Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00202 004651 12935396 na godz. na dobę w sumie
Victor Gimnazjalista nr 1/459 11.01.2018 - 24.01.2018 - ebook/pdf
Victor Gimnazjalista nr 1/459 11.01.2018 - 24.01.2018 - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 52
Wydawca: Aga Press Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> dla dzieci i młodzieży
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

DWUTYGODNIK „Victor Gimnazjalista” to pismo edukacyjno-rozrywkowo-publicystyczne skierowane do młodzieży w wieku 13–16 lat.

- Część edukacyjna – przydatna na co dzień w szkole i w domu, uzupełnia i utrwala wiedzę z zakresu przedmiotów humanistycznych, matematyczno-przyrodniczych, języków obcych. Dodatkowo w każdym numerze przykładowe arkusze egzaminacyjne.

- Treści publicystyczne – związane z tematyką młodzieżową, poruszają aktualne problemy życiowe i szkolne nastolatków.

- Kierunek zawód – pomaga myśleć o wyborze kolejnych etapów kształcenia.

- Orientuj się – poszerza horyzonty, pozwala orientować się we współczesnej kulturze i sztuce.

- Pismo daje też możliwość zaprezentowania własnej twórczości i osiągnięć młodzieży uzdolnionej artystycznie, literacko, sportowo…, pokazania swojego regionu, miejscowości.

Wśród współpracowników cenieni twórcy literatury młodzieżowej, znani specjaliści z zakresu psychologii i pedagogiki szkolnej oraz doświadczeni nauczyciele.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

WSTĘP 13–16 LAT NIEZGRANA KLASA Zrób coś z tym! E g z a m i n g i m n a z j a l n y n a 10 0 01/459 11.01.2018 – 24.01.2018 cena 6,55 zł (w tym 5 VAT) www.VICTOR.com.pl dwutygodnikVICTOR f RZECZY, których nie warto ROBIĆ Tytułowi patronuje: G R U P A ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== PUNKTY DO Za co, po co, ile? LICEUM 10 robić Sienkiewicza muzyczne i filmowe zabłysnąć Co w numerze? 4: TAKA SYTUACJA: Jaka jest Twoja klasa? 7: MAM PROBLEM, KTÓRY MOGĘ ROZWIĄZAĆ: Jak powstrzymać się od płaczu? 8: POCZUJ MOC: 10 czynności, których nie warto 10: ORIENTUJ SIĘ: Po co nam SEN? 12: SZKOLNY INFORMATOR: Punkty do liceum – jak je zdobyć? 14: QOOLTURKA: Nowości 16: JAKI JESTEŚ: Co bazgroły mówią o Tobie? 18: PORA COŚ ZMALOWAĆ: Strefa żartów i odstresowujących malowanek 20: TESTUJ SIĘ: Kim jesteś, gdy KOCHASZ? 22: BANKOWO: Bezpieczne i tanie zakupy online 24: O CO CHODZI W WIERSZU: „Sonet XXIX” 26: PRZEPIS NA WYPRACOWANIE: Charakterystyka bohatera 30: LEKTURA BEZ TAJEMNIC: „Quo vadis” 34: GRAMATYKA – MOJA MOCNA STRONA: Czym 36: KIERUNEK ZAWÓD: Ornitolog 38: JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ: Czas się ogarnąć, czyli jak przygotować się do nowego półrocza 41: EGZAMIN NA KONIEC GIMNAZJUM I 8 KLASY / Test z języka polskiego (pytania, odpowiedzi, komentarze) 49: CO NA TO TWÓJ RZECZNIK: Na Wasze listy odpowiada Rzecznik Praw Dziecka – pan Marek Michalak są części zdania? Adama Asnyka orzechy! 50: NA TABLICY: Zimno, smutno, szaro? Sięgnij po 51: SPECJALNA OFERTA PRENUMERATY Tu czekamy na Ciebie! /dwutygodnikVICTOR f www.VICTOR.com.pl ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== Po co Ci „Victor”? i : ż e C o m o P i ę s ć ą n r a g o zrozumieć swoje emocje bez stresu przygotować się do egzaminu na koniec gimnazjum i 8 klasy i c a m i m i e ć d o b r e r o d z z k u m p l a m i r e l a c j e i d o s t a ć s i ę d o w y b r a n e g o L O Redaktor naczelna: Magdalena Bogdańska-Maciak redakcja@victor.com.pl Zespół i współpracownicy: Olka Klaus, Artur Maciak, Ewa Mackiewicz, Dorota Nosowska, Ewa Nowak, Anna Pilewicz, Ola Siewko, Agnieszka Wyganowska, Adam Zmitrowicz Studio DTP: Remigiusz Cichocki (kierownik) Dorota Domagała (okładka i grafika) Krystyna Oborska-Masłowska (skład i grafika) Adres redakcji: ul. Kamionkowska 45, 03-812 Warszawa Biuro Reklamy: reklama@cogito.com.pl Magdalena Głogowska (dyrektor) 510 273 659 Dział sprzedaży: Małgorzata Nadziejko-Stefanowicz (dyrektor) malgorzata.nadziejko@cogito.com.pl tel./faks 22 610 11 64 Anna Śledzińska (kolportaż) kolportaz.cog@gmail.com tel./faks 22 610 11 64 Katarzyna Jabłońska (prenumerata) prenumerata@cogito.com.pl tel. 22 610 11 71 Ewa Kowalewska (promocja) ewa.kowalewska@cogito.com.pl Sklep internetowy www.edukram.pl: edukram@edukram.pl Wydawca: GRUPA COGITO Sp. z o.o. Druk: Elanders Polska Sp. z o.o. PŁOŃSK Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych, zastrzega sobie prawo do skrótów, adiustacji, redagowania nadsyłanych tekstów. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych reklam i ogłoszeń. Wydawca dwutygodnika „Victor” ostrzega, że sprzedaż aktualnych i archiwalnych numerów naszego pisma po cenie niższej lub wyższej niż wydrukowana na okładce jest działaniem bezprawnym, przynoszącym szkodę wydawcy. W związku z tym osoby dokonujące nielegalnej sprzedaży „Victora” będą pociągnięte do odpowiedzialności karnej i cywilnej. S T Y C Z E Ń 2 0 1 8 11 czwartek Honoraty, Matyldy 18 czwartek Małgorzaty, Piotra NAJLEPSZA PORA JEST TERAZ. Nie bój się popełniać błędu. Tylko ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi. Arkadiusza, Benedykta M y ś l 12 piątek p o z y t y w n i e . Pozytywne myśli mają moc, która sprawia, że problemy znikają. 13 sobota Bogumiła, Weroniki Nie zrażaj się, jeśli coś Ci nie wychodzi. Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko te, z których za szybko rezygnujemy. MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KOSZULI 14 niedziela Feliksa, Niny Nigdy nie jest za późno, by zacząć. DZIEŃ OSÓB NIEŚMIAŁYCH FINAŁ WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY 15 poniedziałek Pawła, Izydora DZIEŃ WIKIPEDII 16 wtorek Marcela, Waldemara PAMIĘTAJ, ŻE PORAŻKA TO SINIAK, NIE TATUAŻ. Ta strona powstała 17 lat temu Ludzie wierzą w duchy i horoskopy, a Ty nie możesz uwierzyć w siebie? DZIEŃ PIKANTNYCH POTRAW 17 środa Antoniego, Jana DZIEŃ WSZYSTKICH FAJNYCH Ż y c i e j e s t j a k lu s t ro - s amo s i ę do C i e b i e n i e u śm i e c hn i e . ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== DZIEŃ KUBUSIA PUCHATKA 19 piątek Henryka, Mariusza Bądź dobrej myśli. Po co być złej? DZIEŃ POPCORNU 20 sobota Fabiana, Sebastiana DZIEŃ BIGOSU NIE MA ZŁEJ POGODY. JEST TYLKO NIEODPOWIEDNIE UBRANIE. 21 niedziela Agnieszki, Jarosława DZIEŃ BABCI ŚWIATOWY DZIEŃ ŚNIEGU Zasypiaj z marzeniami. Budź się z planami. 22 poniedziałek Wincentego, Anastazji DZIEŃ DZIADKA 23 wtorek Ildefonsa, Rajmunda N a j w i ę c e j c z a s u m a c z ł o w i e k , k t ó r y n i c z e g o n i e o d k ł a d a n a p ó ź n i e j . To, co myślą o Tobie inni, to nie jest Twoje zmartwienie. DZIEŃ BEZ OPAKOWAŃ FOLIOWYCH 24 środa PIĘKNO JEST Franciszka, Mileny W TOBIE! Jutro ukazuje się nowy „Victor”. Nie przegap go! TWÓJ KALENDARZ JAKA JEST Twoja klasa? Do kogo tęsknisz, a kto działa Ci na nerwy? Skąd się biorą podziały na grupki „lepszych” i „gorszych” i co można z tym zrobić? Przeczytaj, pomyśl i działaj! Moja klasa była cudowna… Hania rozpoczęła siódmą klasę w innej szkole niż większość jej starej klasy. Nie przepadała za większością ludzi w niej, ale po pół roku w nowej szkole zaczęła tęsknić. – Moja klasa była jednak cudowna… Dopiero teraz się o tym prze- konałam i jestem załamana. Strasznie tęsknię za nimi wszystkimi i żałuję, że dopiero w szóstej klasie tak naprawdę się poznaliśmy... Cóż, Hani to można chyba jedynie… pozazdrościć. I oczywiście pocieszyć, że w siódmej i ósmej klasie ludziska okażą się równie sympatyczni, a po kolejnym semestrze poznawania się o niejednej osobie powie, że „nie wyobraża sobie, jak mogła wcześniej jej nie znać”. Ale w tym momencie chodzi głównie o coś innego. Na ogół doceniamy ludzi wtedy, kiedy się z nimi rozstajemy. Dlatego takie wzruszające są pożegnania na obozie, dlatego potrafimy się po- płakać, gdy na ostatniej, absolutnie ostatniej lekcji z nauczycielką, gadamy o wszystkim i o niczym. A to, że wcześniej obozowe typy denerwowały, a nauczycielka ciągle się czepiała, jest już nieważne. Pamiętamy to, co fajne. I bardzo dobrze. I prawdopodobnie Hania będzie z rozrzewnieniem wspominać także swoją nową klasę. 4 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== DANE_wrazliwe_reklama_Victor_190x95.indd 2 TAKA SYTUACJAJak poradzić sobie w świecie nastolatków. Co to znaczy: niezgrana klasa? Zapytaliśmy o to Twoich rówieśników z różnych szkół. Oto dwie powtarzające się wypowiedzi: – Chodzi o podział na grupki. Dziewczyny tylko ze sobą trzymają, ciągle spiskują, nawzajem się obga- dują, do chłopaków o wszystko mają pretensje, jakby nie wiadomo kim były. Ale faceci też nie lepsi, z ręką na sercu mówię. Nikt się nikim tak szczerze nie inte- resuje. – U nas żaden pomysł nie przejdzie, zawsze znajdą się tacy, co to wyśmieją. A jakie jest Twoje nastawienie do klasy? Pomińmy teraz niechęć do porannego wstawania, kartkówek, prac domowych. Trudno uwielbiać sze- reg obowiązków szkolnych, z nimi po prostu trze- ba się pogodzić. Skupmy się na Twoim nastawieniu do klasy. Za iloma osobami tak naprawdę stęskni- łeś się podczas przerwy świątecznej? A ilu najchęt- niej w ogóle nie oglądałbyś na oczy? Czy uważasz, że znasz osoby z Twojej klasy, czy też nie zoriento- wałbyś się nawet, gdyby jedna z nich miała poważne problemy życiowe? Spróbuj odpowiedzieć na kilka bardzo prostych pytań. (i jesteś tego stuprocentowo pewny)? ■ Ile osób z Twojej klasy jest jedynakami ■ Ile osób jest leworęcznych? ■ Ile osób ma psa? ■ Ile osób ma kota? ■ O ilu osobach potrafisz powiedzieć kilka charakteryzujących zdań (jakiej muzyki słuchają, jaki kolor ubrań naj- częściej wybierają, na jakie zajęcia dodatkowe chodzą, gdzie byli na wa- kacjach)? Już pewnie teraz mniej więcej orientujesz się, jak to jest z tą Twoją wiedzą na temat innych osób z klasy. Bo skoro pierwsze pytania sprawiły Ci sporo proble- mów, a w ostatnim ograniczyłeś się do czterech, pię- ciu osób, to… sam widzisz, że nie jesteś integrującym członkiem tej społeczności. Bo żeby klasa była zgra- na, to trzeba okazywać sobie nawzajem zaintereso- wanie. Myśleć w imieniu społeczności, a nie tylko: „ja, mnie, mój, moje”. Trudne? Trudne, ale do zrobienia. Skąd się biorą klasowe grupki? Klasa wyraźnie podzielona nie jest fajna. Dla nikogo. Ani dla nauczycieli, którzy mają problem z przeprowadze- niem różnych ćwiczeń wymagających współdziałania bądź zmobilizowaniem uczniów do aktywności. Ani dla uczniów, którzy nieustannie myślą tylko o tym, z kim można się zadawać, a z kim jest to zbyt ryzykowne. Dla osoby patrzącej z boku zrozumienie, kto z kim w klasie trzyma i dlaczego, jest często prawie niemożliwe. Bo dziewczyny wyglądają podobnie, a jednak część z nich uważa, że są bardziej OK niż reszta. Na pierwszy rzut oka nie widać dużych różnic w zamożności poszczegól- nych osób, które zazwyczaj wyznaczają silne podziały. U chłopaków jest podobnie – trzeba ich poznać, aby dowiedzieć się, jakie niuanse w charakterze, sposo- bie zachowania, poglądach określają granicę między „nami” a „nimi”. REKLAMA ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== DANE_wrazliwe_reklama_Victor_190x95.indd 2 5 04.12.2017 11:33:33
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Victor Gimnazjalista nr 1/459 11.01.2018 - 24.01.2018
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: