Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
01188 014886 15988233 na godz. na dobę w sumie
Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 56
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik ten jest przeznaczony zarówno dla graczy, którym przejście kampanii sprawia problem, jak i dla tych, którzy chcieliby poprawić swoje osiągi. Dzięki niemu żadne arkana gry nie pozostaną dla Was tajemnicą.

Skrócona wersja spisu treści:
-[Wprowadzenie]
-[Wprowadzenie] Frakcje
-[Skuteczne zarządzanie państwem] Gospodarka
-[Skuteczne zarządzanie państwem] Zadowolenie
-[Skuteczne zarządzanie państwem] Kolejność tworzenia budynków
-[Skuteczne zarządzanie państwem] Dyplomacja
-[Tworzymy nowy szogunat – czyli podbój Japonii]
-[Tworzymy nowy szogunat – czyli podbój Japonii] Jednostki lądowe
-[Tworzymy nowy szogunat – czyli podbój Japonii] Jak walczyć na lądzie?
-[Tworzymy nowy szogunat – czyli podbój Japonii] Flota
-[Tworzymy nowy szogunat – czyli podbój Japonii] Jak walczyć na morzu?
-[Piórem i podstępem] Sztuki – kiedy wybrać którą?
-[Piórem i podstępem] Agenci i dowódcy – optymalna ścieżka rozwoju - cz. 1
-[Piórem i podstępem] Agenci i dowódcy – optymalna ścieżka rozwoju - cz. 2
-[Przykładowa kampania krok po kroku] - cz. 1
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 18

Informacja o grze

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych Total War, tym razem osadzona w XVI-wiecznej Japonii.

Gra Total War: SHOGUN 2, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Total War: SHOGUN 2 autor: Maciej „Czarny” Kozłowski Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. Producent Creative Assembly, Wydawca SEGA, Wydawca PL CD Projekt należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2011 GRY-OnLine S.A. Total War: SHOGUN 2 – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie ___________________________________________________3 Frakcje ____________________________________________________________________ 4 Skuteczne zarządzanie państwem ____________________________________8 Gospodarka ________________________________________________________________ 9 Zadowolenie ______________________________________________________________ 11 Kolejność tworzenia budynków ______________________________________________ 13 Dyplomacja _______________________________________________________________ 15 Tworzymy nowy szogunat – czyli podbój Japonii _______________________17 Jednostki lądowe __________________________________________________________ 19 Jak walczyć na lądzie? _____________________________________________________ 21 Flota _____________________________________________________________________ 23 Jak walczyć na morzu? _____________________________________________________ 25 Piórem i podstępem ______________________________________________27 Sztuki – kiedy wybrać którą? ________________________________________________ 28 Agenci i dowódcy – optymalna ścieżka rozwoju ________________________________ 30 Przykładowa kampania krok po kroku ________________________________43 Tabele jednostek ________________________________________________49 Jednostki lądowe __________________________________________________________ 49 Flota _____________________________________________________________________ 53 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2011 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Strona: 2 Total War: SHOGUN 2 – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Po wielu latach oczekiwania, fani pierwszej części serii Total War mogą nareszcie powrócić do Japonii okresu Sengoku – a to dzięki Shogunowi 2. Po licznych bataliach na europejskich polach bitew, po zdobyciu obu Ameryk oraz Indii, powracamy do korzeni. Najnowsze dzieło Creative Assembly czerpie pełnymi garściami z poprzednich części, wnosząc jednak wiele nowych elementów – w tym dość wysoki poziom trudności i znaczną inteligencję komputerowego przeciwnika. Poradnik ten jest przeznaczony zarówno dla graczy, którym przejście kampanii sprawia problem, jak i dla tych, którzy chcieliby poprawić swoje osiągi. Dzięki niemu żadne arkana gry nie pozostaną dla Was tajemnicą, a zdobycie szogunatu przestanie być jakimkolwiek wyzwaniem. Za cel tego poradnika postawiłem opisanie optymalnej drogi do zwycięstwa w grze. Na następnych stronach przeczytacie więc całą masę praktycznych porad, zobaczycie serię obrazków z rozplanowanym przebiegiem bitew, tabelki ze szczegółowym opisem umiejętności i zasadami odpowiedniego ich doboru oraz spis wszystkich jednostek w grze wraz z ich charakterystyką. Nauczycie się kierować państwem tak, aby kwitło gospodarczo, wasi wojownicy wygrywali każdą bitwę, a ogromne floty przemierzały niezdobyte morza. Poradnik został gruntownie zredagowany przez Wojciecha „voitek” Kiedrzyna z serwisu totalwar.org.pl – możecie więc być pewni rzetelności informacji w nim zawartych. Dla większej przejrzystości poradnika, zastosowałem poniższe oznaczenia kolorystyczne: Zielony – jednostki Brązowy – budynki Pomarańczowy – sztuki Niebieski – umiejętności i świta Maciej „Czarny” Kozłowski (www.gry–online.pl) Strona: 3 Total War: SHOGUN 2 – Poradnik GRY-OnLine F r a k c j e W grze mamy do czynienia z dziewięcioma grywalnymi frakcjami – posiadacze wersji kolekcjonerskiej mogą cieszyć się jedną więcej. Wybór klanu, którego losami pokierujemy, będzie miał zasadnicze znaczenie dla losów całej kampanii. Warto więc szczegółowo rozważyć wszystkie dostępne opcje. Shimazu – zdecydowanie najłatwiejsza z idealny wybór dla początkujących graczy. Największą zaletą tego rodu jest jego umiejscowienie – wyspa Kiusiu rozpoczęcia kampanii. Pierwszorzędnym celem gracza powinno być jej możliwie szybkie opanowanie, co nie powinno być trudne – północny ród Sagara jest ustosunkowany pokojowo, a klan Ito stanowi niewielkie wyzwanie. Jeśli zdobędziemy całą wyspę, będziemy posiadali bardzo dogodną pozycję wyjściową dla dalszych podbojów. jest doskonałym miejscem do frakcji, Kolejnymi zaletami rodu Shimazu są: bliskość ośrodków handlowych oraz możliwość trenowania bardzo dobrych wojowników z mieczami. Handel oraz samurajowie wyposażeni w katany będą więc esencją rozwoju tego rodu. Skala trudności: 1/5 Strona: 4 Total War: SHOGUN 2 – Poradnik GRY-OnLine Mori – osiągnięcie szogunatu tym rodem jest dość problematyczne – już na samym początku prowadzimy bowiem wojnę z klanem Amako, a i położenie stolicy sugeruje nam, że dość szybko będziemy musieli prowadzić wojnę na kilka frontów. Z tego też powodu powinniśmy otoczyć się możliwie dużą ilością sojuszników (jednego mamy od początku gry) oraz natychmiast podbijać tych, którzy zerwą z nami alianse. Pewnym plusem może być fakt, że ośrodki handlowe przy Kiusiu są całkiem niedaleko, a klan Mori dysponuje całkiem niezłymi bonusami dla jednostek morskich. Nie zmienia to jednak faktu, że będziemy musieli prowadzić bardzo agresywną politykę i często cofać się do defensywy – flota posłuży nam raczej do obrony granic, niż do ekspansji, którą lepiej prowadzić lądem (przynajmniej na początku). Skala trudności: 4/5 Chosokabe – osiągnięcie sukcesu tą frakcją nie powinno nikomu nastręczyć problemów. Umiejscowienie na wyspie, zwiększone dochody z farm oraz doskonali łucznicy to największe zalety tego klanu. Podstawą dla gracza powinno być opanowanie wyspy – chociaż od początku jesteśmy skonfliktowani z jednym z klanów, nie jest to problemem, z racji jego słabości. Dzięki znacznym zyskom z upraw oraz bliskości Kioto, zdobycie szogunatu jest błahostką. Skala trudności: 1/5 Hattori – klan dostępny tylko dla posiadaczy edycji kolekcjonerskiej lub specjalnej gry. Frakcja ta jest przeznaczona dla doświadczonych graczy, już jej początkowe umiejscowienie sugeruje walkę na wszystkich frontach – co gorsza, na północy graniczy z szogunatem Ashikaga. Dodatkowym minusem jest brak dostępu do morza – o handlu na większą skalę należy więc zapomnieć. Pewnymi zaletami jest natomiast fakt, że na starcie Hattori nie prowadzą wojny z żadnym z sąsiadów oraz pewne bonusy do działalności ninja. Pierwszorzędnym celem gracza powinno być możliwie szybkie zdobycie prowincji Omi, w której można werbować doświadczonych ninja oraz podbój południowych, bogatych prowincji. Skala trudności: 5/5 Oda – mogłoby się wydawać, że klan ten jest skazany na porażkę – umiejscowienie z dala od morza, sąsiedztwo szogunatu, dość silni sąsiedzi – oto powody, dla których zwykle frakcja ta jest eliminowana w pierwszych turach gry. Wynika to jednak z nieumiejętności sensownego wykorzystania zalet tego rodu przez komputer – czyli zmniejszonych kosztów utrzymania oraz znacznych bonusów dla wszystkich żołnierzy ashigaru. Wojownicy ci są nie tylko bardzo tani, ale i zabójczo skuteczni w pierwszych turach gry – nie powinniśmy więc mieć problemu z zalaniem wrogów całą ich masą. Najlepiej więc szybko ulepszyć twierdzę i masowo produkować włóczników i łuczników ashigaru, by jak najprędzej pokonać rody Tokugawa, Takeda, a w dalszej kolejności Hojo. Nastawienie zaowocować błyskawicznym rozrostem państwa zanim przeciwnicy urosną w siłę, dzięki czemu dalsza ekspansja nie powinna sprawiać trudności. produkcję wojska powinno gospodarki na Skala trudności: 3/5 Strona: 5 Total War: SHOGUN 2 – Poradnik GRY-OnLine Tokugawa – jeśli wybierzemy tę frakcję, będziemy musieli dość mocno przemodelować nasz sposób myślenia o serii Total War. Przede wszystkim, klan ten nie dysponuje żadnymi bonusami do gospodarki, a preferowani wojownicy są dostępni na dosyć późnym etapie gry. Oznacza to, że naszą uwagę powinniśmy skupić przede wszystkim na rozwoju gospodarki oraz utrzymywaniu jak najlepszych i najliczniejszych stosunków dyplomatycznych z całą Japonią – co jest tym prostsze, że Tokugawowie posiadają pozytywne modyfikatory do pertraktacji z innymi klanami. Pierwszym krokiem powinno jednak być działanie militarne – wyzwolenie się spod zwierzchnictwa rodu Imagawa. W dalszej kolejności warto zawierać sojusze z okolicznymi klanami i walczyć wraz z nimi przeciw upatrzonymi wcześniej wrogom. Siłą tej frakcji będą więc przede wszystkim sojusze. Skala trudności: 4/5 Takeda – zdobycie szogunatu tą frakcją może nastręczyć pewnych trudności, jednak jest to bardzo ciekawa opcja dla graczy preferujących ekspansywną politykę ponad gospodarczy rozwój państwa. Klan ten posiada sojusznika w postaci rodu Imagawa oraz wroga, uosobionego przez Murakami. Największą zaletą klanu Takeda jest, mimo pozorów, umiejscowienie – otaczają go bardzo bogate prowincje, pozwalające na wszechstronny rozwój państwa i ulepszanie wojsk. Najlepiej więc postawić na ekspansję we wszystkich kierunkach, co jest proste dzięki sile i mobilności kawalerii, jaką dysponuje ten ród. Skala trudności: 3/5 Hojo – bonusy, które otrzymuje ten ród wymuszają bardzo określoną politykę – politykę zalania przeciwnika samą ilością wojsk. Jest to możliwe dzięki obniżeniu kosztu zamków – te zaś zwiększają ilość oddziałów, które można trenować w czasie danej tury. Zaplecze gospodarcze powinna stanowić południowa prowincja Izu, dysponująca bardzo bogatymi złożami złota. Dzięki tym dwóm czynnikom, pokonanie rodów Ogigayatsu oraz Takeda powinno być nieco prostsze, chociaż nadal nie najłatwiejsze. W dalszej kolejności warto zabezpieczyć się odpowiednimi sojuszami na zachodzie i podbijać wschód – będzie to dla nas dobra baza podczas drogi do szogunatu. Skala trudności: 3/5 Strona: 6 Total War: SHOGUN 2 – Poradnik GRY-OnLine Uesugi – propozycja dla tych, którzy cenią sobie rozwój gospodarczy państwa, ale nie boją się zdecydowanych działań. Klan dysponuje doskonałymi mnichami– wojownikami, ci jednak są dostępni na dość późnym etapie rozgrywki, więc początkowo warto opierać się na ashigaru. Szalenie istotny jest bonus do handlu – to on ukierunkuje nasz rozwój. Podstawą będzie więc przejęcie prowincji Sado (złoża złota), wysłanie floty handlowej na zachód oraz... pokonanie rodu Date i wszystkich po drodze do niego. Dzięki zdobyciu tak pokaźnych terenów na wschodzie, będziemy mogli stworzyć naprawdę silne zaplecze gospodarcze i wojskowe (świątynie!), które łatwo będzie obronić –wrogowie będą mogli przypuścić atak jedynie z zachodu. W międzyczasie warto sprzymierzyć się z rodem Takeda – powinni zabezpieczyć nasze granice od południa, zwłaszcza przed Hojo. Skala trudności: 2/5 Date – mimo pozorów, osiągnięcie szogunatu tym rodem może sprawić graczowi nieco problemów – głównie ze względu na ogromną wielkość okolicznych prowincji oraz znaczną odległość od ośrodków handlu. Pierwszy z tych czynników sprawia, że dotarcie z jednej prowincji do drugiej zajmuje często sporo czasu – atakując wroga będziemy wiec narażeni na wyniszczenie, podczas gdy sam przeciwnik zdąży umocnić swe siły. Jeśli jednak uda nam się przezwyciężyć początkowe trudności, Japonia stanie przed nami otworem – w pierwszej kolejności warto pokonać ród Uesugi oraz zagarnąć wyspę Sado, równocześnie budując silną gospodarkę w pierwszych prowincjach – zwłaszcza w postaci dróg. Samuraje no–dachi, którzy są w teorii siłą rodu Date, w rzeczywistości sprawdzają się średnio, z racji słabego opancerzenia – lepiej więc trzymać ich w odwodach, a nie w głównej armii. Skala trudności: 3/5 Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: