Oswojony szef słabiej kąsa!
Rozpracuj metody działania swojego szefa
Obserwuj go bacznie i poznaj jego słabości
Zastosuj niestandardowe metody postępowania
Pokonaj wstrętnego szefa jego własną bronią
Czy Twój przełożony żąda od Ciebie niewolniczego oddania wykonywanej pracy? A może obiecuje Ci gruszki na wierzbie, nigdy nie dotrzymując obietnicy? Czy może celowo umniejsza Twoje zasługi, kradnie pomysły lub blokuje awans? Bez względu na to, czy to fanatyk, bezlitosny manipulator, czy sam Mefistofeles, możesz odetchnąć spokojnie. Dr Jay Carter rozpracowuje wszelkie typy biurowych ciemiężycieli, oferując niezawodne techniki radzenia sobie w każdej z sytuacji, na które każdego dnia są wystawiani znękani podwładni.
Poczucie humoru może uratować Twoje zdrowie psychiczne, jeśli szef jest potworem, który zatruwa Ci pracę i rujnuje życie osobiste. To na początek. Jeśli zamierzasz nie tylko przetrwać, ale również zwyciężyć w tej nierównej potyczce, będziesz potrzebować solidniejszego oręża. Pomoże Ci w tym Twoja własna inteligencja i zestaw niezawodnych technik opracowanych przez znawcę tematu. To książka, która z pewnością wielokrotnie przysłuży Ci się podczas pokonywania kolejnych szczebli kariery. A jeśli jesteś czyimś szefem czy szefową, może rozpoznasz tu także i siebie? I postanowisz coś zmienić w swoim zachowaniu?
Na pewno znasz ich metody z własnego doświadczenia:
podnoszenie głosu, wrzaski, a czasem przekleństwa,
arogancja i poczucie wszechwładzy,
zaszczepianie uczucia ciągłego strachu i ciskanie groźbami,
złośliwe uwagi wygłaszane często na forum publicznym,
wywoływanie wstydu i zakłopotania oraz poniżanie.
Już nie musisz tego znosić.
Teraz Ty zostań małym wielkim manipulatorem.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
WstrŒtni szefowie.
Jak nie pozwoli(cid:230) im siŒ
d‡u¿ej rani(cid:230) bez zni¿ania
siŒ do ich poziomu
Autor: Jay Carter
T‡umaczenie: Katarzyna Rybak
ISBN: 978-83-246-1173-7
Tytu‡ orygina‡u: Nasty Bosses: How to Deal with
Them without Stooping to Their Level
Format: A5, stron: 168
Oswojony szef s‡abiej k„sa!
(cid:149) Rozpracuj metody dzia‡ania swojego szefa
(cid:149) Obserwuj go bacznie i poznaj jego s‡abo(cid:156)ci
(cid:149) Zastosuj niestandardowe metody postŒpowania
(cid:149) Pokonaj wstrŒtnego szefa jego w‡asn„ broni„
Czy Tw(cid:243)j prze‡o¿ony ¿„da od Ciebie niewolniczego oddania wykonywanej pracy?
A mo¿e obiecuje Ci gruszki na wierzbie, nigdy nie dotrzymuj„c obietnicy? Czy mo¿e
celowo umniejsza Twoje zas‡ugi, kradnie pomys‡y lub blokuje awans? Bez wzglŒdu
na to, czy to fanatyk, bezlitosny manipulator, czy sam Mefistofeles, mo¿esz odetchn„(cid:230)
spokojnie. Dr Jay Carter rozpracowuje wszelkie typy biurowych ciemiŒ¿ycieli, oferuj„c
niezawodne techniki radzenia sobie w ka¿dej z sytuacji, na kt(cid:243)re ka¿dego dnia
s„ wystawiani znŒkani podw‡adni.
Poczucie humoru mo¿e uratowa(cid:230) Twoje zdrowie psychiczne, je(cid:156)li szef jest potworem,
kt(cid:243)ry zatruwa Ci pracŒ i rujnuje ¿ycie osobiste. To na pocz„tek. Je(cid:156)li zamierzasz
nie tylko przetrwa(cid:230), ale r(cid:243)wnie¿ zwyciŒ¿y(cid:230) w tej nier(cid:243)wnej potyczce, bŒdziesz
potrzebowa(cid:230) solidniejszego orŒ¿a. Pomo¿e Ci w tym Twoja w‡asna inteligencja i zestaw
niezawodnych technik opracowanych przez znawcŒ tematu. To ksi„¿ka, kt(cid:243)ra
z pewno(cid:156)ci„ wielokrotnie przys‡u¿y Ci siŒ podczas pokonywania kolejnych szczebli
kariery. A je(cid:156)li jeste(cid:156) czyim(cid:156) szefem czy szefow„, mo¿e rozpoznasz tu tak¿e i siebie?
I postanowisz co(cid:156) zmieni(cid:230) w swoim zachowaniu?
Na pewno znasz ich metody z w‡asnego do(cid:156)wiadczenia:
(cid:149) podnoszenie g‡osu, wrzaski, a czasem przekleæstwa,
(cid:149) arogancja i poczucie wszechw‡adzy,
(cid:149) zaszczepianie uczucia ci„g‡ego strachu i ciskanie gro(cid:159)bami,
(cid:149) z‡o(cid:156)liwe uwagi wyg‡aszane czŒsto na forum publicznym,
(cid:149) wywo‡ywanie wstydu i zak‡opotania oraz poni¿anie.
Ju¿ nie musisz tego znosi(cid:230).
Teraz Ty zostaæ ma‡ym wielkim manipulatorem.
Tytuł oryginału: Nasty Bosses: How to Deal with Them
without Stooping to Their Level
Tłumaczenie: Katarzyna Rybak
Projekt okładki: Alina Papała
ISBN: 978-83-246-1173-7
Original edition copyright © 2004 by Jay Carter.
All Rights Reserved.
Polish edition copyright © 2007 by Wydawnictwo Helion.
All Rights Reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in
any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying,
recording or by any information storage retrieval system, without permission
from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie
książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie
praw autorskich niniejszej publikacji.
Fotografia na okładce została wykorzystana za zgodą iStockPhoto Inc.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo
HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne
szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 032 231 22 19, 032 230 98 63
e-mail: sensus@sensus.pl
WWW: http://sensus.pl
Printed in Poland.
1
DOBRY SZEF
W celu stworzenia definicji wstrętnego szefa musimy
porównać go z dobrym szefem. Na początku spójrzmy
na listę okropnych cech i kontrastujących z nimi cech
dobrych. Pamiętaj jednak o tym, że prawdziwe życie
nie jest równie czarno-białe. Są to modele całkowicie
skrajne.
Wstrętny szef
Dobry szef
Dominuje
Obwinia innych
Izoluje się
Waha się
Zastrasza
Terroryzuje
Mówi, nie słucha
Grozi
Zachęca
Bierze na siebie część odpowiedzialności
Jest otwarty
Okazuje zainteresowanie
Ludzie czują się dobrze
w jego towarzystwie
Buduje w ludziach
poczucie pewności siebie
Słucha
Chroni
29
30
Wstrętni szefowie
Jest egoistyczny
Jest arogancki
Ma „zdrowe” poczucie własnej wartości
Okazuje skromność
Ma poczucie władzy
Ma poczucie celu
Wzbudza strach
Wzbudza szacunek
Może być inteligentny,
ale nie mądry
Dostrzega jedynie własne
potrzeby
Jest mądry
Dostrzega całościowy obraz sytuacji
Zaszczepia w ludziach
brak wiary w siebie
Wydobywa z ludzi to,
co w nich najlepsze
Nie okazuje szacunku
Okazuje szacunek
CHARYZMA
Dobrzy szefowie mają zdolność nawiązywania kon-
taktu z ludźmi, szanują innych jako ludzi oraz podzi-
wiają ich. Te trzy cechy stanowią sekret charyzmy.
Nawiązywanie kontaktu z ludźmi polega po prostu
na dotykaniu ich, podawaniu ręki, uśmiechaniu się,
patrzeniu prosto w oczy.
Szanowanie innych jako ludzi oznacza okazywanie
im szczerego zainteresowania, uświadamianie sobie tego,
co czują, oraz wykazywanie zrozumienia. Nie musisz się
zgadzać z opiniami innych — ważne, aby zrozumieć
drugą osobę. W sposób pełen empatii dajesz znać, że
rozumiesz ich uczucia.
Podziwianie ludzi polega na odszukaniu i określeniu
ich pozytywnych cech. Ludzie pragną wiedzieć, że je
dostrzegasz. Zauważ, że szklanka jest w połowie pełna,
a nie w połowie pusta.
Dobry szef
31
Dobrzy szefowie okazują innym szacunek nie ze
względu na to, kim są ci inni, ale ze względu na to, kim
są oni sami. Tym samym nie tolerują oni braku sza-
cunku ze strony innych ludzi. Dobrzy szefowie nie są
współzależni i nie dążą do tego, aby wszyscy darzyli ich
sympatią (chociaż większość osób i tak ma do nich taki
stosunek).
Dobrzy szefowie potrafią powiedzieć Ci, żebyś po-
szedł do diabła, w taki sposób, że będziesz szczęśliwy
z powodu zbliżającej się podróży (choć prawdopodobnie
i tak nie zachowają się w podobny sposób).
Teraz przyjrzyjmy się uważnie wielu typom wstręt-
nych szefów.
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Wstrętni szefowie. Jak nie pozwolić im się dłużej ranić bez zniżania się do ich poziomu
Autor: Jay Carter
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :