Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
01077 013577 16010467 na godz. na dobę w sumie
Twierdza Legendy - poradnik do gry - ebook/pdf
Twierdza Legendy - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 83
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry strategicznej Stronghold Legends zawiera opis przejścia wszystkich misji z trzech dostępnych kampanii (King Arthur, Ice oraz Evil), informacje o budynkach i elementach fortyfikacji, a także wykaz jednostek.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Charakterystyki frakcji] King Arthur
-[Charakterystyki frakcji] Ice
-[Charakterystyki frakcji] Evil
-[Kampania King Arthur] Chapter I – The Coming of the Saxons (1)
-[Kampania King Arthur] Chapter I – The Coming of the Saxons (2)
-[Kampania King Arthur] Chapter I – The Coming of the Saxons (3)
-[Kampania King Arthur] Chapter II – Arthur
-[Kampania King Arthur] Chapter III – Lancelot
-[Kampania King Arthur] Chapter IV – The Making of Sir Gareth
-[Kampania King Arthur] Chapter V – Morgan le Fay (1)
-[Kampania King Arthur] Chapter V – Morgan le Fay (2)
-[Kampania King Arthur] Chapter VI – Victory
-[Kampania King Arthur] Chapter VII – The Grail
-[Kampania King Arthur] Chapter VIII – The Fall of the Round Table
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 38

Informacja o grze

Udoskonalona, odświeżona i mocno zmodyfikowaną wersją drugiej części serii (autorzy porównują Legends do Crusadera). Pierwszoplanową atrakcją tej odsłony Twierdzy są tytułowe „legendy”.

Gra Stronghold Legends, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: patch polonizujący.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Stronghold Legends autor: Krystian „GRG” Rzepecki (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Stronghold: Legends – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Wstęp______________________________________________________________ 3 Nowości w Stronghold Legends __________________________________________ 3 Tryby gry ___________________________________________________________ 4 Porady _____________________________________________________________ 5 Charakterystyki frakcji __________________________________________________ 6 King Arthur and Knights of the Round Table (King Arthur) _____________________ 6 Dietrich von Hildebrand of Germany (Ice) _________________________________ 10 Count Vlad Dracul (Evil)_______________________________________________ 13 Kampania – King Arthur (Easy) ___________________________________________ 16 Chapter I – The Coming of the Saxons (1) _________________________________ 17 Chapter I – The Coming of the Saxons (2) _________________________________ 19 Chapter I – The Coming of the Saxons (3) _________________________________ 21 Chapter II – Arthur __________________________________________________ 23 Chapter III – Lancelot ________________________________________________ 25 Chapter IV – The Making of Sir Gareth____________________________________ 27 Chapter V – Morgan le Fay (1) __________________________________________ 29 Chapter V – Morgan le Fay (2) __________________________________________ 31 Chapter VI – Victory__________________________________________________ 33 Chapter VII – The Grail _______________________________________________ 35 Chapter VIII – The Fall of the Round Table ________________________________ 37 Chapter IX – Mordred_________________________________________________ 39 Kampania – Ice (Medium) _______________________________________________ 41 Chapter I – Evil Approaches (1)_________________________________________ 42 Chapter I – Evil Approaches (2)_________________________________________ 44 Chapter II – The Dwarf King ___________________________________________ 46 Chapter III – Siegfried (1)_____________________________________________ 48 Chapter III – Siegfried (2)_____________________________________________ 49 Chapter IV – The Land of the Giants _____________________________________ 50 Chapter V – Virginal: Ice Queen of Tyrol __________________________________ 51 Chapter VI - Janibas__________________________________________________ 53 Kampania – Evil (Hard) _________________________________________________ 55 Chapter I – Revenge (1) ______________________________________________ 56 Chapter I – Revenge (2) ______________________________________________ 57 Chapter II – Radu ___________________________________________________ 59 Chapter III – Transylvania_____________________________________________ 60 Chapter IV – Crusaders _______________________________________________ 62 Chapter V – The Army of Darkness_______________________________________ 63 Budynki i elementy fortyfikacji ___________________________________________ 65 Surowce ___________________________________________________________ 65 Żywność ___________________________________________________________ 66 Wojsko ____________________________________________________________ 69 Inne ______________________________________________________________ 71 Elementy fortyfikacji _________________________________________________ 72 Jednostki ____________________________________________________________ 75 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2006 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Stronghold: Legends – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie W s t ę p Stronghold Legends jest kolejną częścią z cyklu gier strategicznych o wspólnej nazwie Stronghold (Twierdza). Po Stronghold, Stronghold: Crusader i Stronghold 2 przyszedł czas na wprowdzenie zupełnie nowych elementów do serii. Stronghold Legends to „umagiczniony” Stronghold z fantastycznymi jednostkami, budynkami i misjami. N o w o ś c i w S t r o n g h o l d L e g e n d s Twórcy gry wprowadzili sporo nowości w stosunku do poprzednich części gry: - Trzy odrębne kampanie, w sumie 24 misje - Możliwość gry trzema różnymi frakcjami: King Arthur, Dietrich von Hildebrand, Vlad Dracul - 24 nowe jednostki (np. Green Dragon, Merlin, Giant, Ice Queen, Vampiric Creeper, Werewolves) - Nowe jednostki oblężnicze (np. Werewolf Launchers, Stake Hurlers, Dragon Harpoons) - Edytor map umożliwiający tworzenie nowych pól bitewnych przy użyciu trzech różnych scenerii Strona: 3 Stronghold: Legends – Poradnik GRY-OnLine T r y b y g r y Legends Campaign – Gra w trybie kampanii, w której zachowana jest ciągłość fabuły. Trzy frakcje do wyboru i odpowiednio trzy poziomy trudności – Easy, Medium, Hard. Wyższe poziomy odblokowują się w trakcie wykonywania misji na poziomie Easy. Zadania, które gracz musi wykonać można podzielić na dwa typy: te, w których ma możliwość wytwarzania jednostek wraz z całym zapleczem zamkowym oraz te - bez możliwości produkcji nowych jednostek i rozbudowy zamku. Wszystkie rozdziały trzech kampanii The Legends Trails – trzy poziomy trudności, na każdym do przejścia po kilka misji (praktycznie w każdej należy zabić wrogiego Lorda). W razie potrzeby można skorzystać z opcji „Use a Chicken”, która pozwala na ominięcie danej misji. Custom Skirmish – tryb, w którym gracz może zdefiniować warunki gry i zwycięstwa, wybrać mapę, liczbę przeciwników. User Maps – umożliwia grę na mapach stworzonych przez innych graczy Tutorial – krótkie wprowadzenie w sztukę budowania zamków Strona: 4 Stronghold: Legends – Poradnik GRY-OnLine P o r a d y • Zawsze dokładnie analizuj mapy. Znajdź źródła surowców do zagospodarowania, miejsca, z których można spodziewać się ataku oraz najlepsze punkty do obrony i ataku. • Stawiaj magazyn (Stockpile) i spichlerz (Granary) w takich miejscach, aby skrócić drogę potrzebną robotnikom do przetransportowania towaru. • Stawiaj po dwa Ox Tetcher przy każdej kopalni żelaza (Iron Mine) lub kamieniołomie (Quarry). • Na murach powinno się znajdować kilku Men at Arms, którzy patrolując je, będą mogli błyskawicznie spychać drabiny wroga podczas ataku. • • Jeśli przeciwnik wysyła do ataku Vampire Creeper, na twoich murach powinni znajdować się Swordsman, bowiem najskuteczniej potrafią walczyć z tymi potworami. Pamiętaj, że fosa (Moat) może być umiejscowiona nie tylko przy murach. • Budynki zależne od siebie (np. Wheat Farm, Mill, Backery) należy stawiać w pobliżu, aby robotnik nie musiał np. z workiem mąki z młyna biec na drugi koniec miasta do piekarni. • Jeśli masz zamiar użyć smoka, wcześniej przeanalizuj, gdzie najlepiej go wykorzystać. Gdy smok już się pojawi, będziesz mieć mało czasu na tego typu rozważania. • Nie pozostawiaj bez ochrony machin oblężniczych. W bezpośredniej walce od razu zostaną zniszczone. • Zwiększanie podatków i związany z tym spadek nastrojów wśród poddanych musisz neutralizować poprzez budowanie np. kościoła (Church) lub tawerny (Inn). • Bardzo pozytywnie na zadowolenie poddanych wpływa żywnościowych, oczywiście, jeśli tylko zapasy na to pozwalają. także zwiększanie racji • Niezadowolenie poddanych może się zamienić w ucieczkę ludzi z zamku i brak rąk do pracy. • Jeśli musisz bronić zamku, buduj w miarę możliwości wszelkie elementy fortyfikacji (np. Brazier, Pitch Ditch, Moat, Killing Pit), w czasie inwazji wroga docenisz ich działanie. • Do zwabiania wroga świetnie nadają się tanie i szybkie jednostki (Men at Arms, Archer). • Więcej porad znajdziesz przy opisie poszczególnych misji. Strona: 5 Stronghold: Legends – Poradnik GRY-OnLine Charakterystyki frakcji W Stronghold Legends masz możliwość gry jedną z trzech frakcji. Każda posiada własne charakterystyczne jednostki oraz budynki, które zostały opisane w tym rozdziale. Na końcu poradnika znajduje się pełny spis jednostek oraz budowli. Nazwy poniższych podrozdziałów mają w nawiasach zaznaczoną nazwę kampanii odpowiedniej dla danej frakcji. K i n g A r t h u r a n d K n i g h t s o f t h e R o u n d T a b l e ( K i n g A r t h u r ) Klasyczny Król Artur i Rycerze Okrągłego Stołu. Gra tą frakcją najbardziej przypomina klasyczny Stronghold, ponieważ oprócz poszczególnych Rycerzy Okrągłego Stołu, Merlina oraz Green Dragon’a nie umożliwia produkcji tak wyszukanych jednostek jak dwie pozostałe frakcje. Każdy z Rycerzy Okrągłego Stołu oraz Merlin posiada specjalne umiejętności, które raz użyte regenrują się za jakiś czas, po czym znów są aktywne. Poza tym Rycerze są wyśmienitymi wojownikami i dysponują końmi, dzięki czemu mogą się bardzo szybko przemieszczać mimo ciężkiego uzbrojenia. Round Table (Okrągły Stół) Umożliwia przywołanie następujących jednostek: Rycerze Okrągłego Stołu, Merlin oraz Green Dragon. Burning Logs (Rozpalone kłody) Element obrony murów. Gdy przeciwnik zbliża się pod mury, uwolnione zostają ogromne drewniane kłody tratujące wszystko, co znajdzie się na ich drodze. Tower Mounted Mangonel (Katapulta na wieży) Katapulta umieszczona na wieży, wyrzucająca na dużą odległość jednocześnie trzy kamienne pociski. Może nieustannie atakować wskazany obszar, dzięki czemu stanowi świetną ochronę przed zbliżającymi się do zamku wrogimi jednostkami. Może być umieszczona jedynie na Engine Tower. Oil Tipper (Kadź z rozpalonym olejem) Element obrony murów. Na wrogie jednostki znajdujące się pod murem wylany zostaje rozpalony olej, powodując znaczące obrażenia. Jeśli w pobliżu znajdują się rowy ze smołą, następuje podpalenie i powstaje olbrzymi pożar niszczący wszystko w swym zasięgu (nawet Twoje własne jednostki, więc należy uważać!). Strona: 6 Stronghold: Legends – Poradnik GRY-OnLine Moat (Fosa) Uniemożliwia przejście jednostkom ziemnym. Znakomity element obrony m.in. zamku, pozwalający odgrodzić szczelnie określony obszar. Wheat Farm (Pole pszenicy) Źródło pszenicy, dzięki której możemy w wiatrakach otrzymywać mąkę do wypieku pieczywa. Mill (Wiatrak) Przerabia pszenicę na mąkę potrzebną do wyrobu pieczywa. Backery (Piekarnia) Wypieka pieczywo z mąki, dzięki czemu poddani mają bardziej urozmaicone żywienie, co pozytywnie wpływa na ich zadowolenie. Piekarnie są bardzo wydajnym źródłem pożywienia, potrzebują jednak do działania pól pszenicy oraz wiatraka. Sir Bedivere (Rycerz Okrągłego Stołu) Posiada niezwykle przydatną umiejętność (Horn of Camelot) niszczenia murów przy pomocy magicznego rogu. Za jednym razem można zburzyć naprawdę sporą część murów/wieży. Sir Galahad (Rycerz Okrągłego Stołu) Jego specjalna umiejętność (Lady of Light), może okazać się zbawienna w najcięższych walkach. Momentalnie uzdrawia jednostki znajdujące się w zasięgu jej działania (najlepiej stłoczyć wszystkie jednostki w jednym miejscu). Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Twierdza Legendy - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: