z nimi za pomocą karabinu maszynowego, który co prawda ma wielki rozrzut, ale nie warto tracić amunicji ze strzelby na te raczej nieszkodliwe cele. 2. Wielkie potwory, zwane również Walkerami. Tych będzie kilka rodzajów, jednak walka z nimi sprowadza się do utartego schematu. Najpierw zmiękczasz taką bestię bronią ostra, najlepiej strzelbą lub w ostateczności karabinem, po czym gdy celownik wokół niej zrobi się czerwony i zauważysz jasny wypustek, podsmaż ją korzystając z miotacza ognia. Nie trzymaj cały czas spustu, gdyż paliwo szybko się wykończy i zostaniesz bezbronny wśród całej masy wrogich stworzeń. Po prostu podpal takiego delikwenta raz, gdy ogień zniknie – drugi raz i tak aż do skutku. Gdy potwor padnie, wylęgnie się z niego kilka standardowych poczwar, a z tymi już walczyć potrafisz. 3. Komandosi, wyszkoleni do zabijania żołnierze, dadzą Ci nieźle w kość w późniejszej fazie gry. Jedyną wartościową bronią, z którą można się do nich zbliżyć jest strzelba. Karabin maszynowy odpada z racji na spory rozrzut u i czynione niewielkie rany. Na większe odległości warto posłużyć się karabinem snajperskim, z daleka eliminując niebezpieczeństwo. P o m o c n i c y . W The Thing nie walczysz sam. Praktycznie cały czas będziesz musiał się kimś opiekować, co daje oczywiście wymierne korzyści w postaci: 1. Medyk. Leczy Cię za darmo noszonymi przy sobie apteczkami. Nie jest dobry w walce, ale warto się o niego zatroszczyć. W końcu Ty możesz mieć przy sobie określoną ilość medykamentów, a darmowa pomoc jest zawsze mile widziana. 2. Inżynier. Najważniejsza postać, bez niej ani rusz! Jeśli doprowadzisz do śmierci inżyniera w momencie, gdy fabuła nie może bez niego ruszyć do przodu (czyli gdy jest potrzebny do naprawienia jakieś puszki zasilającej), zostaniesz zmuszony do ponownego rozpoczęcia poziomu lub też wczytania ostatnio zapisanej gry. 3. Żołnierz. Taka pomocnicza jedenastka, przysłowiowe mięso armatnie. Warto się nim wspierać w sytuacji, gdy masz sporo wolnej amunicji, a siły wroga są dość spore. Ogólnie i tak w większości wypadków taki delikwent okaże się być zainfekowany. Ale chwilowa korzyść jest warta ryzyka. Każdy członek drużyny jest opisany współczynnikiem: 1. Strachu. Można poznać po rysunku twarzy w panelu drużyny (standardowo włączanym literą „Q”) i oznacza kondycję psychiczną naszego podwładnego. Jeśli spotka go coś makabrycznego, może odmówić Ci posłuszeństwa i w efekcie zacznie strzelać na wszystkie strony. Przeciwdziałanie: Wstrzyknąć mu adrenalinę, lub użyć perswazji – przełączyć się na tryb pierwszej osoby i wycelować na kilka sekund w niego broń. Niestety odbędzie się to kosztem zaufania do nas, o czym teraz powiem. 2. Zaufania. Tak, każdy z członków drużyny darzy nas ograniczony zaufaniem. Wystarczy niechcący w niego strzelić czy wykonać przeciwko niemu jakieś działanie (jak odebranie broni), by z pałającego miłością przyjaciela zamienił się w zimną maszynę ze strzelbą w ręku. Strona: 4 www.gry-online.pl The Thing – Opis przejścia GRY-OnLine Przeciwdziałanie: Uleczyć go apteczką, pokazać mu na własnej (Twojej) skórze, że nie jesteś zainfekowany czy obdarować go bronią oraz amunicją. Zabijanie poczwar i Walkerów w jego obecności również wpłynie na jego zadowolenie. Musisz bacznie obserwować sowich podopiecznych, gdyż nieraz może się okazać, że któryś jest tak naprawdę zainfekowaną istotą. Pomocny w rozpoznawaniu może okazać się paralizator, jednak jego użycie spowoduje spadek zaufania w stosunku do nas. Natomiast próbki testu krwi są zbyt drogocenne, by je zużywać na sprawdzanie podwładnych. Oni o tak zostają zainfekowani na chwilę przed ukazaniem nam swojego prawdziwego stanu. Z a p i s g r y . Grę można zapisywać tylko w wyznaczonych miejscach, oznaczonych w opisie jako [Punkt zapisu gry] i mających swoje odzwierciedlenie w grze w postaci gramofonów lub dyktafonów (czasami). Takie podejście do tematu, rodem z innych survival horrorów potęguje nastrój grozy i mimo sporego utrudnienia dla gracza, można się do niego przyzwyczaić. P r z e d m i o t y . Podczas gry natkniesz się na wiele mniej lub bardziej przydatnych przedmiotów, z których ważniejsze to: 1. Apteczki. Jak łatwo się domyślić, leczą Ciebie lub rannych pomocników. Bardzo pomocne w pozyskaniu sprzymierzeńców, nie możesz mieć naraz więcej niż 10. 2. Gaśnice. Ugaszą pożar, umożliwiając szybkie przedostanie się w trawione ogniem regiony. Czasami ich stosowanie jest przymusem, czasami pozwala zyskać trochę dóbr. 3. Adrenalina. Wstrzyknięta wystraszonemu pomocnikowi przywróci go do pełni sił. Stosować tylko w ostateczności. 4. Próbki testu krwi. Sprawdzają, czy dana osoba jest zainfekowana. Stosowanie już opisane powyżej. To tyle podstawowych informacji, potrzebnych każdemu przed rozpoczęciem gry. A więc do dzieła! Strona: 5 www.gry-online.pl The Thing – Opis przejścia GRY-OnLine [Misja 1: US Base]Początek koszmaru 1 . Z n a j d ź d o w o d y k a t a s t r o f y o r a z u r a t u j o c a l a ł y c h . 2 . U t r z y m u j c a ł ą d r u ż y n ę p r z y ż y c i u . Zaczynasz z grupką podwładnych Ci żołnierzy nieopodal wejścia do zniszczonego kompleksu. Nie zastanawiając się dłużej, wejdź, czym prędzej, przez widoczne na prawo wrota [#1] prowadzące do zablokowanego korytarza. Nie ma co czekać na 40-stopniowym mrozie, aż ktoś przyjdzie tam po Ciebie. Jedyną możliwą akcją, jaką możesz aktualnie wykonać, to otwarcie drzwi po lewo – co też uczyń – i wejście do nowego pomieszczenia. Twoi koledzy z drużyny wyjaśnią dobitnie, czym mogą Ci służyć. Ty zaś wyciąg flarę i rozejrzyj się po pomieszczeniu. Szybko powinieneś odnaleźć zniszczoną puszkę zasilającą [#2], która może zostać zreperowana. Gdy to uczynisz, drzwi do niewielkiego pomieszczenia z komputerem staną otworem. Ale bądź ostrożny! Gdy tylko się do niego zbliżysz, maszyna eksploduje, kalecząc przy okazji Twoje zdrowie. Jak to dobrze, że lekarz jest przy Tobie. Zabierz pistolet oraz naboje ze skrzynki stojącej obok zgliszcz komputera [#3], po czym wyjdź z powrotem na korytarz. Silna eksplozja oczyści dla Ciebie przejście. Niestety, niewielkie pomieszczenie, które miałeś okazję zwiedzić, to jedyna pozostałość po budynku, który jeszcze jakiś czas temu tutaj się znajdował. Biegnij cały czas przed siebie [#4] aż do miejsca, gdzie uszkodzona belka runie na ziemię. Tam musisz skręcić w lewo. Strona: 6 www.gry-online.pl The Thing – Opis przejścia GRY-OnLine 3 . D o s t a ń s i ę d o l a z a r e t u . Znajdziesz się przy zamkniętych drzwiach do kolejnego budynku– ale, by tam się dostać, musisz wpierw odnaleźć odpowiedni klucz. Nic prostszego! Udaj się za święcącymi znacznikami do wydrążonej w śniegu wielkiej dziury. Uważaj, by nie spaść na dół! Zamiast skakać ze skarpy i połamać sobie kości, znajdź po prostu nachylone pod niewielkim kątem zejście w dół [#5]. Na dole odszukaj ustawioną centralnie półkę z nabojami do pistoletu – a nóż się przydadzą. Możesz teraz rozejrzeć się po okolicy. We wnęce wyrytej w śniegu znajdziesz kilka flar [#6], a w krótkim tuneliku leżącą na skrzyniach gaśnicę. W zniszczonym budynku natkniesz się na odtwarzacz z nagraną wiadomością... Najbardziej niesamowita rzecz czeka Cię natomiast w tunelu, który zaczyna się drewnianym podejściem. Gdy dotrzesz do jego końca, twoim oczom ukaże się... statek kosmiczny! Lub coś, co go imituje – to nie jest jeszcze do końca pewne. Faktem jest natomiast jedno! Klucz [#7] leżący na stoliku. Zabierz go i wracaj na górę, gdzie podążając za oświetleniem dotrzesz z powrotem do zamkniętych drzwi. Otwórz je i wejdź do nowego pomieszczenia. W środku jest ciemno, zasilanie padło. Na ścianie szybko dostrzeżesz zniszczoną puszkę zasilającą [#8]. Niestety, Ty nie możesz jej zreperować – tym musi się zająć inżynier. Wybierz więc inżyniera z drużyny i każ mu zrobić co trzeba. Zasilanie zostanie przywrócone. Niestety, znajdujące się nieopodal drzwi blokuje zamek z kodem szyfrowym. Przejdź na przeciwległy koniec sali, gdzie na szafce natkniesz się na silnie zmutowanego człowieka... a raczej jego pozostałość. Nie bacząc na przestraszoną drużynę, przeczytaj informacje zawarte w komputerze [#9]. Znajdziesz tam szyfr do drzwi! Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

The Thing - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: