Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00413 007407 13281585 na godz. na dobę w sumie
Ty - Twój najlepszy przyjaciel. Znajdź klucz do sukcesu i dołącz do grona szczęśliwych ludzi - ebook/pdf
Ty - Twój najlepszy przyjaciel. Znajdź klucz do sukcesu i dołącz do grona szczęśliwych ludzi - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 272
Wydawca: Sensus Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-5492-5 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> psychologia i filozofia >> życiowe filozofie
Porównaj ceny (książka, ebook (-20%), audiobook).

Zmień sposób patrzenia na świat i zrealizuj cały swój potencjał!

Ile razy w życiu zdarzyło Ci się z niechęcią lub wstrętem podchodzić do codziennych zadań? Czy kiedykolwiek dałeś się uwieść nierealistycznym mrzonkom i mglistym obietnicom spełnienia marzeń? Jak często solennie przyrzekasz sobie, że od jutra zaczniesz nowe życie? I czy podjąłeś kiedyś wysiłek sprecyzowania swoich celów? Może zadałeś sobie pytanie, co chcesz osiągnąć i po co? I jak konkretnie można tego dokonać? Jeśli trzymasz w ręku tę książkę, na pewno chcesz zmienić swoje życie, podejście do świata i ludzi. Może ciąży Ci Twoja obecna sytuacja, a może szukasz inspiracji? W obu przypadkach powinieneś od deski do deski przeczytać tę pozycję. Znajdziesz tu jasne potwierdzenie własnych przeczuć i rzeczowe porady dotyczące praktycznych aspektów takiej przemiany.

'Ty - Twój najlepszy przyjaciel' pomoże Ci przygotować się na przyjęcie konsekwencji całkowitej zmiany. Bieg swojego życia możesz odwrócić o 180 stopni tylko wtedy, gdy przyświecają Ci określone cele i plany, Twoim nieodłącznym towarzyszem jest automotywacja, a wyzwania są dla Ciebie chlebem powszednim. Nikt i nic nie może zawrócić Cię z tej drogi, jeśli zdecydujesz się nią podążać. Ta książka może i powinna być Twoim przewodnikiem, przyjacielem, natchnieniem. Dzięki niej możesz utwierdzić się w słuszności dokonanego wyboru albo zrozumieć, że nie jesteś osamotniony w swoich dążeniach. A także przypomnieć sobie o tym, że jeśli nie dzielisz się tym, co masz, Twoje dokonania zdecydowanie tracą na znaczeniu...

Szczęście czeka za rogiem - na pewno uda Ci się tam dojść!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Idź do Przykładowy rozdział Spis treści Katalog książek Nowości Bestsellery Zamów drukowany katalog Twój koszyk Dodaj do koszyka Cennik i informacje Zamów cennik Zamów informacje o nowościach Wydawnictwo Helion SA 44-100 Gliwice tel. 032 230 98 63 e-mail: sensus@sensus.pl Ty — Twój najlepszy przyjaciel. Znajdź klucz do sukcesu i dołącz do grona szczęśliwych ludzi Autor: Jarosław Kordziński ISBN: 978-83-246-2831-5 Format: A5, stron: 272 Zmień sposób patrzenia na świat i zrealizuj cały swój potencjał! • Jak zmienić siebie, by łatwiej osiągnąć zamierzone cele? • Gdzie szukać osób, które mogą nam pomóc, i w jaki sposób z nimi współpracować? • Co powinno być priorytetem dla naszego rozwoju? Ile razy w życiu zdarzyło Ci się z niechęcią lub wstrętem podchodzić do codziennych zadań? Czy kiedykolwiek dałeś się uwieść nierealistycznym mrzonkom i mglistym obietnicom spełnienia marzeń? Jak często solennie przyrzekasz sobie, że od jutra zaczniesz nowe życie? I czy podjąłeś kiedyś wysiłek sprecyzowania swoich celów? Może zadałeś sobie pytanie, co chcesz osiągnąć i po co? I jak konkretnie można tego dokonać? Jeśli trzymasz w ręku tę książkę, na pewno chcesz zmienić swoje życie, podejście do świata i ludzi. Może ciąży Ci Twoja obecna sytuacja, a może szukasz inspiracji? W obu przypadkach powinieneś od deski do deski przeczytać tę pozycję. Znajdziesz tu jasne potwierdzenie własnych przeczuć i rzeczowe porady dotyczące praktycznych aspektów takiej przemiany. „Ty — Twój najlepszy przyjaciel” pomoże Ci przygotować się na przyjęcie konsekwencji całkowitej zmiany. Bieg swojego życia możesz odwrócić o 180 stopni tylko wtedy, gdy przyświecają Ci określone cele i plany, Twoim nieodłącznym towarzyszem jest automotywacja, a wyzwania są dla Ciebie chlebem powszednim. Nikt i nic nie może zawrócić Cię z tej drogi, jeśli zdecydujesz się nią podążać. Ta książka może i powinna być Twoim przewodnikiem, przyjacielem, natchnieniem. Dzięki niej możesz utwierdzić się w słuszności dokonanego wyboru albo zrozumieć, że nie jesteś osamotniony w swoich dążeniach. A także przypomnieć sobie o tym, że jeśli nie dzielisz się tym, co masz, Twoje dokonania zdecydowanie tracą na znaczeniu… • Wszystko, czego potrzebujesz, jest w Tobie • O tym, jak pozytywnie ze sobą rozmawiać i nie dać się zdominować • Wykorzystanie kompetencji miękkich do wzmacniania twardych rezultatów • Kilka słów o automotywacji • Zarządzanie własnymi emocjami • Energia i śmiech czynnikami sukcesu • Dbaj o nagrody i daj sobie tyle czasu, ile potrzebujesz • Ucz się świata, który wystawia Cię na pozytywne i negatywne próby • Ciesz się rodziną i przyjaciółmi, komunikuj się z innymi • Mów tak, żeby nie zrażać do siebie innych • Małymi kroczkami, czyli jak poprawić skuteczność wielkiego zwycięstwa • Co nieco o planowaniu działań i rozpalaniu wewnętrznego entuzjazmu • Spraw, żeby Twoje życie miało sens i bądź wartościowym człowiekiem Szczęście czeka za rogiem — na pewno uda Ci się tam dojść! S p i s t r e ś c i 5 Spis treści Wstęp .................................................7 Rozdział 1. Wszystko, czego potrzebujemy, jest w nas ... 19 Rozdział 2. O potrzebie poznania samego siebie ......... 31 Rozdział 3. Jak pracować nad niską samooceną .......... 49 Rozdział 4. O tym, jak pozytywnie ze sobą rozmawiać .... 61 Rozdział 5. O tym, jak nie dać się zdominować ........... 67 Rozdział 6. Wykorzystanie kompetencji miękkich do wzmacniania twardych rezultatów ....... 77 Rozdział 7. Kilka słów o automotywacji .................... 85 Rozdział 8. Zarządzanie własnymi emocjami .............. 97 Rozdział 9. Emocje jako mechanizm działania ...........111 Rozdział 10. Wyzwól w sobie energię .......................119 Rozdział 11. Śmiech to zdrowie ...............................127 Rozdział 12. Dbaj o nagrody ...................................131 Rozdział 13. Daj sobie tyle czasu, ile potrzebujesz ......139 Rozdział 14. Uczmy się świata, który wystawia nas na pozytywne i negatywne próby ............147 Rozdział 15. Ciesz się rodziną i przyjaciółmi ..............167 6 T Y — T W Ó J N A J L E P S Z Y P R Z Y J A C I E L Rozdział 16. Komunikuj się z innymi ........................173 Rozdział 17. Mów tak, żeby nie zrażać do siebie innych .................................187 Rozdział 18. Chcieć to na ogół móc ..........................197 Rozdział 19. Małymi kroczkami, czyli jak poprawić skuteczność wielkiego zwycięstwa ..........209 Rozdział 20. Co nieco o planowaniu działań ...............219 Rozdział 21. Co nieco o rozpalaniu wewnętrznego entuzjazmu ...................229 Rozdział 22. Spraw, żeby Twoje życie miało sens ........237 Rozdział 23. Bądź wartościowym człowiekiem — dąż do szczęścia ..............................257 ANEKS Odpowiedzialność rodziców ...................263 Rozdział 11. Śmiech to zdrowie Charakter człowieka najlepiej określa się przez to, co uznaje on za śmieszne. J.W. Goethe Człowiek traci grunt pod nogami, kiedy traci ochotę do śmiechu. K. Kesey Dla przeciwwagi wielu uciążliwości życia niebo ofiarowało człowiekowi trzy rzeczy: nadzieję, sen i śmiech. I. Kant Czym jest śmiech i w jaki sposób się przejawia, wiedzą w zasadzie wszyscy. Wyjaśniając omawiane zjawisko z perspektywy funkcjonowania naszego organizmu, powiedzieć możemy, że najpierw w naszym mózgu powstaje określony impuls nerwowy docierający do przepony, która pod jego wpływem zaczyna drgać i się unosić. Efektem pracy przepony jest gwałtowne wydychanie powietrza z płuc, które następnie prze- chodzi przez krtań i powoduje powstawanie dźwięków śmiechu. Proste. Nie można jednak śmiechu sprowadzać wyłącznie do fizjologii. Śmiech odgrywa o wiele większą i dużo istotniejszą rolę w naszym życiu, niż mogłoby się wydawać. Przede wszystkim wpływa bardzo pozytywnie na pracę wielu narzą- dów naszego ciała, na nasze postawy, wreszcie na nas samych. Powstaje w centralnym układzie nerwowym i na ogół jest spontaniczną reakcją układu nerwowego, niezależną od naszej woli. Bywa jednak również 128 T Y — T W Ó J N A J L E P S Z Y P R Z Y J A C I E L działaniem przez nas zaplanowanym czy wręcz wymuszonym, na przy- kład w przypadku kiepskiego żartu przełożonego czy po raz setny powta- rzanej dykteryjki naszego rozradowanego teścia. Śmiech i radość wpływają na aktywność naszego mózgu. Przede wszystkim obie półkule są lepiej skoordynowane, dzięki czemu pracu- jemy wydajniej. Jest to szczególnie ważne, ponieważ neurofizjolodzy dowodzą, iż brak tego typu koordynacji może doprowadzić nas do depresji. Warto więc pamiętać o znanym porzekadle, że śmiech to zdrowie. Śmiech pobudza nasz układ odpornościowy m.in. przez korzystny wpływ wywierany na nasz umysł. Kiedy się śmiejemy, prze- stajemy myśleć o kłopotach, które jeszcze przed chwilą wywoływały w nas uczucie depresji. Śmiech powoduje wreszcie zwiększone wytwa- rzanie endorfin, zwanych hormonami szczęścia, które zdecydowanie poprawiają nasze samopoczucie. Dodatkowo hamuje wydzielanie hor- monów stresu — adrenaliny i kortyzolu. Nicolas de Chamfort, francuski pisarz i moralista z XVIII w., stwierdził, nie bez racji, że najbardziej straconym dniem jest ten, w któ- rym się nie śmialiśmy. Śmiech poprawia nastrój i wpływa korzystnie na stan organizmu poprzez wpływ na krwiobieg — przyspiesza bicie serca i krążenie krwi, dzięki czemu organizm otrzymuje więcej tlenu. Gdy się śmiejemy, wprawiamy w ruch mięśnie klatki piersiowej, w tym mię- śnie żebrowe i brzucha. W efekcie z jamy brzusznej krew przetaczana jest lepiej i pełniej w kierunku serca. Śmiech wpływa również na nasz oddech. Zazwyczaj człowiek oddycha bardzo płytko i tylko górną czę- ścią płuc. W efekcie wdycha niewielką ilość powietrza, a jego organizm jest słabo dotleniony. Śmiejąc się, podczas jednego wdechu potrafimy pobrać trzy razy więcej, bo aż do 1,5 litra powietrza. Dobre dotlenienie poprawia koncentrację, sprawność oraz refleks. W wielu przypadkach pomaga również w łagodzeniu bólów głowy, mięśni, a nawet zębów. Śmiech jest namiastką ćwiczeń fizycznych. Śmiejąc się, ruszamy ramionami, rękami, nogami i głową. Pobudzone zostają procesy trawie- nia i przemiany materii. Skurcze mięśni korzystnie wpływają na pracę Ś m i e c h t o z d r o w i e 129 śledziony, wątroby i jelit. Śmiech trwający dłuższą chwilę wprawia w ruch wszystkie mięśnie tułowia. Ponadto są one w tym czasie lepiej dotleniane. Są i inne korzyści — zdrowy i szczery śmiech sprzyja sukcesowi, zmniejsza nieśmiałość, łagodzi lęki, sprzyja akceptowaniu nas przez otoczenie. Ludzie z poczuciem humoru są bardziej kreatywni i budują lepsze relacje ze współpracownikami. Śmiech wpływa na nasze relacje z otoczeniem. Większość z nas woli przebywać w towarzystwie osób z dużym poczuciem humoru. Lepiej się w ich towarzystwie czujemy, a ich śmiech jest często zaraźliwy. Amerykański naukowiec Igor Krish- tafovich, twórca wzoru na ludzki śmiech, uznaje, że śmiech i żartowa- nie mogą być potężną bronią w codziennych potyczkach z konkurentami czy w zabiegach o względy płci przeciwnej. Czynniki te przypisuje głów- nie mężczyznom, uznając m.in., że śmiech zawsze pobudza ukrytą agresję, a żartowanie jest formą bezkrwawej walki słownej pozwalającej na podniesienie swojego statusu oraz wzmocnienie pozycji w środowi- sku. Poczucie humoru jest jedną z cech definiujących pozycję osobnika płci męskiej. Stanowi oznakę jego inteligencji, a ta od zawsze dawała większe szanse na przetrwanie. W efekcie, o czym dość łatwo można się przekonać, poczucie humoru bywa w zabieganiu o względy innych dużo skuteczniejsze aniżeli napompowane mięśnie. Powiedzenie, że śmiech to zdrowie, przestało być tylko sloganem. Lekarze zainteresowali się uzdrawiającymi możliwościami śmiechu, a nawet stworzyli koncepcję leczenia śmiechem (gelotologia). Jeszcze bardziej popularna jest tzw. terapia śmiechem stosowana z powodze- niem przez wielu w różnych miejscach na świecie. Jeden i drugi sposób pracy z pacjentem za pomocą śmiechu jest dobry. Oba służą temu, co najważniejsze — powodują, że czujemy się lepiej. Jeśli chcemy mieć udany dzień, warto zadbać o dobre samopoczucie od samego rana. Włączmy radosną muzykę lub przyjemne rozmowy w radiu czy telewizji. Uśmiechajmy się do swojego odbicia w lustrze i radośnie witajmy się z domownikami. Starajmy się żartować — zwłaszcza 130 T Y — T W Ó J N A J L E P S Z Y P R Z Y J A C I E L z siebie. Na pewno wydarzyło się nam wiele śmiesznych historii, które możemy opowiedzieć innym. Nic tak nie buduje atrakcyjności jak umie- jętność śmiania się z samego siebie. Nie można jednak w tych żartach przesadzić. Warto pamiętać, że powodem, dla którego opowiadamy o sobie śmieszne historie, jest wywołanie uśmiechu czy zbliżenie do innych. Celem nie może być jednak pokazanie siebie jako fajtłapy.
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Ty - Twój najlepszy przyjaciel. Znajdź klucz do sukcesu i dołącz do grona szczęśliwych ludzi
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: