Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00156 009797 11018011 na godz. na dobę w sumie
Zdrowie twojego dziecka - ebook/pdf
Zdrowie twojego dziecka - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 128
Wydawca: Agencja Wydawnicza Jerzy Mostowski Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7250-841-6 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Jak urodzić zdrowe dziecko? Czym karmić malucha? Jak przekonać niejadka, żeby zaczął jeść? Jak wyleczyć skazę białkową i alergię u dzieci? Na te i inne pytania odpowiada dr Jadwiga Górnicka w swojej nowej książce.

Drodzy Rodzice! Tu znajdziecie receptę na zdrowie waszych pociech!

W środku między innymi:

Zadbaj o dzieci... naturalnie!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

© Copyright for the text by Jadwiga Górnicka, Warszawa 2013 © Copyright by Agencja Wydawnicza Jerzy Mostowski, 2013 Zdjęcie na okładce © Panther Media Redakcja Monika Marczyk Koordynacja Martyna Maroń Korekta Zespół redakcyjny AWM Skład HAPPY Studio DTP Projekt okładki Piotr Kozera Rysunki Dorota Cybulska (str. 108–111, 116) Andrzej Wróblewski (str. 13, 39, 42, 47, 64, 72, 78, 81, 96, 100) Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za efekty stosowania porad zawartych w niniejszej książce. Prosimy pamiętać o tym, że żaden poradnik nie zastąpi diagnozy lekarskiej. Agencja Wydawnicza Jerzy Mostowski Janki k. Warszawy, ul. Wspólna 17a, 05-090 Raszyn tel. +48 22 720 35 99, faks +48 22 720 34 91 e-mail: awm@morex.com.pl www.awm.waw.pl ISBN 978-83-7250-841-6 Spis treści OD WYDAWCY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 OD AUTORKI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 Zdrowa ciąża i zdrowa mama . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 Kiedy dziecko jest dopiero w planach... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 Co jeść w czasie ciąży? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 Odżywianie matki karmiącej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21 Najważniejsze odżywianie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 Piramida żywienia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 Zasady prawidłowego odżywiania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 Czym karmić maluchy? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27 Jak żywić ucznia? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 Ważne kwasy tłuszczowe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 Szkodliwe fast foody! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41 Jak postępować z niejadkiem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44 Alergie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Skaza białkowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Katar sienny i alergie oddechowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 Jak leczyć alergię? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Przeziębienia i inne choroby układu oddechowego . . . . . . . . . . . . . . . 59 Hartować albo chorować . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59 Częste przeziębienia i słaba odporność . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61 Zapalenie oskrzeli i bronchit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 Ból gardła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66 Częste zapalenia ucha środkowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 Częste katary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68 Niedrożność nosa i polipy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69 Choroby zakaźne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71 Świnka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71 Odra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 Różyczka. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76 79 Ospa wietrzna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Różne schorzenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Choroby okresu dojrzewania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Pasożyty układu pokarmowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81 Glistnica . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81 Lamblioza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 Owsiki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 86 Anoreksja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 Bulimia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 Trądzik pospolity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91 98 98 Afty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Anemia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99 Blednica . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102 Biegunka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104 Celiakia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 Choroba lokomocyjna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107 Dziecięce bóle stawów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109 Krzywa szyja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 Krzywica . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112 Moczenie nocne dziecka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114 Naczyniaki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116 Nadmierna potliwość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117 Półpasiec . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119 Indeks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121 Kalendarz szczepień obowiązkowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125 OD WYDAWCY Jak urodzić zdrowe dziecko? Czym karmić malucha? Jak przekonać niejadka, żeby zaczął jeść? Jak wyleczyć skazę białkową i alergię u dzieci? Na te i inne pytania odpowiada dr Jadwiga Górnicka w swojej Drodzy Rodzice! Tu znajdziecie receptę na zdrowie waszych po- nowej książce. ciech. W środku między innymi: • co powinna jeść kobieta w ciąży, aby jej dziecko było zdrowe • • • • • jak zrobić masaż niemowlakowi jak zwalczyć chorobę lokomocyjną jak rozpoznać dziecięce choroby zakaźne jak zachęcić niejadka do jedzenia jak wyleczyć trądzik, anoreksję i skazę białkową Zadbaj o dzieci... naturalnie! Jadwiga Górnicka – lekarz medycyny, wybitna specjalistka chorób wewnętrznych i medycyny naturalnej w Polsce. W swojej ponad 60-letniej praktyce zawodowej metodami naturalnymi wyleczyła tysiące pacjentów, w tym wielu takich, których dolegliwości uważa- no za nieuleczalne. Popularyzatorka wiedzy o medycynie naturalnej i potrzebie życia w zgodzie z naturą. Autorka książek publikowanych nakładem AWM: Apteka natury – poradnik zdrowia, Na zdrowie. Porady dr Górnickiej, Zdrowie przez dotyk, Bądź zdrowa. Poradnik dla kobiet, Bądź zdrowy. Rady dla niego, przewodnik dla niej oraz artykułów w licznych czasopismach. OBJAŚNIENIA ZNAKÓW s. 23 s. 32 ODNOŚNIK Więcej informacji szukaj na stronach podanych na strzałce RECEPTURA/PRZEPIS ĆWICZENIE UWAGA! Ważne lub szczególnie ciekawe informacje OD AUTORKI 9 Na wstępie tej książki, opisującej zdrowie dzieci, chciałam wspomnieć o kwestiach bardzo istotnych, o których często się zapomina. Prob- lemy emocjonalne, podatność na stresy, kumulowanie w sobie złych emocji – nie biorą się z niczego. Wynikają zazwyczaj z atmosfery wy- niesionej z domu, w którym rodzice głównie karali i wymagali, zamiast chwalić za osiągnięcia i jak najczęściej przytulać swoje dzieci. Wszyscy potrzebujemy ciepła, przyjaznego otoczenia i akceptacji. Dlatego tak ważna jest rola rodziców, którzy są obecni i aktywnie uczestniczą w życiu dziecka. Apeluję zatem do Was, Rodzice – oka- zujcie miłość swoim dzieciom, mówicie i pokazujcie im, jak jesteście z nich dumni, a wyrosną z nich pełni wiary w siebie i świat, mądrzy dorośli. Spędzajcie też z nimi dużo czasu, uczcie wszystkiego, od czy- tania i liczenia po grę w piłkę. Kiedy dzieci zachowają miłość do rodziców, dobre wspomnienia z dzieciństwa, wtedy jako dorośli będą życzliwi i będą kochać własne pociechy. Jeśli dziecko nie odczuwa szczerej miłości rodziców, całe życie będzie tego łaknęło, nawet nieświadomie będzie do tego dążyć. Będzie się czuło niedocenione i mało warte, wciąż będzie szukać akceptacji. Dziecku należy okazywać miłość, aby miało dobre wspomnienia z domu rodzinnego. Ważne jest też chwalenie dziecka przed innymi, tak żeby ono też to słyszało lub po prostu mówienie mu, że daną rzecz zrobiło dobrze i że jesteśmy z niego dumni. Słowem więź rodzinna i miłość okazywana dziecku od pierwszych chwil życia, a nawet wcześniej, jeszcze w okresie płodowym, jest kluczowa dla później- szego rozwoju malucha i jego przyszłego szczęśliwego życia. Niezwykle ważną sprawą jest odpowiednia dieta kobiety w ciąży. Pragnę mocno podkreślić, że zastosowanie przez przyszłe mamy trzech zaleceń, które podaję poniżej, może pozytywnie wpłynąć na całe nowe pokolenia zdrowych i dobrze rozwijających się dzieci: 1. W ciąży cały czas należy stosować wapno – kobiety będą po poro- dzie miały nadal zdrowe kości i zęby, a kręgosłup dziecka rozwinie się prawidłowo. 2. Kobiety powinny pić 2 razy dziennie ocet jabłkowy (3 łyżeczki octu zmieszane z 2 łyżeczkami miodu i rozpuszczone w szklance ciepłej wody), co uchroni je przed poronieniem i zatruciem ciążowym. 3. Jeśli przez całą ciążę kobiety będą zażywać pyłek kwiatowy z mio- dem propolisowym, u płodu rozwiną się zdrowe komórki mózgo- we, a dziecko będzie miało celujące i bardzo dobre oceny. Zdrowa ciąża i zdrowa mama 11 Zdrowa ciąża i zdrowa mama Kiedy dziecko jest dopiero w planach... Kiedy staramy się o dziecko, warto zwrócić uwagę na stan zdrowia obojga partnerów, również przyszłego taty. Mam wrażenie, że się o tym w wielu publikacjach zapo- mina. Dlatego już na etapie planowania rodzicielstwa namawiam przyszłych rodziców do dbania o siebie. Od- porność poprawi zażywanie pyłku kwiatowego, zmie- szanego z miodem propolisowym w proporcji 100 g pyłku na 200 ml miodu, 4 razy dziennie po 1 łyżeczce do herbaty, przez 2–3 miesiące. Przyszli rodzice powinni też stosować 2 razy dziennie po 3 tabletki Humavitu (witamina B complex, pokrzywa i skrzyp). Decydujące jest jednak zdrowie kobiety, ponieważ to w jej organizmie będzie rozwijało się dziecko. Dla- tego już w młodym wieku dziewczęta (i ich mamy) powinny dbać o to, żeby miesiączki były regularne. Pomoże w tym wyciąg z nagietka Tinctura Calendulae, przyjmowany 2 razy dziennie po 50 kropli na wodzie, przed posiłkiem lub po nim. Reguluje on pracę jaj- ników. Obrzękom piersi oraz rozstrojom nerwowym towarzyszącym menstruacji zapobiegnie przyjmowa- nie na 3 dni przed miesiączką pasty ziołowej Fitoven. Pół łyżeczki pasty należy rozpuścić w 1⁄2 szklanki go- rącej wody. Tak przygotowaną miksturę przyjmować 3 razy dziennie przez 3 dni. Zamiast Fitovenu można zastosować Fitolizynę (pół łyżeczki pasty rozpuszczo- 12 ne w ¼ szklanki gorącej wody) i krople Venoforton (60 kropli na wodzie). Oba preparaty przyjmuje się z taką samą częstotliwością jak Fitoven. Stosowanie tych ziół nawet przy regularnych i pra- widłowych miesiączkach ma działanie profilaktyczne: • wpływa na regularne i niebolesne miesiączki, a w przy- szłości na łagodny przebieg menopauzy, • zapobiega obrzękowi piersi i sutków oraz powodu- je, że nie dochodzi do żadnego ucisku, a prawdo- podobieństwo wystąpienia guzów (również złośli- wych) i torbieli jest niemal wykluczone. I jeszcze jedna ważna sprawa – wszystkie kobiece cho- roby w obrębie pochwy i macicy wyleczą tampony zmo- czone w rozgotowanej na gęstą papkę cebuli, na czubku posmarowane 10-proc. maścią propolisową. Co jeść w czasie ciąży? Kiedyś uważano, że kobieta w ciąży powinna jeść za dwoje, czyli za siebie i za mające się narodzić dziecko. Jest to oczy- wiście z gruntu fałszywy pogląd. Podobnie zresztą jak inny, że należy ograniczyć kaloryczne oraz białkowe pokarmy. Liczne badania wykazały bowiem, że nieprawidłowe ży- wienie w tym okresie może prowadzić do wielu zaburzeń, włącznie z przedwczesnym porodem i zwiększoną śmier- telnością noworodków. Ważna jest jakość pożywienia, a nie jego ilość. Kobieta w okresie ciąży powinna przede wszystkim odżywiać się racjonalnie, czyli tak, by dostarczać organi- Racjonalne odżywianie Zdrowie twojego dziecka Zdrowa ciąża i zdrowa mama 13 zmowi wszystkich niezbędnych składników, jakie są po- trzebne jej i dziecku. Należy do nich przede wszystkim białko, ważny budulec dla rozwijającego się organizmu. A więc mięso, zwłaszcza chuda wołowina, cielęcina i drób, ryby, a poza tym mleko, jaja, twaróg oraz wszelkie przetwory mleczne. Oprócz tego masło, tłuszcz w postaci oleju, najlepiej sojowego, lnianego lub słonecznikowego, a także kasze oraz owoce i warzywa – różnorodne i w du- żej ilości. Pieczywo i potrawy mączne najlepsze będą z mąki razowej, która dostarcza dużej ilości błonnika.
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Zdrowie twojego dziecka
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: