Wielka Formuła. Maksimum zysku, minimum strat - książka
Autor: Mark Joyner
Liczba stron: 288
Wydawca: Onepress
Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-1041-9
Data wydania: 2007-12-04
Lektor:
Kategoria:
ebooki >> poradniki >> marketing
Przepis na wyborny napój o smaku zysku, powodzenia i satysfakcji
Witaj w królewskiej kuchni Marka Joynera. Nie musisz być wprawnym kucharzem swojego biznesu ani szefem restauracji serwującej od lat niekoniecznie spożywcze produkty na kilkunastu rynkach. Wystarczy otwarty umysł, chęć nauki oraz:
szczypta kreatywności,
dwie łyżki wyciągu z pasji,
porcja trwałych relacji z klientem,
pół szklanki poufnych informacji,
by przygotować skuteczny eliksir sukcesu, przyjemnie łechcący podniebienia bez względu na branżę, w której działasz.
W swojej pierwszej książce, noszącej tytuł 'Oferta nie do odrzucenia', Mark Joyner pokazał specom od marketingu i handlu oraz biznesmenom, jak przygotować ofertę, której żadna rozsądna osoba nie byłaby w stanie odrzucić. Jednak faktycznie oferta taka jest tylko pierwszym z elementów przepisu na uzyskanie trwałego sukcesu w sprzedaży. Pozostałe jego elementy autor odkrywa w książce 'Wielka Formuła...'
'Wielka Formuła. Maksimum zysku, minimum strat' zaczyna się w miejscu, w którym autor zakończył 'Ofertę nie do odrzucenia' -- wychodzi od oferty nie do przebicia, która jedynie czeka, by coś z nią dalej zrobić. Druga część koncepcji Joynera pokazuje, w jaki sposób można zaprezentować tę ofertę klientom, sprzedać, a następnie sprzedać ponownie. Niezwykła 'Wielka Formuła' jest skuteczna, ponieważ podkreśla prostotę i koncentruje się wyłącznie na tych aspektach i działaniach, które przynoszą wymierne rezultaty.
Sposób na wyśmienity sukces nigdy nie jest skomplikowany:
Odszukaj spragnione masy.
Zaspokój ich pragnienie.
Zaoferuj kolejną porcję napoju, którym wciąż będą się chciały delektować oraz dzielić z innymi.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Wielka Formu‡a.
Maksimum zysku,
minimum strat
Autor: Mark Joyner
T‡umaczenie: Marcin Kowalczyk
ISBN: 978-83-246-1041-9
Tytu‡ orygina‡u: The Great Formula: for Creating
Maximum Profit with Minimal Effort
Format: A5, stron: 288
Przepis na wyborny nap(cid:243)j o smaku zysku, powodzenia i satysfakcji
Witaj w kr(cid:243)lewskiej kuchni Marka Joynera. Nie musisz by(cid:230) wprawnym kucharzem
swojego biznesu ani szefem restauracji serwuj„cej od lat niekoniecznie spo¿ywcze
produkty na kilkunastu rynkach. Wystarczy otwarty umys‡, chŒ(cid:230) nauki oraz:
(cid:149) szczypta kreatywno(cid:156)ci,
(cid:149) dwie ‡y¿ki wyci„gu z pasji,
(cid:149) porcja trwa‡ych relacji z klientem,
(cid:149) p(cid:243)‡ szklanki poufnych informacji,
by przygotowa(cid:230) skuteczny eliksir sukcesu, przyjemnie ‡echc„cy podniebienia
bez wzglŒdu na bran¿Œ, w kt(cid:243)rej dzia‡asz.
W swojej pierwszej ksi„¿ce, nosz„cej tytu‡ (cid:132)Oferta nie do odrzucenia(cid:148), Mark Joyner
pokaza‡ specom od marketingu i handlu oraz biznesmenom, jak przygotowa(cid:230) ofertŒ,
kt(cid:243)rej ¿adna rozs„dna osoba nie by‡aby w stanie odrzuci(cid:230). Jednak faktycznie oferta
taka jest tylko pierwszym z element(cid:243)w przepisu na uzyskanie trwa‡ego sukcesu
w sprzeda¿y. Pozosta‡e jego elementy autor odkrywa w ksi„¿ce (cid:132)Wielka Formu‡a(cid:133)(cid:148)
(cid:132)Wielka Formu‡a. Maksimum zysku, minimum strat(cid:148) zaczyna siŒ w miejscu, w kt(cid:243)rym
autor zakoæczy‡ (cid:132)OfertŒ nie do odrzucenia(cid:148) (cid:150) wychodzi od oferty nie do przebicia, kt(cid:243)ra
jedynie czeka, by co(cid:156) z ni„ dalej zrobi(cid:230). Druga czŒ(cid:156)(cid:230) koncepcji Joynera pokazuje,
w jaki spos(cid:243)b mo¿na zaprezentowa(cid:230) tŒ ofertŒ klientom, sprzeda(cid:230), a nastŒpnie
sprzeda(cid:230) ponownie. Niezwyk‡a Wielka Formu‡a jest skuteczna, poniewa¿ podkre(cid:156)la
prostotŒ i koncentruje siŒ wy‡„cznie na tych aspektach i dzia‡aniach, kt(cid:243)re przynosz„
wymierne rezultaty.
Spos(cid:243)b na wy(cid:156)mienity sukces nigdy nie jest skomplikowany:
(cid:149) Odszukaj spragnione masy.
(cid:149) Zaspok(cid:243)j ich pragnienie.
(cid:149) Zaoferuj kolejn„ porcjŒ napoju, kt(cid:243)rym wci„¿ bŒd„ siŒ chcia‡y delektowa(cid:230)
oraz dzieli(cid:230) z innymi.
SPIS TREŚCI
ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie — H×2+O
ROZDZIAŁ 2.
„Mam tysiąc kanałów telewizyjnych,
ale większość z nich to śmieci”
ROZDZIAŁ 3. Grupowanie
ROZDZIAŁ 4. Wielkie grupowanie
ROZDZIAŁ 5. Wielka Formuła
ROZDZIAŁ 6. Dlaczego Wielka Formuła działa
ROZDZIAŁ 7. Wielka Formuła — krok 1.: Oferta nie do
odrzucenia
ROZDZIAŁ 8. Wielka Formuła — krok 2.: Przedstaw Ofertę
nie do odrzucenia spragnionym masom
ROZDZIAŁ 9. Wielka Formuła — krok 3.: Sprzedaj im drugą
szklankę
ROZDZIAŁ 10. Poszukując spragnionych mas
Kupno dostępu do klientów
Wymyślenie innowacyjnego sposobu zdobycia
klientów
Sam zgromadź swoją masę
Znalezienie zagubionych klientów
7
9
15
21
27
29
33
37
41
45
46
47
49
49
3
SPIS TREŚCI
ROZDZIAŁ 11. Taktyki drugiej szklanki
Sprzedaż dodatkowa
Sprzedaż krzyżowa
Sprzedaż następcza
Ciągłość
ROZDZIAŁ 12. Wielka Formuła w historii
Holiday Inn
Bezpieczna maszynka do golenia firmy Gillette
Amazon.com
Charles Atlas: „Słabeusz, który stał się najlepiej
zbudowanym człowiekiem świata”
Model T
Proszek do pieczenia i książka kucharska Edmondsa
Estée Lauder
Table for Six
ROZDZIAŁ 13. Szaleni Naukowcy stosujący Wielką Formułę
Picasso na płytkach
Joe Sugarman
Dwa wyjątki z korespondencji firmy Boron
Gary Halbert
Wybór spragnionych mas i przebiegłe techniki
podsuwania im drugiej szklanki
David Garfinkel
W jaki sposób przyciągnąć nowy samochód wart
90 tysięcy dolarów
dr Joe Vitale
Osobisty e-mail od byłego wiceprezesa BBDO
do Marka Joynera
Ben Mack
28 tysięcy dolarów leżących na stole
Russell Brunson
Złoty standard spragnionej masy
Paul Galloway
4
51
52
53
54
55
57
57
61
69
72
75
77
79
82
85
88
92
104
108
111
127
129
SPIS TREŚCI
Były naukowiec z NASA ekspediuje drugą szklankę
na księżyc
Harry „Hank” Johnson
W jaki sposób po mistrzowsku przekonać swoich
nowych klientów, aby rzucili się na drugą szklankę
— jeszcze zanim wychylą pierwszą… Albo, ujmując
to lepiej… jak zwiększyć sprzedaż o 200 procent
lub więcej, robiąc tę jedną prostą rzecz
Lee Benson
Tajemnice z Blogosfery: w jaki sposób zdobyć
lojalnych czytelników, subskrybentów i klientów
— za darmo!
Jason i Skye Mangrum
W jaki sposób dwa magiczne słowa mogą niemal
zagwarantować, iż Twoi klienci będą błagać Cię
o drugą szklankę
Yanik Silver
Znajdź pragnienie poprzez elicytację kryteriów
Kenrick Cleveland
Przygotowywanie umysłów potencjalnych klientów
na drugą szklankę
Joshua Shafran
Robisz się spragniony… baaardzo
spraaagnioooony…
Tellman Knudson
Tworzenie niekończącej się serii promocji, w których
wygrywają wszyscy, i zawiązywanie strategicznego
partnerstwa
dr Joe Rubino
Pasja i e-mail w Wielkiej Formule
Andrew Fox
„Tajemnica całkowitego zdominowania dowolnego
rynku w ciągu 180 dni”
Brad Callen
W jaki sposób utworzyć swoje własne spragnione
masy, aby zapewnić sobie automatyczne,
cykliczne zyski
Craig Perrine
133
137
148
155
162
168
210
223
227
233
242
5
SPIS TREŚCI
Niech inni „podają szklankę”: etyka i sukces
Shel Horowitz
Jak znaleźć spragnione masy za pomocą Google
Perry Marshall
Jak wyzwolić ukryty popyt, utworzyć nową wartość
i uzyskać eksplozję sprzedaży: prawdziwa historia
pomysłu, który pozwolił zarobić milion dolarów
Perry Marshall
253
261
270
277
Skorowidz
6
R O Z D Z I A Ł 3
Grupowanie
C
zy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego numery telefo-
nów składają się z siedmiu cyfr?
Dlaczego nie z sześciu? Albo ośmiu? Albo dwudziestu?
George Miller z Uniwersytetu Princeton, zajmujący się psycho-
logią kognitywną, w 1956 r. napisał artykuł pod tytułem The
Magical Number Seven, Plus or Minus Two: Some Limits on Our
Capacity for Processing Information1 („The Psychological Review”
nr 63, 81 – 97).
1 „Magiczna cyfra siedem plus minus dwa: niektóre ograniczenia na-
szych zdolności do przetwarzania informacji” — przyp. tłum.
15
WIELKA FORMUŁA. MAKSIMUM ZYSKU, MINIMUM STRAT
W tym artykule dowodził, iż umysł ludzki jest w stanie w spo-
sób świadomy obsłużyć 5 – 9 informacji.
Wydaje się, że jest to pewne biologiczne ograniczenie naszego
mózgu.
Wyniki tych badań wpłynęły na aktualnie stosowany telefo-
niczny system numeryczny. Gdyby numery telefonów były dłuższe,
większość osób miałaby spore problemy z zapamiętaniem ich.
Być może pewnego dnia przełamiemy tę niemoc naszego umy-
słu i pokonamy jego ograniczenia, ale na razie musimy uciekać się
do pewnych sztuczek.
Pseudonaukowa dziedzina zwana mnemoniką lub mnemotech-
niką oferuje kilka przydatnych narzędzi, które pozwalają nam oszu-
kać umysł i nauczyć go przechowywania większej ilości informacji.
Jedną z tych technik, wskazywaną przez Millera, jest grupo-
wanie.
Działa to tak: nakłoń mózg do myślenia, że łańcuch informacji
stanowi jedną całość.
Oto przykład.
Spróbuj zapamiętać następujący ciąg cyfr.
Przeczytaj go raz, zamknij oczy i spróbuj przypomnieć sobie
cyfry w odpowiedniej kolejności.
16
Grupowanie
6
6
9
2
1
1
4
8
9
1
2
9
4
1
Wystarczy. I jak Ci poszło?
Prawdopodobnie niezbyt dobrze. Ten ciąg składa się z 14 cyfr
i większość osób po prostu nie jest w stanie zapamiętać tak długiej
sekwencji — jeden rzut oka nie wystarczy.
Problem polega na tym, że traktujesz ten ciąg jako 14 indywi-
dualnych cyfr i Twój mózg po prostu nie może przekroczyć ba-
riery 7 +/– 2.
A teraz spróbujmy oszukać Twój mózg i zobaczmy, co się stanie.
Tym razem przeczytaj ten ciąg od dołu do góry i zwróć uwagę
na sposób, w jaki je zgrupowałem.
17
WIELKA FORMUŁA. MAKSIMUM ZYSKU, MINIMUM STRAT
6
6
9
2
1
1
4
8
9
1
2
9
4
1
A teraz spróbuj zapisać na kartce te 14 cyfr w takiej kolejności,
w jakiej zaprezentowano je powyżej.
Prawdopodobnie tym razem nie miałeś z tym większych pro-
blemów, zwłaszcza jeśli jesteś dobry z historii.
Co się zmieniło?
Otóż teraz Twój mózg mógł pogrupować cyfry. Jeśli wykona-
łeś to ćwiczenie zgodnie z instrukcją i przeczytałeś ciąg cyfr od dołu
do góry, prawdopodobnie zauważyłeś, że…
18
Grupowanie
966 — chrzest Polski
112 — numer alarmowy
1984 — tytuł znanej książki George’a Orwella
1492 — rok, w którym Kolumb odkrył Amerykę
6
6
9
2
1
1
4
8
9
1
2
9
4
1
Spróbuj jeszcze raz i przekonaj się, czy potrafisz odtworzyć
z pamięci cały ciąg.
Jestem pewien, że tym razem uda się to każdemu Czytelnikowi
tej książki.
I to już wszystko. Właśnie udało Ci się oszukać własny mózg.
Ciąg 14 cyfr zapamiętał jako kilka prostych dat i numer telefonu
i nie miał większych problemów z przetworzeniem tych infor-
macji.
19
WIELKA FORMUŁA. MAKSIMUM ZYSKU, MINIMUM STRAT
Po co piszę o tym wszystkim w książce o tematyce biznesowej?
Ponieważ zakładam, że…
• jesteś człowiekiem,
• masz mózg,
• prowadzisz firmę lub też odgrywasz istotną rolę w zarządza-
niu nią.
Jeśli moje założenia są słuszne, czytaj dalej…
20
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Wielka Formuła. Maksimum zysku, minimum strat
Autor: Mark Joyner
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :