Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00337 006587 13232331 na godz. na dobę w sumie
Word 2010 PL. Seria praktyk - książka
Word 2010 PL. Seria praktyk - książka
Autor: Liczba stron: 216
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-2985-5 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> aplikacje biurowe >> word
Porównaj ceny (książka, ebook (-25%), audiobook).

Odkryj Worda na nowo - w biurze i domu

Word to od lat najlepszy przyjaciel każdego użytkownika komputera. Jeśli nauczysz się nim posługiwać, będzie Ci wierny niczym pies i nie zawiedzie Twojego zaufania. Dzięki tej książce szybko i sprawnie opanujesz szerokie spektrum użytecznych umiejętności i z łatwością będziesz tworzyć dokumenty o charakterze biznesowym, naukowym czy artystycznym. Szczególną zaletą tego podręcznika jest to, że mogą z niego korzystać zarówno nowicjusze, jak i weterani Worda. I jedni, i drudzy docenią fakt, że jest on praktycznym graficznym przewodnikiem, w którym do zilustrowania omawianych treści wykorzystywane są rysunki i przykłady.

Książka 'Word 2010 PL. Seria praktyk' w jasny i przejrzysty sposób opisuje pełen zakres funkcji programu w jego najnowszej wersji - poczynając od tworzenia i edytowania prostych dokumentów tekstowych, przez rysowanie tabel, wstawianie elementów graficznych i korzystanie z narzędzi wspomagających merytoryczne opracowywanie tekstu, po bardziej zaawansowane techniki, takie jak przeglądanie i edycja dokumentów umieszczonych w sieci. Całość została podana w formie umożliwiającej szybkie dotarcie do każdej potrzebnej informacji, dzięki czemu Word przestanie mieć przed Tobą jakiekolwiek tajemnice.

Word 2010 - program dla wszystkich ludzi pracy oraz hobbystów!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Word 2010 PL. Seria praktyk Autor: Scott Basham Tłumaczenie: Zbigniew Waśko z wykorzystaniem fragmentów książki „Word 2007 PL. Seria praktyk” w tłumaczeniu Zbigniewa Smogura ISBN: 978-83-246-2985-5 Tytuł oryginału: Word 2010 in Easy Steps Format: 165×220, stron: 216 Odkryj Worda na nowo – w biurze i domu • Jak formatować tekst? • Jak wstawiać elementy graficzne i tabele? • Jak edytować dokument za pośrednictwem Internetu? Word to od lat najlepszy przyjaciel każdego użytkownika komputera. Jeśli nauczysz się nim posługiwać, będzie Ci wierny niczym pies i nie zawiedzie Twojego zaufania. Dzięki tej książce szybko i sprawnie opanujesz szerokie spektrum użytecznych umiejętności i z łatwością będziesz tworzyć dokumenty o charakterze biznesowym, naukowym czy artystycznym. Szczególną zaletą tego podręcznika jest to, że mogą z niego korzystać zarówno nowicjusze, jak i weterani Worda. I jedni, i drudzy docenią fakt, że jest on praktycznym graficznym przewodnikiem, w którym do zilustrowania omawianych treści wykorzystywane są rysunki i przykłady. Książka „Word 2010 PL. Seria praktyk” w jasny i przejrzysty sposób opisuje pełen zakres funkcji programu w jego najnowszej wersji – poczynając od tworzenia i edytowania prostych dokumentów tekstowych, przez rysowanie tabel, wstawianie elementów graficznych i korzystanie z narzędzi wspomagających merytoryczne opracowywanie tekstu, po bardziej zaawansowane techniki, takie jak przeglądanie i edycja dokumentów umieszczonych w sieci. Całość została podana w formie umożliwiającej szybkie dotarcie do każdej potrzebnej informacji, dzięki czemu Word przestanie mieć przed Tobą jakiekolwiek tajemnice. • Formatowanie akapitów • Tworzenie i modyfikowanie stylu • Stosowanie znaków specjalnych • Tworzenie i edycja równań • Rysowanie i formatowanie tabeli • Tworzenie spisu treści i bibliografii • Korespondencja seryjna • Dodawanie komentarza • Efekty artystyczne • Tabele i ilustracje • Nagłówki i stopki • Biblioteka SmartArt Word 2010 – program dla wszystkich ludzi pracy oraz hobbystów! Idź do • Spis treści • Przykładowy rozdział • Skorowidz Katalog książek • Katalog online • Zamów drukowany katalog Twój koszyk • Dodaj do koszyka Cennik i informacje • Zamów informacje o nowościach • Zamów cennik Czytelnia • Fragmenty książek online Kontakt Helion SA ul. Kościuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl © Helion 1991–2011 1 2 3 Wprowadzenie Wprowadzenie Rozpoczynanie pracy z Wordem 2010 Okno główne Wstążka Minipasek narzędzi Pasek narzędzi Szybki dostęp Pasek stanu Pomoc Edycja tekstu Zaznaczanie tekstu Praca z plikami Kliknij i pisz Podstawy nawigacji Zakładka Narzędzia główne Kontrolki z sekcji Czcionka Formatowanie akapitów Szybkie style Okno dialogowe Style Style akapitowe Style połączone Łączenie stylów w obrębie akapitu Linijka Tabulacja Schowek Kolekcja Malarz formatów Sekcja Edytowanie Karta Wstawianie Narzędzia z sekcji Strony Tabele i ilustracje Narzędzia z sekcji Łącza Nagłówki i stopki Narzędzia z sekcji Tekst Zaawansowane efekty tekstowe Równania i symbole Spis treści 7 8 9 10 11 13 14 16 17 18 19 22 24 25 27 28 33 38 44 45 46 48 49 50 54 57 59 60 65 66 68 69 72 74 82 84 4 5 6 7 Karty specjalne Tabele Obrazy Biblioteka ClipArt Kształty Zawijanie tekstu Biblioteka SmartArt Wykresy Zrzuty ekranu Karta Układ strony Motywy Ustawienia strony Podziały Sekcje Tło strony Karta Odwołania Spis treści Przypisy dolne i końcowe Cytaty Bibliografia Podpisy Spis ilustracji Indeks Wykaz źródeł Karta Korespondencja Koperty Etykiety Korespondencja seryjna 87 88 96 103 104 105 107 109 110 111 112 115 116 117 120 123 124 128 131 132 133 134 135 137 139 140 142 144 8 9 10 11 Karta Recenzja Sprawdzanie pisowni i gramatyki Przeszukiwanie materiałów źródłowych Tezaurus Tłumaczenie Komentarze Śledzenie zmian Akceptowanie i odrzucanie zmian Ochrona dokumentu Karta Widok Widoki dokumentu Konspekt Linie siatki Panel Nawigacja Okna Makra Widok Backstage Informacje Polecenia Zapisz i Zapisz jako Ostatnio używane miejsca i dokumenty Stosowanie szablonów Drukowanie Polecenie Zapisz i wyślij Opcje Funkcje zaawansowane Inspektor dokumentów Funkcje panelu Nawigacja Word w internecie Zarządzanie stylami Efekty artystyczne Zabezpieczanie dokumentu hasłem Tworzenie stron internetowych Skorowidz 151 152 156 158 159 163 164 166 168 173 174 176 177 178 179 182 185 186 187 188 189 192 193 195 197 198 199 201 204 205 206 208 211 11 Funkcje zaawansowane Rozdział ten poświęcony jest wybranym zaawansowanym funkcjom i narzędziom Inspektor dokumentów 198 199 Funkcje panelu Nawigacja 201 Word w internecie 204 Zarządzanie stylami 205 Efekty artystyczne 206 Zabezpieczanie dokumentu hasłem 208 Tworzenie stron internetowych programu Word, które umożliwiają rozwijanie poznanych do tej pory technik. e n a w o s n a w a a z e j c k n u F 8 9 1 Inspektor dokumentów Przed wysłaniem dokumentu do znajomych lub szerszego grona od- biorców warto go dokładnie sprawdzić. Czasami może zawierać ukryte informacje i dane, których raczej nie chcielibyśmy ujawniać. Pomocne w tym może być okno dialogowe Inspektor dokumentów. 1 2 Włącz widok Backstage. W tym celu kliknij zakładkę karty Plik. Domyślnie powinny wyświetlić się informacje o dokumencie (jeśli jest inaczej, kliknij pozycję Informacje). Następnie kliknij przycisk Wyszukaj problemy i z jego menu wybierz polecenie Przeprowadź inspekcję dokumentu. Wyświetlone zostanie okno dialogowe Inspektor dokumentów. Zawiera ono listę sześciu elementów, które warto sprawdzić. Większość z nich w zwy- kłych warunkach jest niewidoczna, ale ktoś, kto dobrze zna Worda, może je odczytać. 3 4 Kliknij przycisk Inspekcja. Po chwili wyświetlone zostaną wyniki. Jeżeli jakieś elementy zostaną znalezione, możesz je usunąć, klikając przycisk Usuń wszystko. Kliknij jeszcze przycisk Ponowna inspekcja, aby sprawdzić, czy rzeczywiście nie ma już ukrytych elementów, a gdy skończysz, kliknij przycisk Zamknij. Funkcje panelu Nawigacja Z panelem Nawigacja mieliśmy już do czynienia w rozdziale 9. Teraz spróbujemy go użyć w bardziej wyrafinowany sposób. Przeglądanie nagłówków 1 2 3 4 5 Jeśli panel Nawigacja jest nie- widoczny, otwórz kartę Widok i zaznacz na niej opcję Okienko nawigacji. Upewnij się, że w panelu Nawigacja aktywna jest pierwsza karta, na której wyświetlane są same nagłówki dokumentu. Nagłówki tworzą charakte- rystyczne „drzewko”, od- zwierciedlające hierarchiczną strukturę dokumentu. Klikając małe trójkąciki, możesz zwijać (ukrywać) lub rozwijać pod- rzędne struktury poszczegól- nych gałęzi tego drzewka. Nagłówki (gałęzie drzewka) możesz przeciągać w dół lub w górę. Jest to prosty sposób na zmianę struktury dokumentu. Kliknij prawym przyciskiem myszy jeden z nagłówków — rozwinie się menu z polece- niami dodawania nagłówków, usuwania ich, przenoszenia na wyższy lub niższy poziom hierarchii, zaznaczania i dru- kowania. Wskazówka Jeśli dokument nie zawie- ra żadnych nagłówków, pierwsza karta panelu Nawigacja zawiera jedynie sugestię, że jakieś style nagłówkowe powi- nieneś zastosować. 1 9 9 e n a w o s n a w a a z e j c k n u F 0 0 2 dokończenie... Przeglądanie stron 1 Upewnij się, że panel Nawigacja jest otwarty, i kliknij zakładkę drugiej karty. Jej zawartość stanowią miniatury poszczególnych stron dokumentu. 2 3 Aby poszerzyć panel, przeciągnij w bok pionową krawędź oddzielającą go od głównego obszaru roboczego. Jeżeli przeciągniesz pasek tytułowy panelu, ten zmieni się w swobodne okno dialogowe, którego rozmiary możesz zmieniać dowolnie. Gdy klikniesz miniaturę jakiejś stro- ny, w głównym oknie dokumentu ta właśnie strona zostanie wyświetlona. Przeglądanie rezultatów wyszukiwania 1 Jeśli klikniesz mały trójkącik obok lupy w górnej części panelu, będziesz mógł wybrać, jakie obiekty (grafika, tabele, równania itp.) mają być wyszukiwane. Wskazówka Jeśli klikniesz trzecią za- kładkę, zobaczysz wyniki wyszukiwania wraz z ich kontekstami. Kliknij jeden z wyników, a dokument zostanie przewinięty do miejsca, gdzie wskazany element występuje. Word w internecie Fascynującą funkcją Worda w wersji 2010 jest możliwość przegląda- nia i edytowania dokumentów bezpośrednio w internecie nawet bez potrzeby instalowania programu. Oznacza to, że możesz pracować w dowolnym miejscu, jeśli tylko masz dostęp do internetu i umieściłeś dokument w obszarze współdzielonym, takim jak Microsoft SharePoint czy Windows Live SkyDrive. Zapisywanie dokumentu w obszarze współdzielonym 1 Upewnij się, że masz otwarty właściwy dokument, po czym otwórz kartę Plik i wybierz polecenie Zapisz i wyślij. 2 Wybierz opcję Zapisz w sieci Web. Jeśli masz już konto, zobaczysz teraz swoje zdalne foldery. Kliknij dwukrotnie jeden z nich. Uzyskanie dostępu do zdalnych folde- rów może chwilę potrwać. Możesz być rów- nież poproszony o podanie nazwy użytkownika i hasła do swojego konta. 3 W standardowym oknie Zapisz jako, które się otwo- rzy, sprawdź, czy nazwa i format pliku są poprawne, a następnie kliknij przycisk Zapisz. Twój dokument jest teraz we współdzielonym obszarze serwisu SkyDrive. Podany sposób umieszczenia dokumentu w tym serwisie nie jest jedyny — możesz to robić także bezpośrednio, korzystając z przeglądarki interne- towej. 2 0 1 e n a w o s n a w a a z e j c k n u F 2 0 2 Wskazówka Jeśli klikniesz trzecią za- kładkę, zobaczysz wyniki wyszukiwania wraz z ich kontekstami. Kliknij jeden z wyników, a dokument zostanie przewinięty do miejsca, gdzie wskazany element występuje. dokończenie... Edycja dokumentu za pośrednictwem internetu 1 2 Zaloguj się w serwisie Windows Live (http://home.live.com). W górnej części ekranu ustaw wskaźnik myszy na etykiecie Windows Live i z rozwiniętego w ten sposób menu wybierz opcję SkyDrive. Poniżej powinna się wyświetlić struktura Twoich zdal- nych folderów. 3 Kliknij właściwy folder, aby wyświetlić jego zawartość. dokończenie... 4 Zaznacz swój plik. Wyświetlą się informacje, komentarze i menu z opcjami pozwalającymi na przeglądanie, edytowanie, pobieranie, usuwanie i przenoszenie pliku. 5 Aby rozpocząć pracę nad dokumentem, wybierz opcję Edytuj w przeglądarce. 2 0 3 Opcja Wyświetl jest rów- nież przydatna, ponieważ tworzy pełnoekranowy podgląd dokumentu i udostępnia kontrolki do wyszukiwania tekstów, powiększania widoku i wyboru konkretnej strony. e n a w o s n a w a a z e j c k n u F 4 0 2 Zarządzanie stylami Style były już omawiane w rozdziale 2., „Karta Narzędzia główne”. Informacje o zastosowanych stylach są zapisywane wraz z dokumen- tem. Wiadomo też, że szablon o nazwie Normal.dotm jest używany do tworzenia wszystkich nowych dokumentów. Jeśli zatem w ramach tego szablonu zdefiniujesz nowy styl, będzie on dostępny we wszystkich dokumentach, które utworzysz. Importowanie i eksportowanie stylów 1 Na karcie Narzędzia główne kliknij w prawym dolnym rogu sekcji Style ikonę , aby otworzyć panel Style (pokazany obok). Kliknij ikonę Zarzą- dzanie stylami, aby otworzyć okno dialo- gowe o takiej samej nazwie. W lewym dolnym rogu tego okna kliknij przy- cisk Import/Eksport. Otworzy się okno Organizator, które umożliwia swobodne ko- piowanie stylów zarówno z bieżącego dokumentu do szablonu Normal.dotm, jak i w kierunku przeciwnym. 2 3 4 Wskazówka Za pomocą okna Organi- zator możesz przenosić style między dwoma dowolnymi dokumenta- mi. Aby zamienić jeden z plików na inny, kliknij odpowiedni przycisk Zamknij plik, a następnie kliknij nowy przycisk Otwórz plik. Efekty artystyczne Z funkcji służących do manipulowania obrazami korzystaliśmy już w rozdziale 4., „Karty specjalne”, ale Word oferuje również pokaźny zbiór efektów, jakie na ogół można znaleźć jedynie w programach do edycji zdjęć. 1 Zaimportuj zdjęcie, z którym będziesz mógł poeksperymento- wać. Na początek utwórz kilka kopii tego zdjęcia, aby później móc łatwo ocenić różnice między poszczególnymi wersjami. 2 3 4 Zaznacz jedną z kopii. Na wstążce pojawi się karta Formatowanie. Otwórz tę kartę i w sekcji Dopasowywanie kliknij przycisk Efekty artystyczne. Rozwinięta zostanie galeria efektów. Gdy ustawisz wskaźnik myszy na jednym z nich, zaznaczony obraz zmieni swój wygląd zgodnie z ustawieniami wskazanego efektu. Każdy efekt możesz dodatkowo zmodyfikować za pomocą kontrolek dostępnych po wybraniu polecenia Opcje efektów artystycznych. Wskazówka Jeśli po zastosowaniu efektu obraz niewiele się zmienia, sprawdź jego rozdzielczość. Przy dużej rozdzielczości efekt jest bardzo subtelny i bez powiększenia skali wido- ku trudno go dostrzec. Zapamiętaj, że rozdziel- czość możesz zmniejszyć, korzystając z funkcji kompresowania obrazów, dostępnej na karcie Formatowanie, w sekcji Dopasowywanie. 2 0 5 Zabezpieczanie dokumentu hasłem W rozdziale 8., „Karta Recenzja”, widzieliśmy, że za pomocą hasła można ograniczyć innym użytkownikom wykonywanie niektórych czynności edycyjnych. Istnieje także możliwość ustanowienia takiego ograniczenia na poziomie dokumentu jako całości — inny użytkownik nie będzie miał w ogóle dostępu do takiego dokumentu, jeśli nie poda prawidłowego hasła. 1 2 Na karcie Plik wybierz Informacje. Kliknij przycisk Ochrona dokumentu i z rozwiniętego w ten sposób menu wybierz polecenie Szyfruj przy użyciu hasła. Upewnij się, że dokument jest otwarty. e n a w o s n a w a a z e j c k n u F 6 0 2 3 4 Zostaniesz poproszony o podanie hasła. Wpisz coś, co będziesz w stanie zapamiętać, bo możesz sam pozbawić się dostępu do własnego doku- mentu. Kliknij OK. W kolejnym oknie dialogowym będziesz musiał wpisać to samo hasło jeszcze raz w celu potwierdzenia jego popraw- ności. dokończenie... 5 Jeśli teraz spojrzysz na panel Informacje, zobaczysz, że dokument jest zabezpieczony i do jego otwarcia wymagane jest podanie hasła. 6 Zapisz dokument. 2 0 7 7 Zamknij dokument, a następnie spróbuj go ponownie otworzyć. Tym razem zobaczysz okno z prośbą o podanie hasła. Wpisz je uważnie, po czym kliknij przycisk OK. Jeśli popełnisz błąd przy wpisywa- niu hasła, zamiast dokumentu otworzy się okno ze stosowną informacją. Pamiętaj, że w hasłach ważne są wielkości liter, a zatem hasło Awo- kado123x różni się od awokado123X. e n a w o s n a w a a z e j c k n u F 8 0 2 Wskazówka HTML jest skrótem nazwy języka służącego do tworzenia stron interne- towych (HyperText Markup Language — język znaczników hipertekstu). Podstawą tego języka jest zwykły tekst i dlatego Word nieźle sobie radzi z generowaniem odpo- wiednich plików. Tworzenie stron internetowych Word z pewnością nie jest podstawowym narzędziem projektantów stron internetowych, ale jego możliwości w tej dziedzinie nie są wcale skromne. Za pomocą narzędzi omawianych w poprzednich rozdziałach możesz z powodzeniem tworzyć strony zawierające tekst (formatowany), grafiki i hiperłącza. 1 Utwórz nowy dokument w zwykły sposób, a następnie kliknij ikonę na pasku stanu, aby włączyć tryb wyświetlania Układ sieci Web. 2 Teraz dokument będzie przypominał swoim wyglądem stronę internetową. Dodaj i sformatuj tekst oraz wstaw jakąś grafikę lub obraz. 3 W prezentowanym przykładzie zamienimy tekst Napisz do nas w hiperłącze do adresu e-mail. Zaznacz ów tekst, kliknij przycisk Hiperłącze i w pokazanym niżej oknie dialogowym wybierz opcję Adres e-mail, a następnie wpisz odpowiednie dane. Nie zapomnij Hiperłącze może pro- wadzić również do innej strony internetowej. Aby takie hiperłącze utworzyć, musisz znać adres URL (Uniform Resource Locator — ujednolicony format adresowania zasobów) docelowej strony. Jest to ten adres, który zazwyczaj wpisujesz w pasku wy- szukiwania w przeglądar- ce internetowej. 2 0 9 dokończenie... 4 Gdy osoba oglądająca taką stronę kliknie hiperłącze, jej program do obsługi poczty elektronicznej (jeśli go ma na swoim kompu- terze) zostanie automatycznie uruchomiony. W naszym przy- kładzie dodano jeszcze trzy inne hiperłącza, ale są to łącza do innych części dokumentu. 5 Gdy skończysz opracowywanie dokumentu, otwórz kartę Plik i wybierz na niej polecenie Zapisz jako, wskaż miejsce zapisu, wpisz nazwę pliku i upewnij się, że wybrałeś dla niego typ Strona sieci Web (*.htm; *.html). Możesz również kliknąć przycisk Narzędzia, wybrać Opcje sieci Web i określić przeglądarkę, w jakiej zapisywana strona będzie oglądana. Zapisz jako typ: Strona sieci Web e n a w o s n a w a a z e j c k n u F 0 1 2 dokończenie... 6 Strony internetowe zazwyczaj mają tytuły, które są wyświetla- ne na pasku tytułowym przeglą- darki. Aby utworzonej stronie przypisać taki tytuł, kliknij przycisk Zmień tytuł i wpisz sto- sowny tekst. Gdy klikniesz przycisk Za- pisz, w pliku .htm zapisany zostanie tylko tekst główny, a elementy graficzne, nie- które formatowania i inne zasoby trafią do odrębnego folderu. Ważne jest, aby ten folder zawsze towarzy- szył plikowi .htm — jeśli je rozdzielisz, strona będzie wyświetlana niewłaściwie. 7 Na koniec zamknij Worda i odszukaj na dysku zapisany przed chwilą plik .htm. Jeśli klikniesz go dwukrotnie, otworzy się prze- glądarka i zobaczysz w niej swoje dzieło, czyli utworzoną właśnie stronę internetową. Wskazówka Strona jest gotowa, ale żeby była dostępna w internecie, trzeba ją umieścić na serwerze w miejscu wskazanym przez dostawcę usług internetowych. Jeśli masz swoje konto, firma zarządzająca serwerem poinstruuje Cię, jak należy przesyłać pliki. 8 Jeśli będziesz chciał wprowadzić jakieś zmiany, uruchom ponow- nie Worda i otwórz oryginalny dokument. A Adresaci korespondencji seryjnej, 147 akapit, 33 style akapitowe, 38 wyrównywanie, 33 akceptowanie zmian, 166 aktualizacja spisu treści, 127 atrybuty czcionki, 29 Autokorekta, 35 B Backstage, 12, 186 białe miejsca, 49 bibliografia, 132 biblioteka ClipArt, 103 biblioteka SmartArt, 107 bitmapy, 96, 102 blogi, 193 bloki konstrukcyjne, 79 edycja, 80 Organizator bloków konstrukcyjnych, 81 stosowanie, 80 C Centrum zaufania, 195 cieniowanie, 76 ClipArt, 103 Cofnij, 14 cytaty, 131 czas, 73 Czcionka, 30 czcionki, 28 motywy, 114 D Data i godzina, 73 daty, 73 definiowanie punktory, 34 siatka, 177 dodawanie komentarz, 163 koperta do dokumentu, 140 nagłówek, 72 obraz z pliku zapisanego na dysku, 96 przypis dolny, 128 przypis końcowy, 129 rysunek z pliku zapisanego na dysku, 101 stopka, 72 strona tytułowa, 67 dokumenty, 18, 22 dokumenty w starszym formacie, 186 otwieranie, 23 sekcje, 117 szablony, 189 zapisywanie, 22 dostosowywanie paska narzędzi Szybki dostęp, 14 dostosowywanie paska stanu, 16 drukowanie, 192 dzielenie dokumentu na sekcje, 117 dzielenie wyrazów, 119 E edycja bloki konstrukcyjne, 80 dokumenty w internecie, 201, 202 makra, 184 nagłówek, 72 równania, 84 spis treści, 125 stopka, 72 tekst, 18 Edycja punktów zawijania, 105 efekty artystyczne, 205 efekty motywu, 113 efekty tekstowe, 30, 32, 82 eksportowanie stylów, 204 etykiety, 142 Skorowidz F formatowanie akapit, 33 indeks, 136 tabela, 92 tekst, 29 znaki, 30 formaty plików, 187 G grafika, 68 gramatyka, 152 grupowanie obiektów, 102 H hasło ochrony, 206 hiperłącza, 70 HTML, 208 I Ilustracje, 68, 96 importowanie stylów, 204 indeks, 135 formatowanie, 136 oznaczanie wpisu, 135 inicjały, 83 Inspektor dokumentów, 198 Inspektor stylów, 48 interfejs użytkownika, 10 internet, 201 IRM, 171 J jednostki miar, 49 język dokumentu, 162 justowanie tekstu, 33 2 1 1 i z d w o r o k S 2 1 2 K karty, 10, 11 kerning, 31 kolekcja, 57 Kolor czcionki, 32 kolor strony, 121 Kolor wyróżnienia tekstu, 32 kolory motywu, 113 kolumny, 115 komentarze, 163 Kompresuj obrazy, 100 Konspekt, 176 Kontur, 32 Konwertuj tekst na tabelę, 88 koperty, 140 kopiowanie, 56 kopiowanie atrybutów tekstu, 59 Kopiuj, 56 Korespondencja, 140 korespondencja seryjna, 144 blok adresu, 149 definiowanie odbiorców listu, 145 kreator, 144 lista adresatów, 147 wiersz pozdrowienia, 150 kreator korespondencji seryjnej, 144 krój pisma, 28 kształty, 104 umieszczanie tekstu wewnątrz kształtu, 106 wstawianie, 104 zawijanie tekstu, 105 zmiana rozmiaru, 104 L ligatury, 31 linie siatki, 177 linijka, 49 listy numerowane, 35 listy punktowane, 34 listy wielopoziomowe, 37 Ł Łącza, 69 łączenie pól tekstowych, 77 łączenie stylów w obrębie akapitu, 48 M makra, 182 edycja, 184 przeglądanie, 184 rejestrowanie, 182 Makra, 184 Malarz formatów, 59 marginesy, 115 minipasek narzędzi, 13 Minitłumacz, 161 modyfikacja spisu treści, 126 modyfikacja stylu, 41 modyfikacja stylu za pomocą tekstu dokumentu, 43 modyfikacja tabulacji, 50 motywy, 112 czcionki, 114 efekty, 113 kolory, 113 N nagłówek, 72 Narzędzia główne, 28 Narzędzia grafiki SmartArt, 108 Narzędzia nagłówków i stopek, 72 Narzędzia równań, 84 Nawigacja, 60, 178, 199 nawigacja po dokumencie, 25 nawigacja po przypisach, 130 Normal.dotm, 204 Nowe okno, 179 Nowy komentarz, 163 numerowanie wierszy, 118 O obiekty clipart, 103 obiekty SmartArt, 107 obiekty WordArt, 82 obramowanie strony, 122 Obrazkowy znak wodny, 120 obrazy, 96 kompresja, 100 korekty, 99 style, 100 usuwanie tła, 98 zmiana rozmiarów, 97 obroty 3-W, 76 ochrona dokumentu, 168, 206 Odczyt pełnoekranowy, 174 odrzucanie zmian, 166 odsyłacze, 71 ograniczanie dostępu, 171 ograniczanie formatowania, 169 Okienko nawigacji, 199 Okienko recenzowania, 165 Okienko tekstu, 108 okna, 179 okno główne, 10 Opcje Autokorekty, 35 Opcje programu Word, 15, 195 Opcje wklejania, 55 Organizator bloków konstrukcyjnych, 81 Ostatnio używane, 188 otwieranie dokumentu, 23 dokumenty pochodzące z internetu, 168 Otwórz, 23, 188 oznaczanie cytaty, 137 wpisy indeksu, 135 P panel Nawigacja, 60, 178, 199 pasek narzędzi Szybki dostęp, 10, 14 modyfikacja, 14 pasek stanu, 16 PDF, 193 pisownia, 152 Pisownia i gramatyka, 152 pliki, 22 podgląd tłumaczenia, 161 podpisy, 133 Podział strony, 67 podziały, 116 Podziel, 179 pola tekstowe, 74 łączenie pól tekstowych, 77 przepływanie tekstu, 77 tworzenie, 76 pomoc, 17 porównywanie dokumentów, 166 Poszukiwanie, 156 powiększanie widoku, 26 Powiększenie, 26 Powtórz, 14 Poziom powiększenia, 26 preferencje, 195 Preferencje językowe, 162 przeglądanie makr, 184 przeglądanie nagłówków, 199 przeglądanie rezultatów wyszukiwania, 200 przeglądanie stron, 200 Przejdź do, 63 Przełącz okna, 181 Przerwij łącze, 78 przeszukiwanie materiałów źródłowych, 156 Przetłumacz zaznaczony tekst, 159 przewijanie dokumentu, 25 Przewijanie synchroniczne, 181 przypisy dolne, 128 przypisy końcowe, 129 Przytnij, 97 Przytnij do kształtu, 97 przywracanie formatowania pierwotnego, 39 Przywróć w dół, 10 publikowanie na blogu, 193 Publikuj jako wpis blogu, 193 punkt wstawiania, 18 punktory, 34 punkty tabulacji, 50 Pusta strona, 66 R rejestrowanie makra, 182 Resetuj obraz, 100 Resetuj położenie okna, 181 Rozgrupuj, 102 Rozmieść wszystko, 180 równania, 84 edycja, 84 rysowanie tabeli, 89 Rysuj pole tekstowe, 76, 77 Rysuj tabelę, 89 S Scal formatowanie, 55 scalanie komórek, 93 schowek, 54 schowek wieloelementowy, 58 sekcje, 117 SharePoint, 201 siatka, 177 Siatka rysowania, 177 SkyDrive, 193, 201 SmartArt, 107 sortowanie list, 36 Sortowanie tekstu, 36 Sortuj, 36 spis ilustracji, 134 spis treści, 124 aktualizacja, 127 dodawanie pozycji, 125 modyfikacja, 126 ręczne tworzenie spisu treści, 127 usuwanie pozycji, 125 sprawdzanie dokumentu, 198 sprawdzanie gramatyki, 152 sprawdzanie pisowni, 152 sprawdzanie zaznaczonego tekstu, 152 stopka, 72 stosowanie obiekty WordArt, 82 style, 38, 39 szablony, 189 Stosowanie stylów, 41 Strona tytułowa, 67 strony, 66 strony internetowe, 208, 210 style, 38, 204 łączenie stylów w obrębie akapitu, 48 modyfikacja, 41 modyfikacja za pomocą tekstu dokumentu, 43 stosowanie, 38, 39 tworzenie, 40, 44 Style, 44 style akapitowe, 38, 45 stosowanie, 38 tworzenie, 45 style obrazu, 100 style połączone, 46 style tabel, 94 Style WordArt, 83 style znakowe, 39 stosowanie, 39 Symbol, 85, 86 symbole, 85 symbole wieloznaczne, 64 synonimy, 158 szablony, 189 tworzenie szablonów, 191 Szybki dostęp, 14 Szybkie części, 75, 79 szybkie style, 38 szyfrowanie dokumentu, 206 Ś śledzenie zmian, 164 T tabele, 68, 88 cieniowanie, 94 formatowanie, 92 karta Projektowanie, 95 karta Układ, 95 kolumny, 92 komórki, 91 obramowanie, 94 rysowanie tabeli, 89 scalanie komórek, 93 style, 94 tworzenie z tekstu, 88 usuwanie wierszy lub kolumn, 92 wiersze, 92 właściwości tabeli, 94 wstawianie, 88 wstawianie wierszy lub kolumn, 92 zmiana rozmiaru, 89 tabulacja, 50 tabulatory, 52 tekst, 18 formatowanie, 29 kolumny, 115 zawijanie tekstu, 105 Tekstowy znak wodny, 120 Tezaurus, 158 tło strony, 120 tłumaczenie tekstu, 159 2 1 3 i z d w o r o k S 4 1 2 tworzenie bibliografia, 132 bloki konstrukcyjne, 79 dokument, 18, 22 etykiety, 142 hiperłącza do dokumentu zapisanego na dysku, 70 koperty, 140 pola tekstowe, 76 równania, 84 spis treści, 124, 127 strony internetowe, 208 style, 40, 44 style akapitowe, 45 style połączone, 46 szablony, 191 wykaz źródeł, 138 zakładki, 69 Tworzenie konspektu, 176 U Układ sieci Web, 24, 175, 208 Układ strony, 115, 122 Układ wydruku, 24, 68 umieszczanie tekstu wewnątrz kształtu, 106 URL, 209 uruchamianie programu Word, 9 ustawianie języka dokumentu, 162 ustawienia strony, 115, 118 Usuń podział, 179 Usuń tło, 98 usuwanie tabulatory, 53 znaki, 18 V Visual Basic, 184 W wcięcia, 49 Wersja robocza, 176 widok Backstage, 12, 186 widoki dokumentu, 24, 174 Konspekt, 176 Odczyt pełnoekranowy, 174 Układ sieci Web, 175 Wersja robocza, 176 Windows Live, 171, 193, 202 wirusy, 168 Wklej, 56 wklejanie, 54, 56 zmiana opcji wklejania, 55 Właściwości tabeli, 94 Word 2010, 8, 9 WordArt, 82 wpis w blogu, 194 Wstaw indeks, 136 Wstaw podpis, 133 Wstaw przypis dolny, 128 Wstaw przypis końcowy, 129 Wstaw spis ilustracji, 134 Wstaw wykaz źródeł, 138 wstawianie cytaty, 131 data i godzina, 73 kształty, 104 obiekty o charakterze tekstowym, 74 obrazy, 96 podziały stron, 67 strony, 66 symbole, 85 tabele, 88 Wstążka, 11 karty, 11 wybór czcionki, 28 wycinanie, 54 Wycinek ekranu, 110 Wyczyść formatowanie, 39 wyjustowanie, 33 wykaz źródeł, 137 oznaczanie cytatów, 137 tworzenie, 138 wykresy, 109 wymiary okna, 10 wyniki wyszukiwania, 200 wyrównywanie, 33 wyszukiwanie, 60, 61 wyszukiwanie informacji powiązanych z zazna- czonym tekstem, 156 znaki specjalne, 64 wyśrodkowanie, 33 Wyświetl obok siebie, 181 wyświetlanie linijki, 49 Wytnij, 54 X XPS, 193 Z zabezpieczanie dokumentu hasłem, 206 zakładki, 69 zamiana, 62 Zamień, 60 zapisywanie dokumentu, 22, 187 zapisywanie dokumentu w obszarze współdzielonym, 201 Zapisz, 22, 23, 187 Zapisz i wyślij, 193 Zapisz jako, 187 Zapisz w sieci Web, 193, 201 Zapisz zaznaczenie jako nowy szybki styl, 40 zarządzanie stylami, 204 zawijanie tekstu, 105 zaznaczanie tekstu, 19 zaznaczanie nieciągłych fragmentów tekstu, 21 zaznaczanie z użyciem klawisza Alt, 21 zaznaczanie z użyciem klawisza Shift, 20 Zestaw stylów, 42 zmiana opcje wklejania, 55 rozmiar okna, 10 rozmiar pola tekstowego, 75 rozmiar tabeli, 89 zmiany, 164 akceptowanie, 166 odrzucanie, 166 Zmień obraz, 100 Zmień style, 42 Znajdowanie i zamienianie, 61, 62 znaki specjalne, 64 Znajdź, 60 Znaki podziału, 116 znak wodny, 120 znaki specjalne, 64, 86 zrzut ekranu, 110
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Word 2010 PL. Seria praktyk
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: