Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00164 005876 15941011 na godz. na dobę w sumie
Warhammer: Mark of Chaos - poradnik do gry - ebook/pdf
Warhammer: Mark of Chaos - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 83
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry Warhemmaer: Mark of Chaos zawiera opis przejścia wszystkich misji głównych i opcjonalnych przygotowanych dla obydwu stron konfliktu - Imperium i Chaosu.

Skrócona wersja spisu treści:
-Tytułem wstępu
-Co nieco o bohaterach
-Jednostki
-[Imperium] Akt I Misja 1 – Bitwa o wzgórze
-[Imperium] Akt I Misja 2 – Odsiecz
-[Imperium] Akt I Misja opcjonalna - Obóz Orków
-[Imperium] Akt I Misja 3 – Obrona miasta
-[Imperium] Akt I Misja 4 – Szturm na twierdzę
-[Imperium] Akt II Misja 1 – Szczury wyłażą spod ziemi
-[Imperium] Akt II Misja 2 – Zbieranie wojsk
-[Imperium] Akt II Misja 3 - Jaskinia szczurów
-[Imperium] Akt II Misja opcjonalna - Ruiny
-[Imperium] Akt II Misja 4 - Bitwa na moście
-[Imperium] Akt II Misja opcjonalna - Pojedynek
-[Imperium] Akt II Misja 5 - Odsiecz
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 45

Informacja o grze

Mark of Chaos to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która w całości oparta jest na stworzonym przez firmę Games Workshop świecie Warhammer. W produkcie sygnowanym logiem Namco naprzeciw siebie stają armie Ludzi, Chaosu, Wysokich Elfów oraz Skaven

Gra Warhammer: Mark of Chaos, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Warhammer Mark of Chaos autor: Korneliusz „Khornel” Tabaka (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Warhammer: Mark of Chaos – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 4 Kampania Imperium – Akt I ______________________________________________ 8 Misja 1 – Bitwa o wzgórze ______________________________________________ 8 Misja 2 - Odsiecz ____________________________________________________ 10 Misja opcjonalna - Obóz Orków _________________________________________ 12 Misja 3 – Obrona miasta ______________________________________________ 14 Misja 4 – Szturm na twierdzę___________________________________________ 16 Kampania Imperium – Akt II _____________________________________________ 18 Misja 1 – Szczury wyłażą spod ziemi _____________________________________ 18 Misja 2 – Zbieranie wojsk _____________________________________________ 21 Misja 3 - Jaskinia szczurów ____________________________________________ 24 Misja opcjonalna - Ruiny ______________________________________________ 27 Misja 4 - Bitwa na moście _____________________________________________ 28 Misja opcjonalna - Pojedynek __________________________________________ 31 Misja 5 - Odsiecz ____________________________________________________ 32 Kampania Imperium – Akt III ____________________________________________ 34 Misja 1 - Na ratunek braciszkowi ________________________________________ 34 Misja opcjonalna - Eskorta karawany_____________________________________ 37 Misja 2 - Wyprawa po miecz ___________________________________________ 39 Misja 3 - Obrona obozu _______________________________________________ 41 Misja 4 - Świątynia Chaosu ____________________________________________ 42 Misja 5 - Twierdza chaosytów __________________________________________ 44 Kampania Imperium – Akt IV ____________________________________________ 46 Misja 1 - Szturm na twierdzę ___________________________________________ 46 Misja opcjonalna - Obóz Orków _________________________________________ 48 Misja 2 - Wyznawcy Nurgla ____________________________________________ 50 Misja 3 - Obrona Talabheim ____________________________________________ 53 Kampania Chaosu - Akt I ________________________________________________ 55 Misja 1 - Zbieranie wojsk ______________________________________________ 55 Misja 2 - Droga ku chwale _____________________________________________ 56 Misja opcjonalna - Relikwie ____________________________________________ 57 Misja 3 - Obrona twierdzy _____________________________________________ 58 Misja 4 - Test bogów _________________________________________________ 60 Kampania Chaosu - Akt II _______________________________________________ 62 Misja 1 - Świątynie bogów _____________________________________________ 62 Misja 2 - Na pomoc szczurom___________________________________________ 63 Misja 3 - Kolejna twierdza do zdobycia ___________________________________ 64 Misja opcjonalna - Zaginione miasto _____________________________________ 66 Misja 4 - W poszukiwaniu Elfa __________________________________________ 67 Misja 5 - Mag elficki znaleziony _________________________________________ 69 Kampania Chaosu - Akt III ______________________________________________ 70 Misja 1 - Przez twierdzę krasnoludów ____________________________________ 70 Misja 2 - Latarnie morskie _____________________________________________ 71 Misja 3 - Nadmorska twierdza __________________________________________ 72 Misja 4 - Zdrada _____________________________________________________ 74 Misja 5 - Zamiana w demona ___________________________________________ 75 Kampania Chaosu - Akt IV _______________________________________________ 77 Misja 1 - Wielkie działo _______________________________________________ 77 Misja opcjonalna - Cmentarzysko________________________________________ 78 Misja 2 - Wrogie obozy________________________________________________ 80 Misja 3 - Szturm na Talabheim__________________________________________ 81 Strona: 2 Warhammer: Mark of Chaos – Poradnik GRY-OnLine Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2006 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 3 Warhammer: Mark of Chaos – Poradnik GRY-OnLine T y t u ł e m w s t ę p u Wprowadzenie Ponieważ kilka lat temu grywałem w Warhammera Fantasy Battle, do tego Wojownikami Chaosu, wyniosłem z tego okresu przyzwyczajenie, iż jakość jest lepsza nad ilość (tym bardziej, że w RTS-ach trudno zapanować nad masą oddziałów). Dlatego też w każdym obozie w pierwszej kolejności uzupełniałem stan osobowy moich oddziałów do maksimum, następnie dokupywałem zestaw dowódczy (sierżant, muzyk, chorąży – choć dwaj ostatni są mniej przydatni, gdy jesteśmy pewni swego morale), po czym, począwszy od najbardziej doświadczonej jednostki, kupowałem najlepszą broń i zbroję (w tej kolejności), na jaką było mnie stać. Jeśli krucho było z kasą, to jednostkom strzeleckim ulepszałem tylko broń – w końcu nie powinni się angażować w walkę bezpośrednią. W międzyczasie dozbrajałem swoich bohaterów – głównie w przedmioty, które nie zużywały się po pierwszym użyciu. Korneliusz „Khornel” Tabaka C o n i e c o o b o h a t e r a c h W czasie opisywania poszczególnych misji starałem się pisać, jakich zdolności nauczyłem moich herosów. Jednak po zakończeniu obu kampanii wiem, że rozdysponowałbym je trochę inaczej. Nie będę tu teraz wyliczał, jakie dokładnie umiejętności nabyć dla poszczególnych bohaterów, powiem jedynie o najważniejszych ze zdolności i o ogólnych kierunkach rozwoju. Po pierwsze – grze brakuje aktywnej pauzy, dlatego ciężko jest używać zbyt wielu umiejętności, które trzeba za każdym razem aktywować, a nie daj Boże jeszcze wskazywać cel. Dlatego też w większości przypadków decydowałem się przede wszystkim na umiejętności pasywne, które działają cały czas. Tym bardziej, że nie zużywają one naszej mocy magicznej. Po drugie – pięć umiejętności, które każdy powinien mieć (jeśli to w danej armii możliwe). Kula ognista, ojciec cierni, wieczny sługa, ulubiony sługa oraz kradzież duszy. Po trzecie – praktycznie każdym herosem warto zainwestować w pasywne umiejętności z drzewka dowodzenia (choć takie jak zmniejszające koszt poruszania się po trudnym terenie, czy zwiększające przyrost doświadczenia wydają mi się zbędne – chyba, że są potrzebne do innych, lepszych zdolności). Na podstawie tego, jakimi zdolnościami dany heros dysponuje, można zdecydować, do jakiego rodzaju wojsk go przyłączyć. Właśnie umiera Książe Elfów na swym wielkim smoku... Strona: 4 Warhammer: Mark of Chaos – Poradnik GRY-OnLine Po czwarte – praktycznie nie ma sensu inwestować w drzewko pojedynków. Nasz bohater albo ma wyższy poziom, albo lepsze przedmioty (na ogół oba naraz), a do tego wrogiego herosa zawsze można trochę zmiękczyć regimentami. Ewentualnie Thorgarowi można wydać troszkę punktów w tej dziedzinie, gdyż on będzie miał dużo okazji do walki sam na sam. Po piąte – kolejność. Magowie powinni najpierw inwestować w drzewko walki, natomiast fizole w dowodzenie. Po szóste – przekazywanie przedmiotów. Nie wiem, w jakiej wersji zostanie wydana gra w Polsce, ale w edycji angielskiej jedyny sposób na przekazanie przedmiotu pomiędzy bohaterami polegał na wyrzuceniu na ziemię danego skarbu i podniesienie go wybranym bohaterem. Na szczęście patch poprawiał ten błąd i można już było wymieniać się przedmiotami w miastach. Niestety do dziś nie odkryłem jak przenieść sztandar z bohatera do oddziału. J e d n o s t k i W tym fragmencie poradnika postaram się wam przybliżyć rodzaje wojsk dostępne w grze oraz zaproponować garść uniwersalnych porad dotyczących ich wykorzystania w bitwie. Nie będę omawiał wszystkich poszczególnych jednostek, a co najwyżej pewne bardzo charakterystyczne dla danej armii. • Piechota – pod tą nazwą kryją się wszelkie jednostki piesze walczące wręcz. Jest podstawą każdej armii (zwłaszcza u Skawenów). Spełnia dwojaką rolę – przede wszystkim stanowi mur odgradzający strzelców od przeciwnika. Po drugie służy jako bagno, w którym mają utknąć siły wroga, aby kawaleria mogła spokojnie zaatakować go z boku. Wszystkie armie dysponują interesującymi jednostkami tego typu, które świetnie spełniają wymienione wyżej role. • Strzelcy – wszelkiego rodzaju jednostki piesze zdolne razić przeciwnika na odległość. Nie licząc armii Chaosu, stanowi główną siłę mającą na celu zniechęcić wroga do walki, albo przynajmniej nieźle go przetrzebić. Dobrze rozstawione i odpowiednio osłaniane potrafią bardzo znacząco wpłynąć na przebieg bitwy. Najlepiej stawiać je na jakimś wzniesieniu w towarzystwie artylerii i magów, żeby zwiększyć im pole rażenia. Dodatkowo dobrze jest u podstawy takiego wzgórza ustawić piechotę blokującą do niego dostęp. A tu mała sprzeczka pomiędzy Skawenami a Imperium. Strona: 5 Warhammer: Mark of Chaos – Poradnik GRY-OnLine • Kawaleria – główna siła uderzeniowa każdej armii (jedynie Skaweny jej nie posiadają). Potrafi niezwykle skutecznie uderzyć na wroga, ale jest bardzo narażona na utknięcie. Należy nią tak manewrować, żeby jak najszybciej przepędzić przeciwnika. Ogólnie zasada jest taka – samotnym oddziałem kawalerii można zaatakować jedynie przetrzebiony oddział wroga lub jego strzelców (ewentualnie machiny bojowe). W celu zniszczenia regimentu piechoty dobrze jest użyć dwóch oddziałów jeźdźców, najlepiej atakujących z różnych stron, lub najpierw związać go własną piechotą, a następnie zaszarżować z boku. Podobnie jest z niszczeniem wrogiej jazdy, choć jest większa szansa, że skuteczny atak szybciej złamie kawalerię niż piechotę. • Potwory – wszelkiego rodzaju przerośnięte stwory o stosunkowo dużej wytrzymałości i liczbie punktów życia. Generalnie zawsze wolałem brać ze sobą dodatkowy regiment zamiast takiej bestii. Jedynie wyrdspawn’y wydawały się sensowne ze względu na zasięgowy atak i możliwość ich tworzenia przy pomocy pierścienia. • Machiny – zalicza się do niej zarówno tarany, wieże oblężnicze, jak i miotacze wszelakich pocisków. Osobiście nie używałem pierwszych dwóch, mury wolałem zniszczyć przy pomocy dział. A skoro już o nich mowa – skutecznie zastosowane potrafią bardzo mocno wpłynąć na chęć przeciwnika do walki. Ja polecam używać ich jako jeden oddział i wszystkimi atakować pojedynczy cel. Uwaga – są bardzo powolne, mało mobilne i stosunkowo rzadko strzelają. Do tego jak już w coś trafią to ranią zarówno swoich jak i wrogów. Dlatego też należy uważać, żeby nie strzelać zbyt blisko własnych wojsk. Co się zaś tyczy najbardziej charakterystycznych jednostek i ich wykorzystania, to pogrupuję je armiami: • Imperium – jest to bardzo zrównoważona armia – nie ma w miej jakiś regimentów szczególnie się wyróżniających, ale za to wszystkie dobrze ze sobą współpracują. Wystarczy osłonić armaty i strzelców swoją piechotą, wspomóc ją kawalerią i powinno być dobrze :) Proces projektowania bohatera Nurgla. • Wysokie Elfy – ich podstawową siłą są niesamowici strzelcy. Jeśli walczymy z przeważającymi siłami przeciwnika warto zmienić im tryb strzelania na płonące strzały – dzięki temu wróg będzie szybciej tracił chęć do bójki. Dodatkowo włócznicy świetnie nadają się do osłony łuczników, a balisty są najbardziej mobilną artylerią w całej grze. • Skaweny – moja taktyka w ich przypadku jest następująca – zmiękczyć przeciwnika salwami z dział, potem rozpocząć ostrzał strzelcami, zaszarżować piechotą na wroga i dobić go kulami spaczenia. Nie korzystałem z ogrów, ze względu na ich nieprzewidywalność po Strona: 6 Warhammer: Mark of Chaos – Poradnik GRY-OnLine zabiciu ich „obsługi, ani z miotaczy spaczenia, gdyż te mogły bardzo skutecznie przetrzebić również moje szeregi. • Chaos – zdecydowanie ofensywna armia, choć mając od dyspozycji odpowiednie wzgórze, ze dwie armatki i miotaczy toporków – można się skutecznie bronić. Wojownicy Chaosu, zarówno piesi jak i na koniach, są najtwardszym regularny wojskiem w grze – bardzo ciężko ich złamać i sporo się trzeba namęczyć, żeby ich pozabijać. Do tego demony (zwłaszcza Khorne’a) stanowią świetne uzupełnienie tej armii. Jako jedyna dysponuje regularnym latającym oddziałem – dobry do niszczenia wrogich strzelców, choć jednocześnie tylko oni są w stanie trafić furie Chaosu. Odpowiednio użyte mogą być bardo pomocne. Ponadto dobrze jest przed szarżą ostrzelać z armat wrogich strzelców. K o n i e c w s tę p u To w sumie na tyle informacji ogólnych. Niestety ja grałem w wersję angielską, dlatego też wszelkie tłumaczenia nazw umiejętności i oddziałów są mojego autorstwa. Mam nadzieję, że będą one przynajmniej podobne, do tych w polskiej edycji. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Warhammer: Mark of Chaos - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: