Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00112 005898 13638049 na godz. na dobę w sumie
Współpraca szkoły z rodziną w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym - ebook/pdf
Współpraca szkoły z rodziną w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym - ebook/pdf
Autor: Liczba stron:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza „Impuls” Język publikacji: polski
ISBN: 978-837-587-938-4 Rok wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> naukowe i akademickie >> pedagogika
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).
Książka przedstawia propozycje optymalizacji współpracy szkoły specjalnej i rodziny w celu zaspokojenia potrzeb rozwojowych dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.

Niniejsza publikacja jest próbą opisu ważnego problemu, jakim jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w celu zaspokajania potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Autorka postanowiła ustalić na podstawie badań, jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju dzieci w obecnych warunkach społecznych i oświatowych.
Przeprowadziła wnikliwą analizę polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej, a także istoty upośledzenia umysłowego. Wskazuje główne założenia programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. Prezentuje wyniki badań, które ukazują możliwości form stymulowania rozwoju dziecka w szkole i w rodzinie, związek między warunkami rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka w rodzinie, wydolnością wychowawczą rodziców a poziomem zagrożenia tego rozwoju. Dołączony do książki materiał badawczy jest wzbogacony opisami 20 przypadków uczniów, stanowiących ilustrację danego zagrożenia lub uwarunkowania.
Publikacja Doroty Smykowskiej może być nieocenionym źródłem wiedzy zarówno dla osób zawodowo zajmujących się wychowaniem i nauczaniem dzieci upośledzonych umysłowo, jak i przygotowujących się do takiej pracy. Przede wszystkim jednak może być przewodnikiem dla nauczycieli, którzy nie mają jeszcze dużego doświadczenia we współpracy z rodzicami dziecka upośledzonego umysłowo. Może być także użyteczna dla tych pedagogów, którzy nie są zadowoleni z dotychczasowych sposobów współdziałania z rodzicami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:


Gdzie kupić całą publikację:

Współpraca szkoły z rodziną w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: