Niniejszy Atlas świata jest uzupełnieniem poradnika do gry Two Worlds II. Zawiera szczegółowe informacje dotyczące rozwoju postaci, zestaw porad, kompendium wiedzy na temat magii i zaklęć oraz szczegółowe mapy całej krainy.
Skrócona wersja spisu treści:
-[Wprowadzenie]
-[Rozwój postaci] Tworzenie postaci
-[Rozwój postaci] Parametry
-[Rozwój postaci] Umiejętności wojownika
-[Rozwój postaci] Umiejętności łowcy
-[Rozwój postaci] Umiejętności maga
-[Rozwój postaci] Umiejętności skrytobójcy
-[Rozwój postaci] Umiejętności rzemieślnika
-[Rozwój postaci] Umiejętności ogólne
-[Porady] Otwieranie zamków
-[Porady] Kradzież
-[Porady] Rzemiosło
-[Porady] Alchemia
-[Porady] Gra w kości
-[Porady] Gra na instrumentach
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 47
Informacja o grze
Druga część gry cRPG Two Worlds autorstwa polskiego studia developerskiego Reality Pump.
Gra Two Worlds II, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, Xbox 360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Two Worlds II
Atlas Świata
autor: Artur „Arxel” Justyński
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
Producent Reality Pump, Wydawca Zuxxez, Wydawca PL CD Projekt
należą do ich prawowitych właścicieli.
(c) 2010 GRY-OnLine S.A.
Two Worlds II – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie _______________________________________________________________ 3
Rozwój postaci ______________________________________________________________ 4
Tworzenie postaci __________________________________________________________________ 4
Parametry _________________________________________________________________________ 5
Umiejętności wojownika _____________________________________________________________ 6
Umiejętności łowcy _________________________________________________________________ 9
Umiejętności maga ________________________________________________________________ 11
Umiejętności skrytobójcy ___________________________________________________________ 13
Umiejętności rzemieślnika __________________________________________________________ 14
Umiejętności ogólne _______________________________________________________________ 16
Porady____________________________________________________________________ 17
Otwieranie zamków ________________________________________________________________ 17
Kradzież _________________________________________________________________________ 19
Rzemiosło ________________________________________________________________________ 20
Alchemia _________________________________________________________________________ 21
Gra w kości _______________________________________________________________________ 22
Gra na instrumentach ______________________________________________________________ 24
Pływanie łodzią ___________________________________________________________________ 25
Zestawienia ________________________________________________________________ 26
Handlarze ________________________________________________________________________ 26
Księgi umiejętności ________________________________________________________________ 28
Magia ____________________________________________________________________ 31
Zasada działania___________________________________________________________________ 31
Karty ____________________________________________________________________________ 33
Kombinacje zaklęć ___________________________________________________________ 38
Zaklęcia wyróżnione _______________________________________________________________ 38
Ołtarz ____________________________________________________________________________ 42
Obszar ___________________________________________________________________________ 43
Zaklęcie __________________________________________________________________________ 47
Pocisk ___________________________________________________________________________ 51
Przywołanie ______________________________________________________________________ 53
Pułapka __________________________________________________________________________ 54
Mapy _____________________________________________________________________ 56
Mapa świata, Legenda ______________________________________________________________ 56
Alsorna __________________________________________________________________________ 59
Bayan____________________________________________________________________________ 61
Sawanna – część północna __________________________________________________________ 64
Sawanna – część południowo-zachodnia ______________________________________________ 69
Sawanna – część południowo-wschodnia ______________________________________________ 74
Okolice Hatmandoru _______________________________________________________________ 77
Pustynia _________________________________________________________________________ 82
Nowe Ashos ______________________________________________________________________ 85
Gardziele _________________________________________________________________________ 87
Okolice Nowego Ashos _____________________________________________________________ 92
Obrzeża Gardzieli __________________________________________________________________ 95
Bagna____________________________________________________________________________ 97
Zamek Vahkmaar __________________________________________________________________ 98
Grobowce _______________________________________________________________________ 101
Bestiariusz________________________________________________________________ 111
Zwierzęta _______________________________________________________________________ 111
Humanoidalne____________________________________________________________________ 114
Potwory _________________________________________________________________________ 117
Osiągnięcia (PC i konsole) ____________________________________________________ 121
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
(c) 2002-2010 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
Two Worlds II – Poradnik GRY-OnLine
Do niniejszej gry dostępny jest również poradnik, w
którym znajduje się opis zadań (questów).
Wprowadzenie
Niniejszy Atlas świata jest uzupełnieniem poradnika do gry Two Worlds II. Całość została podzielona na
kilka rozdziałów:
1. Rozwój postaci: porady dotyczące kreacji i rozwoju bohatera, opis wszystkich umiejętności wraz z
niewielkimi wskazówkami.
2. Porady: pomocny opis podstawowych aktywności, z którymi masz styczność w grze.
3. Zestawienia: dwa rozdziały zawierające spis handlarzy z podziałem na asortyment, który oferują
oraz lokalizację wszystkich ksiąg umiejętności.
4. Magia i zaklęcia: obszerne kompendium wiedzy odkrywające tajniki magii wraz z listą wszystkich
możliwych kombinacji czarów.
5. Mapy: Zestawienie wszystkich map (podzielonych obszarami) ze wskazaną lokalizacją potworów,
skrzyń itd. Znajdziesz tu również mapy niedostępne w grze.
6. Bestiariusz: Spis potworów wraz z ich zdjęciami i informacją o występowaniu, poziomach i
niewrażliwościach na poszczególne ataki.
7. Osiągnięcia: Lista wszystkich osiągnięć, które możesz zdobyć w grze.
Artur „Arxel” Justyński (www.gry-online.pl)
Strona: 3
Two Worlds II – Poradnik GRY-OnLine
Rozwój postaci
T w o r z e n i e p o s t a c i
Ekran tworzenia bohatera.
Stworzenie nowej postaci ogranicza się do nadania bohaterowi wybranych przez Ciebie cech
budowy ciała (aż 40) bądź wygenerowaniu losowych. Ponadto możesz ustawić poziom trudności.
Wybór rasy jest możliwy tylko w trybie gry dla wielu graczy!
Ratownik dusz – jest to postać, która za niewielką
opłatą (500 aur) jest w stanie usunąć 10 rozdanych
punktów umiejętności, dzięki czemu będziesz mógł
ponownie je przydzielić.
Znajdziesz ją w dwóch miejscach: Kasyno „Lew”
Nowe Ashos (M36:10) oraz gospoda Bagna
(M53:1).
Punktów parametrów nie da się zresetować!
Strona: 4
Two Worlds II – Poradnik GRY-OnLine
P a r a m e t r y
W zależności od specjalizacji, którą wybierzesz, będziesz musiał skupić się na jednym z trzech
parametrów: siła (wojownik), celność (łucznik), siła woli (mag).
Dodane punkty parametrów możesz odejmować tylko do momentu, aż nie opuścisz zakładki bądź
nie przełączysz się na inną. Kiedy to zrobisz – nie będziesz mógł już nigdy zresetować tych
punktów, jak to ma miejsce w przypadku punktów umiejętności.
Wytrzymałość
Zwiększa zdrowie – podstawowy parametr, który powinien być rozwijany niemal
zawsze po zdobyciu nowego poziomu.
Siła
Inwestuj w ten parametr w przypadku, jeśli rozwijasz się jako wojownik.
Celność
Inwestuj w ten parametr w przypadku, jeśli rozwijasz się jako łucznik.
Siła woli
Inwestuj w ten parametr w przypadku, jeśli rozwijasz się jako mag.
Strona: 5
Two Worlds II – Poradnik GRY-OnLine
U m i e j ę t n o ś c i w o j o w n i k a
Blok
Opis: Aktywny blok zmniejsza otrzymywane obrażenia o 60-96 .
Komentarz: Podstawowa umiejętność przy grze wojownikiem. Blok działa w
momencie, gdy przytrzymasz prawy przycisk myszy. Każdy zablokowany atak
pozwala dodatkowo na wyprowadzenie kontrataku (jeśli posiadasz odblokowaną
umiejętność), dzięki czemu stosowanie bloku staje się niemal nieodzowne w
każdej walce.
Nieuczciwy chwyt
Opis: 25-70 szansy oślepienia przeciwnika na 9s. Twoja lewa ręka musi być
wolna.
Komentarz: Możliwość użycia tylko podczas walki jedną bronią, co nie do
końca czyni tę umiejętność przydatną.
Odepchnięcie
Opis: Użyj tarczy lub broni drzewcowej, by odepchnąć wroga z premią 20-
100 do obrażeń.
Komentarz: Umiejętność mało przydatna, chyba że na początku, kiedy chcemy
odepchnąć wroga, by móc łatwiej przed nim uciec. Konieczność posiadania
konkretnego typu broni (bądź tarczy) dodatkowo ogranicza korzystanie z
pozostałej gamy dostępnych środków eksterminacji.
Ogniste uderzenie
Opis: Może zostać wykonane tylko z pochodnią w lewej ręce. Zadaje
przeciwnikowi 55-100 obrażeń gracza jako obrażenia od ognia.
Komentarz: Umiejętność bardzo przydatna na potwory, które są podatne na
ogień, jak na przykład mumie.
Piruet
Opis: Działa tylko z bronią dwuręczną. Atakujesz wszystkich przeciwników
wokół siebie z premią 5-50 do obrażeń.
Komentarz: Mimo niezbyt olbrzymiej premii do obrażeń, umiejętność jest
podstawową w przypadku rozwijania się w kierunku używania broni dwuręcznej,
dzięki której można z łatwością stawiać czoła większym grupom przeciwników.
Ogłuszenie
Opis: 30-75 szansy ogłuszenia celu na 9s. Działa tylko z buławami.
Komentarz: Kolejna umiejętność, która wykorzystuje konkretny typ broni. Po
ogłuszeniu celu, kiedy tylko go zaatakujemy, ten przestaje być ogłuszony.
Pociągnięcie tarczy
Opis: 30-75 szansy na pozbawienie przeciwnika tarczy. Działa tylko z
toporami.
Komentarz: Z uwagi na niewielką ilość przeciwników wykorzystujących tarczę,
umiejętność nie ma zbyt wielkiego zastosowania, zdecydowanie lepszym
wyborem jest przełamanie bloku.
Strona: 6
Two Worlds II – Poradnik GRY-OnLine
Przełamanie bloku
Opis: Przełamujące blok przeciwnika uderzenie o obrażeniach zwiększonych o
20-200 .
Komentarz: Jedna z podstawowych umiejętności, w którą warto inwestować.
Nie dość, że przełamuje blok przeciwnika, to zadaje bonusowe obrażenia.
Wybuch psychiczny
Opis: Zadanie 30-75 obrażeń fizycznych gracza jako obrażenia duchowe
wszystkim wrogom w pobliżu. 5-50 szansy ogłuszenia.
Komentarz: Przydatne w momencie, gdy zostaniemy otoczeni, lecz należy
pamiętać, że niektóre potwory są niewrażliwe na ten typ obrażeń.
Powalenie
Opis: 6-60 szansy na zbicie przeciwnika z nóg (tylko wrogowie
humanoidalni). Ataki na leżących wrogów kończą się natychmiastowym
zabiciem.
Komentarz: Co prawda zbić z nóg można tylko przeciwników humanoidalnych,
co nie zawsze można wykorzystać, lecz przydaje się do ewentualnej ucieczki,
bądź szybkiego zabicia wroga, kiedy ten padnie na ziemię.
Kontratak
Opis: Pasywna szansa trafienia krytycznego wszystkich twoich ciosów wynosi
1-10 . Obrażenia z kontrataku zwiększone o 5 -50 . 3-30 szansy na
manewr specjalny.
Komentarz: Pasywna umiejętność, która najlepiej sprawdza się w parze z
blokiem.
Potężny sztych
Opis: Można używać tylko z mieczami. Potężne pchnięcie z premią 20-200
do obrażeń.
Komentarz: Niestety działa tylko na pojedynczych celach, lecz zważywszy na
sporą premię do obrażeń czyni to tę umiejętność przydatną.
Liczby zaznaczone na zielono, które znajdziesz w tabeli, reprezentują poziom danej umiejętności
(od poziomu 1 do 10).
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :