Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00205 008250 15929699 na godz. na dobę w sumie
Twierdza - poradnik do gry - ebook/pdf
Twierdza - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 83
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry Stronghold zawiera szczegółowy opis przejścia całej kampanii wojennej, opis wszystkich jednostek i machin oblężniczych, przydatne rady, w jaki sposób być popularnym wśród kmieci.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Interface
-Rodzaje misji
-Główni bohaterowie
-Jednostki
-Przydatność i koszt jednostek
-Machiny oblężnicze
-Budynki
-[Porady] Popularność
-[Porady] Jak uniknąć problemów i podnieść podatki?
-[Porady] Jak być najpopularniejszym Lordem w królestwie?
-[Kampania] Objaśnienia
-[Kampania] Misja I - Lizanie ran
-[Kampania] Misja II - Wykończenie fortu
-[Kampania] Misja III - Jak pozbyć się wilków
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 35

Informacja o grze

Stronghold to polaczenie klasycznych strategii czasu rzeczywistego z gatunkiem symulacji budowania miast, gdzie gracz rozbudowujac swoje zamki toczy zaciekle wallki w oblezeniu.

Gra Stronghold, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2001 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Twierdza autorzy: Łukasz „Crash” Kendryna Krzysztof „Hitman” Żołyński (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Twierdza – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wstęp________________________________________________________________ 3 Interfejs______________________________________________________________ 4 Rodzaje misji __________________________________________________________ 5 Główni bohaterowie_____________________________________________________ 6 Sprzymierzeńcy ______________________________________________________ 6 Wrogowie___________________________________________________________ 7 Pozostali ___________________________________________________________ 8 Jednostki _____________________________________________________________ 9 Podstawowe jednostki _________________________________________________ 9 Pozostałe Jednostki __________________________________________________ 12 Przydatność jednostek ________________________________________________ 13 Koszt poszczególnych jednostek ________________________________________ 13 Machiny oblężnicze ____________________________________________________ 14 Budynki _____________________________________________________________ 16 Źródła pożywienia ___________________________________________________ 16 Przetwarzanie żywności_______________________________________________ 17 Przemysł __________________________________________________________ 18 Produkcja na potrzeby armii ___________________________________________ 19 Porady ______________________________________________________________ 20 Popularność ________________________________________________________ 20 Jak uniknąć problemów i podnieść podatki? _______________________________ 21 Jak być najpopularniejszym Lordem w królestwie? __________________________ 23 Kampania____________________________________________________________ 24 Objaśnienia ________________________________________________________ 24 Misja I: Lizanie ran___________________________________________________ 25 Misja II: Wykończenie fortu____________________________________________ 27 Misja III: Jak pozbyć się wilków ________________________________________ 29 Misja IV: Podglądanie z ukrycia _________________________________________ 31 Misja V: Między młotem a kowadłem _____________________________________ 33 Misja VI: Propozycja Szczura ___________________________________________ 36 Misja VII: Przełamane oblężenie ________________________________________ 38 Misja VIII: Handel z diabłem ___________________________________________ 40 Misja IX: Ostatnia walka Szczura ________________________________________ 44 Misja X: Polowanie na węża ____________________________________________ 47 Misja XI: Pierwsza krew_______________________________________________ 49 Misja XII: Okup _____________________________________________________ 51 Misja XIII: Oczy Węża ________________________________________________ 53 Misja XIV: Górska przełęcz_____________________________________________ 55 Misja XV: Wytyczając nowy szlak________________________________________ 57 Misja XVI: Odwrót z bronią w ręku ______________________________________ 59 Misja XVII: Wędzony boczek wieprzowy __________________________________ 61 Misja XVIII: Koniec Wieprza ___________________________________________ 64 Misja XIX: Wilk w klatce ______________________________________________ 66 Misja XX: Lament i zgrzytanie zębów_____________________________________ 68 Misja XXI: Ostateczna pomsta __________________________________________ 70 Kampania ekonomiczna _________________________________________________ 73 Misje ekonomiczne_____________________________________________________ 77 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Twierdza – Poradnik GRY-OnLine Wstęp Witam w poradniku do znakomitej strategii Twierdza. Gra jest tak niepowtarzalna, że pył czasu nie jest w stanie jej przykryć, i za każdym razem, gdy do niej wracam wyśmienicie się bawię. Nieskomplikowana z dobrze wyważonymi elementami ekonomicznymi – to wszystko, czego potrzebuje gra, by sprawiała wiele radości. Dodatkowo produkt ten oferuje możliwość stawiania wielkich, silnych i pięknych fortec, dając architektowi (czyli Tobie) wiele satysfakcji. W poradniku zawarłem szczegółowy opis przejścia całej kampanii wojennej, opisałem wszystkie jednostki i machiny oblężnicze. Ponadto przedstawiłem, w jaki sposób być popularnym wśród kmieci i postarałem się o to, by porady twórców gry były bardziej przydatne. Strona: 3 Twierdza – Poradnik GRY-OnLine Interfejs Interfejs stworzony do gry jest niezwykle prosty i intuicyjny. Składa się z dwóch paneli. Pierwszy jest zawsze widoczny u dołu ekranu (chyba że go ukryjemy, ale o tym za chwilę) i z opcji, które pojawiają się po wciśnięciu prawego przycisku myszy. Interfejs Główny Z tego panelu korzystać będziemy najczęściej, żeby nie powiedzieć cały czas. Znajdują się na nim wszystkie obiekty (7) jakie możemy wznieść, oraz różnego rodzaju przedmioty i wynalazki jak „wilcze doły” czy „rzeka ognia”. W miejscu oznaczonym 8 znajduje się kilka bardzo przydatnych opcji, między innymi kasowanie i cofnięcie ostatniego ruchu. Punkt 9 rzecz jasna wskazuje mapę, a 10 księgę nadwornego skryby, to właśnie klikając na ostatnim elemencie zmienia się widok panelu na przedstawiony poniżej. Interface Główny - drugi Tu zawarte są wszystkie statystyki naszego zamku. Jaką aktualnie mam popularność, ile zmagazynowano jedzenia, kamienia i innych surowców. Wykresy o stanie ludności oraz ilość armii. Radzę często tu zaglądać i kontrolować przede wszystkim popularność. Ten bardzo przydatny element jak już wcześniej wspomniałem pojawia się po wciśnięciu i przytrzymaniu prawego przycisku myszy. Został on stworzony do użycia podczas potyczek, ponieważ tu zmieniać będziemy widok. Opcja pierwsza chowa główny panel i tym samym powiększa obraz środowiska. Druga spłaszcza wysokie elementy, trzecia obraca rzut kamery, a czwarta oddala widok. Strona: 4 Twierdza – Poradnik GRY-OnLine Rodzaje misji W Twierdzy występuje podział część militarną i ekonomiczną. Jeśli chodzi o część militarną to mamy tu następujące opcje rozgrywki: • Kampania - jest to typowe rozwiązanie dla gier strategicznych. Do rozegrania mamy 21 misji, a walczymy w sumie przeciwko 4 przeciwnikom. Cechą charakterystyczną tej opcji jest fabuła łącząca wszystkie scenariusze w jedną całość. W dalszej części tekstu znajdziecie charakterystyki wszystkich scenariuszy. • Przeprowadź oblężenie - bardzo ciekawa opcja, pozwalająca na bezpośrednie przejście do konkretów. Nic nie trzeba budować. Na początku należy zadeklarować się czy chcemy oblegać czy bronić zamku. Najfajniejsze jest to, że zamki występujące w tym typie rozgrywki to autentyczne budowle. • Przeprowadź inwazję - od poprzedniej opcji różni się tym, że trzeba odeprzeć kilka ataków, można modernizować posiadany zamek, a w niektórych wypadkach wybudować go. W tym przypadku pojawiają się także dodatkowe zadania do wypełnienia. • Tryb gry wieloosobowej - myślę, że wyjaśnienia są zbędne. Część ekonomiczna to: • Kampania ekonomiczna - cele militarne są nieistotne. Najważniejszy jest rozwój państwa. Zadania, jakie pojawiają się w tej części są zróżnicowane, ale jak napisałem wcześniej zawsze mają związek z czystą ekonomią (gromadzenie towaru, przyrost populacji). Jest 5 takich misji. • Misje ekonomiczne - pojedyncze misje, w których podobnie jak poprzednio rozbudowujemy naszą gospodarkę i osiągamy kolejne pułapy rozwoju. • Swobodne budowanie - zupełnie bezstresowy scenariusz. Nie ma przeciwników, zadań do wykonania. Po prostu budujemy i rozwijamy państwo dla własnej przyjemności. Ten scenariusz nadaje się znakomicie do przetestowania swych umiejętności i wypróbowania budynków i jednostek. Strona: 5 Twierdza – Poradnik GRY-OnLine Główni bohaterowie S p r z y m i e r z eń c y Lord Wełnowór - to twój prawdziwy i zaufany sprzymierzeniec i doradca. Kiedy Twój ojciec został podstępnie zamordowany Wełnowór przygarną Cię pod swe skrzydła i otoczył opieką. To bardzo rozważny i roztropny człowiek. Będzie pohamowywał Cię, gdy w swym młodzieńczym zapale zapomnisz o rozsądku. Dzięki jego wyważonym i ostrożnym radom nieraz unikniesz poważnych kłopotów. Jeśli musi wybierać między nieprzemyślaną akcją, a zatrzymaniu się w miejscu, zawsze wybierze to drugie. Sir Długoręki - ten odważny rycerz do kompletne przeciwieństwo Wełnowora. Jest typowym żołnierzem, dla którego najlepszym argumentem w dyskusji jest miecz i spalone wsie wroga. Jest Ci całkowicie oddany i jeśli chwila będzie tego wymagała pójdzie za Tobą w ogień. Jeśli szukasz rady słuchaj raczej Wełnowora, gdyż Długoręki to straszny gwałtownik bez przerwy palący się do wojaczki. Strona: 6 Twierdza – Poradnik GRY-OnLine W r o g o w i e Szczur - dorastał jako jedyne dziecko na ziemiach należących do rodu De Puce. Książę okazał swą łaskawość matce Szczura, gwarantując jej, że nigdy nie będzie zmuszona płacić podatków, a pieniędzy będzie miała tyle, że nie zabraknie jej na wydatki. Pewnego dnia do ich domu przybył posłaniec, który oznajmił, że ojcem Szczura był ten sam książę De Puce, u którego jego matka służyła przez pewien czas. Wydarzył się nieszczęśliwy wypadek, który sprawił, że Szczur z zera stał się panem. Rodzina De Puce wracając z wakacji zginęła w tragicznym wypadku na morzu. Po pewnym czasie okazało się, że jedynym dziedzicem jest właśnie Szczur. Młody książę jest pochlipującym, skamlącym typkiem. Każde niepowodzenie sprawia, że traci on zimną krew i nie potrafi sobie poradzić w decydujących momentach. Kiedy będziesz podbijał kolejne, należące do niego krainy zacznie się coraz bardziej denerwować. W zasadzie każdy lekceważy Szczura. Kiedy uda się mu odnieść choćby najdrobniejsze zwycięstwo, będzie się puszył niczym kogut. Pierwszymi jednostkami armii Szczura, jakie na Ciebie uderzą będą łucznicy. Przybywają w małych grupach i są bardzo łatwi do pokonania. W późniejszych scenariuszach będzie podsyłał włóczników, którzy tym razem przybędą w większych grupach stanowiących poważniejsze zagrożenie. Jeśli nie uda się ich w porę powstrzymać potrafią narobić szkód. Kilka razy jego oddziały pojawiają się w towarzystwie taranów. Przygotuj się wtedy na wyłom w ścianie bądź dwóch. To nic poważnego, a jednostki Szczura nie są potęgą, której należy się obawiać. Oczywiście błędem byłoby ich całkowite lekceważenie, ale nie ma powodów do większego strachu. W grze Szczur pojawia się po raz pierwszy w trzecim scenariuszu (Jak pozbyć się wilków), ale tak naprawdę poznacie się w czwartym (Podglądanie z ukrycia). Później na jakiś czas zniknie, aby ponownie wypłynąć w dziewiątym scenariuszu (Ostatnia walka Szczura). Wąż - początkowo był namiestnikiem jednej z najbogatszych prowincji, gdzie żył sobie jak pączek w maśle, wydając pieniądze zdobyte w nielegalny sposób. Wąż wykombinował sobie, ze nie będzie odprowadzał do centralnej kasy ściąganych podatków. Niestety król wpadł na ślad jego nadużyć i postanowił zesłać go do „nowych kolonii”. W czasie jednej z pierwszych potyczek z Twoim ojcem stracił oko. Poprzysiągł sobie wtedy, że nie spocznie dopóki głowy wszystkich członków Twej rodziny nie zostaną zatknięte na włóczniach wokół jego domostwa. Wąż to przeciwnik, którego nawet na chwilę nie wolno spuszczać z oka. Jest bardzo fałszywy i przewrotny. Czasami zaproponuje Ci pomoc przeciwko siłom Szczura, ale zrobi to tyko dla pieniędzy. Pieniądze są dla Węża najważniejsze. Początkowo będzie strasznie pewny siebie. Jednak, kiedy odniesiesz nad nim kilka zwycięstw szybko zacznie wpadać w panikę. Wojska Węża są podobne do jednostek Szczura-składają się głównie z łuczników i włóczników. W późniejszych scenariuszach zacznie używać kuszników, a także wprowadzi różne machiny oblężnicze. Wąż będzie zawierał sojusze z Wieprzem i Wilkiem, aby mieć pewność, że zostaniesz pokonany. Nie jest najlepszym strategiem, ale swoje braki równoważy wysyłając do walki liczne oddziały. Ta postać po raz pierwszy pojawia się w grze pod koniec czwartej misji (Podglądanie z ukrycia). Rozmawia wtedy ze Szczurem. W ósmej misji zaoferuje Ci usługi swych jednostek, oczywiście za sowitą opłatę (Handel z diabłem). Zaś dziesiąta misja (Polowanie na Węża) zaprezentuje go w całej krasie jako Twego wroga. W 13 misji postarasz się, aby Wąż spotkał się ze Stwórcą (Oczy Węża). Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Twierdza - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: