Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00337 004397 14686983 na godz. na dobę w sumie
Zdolne dziecko. Gry i zabawy ruchowe. 0-6 lat - ebook/pdf
Zdolne dziecko. Gry i zabawy ruchowe. 0-6 lat - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 36
Wydawca: Literat Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7898-441-2 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook (-8%), audiobook).

W tym praktycznym poradniku znajdziesz propozycje codziennych zabaw rozwijających zdolności fizyczne dziecka. Energiczne ćwiczenia fizyczne wspomagają wzrost komórek móżdżku, dlatego wprowadź u malca nawyk codziennej aktywności fizycznej. Pamiętaj, aby dziecko codziennie skakało, biegało, turlało się lub tańczyło. Opanowanie przez dziecko niektórych umiejętności zależne jest od wsparcia osoby dorosłej. Na rozwijanie zdolności językowych, plastycznych oraz ruchowych małego dziecka bardzo duży wpływ ma pomoc kogoś, kto w odpowiedni sposób ukierunkuje jego aktywność i jednocześnie zadba o bezpieczeństwo małego odkrywcy. W pierwszych latach życia sprawność fizyczna jest kluczowym elementem rozwoju, a wytworzone w tym okresie nawyki umożliwiają malcowi w przyszłości harmonijne dojrzewanie. Wybrane rozdziały z książki: „Przydomowy tor przeszkód”, „Slalom – prawie gigant”, „Kostka gimnastyczna”, „Tylko po czerwonych”, „Żywa ścianka wspinaczkowa”, „Ile skoków jest do drzewa”. Polecamy również e-booki: „Zdolne dziecko. Zabawy ze słowami. 0-6 lat” i „Zdolne dziecko. Zabawy z liczbami. 0-6 lat”.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

zaBawy przeD lustrem Starsze przedszkolaki powinny mieć już wypracowa- ny nawyk korygowania przed lustrem swojego wy- glądu, schludnego ubioru, uczesania. Zanim dziecko będzie potrafiło kontrolować swój wygląd, pokaż mu, jak kontrolować ruchy jego ciała. Usiądź z dzieckiem przed lustrem, zachęć je do obserwowania swojego odbicia. Bawiąc się z młodszym dzieckiem, zachęcaj je do pokazywania części ciała lub wykonywania określonych gestów. Prowadząc rękę dziecka, mów: „Tu jest twoje oko” lub „Tu jest twój nosek”. Wykonując prosty gest ręką, powiedz: „Zrób tak jak ja”. Gestem możesz naślado- wać wykonywanie codziennych czynności (np. cze- sanie) lub kreślić w powietrzu figury geometryczne. Starszemu dziecku pokaż, jaką masz minę, kiedy jesteś smutny(-a), wesoły(-a), zły(-a) itd. Zaproponuj dziecku, żeby próbowało przedstawiać emocje i je nazywać. 1. Dzięki takim zabawom dziecko: • uczy się kontrolować swoje ciało • rozwija koordynację wzrokowo-ruchową • rozwija świadomość własnego ciała • uczy się uważnie obserwować • uczy się rozumienia emocji. 2 “naleśniKi” Nawet jeżeli nie dysponujecie dużą przestrzenią do gier ruchowych, wygospodarujcie odrobinę miejsca do zabaw z kocem lub kołderką. Rozłóż koc i po- łóż dziecko na jego końcu. Turlając dziecko, zawiń je w koc w taki sposób, jakbyś zawijał(-a) naleśnik. Za- chęć dziecko, aby samodzielnie odwinęło lub wysu- nęło się z „naleśnika”. Początkowo możesz poma- gać dziecku, delikatnie rozwijając je z koca. Dziecko będzie miało ograniczoną możli- wość poruszania się. Pamiętaj, aby przerwać za- bawę, jeżeli będzie czuło się niekomfortowo. 1. Bawiąc się tak, dziecko: • wzmacnia duże grupy mięśniowe • nabiera pewności siebie • rozwija orientację w przestrzeni. 3 szczotKa czy piórKo? Zbierz kilka przedmiotów o wyraź- nie różnej fakturze. Mogą to być szczoteczki, gąbki, waciki, pędzelki lub szmatki. Najpierw kolejno dotknij rączki dziecka wszystkimi przygo- towanymi przedmiotami. Dotykając skóry dziecka, mów: „To jest wata. Wata jest puszysta i delikatna”. Kie- dy dziecko zapozna się ze wszystki- mi fakturami, zasłoń mu oczy (np. chustką lub ręką) i dotknij jego ręki jednym z przygotowanych przedmio- tów. Poproś dziecko, aby wskazało przedmiot, który dotykał jego rączki. Niektóre dzieci czują się nie- komfortowo z zasłoniętymi ocza- mi. Jeżeli twojemu dziecku nie bę- dzie odpowiadała ta forma zaba- wy, możesz zaproponować mu, aby odwróciło głowę i patrzyło za siebie, kiedy ty będziesz dotykać jego ręki. 1. Takie zabawy rozwijają: • percepcję • zmysł dotyku • wyobraźnię • koncentrację uwagi. 4 to jest moja lewa stopa Przygotuj duży arkusz papieru, na którym odrysuje- cie części ciała dziecka. Odrysuj kolejno: dłonie, ra- miona, stopy, nogi itd. Rysując, mów: „To jest twoja prawa dłoń”, „To jest twój palec wskazujący”. Zwróć uwagę dziecka na to, że ma ono dwie ręce (prawą i lewą), dwie nogi (prawą i lewą), jedną głowę, jeden brzuszek i jeden nos. Sprawdźcie, ile pa- luszków ma jego prawa ręka, ile lewa ręka, a ile stopa. W ten sposób możesz również rozpocząć wprowa- dzanie dziecka w świat matematyki. Odrysowane fragmenty możecie podpisać lub wyciąć i spróbować poukładać w całość. 1. Bawiąc się tak, dziecko: • poszerza wiedzę o swoim ciele • rozwija świadomość własnego ciała • wzbogaca słownictwo • uczy się panowania nad własnym ciałem • rozpoczyna naukę liczenia. 5
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Zdolne dziecko. Gry i zabawy ruchowe. 0-6 lat
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: