Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00081 006507 13598604 na godz. na dobę w sumie
Tylko dla kobiet. Jak mężczyźni postrzegają biznes oraz kobiety w biznesie - książka
Tylko dla kobiet. Jak mężczyźni postrzegają biznes oraz kobiety w biznesie - książka
Autor: Liczba stron: 272
Wydawca: Onepress Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-1782-1 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> bizneswoman
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).
Chociaż w biznesie nie chodzi o sprawy osobiste, Twoja osobista reputacja jest wszystkim.
autor

Alfa... a potem długo nic

Samiec alfa - to on jest przywódcą stada. To on decyduje o podziale pożywienia i ma pierwszeństwo przy wyborze najlepszych samic. Występuje w stadach wilków i wielu innych ssaków, ale znajdziesz go także w dzikim świecie współczesnego biznesu. Realizuje najkorzystniejsze transakcje, dzięki niemu firma ma nad czym pracować. Jest wspólnikiem w kancelarii prawnej, głównym maklerem w firmie świadczącej usługi finansowe, tym człowiekiem, którego nazwisko pojawia się w kontekście wszystkich spółek deweloperskich w mieście. To po prostu 'lepszy gość' - mężczyzna, którego pragną kobiety (zafascynowane władzą), niedościgniony ideał samców nie-alfa.

Jeden z takich zdeklarowanych samców alfa zdecydował się rozbić męski monopol władzy. Ujawnia, jak biznesmeni postrzegają swoje koleżanki po fachu. Zdradza, co kobiety powinny wiedzieć o współpracy zawodowej, by zwyciężać na samczym terytorium. Christopher Flett zaprasza Cię do klubu miłośników cygar na szczerą i nowatorską rozmowę, dotyczącą wszystkich cech, jakie musi mieć kobieta, aby zdobywać szczyty w świecie biznesu. Jego uwagi mogą dziwić, szokować, nawet obrażać, ale jednocześnie przygotują Cię na osiągnięcie sukcesu w środowisku, w którym nadal dominują macho.

Kobiety nie powinny prosić o równość, powinny przejąć kontrolę.
autor
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

IDŹ DO:   Spis treści Przykładowy rozdział KATALOG KSIĄŻEK:   Katalog online Zamów drukowany katalog CENNIK I INFORMACJE: TYLKO DLA KOBIET. JAK MĘŻCZYŹNI POSTRZEGAJĄ BIZNES ORAZ KOBIETY W BIZNESIE Autor: Christopher V. Flett Tłumaczenie: Małgorzata Kalbarczyk ISBN: 978-83-246-1782-1 Tytuł oryginału: What Men Don’t Tell Women About Business: Opening Up the Heavily Guarded Alpha Male Playbook Format: A5, stron: 272   Zamów informacje o nowościach Zamów cennik CZYTELNIA:  Fragmenty książek online Do koszyka Do przechowalni Nowość Promocja Onepress.pl Helion SA ul. Kościuszki 1c 44-100 Gliwice tel. (32) 230 98 63 e-mail: onepress@onepress.pl redakcja: redakcjawww@onepress.pl informacje: o księgarni onepress.pl Chociaż w biznesie nie chodzi o sprawy osobiste, Twoja osobista reputacja jest wszystkim. autor • Typy osobowoœci w biznesie • Męski punkt widzenia • Kobiety–sabotażystki • Zwiedzanie wnętrza mężczyzny alfa • Elementy biznesu, które „kręcą” facetów • Sposoby pokazywania lub ukrywania emocji w pracy Alfa… a potem długo nic Samiec alfa — to on jest przywódcą stada. To on decyduje o podziale pożywienia i ma pierwszeństwo przy wyborze najlepszych samic. Występuje w stadach wilków i wielu innych ssaków, ale znajdziesz go także w dzikim œwiecie współczesnego biznesu. Realizuje najkorzystniejsze transakcje, dzięki niemu firma ma nad czym pracować. Jest wspólnikiem w kancelarii prawnej, głównym maklerem w firmie œwiadczącej usługi finansowe, tym człowiekiem, którego nazwisko pojawia się w kontekœcie wszystkich spółek deweloperskich w mieœcie. To po prostu „lepszy goœć” — mężczyzna, którego pragną kobiety (zafascynowane władzą), niedoœcigniony ideał samców nie–alfa. Jeden z takich zdeklarowanych samców alfa zdecydował się rozbić męski monopol władzy. Ujawnia, jak biznesmeni postrzegają swoje koleżanki po fachu. Zdradza, co kobiety powinny wiedzieć o współpracy zawodowej, by zwyciężać na samczym terytorium. Christopher Flett zaprasza Cię do klubu miłoœników cygar na szczerą i nowatorską rozmowę, dotyczącą wszystkich cech, jakie musi mieć kobieta, aby zdobywać szczyty w œwiecie biznesu. Jego uwagi mogą dziwić, szokować, nawet obrażać, ale jednoczeœnie przygotują Cię na osiągnięcie sukcesu w œrodowisku, w którym nadal dominują macho. Kobiety nie powinny prosić o równoœć, powinny przejąć kontrolę. autor Spis treści Przedmowa 5 Elementy biznesu, które „kręcą” mężczyzn CZĘŚĆ I Męski punkt widzenia 9 1 Kim jesteś? 11 2 Typy osobowości w biznesie 49 3 Dostać się do głowy mężczyzny Alfa 65 4 93 CZĘŚĆ II Kobieta jako sabotażystka 121 5 Wylewanie wody z łodzi: branie wszystkiego do siebie 123 6 131 7 Martwa cisza: przedstawianie pomysłów w formie pytań 147 8 Na mieliźnie: wymyślanie wymówek 153 9 Wyrzucone z pracy: otwarte wypowiedzenie wojny 159 10 Długi język, krótkie życie: niedotrzymywanie tajemnic 163 Śpiewające syreny: przywdziewanie masek 3 SPIS TREŚCI 4 11 12 16 17 18 Zagubiona dusza: przynoszenie do pracy swoich osobistych problemów Szamoczesz się i toniesz: poszukiwanie akceptacji ze strony otoczenia 13 Kto zasługuje na miejsce w szalupie ratunkowej: marzenie o sprawiedliwości w biznesie 14 Opuszczenie statku: przyzwolenie na złe traktowanie 15 „Pozwól, że będę wiosłować samodzielnie”: próba bycia lubianą i wielkoduszną „To ostatnia kamizelka ratunkowa. Ty ją weź!”: proszenie o to, czego potrzebujesz Szalupy ratunkowe z tyłu: przygotowanie planu B „Witamy na pokładzie!”: zrozumienie, czym jest rekomendacja w biznesie CZĘŚĆ III Typowe pytania zadawane przez kobiety Pytanie o mężczyzn: co decyduje o sile żeglarza? Pytanie o awans: przejęcie steru własnego statku Rodzina czy kariera: z załogą, a może bez niej? Stosunki koleżeńskie w miejscu pracy: zbaczanie z kursu Zarządzanie emocjami: nadchodzący przypływ Polityczna poprawność: poruszanie się po niepewnych wodach Sponiewieranie: uniknięcie szczęk rekina Wrogie przejęcia oraz ogólna wrogość: bitwy podjazdowe Pozyskiwanie szacunku: zdobycie stopni żeglarskich Epilog 169 175 179 187 193 197 201 207 213 213 220 227 233 241 242 244 251 257 261 5 Wylewanie wody z łodzi: branie wszystkiego do siebie Czy kiedykolwiek: 1. Czułaś, że ominęła Cię dobra okazja? 2. Spytałaś klienta, dlaczego nie zostałaś wybrana do pracy nad projektem? 3. Spytałaś klienta, dlaczego nie zostałaś wybrana do zespołu? 4. Czułaś, że przeszedł Ci obok nosa awans na jakieś stanowisko? 5. Czułaś, że masz dobre relacje z klientem, a on zlecił pracę 6. Czułaś, że wspierałaś kogoś (klienta, kolegę), ale z jego strony Twojej konkurencji? nie otrzymałaś pomocy? Kobiety obrywają w biznesie za bycie nadmiernie emocjo- nalnymi. „Nie bierz tego osobiście, nie chodzi o ciebie. Tak jest po prostu najlepiej dla firmy”. Nawet jeśli usłyszymy te słowa, wcale nie czujemy się lepiej. W idealnym świecie biznes jest apolityczny, 123 124 WYLEWANIE WODY Z ŁODZI: BRANIE WSZYSTKIEGO DO SIEBIE aseksualny i obiektywny. Niestety, ludzie spowodowali bałagan, przynosząc na tę płaszczyznę własne problemy. Biznes jest budo- wany w oparciu o osobiste zależności, ale osoby, dla których decyzje biznesowe okazały się niekorzystne, nie powinny brać tego do siebie. Łatwiej powiedzieć, niż wykonać. Kiedy zapadłe decyzje nie są po mojej myśli, próbuję zastanowić się, co mogłem zrobić inaczej, dlaczego klienci zdecydowali wbrew mojej sugestii i co takiego uczyniłem, że mogło skutkować nieko- rzystnym rezultatem końcowym. Gdy tylko dopadnie mnie podobny tok myślenia, zatrzymuję się i „resetuję”. Biznes to biznes. Nie chodzi o atak na moją osobę. Decyzje powinny odzwierciedlać to, co jest najlepsze z punktu widzenia firmowych celów. Ciężko przełknąć gorzką pigułkę, ale nie ma wyjścia. Zawsze staram się oddzielić siebie od konkretnego zdarzenia i spojrzeć obiektywnie na aspekt czysto biznesowy. Zadaję sobie pytania: 1. Jakich jest pięć potencjalnych powodów, dla których nie zosta- łem wybrany do pracy nad projektem? 2. Czy doszło do jakichkolwiek konfliktów pomiędzy osobami zaangażowanymi w proces podejmowania decyzji? 3. Czy miał miejsce nacisk polityczny na władzę? 4. Gdybym ja był na ich miejscu, jak bym zdecydował? 5. Jakie mogłyby być potencjalne negatywne skutki mojego zwy- cięstwa? 6. Czego mnie to może nauczyć? Odpowiedzi uzyskuję dzięki obiektywnemu przyjrzeniu się przebiegowi zdarzeń. W zeszłym roku nasza firma komunikacyjna została zaproszona do złożenia oferty w przetargu na przeprowa- dzenie badań i opracowanie planu uzdrowienia problematycznego rejonu Vancouver. Teren jest opanowany przez prostytutki, narko- Wylewanie wody z łodzi: branie wszystkiego do siebie 125 manów, bezdomnych; brakuje ciągłości działania przedsiębiorstw. Kiedy przeczytałem prośbę o przedstawienie propozycji zmian, uśmiechnąłem się do siebie. Ten projekt był dla nas stworzony. Nie tylko mieliśmy na koncie sukcesy w realizacji podobnych zadań na innych obszarach prowincji, ale byliśmy ekspertami na wskazanym terenie. Zapytanie zostało wystosowane w czasie Bożego Narodzenia i chociaż zazwyczaj nie pracuję w okresie świąt, pomyślałem tylko: „Darowanemu koniowi nie patrzy się w zęby”. Kilka dni spędziłem na przygotowywaniu naszej oferty i byłem przekonany, że zadanie jest idealnie przeznaczone dla nas, ale musieliśmy przejść przez pro- ces przetargowy. Byłem stuprocentowo pewien, że żadna inna firma nie może się z nami równać doświadczeniem i osiągnięciami i nie tylko jesteśmy faworytami, ale na dodatek zarząd liczy na to, że będziemy współpracować. Przedstawiliśmy naszą ofertę, a do przetargu zgłosiło się jeszcze pięć innych firm. Nie było dla mnie zaskoczeniem, kiedy w ciągu tygodnia okazało się, że wyłącznie my oraz jedno z pozostałych przedsiębiorstw zostaliśmy zaproszeni do dokonania prezentacji przed zarządem. Kiedy przybyłem na miejsce, usłyszałem, że nasi rywali się spóźnili i dopiero kilka minut wcześniej rozpoczęli trwa- jącą 45 minut prezentację. Zamiast się zdenerwować, uśmiechnąłem się w duchu i pomy- ślałem: „Pomyłka żółtodziobów. Za późno dotarli na prezentację. Słaby sposób na zaimponowanie”. Usiadłem z tyłu i czytałem gazetę, a oni przedstawiali swoje sztuczki przed komisją. Zanim przekro- czyłem próg biura, byłem bardzo pewny siebie. Możesz sobie wyo- brazić skalę mojej pewności, skoro konkurenci spóźnili się o 40 minut! Kiedy opuścili salę konferencyjną, jeden z członków zarządu, wzniósł oczy do nieba. Gdy osoby, które dokonały prezentacji, mijały mnie, przedstawiłem się i wyciągnąłem rękę. Powiedzieli: „Cześć”, ale nie uścisnęli dłoni. Pomyślałem: „Nieudacznicy”. 126 WYLEWANIE WODY Z ŁODZI: BRANIE WSZYSTKIEGO DO SIEBIE Tuż po moim wkroczeniu do sali przewodniczący komisji oznaj- mił, że musi wyjść, gdyż ma spotkanie. Podał mi rękę i powiedział: „Powodzenia!”. Nie speszyłem się, ponieważ nie wychodziłby, gdyby nie był pewien jakości naszej prezentacji, a poza tym pozostali człon- kowie komisji bardzo chcieli mnie wysłuchać. Znaliśmy się. Pracowa- liśmy kiedyś nad innym projektem i przypadliśmy sobie do gustu. Członek komisji, który zastąpił nieobecnego przewodniczącego, rozpoczął od słów: „Chris, opowiedz nam o sobie”. Wszyscy się roze- śmialiśmy, gdyż nie byłem dla nich obcym człowiekiem. Spytali, co wiem o ich organizacji, a ja odparłem, że sporo, ponieważ przy- gotowałem dla nich strategiczną sesję planistyczną, pracowałem z dyrektorem wykonawczym nad polityką firmy, a także skontrolo- wałem plan rozwoju firmy. Ze spotkania wyszedłem wniebowzięty. Umowę mamy w kieszeni! Dowiedziałem się, że zwycięzca prze- targu zostanie powiadomiony o decyzji przed końcem tygodnia. Tamtego piątku zadzwoniłem do dyrektora wykonawczego, aby dowiedzieć się, jakie zapadło postanowienie, i usłyszałem, że zarząd wybrał drugą firmę, ponieważ w ich zespole znalazła się osoba mówiąca po kantońsku. Pamiętam, że do biura wracałem w szoku. To nie mogło się zdarzyć. Znali mnie. Wiedzieli, że wykonałem wcześniej taką samą pracę, z doskonałym efektem. To nie mogło się zdarzyć. Odebrałem to bardzo, bardzo osobiście. Przez resztę dnia byłem otumaniony, a w nocy, po przebudzeniu, zacząłem się zastanawiać. Jakie mieli powody, żeby nas nie wybrać? Czy w grę wchodziły czyjeś osobiste naciski? A może naciski poli- tyczne? Co bym zrobił, gdybym był na ich miejscu? Zdałem sobie sprawę, że wybrana firma miała siedzibę w tamtej okolicy. Współ- pracuje też z wieloma grupami, które będą zaangażowane w przed- sięwzięcie. Prawdopodobnie lepiej ode mnie znali realia, gdyż ja tam nie mieszkałem. I chociaż nie dysponowali doświadczeniem porów- nywalnym z naszym, byli żywo zainteresowani rezultatami projektu. Wylewanie wody z łodzi: branie wszystkiego do siebie 127 Jeśli bowiem ich pomysł nie zakończyłby się powodzeniem, musie- liby na co dzień obcować z efektami nieudanych rozwiązań. Stawka była bardzo wysoka, więc naprawdę chcieli zapracować na sukces. Trudno by było organizacji promującej lokalny handel na danym obszarze wprowadzić firmę konsultingową z zewnątrz. Jeżeli chcieli być autentyczni, musieli poprzeć słowa czynami. W mojej ocenie wybrali to, co najlepsze dla tamtego rejonu, i podjęli przemyślaną decyzję. Dzięki odłożeniu na osobistych odczuć i przeanalizowaniu sytuacji, widzę, że decyzja nie miała podłoża personalnego. To był wyłącznie biznes. Wiele moich klientek mówi, że mężczyźni Alfa często przypisują sobie zasługi za wykonanie różnych zadań służbowych. Podczas posiedzeń zarządu lub zebrań zespołów mówią, że będą pracować, po czym przekazują obowiązki koleżankom, które wykonują za nich całą robotę. Kiedy projekt jest już ukończony i cieszy się powo- dzeniem, przyjmują wszelkie pochwały bez uznania wkładu osób, które faktycznie go zrealizowały. Ciężko przełknąć słowa, które mówię klientkom, ale taka jest prawda: mężczyźni są awansowani pomimo najwyższego stopnia niekompetencji. Kobiety, które pracują nad projektem przypisywanym mężczy- znom, są przez nich ogromnie cenione. Mężczyźni nie zapominają, że niczego nie zrobili. Zdają sobie sprawę, że muszą mieć w swoim zasięgu kobiety pomagające w realizacji zadań. Mój tata zawsze mawiał: „Dużo lepiej wynieść kogoś na królewski tron, niż samemu być królem”. To prawda. Potęga należy do ludzi, którzy oferują innym prominentne pozycje. Wówczas zabezpieczasz się przed mogącymi wybuchnąć pożarami, a w gruncie rzeczy to Ty, a nie osoba przez Ciebie wskazana, wiesz, jak należy działać, przez co jesteś bardzo, bardzo wartościowy. Wiele moich klientek mówi: „Dobrze, rozumiem, ale jestem wykorzystywana!”. Twierdzę, że kobiety mają wpływ na sposób, w jaki odnosi się do nich otoczenie. Nie przyjmuj odpowiedzialności 128 WYLEWANIE WODY Z ŁODZI: BRANIE WSZYSTKIEGO DO SIEBIE za rezultaty działań, jeżeli inna osoba już to zrobiła. Kiedy ktoś jest wielce przekonany na temat tego, co mógłby osiągnąć, sprawdź, czy ma wystarczająco długi sznur, aby się powiesić. Tak naprawdę mężczyźni często przekazują kobiecie zadania, które wykraczają poza jej obowiązki. Jest to świetna okazja dla kobiet myślących o zdobyciu wyższych szczebli kariery w firmie. Spróbuj potraktować zaistniałą sytuację jako szansę na zanurzenie się w czymś, czego normalnie nie miałabyś możliwości doświadczyć. To tak jakbyś pracowała w firmie budowlanej, gdzie kierownik jest zawsze pijany, chory lub nieobecny, a Ty odpowiadasz za wyko- nanie jego obowiązków. Mogłabyś pomyśleć: „Nie płacą mi wystar- czająco dużo, żebym miała się tym zajmować” lub też: „Uczę się jak kierować firmą budowlaną, a zatrudniono mnie na stanowisku asystentki”. Kiedy przyjdzie czas objąć kierownicze stanowisko w branży budowlanej, będziesz miała świetne odpowiedzi na pytania zada- wane w trakcie rozmów kwalifikacyjnych. Jeśli spytają o doświad- czenie, możesz oznajmić: „Zostałam przyjęta do Firmy X i miałam być asystentką, ale wskutek nawału pracy często proszono mnie o wykonywanie obowiązków kierownika takich jak: ustalanie har- monogramu dla podwykonawców, porządkowanie dokumentów dla urzędu miasta, przeglądanie planów z architektami, współpraca z klientami, uczestnictwo w przetargach, nadzorowanie listy płac, kierowanie kosztami budowy”. Jeżeli potraktujesz niekompetentnego szefa, współpracownika czy kolegę jako szansę dla siebie, zyskasz większe umiejętności biz- nesowe, zamiast frustrować się z powodu niedocenienia. Jeżeli, nawet po obiektywnej analizie, nadal poważnie myślisz, że ktoś się na Ciebie uwziął, powinnaś zastosować pewne środki ostroż- ności. Zawsze mówię klientkom, że słabi mężczyźni starają się dominować w bezpośrednim starciu, zaś silni atakują wtedy, kiedy nie spodziewasz się ataku. Jeśli ktoś się na Ciebie uwziął i zmienia Wylewanie wody z łodzi: branie wszystkiego do siebie 129 Twoje życie zawodowe w piekło, masz dwie możliwości: pogodzić się z tym lub znaleźć nową pracę, która bardziej Ci będzie odpowiadać Zawsze jestem ostrożny, gdy moje klientki bardzo osobiście pod- chodzą do zdarzeń w miejscu pracy, a potem czują się wykluczone z ważnych zebrań, nie dostają ofert, na które zasługują, a drogę awansu blokują im mężczyźni szybciej wspinający się po szcze- blach kariery. Każdy rozsądny biznesmen zauważy, że osoby uzyskujące świetne wyniki zdobywają wszystko, co zechcą, pod warunkiem, że przy- noszą firmie zyski. Pracuję z kilkoma prawniczkami, które chcia- łyby zostać wspólniczkami w swoich kancelariach. Wiele wskazuje na to, że ich koledzy awansują szybciej od nich, a one czują się sfrustrowane byciem niezauważanymi. Zaczynają bardzo osobiście odbierać takie zachowanie. Mówią: „Byłam lojalna. Ciężko pracowałam. Zostawałam w biurze do późna. Jestem obecna zawsze wtedy, gdy mnie potrzebują. Moja praca jest nienaganna”. Pytam je wtedy: „Jakie są twoim zadaniem wymagania kandydata na wspólnika?”. Odpowiadają: „Musisz być doskonałym prawnikiem, który dobrze reprezentuje kancelarię. Musisz być specjalistą w danej dzie- dzinie prawa. Musisz pomagać tworzyć potencjał firmy. Musisz być długotrwale i żywo zainteresowany sukcesem firmy. Musisz mieć wpływy w środowisku. Tego typu rzeczy”. Podsumowałem: „Jedna rzecz utkwiła mi w głowie, nie tylko jeśli chodzi o twoje kompetencje do zostania wspólnikiem, ale również w związku ze sprawowaniem przez ciebie jako prawnika kontroli nad własnym życiem. Mówisz, że budowanie potencjału firmy sta- nowi zasadniczy warunek bycia wspólnikiem. Zgaduję, że wspólnicy twojej kancelarii wnoszą więcej pracy, niż są w stanie wykonać. Budują wartość kancelarii za pomocą nowych klientów, których sku- siła ich reputacja oraz powiązania w środowisku. Można tak to ująć?”. Klientka odpowiada: „Tak, myślę, że tak”. 130 WYLEWANIE WODY Z ŁODZI: BRANIE WSZYSTKIEGO DO SIEBIE Teraz czas na trudne pytanie i zawsze, gdy je zadaję, spotykam się z taką samą reakcją. Brzmi ono: „Czy wnosisz do kancelarii wię- cej, niż zdołasz zrobić, a może raczej pracujesz z klientami, którzy sami do ciebie przyszli bądź zostali skierowani?”. Na twarzy mojej rozmówczyni często pojawia się wtedy zakło- potany uśmiech i słyszę: „Zazwyczaj wyrabiam się ze wszystkim. Nie znajduję wielu klientów”. W momencie wypowiadania tych słów kobieta zdaje sobie sprawę, że szklany sufit nie istnieje po to, żeby ją powstrzymywać, ale raczej w celu oddzielenia myśliwych od zwierzyny łownej. W biz- nesie ci, którzy potrafią polować, decydują za tych, którzy biernie czekają na pokarm. Przyznawszy, że nie chodzi o osobistą wendetę, jeżeli prawniczka z piętnastoletnim stażem nadal nie jest wspólnikiem, można zacząć zastanawiać się, dlaczego dotąd nie złożono jej podobnej propozycji. Z czysto biznesowego punktu widzenia ona po prostu nie wnosi wystarczająco dużo, aby uzasadniało to awans. Nie jestem prawni- kiem, ale jako specjalista ds. rozwoju rynku szacuję, że jeśli wkład prawnika, niezależnie od płci, oscyluje w granicach od 750 000 do miliona dolarów, w najlepszym interesie wspólników leży decyzja o dokooptowaniu tej osoby do swego grona. W razie braku oferty prawnik może opuścić kancelarię i rozpocząć pracę na własny rachu- nek. Jeżeli jednak wnosisz sumę, która wystarcza zaledwie na pokry- cie Twoich zarobków, dlaczego ktokolwiek miałby Ci proponować zostanie wspólnikiem? Prywatna inicjatywa to świetny system, w którym najszybsi, naj- bardziej postępowi, najbardziej ambitni biznesmeni lub ich firmy zdobędą najlepszy udział w rynku. Osoby bardziej skupione na bra- niu wszystkiego do siebie zostaną odstawione na boczny tor przez ludzi, którzy rozumieją, że biznes to biznes.
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Tylko dla kobiet. Jak mężczyźni postrzegają biznes oraz kobiety w biznesie
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: