Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00154 009312 7431427 na godz. na dobę w sumie
Wzmacnianie organizmu - ebook/pdf
Wzmacnianie organizmu - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 120
Wydawca: Agencja Wydawnicza Jerzy Mostowski Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7250-844-7 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Doktor Jadwiga Górnicka radzi, jak wzmocnić organizm i jak się zahartować, aby żadna pogoda nie była nam straszna. Autorka poleca też naturalne sposoby na przeciwdziałanie zmęczeniu i wyczerpaniu organizmu. Ponadto podaje sprawdzone receptury, jak szybko poradzić sobie z przeziębieniem i grypą.

Wszystkie porady zostały opracowane na podstawie wieloletniej praktyki lekarskiej dr Górnickiej.

W książce między innymi:

- proste metody hartowania organizmu

- ćwiczenia wzmacniające odporność

- skuteczne sposoby na przeziębienie i grypę

Dbaj o siebie... naturalnie!

Znajdź podobne książki

Darmowy fragment publikacji:

© Copyright for the text by Jadwiga Górnicka, Warszawa 2013 © Copyright by Agencja Wydawnicza Jerzy Mostowski, 2013 Zdjęcie na okładce © Panthermedia Redakcja Monika Marczyk Koordynacja Martyna Maroń Korekta Zespół redakcyjny AWM Skład HAPPY Studio DTP Projekt okładki Piotr Kozera Rysunki Dorota Cybulska Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za efekty stosowania porad zawartych w niniejszej książce. Prosimy pamiętać o tym, że żaden poradnik nie zastąpi diagnozy lekarskiej. Agencja Wydawnicza Jerzy Mostowski Janki k. Warszawy, ul. Wspólna 17a, 05-090 Raszyn tel. +48 22 720 35 99, faks +48 22 720 34 91 e-mail: awm@morex.com.pl www.awm.waw.pl ISBN 978-83-7250-844-7 Spis treści Od wydawcy 9 Mocniejszy organizm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 Zioła na wzmocnienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 Sok z brzozy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 Energetyczny pyłek kwiatowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 Wzmacniające masaże shiatsu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 Masaż palców na wzmocnienie narządów wewnętrznych . . . . . . . . 20 Masaż na dobre samopoczucie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21 Masaż na podniesienie energii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 Receptury na wzmocnienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23 Nalewka aloesowa dla rekonwalescentów . . . . . . . . . . . . . . . . . 23 Nalewka z dzikiej róży . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 Wzmacniający syrop z mniszka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 Hartować czy chorować? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 Co to jest hartowanie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 Sposoby hartowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 Sauna – skandynawski sposób na hartowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 Aktywność fizyczna i ruch . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38 Prawidłowe oddychanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39 Ruch to zdrowie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 Spacery na zdrowie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43 Poranna gimnastyka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44 Ćwiczenia poprawiające ogólną sprawność organizmu . . . . . . . . . . . . 46 Ćwiczenia stóp i nóg . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47 Ćwiczenia dłoni i nadgarstków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 Ćwiczenia barków i szyi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 Ćwiczenia tułowia i pleców . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49 Ćwiczenie rozluźniające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 Ćwiczenie na poprawienie postawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 Ćwiczenia na mięśnie brzucha . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 51 Tajemniczy czynnik MET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Nordic walking . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 Anemia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55 Objawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55 Jak leczyć? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56 Chroniczne zmęczenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 Stres . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 Odpowiednia dieta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61 Masaże shiatsu na zmęczenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 Masaż akupresurowy na zmęczenie i wyczerpanie . . . . . . . . . . . . . . 64 Sałatka dla zmęczonych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66 Ziołowa kuracja wzmacniająca organizm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 Niskie ciśnienie krwi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68 Jak sobie pomóc? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69 Masaże na niedociśnienie, zawroty głowy, przy zasłabnięciach . . . . . . . 70 Osłabienie organizmu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 Przyczyny przesilenia wiosennego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 Jak sobie pomóc? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73 Receptury dla osłabionych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 Kuracja po antybiotykach i sterydach dla rekonwalescentów . . . . . . 75 Zioła na odtrucie organizmu po antybiotykach . . . . . . . . . . . . . . 76 Mieszanka na brak wapnia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77 78 Jak uchronić się przed przeziębieniem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78 Naturalne antybiotyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79 Co to właściwie jest przeziębienie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 Sposoby na początki przeziębienia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 Inhalacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 Grypa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87 Przy gorączce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89 Bańki na kaszel i zapalenie oskrzeli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90 Prawda o aspirynie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93 Masaże pomocne w infekcjach dróg oddechowych . . . . . . . . . . . . . . 96 Masaż na uporczywy katar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 Masaż przy zatkanym nosie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98 Masaż na chrypkę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99 Receptury na poprawę odporności i przeciw infekcjom . . . . . . . . . . 100 Herbatka przy zapaleniu oskrzeli i dychawicy oskrzelowej . . . . . . 100 Herbatka z szałwii do płukania gardła . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 Przeziębienie i grypa. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Herbatka wykrztuśna przy zaflegmieniu . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 Kit pszczeli na astmę i bronchit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 Mieszanka miodowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 Miodek pokrzywowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 Mleko z czosnkiem i miodem na silne zaflegmienie . . . . . . . . . . 102 Nalewka bursztynowa na przeziębienie i na tarczycę . . . . . . . . . . 102 Nalewka z anyżu na silny kaszel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103 Nalewka z kwiatów dziewanny wielkokwiatowej na przeziębienie . . 103 Nalewka z kwiatów słonecznika przeciw gorączce . . . . . . . . . . . 104 Napar z kwiatów tymianku na kaszel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104 Parówka z rumianku przy katarze i zapaleniu zatok nosowych . . . . 104 Rozgrzewająca nalewka z czarnego bzu . . . . . . . . . . . . . . . . . 104 Rozgrzewająca nalewka z jeżyn . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 Rozgrzewający napar z kwiatów czarnego bzu . . . . . . . . . . . . . 105 Rozgrzewający napar z kwiatów dziewanny . . . . . . . . . . . . . . . 105 Rozgrzewający napar z kwiatów lipy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 Wino cebulowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106 Wino z czosnku niedźwiedziego przeciw zalegającej flegmie . . . . . 106 Ziołowa herbatka rozgrzewająca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107 Indeks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108 OD WYDAWCY Szybkie tempo życia, czynniki stresogenne, przebyte choroby, a także zmienne warunki pogodowe stanowią wielkie wyzwanie dla naszego organizmu. Konsekwencją codziennych zmagań często bywa uczucie zmęczenia i spadek odporności, czyli ogólne osłabienie. Czym właściwie jest osłabienie? Nie ma jednoznacznej definicji. Osłabienie nie jest samodzielną jednostką chorobową, a jedynie to- warzyszy różnym chorobom i problemom zdrowotnym. Trudno jest także określić, czym właściwie charakteryzuje się osła- bienie, ponieważ jego objawy zależą od przyczyn, jakie je wywołały, a tych może być bardzo wiele. Cechy wspólne to uczucie ciągłego zmęczenia, spadek odporności oraz niechęć do jakiejkolwiek aktyw- ności fizycznej i umysłowej. Doktor Jadwiga Górnicka radzi w niniejszej książce, jak wzmoc- nić organizm i jak się zahartować, aby żadna pogoda nie była nam straszna – ani jesienna słota, ani mroźna zima, ani chłodna wiosna. Autorka poleca też naturalne sposoby na przeciwdziałanie zmęczeniu i wyczerpaniu organizmu. Ponadto podaje sprawdzone receptury, jak szybko poradzić sobie z przeziębieniem i grypą. Wszystkie porady zostały opracowane na podstawie wieloletniej praktyki lekarskiej dr Górnickiej. W książce między innymi: • proste metody hartowania organizmu • ćwiczenia wzmacniające odporność • skuteczne sposoby na przeziębienie i grypę • odprężające i dodające energii masaże Jadwiga Górnicka – lekarz medycyny, wybitna specjalistka chorób wewnętrznych i medycyny naturalnej w Polsce. W swojej ponad 60-letniej praktyce zawodowej metodami naturalnymi wyleczyła tysiące pacjentów, w tym wielu takich, których dolegliwości uważa- no za nieuleczalne. Popularyzatorka wiedzy o medycynie naturalnej i potrzebie życia w zgodzie z naturą. Autorka książek publikowanych nakładem AWM: Apteka natury – poradnik zdrowia, Na zdrowie. Porady dr Górnickiej, Zdrowie przez dotyk, Bądź zdrowa. Poradnik dla kobiet, Bądź zdrowy. Rady dla niego, przewodnik dla niej oraz artykułów w licznych czasopismach. OBJAŚNIENIA ZNAKÓW s. 23 s. 32 ODNOŚNIK Więcej informacji szukaj na stronach podanych na strzałce RECEPTURA/PRZEPIS ĆWICZENIE UWAGA! Ważne lub szczególnie ciekawe informacje 11 Co na wzmocnienie? s. 39 Mocniejszy organizm Bardzo nieliczni wśród nas cieszą się siłą i zdrowiem. Znacznie więcej jest osób, które uskarżają się na osła- bienie – czy to z przepracowania, czy po chorobie, czy wreszcie wskutek trudnych warunków życia i pracy, a obecnie także z powodu bardzo zmiennych warunków pogody i ciśnienia atmosferycznego. Tymczasem można temu zaradzić prostymi i sku- tecznymi metodami, które jednak wymagają od nas systematyczności i odrobiny wysiłku. Ale chyba warto o siebie zadbać, aby nie chorować? Dla wzmocnienia odporności ważne są: • odpowiednio dobrana i zbilansowana dieta, • prawidłowe, głębokie oddychanie przez nos ze zdro- wą śluzówką, która zatrzymuje szkodliwe drobno- ustroje i zanieczyszczenia, • regularny ruch i wysiłek fizyczny, • regularne hartowanie organizmu. Organizm wzmocniony, w którym układ immunolo- giczny działa prawidłowo, nie zapada tak łatwo na cho- roby, nie dopadają go żadne bóle i trudne do zdefinio- wana objawy przemęczenia. Poniżej podaję kilka dodatkowych sposobów na wzmocnienie organizmu. 12 Zioła na wzmocnienie W ziołach i w witaminach, których zioła są w stanie nam dostarczyć, kryje się cały arsenał środków wzmac- niających. Trzeba tylko wiedzieć, co i kiedy stosować. Zacznijmy od pacjentów najmłodszych. Dzieciom, których osłabieniu kiedyś przeciwdziałał tran (dziś z powodu wzrastającego zatrucia mórz o dobry tran jest coraz trudniej) dajemy siemię lniane, mielone z cukrem w proporcji 3 łyżki siemienia + 1 łyżka cukru, 2 razy dziennie łyżeczkę mieszanki, co oczywiście każde dzie- cko będzie wolało od tranu, a wzmacniające działanie siemienia jest tylko nieznacznie słabsze. Pośrednie działanie wzmacniające mają wszystkie przyprawy trawienne, takie jak: kminek, majeranek, anyż, czarnuszka, pieprz prawdziwy i ziołowy, kolendra, papryka, gorczyca, estragon, imbir. Ich właściwości są dla organizmu ogromnie ważne, szczególnie dla rekon- walescentów oraz w osłabieniu pochorobowym, gdyż ułatwiają one przyswajanie wielu składników, które bez nich przechodzą przez nasz przewód pokarmowy niestrawione. Do czołowych środków regulujących przemianę materii, działających odżywczo i wzmacniających, należy mielone nasienie kozieradki. Wzmaga ono apetyt, zwiększa liczbę czerwonych krwinek (co jest szczególnie ważne przy anemii), poprawia działanie soków trawiennych i jest dobrym źródłem wielu wita- min, a więc skutkuje przy takich objawach, jak pękanie warg, wrzodzianki, pleśniawki, łuszczyca, pęcherzyca czy hemoroidy. Kozieradka jest polecana także przy Przyprawy Kozieradka s. 55 Wzmacnianie organizmu
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Wzmacnianie organizmu
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: