Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00431 007247 15925323 na godz. na dobę w sumie
Zdrowy kręgosłup. Ćwiczenia dla każdego. Porady lekarza rodzinnego - ebook/pdf
Zdrowy kręgosłup. Ćwiczenia dla każdego. Porady lekarza rodzinnego - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 36
Wydawca: Literat Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7774-406-2 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Bogato ilustrowany, napisany przystępnym językiem poradnik zawierający informacje o budowie kręgosłupa, wskazówki, jak dbać o kręgosłup (m.in. jak prawidłowo siedzieć, dźwigać i przesuwać przedmioty, wsiadać do samochodu, wstawać z łóżka) i zwalczać różne rodzaje bólu. Czytelnik znajdzie tu ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa – opisane krok po kroku, opatrzone licznymi zdjęciami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

20 KRĘGOSŁUP ĆWICZENIA Ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 2 • Pozycja wyjściowa: Leże- nie na plecach, ręce wzdłuż tułowia, kolana ugięte, stopy oparte na macie • Ruch: Unoszenie bioder do góry, ręce unoszone za głowę • Pozycja wyjściowa: Leże- nie na plecach, ręce wzdłuż tułowia, kolana ugięte, stopy oparte na macie • Ruch: Uniesienie bioder do góry, z odwodzeniem kolan irąk na zewnątrz Uwaga: Najważniejsze, żeby przy tym ćwiczeniu napiąć brzuch. Ćwiczenie wzmacniające mięśnie (m. prosty brzucha, mm. kręgosłupa ipośladków: średni i wielki). 1. 2. Jest to modyª kacja ćwiczenia 1. Odwiedzenie nóg na zewnątrz w celu zaangażowania mięśnia czworobocz- nego lędźwi (dolna część pleców) – rozluźnienie i wzmocnienie. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie k ręgosłupa 21 Wersja łatwiejsza ćwiczenia 2 Ćwiczenie 3 • Pozycja wyjściowa: Leżenie na plecach, ręce splecione w dolnej części kręgosłupa, stopy oparte o matę • Ruch: Wciskanie odcinka lędźwiowego kręgosłupa wręce i odwiedzenie kolan na zewnątrz • Pozycja wyjściowa: Leżenie na plecach, nogi ugięte w ko- lanach, stopy oparte omatę, ręce położone wzdłuż tułowia • Ruch: Prostowanie i lekkie unoszenie nogi oraz podno- szenie przeciwnejręki 1. 2. • Wracamy do pozycji wyj- ściowej Wciskamy dolny odcinek kręgosłupa Ułożenie rąk na odcinku lędźwiowym (nad pośladkami) w celu dopasowa- nia dolnego odcinka kręgosłupa do ª zjologicznej lordozy lędźwiowej. W celu rozciągnięcia kręgosłupa (po przekątnej) noga ciągnie w przeciw- ną stronę niż ręka. 22 KRĘGOSŁUP ĆWICZENIA Ćwiczenie 4 Ćwiczenie 5 • Pozycja wyjściowa: Leże- nie na plecach, ręce wzdłuż tułowia, kolana ugięte, stopy oparte na macie • Ruch: Uniesienie nóg do kąta 90 stopni, ręce wyprosto- wane unosimy za głowę Łokcie w lekkim zgięciu lub proste Wyciągnięcie rąk ma na celu rozcią- gnięcie górnych partii kręgosłupa. Pracują mm. brzucha (stabilizatory kręgosłupa). • Pozycja wyjściowa: Leżenie na plecach, nogi wyprosto- wane leżą na macie, ręce wyprostowane za głową • Ruch: Przeniesienie prawej nogi ugiętej w stawie kolano- wym (ok. 90 stopni) na lewą stronę, ręce przylegają do podłoża uniesione lekko na zewnątrz, głowa lekko skręco- na w stronę nogi; analogicz- nie wykonujemy ćwiczenie wdrugą stronę Głowa zwrócona w stronę przenoszonej nogi 1. 2. Ćwiczenie ma na celu rozciągnąć mięśnie otaczające kręgosłup. Efektu, „uczucia rozciągnięcia kręgosłupa ipośladków”, nie wolno mylić zod- czuwaniem bólu. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie k ręgosłupa 23 Ćwiczenie 6 Ćwiczenie 7 • Pozycja wyjściowa: Leże- nie na plecach, ręce wzdłuż tułowia, kolana ugięte, stopy oparte na macie • Ruch: Jedna noga uniesiona do kąta 90 stopni, ręce sple- cione na nodze. Ręce naci- skają na udo, nie pozwalając unieść się nodze (5 sekund izmiana nogi); analogicznie druga noga Ręce naciskają na udo 1. Lekkie uniesienie łopatek od materaca 2. Ćwiczenie wzmacnia m. prosty brzucha, który pełni rolę stabilizatora odcinka lędźwiowego kręgosłupa, atakże wspomaga go podczas pracy; m. odcinka lędźwiowego pracuje izometrycznie (napięcie mięśnia bez zmiany jego długości). • Pozycja wyjściowa: Leże- nie na plecach, stopy oparte omatę, kolana ugięte, ręce uniesione w górę • Ruch: Odwiedzenie rąk do boku, wciskanie łokci i pięt wmatę (5 sekund) Jest to ćwiczenie izometryczne (zmiana napięcia mięśnia bez zmiany jego długości) dla całego kręgosłu- pa, można je wykonywać w stanie ostrym. Wciskanie pięt w matę Wciskanie łokci i ramion w matę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Zdrowy kręgosłup. Ćwiczenia dla każdego. Porady lekarza rodzinnego
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: