Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
01513 026973 16223942 na godz. na dobę w sumie
Twierdza: Krzyżowiec - poradnik do gry - ebook/pdf
Twierdza: Krzyżowiec - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 33
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry Twierdza: Krzyżowiec poprowadzi Was przez wyprawy krzyżowe i wskaże odpowiednią drogę wśród niemiłosiernych piasków pustyni. Znajdziecie tu zarówno podstawowe informacje dotyczące rozbudowy twierdzy jak i solucję 25 misji kampanii.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-[Krzyżowiec] 1. Przybycie
-[Krzyżowiec] 2. Wyruszając z obozu
-[Krzyżowiec] 3. Kraj pokryty kurzem
-[Krzyżowiec] 4. Stary przyjaciel
-[Krzyżowiec] 5. Arabska przygoda
-[Krzyżowiec] 6. Bezkresna pustynia
-[Krzyżowiec] 7. Grecki ogień
-[Krzyżowiec] 8. Piaski czasu
-[Krzyżowiec] 9. Oaza
-[Krzyżowiec] 10. Kraina palm
-[Krzyżowiec] 11. Kamienista dolina
-[Krzyżowiec] 12. Strumień
-[Krzyżowiec] 13. Żar tropików
-[Krzyżowiec] 14. Kraina Arabów
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 27

Informacja o grze

Sequel świetnej gry strategicznej Stronghold (w Polsce Twierdza), tym razem przenoszący nas do świata Bliskiego Wschodu w epoce wypraw krzyżowych.

Gra Stronghold: Crusader, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Twierdza Krzyżowiec autor: Łukasz „Night Driver” Wróbel (c) 2002-2006 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Twierdza: Krzyżowiec – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Dobre rady na lepszy początek ____________________________________________ 4 Krzyżowiec____________________________________________________________ 6 1. Przybycie _________________________________________________________ 6 2. Wyruszając z obozu _________________________________________________ 7 3. Kraj pokryty kurzem ________________________________________________ 8 4. Stary przyjaciel ____________________________________________________ 9 5. Arabska przygoda _________________________________________________ 10 6. Bezkresna pustynia ________________________________________________ 11 7. Grecki ogień ______________________________________________________ 12 8. Piaski czasu ______________________________________________________ 13 9. Oaza ____________________________________________________________ 14 10. Kraina palm _____________________________________________________ 15 11. Kamienista dolina_________________________________________________ 16 12. Strumień _______________________________________________________ 17 13. Żar tropików_____________________________________________________ 18 14. Kraina Arabów ___________________________________________________ 19 15. Legowisko lwów__________________________________________________ 20 16. Łowcy pustyni ___________________________________________________ 21 17. Królestwo wielbłądów _____________________________________________ 22 18. Pustkowie ______________________________________________________ 23 19. Spotkanie z historią _______________________________________________ 24 20. Saracen ________________________________________________________ 25 21. Pustynny wiatr ___________________________________________________ 26 22. Czerwony dziób __________________________________________________ 27 23. Płaska kraina ____________________________________________________ 28 24. Śmierć wśród wydm_______________________________________________ 29 25. Zapomniany _____________________________________________________ 30 Pozostałe misje _____________________________________________________ 31 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2006 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Twierdza: Krzyżowiec – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Witaj Panie – pustynia czeka na Ciebie! Tym jakże oddającym sedno gry zawołaniem chciałbym zaprosić Ciebie czytelniku, abyś poświęcił trochę czasu na „przestudiowanie” tego poradnika. Poprowadzi Cię on przez wyprawy krzyżowe i wskaże odpowiednią drogę wśród niemiłosiernych piasków pustyni. W artykule tym znajdziesz zarówno podstawowe informacje dotyczące rozbudowy Twojej twierdzy jak i solucję 25 misji kampanii. Mam nadzieję, że ten tekst pomoże Ci w pozytywnym zakończeniu gry i zatryumfowaniu nad arabskim światem niewiernych. Do Boju! Łukasz „Night Driver” Wróbel Strona: 3 Twierdza: Krzyżowiec – Poradnik GRY-OnLine Dobre rady na lepszy początek Krzyżowiec jest bardzo dobrym RTS-em, ale jest też bardzo trudny. Niejednokrotnie będziemy musieli walczyć z prawdziwym zapałem i wytrwałością, by pokazać, kto tak naprawdę jest mistrzem walki – niezależnie od warunków. Garść poniższych porad z pewnością się przyda. S o l i d n a t w i e r d z a t o p o d s t a w a • Nie każdy budynek możemy wybudować w dowolnym miejscu, niektóre potrzebują odpowiedniego podłoża – np. farmy, kopalnie. • Aby żołnierze mogli dostać się na wieże, trzeba wybudować przylegające do muru schody bądź bramę połączoną murem z wieżą. • Aby wzmocnić naszą gospodarkę, nie bójmy się budować po kilka, a czasem nawet kilkunastu budynków z danego rodzaju. • Wieże i mury są świetnym elementem obrony naszej bazy. • Starajmy się maksymalnie wykorzystywać teren, którym dysponujemy – jeśli mamy dostęp do surowców, to eksploatujmy je – jeśli do trawy to budujmy farmy. • Jeśli nie mamy dostępu do jakiegoś surowca, musimy wybudować targowisko, by zakupić potrzebny towar, bądź pozbyć się nadmiernych ilości niepotrzebnych rzeczy. W a l k a • Walka w tej grze nie jest głównym aspektem – równie ważna lub nawet ważniejsza jest gospodarka. • Do różnego typu ataków wykorzystujmy róże jednostki – wedle ich przeznaczenia – nie upierajmy się przy tworzeniu tylko jednego rodzaju wojów. • Wykorzystujmy machiny oblężnicze, by ułatwić sobie życie – czasem jedna machina potrafi zrobić więcej niż równoległa śmierć kilkudziesięciu żołnierzy. • W miarę naszych potrzeb wykorzystujmy dodatkowe udogodnienia jak choćby fosa czy wilcze doły – twórzmy jednak te obiekty, aby je później wykorzystać, a nie by „ładnie wyglądały”. • Często świetnym sposobem na wroga jest szybkie wynajęcie arabskich wojsk na starcie – bez zbędnego budowania i straty czasu. • Pamiętajmy, że nasz lord nie może zginąć i może spokojnie opuszczać główny budynek w naszej twierdzy. • Walcząc z arabskimi wojskami dobrze jest zaopatrzyć naszą osadę w studnię bądź w kadź z wodą gdyż „niewierne ludy” bardzo lubią walczyć poprzez podpalanie naszych budynków. Strona: 4 Twierdza: Krzyżowiec – Poradnik GRY-OnLine C z t e r y z ł o t e r a d y : ) • Co prawda „Krzyżowiec” nie jest jakiegoś rodzaju „rąbanką” wymagającą zapisu gry co 30 sekund, ale warto pamiętać o tej jakże przydatnej funkcji – szczególnie gdy wykonujemy jakieś ryzykowne manewry. • • • Tak naprawdę ta część „Twierdzy” jest przeznaczona dla chociaż trochę zaawansowanych graczy, więc nie przejmuj się jeśli nie uda Ci się wygrać misji przy pierwszym podejściu – czasem trzeba próbować do skutku coraz bardziej udoskonalając nasze działanie. Pamiętaj, że to jest strategia i wymaga logicznego myślenia, a nie tylko zręcznych palców – czasem trzeba mozolnie rozbudowywać twierdzę, a czasem trzeba wykazać się sprytem i zadziałać szybko i znienacka. Instrukcja nie gryzie, a na pewno lepiej ją sobie przeczytać niż dwudziesty raz podchodzić do danej misji, ponieważ nie wykorzystujemy wszystkich możliwości, jakie niesie ze sobą gra. :) Strona: 5 Twierdza: Krzyżowiec – Poradnik GRY-OnLine Krzyżowiec Jest to jedyna kampania znajdująca się w grze. Zawiera ona pięćdziesiąt misji, które początkowo są dość zróżnicowane, lecz później stają się trudniejszymi klonami swoich poprzedników. Pamiętać trzeba jednak, że choć czasem różnicy między misjami są niewielkie to właśnie te różnice mogą nam pomóc bądź będą wymagać innego toku myślenia. 1 . P r z y b y c i e Pierwsza misja i pierwsze starcie z wrogiem. Czas przekonać się na własnej skórze jak niełaskawe mogą być piaski pustyni. [1] [2] Kluczem do zwycięstwa w tej misji jest szybkie działanie. Budujemy więc zaraz po rozpoczęciu najpotrzebniejsze budynki. Zaczynamy oczywiście od spichlerza, a następnie wznosimy farmy (farmę pszenicy, farmę mleczną oraz sad jabłoni – pamiętajmy jednak, że te budynki możemy wybudować jedynie na trawie [1]). Następnie wznosimy kilka chat drwali (3-4), kamieniołom (na kamieniach) oraz kopalnię żelaza (na rudzie). Musimy pamiętać także o tym, że obok kamieniołomu musimy „postawić” woła pociągowego, który potrzebny jest do transportowania wydobytych surowców. W między czasie otrzymamy komunikat, iż brakuje nam ludzi do obsługi danych budynków – musimy wtedy wybudować dom i w miarę potrzeb wznosić kolejne budynki mieszkalne. Nie budujmy jednak od razu całego osiedla ponieważ niepracujący ludzie także muszą jeść, a nasza gospodarka nie jest jeszcze gotowa na taki cios. Aby zapewnić pożywienie naszemu powiększającemu się społeczeństwu, powinniśmy wybudować jeszcze młyn i piekarnie. Następnie czym prędzej wznosimy budynki rzemieślników [2] – warsztat łuczniczy, grotnika, kuźnie, garbarnie oraz płatnerza. Jeśli nie jesteśmy w stanie wznieść wszystkich budynków naraz, to możemy najpierw zbudować tylko niektóre, żeby móc już wytwarzać jakiekolwiek wojsko, a dopiero później pomyśleć o pozostałych. Pozostało nam jeszcze tylko wybudować zbrojownie i koszary, aby móc rozpocząć wytwarzanie własnego wojska. W tym momencie powinniśmy już bez problemu odeprzeć niewielkie ataki wroga. Teraz pozostanie nam już tylko rozwijać naszą armię, by móc uderzyć na wroga. Dobrze jest pomyśleć o budowie stajni (najlepiej kilku). Pozwoli nam to na wytwarzanie rycerzy, który są świetnym wojskiem do ataku na twierdzę wroga. Gdy „uzbiera” nam się już trochę wojska, ruszamy na wroga. Naszym celem jest wrogi lord i jego śmierć oznacza dla nas zwycięstwo. Strona: 6 Twierdza: Krzyżowiec – Poradnik GRY-OnLine 2 . W y r u s z a ją c z o b o z u Na jednym sułtanie niestety woja się nie kończy. Czas ruszyć dalej i stawić czoła kolejnemu arabskiemu wrogowi. [3] [4] Podobnie jak w poprzedniej misji najpierw musimy wybudować spichlerz, później wziąć się za zabezpieczenie dostaw żywności oraz surowców i na końcu pomyśleć o armii. Jest jednak drobny szczegół różniący tą misję od poprzedniej – tym razem nie mamy dostępu do kamienia. Mamy za to dostęp do dużej ilości rudy oraz bagien [3], z których możemy wydobywać smołę. Musimy zatem wydobyć dość dużą ilość tych surowców, aby część z nich można było sprzedać i za zdobyte w ten sposób złoto kupić kamienie. Aby móc to uczynić, musimy wybudować najpierw targowisko [4]. W tym starciu z wrogiem musimy się spieszyć jeszcze bardziej i możliwie jak najszybciej rozpocząć produkcję wojska, gdyż wróg na pewno nie zapomni o naszej dopiero powstającej osadzie. Gdy zbierzemy już większą ilość wojska ruszamy do boju. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Twierdza: Krzyżowiec - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: