Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00061 005947 15941228 na godz. na dobę w sumie
UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry - ebook/pdf
UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 61
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do UFO: Decydujące Starcie wskazuje jak optymalnie rozwijać sieć baz, jak szybko dojść do wysokiego poziomu technologicznego, wreszcie jak skutecznie zarządzać surowcami. No i oczywiście – jak dobrnąć do samego końca gry.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Geosfera] Eksploracja
-[Geosfera] Zdobywanie nowych terenów
-[Geosfera] Tory
-[Geosfera] Bazy
-[Geosfera] Dyplomacja
-[Geosfera] Nauka
-[Geosfera] Drużyna i jej rozwój
-[Geosfera] Ekwipunek
-[Walka taktyczna] Przed misją
-[Walka taktyczna] Lądowanie
-[Walka taktyczna] Osiem zasad walki
-[Walka taktyczna] Do czego strzelamy?
-[Walkthrough] Odzyskujemy ziemię, czyli szczegółowy walkthrough
-[Walkthrough] Faza I - Lądowanie cz.1
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 25

Informacja o grze

Akcja sequela rozpoczyna się w roku 2054, w pół wieku po katastrofie, która uczyniła powierzchnię Ziemi nie nadającą się do mieszkania dla ludzi. Niedobitki rodzaju ludzkiego emigrowały na powierzchnię unoszącej się wyspy, Laputy, lecz i tam dosięgło je p

Gra UFO: Aftershock, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry UFO Decydujące starcie autor: Krzysztof „KristoV” Piskorski (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. UFO: Decydujące starcie – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Podstawy ufologii ______________________________________________________ 5 Geosfera____________________________________________________________ 5 Eksploracja________________________________________________________ 6 Zdobywanie nowych terenów__________________________________________ 7 Tory _____________________________________________________________ 8 Bazy _____________________________________________________________ 9 Dyplomacja ______________________________________________________ 12 Nauka ___________________________________________________________ 13 Drużyna i jej rozwój ________________________________________________ 14 Ekwipunek _______________________________________________________ 17 Walka taktyczna_____________________________________________________ 18 Przed misją ______________________________________________________ 18 Lądowanie _______________________________________________________ 20 Osiem zasad walki _________________________________________________ 22 Do czego strzelamy? _______________________________________________ 27 Odzyskujemy ziemię, czyli szczegółowy walkthrough __________________________ 30 Faza I: Lądowanie ___________________________________________________ 31 Rozwój terytorialny ________________________________________________ 31 Rozwój naukowy __________________________________________________ 32 Drużyna i sprzęt ___________________________________________________ 33 Misje____________________________________________________________ 33 Czwarta frakcja ___________________________________________________ 33 Nieznany wróg ____________________________________________________ 34 Faza II: Wielkie przygotowania _________________________________________ 35 Rozwój terytorialny ________________________________________________ 35 Rozwój naukowy __________________________________________________ 36 Drużyna i sprzęt ___________________________________________________ 37 Misje____________________________________________________________ 37 Ostatnie przygotowania _____________________________________________ 40 Godzina zero _____________________________________________________ 40 Faza III: Wojna totalna _______________________________________________ 42 Rozwój terytorialny ________________________________________________ 42 Rozwój naukowy __________________________________________________ 43 Drużyna i sprzęt ___________________________________________________ 44 Misje____________________________________________________________ 45 Kontratak ________________________________________________________ 47 Faza IV: Bitwa w kosmosie ____________________________________________ 48 Taktyka walki _____________________________________________________ 49 Faza V: To jeszcze nie koniec! __________________________________________ 50 Rozwój terytorialny ________________________________________________ 50 Rozwój naukowy __________________________________________________ 51 Drużyna i sprzęt ___________________________________________________ 52 Misje____________________________________________________________ 53 Wielki finał _______________________________________________________ 56 Ważne bugi __________________________________________________________ 59 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 UFO: Decydujące starcie – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Cykl UFO to jeden z najbardziej znanych i lubianych cykli w historii komputerowej rozrywki. Trudno znaleźć osobę, która nie miała do czynienia choćby z jednym tytułem tej serii. Jednak kolejne gry, z wyjątkiem dwóch pierwszych, dość znacznie się różniły. Nie inaczej jest z Ufo: Aftershock (po naszemu – Ufo: Decydujące starcie). Tym razem przyjdzie ci kierować grupą aniołów zemsty, którzy z pokładu orbitalnej Laputy odbijają ziemię, pół wieku wcześniej oddaną walkowerem Retikulanom. Choć na pierwszy rzut oka sama gra wygląda podobnie do Ufo: Aftermath, to między nimi istnieje szereg poważnych różnic. Nawet jeśli przeszedłeś tamtą grę, możesz spędzić kilka bezsennych nocy, nim rozgryziesz wszystkie tajniki Decydującego Starcia. Stąd niniejszy poradnik, który znacznie ułatwi ci zadanie. Pamiętaj jednak, by zarezerwować sobie odpowiednio dużo czasu - najlepiej z tydzień – bo z góry ostrzegam, że Aftershock jest długą i skomplikowaną grą. Liczba dostępnych technologii wielokrotnie przekracza tę z poprzednich odsłon UFO (tym razem pracochłonnie musisz odkrywać nawet... poszczególne bronie palne), a po drodze do zwycięstwa będziesz musiał wykonać minimum kilkadziesiąt misji taktycznych. Strona: 3 UFO: Decydujące starcie – Poradnik GRY-OnLine Liczba zadań, które trzeba wykonać w Ufo: Decydujące Starcie jest tak duża, że żołnierze szybko przekraczają próg stu utłuczonych ufoków. I to nawet mimo faktu, że z powodu ran i treningów każdy bierze udział średnio w co drugiej misji. Absolutnie wszystkie z zadań są generowane losowo. Jest co prawda kilka kluczowych starć na pregenerowanych mapach, lecz rozstawienie sił wrogich i własnych za każdym razem jest tam inne. Z tej przyczyny poradnik, zamiast skupiać się na opisywaniu misji krok-po-kroku, wprowadzi cię w arkana taktyk, z pomocą których równie łatwo pokonasz brudnych mutantów, szarych i wrednych Retikulan, co wojowniczych Wargotów, a także inne „niespodzianki”, które pojawią się w miarę rozwoju gry. Z tekstu dowiesz się też, jak optymalnie rozwijać sieć baz, jak szybko dojść do wysokiego poziomu technologicznego, wreszcie jak skutecznie zarządzać surowcami. No i oczywiście – jak dobrnąć do samego końca gry. Cały tekst poradnika podzieliłem na pięć umownych faz, odpowiadających kolejnym jej etapom. Na początek jednak zajmiemy się sprawami bardziej ogólnymi, mającymi zastosowanie w trakcie całej rozgrywki. Strona: 4 UFO: Decydujące starcie – Poradnik GRY-OnLine Podstawy ufologii G e o s f e r a Warstwa strategiczna, która rozgrywa się na modelu kuli ziemskiej AD 2050, jest najważniejszą warstwą rozgrywki. Ktoś może zaprotestować mówiąc, że sednem cyku UFO były zawsze misje bojowe. Prawda – ale jeśli masz potężne zaplecze i zaawansowaną technologię, to (nawet mimo braku elementarnych zdolności taktycznych) przebrniesz kolejne zadania. Jeśli natomiast zaniedbasz rozwój strategiczny – przegrasz. Silniejszych wrogów po prostu nie da się pokonać retikulańskimi pukawkami, z którymi zaczynasz grę. Strona: 5 UFO: Decydujące starcie – Poradnik GRY-OnLine E k s p l o r a c j a Ta część UFO, jak żadna inna, promuje agresywny styl rozgrywki. By rozwijać się, potrzebujesz surowców. Bardzo dużo surowców - a te można zyskać tylko zdobywając prowincje z kopalniami. Poza tym będziesz potrzebował też fabryk oraz laboratoriów – jest ich niemal dwadzieścia rodzajów. W każdej bazie możesz postawić tylko od 3 do 5 budynków, więc widzisz już, że aby osiągnąć sensowny poziom, musisz zdobyć naprawdę dużo baz. Tym bardziej, że jedno laboratorium danego rodzaju to zdecydowanie za mało, a jedna fabryka potrzebuje na produkcję czegokolwiek karygodnie dużo czasu. Podstawą rozwoju terytorialnego są misje - ich ukończenie pozwala przejąć kontrolę nad nowym obszarem. Misje możesz wykonywać tylko na zbadanych obszarach, a z początku wszędzie wokół leżą tereny nieznane. Jeśli przełączysz na jeden z nich, uaktywni się przycisk misja w lewym- dolnym rogu ekranu. Kliknięcie na niego spowoduje, że do obszaru zostanie wysłana grupa eksploracyjna. Po pewnym czasie obszar zostaje zbadany (od teraz otacza go cienka obwódka) i pojawia się w nim ikona misji. Dodatkowo uzyskujesz informacje o tym, co znajduje się na danym terenie, do jakiego kraju on należy i jaka frakcja go kontroluje. Możesz przeczytać opis oraz cel zadania, wyekwipować swoich rozrabiaków, a kiedy będziesz gotowy - spuścić ich z orbity, by wywalczyli dla ciebie nowe ziemie. Na początku gry obszary wokół bazy to terra incognita. Trzeba bardzo szybko odkryć je i skolonizować. Nim obcy zorientują się, że mają gości, musisz posiadać solidne zaplecze - na początek wystarczy cała Europa. Do roboty! Obszary wokół kontrolowanych przez Ciebie ziem są także eksplorowane automatycznie. Trwa to co prawda wolniej niż eksploracja z pomocą przycisku, ale efekt jest ten sam. Jedyna różnica to fakt, że na odkrytych automatycznie obszarach nie pojawia się ikona zadania. Możesz jednak w każdej chwili ją wywołać (wybierz dany obszar i wciśnij przycisk misja ). Zachęcam, byś od samego początku zaczął aktywnie odkrywać wszystkie przyległe prowincje. Pozwoli ci to zdecydować o kolejności ich zdobywania, czym zajmiemy się w następnym punkcie. Strona: 6 UFO: Decydujące starcie – Poradnik GRY-OnLine Z d o b y w a n i e n o w y c h t e r e n ó w Prowincje zgrupowane są w kraje. Każdy kraj ma jedną prowincję centralną oraz kilka prowincji wydobywczych. Granice krajów można zobaczyć na geosferze, zresztą w każdej chwili w oknie informacyjnym prowincji możesz sprawdzić, do którego kraju ona należy. Absolutny priorytet dawaj centralnym prowincjom. To te, po uaktywnieniu których w prawym-dolnym rogu pojawia się kawałek pustego terenu. Właśnie w tych prowincjach możesz budować bazy, a więcej baz to szybszy rozwój. Co więcej - surowce ze wszystkich kopalń w danym kraju spływają TYLKO do jego prowincji centralnej. Jeśli więc zdobyłeś kawałek kraju, którego prowincji centralnej jeszcze nie kontrolujesz, z jego kopalni nie będziesz miał żadnego pożytku, chyba że połączysz ją ze sobą torem (o tym dalej). Jeśli masz już w swoich rękach prowincję centralną, staraj się w miarę możliwości przyłączyć wszystkie podległe jej tereny. Często jednak będziesz musiał kanalizować swoje wysiłki gdzie indziej: ponieważ w grze są trzy rodzaje surowców, musisz przejąć kontrolę nad źródłami każdego z nich w możliwie najkrótszym czasie, nawet jeśli ceną za to będzie niekompletna kontrola nad krajami. Pamiętaj jednak, że optymalne ekonomicznie jest zdobywanie całych krajów na raz - i do tego właśnie powinieneś dążyć. Obok widać kilka prowincji z pierwszej fazy gry - ziemie należące do różnych krajów są oddzielone grubszą linią. Na zdjęciu trzy kontrolowane przez gracza prowincje należą do Europy Centralnej (środek), dwie do Bałtyku (prawe-górne), jedna do Francji (lewa-górna). Prowincja najniższa także jest częścią Europy Centralnej - nie widać tego, ponieważ granice kontrolowanego obszaru również są pogrubiane. Można to jednak sprawdzić w oknie informacyjnym tego terytorium. Problemem będzie też fakt, że część prowincji, które odkryjesz, jest już kontrolowana przez stowarzyszone frakcje. Z początku masz kontakt tylko z ludźmi, lecz już w pierwszych minutach gry poznasz także cyborgów oraz psioniczki. Próba wywołania misji w takiej prowincji najczęściej kończy się propozycją ataku na frakcję. Można w ten sposób zdobyć obszar, lecz nie radzę tego robić, bo po pierwsze - popsujesz stosunki dyplomatyczne, które są bardzo istotne dla zwycięstwa, po drugie - ci przeciwnicy na początku mogą się okazać zbyt twardzi. Lepiej skup się na ziemiach opanowanych przez dzikich mutantów oraz grupki Retikulan. Jeśli jednak frakcja kontroluje prowincję centralną, lub taką, na której surowcach bardzo ci zależy, możesz przyłączyć ten teren w pracochłonny, ale i skuteczny sposób. Każde okno misji ma przycisk odmów . Dzięki niemu, jeśli w prowincji pojawiła misja przeciw kontrolującej go frakcji, możesz tą misję odrzucić i poprosić o następną. Po kilku próbach wylosujesz misję pomocy - najczęściej obronę mieszkańców prowincji przed obcym atakiem. Jeśli ukończysz ją pozytywnie, staną się dwie rzeczy - po pierwsze, twoje stosunki z frakcja poprawią się. Po drugie - rozentuzjazmowani mieszkańcy mogą oddać się pod twoje opiekuńcze skrzydła. Mogą, nie znaczy muszą. Czasem trzeba wykonać i trzy misje pod rząd, by prowincja dobrowolnie zmieniła właściciela, dlatego nie jest to idealne rozwiązanie na samym starcie, gdy brak ci broni oraz amunicji. Jednak ten sposób przejmowania frakcyjnych obszarów bardzo korzystnie wpływa na dyplomację, no i twoi żołnierze wyćwiczą się na prostych celach, nim przyjdzie im walczyć z groźniejszym wrogiem. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: