Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00603 006463 15695402 na godz. na dobę w sumie
Victor nr 16/500 8 sierpnia 2019 - ebook/pdf
Victor nr 16/500 8 sierpnia 2019 - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 36
Wydawca: Aga Press Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> dla dzieci i młodzieży
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

DWUTYGODNIK „Victor” to pismo edukacyjno-rozrywkowo-publicystyczne skierowane do młodzieży w wieku 13–16 lat. - Część edukacyjna – przydatna na co dzień w szkole i w domu, uzupełnia i utrwala wiedzę z zakresu przedmiotów humanistycznych, matematyczno-przyrodniczych, języków obcych. Dodatkowo w każdym numerze przykładowe arkusze egzaminacyjne. - Treści publicystyczne – związane z tematyką młodzieżową, poruszają aktualne problemy życiowe i szkolne nastolatków. - Kierunek zawód – pomaga myśleć o wyborze kolejnych etapów kształcenia. - Orientuj się – poszerza horyzonty, pozwala orientować się we współczesnej kulturze i sztuce. - Pismo daje też możliwość zaprezentowania własnej twórczości i osiągnięć młodzieży uzdolnionej artystycznie, literacko, sportowo…, pokazania swojego regionu, miejscowości. Wśród współpracowników cenieni twórcy literatury młodzieżowej, znani specjaliści z zakresu psychologii i pedagogiki szkolnej oraz doświadczeni nauczyciele.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

WAKACJE, SPOTKANIA, RELACJE, UCZUCIA DWUTYGODNIK DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW KLAS 7 i 8 DWUTYGODNIK DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW KLAS 7 TO już ! 500 numer Z TEJ OKAZJI SPECJALNY KONKURS Stop kompleksom! TO NIE WSZYSTKO Wygląd COŚ SIĘ NIE UDAŁO ? IDŹ DALEJ! ONA i ON Można rozstać się „elegancko” G R U P A ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== l y z r a p m e z g e 0 0 0 5 1 : ł d a k a n , e n z c y t s i l j a c e p s o m s P i PORA NA… NOWOŚCI KSIĄŻKOWE, FILMOWE I MUZYCZNE Tytułowi Tytułowi patronuje: patronuje: LETNIE POGOTOWIE URODOWE ŚNIADANIOWE KLASYKI Z POMYSŁEM ŚNIADANIOWE KLASYKI Z POMYSŁEM ŚNIADANIOWE KLASYKI Z POMYSŁEM ŚNIADANIOWE KLASYKI Z POMYSŁEM Międzynarodowa Kapituła Orderu Uśmiechu Nr 16/500 8 sierpnia 2019 cena 6,55 zł (w tym 5 VAT) Co znajdziesz w numerze? (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:20) TEMAT NUMERU: Gdy wygląd przesłania wszystko… (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:19)(cid:17) KULTURKA – nowości książkowe, fi lmowe i muzyczne (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:23) INFORMATOR: Serwis lato – co, gdzie, kiedy, czyli wakacyjny rozkład jazdy (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:25)(cid:1)TAKI JESTEM: Najgorsze… (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:18)(cid:17) SOS – moda, uroda, nowości (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:18)(cid:19) OBOK NAS: Coś się nie udało? Idź dalej! Następny „Victor” w sprzedaży już 22 sierpnia! (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:18)(cid:21) Świętujemy 500. numer „Victora”. Specjalny konkurs! (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:18)(cid:23) AKADEMIA UCZUĆ: Rozstanie (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:18)(cid:25) CZYTAM I WIEM: Krzemionki – tam przeniesiesz się do epoki brązu. W cieniu sławnej siostry, czyli o Bronisławie Dłuskiej (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:19)(cid:19) ŚCIANKA – wasza twórczość (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:19)(cid:21) CO NOWEGO?: Dla zdrowia, relaksu i do szkoły (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:19)(cid:23) STREFA LUZU (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:19)(cid:24) PORA NA… Śniadaniowe klasyki z pomysłem (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:19)(cid:25) TURYSTYCZNY MIKS: Pod ziemią i pod niebem – odwiedzamy lubuskie (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:20)(cid:17) ZA CHWILĘ LICEUM: Czterdzieści kilometrów do szkoły (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:20)(cid:21) SPECJALNA OFERTA PRENUMERATY (cid:84)(cid:15)(cid:1)(cid:20)(cid:22) PLAKAT z cytatem Obserwuj nas na: @dwutygodnikVICTOR f www.victor.com.pl redakcja@victor.com.pl Adres redakcji: ul. Zagójska 7 lokal 5, 04–160 Warszawa Redaktor naczelna: Agnieszka Wyganowska, redakcja@victor.com.pl Skład: Remigiusz Cichocki (kierownik studia DTP) Współpracownicy: Dorota Nosowska, Lilka Poncyliusz-Guranowska, Magda Opoka Prenumerata: Malwina Wysocka, prenumerata@cogito.com.pl, tel. 22 610 11 71 Kolportaż: Marcin Brona, kolportaz@cogito.com.pl, tel./faks 22 610 11 64 Sklep internetowy www.edukram.pl: Anna Śledzińska, edukram@edukram.pl Biuro Reklamy: Magdalena Głogowska (dyrektor), tel. +48 510 273 659, magda@cogito.com.pl, Beata Fluder-Loth, tel. +48 502 535 962, beata@cogito.com.pl Wydawca: GRUPA COGITO Sp. z o.o. Prezes zarządu: Alina Kuźmina Druk: OPOLGRAF S.A., www.opolgraf.com.pl Regulamin konkursów organizowanych na łamach „Victora” jest dostępny na: www.victor.com.pl/regulamin. Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych oraz zastrzega sobie prawo do skracania i adiustacji tekstów. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść re- klam i ogłoszeń zamieszczanych w czasopiśmie „Victor”. Wydawca czasopisma „Victor” ostrzega P.T. Sprzedawców, że sprzedaż aktualnych i archiwalnych nu- merów czasopisma po cenie innej niż wydrukowana na okładce jest działaniem na szkodę Wydawcy i skutkuje odpowiedzialnością sądową. Zdjęcie okładkowe oraz zdjęcia w czasopiśmie: użyte na mocy licencji Ingram Image. ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== Ada nie lubi swojej cery, więc nakłada na nią tony podkładu… Karolina przejmuje się opinią kolegów z klasy… Dlaczego wygląd jest dla was tak ważny? Co sobie robicie, stawiając go na pierwszym miejscu? go na pierwszym miejscu? TEMAT TEMAT NUMERU NUMERU Gdy wygląd Gdy wygląd przesłania wszystko… Co zabrać na obóz? Post pewnej nastolatki w mediach społecznościowych spotkał się z dość dużym odzewem. Doradźcie, co mam wziąć na obóz taneczny – napisała dziewczyna. Dostała ponad 60 odpo- wiedzi, w większości od dziewczyn. Nie zapomnij dobrej paletki – napisała „kaska_z_lublina”. Trzy błyszczyki to podstawa – doradził ktoś inny, sądząc po nicku też czterna- stolatka, tyle że z Pomorza. Padły jeszcze odpowiedzi w rodzaju: Miniówę. Jak to obóz taneczny, to pew- nie chcesz spoko wyglądać na disco. Nikt nie doradził, żeby „Agata” wzięła kurtkę przeciwdeszczową, kalosze czy spray na komary. Jakby wszystko spro- wadzało się do wyglądu. Ta sytuacja nie jest niczym niezwykłym. Wszyscy wiedzą, że w wieku nastu lat wygląd jest ważny. Czasami najważniejszy. Często oceniany na o wiele gorszy, niż jest w rzeczywistości. Taki, który trze- ba maskować niezliczonymi tonami kosmetyków. ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== 3 3 3 Dlaczego w wieku kilkunastu lat kilogramy i ogólnie wygląd są na czele najbardziej liczących się wartości? Psychologowie stwierdzają zgodnie: taki wiek. „Bardzo ważnym aspektem dojrzewania jest koncentracja na wyglądzie zewnętrznym. Wszyscy (…) chcą podobać się innym, ale w tym czasie potrzeba ta wysuwa się na pierwszy plan. Jest to jedyny okres w życiu, kiedy wygląd odgrywa tak ważną rolę. Kształtuje się wte- dy tożsamość nastolatków, a atrakcyjność fizyczna jest jednym z głównych jej komponentów” – można przeczytać w jednej z licznych publikacji na ten temat („Dojrzewanie. Trudny czas dla młodzieży i rodziców”, Urszula Borawska-Kowalczyk; portal poświęcony zdro- wiu: doz.pl). Sami nastolatkowie mówią o tym wprost: ● Karolina, po wakacjach idzie do VIII klasy: W mojej klasie chłopaki urządzają rankingi. Jak jesteś brzydka i dostajesz na przykład „dwa na dziesięć”, to czujesz się słabo. Ja w maju dostałam cztery. To bolało. ● Anka, koleżanka Karoliny: Nikt o tym głośno nie mówi. Na obozie mamy trenerkę tenisa. Fajną, młodą. Ostatnio przez godzinę przekonywała nas, że wygląd nie jest najważniejszy, że liczy się wnę- trze. Nikt się nie sprzeciwił. Ale potem jakoś tak się okazało, że z tymi najbrzydszymi nikt nie chciał być w drużynie. Trochę takie z boku były. Lepiej być w grupie ładnych i szczupłych. ● Ada: Wszyscy się malują. Na obozie jawnie. W szko- le trzeba się z tym ukrywać, bo można zarobić uwa- gę, ale na przykład ja i tak wolę uwagę, niż przyjść bez podkładu na twarzy. Nienawidzę swojej cery. Ciuchy też trzeba mieć jak wszyscy. Lepiej się nie wyróżniać. ● Mateusz: Żaden z chłopaków nie chce być gruby. Jak jesteś gruby, to automatycznie przestajesz być fajny. ● Mik: Bardzo liczą się ciuchy. Ostatnio na obozie kumpel nie chciał iść na zajęcia z off-roadu, bo bał się o swoje buty. Kosztowały prawie pięć stów, bał się, że się zniszczą. W tajemnicy powiedział mi, że jego mama wzięła kredyt, żeby mu te buty kupić. Jak tak pomyśleć, to słabe. Ale nikomu nie powiem, wiem, jak jest. Wszyscy mają drogie buty. Głupio się wyróżniać. Jak o sobie myślą nastolatki? Polskie nastolatki mają najniższą samo- ocenę w Europie – alarmują specjaliści. W badaniach1 wychodzi na jaw, że już wiele dziewięciolatek jest przekonanych, że są… za grube. Wśród polskich piętna- stolatek takie przeświadczenie ma ponad 60 dziewczyn. Stawia to Polskę w nie- chlubnej czołówce. 70 60 50 40 30 20 10 61 58 44 43 38 i k z s e z C i k z s o ł W i k z u c n a r F i k j i g l e B i k l o P 0 Procent piętnastolatek, które nie akceptują swojego wyglądu, w różnych krajach Europy. 1 Za: Health Behaviour in School-aged Children, badanie przygotowywane na zlecenie Organizacji Narodów Zjednoczonych (2017 r.). Terror wyglądu potrafi uprzykrzyć życie… A. lubiła wrzucać zdjęcia na popularny portal – teraz już tego nie robi, bo dosta- ła dwa negatywne komentarze. Od razu zapomniała o prawie trzydziestu pozytyw- nych. Usunęła konto. M. nie chodzi na żadne zajęcia sportowe na obozie. Udaje, że ma kontuzję. Wstydzi się rozebrać przed koleżankami, bo jesz- cze w szkole, na WF-ie, usłyszała, że ma grube uda. Czy z tego terroru da się wyzwolić? Tak! 44 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw==
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Victor nr 16/500 8 sierpnia 2019
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: