Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00293 005186 15190414 na godz. na dobę w sumie
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Komiks - książka
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Komiks - książka
Autor: Liczba stron: 64
Wydawca: Onepress Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-6592-1 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> obsługa klienta
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).
Robert B. Cialdini jest Benjaminem Franklinem świata nauki o technikach wywierania wpływu - uważnym obserwatorem ludzkiej natury, mistrzem pióra, twórcą zgrabnych, chwytliwych sformułowań, bystrym eksperymentatorem, który wie, jak uwięzić błyskawicę w słoiku.
prof. Chip Heath ze Stanford Graduate School of Business,
autor książki Pstryk. Jak zmieniać, żeby zmienić

Czy można zmienić książkę naukową w komiks? Jak najbardziej. Skoro jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów, to komiks może okazać się prawdziwą skarbnicą treści! Jeśli jesteś już wyznawcą nauk Cialdiniego i miłośnikiem jego książki Wywieranie wpływu na ludzi, z pewnością docenisz formę, w jaką ujęta została esencja trzydziestoletnich badań nad psychologią wpływu. Jeżeli jednak to Twój pierwszy kontakt z tym genialnym dziełem, miej się na baczności - zawarta tu wiedza zaostrzy Twój apetyt!

Zanurz się w świat niedalekiej przyszłości, w którym toczy się walka z mrocznymi siłami pragnącymi zmienić ludzi w bezmyślną tłuszczę. Poznaj strategię, która może ocalić nasz gatunek - czyli odkryj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi. Naucz się działać skutecznie na gruncie prywatnym i zawodowym oraz demaskować tych, którzy usiłują wywrzeć na Ciebie wpływ. W Twoje ręce składamy broń o niepokojąco dużym polu rażenia, która pozwoli Ci dowolnie kształtować otaczającą rzeczywistość. Ta broń to psychologia wpływu. Przetestuj ją i sprawdź, jak działa, a gwarantujemy, że już nigdy się z nią nie rozstaniesz...


Dr Robert B. Cialdini jest jednym z najwybitniejszych psychologów społecznych. Rozległa wiedza naukowa z zakresu psychologii wpływu oraz ponad trzydzieści lat badań tego zagadnienia przyniosły mu międzynarodową sławę eksperta z zakresu technik perswazji, zasad współpracy oraz narzędzi negocjacji. Obecnie pracuje jako W.P. Carey Distinguished Professor na wydziale marketingu oraz jako Regents... Professor na wydziale psychologii Uniwersytetu Stanowego Arizony. Pełni też funkcję prezesa Influence At Work, międzynarodowej firmy konsultingowej specjalizującej się w planowaniu strategicznym i szkoleniach dla organizacji w oparciu o program 'sześciu reguł wywierania wpływu'. Więcej informacji na temat dr Cialdiniego i technik wywierania wpływu znajdziesz na stronie www.influenceatwork.com .

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Tytuł oryginału: Influence. Science and Practice (graphic edition) Tłumaczenie: Arkadiusz Romanek ISBN: 978-83-246-6592-1 Text copyright © Robet B. Cialdini, 2012. Illustration copyright © Writers of the Round Table Press, Round Table Companies, 2012. The moral right of the author has been asserted. All rights reserved. Without limiting the rights under copyrights reserved above, no part of this pubication may be reproduced, stored or introduced into retrieval system, or transmitted, in any form or by any means (electronic, mechanical, photocopying, recording or otherwise), without the written permission of both the copyright owner and the publisher of this book. Polish edition copyright © 2013 by Helion S.A. All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://onepress.pl/user/opinie/wywkom Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: onepress@onepress.pl WWW: http://onepress.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność narraTOreM ninieJSZeGO KOMiKSu JeST rOBerT B. CiaLDini, KTÓry wCieLa SiÊ w rOLÊ DOwÓDCy wOJSKOweGO i STraTeGa ODpOwieDZiaLneGO Za prZeBieG DZiałaÑ w wOJnie O wpływy — KOnFLiKCie, DO KTÓreGO dOCHOdzI W NIezBYT OdLeG£eJ PRzYSz£OśCI. NaPRzeCIW SIeBIe STaJ¥: SI£Y CIeMNOśCI, KTÓRe PRÓBUJ¥ zaMIeNIć SPO£eCzeÑSTWO W BezMYśLNe d¥¯¥C dO ReaLIzaCJI SWOJeGO NIeCNeGO CeLU. aUTOMaTY, ORaz — W WIÊKSzOśCI NIeśWIadOMa zaGRO¯eNIa — pOpuLaCJa LuDZi, w OBrOnie KTÓryCH wySTÊpuJe CiaLDini. SI£Y CIeMNOśCI KORzYSTaJ¥ z POMOCY „PRaKTYKÓW WP£YWU” (LUdzI I ROBOTÓW) I WYTWaRzaJ¥ NaRzÊdzIa MaSOWeJ PeRSWazJI, vi Teraz mogę to przyznać. Przez całe życie byłem frajerem. Od zawsze stanowiłem łatwy cel dla wszelkiej maści handlarzy, osób organizujących zbiórkę pieniędzy czy różnych wyzyskiwaczy Jakie właściwie czynniki decydują o tym, że jeden człowiek ulega wpływowi drugiego? Stało się dla mnie jasne, że jeśli naprawdę mam zrozumieć psychologiczne mechanizmy wpływu, muszę poszerzyć obszar poszukiwań i przyjrzeć się zawodowcom – praktykom wpływu społecznego, osobom stosującym na mnie techniki wpływu Ich celem jest zmuszenie nas do pożądanych reakcji. Tak zarabiają na życie Chociaż ci zawodowcy stosują tysiące różnych taktyk działania, większość z nich można zakwalifikować do sześciu kategorii WZAJEMNOŚĆ KONSEKWENCJA LUBIENIE AUTORYTET SPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI NIEDOSTĘPNOŚĆ Każda kategoria nawiązuje do zasady psychologicznej, która wpływa na zachowanie człowieka i tym samym decyduje o skuteczności zastosowanej taktyki Zgromadzone dowody prowadzą do wniosku, że w związku ze stale rosnącym tempem życia oraz prawdziwym zalewem informacji, w przyszłości mechanizmy ulegania wpływom coraz częściej będą zautomatyzowane. Dlatego tak ważne dla społeczeństwa będzie zdobycie wiedzy pozwalającej na skuteczną obronę 1 1 Czego możemy spodziewać się podczas tej misji? Pozwól, że opowiem ci pewną historię Kiedyś zadzwoniła do mnie znajoma, która otworzyła w Arizonie sklep z indiańskimi ozdobami Rozmawialiśmy o biżuterii ze skorup żółwi, która nie schodziła Po powrocie z zaskoczeniem stwierdziła, że wszystkie ozdoby zostały sprzedane po dwukrotnie wyższej cenie! Dlaczego? Dlatego że pracownica niewłaściwie odczytała jej gryzmoły, myląc „1/2” z „2”! Znajoma była tak zdesperowana, że pewnego wieczora przed wyjazdem na poszukiwanie nowych dostawców poirytowana napisała w pośpiechu krótką notatkę dla sprzedawczyni Wtedy do mnie zadzwoniła. I tu muszę przywołać inną historię Samice indyka są dobrymi matkami – kochającymi, czujnymi i opiekuńczymi. Wszystkie ich matczyne instynkty mają jednak jedno źródło: dźwięki wydawane przez pisklęta Tchórz jest naturalnym wrogiem indyczek. Jego pojawienie się w pobliżu powoduje, że matka zaczyna jazgotać i rzuca się na napastnika z dziobem i pazurami. Nawet wypchane zwierzę, ciągnięte na sznurku, stanie się celem natychmiastowego ataku* Jednak gdy naukowcy umieścili w środku takiego wypchanego tchórza mały magnetofon odtwarzający dźwięki wydawane przez pisklę, indyczka nie tylko zaakceptowała wroga, ale nawet zagarnęła go pod swoje opiekuńcze skrzydła Taki mechanizm nazywamy reakcją klik, wrrr... * M.W. Fox (1974) 2 2 Jakże absurdalne wydaje się zachowanie indyczej matki! Zachowuje się jak robot, którego macierzyńskie instynkty są pod kontrolą mechanizmu aktywowanego przez pojedynczy dźwięk Utrwalone wzorce reakcji mogą wywoływać złożone ciągi zachowań. Wygląda to niemalże tak, jakby zostały nagrane na taśmę umieszczoną we wnętrzu stworzenia Klik – i odtwarzana jest odpowiednia taśma; wrrr… i dochodzi do powtórzenia wzorcowego ciągu zachowań Zanim pokiwamy z politowaniem głową nad poziomem inteligencji zwierząt, które dają się nabrać na proste sztuczki prowadzące do zachowań zupełnie nieadekwatnych do sytuacji, powinniśmy uzmysłowić sobie dwie rzeczy. Po pierwsze, automatyczne wzorce zachowań zwierząt na ogół bardzo dobrze się sprawdzają. Po drugie, musimy wiedzieć, że my, ludzie, również działamy zgodnie ze z góry zdefiniowanym zapisem naszych „taśm” Niech za przykład posłuży nam dziwne zachowanie klientów sklepu z pamiątkami, którzy wykupili biżuterię wykonaną z kawałków skorup żółwi po tym, jak przez pomyłkę podwojono ich pierwotną cenę 3 3 Ozdoby kupowali ludzie, którzy wyznawali zasadę „wysoka jakość kosztuje”, ponieważ wiele razy w swoim życiu przekonywali się o jej słuszności. W gruncie rzeczy stereotyp „drogie = dobre” długo im służył, bo cena produktu zazwyczaj rośnie wraz z jego wartością Chociaż zapewne nie zdawali sobie z tego sprawy, podejmując decyzje wyłącznie na podstawie ceny, zachowywali się jak hazardziści. Zakładali, że sama cena powie im wszystko Teren zabezpie- czony, sir Świetnie. Zatrzymamy się tu na noc, czekając na przybycie oddziału Bravo Ty i ja żyjemy w świecie skomplikowanych interakcji – zapewne w najbardziej złożonym i najszybciej zmieniającym się otoczeniu, jakie zna nasza planeta. Jeśli mamy sobie poradzić, musimy korzystać ze skrótów Abrams? Psychologowie odkryli niedawno istnienie szeregu logicznych skrótów, z których korzystamy codziennie do wydawania sądów* Nazwane heurystykami wydawania sądów, działają na zasadzie podobnej do wspomnianej reguły „drogie = dobre”, upraszczając proces oceny. Mechanizm ten dobrze sprawdza się w większości przypadków, choć czasami naraża nas na kosztowne błędy Skróty czynią nas wyjątkowo podatnymi na nieczyste zagrania ludzi, którzy wiedzą, jak je wykorzystać 4 4 * Kahneman, Slovic i Tversky, 1982; Todd i Gigerenzer, 2007
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Komiks
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: