Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00409 008130 15913153 na godz. na dobę w sumie
Wrota Baldura: Opowieści z Wybrzeża Mieczy - poradnik do gry - ebook/pdf
Wrota Baldura: Opowieści z Wybrzeża Mieczy - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 17
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> rpg
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Opis nowych lokacji dla dodatku do Wrót Baldura.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Podstawy] Informacje ogólne
-[Podstawy] Mapa
-[Zadania] Ulgoth’s Beard
-[Zadania] Ulgoth’s Beard – po powrocie z Durlag’s Tower
-[Zadania] Ice Island
-[Zadania] Warewolf Island South
-[Zadania] Warewolf Island North
-[Zadania] Balduran’s Ship
-[Zadania] Durlag’s Tower
-[Zadania] Podziemia Durlag’s Tower
-[Przedmioty] Broń
-[Przedmioty] Zbroje, tarcze, hełmy, rękawice i szaty
-[Przedmioty] Naszyjniki, amulety i pierścienie
-[Przedmioty] Książki i zwoje
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 16

Informacja o grze

Kontynuacja przygód bohaterów z Baldur's Gate, rzuconych w wir nowych intryg i niebezpieczeństw na Wybrzeżu Mieczy.

Gra Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 1999 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Baldur’s Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy autor: Wojciech „Soulcatcher” Antonowicz (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Baldur’s Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy – Porad nik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Info _________________________________________________________________ 3 Mapa ________________________________________________________________ 5 Ulgoths Beard _________________________________________________________ 6 1000 - ULGOTH S BEARD _______________________________________________ 6 1000 - ULGOTH S BEARD (po powrocie z Durlag s Tower) ______________________ 7 ICE ISLAND _________________________________________________________ 7 Warewolf Island _______________________________________________________ 7 2000 - WAREWOLF ISLAND SOUTH _______________________________________ 7 1500 - WAREWOLF ISLAND NORTH _______________________________________ 8 1501 – BALDURAN’S SHIP LEVEL 1 _______________________________________ 8 1502 – BALDURAN’S SHIP LEVEL 2 _______________________________________ 8 1503 – BALDURAN’S SHIP LEVEL 3 _______________________________________ 8 1504 – BALDURAN’S SHIP LEVEL 4 _______________________________________ 9 Durlag s Tower_________________________________________________________ 9 0500 - DURLAG S TOWER _______________________________________________ 9 0502 - DURLAG S TOWER PARTER ________________________________________ 9 0503 - DURLAG S TOWER I PIĘTRO _______________________________________ 9 0504 - DURLAG S TOWER II PIĘTRO ______________________________________ 9 0505 - DURLAG S TOWER III PIĘTRO _____________________________________ 9 0501 - DURLAG S TOWER PIWNICA _______________________________________ 9 0511 - PODZIEMIA DURLAG S TOWER LEVEL I______________________________ 10 0512 - PODZIEMIA DURLAG S TOWER LEVEL II _____________________________ 10 0513 - PODZIEMIA DURLAG S TOWER LEVEL III ____________________________ 11 0514 - PODZIEMIA DURLAG S TOWER LEVEL IV ____________________________ 12 Nowe przedmioty w Opowieści z Wybrzeża Mieczy ____________________________ 14 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Baldur’s Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy – Poradnik GRY-OnLine Info Dodatek do Tales of the Sword Coast ku naszej radości okazał się warty swojego pierwowzoru a nawet w wielu aspektach przewyższa go. TofSC jest chyba o wiele bardziej w klimacie starych RPG z dużą domieszką Adventure niż samo BG. Akcja jest tutaj o wiele bardziej nasycona (mniej jest jałowego chodzenia i szukania czegoś ciekawego). Labirynty są wreszcie jakimś wyzwaniem: pułapki, tajne przejścia, teleportacje, zmiennokształtni potrafiący spowodować iż zatracamy świadomość tego co jest prawdą a co fałszem. No i wreszcie potwory na miarę naszej drużyny. Sama gra jest jakby bardziej inteligentna niż BG. To nie znaczy żebyśmy uważali BG za grę złą, BG jest naprawdę świetne, tyle tylko iż na przykładzie TofSC widać naszym zdaniem o ile lepszą grą było by BG gdyby ją trochę bardziej skomplikować w stopniu takim jak skomplikowane jest TofSC. No ale ja osobiście rozumiem wydawcę BG, gra ta stała by się wtedy atrakcyjna wyłącznie dla naprawdę wytrwałych graczy i całe rzesze nowicjuszy zagrywających się teraz BG wymiękło by po kilku godzinach. No ale nie przejmujcie się TofSC jest dalej spokojnie do przejścia dla średnio zaawansowanego gracza tyle że trzeba w to włożyć trochę więcej serca. Szczerze polecamy jest dużo świetnej zabawy. No i ku mojej osobistej dużej radości moje obawy iż skończę TofSC w kilka godzin okazały się bezpodstawne, cieszę się bo widzę że potrwa to o wiele dłużej. Wbrew ogólnym opiniom TofSC nie jest kontynuacja BG tylko rozszerzeniem do tej gry. Akcja TofSC nie łączy się z głównym wątkiem BG i jest osobnym zbiorem questów. Aby grać w TofSC trzeba mieć pełną wersję BG. (na marginesie dodam iż wydaje mi się że nie ma znaczenia jaką wersję językową BG posiadamy czy PL czy ENG, po zainstalowaniu TofSC robi się z BG po prostu wersja ENG). BG jak i BG z zainstalowanym TofSC kończą się w taki sam sposób czyli zabiciem Saveroka w kaplicy podziemnego miasta. Jedyną różnicą jest to iż z zainstalowanym TofSC walka z Saverokiem jest trudniejsza ponieważ uwzględniony jest fakt iż w TofSC można rozwinąć postacie na wyższe levele. W TofSC można grać po ukończeniu BG, wtedy należy załadować Final Save i pojawiamy się w pierwszej lokacji TofSC. Saverok nie jest wtedy zabity i będzie można wrócić ponownie do kaplicy i go zabić po wykonaniu misji związanych z TofSC. Można zainstalować BG i TofSC i grać tak jak w normalne BG mając możliwość wykonywania dodatkowych scenariuszy. Lub dla ludzi którzy nie mają savegamów z BG twórcy TofSC przygotowali gotowego savegame a w którym mamy całą drużynę taką jaką mielibyśmy po ukończeniu BG. TofSC w wersji amerykańskiej jest przeznaczone do sprzedaży wyłącznie w USA dlatego polscy gracze grający w TofSC aby uruchomić grę muszą zmienić ustawienia w Panelu Sterowania w Ustawieniach Regionalnych z Polski na Angielski (USA). Podczas instalacji TofSC na BG mamy możliwość konwersji starych savegame ów z BG na nowe kompatybilne z TofSC. Jeżeli planujemy jeszcze granie w BG bez TofSC należy zrobić backup starych savegame ów gdyż proces ten jest nieodwracalny. W TofSC brak jest dodatkowych NPCtów które moglibyśmy przyłączyć do drużyny. Jest około 70 nowych przedmiotów i kilka nowych potworów. Dodano około 20 nowych czarów dla maga i priesta. Oraz dokonano kilka drobnych zmian w zasadach gry. Strona: 3 www.gry-online.pl Baldur’s Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy – Poradnik GRY-OnLine Podstawową zmianą w TofSC w porównaniu z BG jest podwyższenie capa na experience z 89000 na 161000 co daje nam możliwość awansowania postaci na wyższe levele. KLASA POSTACI MAX. LEVEL w BG MAX LEVEL w TofSC Fighter Ranger Paladin Mage Cleric Druid Thief Bard Fighter/Mage Fighter/Cleric Ranger/Cleric Fighter/Druid Fighter/Thief Fighter/Mage/Cleric Fighter/Mage/Thief Mage/Cleric Mage/Thief Cleric/Thief 7 7 7 7 7 8 8 8 6/6 6/6 6/6 6/7 6/7 5/5/6 5/5/6 6/6 6/7 6/7 8 8 8 9 8 10 10 10 7/7 7/7 7/7 7/8 7/8 6/6/6 6/6/7 7/7 7/8 7/8 W TofSC znajdziemy cztery nowe obszary zawierające wiele nowych podlokacji. Czas gry przewidziany przez twórców na ukończenie TofSC wynosi ok. 20 godzin. Strona: 4 www.gry-online.pl Baldur’s Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy – Poradnik GRY-OnLine Mapa poniżej przedstawia część krainy Sword Coast dostępną w BG i w TofSC. Numery oznaczają numer obszaru, można go sprawdzić w grze przez wciśnięcie klawisza L . Obszary zaznaczone na czerwono są dostępne tylko w TofSC. Mapa Strona: 5 www.gry-online.pl Baldur’s Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy – Poradnik GRY-OnLine Ulgoths Beard Kolejność wykonywania zadań jest w teorii bez znaczenia, ale łatwiej będzie się grało jeżeli będziemy to robili w takiej kolejności: (cid:131) Lodowa Wyspa - misja od Shandalaraw Ulgoth s Beard. (cid:131) Wyspa Wilkołaków i Balduran s Ship - misja od Mendasa w Ulgoth s Beard. (cid:131) Durlag s Tower - misja głównie od Hurgana Stoneblade a w Ulgoth s Beard Store and Inn. (cid:131) Rozprawa z Cultem w Ulgoth s Beard. Ponowny pojedynek z Saverokiem w podziemnym mieście w Baldur s Gate (poza scenariuszami TofSC) 1 0 0 0 - U L G O T H S B E A R D Shandalar, mag któremu kiedyś w Baldur s Gate ukradliśmy elementy do budowy latającej maszyny, za karę wysyła nas na bezludną wyspę daleko na północy z misją odzyskania jego magicznego płaszcza. Daje nam Shandalar s Wardstone, które w połaczeniu z Shandalar s Cloak przenosi drużynę z powrotem. (500 gp). Można mu ukraść Remove Curse Scroll, Emotion Scroll, Greater Malison Scroll, Feeblemind Scroll, Oliluke s Resitient Sphere Scroll, Spirit Armour Scroll. W Ulgoth s Blear Store and Inn Galkin sprzedaje, za koszt opłacenia jego zaległych rachunków czyli 900 gp, Dwarven Rune Wardstone, który jest jakoby kluczem do podziemi Durlag s Tower. Okazuje się jednak iż jest to falsyfikat. Gulkin podaje lokacje Durlag’s Tower. Od Delsvirftanyon sa (Leather Armour +1) można kupić cały zapas pamiątek za 500gp. Wśród nich są dwa Dwarven Rune Wardstone, które również są falsyfikatami. Koło Inn u stoi gnomka Dushai, z którą można porozmawiac jedynie w dzień, ponieważ w nocy medytuje. Można jej ukraść Ring of Free Action Edventar s Gift . Marynarz Calahan pozwala nam się oddać “radosnej” marynarskie pogadance i w pewnym sensie ostrzega nas przed Mendas’em. Zły mag Mendas chce aby przynieść mu morskie mapy należące do Merchant Guild z Counting House w NE Baldur s Gate na mapie 0300. Na mapach zaznaczona jest wyspa na której rozbił się okręt Balduriana wraz ze skarbami i artefaktami. Ulf ze swoją załogą nie za bardzo chcą nas wpuścić do środka, można ich jednak do tego przekonać. W Counting House straże niechętnie wpuszczają nas do środka- jeżeli nie uda się nam ich przekonać trzeba ich zabić. Na piętrze przebywa Captain Tollar Kieres, który za możliwość przejrzenia map chce aby przynieść mu piwo od De Traniona z Blushing Mermaid (mapa 0200). Przed wydaniem piwa De Tranion żąda uregulowania rachunków kapitana wysokości 900 gp. De Tranion s Baalor Ale można mu również ukraść. Kapitan Kieras po wypiciu trunku daje nam Sea Charts. Można również zabić wszystkich na początku i zabrać mapy. (2000 exp). Po przyniesieniu Sea Charts Mendas proponuje wyprawę badawczą na wyspę położoną na Trackless Sea w celu odzyskania logów ze statku Baldura z jego ostatniej podróży. Na molo czeka łódź która zawiezie nas na Wyspę Wilkołaków. Po powrocie wita nas Baresh chcąc zabrać nas do Mendesa, który w rzeczywistości był mężem przywódczyni wilkołaczej wioski Kaishasie Gan, a jego prawdziwe imię brzmi Selaad Gan. Okazuje się, że odzyskanie Balduian’s Logs było tylko pretekstem dla innego celu. Nieświadomie mieliśmy dostarczyć mapy morskie Kaishasie i umożliwić jej ucieczkę z wyspy. Gdy dowiaduje się o śmierci żony atakuje drużynę razem z Bareshem (Chain Mail +3). Jego śmierć jest lekarstwem na lycathropizm, którym zaraziła nas jego żona na wyspie. W Ulgoth s Blear Store and Inn Krasnal Hurgan Stoneblade (War Hammer +1, +4 vs. Giant Humanoids The Capper , Battle Axe +1, Medium Shield +1, Splint Mail +1) prosi aby dnaleść w Durlag s Tower sztylet jego dziadka zwany Soultaker . Stoneblade podaje lokacje Durlag’s Tower. Można mu ukraść War Hammer +1, +4 vs. Giant Humanoids The Capper . Soultaker Dagger ma Demonknight na samym dole Durlag s Tower. Po powrocie do wioski sztylet kradnie nam członek tajemniczego kultu. Stoneblade wyjawia, że w tym sztylecie zaklęta była dusza demona, który zabił jego dziadka. Prosi o powstrzymanie kultu przed uwolnieniem demona ze sztyletu. Siedziba kultu znajduje się w sklepie w Ulgoth s Beard. Czeka tam na nas dwuch Cult Wizard (Quarter Staff +1, Wand of Sleep, Traveller s Robe, Knave s Robe, Wand of Frost, Long Sword +1). W piwnicy czeka Strona: 6 www.gry-online.pl Baldur’s Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy – Poradnik GRY-OnLine Tracea Carol, która nie chce oddać sztyletu i uwalnia demona Aec Letec (za jego zabicie 16000 exp). W jednym z domów Therella prosi o odnalezienie syna Daltona w Durlag s Tower. Dalton zaszedł aż na sam doł wieży i znaleźć go można w komnacie Demonknighta. Ike, przewodnik po Durlag s Tower, proponuje zwiedzanie po wieży za 60gp. Ike podaje lokacje Durlag’s Tower i prosi aby poczekać na niego koło wejścia do wieży (to jest chyba metoda najlepsza aby dostać się do Dulgar’s Tower). W jednym z domów znaleźć można Bastard Sword +1, +3 vs. Shapeshifters Kondar . 1 0 0 0 - U L G O T H S B E A R D ( p o p o w r o c i e z D u r l a g s T o w e r ) Przy wejściu do miasta stoi Cult Enforcer (Knave s Robe, Wand of Frost), który chce odebrać nam Dagger “Soultaker” odzyskany w Durlag’s Tower. Jeżeli damy mu to co żąda nasyła na nas innych wyznawców kultu, jeżeli mu odmówimy to i tak kradnie nam dagger i wywiązuje się walka. Jeżeli pójdziemy z powrotem do Hurgana Stoneblade a w karczmie, dowiemy się że w sztylecie zaklęta jest dusza demona, a ludzie którzy go ukradli są wyznawcami kultu czcicieli tego demona. Hurgan twierdzi iż sprawa odzyskania sztyletu jest bardzo ważna i kieruje nas do jednego z domów w Ulgoth’s Beard . Czeka tam nas przywitanie ze strony dwóch Cult Wizards (Quarter Staff +1, Wand of Sleep, Traveller s Robe, Knave s Robe, Wand of Frost, Long Sword +1). W piwnicy spotkamy Tracea Carol, która przywołuje demona Aec’Letec. Trzeba go wyprawić do krainy wiecznych łowów (15000 exp). UWAGA: Dobrze jest przed zabiciem Aec Leteca pozabijać wszystkich Cult Guards, gdyż demon po zabiciu może wstępować w kolejne ciała gwardzistów i trzeba będzie zabijać go kilkakrotnie. Walka z Aec Leteciem kończy scenariusze Tales of the Swoard Coast i ostatnią rzeczą którą można zrobić to pójść jeszcze raz do Saveroka i zabić go ponownie. I C E I S L A N D Wyspa na którą teleportuje nas Shandalar okazuje się labiryntem pułapek w której spotkamy uwięzionych tak jak nasza drużyna wędrowców. Pierwsza grupa to: Andaris (Knave s Robe), Marcelus (Wand of Fear) i Beyn Traveller s Robe). Potem kolejno Garan, Cuchol oraz Tellan Altru ar. Każdy z nich widzi w wardstone który mamy, sposób na ucieczkę z wyspy i chce nam go odebrać. Shandlalar s Cloack stojący przy wyjściu Dezkiel. Posiadając wardstone i cloak Shandalara po wyjściu na powierzchnię z labiryntu zostaniemy z powrotem teleportowani do Ulgoth’s Beard. 2 0 0 0 - W A R E W O L F I S L A N D S O U T H Warewolf Island Nasz statek tonie podczas podróży, załoga ginie a my zostajemy wyrzuceni na brzeg wyspy. Na Werewolf Island dostajemy się na zlecenie Mendasa. Wyspa jest podzielona na dwie części North and South. Mieszkańcy wioski na S mówia, ze N zamieszkują potwory. Kierują nas na początku do przywódcy wioski Kaishas Gan. Kaishas Gan prosi aby zabić wilkołaki zamieszkujące na północ od wioski, dzięki czemu mieszkancy będą mogli dokończyć budowę statku, na którym można wrócić na kontynent. Przywódcą wilkołaków jest niejaki Karoug. Po powrocie z Balduran Ship Kaishas Gan chce abyśmy przyłączyli się do ich społeczności wilkołaków i zaraża nas lycanthropizmem. Nie wszyscy mieszkańcy chcą jednak przyjąć nowych i rzucją się na drużynę. Kaishas zabiera nam Sea Charts aby uchronić je przed zniszczenie w trakcie walki. Delainy, zauroczona naszym męstwem, postanawia nam pomóc i prowadzi drużynę do tajnego przejścia w chacie przywódcy prowadzącego do podziemi. Pomaga nam również Maralee wspominając o tajnym przejściu. Przy wejściu do chaty czeka również Dradeel, który sugeruje, że Kaishas Gan czekała na męża, który udał się na kontynent w celu odnalezienia morskich map. Jest nim oczywiście Mendos, który wysłał nas na tą wyspę. W zatoce, do której prowadzą podziemia znajduje się statek, na którym czeka Kaishas chcąc nas zabić. Ma nasze morskie mapy, które pozwalaja wrócić na Swoard Coast. UWAGA: Zanim udamy się na północną część wyspy powinniśmy w wiosce porozmawiać ze wszystkimi aby zebnrać zadania. Po Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Wrota Baldura: Opowieści z Wybrzeża Mieczy - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: