Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00161 007398 15948231 na godz. na dobę w sumie
Unreal - poradnik do gry - ebook/pdf
Unreal - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 42
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do legendarnej gry akcji Unreal. Materiał podzielony został na sekcje: Ogólne wskazówki, Opis broni, Encyklopedia przeciwników i Opis przejścia gry.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Ogólne wskazówki
-Opis broni
-Encyklopedia przeciwników
-1. Vortex Rikers
-2. Nyleve's Falls
-3. Arajigar Mine
-4. Depths of Arajigar
-5. Sacred Passage
-6. Chizra-Nali Water God
-7. Ceremonial Chambers
-8. Dark Area
-9. Harobed Village
-10. Terraniux Underground
-11. Terraniux
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 43

Informacja o grze

Odkryj tajemnicę mieszkańców planety Na Pali, na której rozbił się Twój statek, próbując uwolnić ich z niewolniczego jarzma najeźdźców z Imperium Skaari.

Gra Unreal, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 1998 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Unreal autor: Łukasz „Dżujo” Kujawa (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Unreal – Poradni k GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Ogólne wskazówki ______________________________________________________ 3 Opis broni ____________________________________________________________ 4 Encyklopedia przeciwników _______________________________________________ 6 Opis przejścia gry ______________________________________________________ 7 1. Vortex Rikers ______________________________________________________ 7 2. Nyleve s Falls ______________________________________________________ 8 3. Arajigar Mine ______________________________________________________ 9 4. Depths of Arajigar _________________________________________________ 10 5. Sacred Passage ___________________________________________________ 11 6. Chizra-Nali Water God ______________________________________________ 11 7. Ceremonial Chambers ______________________________________________ 13 8. Dark Area ________________________________________________________ 14 9. Harobed Village ___________________________________________________ 15 10. Terraniux Underground ____________________________________________ 15 11. Terraniux _______________________________________________________ 16 12. Noork Elbow_____________________________________________________ 17 13. Temple of Vendora ________________________________________________ 18 14. The Trench ______________________________________________________ 19 15. ISV Kraan deck 4 _________________________________________________ 20 16. ISV Kraan decks 3 2_____________________________________________ 21 17. ISV Kraan deck 1_________________________________________________ 22 18. Spire Village _____________________________________________________ 23 19. Sunspire _______________________________________________________ 24 20. Gateway to Na Pali________________________________________________ 25 21. Na Pali Haven____________________________________________________ 26 22. Outpost 3J ______________________________________________________ 27 23. Velora Pass _____________________________________________________ 27 24. Bluff Eversmoking ________________________________________________ 28 25. Dasa Mountain Pass ______________________________________________ 30 26. Cellars at Dasa Pass _______________________________________________ 30 27. Serpent Canyon __________________________________________________ 32 28. Nali Castle ______________________________________________________ 33 29. Demonlord s Lair _________________________________________________ 34 30. Demon Crater ____________________________________________________ 34 31. Mothership Basement _____________________________________________ 35 32. Mothership Lab __________________________________________________ 36 33. Mothership Core __________________________________________________ 37 34 Skaarj Generator _________________________________________________ 38 35. Illumination _____________________________________________________ 38 36. The Darkening___________________________________________________ 39 37. Source Antechamber ______________________________________________ 39 38. The Source ______________________________________________________ 40 Zakończenie ________________________________________________________ 40 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Unreal – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Rok 1998 przyniósł niespodziankę w postaci Unreal’a. Tworzony przez prawie pięć lat tytuł okazał się być jakością samą w sobie, wyznaczając nowe standardy FPP. Niepowtarzalny klimat odległej i tajemniczej planety, na której rozbija się samotny Gracz, pozostał urzekający aż do dnia dzisiejszego. Walka o własne przetrwanie, ciągłe potyczki z obcą rasą i poznanie tajemnicy Nali, stanowiło i stanowi fantastyczne wyzwanie dla grającego. Pozostaje mi jedynie pozostawić Was ze światem Unreal. Poradnik podzielony jest na sekcje: Ogólne wskazówki, Opis broni, Encyklopedia przeciwników i Opis przejścia gry. Życzę powodzenia. Ogólne wskazówki • Początkowe ustawienia sterownia w grze różnią się od dzisiejszych standardów. Strafe funkcjonuje pod osobnymi klawiszami. Dlatego warto przed rozpoczęciem zabawy wejść po włączeniu gry do options\controls i ustawić, używaną dzisiaj kombinację WASD (dla praworęcznych) lub strzałki (dla leworęcznych). • W beczkach, skrzyniach, pakunkach, często ukryta jest amunicja i apteczki. Dlatego warto rozwalać wspomniane rzeczy. Najlepiej przy użyciu podstawowej broni z nieskończoną amunicją. Ale ostrożnie, w późniejszej fazie gry w niektórych skrzyniach czają się pająki. • Unreal to gra z dużą ilością ciemnych lokacji. Oprócz rozjaśnienia monitora :-) do rozpoznania drogi można używać flar (zawsze ograniczona ilość) oraz latarki (niestety szybko się wyczerpuje). W razie braku tych przedmiotów trzeba uciec się do sztuczki i używać podstawowej broni, z nieskończonym ammo. Każdy strzał rozświetla drogę. • W Unreal’u nie ma opcji quicksave. Każdego save’a trzeba robić „ręcznie”. Przez opcję save game (po naciśnięciu esc). Wspominam o tym, gdyż trzeba często sejwować. O zgon w tej grze łatwo. • Unreal daje możliwość podwójnego strafe (wystarczy szybko nacisnąć klawisz odpowiedzialny za ten ruch). Jest to szalenie przydatne w niektórych walkach, ale niesie za sobą niebezpieczeństwo. Podczas spaceru po wąskich krawędziach, podwójny strafe może doprowadzić do upadku lub kąpieli w lawie. • Pamiętaj o dokładnym przeszukaniu lokacji, w celu znalezienia przydatnych przedmiotów. W opisie podaje miejsca ukrycia niektórych skrytek i komór. Ale większość przedmiotów znajdziesz na swojej drodze. Uzupełniane zapasów to podstawa. Strona: 3 www.gry-online.pl Unreal – Poradnik GRY-OnLine Opis broni Twój arsenał to podstawa Unreal’a. Gra ta po raz pierwszy wprowadziła do branży możliwość podwójnego wykorzystywania broni. Każda broń ma dwa sposoby strzelania: Normalny (lewy przycisk myszy) – zużywający mniej amunicji, bardziej precyzyjny, ale odejmujący mniej energii przeciwnikowi oraz Alternatywny (prawy przycisk myszy) – bardziej amunicjożerny, mniej precyzyjny, ale bardziej niebezpieczny (wyjątkiem jest tu snajperka). Pierwszego sposobu strzelania najlepiej używać na odległość. Drugi jest doskonały z bliska. Omówmy pokrótce każdą z broni: DISPERSION PISTOL OPIS: Przydatna na pierwszych levelach gry. Później przydaje się jedynie do rozświetlania pomieszczeń. Jednak wartość tej broni zmienia się w końcowej fazie gry, kiedy zajdziemy do niej upgrade (szczegóły w opisie). STRZAŁ NORMALNY (w skrócie SN) – prosta wiązka, z czasem staje się coraz mocniejsza. STRZAŁ ALTERNATYWNY (w skrócie SA) – broń ładuje się, by przekazać jak najsilniejszą wiązkę. Po kilku sekundach trzeba oddać strzał, inaczej stanie się to automatycznie. AUTOMAG OPIS: Solidna broń jedynie na początek, później staje się coraz bardziej bezużyteczna. Nie można używać dwóch pistoletów na raz. SN - klasyczny strzał, nie do uniknięcia. SA - seria strzałów, pistolet traci stabilność i trudniej jest trafić. STINGER OPIS: Naprawdę dobra broń, przez całą grę. Szybkostrzelne żądła są nie do uniknięcia. Można łatwo skupić serię strzałów na danym przeciwniku, jednocześnie robiąc uniki. SN – seria żądeł wysyłana z zawrotną prędkością. SA – pakiet żądeł wystrzeliwany na zasadzie strzelby, do uniknięcia, ale odejmujący dużo energii jeżeli trafi. ASDM Strona: 4 OPIS: Dobra broń wiązki skondensowanej energii, są do uniknięcia, ale nie zdarza się to często. Broń także dobra do odrzucania przeciwników w tył i do przepaści. SN – pojedyncza wiązka, szybka, klasyczny rail gun. SA – mocniejsza, ale i wolniejsza wiązka energii. Doskonale odrzuca wroga. www.gry-online.pl Unreal – Poradnik GRY-OnLine EIGHTBALL CANNON OPIS: Broń szalenie przydatna na większych przeciwników – jak każdy granatnik, z bliska jest dla Gracza śmiertelny. SN – jeden granat, jedno trafienie. Łatwy do uniknięcia. SA – granatnik ładuje się, aż do ośmiu granatów. Taka wiązanka jest doskonała na każdego większego przeciwnika. OPIS: Doskonała broń. Najlepsza w całej grze. Działa na zasadzie strzelby, z super mocnymi strzałami oraz granatnika. Trudna od uniknięcia i silna. SN – strzał niczym ze strzelby, ale odłamki odbijają się od ścian (ostrożnie). SA – wystrzeliwuje silny i szybki granat, o dużym zasięgu. Świetne i skuteczne. OPIS: Ciekawa broń. Strzela wirującymi ostrzami, które odbijają się od ścian. Można to wykorzystać, ale nie ma wiele takich miejsc w grze. SN – pojedynczy strzał, słaby, ale szybki. SA – większa seria, skutecznie wymierzona, kończy się dekapitacją! OPIS: Broń wystrzeliwująca ładunki zielonej mazi, które dodatkowo przyklejają się do ścian. Po chwili ładunki eksplodują. Podstawowa seria z bliska jest trudna do uniknięcia. SN – pojedynczy ładunek – mało groźny. Cała seria natomiast staje się bardziej użyteczna. SA – strzelba ładuje się i po kilku sekundach dostarcza zabójczego ładunku mazi. Zabójcze z bliska. OPIS: Klasyczny karabin snajperski. Headshoty są jak najbardziej możliwe i pożądane. Przeładowanie strzelby trwa z cztery sekundy, dlatego pamiętaj o wycofaniu się. SN – pojedynczy strzał, z tzw. „barku”. Bez dokładnego celowania. SA – po naciśnięciu prawego przycisku myszy. Ma miejsce zoom. Nie trzeba pisać, co z tą funkcją można zrobić. Headshoty jednak wychodzą po dwóch, trzech strzałach w głowę. OPIS: Ulubiona broń wszystkich, od czasów filmu Predator. Ciągła seria z kilkulufowego działka jest nie do uniknięcia, a jednocześnie pozwala ona na łatwe robienie uników. SN – jeden strzał to kilka naboi, dlatego lepiej stosować ciągła serię. SA – minigun wystrzeliwuje jeszcze więcej naboi podczas jednej serii. Stosować tylko na silnych przeciwników. www.gry-online.pl FLAK CANNON RAZOR JACK BIORIFLE RIFLE MINIGUN Strona: 5 Unreal – Poradnik GRY-OnLine Encyklopedia przeciwników Znasz już swój arsenał, teraz pora, żebyś dowiedział się, do czego należy strzelać. Poniżej przedstawiam listę przeciwników i krótkie opisy skutecznych taktyk przeciw nim. Poznanie swojego przeciwnika to połowa sukcesu. • Wojownicy Skaarj – Najczęściej spotykana rasa w tej grze. Z etapu na etap będą coraz bardziej silni, ale ich taktyka pozostanie ta sama. Przede wszystkim stosują oni uniki, dlatego najlepiej używać broni szybkostrzelnej. Ponieważ atakują ostrzami, należy trzymać ich na dystans. W razie zbyt dużego zbliżenia się wojownika, najlepiej zaatakować bronią odrzucająca na dalszą odległość. • Brutes (brutale) – chłopaki skaarj od brudnej roboty. Początkowe odmiany uzbrojone są jedynie w pistolety. Dalsze posiadają wyrzutnie rakiet. Brutale są powolni, dlatego łatwo trzymać ich na dystans. Ciągłą seria z broni pozbawia ich możliwości kontrataku, czyniąc niegroźnymi. Uwaga! Nie można zrobić im headshota. • Mercenary (najemnicy) – Potwory przypominające predatory. Zawsze uzbrojone, w karabin lub rakietnicę. Mogą postawić zasłonę w postaci tarczy (nie do przebicia). Przede wszystkim należy stosować uniki oraz próbować bronić się ogniem zaporowym (strzelamy także pod nogi). • Krall – Przeciwnik uzbrojony w coś na kształt laski, z której strzela promieniami. Pierwsza odmiana Krallów to słabi przeciwnicy. Pod koniec gry dopiero pojawia się „wersja” z mocniejszą laską. Strzały kralli są łatwe do uniknięcia, dlatego często pojawiają się w grupach do trzech. Wtedy najlepiej używać broni o większym polu rażenia. • • Titan – Twarde bestie. Super wytrzymałe i zabijające gracza jednym rzutem kamienia lub ciosem. Dodatkowo uderzają w powierzchnię ziemi co powoduje chwilowe unieruchomienie gracza. Należy próbować je okrążyć i atakować z boku. Najlepiej wykorzystywać silną broń (naładowany Eightball cannon) i być gotowym do uniknięcia rzucanego kamienia (co nie jest takie trudne). Fauna i Flora planety. Natrafisz na owady – pająki i ogromne muchy. Ryby i piranie. Latające gasbags – unoszący się tułów z dwoma rękami. Potwory z mackami, zwisające z sufitów i strzelające do Gracza strzałkami. Strona: 6 www.gry-online.pl Unreal – Poradnik GRY-OnLine Opis przejścia gry 1 . V o r t e x R i k e r s Budzisz się na pokładzie statku do transportu więźniów. Idź przed siebie, użyj windy (działa automatycznie). Piętro wyżej znajdziesz universal translator, dzięki któremu będziesz mógł odczytywać różnego rodzaju wiadomości (F2), wystarczy podejść do odpowiedniego miejsca, a na górze ekranu zobaczysz komunikat o nowym tłumaczeniu. Warto czytać tłumaczone wiadomości, dzięki temu lepiej wczujesz się w klimat i lepiej poznasz fabułę. Na tym samym piętrze znajdziesz flarę i apteczkę. Idziemy dalej (w towarzystwie ciągłych eksplozji). Po prawej stronie znajdziesz tunel wentylacyjny, wchodzimy. Po krótkiej wycieczce trafiamy do pokoju z dwoma apteczkami. Idziemy dalej, w kolejnym pokoju podejdź do dużych drzwi, poczekaj chwilę, wrota się otworzą i zobaczysz wojownika Skaarj, który ucieknie. Podnieś pierwszą broń: dispersion pistol. Dalej trafisz do pomieszczenia z dwoma wentylatorami, jeden z nich nie działa, w środku znajdziesz wajchę (wystarczy podejść, aktywuje się automatycznie, jak większość rzeczy w grze). Teraz szybko biegniemy do pokoju z wentylatorami i wskakujemy na windę. Idziemy dalej, dochodzimy do małego pomieszczenia z zamkniętą klapą. Strzel w wajchę na ścianie, klapa się otworzy. Wskocz do środka i idź do przodu. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Unreal - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: