Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00347 007245 15916357 na godz. na dobę w sumie
Zeus: Pan Olimpu - poradnik do gry - ebook/pdf
Zeus: Pan Olimpu - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 18
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Jak zbudować wielkie miasto tak aby ludzie byli szczęśliwi a bogowie zadowoleni? Nic prostszego, wystarczy że zaglądniecie do tego poradnika a wszystko stanie się dla Was jasne i oczywiste.

Spis treści:
-Wprowadzenie
-Pierwsze kroki
-[Społeczeństwo] Osiedla mieszkalne
-[Społeczeństwo] Osiedla dla elit
-[Gospodarka] Rolnictwo
-[Gospodarka] Przemysł
-[Gospodarka] Finanse
-[Inne] Wojsko
-[Inne] Stosunki z sąsiadami
-[Inne] Bogowie i Herosi

Informacja o grze

Zeus: Pan Olimpu jest polityczno-strategiczną grą, w której poznasz codzienne życie w starożytnej Grecji.

Gra Zeus: Master of Olympus, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2000 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Zeus: Pan Olimpu autor: Krzysztof „Sukkub” Szulc (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Zeus: Pan Olimpu – Porad nik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Pierwsze kroki _________________________________________________________ 3 Osiedla mieszkalne _____________________________________________________ 4 Osiedla dla elit _________________________________________________________ 8 Przemysł ____________________________________________________________ 13 Finanse _____________________________________________________________ 14 Wojsko______________________________________________________________ 15 Stosunki z sąsiadami ___________________________________________________ 16 Bogowie i Herosi ______________________________________________________ 16 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Zeus: Pan Olimpu – Poradnik GRY-OnLine Pierwsze kroki Pierwszym zabiegiem, jaki powinniśmy wykonać rozpoczynając nowy scenariusz, jest ustawienie upływu czasu w grze na minimum (10 ). Dzięki temu będziemy mogli spokojnie zbadać przydzielony nam teren oraz postawić pierwsze zabudowania. W późniejszym etapie gry najpraktyczniejsze jest ustawienie upływu czasu na maksimum (100 ), dzięki czemu szybciej będzie przebiegała produkcja w przemyśle i rolnictwie oraz stawianie budynków. W przypadku pojawienia się jakiś problemów, kiedy musimy wykonać kilka ważnych czynności w krótkim odstępie czasu (zaraza, najazd wrogich wojsk, pojawienie się wrogiego boga itd.) lub też w przypadku kłopotów w administrowaniu całym miastem, najlepiej jest ustawić upływ czasu na 40- 60 . Następnym naszym krokiem powinno być dokładne przeanalizowanie obszaru, na którym przyjdzie nam stawiać miasto. Musimy zlokalizować tereny uprawne (fioletowy kolor na mapie), ewentualne łowiska, złoża mineralne, miejsca, na których będziemy mogli zbudować porty itd. Na tym etapie musimy też zaplanować ogólne rozmieszczenie dzielnic miasta. W „Zeusie”, w przeciwieństwie do „Caesar III” i „Faraona”, przyjdzie nam rozbudowywać jedno miasto przez wiele scenariuszy. Złe rozplanowanie naszego polis będzie skutkowało w następnych misjach. Nawet jeśli więc na początku nie mamy możliwości stawiania domów dla elit, powinniśmy wybrać jedno miejsce, gdzie w przyszłości powstanie ekskluzywna dzielnica naszego miasta. Kolejnym naszym posunięciem powinna być dokładna analiza celów danej misji i możliwości ich realizacji. Jeśli czegoś nie jesteśmy w stanie osiągnąć w oparciu o własne zasoby, będziemy musieli to kupić, wyprosić lub wyegzekwować od innego polis. W związku z tym już na początku musimy wiedzieć, że z danym miastem konieczne jest utrzymywanie dobrych stosunków sąsiedzkich. Zawsze też powinniśmy starać się w pierwszej kolejności zrealizować ten cel danej misji, który jest najtrudniejszy do osiągnięcia. Strona: 3 www.gry-online.pl Zeus: Pan Olimpu – Poradnik GRY-OnLine Osiedla mieszkalne Aby powstało w pełni rozwinięte osiedle, należy odciąć je od innych, tak aby handlarze, nadzorcy, uzdrowiciele i inni patrolowali tylko przydzielone im ulice. Do tego niezbędne jest stosowanie blokady dróg. Trzeba też zapewnić takiej dzielnicy wszystkie niezbędne surowce, tak aby domy mogły osiągną najwyższy stopień rozbudowy, dzięki czemu na małym obszarze będziemy mogli zakwaterować jak największą liczbę mieszkańców. Oczywiście w początkowych scenariuszach nie możliwe jest osiągnięcie maksymalnego rozwoju dzielnicy, dlatego też warto zarezerwować miejsca na budowle dostępne w późniejszych etapach (np. teatr). Oto przykładowy optymalny sposób rozbudowy osiedla mieszkalnego ze wszystkimi etapami: E t a p I – s z a ł a s y Ziemie o powierzchni 8x3.5 kwadratu otaczamy podwójną drogą. Jeżeli mamy wystarczającą ilość gotówki możemy od razu stworzyć aleje, ale pod żadnym pozorem nie powinniśmy budować pojedynczych dróg przy osiedlach mieszkalnych. Po prostu później, gdy przyjdzie nam rozbudowywać nasze osiedle, trudno będzie wyburzać domy, by poszerzyć istniejące ulice. Następnie łączymy nasze osiedle jedną (lub więcej) ulicą z drogą główną, stawiamy małą agorę oraz Spichlerz (może być poza osiedlem). W obrębie pola otoczonego przez naszą drogę stawiamy 2 razy po 8 działek budowlanych. Pozostały po środku niezagospodarowany pas o szerokości 1.5 kwadratu posłuży nam później do usytuowania elementów zwiększających estetykę terenu. Kolejne 19 działek ustawiamy wzdłuż zewnętrznych krawędzi naszej osiedlowej drogi. W ten sposób na naszym osiedlu mamy 35 działek budowlanych. Gdy zostaną one wszystkie zajęte przez osadników, powstaną 8-osobowe szałasy. Strona: 4 Typ szałasy Populacja 280 www.gry-online.pl Zeus: Pan Olimpu – Poradnik GRY-OnLine E t a p I I – c h a ł u p y Aby rozbudować szałasy do poziomu 16-osobowych chałup, musimy dostarczyć mieszkańcom żywności. W tym celu stawiamy na agorze Stragan z żywnością. Gdy jedzenie (ryby, dziczyzna, pszenica lub sery) zostanie dostarczone do Spichlerza, kupiec wybierze się tam po zapasy. Następnie domokrążca ruszy ze swoim wózkiem na obchód naszego osiedla. Równocześnie musimy zadbać o bezpieczeństwo naszego osiedla. W tym celu stawiamy Punkt naprawczy, Posterunek i Szpital. Wkrótce nadzorca, strażnik i uzdrowiciel zaczną patrolować naszą osiedlową drogę. Jak łatwo zauważyć – dzięki blokadzie dróg poruszają się oni tylko po obszarze osiedla. Warto jeszcze wspomnieć, że Szpital należy budować jak najbardziej na uboczu, gdyż ma on bardzo ujemny wpływ na estetykę otoczenia. W pewien sposób można temu zapobiec otaczając ten budynek parkami, kolumnami itd. Na tym etapie, najlepiej w miejscu, które wybraliśmy na centrum naszego miasta, powinniśmy wznieść także Pałac. Dzięki temu będziemy mogli już umieścić w obrębie naszego osiedla budynek Poborcy podatkowego i zapewnić sobie stały dopływ gotówki. E t a p I I I – c h a t y Typ chałupy Populacja 560 Strona: 5 www.gry-online.pl Zeus: Pan Olimpu – Poradnik GRY-OnLine Aby rozbudować chałupy do poziomu 24-osobowych chat, musimy dostarczyć mieszkańcom wody i zapewnić pierwszy dostęp do kultury. W pierwszej kolejności stawiamy w obrębie naszego osiedla Fontannę z wodą. Po chwili woziwoda zacznie roznosić wodę, ale musimy pamiętać, że nie jest on w stanie pokonać więcej niż 27 kwadratów. Trzeba to wziąć pod uwagę przy budowaniu osiedla o innym kształcie niż prezentowany. Jeżeli chodzi o kulturę, to na tym etapie wystarczy wybudować poza obszarem osiedla Szkołę dla filozofów, a w jego obrębie Podium. Dzięki temu już po chwili jeden z filozofów zacznie spacerować ulicą zapewniając mieszkańcom pierwszy kontakt z kulturą. Oczywiście jeżeli jest taka możliwość już na tym etapie można pokusić się o budowę innych obiektów kulturalnych (gimnazjum, teatru itd.) E t a p I V – d o m y Typ chaty Populacja 840 Etap czwarty, to rozbudowa chat do poziomu 32-osobowych domów. Aby to osiągnąć wystarczy dostarczyć mieszkańcom runa. W tym celu po prostu stawiamy na agorze stoisko Handlarza runem. Na tym etapie powinniśmy przedsięwziąć pierwsze kroki, które zwiększą estetykę naszego osiedla. Wystarczy, że umieścimy w pasie, o którym mówiłem wcześniej parki, kolumny i (jeśli to tylko możliwe) pomniki. Typ domy Populacja 1120 Strona: 6 www.gry-online.pl Zeus: Pan Olimpu – Poradnik GRY-OnLine E t a p V – d o m o s t w a Etap piąty, to rozbudowa domów do poziomu 40-osobowych domostw. Aby to osiągnąć wystarczy wybudować w obrębie osiedla Gimnazjum. Po chwili sportowiec zacznie dbać o kondycję naszych mieszkańców E t a p V I – w i l l e Typ Populacja domostwa 1400 Aby domostwa ewoluowały do poziomu 48-osobowych willi, musimy dostarczyć mieszkańcom oliwy. W tym celu stawiamy na agorze stoisko Handlarza oliwą. Strona: 7 Typ wille Populacja 1680 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Zeus: Pan Olimpu - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: