Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00288 005346 13079267 na godz. na dobę w sumie
Worms Forts: Oblężenie - poradnik do gry - ebook/pdf
Worms Forts: Oblężenie - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 52
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do Worms Forts: Oblężenie pomoże wam bezboleśnie przejść w nowy wymiar robaczych rozgrywek. Znajdziecie tu krótki opis zasad gry, najważniejsze rady, przegląd budynków i broni, oraz część najważniejszą, czyli szczegółowy opis przejścia kampanii.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Czym to się je?
-Garść porad
-Krótki przegląd budynków i broni
-Kampania egipska [misja 1]
-Kampania egipska [misja 2]
-Kampania egipska [misja 3]
-Kampania egipska [misja 4]
-Kampania egipska [misja 5]
-Kampania grecka[misja 6]
-Kampania grecka [misja 7]
-Kampania grecka [misja 8]
-Kampania grecka [misja 9]
-Kampania grecka [misja10]
-Kampania japońska [misja 11]
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 25

Informacja o grze

Kolejna, po Worms 3D, część bardzo popularnej na całym świecie serii traktującej o zmaganiach wirtualnych robaków. Oprócz specyficznego klimatu i poczucia humoru znanego z poprzednich odsłon, Worms Forts Under Siege oferuje graczom zupełne novum w rozgryw

Gra Worms Forts Under Siege, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformach: PC, XBX, PS2. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Worms Forts: Oblężenie autor: Łukasz „Verminus” Malik (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Worms Forts: Oblężenie – Poradni k GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wstęp________________________________________________________________ 3 Czym to się je?_________________________________________________________ 4 Garść porad ___________________________________________________________ 5 Krótki przegląd budynków i broni __________________________________________ 6 Kampania egipska _____________________________________________________ 10 Misja 1 ____________________________________________________________ 10 Misja 2 ____________________________________________________________ 12 Misja 3 ____________________________________________________________ 14 Misja 4 ____________________________________________________________ 16 Misja 5 ____________________________________________________________ 18 Kampania grecka ______________________________________________________ 20 Misja 6 ____________________________________________________________ 20 Misja 7 ____________________________________________________________ 22 Misja 8 ____________________________________________________________ 24 Misja 9 ____________________________________________________________ 26 Misja 10 ___________________________________________________________ 28 Kampania japońska ____________________________________________________ 30 Misja 11 ___________________________________________________________ 30 misja 12 ___________________________________________________________ 32 Misja 13 ___________________________________________________________ 34 Misja 14 ___________________________________________________________ 36 Misja 15 ___________________________________________________________ 38 Kampania średniowieczna _______________________________________________ 40 Misja 16 ___________________________________________________________ 40 Misja 17 ___________________________________________________________ 42 Misja 18 ___________________________________________________________ 44 Misja 19 ___________________________________________________________ 46 Misja 20 ___________________________________________________________ 48 Oświadczenie _________________________________________________________ 50 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Worms Forts: Oblężenie – Poradnik GRY-OnLine Wstęp O W o r m s F o r t s : O b l ę ż e n i e s ł ó w k i l k a W najnowszej odsłonie kultowej serii Worms zaszło sporo zmian, najistotniejszą z nich jest wprowadzenie budynków, które nasze dziarskie robaczki mogą stawiać. Zmienia to diametralnie taktykę, którą musimy przyjąć i stwarza ogromne możliwości pokonania przeciwnika. Niniejszy poradnik pomoże (mam nadzieję) bezboleśnie przejść w nowy wymiar Robaczych doznań, bo z nowymi Wormsami można bawić się równie dobrze jak z poprzednimi grami z serii. Poradnik powstawał na podstawie polskiej wersji językowej gry. C o z a w i e r a t e n p o r a d n i k ? • Z czym to się je? – krótki opis zasad rządzących Worms Forts: Oblężenie • Garść porad – czyli jak grać żeby wygrać • Krótki przegląd budynków i broni – opis wszystkich budynków plus subiektywny wybór najlepszych i najgorszych broni występujących w grze • Szczegółowy opis przejścia kampanii – czyli... szczegółowy opis przejścia kampanii ;-) • Oświadczenie Strona: 3 www.gry-online.pl Worms Forts: Oblężenie – Poradnik GRY-OnLine Czym to się je? C e l g r y Cel gry jest prosty – wyeliminować drużynę/drużyny przeciwnika. Możemy to uczynić na kilka sposobów: zniszczyć twierdzę wroga; zabić wszystkie robaki przeciwnika; zbudować cud i utrzymać go przez dwie tury. • • • UWAGA: Podanie wyżej założenia nie muszą dotyczyć wszystkich misji, być może narzuconym przez twórców, jedynym warunkiem zwycięstwa będzie np. zniszczenie twierdzy i inne sposoby będą w tym wypadku nieskuteczne. Cele misji możemy w każdej chwili sprawdzić naciskając klawisz Esc. Z a s a d y Rozgrywka w grze Worms Forts: Oblężenie, podobnie jak w poprzednich odsłonach serii przebiega w systemie turowym. Co to w praktyce oznacza? To bardzo proste, raz ruch wykonujemy my, a raz nasz przeciwnik. Podczas tury możemy postawić nowy budynek, a następnie wykonać jedną z dostępnych akcji, tj.: • • zaatakować przeciwnika; zabezpieczyć naszą bazę za pomocą belki lub naprawić uszkodzony budynek za pomocą przycisku naprawa; • uzupełnić naszą drużynę – jeżeli, których z naszych robali poległ w walce, przywracamy go do życia, jednak aby to uczynić musimy mieć wybudowany szpital! • • dowolnie poruszać się po mapie (np. za pomocą plecaka rakietowego); opuścić turę. Strona: 4 www.gry-online.pl Worms Forts: Oblężenie – Poradnik GRY-OnLine Garść porad • Wszystkie budynki, które stawiamy, muszą być połączone z twierdzą, jeżeli połączenie zostanie zerwane przez zniszczenie budynku, który stanowił najsłabsze ogniwo, nasza fortyfikacja zamienia się w gruz. Kluczowych połączeń nie budujmy więc za pomocą niezwykle słabych wież. • Jeżeli jednak dopuściliśmy do powstania najsłabszego ogniwa, chrońmy je ze wszystkich sił, otoczmy je mocniejszymi budynkami, a jeżeli jest to niemożliwe, osłońmy go za pomocą belek. • Nie zapominajmy o niezwykle użytecznym narzędziu, jakim jest naprawa. Zostawmy go sobie na czarną godzinę, gdy nasza twierdza (lub inny ważny budynek) jest już praktycznie zniszczona. Budowla zostanie całkowicie odbudowana, a to da nam sporą przewagę czasową. • Przy stawianiu budynków specjalnych takich jak farbka broni czy laboratorium korzystajmy z osłon terenowych. Budynki są na tyle ważne, że priorytetem przeciwnika będzie ich zniszczenie. Nie ułatwiajmy mu tego. • Gdy wróg wybudował fabrykę broni i nie zebrał wszystkich paczek, nic nie stoi na przeszkodzie, aby za pomocą plecaka rakietowego lub na piechotę podkraść się do jego bazy i „pożyczyć” sobie kilka cennych paczuszek. ;-) • • Trebuszet plus laboratorium to niewyobrażalnie potężna broń, która może zmienić losy bitwy, dlatego lepiej poćwiczmy jej użycie np. tworząc w grę dla dwóch graczy, aby pograć z samym sobą. Pamiętajmy, że kilka broni (m.in. bomba kasetowa, wyrzutnia lodówek) ma możliwość ustawienia czasu detonacji, jest to przydatne przy próbie trafienia w ciężko dostępne miejsca, gdyż w razie spudłowania możemy jeszcze liczyć na detonację broni nad fortyfikacją przeciwnika. • Komputerowy przeciwnik jest niezwykle celny i rzadko pudłuje, dlatego na początku zniszczmy jego najpotężniejsze budynki, aby nie mógł z nich korzystać. Jeszcze raz przypominam o zasadzie najsłabszego ogniwa! • Mimo, iż robale w najnowszej części nauczyły się naprawdę wysoko skakać, to schodzenie podwójnym saltem z budynku nie jest najlepszym pomysłem, zakończy się zwykle straceniem tury i kilku punktów życia. • Na czas tury przeciwnika zeskakujmy z budynków, zwłaszcza słabych. Zniszczony budynek wybucha dodatkowo raniąc nasze robaki. Zawsze po oddaniu strzału jest parę sekund na zeskok. • Jeżeli zależy nam, aby w ciągu dwóch najbliższych tur wróg nie zajął danej pozycji kluczowej, skorzystajmy z broni mordercze chili. Oczywiście na początku warto by było poćwiczyć celność. :-) • Staruszce i nosorożcowi możemy w ograniczonym stopniu nadawać kierunek, w którym mają się poruszać oraz podskakiwać. 30-kilowym kanarkiem i małpiatkami możemy tylko podskakiwać. Nie zapominajmy, że te bronie możemy wcześniej zdetonować naciskając lewy przycisk myszy. Strona: 5 www.gry-online.pl Worms Forts: Oblężenie – Poradnik GRY-OnLine Krótki przegląd budynków i broni Budynki w grze Worms Forts: Oblężenie są kluczem do zwycięstwa, niestety w instrukcji potraktowano je po macoszemu. Poniżej znajdziecie charakterystykę każdego budynku, liczbę punktów kluczowych, które musimy zająć aby go wybudować, punkty wytrzymałości oraz mój subiektywny wybór najlepszej i najgorszej broni dostępnej z każdego z budynków. T w i e r d z a Krótka charakterystyka: Najważniejszy budynek w grze, jego utrata równoznaczna jest z przegraną. Posiadanie twierdzy umożliwia korzystanie z pierwszej kolumny broni z dowolnego miejsca na mapie. Punkty kluczowe: 1 Punkty wytrzymałości: 1000 + premia za każdy sąsiadujący budynek Najlepsza broń: bazooka – doskonała do dobijania słabych robaków czy budynków. Przy większych odległościach niezbędna jest perfekcyjna znajomość balistyki. :- ) Najgorsza broń: 30-kilkowy Kanarek - przereklamowany drób, wybierając swoją trasę przemarszu kieruje się chyba prawami Murphy’ego, jak na takie rozmiary, obrażenia zadawane budynkom są za niskie. Krótka charakterystyka: Bardzo słaby budynek, nie starajmy się go używać jako elementu łączącego ważne elementy naszej twierdzy. Jego zaletą są stosunkowo mocne bronie – wyrzutnia kasetowa oraz moździerz Punkty kluczowe: 1 Punkty wytrzymałości: 100 Najlepsza broń: wyrzutnia kasetowa – zazwyczaj dostępna w dużych ilościach, jest to broń odłamkowa, wyrządzająca zwykle dość dużo szkód. Dodatkowym atutem jest możliwość ustawienia czasu detonacji. Najgorsza broń: trzęsienie ziemi – co tu dużo mówić, praktycznie bezużyteczne www.gry-online.pl W i e ż a Strona: 6 Worms Forts: Oblężenie – Poradnik GRY-OnLine K a s z t e l Krótka charakterystyka: Dużo bardziej wytrzymały od wieży, ciężki do zniszczenia w jednej turze. Zawiera dużo świetnych broni takich jak działko wielolufowe czy mordercze chili Punkty kluczowe: 2 Punkty wytrzymałości: 250 Najlepsza broń: nosorożec – ten gruboskórny zwierzak po prostu przebija się przez fortyfikację wroga siejąc tam ogromne spustoszenie, potrafi nieźle zmasakrować całkiem mocą twierdzę. Możemy nim w ograniczony sposób sterować. Jedyną wadą jest trudność w omijaniu nawet małych przeszkód terenowych. Najgorsza broń: zrzut min – przy innych świetnych broniach dostępnych z kasztelu te parę min wypada bardzo blado. Krótka charakterystyka: Niezwykle potężny i wytrzymały, arsenał dostępny na zamku stanowi już bardzo poważnie zagrożenie dla twierdzy wroga. Punkty kluczowe: 3 Punkty wytrzymałości: 500 Najlepsza broń: superhipopotam – odpowiednik superowcy z poprzednich części Wormsów, ogromna siła wybuchu i możliwość kierowania nim to największe zalety. Pamiętajmy, aby przed wystrzeleniem nadać mu odpowiedni kierunek, w przeciwnym wypadku runie na ziemię zanim zdążymy pokierować jego torem lotu. Najgorsza broń: ogromna kusza – duża siła rażenia niestety kontrastuje z dość dużym rozrzutem, raczej nie nadaje się do niszczenia pojedynczych, mocniejszych budowli. Dobrze spisuje się natomiast na duże zgrupowania budynków. www.gry-online.pl Z a m e k Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Worms Forts: Oblężenie - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: