Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00316 006823 18476186 na godz. na dobę w sumie
Unreal Tournament - poradnik do gry - ebook/pdf
Unreal Tournament - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 26
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Opis broni , trybów gry i map dostępnych dla każdego z nich (oczywiście z szeregiem wskazówek jak grać) - to wszystko znajdziecie w środku niniejszego poradnika.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Podstawy
-Tryby gry
-Bronie
-Mapy
-Assault - Frigate
-Assault – Hight Speed
-Assault – Rook
-Assault – Mazon
-Assault – Ocean Floor
-Capture the Flag – Niven
-Capture the Flag – Facing World
-Capture the Flag – Enternal Cave
-Capture the Flag – Cornet
-Capture the Flag – The Gauntlet
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 41

Informacja o grze

Gra bazująca na klasycznym FPS-ie Unreal stworzonym przez Epic Games, jednak przeznaczona przede wszystkim do rozgrywki wieloosobowej. Futurystyczny Unreal Tournament uznawany jest za największego konkurenta dla Quake III: Arena.

Gra Unreal Tournament, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2000 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Unreal Tournament autor: Grzegorz „Kirkor” Bernaś (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Unreal Tournament – Pora dnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Tryby gry _____________________________________________________________ 3 Bronie _______________________________________________________________ 3 Mapy: Assault _________________________________________________________ 6 FRIGATE ____________________________________________________________ 6 HIGHT SPEED ________________________________________________________ 7 MAZON _____________________________________________________________ 8 OCEAN FLOOR _______________________________________________________ 9 Mapy: Capture the Flag _________________________________________________ 10 NIVEN ____________________________________________________________ 10 FACING WORLD _____________________________________________________ 10 ENTERNAL CAVE_____________________________________________________ 11 CORNET ___________________________________________________________ 11 THE GAUNTLET ______________________________________________________ 12 DEARY ____________________________________________________________ 12 LAST COMMAND _____________________________________________________ 13 THE LAVA GIANT ____________________________________________________ 13 NOVEMBER SUB PEN _________________________________________________ 14 Mapy: Deathmatch _____________________________________________________ 14 OBLIVION _________________________________________________________ 14 STALWART _________________________________________________________ 15 FRACTAL___________________________________________________________ 15 TURBINE __________________________________________________________ 16 CODEX ____________________________________________________________ 16 PRESSURE _________________________________________________________ 17 GRINDER __________________________________________________________ 17 GALLEON __________________________________________________________ 18 TEMPEST __________________________________________________________ 18 BARRICADE ________________________________________________________ 19 LIANDRI___________________________________________________________ 19 CONVEYOR _________________________________________________________ 20 PEAK _____________________________________________________________ 20 Mapy: Domination _____________________________________________________ 21 CONDEMNED _______________________________________________________ 21 GHARDHEN_________________________________________________________ 21 CRYPTIC ___________________________________________________________ 22 CINDER ___________________________________________________________ 22 GEARBOLT _________________________________________________________ 23 LEADWORKS________________________________________________________ 23 OLDEN ____________________________________________________________ 24 SESMAR ___________________________________________________________ 24 METAL DREAM ______________________________________________________ 25 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Unreal Tournament – Poradnik GRY-OnLine Tryby gry DEATHMATCH – Sprawa jasna - każdy zabija każdego do czasu kiedy jeden z graczy nie uzyska określonej ilości fragów. Oczywiście aby nie było zbyt łatwo za każde „samobójstwo” ilość twoich fragów spada o jedno oczko. DOMINATION – Jest to tryb drużynowy polegający na zajmowaniu określonych punktów kontrolnych, na każdej z plansz są trzy określone miejsca, które należy jak najdłużej utrzymać w swoim posiadaniu. CAPTURE THE FLAG – Kolejny tryb drużynowy sprowadzający się do wykradnięcia flagi przeciwnikowi i przetransportowania jej do własnej bazy. Jednocześnie nie można dopuścić do utraty własnej flagi. Wszystko wydawałoby się dziecinnie proste, jest tylko ten jeden problem, flagi są ukryte w prawdziwych fortecach, które może zdobyć tylko doświadczony gracz. ASSAULT – Tym razem ze swoimi kompanami zabawisz się w jednostkę specjalną. Masz określony czas na wykonanie zadań np. dojście do jakiegoś punktu, zniszczenie pewnego obiektu. Aby całość nie była zbyt łatwa wszystkie cele twojej wyprawy są ukryte w trudno dostępnych miejscach. Ale nie znaczy to, iż zadania są niewykonalne. Kiedy uda ci się wykonać zlecone zadanie w określonym czasie, przechodzisz na drugą stronę barykady. To znaczy, iż teraz to ty nie możesz dopuścić do wykonania twojego wcześniejszego zadania przez boty przeciwnika. TEAM DEATHMACH – Identyczny tryb jak Deathmatch tylko tym razem grasz drużyną. LAST MAN STANDING – Jak sama nazwa wskazuje gramy tu do ostatniego „żywego”. Każdy z graczy ma określoną ilość „żyć” i gra się do momentu gdy na mapie zostanie jeden gracz. Jest to trudny, ale zarazem bardzo interesujący tryb rozgrywki. TOURNAMENT – Tym razem przechodzisz kolejne mapy walcząc z coraz to lepszymi przeciwnikami – botami. Tutaj wygrywają tylko najlepsi, którzy nie mają skrupułów aby fragować wszystko co się rusza. Bronie Uwaga: w nawiasach podano klawisz pod którym znajduje się dany rodzaj borni. [1] IMPACT HAMMER – Jak sama nazwa wskazuje jest to młot pneumatyczny. Tą broń dostajesz od razu i masz ją przez cały czas trwania gry. Nie posiada ona amunicji, co przemawia za jej częstym używaniem. Jednak, aby z niej korzystać potrzebny jest bezpośredni kontakt z wrogiem, co może być dość kłopotliwe jeśli przeciwnik posiada np. ROCKET LAUNCHER. Ale ile jest przyjemności ze strącenia głowy z karku przeciwnika, który stał sobie odwrócony od ciebie tyłem... [2] ENFORCER – Jest to mały pistolecik, który używa tej samej amunicji, co MINI GUN. Jest to broń podstawowa, która obok Impact Hammer znajduje się w naszym ekwipunku, od początku gry. Nie jest to może siejąca postrach wśród przeciwników pukawka, ale można się nią miło pobawić. Posiada ona tak jak większość broni dwa tryby strzału. Pierwszy – po prostu sobie strzela. Drugi – ilość pocisków wystrzeliwanych w jednostce czasu jest większa w porównaniu z pierwszy trybem, jednak kosztem celności. Plusem tej broni jest fakt, iż możemy mieć w rękach aż dwie maszyny tego typu. www.gry-online.pl Strona: 3 Unreal Tournament – Poradnik GRY-OnLine [3] BIORIFE – Tutaj wyobraźnia twórców pracowała „na maxa”!! Ta broń wyrzuca „kupki” jakiegoś radioaktywnego świństwa. Jeśli nie możesz sobie wyobrazić jak to cacko wygląda to pomyśl jak twoja babcia wyglądałaby podczas rzucania w ciebie zielonym, radioaktywnym kisielem!! Teraz tylko babcię zminiaturyzuj do wielkości pistoletu i już masz BIORIFE. Ale tak na poważnie to jest to naprawdę silna broń. Kiedy trafisz taką „kupką” w przeciwnika to on albo ginie albo traci wiele swej energii. Jednak, kiedy ta sztuka się nie uda to nie martw się, wystarczy, że nadepnie na „zielony kisiel” a skutek jest prawie taki sam jak podczas trafienia. Jest jeszcze jedna możliwość. Po pewnym czasie „gluty” zamieniają się w gaz i zabijają przeciwnika. Dodatkowym atutem są dwa tryby strzałów. 1 - Pojedyncze „gluty” 2 - wystrzeliwana jest większa ich ilość w postaci jednej dużej zielonej kuli, która rozpryskuje się po zetknięciu z podłożem na wszystkie strony. [4] SHOCK RIFLE – Broń która miota niebieskimi kulami energetycznymi. Trzeba uważać aby przypadkiem nie zrobić sobie krzywdy. Drugi tryb to wiązka energii. Można też zrobić bardzo duży wybuch wypuszczając niebieską kulę i szybko strzelając w nią wiązką energii (nie można ruszać myszką) Można powiedzieć ze jest zubożoną wersją Reedemera. tryb ten [5] PULSE GUN – Jest to bardzo ciekawa broń strzelająca wiązkami plazmy. W niektórych lokacjach jest naprawdę niezastąpiona. W przypadku Primary attack przypomina mini guna strzelającego kulami plazmy. Jeśli natomiast chodzi o drugi typ to jest on taki sam jak w przypadku SHOCK RIFLE 1 z tym tylko, iż atak jest ciągły a nie jak wyżej podzielony na serie. [6] MINI GUN – Na pewno wiesz jak wygląda MINI GUN – (duży, szybko strzela i lufa mu się obraca :-). Jedyną „odmiennością” tej broni w UT jest to, iż mamy dwa tryby strzału. Pierwszy – strzela z dużą celnością. Drugi – szybkość z jaką pociski są „wypluwane” znacznie się zwiększa ale niestety tak jak w przypadku Enforcer’a kosztem celności. [7] RIPPER – Tutaj to już jest mistrzostwo świata. Na pewno wiesz jak wygląda ringo. To właśnie jest takie ringo tyle tylko, że metalowe i posiada zaostrzone krawędzie. Wystrzelone z tej broni dyski odbijają się od ścian do momentu aż nie stracą swojego impetu. Ta broń jest bardzo dobra w korytarzach pod warunkiem, iż nie odbije się od ściany i nie trafi w ciebie. Godny uwagi jest fakt, iż kiedy trafisz dyskiem w szyję albo w głowę bota, delikwent od ręki ginie śmiercią tragiczną a komentator podsumowuje sprawę „head shot”. Oczywiście i tutaj mamy 2 tryby strzałów. Pierwszy – to, co u góry. Drugi – prawie to samo, ale krążki nie odbijają się tylko po zetknięciu z jakąkolwiek powierzchnią wybuchają!! Strona: 4 www.gry-online.pl Unreal Tournament – Poradnik GRY-OnLine [8] FLAK CANNON – Broń podobna do shotguna ale pracująca w inny sposób. W tym przypadku śruty są wyrzucane przez tłok i odbijają się od ścian do momentu, aż nie stracą impetu i nie opadną na ziemię. Tak wygląda pierwszy tryb strzału. Drugi totalnie się różni. Tym razem jest to wyrzutnia granatów, które po zetknięciu się z ziemią wybuchają. Czyli podsumowując z dołączanym granatnikiem. shotgun jest to taki, [9] ROCKET LAUNCHER – Jest to dość kontrowersyjna broń. Mianowicie wielu graczy uważa, iż jest to za silna broń, tym bardziej, iż kiedy załadujemy ja do końca „wypluwa” aż sześć pocisków. Jest to zwykła bazooka „zmodernizowana” w taki sposób, iż można ją dodatkowo ładować – trzymając przycisk myszki. Będzie ona się ładować dopóki nie zwolnimy przycisku lub nie zostanie ona zapchana 6 pociskami. W przypadku pierszego trybu są to zwykłe pociski - rakiety. W drugim trybie strzału wyrzucane są granaty, nie wybuchają one po zetknięciu z jakąś powierzchnią jak w FLAK CANNON tylko odbijają się od wszystkiego i po kilku sekundach wybuchają. Oczywiście również i je można ładować do max. 6 sztuk. [0] SNIPER RIFLE – Jest to najzwyklejsza snajperka. Jeśli trafisz przeciwnika w głowę to czeka go natychmiastowa śmierć. Jeśli jednak nie będziesz miał tego szczęścia i nie trafisz gościa w główkę, zawsze można strzelić w inną część ciała, ale w tym przypadku musisz to zrobić dwukrotnie, a wtedy na liczniku fragów pojawi się kolejna cyferka. W tej broni nie wyróżniamy jako takich dwóch trybów strzału. Pod Primary attack kryje się zwykły strzał a pod Secondary attack najzwyklejsza snajperska lunetka, która przybliża z mocą max. 8.4 razy. [-] REDEEMER – Powiedzmy, iż jest to pewien typ rakietnicy, ale za to, jakiej!! Nie miota ona zwykłymi rakietami tylko jedną rakietą o niesamowitej sile. Można powiedzieć, że jest to taka mała bomba atomowa. A na dodatek można nią kierować!! Primary attack – leci po linii prostej do celu, normalka. Secondary attack – i tu się zabawa zaczyna możesz kierować lotem rakiety - czujesz się jak pilot kamikaze, rozbijasz się z wielką mocą na celu!! Coś niesamowitego... (na szczęście ty nie giniesz – chyba że rakieta rozbije się blisko ciebie!!) [=] CHAINSAW – Teraz to już totalnie jestem wzruszony, bo jeszcze nigdy nie miałem przyjemności fragowania piłą mechaniczną!! Tak dobrze widzicie!! Napiszę krótko, ta broń jest po prostu zabójcza, a jeśli wziąć pod uwagę iż mamy dwa typy „cięcia”. Pierwszy, normalny biegasz z tnącą piłą. W drugim sprawa ma się nieco inaczej. Piła też jest w rozruchu jednak siekamy nią jak mieczem, jeden ruch i przeciwnik jest skrócony o głowę :o) Jedynym mankamentem piły jest to, iż działa ona jedynie w zwarciu. [1] TRANSLOCATOR – Co prawda nie jest to broń, ale używa się go tak jak broni. A podczas grania !!niekiedy!! kryje się pod numerem 1. Tak jak mówi sama nazwa jest to teleport. Wyrzuca się go z urządzenia „matki” w miejsce gdzie chcemy się przenieść – jednak nie jest to taki łatwe!! Trzeba odpowiednio wybrać elipsę lotu, aby urządzenie dotarło do celu, wtedy już tylko klik i jesteśmy na miejscu. I tu jedna uwaga, kiedy nadajnik znajdzie się tam gdzie powinien, NIE należy zmieniać uzbrojenia. Gdyż z chwilą „schowania” TRANSLOCATOR`A wraca on do urządzenia matki!! www.gry-online.pl Strona: 5 Unreal Tournament – Poradnik GRY-OnLine Mapy: Assault F R I G A T E Drużyna Przeciwna: Black Legion – Malakai, Freylis, Kragoth, Cryss Limit czasowy: 6:00 min Ilość celów: 2 Broń: Rocket Launcher, Shock Rifle, Ripper, Mini Gun, Sniper Rifle, Flak Cannon, Bio Rifle Typ: Assault F R I G A T E – C E L 1 Atak – Drzwi do Control Room otwierane są przez hydrauliczny kompresor. Musisz go zniszczyć aby iść dalej. Znajduje się on na lewym końcu korytarza do którego wchodzisz przez główny właz. Jednak nie jest to bezpieczna droga do celu, gdyż nad wejściem do łodzi znajduje się działko. Lepszym rozwiązaniem jest wejście przez śluzę na dnie statku. Kiedy już będziesz na pokładzie idź cały czas przed siebie, kiedy wyjdziesz po schodach znajdziesz się w korytarzu na końcu którego znajduje się obiekt 1, należy go zniszczyć. Najlepiej sprawdza się tu Rocket Launcher. Obrona – Jest wiele ciekawych taktyk defensywnych. Jedną z najskuteczniejszych jest fragowanie przeciwnika w pomieszczeniach gdzie się odradza i zbiera broń. Nie polecałbym obrony w wąskim korytarzu, gdyż przeciwnik posiadający Rocket Launchera ma większą siłę rażenia. Drugim ciekawym sposobem jest stanąć na górnym pokładzie z załadowanym Flak Cannon`em i ostrzeliwać z granatów pomost po którym wróg dostaje się do środka. Komputer rzadko kiedy próbuje ataku przez dolną śluzę. F R I G A T E – C E L 2 Atak – Aby opuścić zatokę należy nacisnąć czerwony guzik, który uruchamia działo niszczące bramę oddzielającą zatoczkę od reszty świata. Teraz wystarczy atakować wspólnie z botami. Tutaj nie trzeba już stosować żadnych wyszukanych sposobów, wystarczy grać. Obrona – Jeśli przeciwnikowi uda się zniszczyć pompę to będzie ciężko obronić Control Room, jednakże jest to możliwe. Tak jak wcześniej należy czatować na wroga w jego bazie gdzie uzbrojony tylko w Enforcery ma nikłe szanse. Oczywiście można jeszcze ostrzeliwać wyjście z ich kryjówki z Rocket Launchera ale to już nie to samo. A tak a propos to na obronę mamy tyle samo czasu co na atak. Strona: 6 www.gry-online.pl Unreal Tournament – Poradnik GRY-OnLine H I G H T S P E E D Drużyna Przeciwna: Blood Reavers – Luthor, Mariana, Boris, Kyla Limit czasowy: 7:00 min Ilość celów: 2 Broń: Rocket Launcher, Pulse Gun, Shock Rifle, Flak Cannon, Mini Gun, Ripper Typ: Assault H I G H T S P E E D – C E L 1 Atak – Celem nr 1 jest przełącznik otwierający drzwi do kabiny konduktorskiej, znajduje się on w lokomotywie na drugim poziomie. Najprostsza droga wiedzie po dachach wszystkich wagonów. Aby się tam dostać, „zakładamy” buty antygrawitacyjne dzięki którym wyskakujemy na dach. Przeskakując pomiędzy wagonach zabieramy osłonę i biegniemy w stronę ostatniego działka gdzie znajduje się właz. Wejście jest mało widoczne ale zauważalne, jest ono zamknięte ale gdy tylko na nim staniemy zaraz się otworzy. Obrona – Najlepiej zacząć ją już od miejsca gdzie przeciwnik się odradza – czyli na ostatniej platformie pociągu nad którą leci helikopter. Można też spróbować w korytarzach lub ładowniach. Nie należy natomiast dopuścić aby wróg zdobył pierwszy cel, gdyż później już łatwo będzie mu opanować kokpit maszynisty. H I G H T S P E E D – C E L 2 Atak – Po zaliczeniu pierwszego zadania, spróbujmy ataku z zaskoczenia. Kiedy szybko zeskoczysz na dolny poziom wejście do kokpitu stanie przed tobą otworem. Nie próbuj zabijać wszystkich obrońców tylko jak kamikaze zaatakuj kabinę maszynisty. Obrona – Jeżeli wróg zaliczył już pierwszy cel to z góry mówię iż obrona nie będzie łatwa. Lecz jeśli wszystkie swoje siły skupisz w korytarzach otaczających kokpit masz szansę wyjść z tej potyczki obronną ręką. Najlepiej używać do obrony Rocket Launchera lub Shock Rifle. W tych wąskich przesmykach radzą one sobie całkiem nieźle tym bardziej iż jesteśmy wspierani przez wieżyczki zamontowane nad nami. R O O K Drużyna Przeciwna: Thunder Crash – Malcon, Aryss, Azure, Othello Limit czasowy: 4:00 min Ilość celów: 4 Broń: Ripper, Bio Rifle, Pulse Gun, Mini Gun, Shock Rifle, Rocket Launcher, Flak Cannon, Sniper Rifle Typ: Assault R O O K – C E L 1 Atak – Nasz pierwszy cel znajduje się na dziedzińcu. Jest to dość trudny punkt do zdobycia, gdyż jest on dobrze broniony przez oddziały wroga uzbrojone zwykle w biorifle. Aby pomóc naszym nacierającym jednostką udajmy się za pośrednictwem jednego z teleportów do komnaty gdzie znajduje się Sniper Rifle. Z tego właśnie pomieszczenia ostrzelajmy pozycje wroga aby nasze boty miały ułatwione zadanie. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Unreal Tournament - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: