Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00145 009774 11028338 na godz. na dobę w sumie
Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II - książka
Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II - książka
Autor: Liczba stron: 680
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-7114-4 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> fotografia cyfrowa >> edycja zdjęć
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Pobierz dodatkowy zestaw pędzli »


Czary-mary, czary-mary, w arcydzieła zmień koszmary!

O Photoshopie słyszała już ponad połowa ludzi żyjących na Ziemi. Niemal nie sposób zignorować jego istnienia: przypominają nam o nim codziennie zdjęcia w gazetach, reklamach i najróżniejszych mediach. Jednak przy pracy z tym programem nietrudno o poważne wpadki. Zbyt gorliwi użytkownicy Photoshopa często przesadzają z efektami specjalnymi czy usuwaniem niedoskonałości, choćby z ciała modelki (na przykład usuwają jej także pępek). Należy więc szczególnie zadbać o to, by nasze własne zdjęcia retuszowane były umiejętnie i z umiarem.

Książka Anny Owczarz-Dadan, wybitnej autorki i retuszerki, która z prawdziwą pasją oddaje się zgłębianiu i przekazywaniu wiedzy na temat tajników fotografii cyfrowej, pozwoli Ci odkryć, jak analizować zdjęcie, by ingerencja w nie była udana. Dowiesz się, w jakiej kolejności warto wykonać różne zabiegi, jak usunąć wady związane z aparatem oraz kompozycją fotografii, jak skorygować barwy, światła, cienie czy półcienie. Nauczysz się stosować poszczególne filtry, imitować różne efekty związane z pogodą i „postarzać” zdjęcie przez nadanie mu koloru sepii. Zdobędziesz też wiedzę na temat korekcji wyglądu postaci (bezcenne!), a także na temat wyostrzania obrazu i prezentacji swoich prac. Ucz się i zachwycaj innych swoimi zdjęciami!

Magiczny Photoshop we właściwych rękach!


Przeczytaj wywiad z Anną Owczarz-Dadan >>


PATRONI MEDIALNI:

 


 

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Redaktor prowadzący: Ewelina Burska Projekt okładki: ULABUKA Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock. W książce wykorzystano zdjęcia autorki oraz fotografie z serwisu Dreamstime. Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://helion.pl/user/opinie/zakph2 Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. ISBN: 978-83-246-7114-4 Copyright © Helion 2013 Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność Spis treści Część I Usuwanie mankamentów wywołanych ustawieniami aparatu lub jego ograniczeniami 17 18 20 24 26 29 30 33 33 34 34 35 36 36 36 37 38 40 41 42 Rozdział 1. Wprowadzenie do Photoshopa Co widać na ekranie po otwarciu programu? Panele. Jak dopasować ich ułożenie do własnych potrzeb? Jak uaktywnia się narzędzia w Photoshopie i co trzeba o nich wiedzieć? Jak wybrać kolor narzędzia i tła? Próbkowanie koloru z obrazu Jak otworzyć zdjęcie w programie? Czym są warstwy i co trzeba o nich wiedzieć? Co zrobić, żeby zaznaczyć (uaktywnić) warstwę? Jak utworzyć nową warstwę? Czy można zmienić kolejność ułożenia warstw i jak to zrobić? Co to jest krycie warstwy i jak je zmieniać? Co to jest tryb mieszania warstw? Jak usunąć warstwę? Jak połączyć wszystkie warstwy w jedną (spłaszczyć obraz)? Co to są maski? Co to są warstwy dopasowania? Jak powiększyć lub zmniejszyć widok w oknie obrazu? Jak coś skopiować i wkleić? Co to są skróty klawiszowe (klawiaturowe)? Kup książkęPoleć książkę 6 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Spis treści 42 45 49 50 55 56 60 62 64 68 73 75 76 81 82 84 88 90 93 94 96 102 103 104 106 107 108 110 116 121 W jaki sposób zapisać zmiany wprowadzone w wyglądzie zdjęcia i jakiego formatu użyć w tym celu? Wybrane formaty wykorzystywane do zapisu obrazu w Photoshopie Rozdział 2. Wielkie porządki, czyli jak doprowadzić obraz do ładu Kadrowanie obrazu Kadrowanie fotografii z zachowaniem oryginalnych proporcji boków Kadrowanie perspektywiczne Prostowanie przekrzywionych zdjęć Automatyczne prostowanie i kadrowanie kilku obrazów Usuwanie szumów Usuwanie aberracji chromatycznych Obracanie obrazu Rozdział 3. Korekcja nie tylko barwna Odnajdywanie świateł, cieni i półcieni w obrazie Ustawianie domyślnych wartości dla cieni, świateł i półcieni Korekcja kolorów Korekcja fotografii prześwietlonych Korekcja fotografii niedoświetlonych Korekcja ekspozycji za pomocą opcji Ekspozycja Korekcja kontrastu i jasności Korekcja kontrastu za pomocą trybów mieszania Korekcja nasycenia barw i kolorystyki obrazu Korekcja nasycenia barw za pomocą polecenia Jaskrawość Korekcja wad obiektywu Automatyczna korekcja wad obiektywu Usuwanie winietowania Usuwanie zniekształceń beczkowatego i poduszkowego Korekcja perspektywy w pionie i w poziomie Korekcja zniekształceń wprowadzanych przez obiektywy szerokokątne Korekcja balansu bieli Usuwanie ekstremalnych przebarwień Kup książkęPoleć książkę Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Spis treści 7 123 125 131 132 133 136 138 143 146 148 150 152 153 156 158 160 163 164 167 169 178 182 186 190 192 193 195 201 202 205 207 Błyskawiczne usuwanie przebarwień Usuwanie przebarwień poprzez równoważenie neutralnych tonów (dla zaawansowanych) Rozdział 4. Camera Raw Otwieranie obrazów RAW Podstawowe informacje o oknie Camera Raw Korekcja balansu bieli Korekcja ekspozycji Zmiana kontrastu i nasycenia w obrazie Korygowanie kontrastu za pomocą krzywych Zwiększanie wyrazistości zdjęć Rozjaśnianie zdjęć i wydobywanie szczegółów z obszarów cieni Obracanie zdjęć Kadrowanie zdjęć Prostowanie zdjęć Usuwanie zjawiska czerwonych oczu Korekcja aberracji chromatycznych Korekcja winietowania Redukcja szumów Wyostrzanie obrazów Korekcja wybranych obszarów obrazu Usuwanie niechcianych elementów Zamiana zdjęć kolorowych w czarno ‑białe Gradienty w Camera Raw Automatyczna korekcja obrazów RAW Otwieranie obrazów RAW w postaci obiektów inteligentnych Stosowanie korekcji na kilku obrazach RAW jednocześnie Zapisywanie obrazów poddanych korekcji w Camera Raw Rozdział 5. Usuwanie niepotrzebnych elementów z obrazu Usuwanie obiektów, które pojawiły się w kadrze, a nie są tam mile widziane Wypełnianie pustych obszarów powstałych po wykadrowaniu zdjęcia Usuwanie obiektów z zachowaniem perspektywy Kup książkęPoleć książkę 8 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Spis treści 212 220 224 226 Usuwanie odblasków ze szklanych powierzchni Zamiana tła fotografii na nowe Automatyczne usuwanie turystów ze zdjęcia Przesuwanie wybranego obiektu na fotografii Część II Efekty 231 232 237 240 243 246 248 253 256 258 265 266 268 270 273 277 278 282 284 287 Rozdział 6. Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś Tworzenie efektu małej głębi ostrości za pomocą opcji Rozmycie soczewkowe Tworzenie efektu małej głębi ostrości za pomocą opcji Rozmycie przesłony Doświetlenie wybranego fragmentu zdjęcia Zwiększanie dynamiki obrazu — cyfrowy panning Zwiększanie dynamiki obrazu — cyfrowy zooming Tworzenie złudzenia ruchu na fotografii Efekt długiego czasu otwarcia migawki podczas fotografowania ruchu wody Efekt krótkiego czasu otwarcia migawki podczas fotografowania ruchu Cyfrowy bokeh Rozdział 7. Symulacja filtrów fotograficznych Filtr polaryzacyjny Filtr połówkowy szary Filtr wielobarwny Filtr gwiazdka Filtry ocieplające i ochładzające Filtr Soft Spot Filtr zmiękczający Filtr multiplikujący Filtry fotograficzne kolorowe Kup książkęPoleć książkę Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Spis treści 9 291 292 295 300 306 308 312 315 320 323 328 332 334 341 342 350 357 357 360 363 369 374 379 381 382 385 388 392 396 399 405 407 411 Rozdział 8. Tworzenie efektów zjawisk meteorologicznych i nie tylko Efekt mgły Efekt padającego deszczu Efekt mokrej drogi i kałuże Efekt padającego śniegu Efekt kropli wody Dodawanie tęczy do krajobrazu Efekt błyskawicy Dodawanie flary Promienie przebijające przez drzewa Chmury o określonych kształtach Szybkie dodawanie chmur na niebie. Nowa technika Korygowanie wyglądu wyblakłego nieba Rozdział 9. 22 efekty i cyfrowe kłamstewka Tworzenie efektu oświetlenia Odbicie w wodzie Ozdabianie fotografii winietą Pierwsza metoda Druga metoda Dodawanie etykiety do dowolnego obiektu Przekształcenie fotografii w zdjęcie wykonane przed wieloma laty Zamiana zdjęcia w obraz widziany w noktowizorze Efekt sepii Efekt negatywu Efekt fotografowania pod światło Dodawanie cienia do obiektów Tworzenie efektu zanikającego odbicia Zamiana fotografii w obraz namalowany farbami olejnymi Zamiana zwykłych okularów w przeciwsłoneczne Zmiana elementów widocznych na zdjęciu z zachowaniem perspektywy Tworzenie efektu ASCII Zamiana osoby ze zdjęcia w postać z komiksu Z kronik policyjnych, czyli widoczne piksele zamiast obrazu Kup książkęPoleć książkę 10 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Spis treści 413 416 418 421 424 Obraz wychodzący z ekranu Wyróżnianie kolorem Przejście koloru w skalę szarości Efekt Hollywood beauty Światła miasta, czyli jak stworzyć neon lub smugi świateł poruszających się pojazdów Część III Manipulacja obrazem 431 432 436 439 440 444 449 450 454 459 463 466 467 470 471 473 477 479 484 486 489 494 499 502 504 507 511 Rozdział 10. Łączenie obrazów Mieszanie zdjęć Łączenie zdjęć w panoramę — metoda nr 1 Łączenie zdjęć w panoramę — metoda nr 2 Tworzenie kompozycji z obrazów Dopasowywanie kolorystyki pomiędzy dwoma obrazami Rozdział 11. Korekcja wyglądu postaci Wygładzanie skóry. Technika podstawowa Wygładzanie skóry z zachowaniem tekstury Wygładzanie skóry w Camera Raw Usuwanie zmarszczek Usuwanie drobnych skaz widocznych na skórze Usuwanie cieni i opuchlizny pod oczami Usuwanie blizn i znamion Zwiększanie wyrazistości tęczówki Zmiana koloru oczu Usuwanie efektu czerwonych oczu Powiększanie oczu Wybielanie białek oczu Zwiększanie wyrazistości spojrzenia Korekcja tęczówki poprzez dodanie czarnej otoczki i odblasków Tworzenie długich rzęs Wybielanie zębów Regulacja brwi Korekcja kształtu i rozmiaru ust Zmiana koloru ust Dodawanie błyszczyka do ust Kup książkęPoleć książkę Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Spis treści 11 514 521 521 525 528 533 535 540 544 546 549 555 558 562 567 570 575 578 582 587 588 590 593 594 596 599 601 613 614 618 Konturowanie twarzy Błyskawiczny efekt glamour Dodawanie różu Wyczaruj talię Usuwanie cellulitu i innych nierówności widocznych na skórze Korygowanie niewłaściwych proporcji ciała Tworzenie cyfrowej opalenizny Zmiana koloru włosów Usuwanie odrostów Przedłużanie włosów Zaznaczanie włosów Korygowanie ubytków we włosach Zmiana koloru ubrania Usuwanie przerwy między zębami i ich prostowanie Tworzenie zarostu Tworzenie cyfrowego tatuażu Wydłużanie nóg Budowanie masy mięśniowej bez siłowni Sekret profesjonalistów Rozdział 12. Czerń i biel. Zapanuj nad nimi Zamiana zdjęć kolorowych w obrazy w skali szarości za pomocą polecenia Czarno ‑biały Zamiana zdjęć kolorowych w obrazy w skali szarości za pomocą mieszania kanałów Zamiana zdjęć kolorowych w obrazy w skali szarości za pomocą polecenia Mapa gradientu Nadawanie zabarwienia zdjęciom w skali szarości. Zmiana trybu mieszania warstwy Tworzenie bichromii Naśladowanie bichromii w Camera Raw Kolorowanie zdjęć w skali szarości Rozdział 13. Wyostrzanie obrazów Inteligentne wyostrzenie z możliwością zmniejszenia efektu wzmocnienia szumu Wyostrzanie delikatnych obiektów Kup książkęPoleć książkę 12 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Spis treści 621 623 625 629 630 631 637 640 645 647 650 652 653 654 656 661 669 673 Wyostrzanie krawędzi Wyostrzanie w trybie Lab Wyostrzanie materiałów do drukarni w trybie CMYK Rozdział 14. Pochwal się swoimi zdjęciami, czyli prezentacja efektów pracy Tworzenie prostej ramki Zdjęcie złożone z mniejszych zdjęć Dodawanie passe ‑partout do zdjęcia cyfrowego Plakat z kilku zdjęć powiązanych tematycznie Zmniejszanie rozmiarów zdjęcia Zmiana rozmiarów zdjęcia na potrzeby druku Dołączanie znaku wodnego Digimarc® do fotografii Odczytywanie znaku wodnego Dodawanie własnego podpisu do zdjęcia Eksport obrazów w pełnej rozdzielczości do internetu — Zoomify™ Przesyłanie zdjęcia jako załącznika do wiadomości e ‑mail Dodatek A Tabela skrótów klawiszowych Dodatek B Autorzy zdjęć wykorzystanych w książce Skorowidz Kup książkęPoleć książkę 6. Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś W tym rozdziale: Tworzenie efektu małej głębi ostrości  Doświetlenie wybranego fragmentu zdjęcia  Cyfrowy panning  Cyfrowy zooming  Tworzenie złudzenia ruchu na fotogra(cid:28) i  Efekt długiego czasu otwarcia migawki podczas fotografowania wody  Efekt krótkiego czasu otwarcia migawki podczas fotografowania ruchu  Cyfrowy bokeh 231 Kup książkęPoleć książkę 232 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Rozdział 6. | Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś Tytuł rozdziału mówi sam za siebie. Postaram się tu pokazać, w jaki sposób uzyskać w Photoshopie efekty, które mogłeś osiągnąć podczas fotografowa‑ nia sceny, ale z jakiegoś powodu tego nie zrobiłeś. Tworzenie efektu małej głębi ostrości za pomocą opcji Rozmycie soczewkowe Uzyskanie efektu małej głębi ostrości za pomocą aparatu nie jest trudne. Nie wszyscy jednak potrafią to zrobić. Nawet jeśli należysz do osób, którym nie sprawia to problemu, może się zdarzyć, że dopiero podczas oglądania zdjęcia w domu wpadniesz na pomysł, że scena wyglądałaby świetnie, gdybyś zastosował na niej małą głębię ostrości lub wzmocnił już uzyskany efekt małej głębi, tak aby wybrane obszary stały się jeszcze bardziej rozmyte. Możesz — jak zapewne się domyślasz — zrobić to w Photoshopie. Utwórz kopię warstwy Tło (Background) (Ctrl+J), a następnie utwórz dla niej ma‑ skę w kolorze białym (rysunek 6.1). Rysunek 6.1. Tworzenie kopii warstwy tła i dołączanie do niej białej maski Kup książkęPoleć książkę Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Rozdział 6. | Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś 233 Uaktywnij narzędzie Gradient (Gradient) (rysunek 6.2). Wybierz gradient li‑ niowy o nazwie Czarny, Biały (Black, White). Upewnij się, że maska warstwy jest aktywna. Najważniejszą częścią operacji będzie utworzenie tzw. maski głęboko- ści, po której program zorientuje się, które obszary mają zostać rozmyte, a które muszą pozostać ostre. W związku z tym na utworzonej masce zaznacz kolorem czarnym te obszary, które muszą pozostać ostre, a białym te, które mają zostać rozmyte. Możesz również użyć koloru szarego, który będzie informował program, że obszary szare mają pozostać nie w pełni rozmyte, ale też i niecałkowicie ostre (im ciemniejszy kolor szary, tym ostrzejsze będą obszary zamalowane). Maskę mógłbyś zamalować, wykorzystując Pędzel (Brush), ale nie uzyskałbyś tak płynnego przejścia między kolorami jak przy użyciu narzędzia Gradient (Gra- dient). Wykorzystaj do tego celu gradient o nazwie Czarny, Biały (Black, White). Za jego pomocą uzyskasz efekt stopniowego zanikania ostrości. Rysunek 6.2. Tworzenie maski gradientowej wskazującej, które obszary zdjęcia powinny pozostać ostre (obszary w pełni czarne), a które mają zostać rozmyte (obszary od szarości do bieli) Umieść kursor w tej części obrazu, gdzie znajduje się element zdjęcia, który ma pozostać ostry. Naciśnij lewy przycisk myszy i przesuń kursor w kierunku, w któ‑ rym obraz ma stopniowo stawać się coraz bardziej rozmyty. Jeśli obszar, który ma pozostać ostry, został zamalowany na masce kolorem bia‑ łym lub szarym, uaktywnij narzędzie Pędzel (Brush) i pokryj go kolorem czarnym (rysunek 6.3). W omawianym przykładzie jest to latarnia. Kup książkęPoleć książkę 234 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Rozdział 6. | Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś Rysunek 6.3. Dopracowywanie maski gradientowej. Kolorem czarnym zamalowujemy obszary, które mają pozostać w pełni ostre Kliknij miniaturę warstwy (rysunek 6.4). Wybierz polecenie Filtr/Rozmycie/Roz- mycie soczewkowe (Filter/Blur/Lens Blur). Otwarte zostanie okno dialogowe Rozmycie soczewkowe (Lens Blur). Na początek zaznacz w nim opcję Podgląd (Preview) oraz Szybciej (Faster). Dopasuj widok w oknie filtra. Rysunek 6.4. Tworzenie efektu małej głębi ostrości na podstawie utworzonej maski gradientowej Kup książkęPoleć książkę Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Rozdział 6. | Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś 235 W polu Źródło (Source) wybierz jedną z opcji określających źródło mapy głębo‑ kości. Wybrałam opcję Maska warstwy (Layers Mask), ponieważ do utworzenia maski głębokości wykorzystaliśmy maskę warstwy. Do dyspozycji masz jeszcze trzy inne opcje. Zaznaczenie Niska (None) sprawi, że wszystkie piksele w obrazie zostaną rozmyte w tym samym stopniu; Przezroczystość (Transparency) spo‑ woduje, że o tym, który piksel ma zostać rozmyty, a który nie, zadecyduje jego stopień przezroczystości. Wybierz Alfa 1 (Alpha 1), gdy maska została utworzona na kanale Alfa 1 (Alpha 1). Upewnij się, że usunąłeś zaznaczenie opcji Odwróć (Invert), a następnie kliknij w oknie podglądu w miejscu, w którym ma zostać zachowana ostrość. Gdyby opcja Odwróć (Invert) została zaznaczona, wówczas doszłoby do odwrócenia kolorów na masce, czyli to, co było tam czarne, zostałoby potraktowane jak białe. W efekcie to, co miało być ostre, stałoby się rozmyte, a to, co miało być rozmyte, byłoby ostre. wskazówka Opcje z sekcji Przesłona (Iris) pozwolą Ci dokonać wszelkich ustawień związa‑ nych z wirtualną przesłoną, mających wpływ na głębię ostrości. W polu Kształt (Shape) wybierz kształt przesłony i ustaw krzywiznę elementów przesłony za pomocą Krzywizna ostrza (Blade Curvature), a następnie określ obrót otworu przesłony za pomocą Obrót (Rotation). Przy użyciu suwaka Promień (Radius) ustal intensywność rozmycia (im większy promień, tym większe rozmycie). Kolejną sekcją okna są Odblaski (Specular Highlights). Skorzystaj z dostępnych w niej opcji, jeśli chcesz przywrócić ostrość w jasnych partiach zdjęcia. Po‑ może w tym przede wszystkim suwak Jasność (Brightness), natomiast suwak Próg (Threshold) pozwoli określić intensywność efektu uzyskanego za pomocą suwaka Jasność (Brightness). Jeśli na fotografii, którą poddałeś działaniu filtra, widać było szum lub ziarnistość i obecnie, w wyniku przeprowadzonych czynności, stały się one niewidoczne, mo‑ żesz je przywrócić. Zrobisz to za pomocą suwaków z sekcji Szum (Noise). Przy użyciu suwaka Wartość (Amount) możesz przywrócić szum w obrazie. Rodzaj szumu określisz, wybierając jedną z opcji Jednolite (Uniform) lub Gaussowskie (Gaussian). Na zakończenie kliknij OK. Jeśli efekt nie jest widoczny w oknie obrazu, wyłącz maskę warstwy. W tym celu kliknij prawym przyciskiem maskę warstwy i wybierz z listy opcję Wyłącz maskę warstwy (Disable Layer Mask). Miniatura maski zostanie przekreślona na panelu warstw, a efekt małej głębi ostrości będzie widoczny w oknie obrazu (rysunek 6.5). wskazówka Kup książkęPoleć książkę 236 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Rozdział 6. | Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś Rysunek 6.5. Wyłączanie maski Przed i po Kup książkęPoleć książkę Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Rozdział 6. | Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś 237 Tworzenie efektu małej głębi ostrości za pomocą opcji Rozmycie przesłony W najnowszej wersji programu Photoshop wprowadzono kilka funkcji umożli‑ wiających tworzenie różnych fotograficznych elementów rozmycia obrazu. Jedną z takich opcji jest Rozmycie przesłony (Iris Blur), które pozwala na symulację efektu małej głębi ostrości. Oto jak z niej korzystać. Otwórz zdjęcie w programie. Powiel warstwę tła (Ctrl+J). Wybierz polecenie Filtr/Rozmycie/Rozmycie przesłony (Filter/Blur/Iris Blur) (rysunek 6.6). Do okna programu zostają wczytane panele z suwakami. W zakładce Narzędzia rozmy- cia (Blur Tools) włącza się automatycznie opcja Rozmycie przesłony (Iris Blur). Jeśli w zakładce Efekty rozmycia (Blur Effects) włączona jest opcja Bokeh (Bo- keh), wyłącz ją. W oknie wyświetlona została obręcz z kilkoma punktami. To za ich pomocą ustalisz, który obszar zdjęcia ma być ostry, a które fragmenty zostaną rozmyte (rysunek 6.7). Rysunek 6.6. Powielanie warstwy tła Rysunek 6.7. Opcje wczytane do okna programu po wybraniu polecenia Filtr/Rozmycie/Rozmycie przesłony (Filter/Blur/Iris Blur) Kup książkęPoleć książkę 238 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Rozdział 6. | Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś Moglibyśmy przenieść ramkę nad obszar, który ma pozostać ostry, ale szyb‑ ciej będzie utworzyć nową. Naciśnij klawisz Delete, aby usunąć istniejącą ramkę, i kliknij środek obszaru, który ma być w pełni ostry. Utworzona zostanie nowa, „świeża” ramka (rysunek 6.8). Korekcja polega na takim dopasowaniu rozmiarów ramki i położenia znajdujących się w jej wnętrzu punktów, aby wskazać trzy ob‑ szary: taki, który ma pozostać w pełni ostry, taki, w którym ostrość ma stopniowo zanikać, aż do miejsca, od którego obraz będzie całkowicie nieostry (rozmyty). Na rysunku poglądowym 6.9 pokazałam, co mam dokładnie na myśli. Rysunek 6.8. Tworzenie nowej ramki Rysunek 6.9. Ramka, która ukazuje się w oknie obrazu po wybraniu polecenia Rozmycie przesłony (Iris Blur), i zaznaczone na niej obszary pełnej ostrości (A), zanikania ostrości (B) i pełnego rozmycia (C) C B A Kup książkęPoleć książkę Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Rozdział 6. | Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś 239 Na początek musisz więc określić zakres obszaru, który ma pozostać ostry lub prawie ostry. Umieść kursor nad krawędzią ramki i rozszerz ją, zwiń albo obróć tak, aby obejmowała obszar, który ma być w pełni ostry, oraz ten, w którym ostrość zanika. Pamiętaj, że wszystko, co znajdzie się poza ramką, będzie rozmyte (rysunek 6.10). Rysunek 6.10. Modyfikowanie ramki tak, aby obejmowała obszar, który ma być w pełni ostry, oraz ten, w którym ostrość zanika Kolejnym krokiem jest ustalenie obszaru pełnej ostrości. Zrobisz to za pomocą białych punktów we wnętrzu ramki. Będzie to tzw. obszar pełnej ostrości, co oznacza, że obszar określony przez te cztery punkty i punkt centralny pozo‑ stanie w pełni ostry. Punkty możesz przesuwać i dopasowywać ich położenie (rysunek 6.11). Jeśli zachodzi taka potrzeba, możesz także dodawać nowe punkty — wystarczy po prostu kliknąć obszar, który ma zostać ostry (rysu‑ nek 6.12). Obszar znajdujący się pomiędzy białymi punktami a krawędzią ramki (przypomnij sobie rysunek 6.9 i punkt B) będzie obszarem zanikania ostrości. Rysunek 6.11. Ustalenie obszaru pełnej ostrości Kup książkęPoleć książkę 240 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Rozdział 6. | Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś Rysunek 6.12. Dodawanie kolejnej ramki Kiedy określisz już poszczególne obszary, za pomocą suwaka Rozmycie (Blur) możesz dopasować stopień rozmycia. Gdy skończysz, na pasku opcji kliknij przycisk OK. Przed i po Doświetlenie wybranego fragmentu zdjęcia Jeśli podczas wykonywania zdjęcia zdarzyło Ci się zapomnieć włączyć lampę błyskową lub z jakiegoś powodu nie mogłeś tego zrobić, możesz stworzyć efekt doświetlenia zdjęcia w programie Photoshop. Wykorzystamy do tego polecenie Poziomy (Levels) i utworzoną dla niego warstwę dopasowania. Na panelu Właściwości (Properties) kliknij przycisk tworzenia warstwy dopaso‑ wania Poziomy (Levels) (rysunek 6.13). Kup książkęPoleć książkę Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Rozdział 6. | Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś 241 Rysunek 6.13. Tworzenie warstwy dopasowania Poziomy (Levels) W ten sposób powstanie warstwa dopasowania dla polecenia Poziomy (Levels) z dołączoną do niej maską w kolorze białym. Na panelu Właściwości (Proper- ties) automatycznie pojawią się suwaki. Będziesz zmieniać ich ustawienia, aby doświetlić zdjęcie. Na początek zrób to za pomocą szarego suwaka. Przesuwaj go w lewo tak długo, jak uznasz za konieczne, aby rozjaśnić wybrany fragment zdjęcia (rysunek 6.14). Nie przejmuj się, że całe zdjęcie zostanie rozjaśnione. Za chwilę to skorygujesz. Rysunek 6.14. Rozjaśnianie obrazu w celu wydobycia szczegółów obszarów, które były zbyt ciemne ) w górnej części panelu Właściwości (Properties). Kiedy Kliknij ikonę maski ( do panelu zostaną wczytane opcje dla masek, kliknij przycisk Odwróć (Invert), aby odwrócić maskę, czyli sprawić, żeby to, co było na niej białe, stało się czarne i odwrotnie. A ponieważ maska była cała biała, zostanie wypełniona w całości ko‑ lorem czarnym (rysunek 6.15). Dzięki temu w oknie dokumentu znów zobaczysz oryginalny wygląd zdjęcia. Kup książkęPoleć książkę 242 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Rozdział 6. | Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś Rysunek 6.15. Ukrywanie efektu uzyskanego za pomocą polecenia Poziomy (Levels) poprzez wypełnianie maski kolorem czarnym wskazówka Jeśli niedoświetlony fragment obrazu ma kształt, który szybko można zaznaczyć narzędziem grupy Lasso lub narzędziem Różdżka (Magic Wand), zrób to. Następnie naciśnij kolejno klawisz D i klawisze Alt+Del. Maska w miejscu zaznaczenia zostanie wypełniona kolorem białym, a obszar nim objęty — rozjaśniony. Dzięki temu nie musisz korzystać z narzędzia Pędzel (Brush), aby zaznaczyć na masce obszary, które chcesz rozjaśnić. Uaktywnij narzędzie Pędzel (Brush). Ustaw na pasku opcji w polu Krycie (Opacity) wartość 100 i zamaluj białym pędzlem te fragmenty zdjęcia, które mają zostać doświetlone (rysunek 6.16). Rysunek 6.16. Odkrywanie w wybranych miejscach obrazu efektu uzyskanego za pomocą polecenia Poziomy (Levels) poprzez malowanie po masce kolorem białym Jeśli uzyskany efekt jest zbyt intensywny lub za słaby, dopasuj położenie suwaków na panelu Właściwości (Properties) (rysunek 6.17). Kup książkęPoleć książkę Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Rozdział 6. | Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś 243 Rysunek 6.17. Korygowanie ustawionego wcześniej rozjaśnienia Przed i po Zwiększanie dynamiki obrazu — cyfrowy panning W fotografii istnieje kilka technik pozwalających dodać dynamikę do obrazu. Jedną z nich jest panning (panoramowanie). W rezultacie otrzymujemy obraz, na którym poruszający się obiekt jest prawie w pełni ostry, a tło zostaje rozmyte. Za pomocą Photoshopa robimy to w następujący sposób. Wybierz polecenie Filtr/Konwertuj na inteligentne filtry (Filter/Convert for Smart Filters) (rysunek 6.18). Kiedy pojawi się okno dialogowe, kliknij OK, a warstwa tła zostanie zamieniona w obiekt inteligentny. Kup książkęPoleć książkę 244 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Rozdział 6. | Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś Rysunek 6.18. Zamiana warstwy w obiekt inteligentny Następnie z menu Filtr/Rozmycie (Filter/Blur) wybierz polecenie Poruszenie (Mo- tion Blur). W otwartym oknie w polu Kąt (Angle) ustaw kąt rozmycia i za pomocą suwaka ustaw stopień rozmycia (rysunek 6.19). Najczęściej wybieramy tutaj war‑ tość z zakresu od 500 do 999. Kliknij OK. Rysunek 6.19. Rozmywanie obrazu za pomocą filtra Poruszenie (Motion Blur) Kliknij maskę efektu filtra na panelu Warstwy (Layers). Uaktywnij narzędzie Pędzel (Brush). Na pasku opcji, w polu Krycie (Opacity) wybierz wartość 50 . Przesuwaj kursorem po poruszającym się obiekcie, a sprawisz, że będzie stawał się ostry (rysunek 6.20). Jego przód i tył mogą pozostać lekko rozmyte. wskazówka Jeśli chcesz zmienić rozmycie — jego kąt lub siłę — kliknij nazwę filtra na panelu Warstwy (Layers) (rysunek 6.21). W ten sposób wywołasz okno dialogowe filtra. Zmień ustawienia i zatwierdź, klikając OK. Kup książkęPoleć książkę Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Rozdział 6. | Co mogłeś zrobić za pomocą aparatu, a czego nie zrobiłeś 245 Rysunek 6.20. Malowanie kolorem czarnym po masce obiektu inteligentnego w celu odkrycia fragmentów obrazu, które mają pozostać całkowicie (lub częściowo) ostre Rysunek 6.21. Aby skorygować stopień rozmycia uzyskanego za pomocą filtra Poruszenie (Motion Blur), kliknij jego nazwę pod maską obiektu inteligentnego, aby ponownie wywołać okno filtra Oto efekt. Przed i po Kup książkęPoleć książkę Kup książkęPoleć książkę Skorowidz bichromia, 588, 596 w Camera Raw, 599 Black White, Patrz: Czarno-biały błyskawica, 315 bokeh, 258 Bridge, 18, 117, 118, 132 Brown Russell, 224, 460 Brush, Patrz: Pędzel Burn, Patrz: Ściemnij C Camera Raw, 68, 116, 131, 132, 133, 134, 459 aberracja chromatyczna, 160 automatyczna korekcja, 190 bichromia, 599 gradient, 186 histogramem, 135 HSL/Skala szarości, Patrz: HSL/Skala szarości kadrowanie zdjęć, 152 kontrast, 143 korekcja wielu obrazów, 193 krzywe, 146 nasycenie, 143 obiekt inteligentny, 192 obracanie zdjęć, 152, 156 Pędzel korekty, Patrz: Pędzel korekty Przejrzystość, 459 A aberracja chromatyczna, 68, 160 Actions, Patrz: Operacje Adaptive Wide Angle, Patrz: filtr Adaptacyjny szeroki kąt Adjustment Brush, Patrz: Pędzel korekty Adobe Bridge, Patrz: Bridge akcja, 79 Animated Zoom, Patrz: Powiększenie animowane artefakt, 66 Attempt to Automatically Align Source Images, Patrz: Próba automatycznego wyrównywania obrazów źródłowych Auto-Align Layers, Patrz: Auto-wyrównanie warstw warstw Auto-Blend Layers, Patrz: Auto-mieszanie automatyczne odzyskiwanie, 44 Auto-mieszanie warstw, 437 Auto-wyrównanie warstw, 432, 437 B Background, Patrz: Tło balans bieli, 116, 136 Balans kolorów, 507, 508, 604 Barwa/Nasycenie, 96, 121, 295, 397, 537, 558 Kup książkęPoleć książkę 674 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Skorowidz Camera Raw Redukcja punktów, 178 Stopniowy filtr, 186 usuwanie elementów obrazu, 178 szumu, 164 winiety, 163, 360 Usuwanie efektu czerwonych oczu, 158 wygładzenie skóry, 459 wyostrzanie, 167 zapisywanie obrazów, 195 Canvas Size, Patrz: Rozmiar obszaru roboczego Channel Mixer, Patrz: Mieszanie kanałów Channels, Patrz: Kanały Chmury, 328, 332 Chmury różnicowe, 316 cienie, 76, 81, 150 Cienie/Podświetlenia, 84, 85, 86, 87 cień, 385 Clarity, Patrz: Przejrzystość, Camera Raw Przejrzystość Clone Source, Patrz: Powielanie źródła Clone Stamp, Patrz: Stempel Clouds, Patrz: Chmury Color Balance, Patrz: Balans kolorów Color Picker, Patrz: Próbnik kolorów Color Range, Patrz: Zakres koloru Color Sampler, Patrz: Próbkowanie kolorów Constraint, Patrz: Ograniczenie Content -Aware, Patrz: Uwzględnienie zawartości Content-Aware Move, Patrz: Przesuwanie z uwzględnieniem zawartości Contrast, Patrz: Kontrast Crop, Patrz: Kadrowanie Crop and Straighten Photos, Patrz: Kadrowanie i prostowanie zdjęć Cross Dave, 76 Curves, Patrz: Krzywe Custom Shape, Patrz: Kształt własny Czarno -biały, 379, 484, 588 Czerwone oczy, 477, 478 D Define Brush Preset, Patrz: Zdefiniuj ustawienie domyślne pędzla Difference Clouds, Patrz: Chmury różnicowe Difine, 67 Digimarc, 650 Dodge, Patrz: Rozjaśnianie Dopasuj kolor, 123, 444, 445, 446 E Edit Layers in ACR 116, 460 efekt ASCII, 405 błyskawicy, 315 czerwonych oczu, 477, 478 flary, 320 fotografowania pod światło, 382 glamour, 521 Hollywood beauty, 421 komiksu, 407 kropli wody, 308 malowania farbami olejnymi, 392 mgły, 292 mokrej drogi, 300 Mozaika, Patrz: Mozaika negatywu, 381 neonu, 424 noktowizor, 374 odbicia w wodzie, 300, 303, 350 okulary przeciwsłoneczne, 396 oświetlenia, 342 padającego deszczu, 295 padającego śniegu, 306 sepii, 379 smugi świateł, 424 tęczy, 312 zanikającego odbicie, 388 Efekty obrazu, 357, 418 Efekty świetlne, 345 Ekspozycja, 81, 90, 138 etykieta, 363 Exposure, Patrz: Ekspozycja Eyedropper, Patrz: Kroplomierz F Fade, Patrz: Stonuj Falowanie, 352 Farba olejna, 393 Filter Gallery, Patrz: Galeria filtrów filtr Adaptacyjny szeroki kąt, 110 Chmury, Patrz: Chmury Chmury różnicowe, Patrz: Chmury różnicowe Efekty świetlne, Patrz: Efekty świetlne Kup książkęPoleć książkę Falowanie, Patrz: Falowanie Farba olejna, Patrz: Farba olejna Foliowanie, Patrz: Foliowanie fotograficzny, 68, 266, 277, 318, 382, 397 kolorowy, 287 Górnoprzepustowy, 457, 528 gwiazdka, 273 Korekta obiektywu, Patrz: Korekta obiektywu Maska wyostrzająca, Patrz: Maska wyostrzająca multiplikujący, 284 ochładzający, 277 ocieplający, 277 polaryzacyjny, 266 połówkowy, 186 szary, 268 Poruszenie, Patrz: Poruszenie Punkt zbiegu, Patrz: Punkt zbiegu Rozmycie gaussowskie, 253, 258, 260, 279, 292, 384, 454 Rozmycie powierzchniowe, Patrz: Rozmycie powierzchniowe Rozmycie soczewkowe, 234 Skraplanie, Patrz: Skraplanie Soft Spot, 278 Stylizacja, Patrz: Stylizacja wielobarwny, 270 Wirówka, Patrz: Wirówka zmiękczający, 282 Filtr fotograficzny, 68 flara, 320 Flara obiektywu, 320, 321, 343 Foliowanie, 512 format, 42, 45 DNG, 195, 197 JPEG, 45, 46, 116, 117, 132, 195, 197, 658 artefakt, 66 PSD, 44, 45, 195, 197 RAW, 116, 117, 132 TIFF, 45, 46, 132, 195, 197 Zoomify, Patrz: Zoomify Free Transform, Patrz: Przekształcenie swobodne G Galeria filtrów, 408 Gamma Correction, Patrz: Korekta Gamma Gaussian Blur, Patrz: Rozmycie gaussowskie głębia ostrości, 232, 237 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Skorowidz 675 gradient, 186 edycja, 374 mapa, Patrz: Mapa gradientu Gradient, 233, 269, 270, 293, 312, 313 Gradient Map, Patrz: Mapa gradientu Graduated Filter, Patrz: Stopniowy filtr H Healing Brush, Patrz: Pędzel korygujący High Pass, Patrz: filtr Górnoprzepustowy histogramem, 135 History Brush, Patrz: Pędzel historii HSL/Grayscale, Patrz: HSL/Skala szarości HSL/Skala szarości, 184, 600 Hue/Saturation, Patrz: Barwa/Nasycenie I Image Effects, Patrz: Efekty obrazu Image Size, Patrz: Rozmiar obszaru Inteligentne wyostrzenie, 616, 625 Iris Blur, Patrz: Rozmycie przesłony J Jaskrawość, 102, 144 Jednostki i Miary, 641 K kadrowanie, 50, 51, 52, 53, 153, 205 perspektywiczne, 56, 58 z zachowaniem proporcji, 55 Kadrowanie, 50, 153 Kadrowanie i prostowanie zdjęć, 62 Kanały, 323, 582, 614, 623 kolor narzędzia, 26, 27 próbka, 29 RGB, Patrz: RGB tła, 26, 27 Kolor kryjący, 544, 594, 602 Kolor pierwszego planu, Patrz: kolor narzędzia kompresja, 45, 197 Kontrast, 93, 143 Korekcja obiektywu, 68, 103, 161, 163 Korekta Gamma, 90 Korekta obiektywu, 103 Krawędź maski, 508 Kup książkęPoleć książkę 676 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Skorowidz Kroplomierz, 29 kroplomierz, 81 Krycie, 35, 89 Krzywe, 81, 83, 266, 484 Kształt własny, 329, 642 L Lasso magnetyczne, 222 Lens Blur, Patrz: Rozmycie soczewkowe Lens Correction, Patrz: Korekcja obiektywu, Korekta obiektywu Lens Flare, Patrz: Flara obiektywu Levels, Patrz: Poziomy Lighting Effects, Patrz: Efekty świetlne Liquify, Patrz: Skraplanie Lorem ipsum, 407 Lupka, 40 Ł Łatka, 214, 218, 219, 463, 528, 564 M Magic Wand, Patrz: Różdżka Magnetic Lasso, Patrz: Lasso magnetyczne Mapa gradientu, 287, 422, 593 Mask Edge, Patrz: Krawędź maski maska, 37, 38, 222, 223, 254, 262, 302, 331, 332 biała, 38 czarna, 38 efektów filtra, 530 głębokości, 233 inteligentnych filtrów, 530 kolor, 511 kopiowanie na inną warstwę, 532 krawędź, 508 popraw, 509 szybka, 474, 535 Maska wyostrzająca, 486, 617, 618, 620, 623 Match Color, Patrz: Dopasuj kolor mgła, 292 Miarka, 60 Mieszanie kanałów, 590 migawka, 253, 256 Mosaic, Patrz: Mozaika Motion Blur, Patrz: Poruszenie Mozaika, 411 N narzędzie, 24 kolor, 26 skrót klawiszowy, 25 Nasycenie, 144, 182, 484 neon, 424 Noiseware, 67 O obiekt wektorów, 642 obiektyw rybie oko, 110, 114 szerokokątny, 110 zniekształcenia, 103, 107 obraz inteligentny, 33, 84, 85, 110, 192, 253, 450, 528, 530, 571, 572, 618 automatyczna korekcja, 190 dodawanie cienia, 385 dodawanie podpisu, 653 dopasowanie kolorystyki, 444 jako załącznik wiadomości e -mail, 656, 657 jasność, 76,93 kadrowanie, Patrz: kadrowanie kontrast, 93, 94, 266 korekcja perspektywy, 56, 58, 108, 399 przebarwienia, 121, 123, 125 nasycenie barw, 96, 102, 143 niedoświetlony, 88, 89 obracanie, 73, 152 panning, Patrz: panning postaci, 450 postarzanie, 369 przesuwanie elementów, 226 prześwietlony, 84, 85 rastrowy, 642 retusz, 202, 205, 207, 450, Patrz też: twarz, skóra rozmiar, 640, 641 zmniejszanie, 645 twarzy, Patrz: twarz tworzenie kompozycji, 440 usuwanie elementów ze zdjęcia, 202, 207, 212, 224 odblasku, 212 tła, 220 Kup książkęPoleć książkę w kolorze sepii, 379, 593, 594, 602 w negatywie, 381, 382 w noktowizorze, 374 w skali szarości, 182, 416, 418, 560, 588, 589, 590, 593, 594, 600 kolorowanie, 601 wielkość, Patrz: obraz rozmiar wychodzący z ekranu, 413 wyostrzanie, Patrz: wyostrzanie zapisywanie, 658 zooming, Patrz: zooming zwiększanie dynamiki, 243, 246 Pędzel, 29, 72, 91, 92, 248, 249, 250, 259, 492, Pędzel historii, 246, 416 Pędzel korekty, 169 Pędzel korygujący, 218, 219, 467, 470, 504, 494, 504 564 Photo Filter, Patrz: Filtr fotograficzny Photo Ninja, 67 Photomerge, 439 pierścień próbkowania, 29 pikselizacja, 46 Obrysuj, 630, 638 Ograniczenie, 111, 112, 113 Oil Paint, Patrz: Farba olejna Opacity, Patrz: Krycie Operacje, 79 P panel, 19, 20, 21 grupa, 21 ikona, 22 narzędziowy, Patrz: Przybornik ukrywanie, 24 Właściwości, Patrz: Właściwości zamykanie, 24 panning, 243 panorama, 436, 439 panoramowanie, Patrz: panning pasek menu, 18 opcji, 18, 19 Patch, Patrz: Łatka perspektywa, 207, 399 korekcja, 56, 58, 108 pędzel instalowanie, 494 tworzenie, 248 wczytywanie, 495 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Skorowidz 677 plakat, 640 Plastic Warp, Patrz: Foliowanie plik format, Patrz: format otwieranie, 30 zapisywanie, 658 plugin, Patrz: wtyczka pole tekstowe, 26 Pole stopnia powiększenia obrazu, 31, 32, 40 Popraw krawędź, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555 Popraw maskę, 509 Poruszenie, 352 Powielanie źródła, 284, 286, 287 Powiększenie animowane, 41 Poziomy, 81, 125, 241, 484 półcienie, 76, 81, 90 Preferences, Patrz: Preferencje, Właściwości Preferencje, 27 Próba automatycznego wyrównywania obrazów źródłowych, 225 Próbkowanie kolorów, 125 próbnik HUD, 27 Próbnik kolorów, 26 Próg, 76, 79, 125, 235, 274, 275, 297 przebarwienia, 121, 123, 125 Przejrzystość, 149, 173, 182 Przekształcenie swobodne, 221 przestrzeń robocza, 20 Przesuwanie z uwzględnieniem zawartości, 226 Przybornik, 18, 42 przycinanie, 140 Punkt zbiegu, 207, 208, 363, 399 Punktowy pędzel korygujący, 213, 466 R Radial Blur, Patrz: ramka, 630 kadrowania, 50, 51 passe -partout, 637 powielanie, 631 Red Eye, Patrz: Czerwone oczy Red Eye Removal, Patrz: Usuwanie efektu czerwonych oczu Refine Edge, Patrz: Popraw krawędź Refine Mask, Patrz: Popraw maskę Replace Color, Patrz: Zastąp kolor Resolution, Patrz: Rozdzielczość RGB, 26 Kup książkęPoleć książkę 678 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Skorowidz Ripple, Patrz: Falowanie Rozdzielczość, 645 rozdzielczość, 645, 647, 648, 649 Rozjaśnianie, 421, 469, 484, 513 Rozmiar obrazu, 641, 645, 646, 657 Rozmiar obszaru roboczego, 385, 389, 637 Rozmycie powierzchniowe, 450, 451 Rozmycie promieniste, 568 Rozmycie przesłony, 237 Różdżka, 205, 222 Ruler, Patrz: Miarka rzęsy, Patrz: twarz rzęsy S Saturation, Patrz: Nasycenie Save, Patrz: Zapisz Save As, Patrz: Zapisz jako Shadows/Highlights, Patrz: Cienie/ Podświetlenia Shimerdla Stephanie, 494 skanowanie, 62 skóra, 450 faktura, 529, 530 opalenizna, 535 tworzenie tatuażu, 570 usuwanie blizn, 470 cellulitu, 528 skaz, 466 zmarszczek, 463 znamion, 470 skóra wygładzanie, 451, 459 z zachowaniem tekstury, 454 Skraplanie, 503, 525, 526, 528, 578 skrót klawiszowy, 25, 42, 661 Smart Object, Patrz: obiekt inteligentny Smart Sharpen, Patrz: Inteligentne wyostrzenie Smudge, Patrz: Smużenie Smużenie, 249 Solid Color, Patrz: Kolor kryjący Spot Healing Brush, Patrz: Punktowy pędzel korygujący Spot Removal, Patrz: Redukcja punktów stacja dokowania, 18, 23 Statistics, Patrz: Statystyki Statystyki, 224 Stempel, 202, 207, 215, 216, 218 219, 282, 484, 502, 556, 564 Stonuj, 621 strefa upuszczenia, 20 Stroke, Patrz: Obrysuj Stylizacja, 621 Stylize, Patrz: Stylizacja Surface Blur, Patrz: Rozmycie powierzchniowe szum cyfrowy, 64, 568, 614 dodawanie, 235, 296, 568, 572 kolorowy, 164 luminancji, 164 redukcja, 64, 66, 67, 164 Ś Ściemnij, 422 ścieżka, 642 śnieg, 306 światła, 76, 81, 240, 345 smugi, 424 T Tekst, 405 tęcza, 312 Threshold, Patrz: Próg tło kolor, 26 przezroczyste, 33 zmiana, 220 Tło, 33 tryb CMYK, 625 Lab, 623 twarz, 450 dodawanie różu, 521 konturowanie, 514 oczy czerwone, 477 odblaski, 491 otoczka tęczówki, 489 poprawianie wyglądu tęczówek, 471, 489 powiększanie, 479, 579 wybielanie białek, 484 wyostrzenie źrenic, 486 zmiana koloru, 473 zmiana wielkości, 533 regulacja brwi, 502 rzęsy, 494, 497 tworzenie zarostu, 567 Kup książkęPoleć książkę usta dodawanie błyszczyka, 511 korekcja, 504 zmiana koloru, 507 usuwanie cieni pod oczami, 467 skaz, 466 zmarszczek, 463 włosy przedłużanie, 546 usuwanie odrostów, 544 uzupełnienie ubytków, 555 zaznaczanie, 549 zmiana koloru, 540 zęby prostowanie, 562 usuwanie przerwy, 562 wybielanie, 494, 565 Twirl, Patrz: Wirówka U Unit Rulers, Patrz: Jednostki i Miary Unsharp Mask, Patrz: Maska wyostrzająca Usuwanie efektu czerwonych oczu, 158 Uwzględnienie zawartości, 205, 435 V Vanishing Point, Patrz: Punkt zbiegu Variations, Patrz: Wariacje Vibrance, Patrz: Jaskrawość W Wariacje, 540, 558 Warp, Patrz: Wypaczenie warstwa, 32, 33 3D, 33 dopasowania, 33, 38, 39, 68, 76, 379, 603 Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II Skorowidz 679 krycie, 35 kształtu, 33 łączenie, 36, 37 nazwa, 633 rastrowa, 33 spłaszczanie, 36 tekstowa, 33 Tło, Patrz: Tło tryb mieszania, 36, 94, 306, 332, 370, 595 tworzenie, 34 uaktywnianie, 33 usuwanie, 36 wektorowa, 33 wideo, 33 zmiana kolejności, 34 winietowanie, 103, 106, 163, 357, 360 Wirówka, 547 Właściwości, 39 wtyczka, 67 Wymień kolor, Patrz: Zastąp kolor wyostrzanie, 64, 148, 167, 614, 616, 618 krawędzi, 621 w trybie CMYK, 625 w trybie Lab, 623 Wypaczenie, 250, 301, 495 Z zakładka, 31 Zakres koloru, 297 Zapisz, 43 Zapisz jako, 43 Zastąp kolor, 558 zaznaczanie włosów, 549 Zdefiniuj ustawienie domyślne pędzla, 248 zdjęcie, Patrz: obraz znak wodny, 650, 652 Zoom, Patrz: Lupka Zoomify, 654 zooming, 246 Kup książkęPoleć książkę Kup książkęPoleć książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Zaklęcia Photoshopa. Edycja zdjęć. Wydanie II
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: