Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00532 005726 15035311 na godz. na dobę w sumie
Zdolne dziecko. Zabawy ze słowami. 0-6 lat - ebook/pdf
Zdolne dziecko. Zabawy ze słowami. 0-6 lat - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 36
Wydawca: Literat Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7898-325-5 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> dla dzieci i młodzieży >> dla dzieci
Porównaj ceny (książka, ebook (-21%), audiobook).

Praktyczny poradnik, w którym znajdziesz pomysły na ciekawe zabawy rozwijające zmysły i wzbogacające słownictwo, przygotowujące do czytania i pisania. Sytuacją, w której dzieci najszybciej i najchętniej się uczą, jest zabawa. Rodzice powinni wykorzystać każdą okoliczność do tego, by rozwijać zdolności poznawcze dzieci, pamiętając, że rozwijanie inteligencji to najlepsza droga do ich życiowego i szkolnego sukcesu.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Pierwsze lata życia dziecka to okres intensywnego rozwoju zarówno fi zycznego, jak i intelektualnego. Dziecko, rodząc się, posiada ogromny potencjał możliwości, które może rozwijać we wszystkich kie- runkach. Po narodzeniu, mimo że liczba komórek w mózgu nie zmienia się, powstają liczne połączenia nerwowe, na których opierają się wszystkie funkcje poznawcze umysłu. Rodzice i nauczyciele powinni wykorzystać każdą sytuację do tego, by rozwijać zdolności poznawcze dzieci, pamiętając, że rozwija- nie inteligencji to najlepsza droga do ich życiowego i szkolnego sukcesu! Sytuacją, w której dzieci najszybciej i najchętniej się uczą, jest zabawa. Postaraj się, aby zdolności poznawcze dziecka rozwijać w miłej i swobodnej atmosferze. Stwórz dziecku środowisko, w któ- rym codzienne czynności będą inspiracją do poznawania świata i rozwijania zdolności. : Zabawy rozwijające zmysły i wzbogacające słownictwo: SŁOWOTOK GDZIE SCHOWAŁA SIĘ PIŁKA? ZIELONY KOŃ Z DŁUGĄ TRĄBĄ... POSZUKIWACZ DŹWIĘKÓW CZARY-MARY... WYCIECZKI AUDYCJE RADIOWE ŻYRAFA TO EGZOTYCZNE ZWIERZĘ TO, O CZYM MYŚLĘ, JEST... RYMOWANKI POGODYNKA JAKI JEST SŁOŃ? LODY NIE SĄ GORĄCE! PISZEMY BAJKĘ MASAŻYKI. ZABAWY DOTYKOWE ....................................................2 .............................3 .......................4 ...............................5 ..............................................6 ....................................................7 ..........................................8 ....................9 ...............................10 .................................................11 .................................................12 .............................................13 ....................................14 ...............................................15 ......................16 : Zabawy przygotowujące do czytania: WSPÓLNE CZYTANIE NAJLEPSZĄ ZABAWĄ MOJE IMIĘ PIERWSZE WYRAZY. ZABAWA W CZYTANIE POKAŻ, GDZIE MASZ DOMINO SPRZĄTAMY POKÓJ BILLBOARDY. ZABAWA NA SPACERZE ZIELONY PIES SKACZE LITEROWE BINGO. ZABAWA Z LITERAMI LITERY Z PLASTELINY DRABINA SŁÓW ......17 .................................................18 ....19 ..................................20 ...................................................21 ....................................22 .............23 ................................24 ........25 .................................26 .........................................26 Zabawy przygotowujące do pisania: SZORSTKIE LITERY ODRYSOWYWANIE GRAFFITI. ZABAWY Z KREDĄ ZNIKAJĄCE LITERY PISZĘ PRAWIE SAM (PO ŚLADZIE) PRZEPISYWANIE. ZABAWA Z PISAKIEM .....................................27 ....................................28 .......................29 ....................................30 ...................31 ..........32 1 SŁOWOTOK Chcąc wykształcić u dziecka umie- jętność ładnego wypowiadania się, należy zadbać nie tylko o zdolność wybrzmiewania przez nie poszcze- gólnych słów, ale również o odpo- wiedni zasób słownictwa. Wyko- rzystaj proste, codzienne czynności do wzbogacania słownika swojego dziecka. Mów do dziecka jak najczęściej. Opowiadaj o bieżących sytuacjach. Np.: „Wychodzimy do babci na uro- dziny, tata kupił kwiaty i prezent. To storczyki – zobacz, jak ładnie pach- ną. Mają delikatne fioletowe kwiaty i zielone liście. Pani kwiaciarka ozdo- biła je żółtą, błyszczącą wstążką. W prezencie babcia dostanie ciepłe wełniane kapcie”. 1. Dzieci najszybciej rozwijają słownictwo, kiedy mogą połączyć nowe słowo z kon- kretnym przedmiotem. 2. Używaj rozbudowanych zdań i szczegó- łowo opisuj zjawiska, staraj się również unikać zdrobnień. 3. Mówiąc dziecku o tym, co was otacza, zwiększasz jego wiedzę o świecie. Zamiast: To jest pani. Mów: To jest wysoka kobieta z długimi, ciemnymi włosami. Ma na sobie czerwony wełniany płaszcz i czarne kozaki. Ciekawe, dokąd się tak spieszy... 2 GDZIE SCHOWAŁA SIĘ PIŁKA? Jeżeli chcesz w prosty sposób nauczyć dziecko pra- widłowo konstruować zdania, spróbuj urozmaicić zabawy, np. z piłką. Zachęcaj dziecko do określa- nia, gdzie spadła lub zatrzymała się piłka. Tata turla piłkę po podłodze. Kiedy piłka przestanie się turlać, razem z dzieckiem mówią, gdzie się zatrzymała. Tata mówi: „Piłka zatrzymała się na dywanie”. Mama dodaje: „Piłka zatrzymała się na dywanie pod stolikiem”. Do innej wersji zabawy możesz wykorzy- stać lalkę lub misia, z którym pobawicie się w cho- wanego. Zasłoń dziecku oczy i posadź misia w po- koju w zasięgu wzroku dziecka. Zadaniem dziecka będzie, nie ruszając się z miejsca, odszukać misia i powiedzieć, gdzie się znajduje. Np.: „Miś siedzi na telewizorze”. dziecko, gdzie schować skarpety taty – do szuflady czy w szufladę? W ten sposób rozwiniesz u dziecka umiejętność logiczne- go myślenia. 3 1. Codziennie podczas rozmów z dzieckiem wprowadzaj przyimki, takie jak: „nad”, „pod”, „na”, „obok”, „w”, „do”. Dzięki temu dziecko szybko je opanuje i będzie potrafiło poprawnie konstruować zdania. 2. Możesz bawić się z przyimkami podczas codziennych czynności, takich jak sprzą- tanie lub zakupy. Podczas sprzątania pytaj ZIELONY KOŃ Z DŁUGĄ TRĄBĄ... Zabawa polega na wymyśleniu wspólnie z dziec- kiem nowego, tylko wam znanego zwierzęcia lub przedmiotu. Nowe zwierzę stworzycie, na- dając mu cechy innych, znanych dziecku, zwie- rząt, przedmiotów lub osób. Zapytaj dziecko, jak nazywałby się koń, gdyby miał trąbę. Omówcie, jakiego byłby koloru, jakiej wielkości, co by jadł, gdzie mieszkał itd. • • ma długą trąbę jak słoń • śpi na grzędzie jak kura • śpiewa pięknie jak słowik • • ma torbę jak kangur • • pije wodę z kałuży jak pies pana Marka. Stwórzmy nowe zwierzę z konia. Nasz koń: jest zielony jak żaba jest powolny jak ślimak je cukierki czekoladowe jak ja Możesz poprosić dziecko, aby narysowało takiego stwora. Nie zapomnij opisać obrazka. Dzieci szybko orientują się w regułach tej zabawy i chętnie biorą w niej udział. 1. Takie zabawy oprócz wzbogacania słownic- twa rozwijają kreatywność oraz wyobraźnię dziecka. 2. Zwiększysz w ten sposób zdolności intelek- tualne swojego dziecka. 4
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Zdolne dziecko. Zabawy ze słowami. 0-6 lat
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: