Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00369 007158 14485694 na godz. na dobę w sumie
Wargame: AirLand Battle - poradnik do gry - ebook/pdf
Wargame: AirLand Battle - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 51
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook (-9%), audiobook).

Poradnik do gry Wargame: AirLand Battle ułatwia zaznajomienie się ze stronami konfliktu, państwami i ich armiami oraz poznanie mechaniki gry i zasad walki. Dzięki niemu możliwe staje się szybkie rozegranie zwycięskiej kampani i stworzenie mocnej talii.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wargame: AirLand Battle - poradnik do gry
-Strony konfliktu
-Kategorie wojsk i oznakowanie jednostek
-Charakterystyka jednostek i uzbrojenie
-Parametry ogólne
-Uzbrojenie piechoty
-Teren, morale i manewrowanie
-Teren
-Doświadczenie i morale
-Poruszanie się/manewrowanie
-Taktyka
-Walka w terenie
-Walka w mieście
-Kampania
-Ekran strategiczny
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 17

Informacja o grze

Wargame: AirLand Battle jest kontynuacją wojennej strategii czasu realnego (RTS) – Wargame: Zimna Wojna. Podobnie jak pierwowzór, gra wyprodukowana została przez studio Eugen System i ukazuje fikcyjne działania militarne wojsk NATO oraz Układu Warszawskiego z lat 1975-1985.

Gra Wargame: AirLand Battle, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Wargame AirLand Battle autor: Hubert Mitura Producent Eugen Systems, Wydawca Focus Home Interactive, Wydawca PL Ubisoft Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2013 GRY-Online S.A. Wargame: AirLand Battle – Poradnik GRY-Online.pl S p i s t r e ś c i Wprowadzenie ___________________________________________________3 Strony konfliktu __________________________________________________4 Kategorie wojsk i oznakowanie jednostek _____________________________7 Charakterystyka jednostek i uzbrojenie ______________________________13 Parametry ogólne _________________________________________________________ 13 Uzbrojenie piechoty ________________________________________________________ 20 Teren, morale i manewrowanie _____________________________________24 Teren ____________________________________________________________________ 24 Doświadczenie i morale ____________________________________________________ 27 Poruszanie się/manewrowanie ______________________________________________ 31 Taktyka _______________________________________________________36 Walka w terenie ___________________________________________________________ 36 Walka w mieście __________________________________________________________ 40 Kampania ______________________________________________________41 Ekran strategiczny _________________________________________________________ 41 Uwagi do rozgrywki taktycznej ______________________________________________ 44 Tworzenie własnej talii ___________________________________________46 Wydawnictwo GRY-Online S.A. ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2012 GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-Online. www.gry-online.pl Strona: 2 Wargame: AirLand Battle – Poradnik GRY-Online.pl Wprowadzenie Czołem Żołnierze! Witam w miniporadniku do gry Wargame AirLand Battle. Będziesz toczył wojnę ze zgniłym imperializmem lub imperializmował miłujące pokój narody radzieckie, z odwiecznie sowiecką Skandynawią na czele. Tak czy siak z nami przejdziesz drogę od Kompota (chorążego w Ludowym Wojsku Polskim) do prawdziwego Psa Wojny (pułkownika). Generałem zostań sam. W poradniku znajdziesz przede wszystkim rady, dzięki którym nie będziesz łatwym chłopcem do bicia. By być bijącym, będziesz musiał spędzić wiele godzin nad grą i wykazać się osobistymi talentami dowódczymi. Poradnik pomoże Ci: • zaznajomić się ze stronami konfliktu, państwami i ich armiami • poznać czynniki związane z mechaniką gry • uzmysłowić sobie, o czym nie należy zapominać podczas bitwy • • szybko i bezboleśnie pokierować zwycięską kampanią stworzyć talię nadającą się do gry Jako że nawet kampania w grze jest nieliniowa, a tym bardziej nieliniowy jest człowiek, z którym będziesz toczył pojedynki w stanowiącym gwóźdź programu trybie multiplayer, potraktuj ten skromny poradnik, jako instrumentarium wojny. Pomożemy Ci poznać poszczególne jego narzędzia i podpowiemy jak je skutecznie wykorzystać tak, aby o sukcesie lub porażce decydowały już tylko i wyłącznie Twoje osobiste predyspozycje. Zatem pokazuję i objaśniam. Hubert Mitura (www.gry–online.pl) Strona: 3 Wargame: AirLand Battle – Poradnik GRY-Online.pl Strony konfliktu N A T O ( S o j u s z ) – n i e b i e s c y W grze NATO reprezentuje osiem państw – USA, Francja, Wlk. Brytania, Zachodnie Niemcy (RFN), Kanada, Szwecja, Norwegia i Dania. Cechy charakterystyczne wszystkich armii NATO – u większości państw nowocześniejsze lotnictwo, lepiej wyposażona piechota (niektóre państwa nastawiły swą doktrynę wojenną na unikanie konfrontacji pancernej i preferowały działania nieregularne do czasu interwencji silniejszych sojuszników), słabsze czołgi (duńskie czy kanadyjskie słabsze od średnich Układu Warszawskiego) oraz co jest bardzo istotne, duża różnorodność jednostek wynikająca z większej ilości państw członkowskich rozwijających w miarę niezależnie swoje armie. Do utworzenia samodzielnych armii narodowych najlepiej wykorzystać wojska USA, Szwecji, Zachodnich Niemiec, Francji lub Wielkiej Brytanii, pozostałe są mniej uniwersalne, znacznie lepiej sprawdzają się jako elementy składowe talii międzynarodowych, gdzie można wykorzystać jedynie ich zalety. USA (US) Jest to największa frakcja NATO, gra się nią najłatwiej, co sprawia, że najlepiej nadaje się na początek, kiedy wprawiamy się w grze. Warto również zauważyć, że wyposażenie innych armii NATO opiera się w znacznej mierze na sprzęcie Amerykanów. Dlatego trzeba znać tą armię bo łatwo się z jej uzbrojeniem zetknąć (oby nie jako ofiara). US Army posiada największy wybór jednostek oraz najlepsze w całym Sojuszu lotnictwo. Poza naszpikowanymi elektroniką (najlepsze stabilizatory) drogimi a uniwersalnymi Abramsami pozostałe czołgi nie imponują osiągami, jeśli porówna się je do ceny. Piechota jest również dość przeciętna, ale już na transport warto zwrócić uwagę, gdyż posiadają w miarę niezły. Francja (FR) Przystosowana do wojen kolonialnych Armia Francuska sprawdza się w działaniach taktycznych wymagających znacznej mobilności oraz w przeprowadzaniu zasadzek, gdyż preferuje jednostki lekkie i szybkie lecz mało odporne. Niestety brak stabilizatorów u w większości czołgów utrudnia ich użycie w walce manewrowej. Rzuca się w oczy także brak pieszych sekcji plot. i niekonwencjonalne śmigłowce. Wielka Brytania (UK) Armia brytyjska jest jedną z trzech natowskich potęg pancernych (pozostałe to Niemcy i USA) jednak ich masywne czołgi mogą mieć problem w momencie, kiedy front przemieszcza się bardzo szybko. W przypadku działań ofensywnych warto zwrócić uwagę na silną i szybką piechotę. Strona: 4 Wargame: AirLand Battle – Poradnik GRY-Online.pl Republika Federalna Niemiec (RFA) Armia zachodnioniemiecka wyróżnia się doskonałymi, ale drogimi rodzimymi czołgami późniejszych generacji oraz silną piechotą. Ma za to niezbyt zróżnicowane śmigłowce i samoloty. Szwecja (SWE) Silne strony tej armii to czołgi (lepsze od wszystkich państw poniżej), silna piechota i tani zwiad, jednakże poważnym minusem jest przeciętne (w stosunku do państw powyżej) lotnictwo i braki w artylerii. Kanada (CAN) Kanadyjczycy posiadają niezłą piechotę z doskonałym, szybkim transportem (helikoptery), nienajgorzej też wygląda lotnictwo, ale niestety obrona przeciwlotnicza szwankuje, (oprócz piechoty tylko zaawansowany, ale drogi system ADATS) a od przestarzałych zachodnich czołgów gorsze są chyba tylko czołgi armii duńskiej i norweskiej. Norwegia (NOR) Norweska świetna piechota i nowoczesne siły powietrzne sprawiają, że dowodzenie ta armią jest całkiem przyjemne i niezbyt trudne. W grze najlepiej oprzeć się na piechocie, gdyż na czołgach raczej nie można polegać. Dania (DAN) Siły duńskie są szybkie i lekkie, dysponują bardzo opłacalną piechotą i tanimi śmigłowcami do zwalczania pojazdów (PPK). Słabe i mało różnorodne czołgi, brak wyspecjalizowanych sekcji piechoty do walki z pojazdami, nowoczesne lotnictwo. Strona: 5 Wargame: AirLand Battle – Poradnik GRY-Online.pl U k ł a d W a r s z a w s k i ( U W ) – c z e r w o n i W grze należą doń ZSRR. Polska, Czechosłowacja i NRD. Mocne strony Układu Warszawskiego to lepsze od NATO siły pancerne, tańsze lotnictwo, doskonałe śmigłowce szturmowe (w każdej armii Mi 24). Podobnie jak to miało miejsce w rzeczywistości, wszystkie armie paktu warszawskiego wyposażone są w sowiecki sprzęt lub opierają się na sowieckiej myśli technicznej, więc ich siły są bardzo zbliżone. ZSRR (URSS) Odpowiednik USA po tej stronie barykady. Sowieci mają największą różnorodność jednostek spośród wszystkich armii paktu i najlepsze lotnictwo. Ich siły pancerne górują nad czołgami USA. Piechota liniowa jest raczej średnia, wyżej stoją juz piechota wyspecjalizowana i transport. Większość graczy wybierająca stronę czerwoną gra ZSRR, ale jak już wspomniano, armia każdego innego państwa Układu Warszawskiego opiera się na sowieckim sprzęcie. Polska (POL) Podobnie jak NRD Polskę obdarowało ZSRR swoim przestarzałym sprzętem. Braki w bardziej zaawansowanych czołgach Ludowe Wojsko Polskie rekompensuje dobrą, różnorodna piechotą, ofensywną i silną artylerią. Lotnictwo jest tanie i przestarzałe, a więc słabe. Za to Polska oprócz ZSRR ma największy wśród państw UW wybór helikopterów. Niemiecka Republika Demokratyczna (RDA) Mocne strony tej armii to rozbudowany zwiad, tanie i różnorodne lotnictwo oraz duży wybór dobrej piechoty w szybkich transporterach. Armia wschodnioniemiecka, jako jedyna oprócz ZSRR dysponuje samolotem zwalczania obrony przeciwlotniczej. Podobnie jak w wypadku Polski, czołgi są raczej średnie. Czechosłowacja (TCH) Państwo wyposażone w rodzimej konstrukcji odpowiedniki sowieckich modeli uzbrojenia. Czechosłowacja posiada różnorodną, wyspecjalizowaną w zwalczaniu celów pancernych piechotę, niezłe lotnictwo oraz podobne do Polski i NRD czołgi. Atutem tej armii jest dobra artyleria. Strona: 6 Wargame: AirLand Battle – Poradnik GRY-Online.pl Kategorie wojsk i oznakowanie jednostek Program dzieli jednostki na następujące kategorie: Poniżej zestawienie ikon (z lewej strony – symbole NATO, z prawej – RTS) i nazw jednostek nimi oznaczonych: L o g i s t y k a : NATO RTS Opis Pojazd dowodzenia – dżipy, gaziki inne podobne nieopancerzone i nieuzbrojone (oprócz M1025 – Humvee CP) samochody. Kosztują między 100 a 110 punktów dyslokacji, droższe modele są nieco szybsze. i Śmigłowiec dowodzenia – innych jednostek dowodzenia, nieopancerzony i nieuzbrojony (wyjąwszy uzbrojony w UKM Mi – 4 AVPK). Tylko na wyposażeniu Polski Francji, ZSRR i USA, koszt: 100 – 110 punktów latający odpowiednik Śmigłowiec zaopatrzenia – nieuzbrojony i nieopancerzony powietrzny transport uzupełnień. Koszt od 25 do 125 punktów, siły zbrojne Dani, Norwegi Czechosłowacji i RFN nie mają żadnych śmigłowców zaopatrzenia Ciężarówka zaopatrzenie, nieopancerzone, eksplodują w razie trafienia uszkadzając lub niszcząc pobliskie jednostki, koszt: 10 – 30 punktów przewożące – samochody Ciężarówka opancerzona – opancerzone tylko z nazwy (oprócz MPT – LB), ale wytrzymalsze (10 punktów Siły zamiast 5) odpowiedniki ciężarówek, koszt: 10 – 40 punktów, na uzbrojeniu wojska USA, Czechosłowacji, NRD i ZSRR Czołg dowodzenia – nazwa mówi sama za siebie, najczęściej nie są to czołgi o zastraszających parametrach, koszt: 165 – 250 punktów Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Wargame: AirLand Battle - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: