Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00086 007128 15344895 na godz. na dobę w sumie
Victor nr 08/466 19.04-01.05.2018 - ebook/pdf
Victor nr 08/466 19.04-01.05.2018 - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 52
Wydawca: Aga Press Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> dla dzieci i młodzieży
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

DWUTYGODNIK „Victor Gimnazjalista” to pismo edukacyjno-rozrywkowo-publicystyczne skierowane do młodzieży w wieku 13–16 lat.

- Część edukacyjna – przydatna na co dzień w szkole i w domu, uzupełnia i utrwala wiedzę z zakresu przedmiotów humanistycznych, matematyczno-przyrodniczych, języków obcych. Dodatkowo w każdym numerze przykładowe arkusze egzaminacyjne.

- Treści publicystyczne – związane z tematyką młodzieżową, poruszają aktualne problemy życiowe i szkolne nastolatków.

- Kierunek zawód – pomaga myśleć o wyborze kolejnych etapów kształcenia.

- Orientuj się – poszerza horyzonty, pozwala orientować się we współczesnej kulturze i sztuce.

- Pismo daje też możliwość zaprezentowania własnej twórczości i osiągnięć młodzieży uzdolnionej artystycznie, literacko, sportowo…, pokazania swojego regionu, miejscowości.

Wśród współpracowników cenieni twórcy literatury młodzieżowej, znani specjaliści z zakresu psychologii i pedagogiki szkolnej oraz doświadczeni nauczyciele.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

www.VICTOR.com.pl dwutygodnikVICTOR f 08/466 19.04-01.05.2018 cena 6,55 zł (w tym 5 VAT) Tytułowi patronuje: WSTĘP: 13–16 LAT CZY toWADA ? WAKACYJNY OBÓZ Jak i co wybrać? GOŚCIE NUMERU: • pisarka ZUZANNA ORLIŃSKA • ilustrator MIKOŁAJ KAMLER G R U P A ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== l y z r a p m e z g e 0 0 0 5 1 : ł d a k a n , e n z c y t s i l j a c e p s o m s P i POWALCZ O OCENY NA KONIEC ROKU! Przepis Sprawdzian ze zdań podrzędnie złożonych na wypracowanie „Odyseja”Homera bez tajemnic S. 30 S. 38 S. 26 obóz? Co w numerze? S. 4 TAKA SYTUACJA: Nieśmiałość – czy to wada? S. 8 POCZUJ MOC: Jak zapamiętać ważne informacje lub pisownię wyrazów? S. 11 NA TABLICY: W jaki sposób wyrazić emocje na papierze? S. 12 SZKOLNY INFORMATOR: Jak wybrać dobry S. 14 WAKACYJNA PRZYGODA: Czym są wioski językowe? S. 16 KULTURKA: Nowości muzyczne i książkowe S. 18 PORA COŚ ZMALOWAĆ: Strefa sucharów (UWAGA! NIE POPIJAĆ!) i bazgrołów S. 20 TESTUJ SIĘ Czy wzbudzasz zaufanie? Dowiedz się czegoś więcej o sobie! S. 22 BANKOWO: Czy kredyt kosztuje? Na co trzeba uważać, pożyczając pieniądze? S. 24 KIERUNEK FAJNY ZAWÓD: Komu potrzebny jest CHARAKTERYZATOR? S. 26 LEKTURA BEZ TAJEMNIC: Dlaczego „ODYSEJA” HOMERA to antyczny epos? S. 30 PRZEPIS NA WYPRACOWANIE Jak napisać dobre wypracowanie i dlaczego warto robić plan pracy? S. 33 MAM PROBLEM, KTÓRY MOGĘ ROZWIĄZAĆ: Czy warto uczyć się dla ocen? S. 34 ORTOGRAFIA – MOJA MOCNA STRONA: Absolutny ortograficzny must have. S. 38 PEWNIAKI NA SPRAWDZIANIE: Zdania podrzędnie złożone S. 40 PEWNIAKI NA SPRAWDZIANIE: Wielkie odkrycia geograficzne S. 42 PEWNIAKI NA SPRAWDZIANIE: Neologizmy i archaizmy S. 44 GOŚĆ „VICTORA”: Pisarka Zuzanna Orlińska i ilustrator Mikołaj Kamler o tym, jak rozwijać swoją pasję S. 48 TWOJA ŚCIANKA: A na niej Twój świat – Twoja twórczość S. 50 CO NA TO TWÓJ RZECZNIK? Na Wasze listy odpowiada Rzecznik Praw Dziecka – pan Marek Michalak S. 51 SPECJALNA OFERTA PRENUMERATY ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== Poznaj osoby, które piszą dla Ciebie! Magda Maciak – redaktor naczelna „Victora”, zna sposoby, jak poradzić sobie w szkole, z rodzicami i rówieśnikami, wspiera młodzież w rozwijaniu pasji Artur Maciak – dziennikarz, autor leksyko- nów dla dzieci i młodzieży, prowadzą- cy kursy dziennikarskie dla uczniów Dorota Nosowska – dziennikar- ka, autorka książek eduka- cyjnych dla dzieci i młodzieży, polonistka, bibliotekarka, podróżniczka Ewa Nowak – autorka powieści dla młodzieży, pedagog, uwielbia rozmawiać z ludźmi Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka – odpowiada na Wasze listy, czuwa nad tym, byście mogli się w pełni rozwijać, by szano- wano Waszą godność; czuwa nad przestrzeganiem praw dziecka i ucznia Redaktor naczelna: Magdalena Bogdańska-Maciak magdalena.maciak@cogito.com.pl Zespół i współpracownicy: Olka Klaus, Artur Maciak, Ewa Mackiewicz, Dorota Nosowska, Ewa Nowak, Lilka Poncyliusz- -Guranowska, Ola Siewko, Iwona Witt-Czuprzyńska Agnieszka Wyganowska, Adam Zmitrowicz Studio DTP: Remigiusz Cichocki (kierownik) Dorota Domagała Krystyna Oborska-Masłowska Anna Śledzińska (kolportaż) kolportaz.cog@gmail.com tel./faks (22) 610 11 64 Katarzyna Jabłońska (prenumerata) prenumerata@cogito.com.pl tel. (22) 610 11 71 Ewa Kowalewska (promocja) ewa.kowalewska@cogito.com.pl Sklep internetowy www.edukram.pl: edukram@edukram.pl Wydawca: GRUPA COGITO Sp. z o.o. Adres redakcji: e-mail: redakcja@victor.com.pl 03-812 Warszawa, ul. Kamionkowska 45 Biuro Reklamy: reklama@cogito.com.pl Magdalena Głogowska (dyrektor) tel. 510 273 659 Dział sprzedaży: Małgorzata Nadziejko-Stefanowicz (dyrektor) malgorzata.nadziejko@cogito.com.pl Druk: Elanders Polska Sp. z o.o. PŁOŃSK Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych, zastrzega sobie prawo do skrótów, adiustacji, redagowania nadsyłanych tekstów. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych reklam i ogłoszeń. Wydawca dwutygodnika „Victor” ostrzega, że sprzedaż aktualnych i archiwalnych numerów naszego pisma po cenie niższej lub wyższej niż wydrukowana na okładce jest działaniem bezprawnym, przynoszącym szkodę wydawcy. W związku z tym osoby dokonujące nielegalnej sprzedaży „Victora” będą pociągnięte do odpowiedzialności karnej i cywilnej. Zdjęcia: Ingram Image, Pixabay.com Wspiera nas Ciotka Książkula – Małgorzata J. Berwid audycja: sobota, 8.00 i c e m e N i . M . t o f Z R E M O Z O C U MIE E J Ć S W O J E OGARNĄĆ SZKOŁĘ Ę O I G L O S Ć A N E T A R S B O D O W Y D POMOŻE CI MIE Ć D O B R E R E L A C J E I RÓWIEŚNIKAMI Z R O D ZIC A M I PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO EGZAMINU NA BEZ STRESU I SKUTECZNIE KONIEC GIMNAZJUM I PODSTAWÓWKI TU CZEKAMY NA CIEBIE: f dwutygodnikVictor www.victor.com.pl Z A BŁYS N Ą Ć ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== Nie myśl o sobie „jestem nieśmiały”. Myśl: „potrzebuję trochę więcej czasu, aby nawiązać znajomość”. NIEŚMIAŁOŚĆ – czy to wada? Może utrudniać życie – zwłaszcza gdy inni oczekują od Ciebie przebojowości i straszą, że nie poradzisz sobie w życiu, jeśli się jej nie nauczysz. Kiedy i w jaki sposób warto popracować nad swoją nieśmiałością? Sprawdź! . m o c y a b a x i P , i g n h s i l b u P m a r g n I . t o f 4 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== TAKA SYTUACJAUmiem poradzić sobie w świecie nastolatków. Czym właściwie jest nieśmiałość? Nieśmiały. Tak określa się kogoś, kto jest ostrożny w kontaktach z ludźmi, nie ufa innym i nie wierzy we własne możliwości. Kogo dotyczy nieśmiałość? To nieprawda, że dotyczy jedynie dzieci i nastolatków. Z nie- śmiałością borykają się także osoby dorosłe i to często tak- że te, które odbieramy jako osoby sukcesu. Wiele znanych osób (aktorów, modelek, muzyków) przyznaje się do swojej nieśmiałości, unika nowych znajomości, rozmów na swój te- mat. Są rozpoznawalni w świecie dzięki swojemu talentowi, ale wcale to nie oznacza, że umieją „rozpychać się łokciami”. To pewne utrudnienie w publicznym życiu, ale nie przekreśla odniesienia sukcesu i szczęśliwego życia! Jak zmieniła się sytuacja? Sytuacja zmieniła się po wyjeździe Jurka na obóz taneczny. Otoczony ludź- mi podobnymi do niego, o dużej wraż- liwości, nie czuł się już tak nieśmiały, bo nikt od niego nie oczekiwał przebo- jowości. Chętnie uczestniczył w warsz- tatach, gdy chciał, to się odzywał, a jak nie miał na to ochoty, to kontakty z ró- wieśnikami i prowadzącymi ograniczał do minimum. Po prostu uczył się tańca. I nikt tego nie miał za mu złe. Nawet wieczorami robił to, co najbardziej lubił – szedł na salę i ćwiczył nowe układy taneczne. Bardzo się zdziwił, gdy pod koniec obozu dowiedział się, że więk- szość osób ocenia go jako bardzo miłą i życzliwą wobec innych osobę. Przestał się przejmować swoją nieśmiałością. PRZYPADEK JURKA Rodzice Jurka zawsze uważali, że ich syn jest zbyt nie- śmiały, za bardzo się wstydzi. Sami są bardzo towarzy- scy, często wyjeżdżają, odwiedzają znajomych i przyj- mują ich w domu. Związane jest to też z pracą taty, któ- ry jest dziennikarzem. Jurek zawsze stara się grzecznie przywitać ze wszystkimi, ale przyznaje, że nie przepada za rozmowami „o niczym” z osobami, które widział kil- ka razy w życiu. I w porównaniu ze starszym bratem Witkiem, któremu „buzia się nie zamyka”, faktycznie może sprawiać wrażenie nieśmiałego nastolatka. Czy rodzice dobrze postępowali? Rodzice przy prawie każdej okazji usprawie- dliwiali syna wobec gości, że „on już taki jest nieśmiały”. Między innymi to sprawiło, że Jurek faktycznie zaczął siebie tak postrzegać, obniżyła się jego samoocena. Utrudniło to jego start w 7 klasie, nowej szkole, gdzie mu- siał zawierać nowe znajomości. To był trudny czas w życiu Jurka. Nowe wymagania, dużo osób, większość dość hałaśliwych, przebo- jowych i chłopak poczuł się wepchnięty w kąt. Coraz bardziej zamykał się w so- bie. Próbował rozmawiać z rodzicami, ale każda rozmowa z nimi na temat tej sytuacji koń- czyła się stwierdze- niem: „To wszystko dlatego, że jesteś taki nieśmiały…”. Błędne koło. Niestety, często tak jest, że ro- dzice, którzy są dla dzieci auto- rytetem, źródło problemów dostrzegają tyl- ko w psychice dziecka, nie za- uważają, że swo- im zachowaniem, ciągłym podkreśla- niem tej swoistej „wady” jeszcze bardziej ją utwierdzają. ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== 5
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Victor nr 08/466 19.04-01.05.2018
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: