Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00742 010216 10704529 na godz. na dobę w sumie
Zgrabna sylwetka. Encyklopedia Zdrowia - ebook/pdf
Zgrabna sylwetka. Encyklopedia Zdrowia - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 36
Wydawca: Literat Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7774-440-6 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Praktyczny, bogato ilustrowany zdjęciami poradnik – porady doświadczonego trenera, jak mieć zgrabną sylwetkę dzięki ćwiczeniom i odpowiedniej diecie. Skuteczne ćwiczenia opisane krok po kroku (pozycja wyjściowa, wykonanie ćwiczenia, oddychanie, dodatkowe uwagi trenera), wskazówki dotyczące diety wyszczuplającej oraz przepisy na zdrowe i smaczne śniadania, dania główne, desery i sałatki (np. faszerowaną cukinię, drobiowe klopsiki pieczarkowe w lnianej panierce, ciasteczka z nasionami, gryczane placuszki, sałatkę z kiełkami, truskawkową galaretką proteinową, brokułowy omlet).

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Zdrowa dieta KODEKS DIETETYCZNY Zdrowa dieta pomaga w kształtowaniu szczupłej sylwetki. 1. RegulaRne posiłki to doskonały sposób na zwiększenie wydatków energe- tycznych. To naczelna zasada żywieniowa, która pozwoli uspokoić twoją rozchwianą glikemię (stężenie glukozy we krwi) i sprawi, że będziesz mógł zmieniać sylwet- kę w dowolnym kierunku. spożywanie regularnych posiłków wymaga planowa- nia jadłospisu, kolejnych posiłków. Wiedząc, że wychodzisz z domu na wiele godzin, nie zapomnij nigdy zabrać ze sobą posiłku, żeby nie musieć zdawać się na sma- kołyki serwowane przez bary szybkiej obsługi. 2. nigdy nie dopuszczaj do wystąpienia głodu – stanowi on sygnał uruchamiający w organizmie gospo- darkę oszczędnościową (synteza tkanki tłuszczowej, efekt jo-jo). 3. unikaj podjadania między posił- kami – „niewinne” przekąski w tym czasie destabilizują glikemię. Jeżeli masz nieod- partą ochotę na jakiś „nieplanowany” sma- kołyk, uczyń z niego część posiłku – za pomocą odpowiednich trików dietetycz- nych spraw, żeby stał się „mniejszym złem” (np. zamiast wysokosłodzonego dżemu użyj tego słodzonego fruktozą, dodaj do posiłku błonnik, który obniży jego całko- wity GGII itd.). Indeks glikemiczny (GI) to wartość przypisana wszystkim rodzajom węglowodanów, określająca wpływ produktu na poziom cukru (glukozy) we krwi. Chodzi o to, jak bardzo oraz jak szybko produkt podnosi zawar- tość cukru we krwi. Jeżeli wywołuje szybki i znaczny napływ glukozy do krwi, jest to produkt o wysokim GI. Produkty o wysokim GI nie są sprzy- mierzeńcami szczupłej sylwetki. 4. kaloRie nie są najważniejsze! Przestań analizować dietę wyłącznie pod kątem jej wartości kalorycznej. Gram węglowodanów to nie to samo co gram białka (na ten temat czytaj w punkcie 8). 5. stabilizuj gi posiłków – uchroni cię to przed niebezpiecznym wzrostem poziomu cukru we krwi. Chcąc obniżyć GI posiłku, zwiększ zawartość błonnika (warzywa, owoce, produkty zbożowe z pełnego przemiału) i chudego białka. Pamiętaj o porcji zdrowych tłuszczów. 1 Uginanie przedramion ze sztangielkami siedząc 8 POZYCJA WYJŚCIOWA Siadasz na ławecz- ce, plecy proste (deli- katnie przeprostowane w odcinku lędźwiowym), klatka piersiowa wypię- ta do przodu, w opusz- czonych rękach trzy- masz sztangielki. Ramiona i przed- odwrócone ramiona maksymalnie na zew- nątrz (wewnętrzne stro- ny dłoni skierowane na zewnątrz). Nadgarstki uszty- wnione, obrócone deli- katnie ku górze. WYKONANIE ĆWICZENIA Zginasz przedramiona do momentu mak- 1 symalnego spięcia mięśni dwugłowych. Praca zachodzi wyłącznie w obrębie sta- 2 wów łokciowych. 3 Nie wykonujesz ruchów rotacyjnych (odwracanie – ruch na zewnątrz, nawracanie – ruch do wewnątrz) przedramion w trak- cie zginania. 4 Przedramiona opuszczasz kontrolowanym ruchem, wraca- jąc do pozycji wyjściowej. 4 1 30 mm. dwugłowe ramion ćw. jednostawowe (praca zachodzi tylko w obrębie jednego stawu) UWAGI 1 W trakcie zginania przedramion unikaj cofa- nia barków, gdyż zmniejsza to zaangażowanie mięśni dwugłowych. 2 W celu zwiększenia izolacji mięśni dwu- głowych w tym ćwiczeniu plecy możesz oprzeć o oparcie ławeczki, co zminimalizuje możliwość wykonywania dodatkowych ruchów tułowiem w trakcie ćwiczenia. ODDYCHANIE W trakcie zginania przedramion wykonujesz wydech; gdy ciężar jest opuszczany, następuje wdech. 2 2 31
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Zgrabna sylwetka. Encyklopedia Zdrowia
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: