Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00316 008176 15950207 na godz. na dobę w sumie
Thief: The Dark Project - poradnik do gry - ebook/pdf
Thief: The Dark Project - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 107
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do skradanki Thief: The Dark Projekt to kompletny opis przejścia wszystkich misji, zawierający listę zadań, mapy lokacji, właściwy dobór wyposażenia. a także metody pozbycia się strażników.

Skrócona wersja spisu treści:
-WPROWADZENIE
-WYPOSAŻENIE
-SOLUCJA
-[MISJA 1] LORD BAFFORD’S MANOR cz.1
-[MISJA 1] LORD BAFFORD’S MANOR cz.2
-[MISJA 1] LORD BAFFORD’S MANOR cz.3
-[MISJA 2] BRAKE FROM CRAGSCLEFT PRISON cz.1
-[MISJA 2] BRAKE FROM CRAGSCLEFT PRISON cz.2
-[MISJA 2] BRAKE FROM CRAGSCLEFT PRISON cz.3
-[MISJA 2] BRAKE FROM CRAGSCLEFT PRISON cz.4
-[MISJA 3] DOWN IN THE BONEHOARD cz.1
-[MISJA 3] DOWN IN THE BONEHOARD cz.2
-[MISJA 3] DOWN IN THE BONEHOARD cz.3
-[MISJA 3] DOWN IN THE BONEHOARD cz.4
-[MISJA 4] ASSASSINS cz.1
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 34

Informacja o grze

Pierwsza część, można obecnie powiedzieć, kultowej serii gier akcji typu „stealth” lub jak kto woli „first person sneaker”.

Gra Thief: The Dark Project, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 1999 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Thief: The Dark Project autor: Marcin „Little Horror” Jaskólski Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Thief: The Dark Project – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Wstęp______________________________________________________________ 4 Wyposażenie ________________________________________________________ 5 Solucja _______________________________________________________________ 7 MISJA 1: POSIADŁOŚĆ LORDA BAFFORDA __________________________________ 8 MISJA 2: WŁAMANIE DO WIĘZIENIA CRAGSCLEFT __________________________ 17 MISJA 3: KATAKUMBY BONEHOARD______________________________________ 30 MISJA 4: ZABÓJCY ___________________________________________________ 44 MISJA 5: MIECZ _____________________________________________________ 52 MISJA 6: NAWIEDZONA KATEDRA _______________________________________ 59 MISJA 7: ZAGINIONE MIASTO __________________________________________ 66 MISJA 8: W PRZEBRANIU______________________________________________ 73 MISJA 9: POWRÓT DO KATEDRY ________________________________________ 79 MISJA 10: UCIECZKA!_________________________________________________ 89 MISJA 11: DZIWNI SPRZYMIERZEŃCY ____________________________________ 94 MISJA 12: DROGA W OTCHŁAŃ CHAOSU _________________________________ 100 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 www.gry-online.pl Strona: 2 Thief: The Dark Project – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Byłem dzieckiem. Bez domu i rodziców. Żyłem na ulicy i kradłem, by przeżyć. Pewnej nocy zobaczyłem człowieka. Ludzie mijali go tak, jakby w ogóle nie istniał. Musiał mieć przy sobie coś cennego, więc podążyłem za nim. W chwili, gdy wyciągałem jego sakiewkę, poczułem na ramieniu silny chwyt. - Auu! - To nie należy do Ciebie. - Panie... Proszę... Nie mów straży. Obiecuję... - Jak masz na imię? - Garrett. - Masz talent młodzieńcze. - Puszczaj staruchu! - Ujrzenie Strażnika nie jest łatwą rzeczą. Szczególnie takiego, który nie chce być widzianym. Potrzebujemy tak uzdolnionych ludzi. Jeśli jesteś zmęczony dotychczasowym życiem, pójdź za mną, a pokażemy Ci odmienną ścieżkę. - Zostaw mnie w spokoju! - Jak sobie życzysz. Nim zdążył zniknąć w mroku, pobiegłem jego śladem. To był początek bardzo długiej edukacji... Strona: 3 Thief: The Dark Project – Poradnik GRY-OnLine W s t ę p W grze wcielasz się w postać Garretta. Odkryty w dzieciństwie przez Strażników (Keepers) i przez nich szkolony, postanawia pójść własną ścieżką. Porzuca ich szeregi i wkracza na drogę występku, zostając zawodowym złodziejem. Nie zmieni jednak swego przeznaczenia... W świecie Garreta ścierają się dwa przeciwstawne wyznania: Pogan (Pagans) i Młotowców (Hammerites). Siła Pogan opiera się na magii, naturze i mrocznych wierzeniach, natomiast Młotowców na postępie i technologii. Zakon Strażników zasadniczo nie wtrąca się do ich rozgrywek, ale pilnuje, aby na świecie panowała równowaga. Od razu należy powiedzieć, iż Thief: The Dark Project nie jest grą, w której będziemy po trupach dążyć do celu. Owszem, można próbować tego na poziomie Normal, ale traci się wtedy właściwie całą zabawę. Kluczem do sukcesu podczas rozgrywki w Thief: The Dark Project, jest pozostanie niewidzialnym i niesłyszalnym. W pierwszym pomaga kryształ umiejscowiony w dole ekranu, który jest wskaźnikiem naszej niewidzialności. Należy korzystać z cieni i poruszać się w postawie przykucniętej ze schowaną bronią, bo ta może nas zdradzić. Gdy kryształ jest całkowicie czarny, jesteśmy praktycznie całkowicie ukryci i nasz przeciwnik musi się o nas potknąć, by nas zauważyć. Możemy biegać lub chodzić. Bieg właściwie przydaje się wyłącznie wtedy, gdy zmuszeni jesteśmy szybko się oddalić, gdyż wywołuje on więcej hałasu. Musimy też szczególnie uważać na to, po jakich powierzchniach się poruszamy. Idąc powoli, krótkimi etapami i po miękkim podłożu, jesteśmy właściwie niesłyszalni, natomiast bieg po kamiennej lub metalowej posadzce powoduje hałas porównywalny z przemarszem armii Hannibala. Poruszanie się w wodzie także wywołuje spory hałas. W poznaniu sekretów poruszania się pomoże misja treningowa, którą polecam odbyć przed zasadniczą rozgrywką. Musimy też nauczyć się ukrywać ślady naszej bytności. Wiąże się z tym chowanie zabitych czy ogłuszonych przeciwników, by nie natknęły się na nich patrole. Pamiętaj, że wrzucając ogłuszonego człowieka do wody, po prostu go utopisz, co jest nie do przyjęcia na niektórych poziomach rozgrywki. Do zmywania plam krwi z posadzki służy specyficzny dla tego zawodu sprzęt. Należy on do naszego złodziejskiego wyposażenia, które możemy zakupić przed każdą misją i które jest niezwykle ważnym elementem rozgrywki. Pieniądze na zakupy zbieramy, zdobywając podczas misji łupy, czyli wszelkie kosztowności, jakie wpadną nam w ręce. Nawet w misji treningowej możemy podprowadzić cenną wazę, która podniesie limit gotówki na zakup sprzętu do pierwszej misji. Strona: 4 Thief: The Dark Project – Poradnik GRY-OnLine W y p o s a ż e n i e Miecz (Sword) - dla prawdziwego złodzieja wydobycie miecza to zwykle ostateczność. Oznacza, iż został on odkryty, przyparty do muru i musi walczyć o własne życie. Jego użycie na wyższych poziomach trudności jest też obwarowane restrykcjami: na poziomie Hard nie możemy bowiem zabijać niewinnych ludzi, a na poziomie Expert nie możemy w ogóle zabić żadnego człowieka. Na swej drodze spotkamy jednak także przeróżne bestie, które można eliminować bez żadnych limitów. Można go też wykorzystać do przecinania kotar, za którymi kryją się tajne przejścia. Z wyciągniętym mieczem poruszamy się wolniej, jesteśmy też bardziej widoczni. Zmienia się to po misji numer 5 - kiedy nasz zwykły miecz zamieniamy na miecz Constantina (Constantine s Sword). Gdy go posiadamy, pozostajemy w całkowitym ukryciu, nawet jeśli mamy obnażone ostrze. Cios z zaskoczenia jest zwykle śmiertelny. Pałka (Blackjack) - nasza podstawowa, szybka i bezgłośna broń. Celne uderzenie od tyłu, w głowę niespodziewającego się niczego przeciwnika, powinno zaowocować ogłuszeniem. Uwaga, mniej odporne postacie (jak np. słudzy) mogą zostać w ten sposób nawet zabite. Gdy przeciwnik odkryje Twoją obecność przed zadaniem ciosu, pałka jest praktycznie bezużyteczna. Próby ogłuszania nieumarłych przeciwników są rzecz jasna z góry skazane na niepowodzenie. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie w ogłuszaniu potworów. Gdy jesteśmy ukryci w cieniu, wyciągnięcie pałki nie spowoduje, że staniemy się bardziej widoczni. Łuk (Bow) - ta broń ma wiele zastosowań w zależności od tego, jakie strzały wykorzystamy: Strzała ostra (Broadhead Arrow) - zastosowanie oczywiste. Tak samo jak w przypadku miecza, są bardziej zabójcze, gdy użyjemy ich z zaskoczenia. Można ich też używać do odwracania uwagi przeciwników. Strzała wodna (Water Arrow) - strzała z grotem z kryształu wypełnionego wodą. Używa ich się głównie do niwelowania źródeł światła, czyli mówiąc wprost, do gaszenia pochodni. Jeżeli zmuszeni zostaliśmy do zabicia przeciwnika i po walce pozostały ślady, które mogą zdradzić naszą obecność, za ich pomocą możemy zmyć krwawe plamy. Po połączeniu ze święconą wodą (Holy Water), otrzymujemy potężną broń przeciwko nieumarłym. Wystrzelona w grupę nieumarłych może porazić wielu przeciwników. Strzała ognista (Fire Arrow) - prawdziwie niszczycielska broń. Wywołuje eksplozję, która jest zabójcza dla przeciwnika (nawet dla nieumarłego). Można za jej pomocą zapalać także pochodnie. Wystrzelona leci po całkowicie prostej linii, a nie parabolą jak zwyczajne pociski, co bardzo ułatwia celowanie. Strona: 5 Thief: The Dark Project – Poradnik GRY-OnLine Strzała mchowa (Moss Arrow) - po uderzeniu w cel rozpryskuje zarodniki mchu, które natychmiast pokrywają powierzchnię. Dzięki temu możesz poruszać się bezgłośnie po najbardziej hałaśliwych posadzkach. Strzała gazowa (Gas Arrow) - po uderzeniu w cel uwalnia chmurę paraliżującego gazu. Jeśli uderzysz w grupkę kilku osób, możesz pozbyć się ich wszystkich za jednym zamachem. Wystrzelona leci po prostej linii, tak samo jak ognista. Strzała linowa (Rope Arrow) - wystrzelona w miękką powierzchnię (na przykład drewno), wbija się w nią i wypuszcza linę, po której można się wspiąć. Strzała dźwiękowa (Noisemaker Arrow) - wypuszczona emituje hałas, który ma zmylić patrole. Należy używać jej rozważnie, bo gdy przeciwnicy zorientują się, iż to ona wydaje ów dźwięk, staną się jeszcze bardziej podejrzliwi. Strzała wodna, ognista, mchowa i gazowa trafiają do naszego inwentarza dzięki odnalezieniu odpowiednich kryształów (Water, Fire, Earth i Air Crystal). Bomba błyskowa (Flash Bomb) - rzucona wywołuje świetlną eksplozję, która oślepia wszystkie stworzenia w jej zasięgu. Jest też skuteczną bronią przeciwko nieumarłym przeciwnikom. Mina (Explosive Mine) - zabójcza dla każdego rodzaju przeciwników. Uważaj, aby przypadkiem samemu na nią nie nastąpić. Mina gazowa (Gas Mine) - mina, która po nastąpieniu na nią wyrzuca chmurę paraliżującego gazu. Bardziej przydatna, gdy nie możemy lub nie chcemy zabijać. Wytrychy zabezpieczenia mogą wymagać użycia różnych rodzajów wytrychów. zastosowanie oczywiste. Niektóre bardziej (Lockpicks) - skomplikowane Mikstura lecznicza (Heal Potion) - przywraca punkty życia. Czarka z tlenem (Air Potion) - przydatna, gdy sytuacja zmusza do dłuższego pozostania pod wodą, a zapasy tlenu są na wyczerpaniu. Mikstura szybkości (Speed Potion) - na krótko zwiększa szybkość poruszania się. Przed rozpoczęciem każdej misji wyświetlany jest ekran z przedmiotami, jakie aktualnie masz do dyspozycji. Po lewej stronie inwentarza są te, z którymi rozpoczynasz misje, po środku te, które zakupiłeś, a po prawej przedmioty do kupienia. Strona: 6 Thief: The Dark Project – Poradnik GRY-OnLine Solucja Solucja jest oparta na anglojęzycznej wersji gry, toteż tłumaczenie może nie zgadzać się w 100 z ostatnio wydaną przez firmę Cenega wersją spolszczoną. Wszystkie misje opisane są na poziomie trudności Expert. Od poziomu Normal zwykle różnią się dodatkowymi zadaniami do wykonania oraz zakazem zabijania ludzi. Inna będzie też kolejność przedmiotów do odnalezienia. Uwaga - gdy w solucji opisuję metodę pozbycia się np. strażnika, pamiętaj, że to tylko jedna z dróg prowadzących do celu. Ustawienie strażników bywa zmienne i zawsze możesz pojawić się w złym miejscu o złej porze. Każde rozwiązanie jest dobre, o ile jest skuteczne. Nie opisywałem sposobu zabijania potworów, duchów, zombie itp. Można je likwidować bez żadnych ograniczeń, a że ich ustawienie potrafi być różne, więc każdy niech znajdzie najlepszy sposób pozbycia się niechcianych towarzyszy. W poradniku kolorem pomarańczowym oznaczyłem numery zrzutów z ekranu, do których odwołuje się tekst, kolorem niebieskim wartość zebranych łupów, natomiast brązowym oryginalne nazwy miejsc i przedmiotów. Kolorem zielonym wyróżnione są główne cele misji (mogą one w trakcie zadania ulec zmianie). Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Thief: The Dark Project - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: