Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00400 005911 13101386 na godz. na dobę w sumie
Victor nr 09/467 02-16.05.2018 - ebook/pdf
Victor nr 09/467 02-16.05.2018 - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 52
Wydawca: Aga Press Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> dla dzieci i młodzieży
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

DWUTYGODNIK „Victor Gimnazjalista” to pismo edukacyjno-rozrywkowo-publicystyczne skierowane do młodzieży w wieku 13–16 lat.

- Część edukacyjna – przydatna na co dzień w szkole i w domu, uzupełnia i utrwala wiedzę z zakresu przedmiotów humanistycznych, matematyczno-przyrodniczych, języków obcych. Dodatkowo w każdym numerze przykładowe arkusze egzaminacyjne.

- Treści publicystyczne – związane z tematyką młodzieżową, poruszają aktualne problemy życiowe i szkolne nastolatków.

- Kierunek zawód – pomaga myśleć o wyborze kolejnych etapów kształcenia.

- Orientuj się – poszerza horyzonty, pozwala orientować się we współczesnej kulturze i sztuce.

- Pismo daje też możliwość zaprezentowania własnej twórczości i osiągnięć młodzieży uzdolnionej artystycznie, literacko, sportowo…, pokazania swojego regionu, miejscowości.

Wśród współpracowników cenieni twórcy literatury młodzieżowej, znani specjaliści z zakresu psychologii i pedagogiki szkolnej oraz doświadczeni nauczyciele.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

09/467 02-16.05.2018 cena 6,55 zł (w tym 5 VAT) www.VICTOR.com.pl dwutygodnikVICTOR f WSTĘP: 13–16 LAT Strachywanie i zdener wo Jak im nie ulegać? Tytułowi patronuje: l KONKURS! SZKOŁA pogimnazjum Wybierz dobrze! POPRAW OCENY NA KONIEC ROKU! Sprawdzian z interpunkcji Twoja praca może ZNALEŹĆ SIĘ W KSIĄŻCE y z r a p m e z g e 0 0 0 5 1 : S. 38 S. 26 , e n z c y t s S. 4 Jakich błędów unikać w rozprawce 9 sposobów na wzorowy z zachowania G R U P A ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== ł d a k a n i l j a c e p s o m s P i Co w numerze? S. 4 TAKA SYTUACJA: Jak poprawić ocenę z zachowania? 7 sprawdzonych sposobów. S. 7 NIEZWYKŁY KONKURS w którym nagrodą jest publikacja książkowa: „Kiedy człowiek tonie, zawsze należy podać mu rękę? – jak rozumiesz te słowa Ireny Sendlerowej? S. 8 POCZUJ MOC: Jak zachować spokój i pokonać stres na finiszu roku szkolnego? S. 10 KRZYŻÓWKOWISKO S. 11 NA TABLICY: Z czego powstaje naturalna biżuteria? S. 12 SZKOLNY INFORMATOR: Jak wybrać dobrą szkołę po gimnazjum? S. 14 ORIENTUJ SIĘ: Co to znaczy „mieć swój styl”? S. 16 KULTURKA: Nowości muzyczne, książkowe – wybieraj co dobre! S. 18 PORA COŚ ZMALOWAĆ: Strefa sucharów (UWAGA! NIE POPIJAĆ!) i bazgrołów S. 20 TESTUJ SIĘ: Czy ulegasz swoim strachom? Dowiedz się czegoś więcej o sobie! S. 22 BANKOWO: Co to jest historia kredytowa i jak łączy się z przyszłością? S. 24 KIERUNEK FAJNY ZAWÓD: Komu potrzebny jest MENEDŻER? S. 26 PRZEPIS NA WYPRACOWANIE: Jakie błędy najczęściej pojawiają się w rozprawce i jak ich unikać? S. 33 PROBLEM, KTÓRY MOGĘ ROZWIĄZAĆ: Skąd wziąć motywację? S. 34 LEKTURA BEZ TAJEMNIC: „Pamiętnik z powstania warszawskiego” Mirona Białoszewskiego S. 38 PEWNIAKI NA SPRAWDZIANIE: Znaki interpunkcyjne S. 40 PEWNIAKI NA SPRAWDZIANIE: Funkcje tekstu S. 42 PEWNIAKI NA SPRAWDZIANIE: Polska w I wojnie światowej S. 44 GOŚĆ „VICTORA”: Pisarka Anna Czerwońska- -Rydel o tym, jak pisze się książki biograficzne S. 48 TWOJA ŚCIANKA: A na niej Twój świat – Twoja twórczość S. 50 CO NA TO TWÓJ RZECZNIK? Na Wasze listy odpowiada Rzecznik Praw Dziecka – pan Marek Michalak S. 51 SPECJALNA OFERTA PRENUMERATY ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== Poznaj osoby, które piszą dla Ciebie! Magda Maciak – redaktor naczelna „Victora”, zna sposoby, jak poradzić sobie w szkole, z rodzicami i rówieśnikami, wspiera młodzież w rozwijaniu pasji Artur Maciak – dziennikarz, autor leksyko- nów dla dzieci i młodzieży, prowadzą- cy kursy dziennikarskie dla dzieci i młodzieży Dorota Nosowska – dziennikar- ka, autorka książek edu- kacyjnych dla dzieci i młodzieży, polonistka, bibliotekarka, podróżniczka Zespół i współpracownicy: Magdalena Maciak (red. nacz.), Olka Klaus, Artur Maciak, Ewa Mackiewicz, Dorota Nosowska, Ewa Nowak, Lilka Poncyliusz- -Guranowska, Ola Siewko, Iwona Witt-Czuprzyńska Agnieszka Wyganowska, Adam Zmitrowicz Studio DTP: Remigiusz Cichocki (kierownik) Dorota Domagała Krystyna Oborska-Masłowska Ewa Nowak – autorka powieści dla młodzieży, pedagog, uwielbia rozmawiać z ludźmi Marek Micha- lak, Rzecznik Praw Dziecka – odpowiada na Wasze listy, czuwa nad tym, by szanowano Waszą godność, nad przestrzeganiem praw dziecka i ucznia Dział kolportażu: Anna Śledzińska kolportaz.cog@gmail.com tel./faks (22) 610 11 64 Dział prenumeraty: prenumerata@cogito.com.pl tel. (22) 610 11 71 Dział promocji: Ewa Kowalewska ewa.kowalewska@cogito.com.pl Agnieszka Przybysz marketing@cogito.com.pl Sklep internetowy www.edukram.pl: edukram@edukram.pl Wydawca: GRUPA COGITO Sp. z o.o. Adres redakcji: e-mail: redakcja@victor.com.pl 03-812 Warszawa, ul. Kamionkowska 45 Biuro Reklamy: reklama@cogito.com.pl Magdalena Głogowska (dyrektor) tel. 510 273 659 Dział sprzedaży: Małgorzata Nadziejko-Stefanowicz (dyrektor) malgorzata.nadziejko@cogito.com.pl Druk: Elanders Polska Sp. z o.o. PŁOŃSK Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych, zastrzega sobie prawo do skrótów, adiustacji, redagowania nadsyłanych tekstów. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych reklam i ogłoszeń. Wydawca dwutygodnika „Victor” ostrzega, że sprzedaż aktualnych i archiwalnych numerów naszego pisma po cenie niższej lub wyższej niż wydrukowana na okładce jest działaniem bezprawnym, przynoszącym szkodę wydawcy. W związku z tym osoby dokonujące nielegalnej sprzedaży „Victora” będą pociągnięte do odpowiedzialności karnej i cywilnej. Zdjęcia: Ingram Image, Pixabay.com (okładka) Wspiera nas Ciotka Książkula – Małgorzata J. Berwid audycja: sobota, 8.00 i c e m e N i . M . t o f Z R E M O Z O C U MIE E J Ć S W O J E OGARNĄĆ SZKOŁĘ Ę O I G L O S Ć A N E T A R S B O D O W Y D POMOŻE CI MIE Ć D O B R E R E L A C J E I RÓWIEŚNIKAMI Z R O D ZIC A M I PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO EGZAMINU NA BEZ STRESU I SKUTECZNIE KONIEC GIMNAZJUM I PODSTAWÓWKI TU CZEKAMY NA CIEBIE: f dwutygodnikVictor www.victor.com.pl Z A BŁYS N Ą Ć ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== Jak POPRAWIĆ z ZACHOWANIA? OCENĘ Od początku roku nauczyciele powtarzają, że na ocenę z zachowania (zresztą na oceny z przedmiotów też) pracujecie przez cały rok. Prawda jest jednak taka, że to teraz są decydujące momenty. To finisz, końcówka całorocznego biegu – od którego wiele zależy! Warto się spiąć i zrobić wszystko, żeby ocena z zachowania była jak najlepsza! Jak to zrobić? Nasza w tym głowa! 4 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== TAKA SYTUACJAJak poradzić sobie w świecie nastolatków. 9 sposobów na lepszą ocenę z zachowania: Zapoznaj się z dokumentami. Nawet jeśli do tej pory słowa Statut i Regulamin Szkoły brzmiały dla Ciebie jakby były po chińsku – te- raz czas ten „język” opanować! Jeśli nie będziesz wiedział (-a), cze- go od Ciebie tak naprawdę nauczyciele wymagają – nie będziesz w stanie tych wymogów spełnić (albo udowodnić nauczycielom, że tak naprawdę nie łamiesz żadnego z punktów regulaminu). Wypisz, co dobrego zrobiłeś /-aś w tym roku dla klasy / szkoły. Kiedy usiądziesz do wypisywania, sam(-a) możesz być zaskoczony (-a), ile tego było. Babeczki na pik- nik szkolny? Pomoc koleżance w matematyce (to się nawet ładnie nazywa – samo- pomoc koleżeńska!)? Naprawdę zrobiłeś (-aś) sporo dobrego, prawda? Gdyby nie to wypisywanie, mogłoby Ci to umknąć – i wychowawczyni też… Dlatego przedstaw jej tę kartkę, kiedy poprosi o samoocenę przy wystawianiu ocen z zachowania. REKLAMA Wolontariat. Udział w ak- cjach charytatywnych za- wsze podnosi ocenę. Jeśli do tej pory nie pracowałaś /-eś za darmo w schroni- sku ani nie pomagałeś (-aś) dzieciom w lekcjach – teraz jest czas to nadrobić! Na stronie www.bazy.ngo.pl znajdziesz wykaz placówek potrzebujących wolonta- riuszy, z podziałem na wiek i miejsce zamieszkania. Zgłoś się (z rodzi- cami!) do jednej z nich, powiedz, w jakim zakresie możesz pomóc – a później nie zapomnij o zaświad- czeniu, że taką pomoc świadczyłeś! Indeks Kulturalny – IQ. To warszawski pomysł na podniesienie uczestnic- twa młodych ludzi w kul- turze. W skrócie chodzi o to, że zbiera się punkty za uczestnictwo (pozasz- kolne!) w wystawach, poka- zach filmowych, spektaklach teatral- nych itd. Jeśli w Twojej szkole nie ma oficjalnie takiego dokumentu, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś przedsta- wił /-a nauczycielom, co (mądrego!) robisz poza szkołą. Zapewniam, że zupełnie inaczej patrzy się na ucznia, który był na sześciu spektaklach w teatrze (kto by pomyślał!) niż na tego, który całe popołudnia spędza przed ekranem, grając w strzelanki… ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== 5 1234
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Victor nr 09/467 02-16.05.2018
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: