Poradnik do gry „Złoty Kompas” zawiera kompletny opis przejścia wszystkich trzynastu etapów, zasady działania Alethiometru i sposób korzystania z niego oraz 108 znaczeń dla wszystkich 36 symboli złotego kompasu.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Solucja] Wstęp cz.1
-[Solucja] Wstęp cz.2
-[Solucja] Wstęp cz.3
-[Solucja] Wstęp cz.4
-[Solucja] Kolegium Jordana cz.1
-[Solucja] Kolegium Jordana cz.2
-[Solucja] Kolegium Jordana cz.3
-[Solucja] Londyn cz.1
-[Solucja] Londyn cz.2
-[Solucja] Noorderlicht, dzień cz.1
-[Solucja] Noorderlicht, dzień cz.2
-[Solucja] Noorderlicht, dzień cz.3
-[Solucja] Inspektorzy cz.1
-[Solucja] Inspektorzy cz.2
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 41
Informacja o grze
Złoty kompas to oparta na motywach książkowej trylogii Philipa Pulmana „The Dark Materials” i wyreżyserowanego przez Chrisa Weitza filmu przygodowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Gracz kieruje poczynaniami Lyry Belaqua, 12-letnie
Gra The Golden Compass, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, PS3, Xbox 360, PSP, Wii, NDS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
The Golden
Compass
autor: Maciej „Sandro” Jałowiec
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
Producent Shiny Entertainment, Wydawca SEGA, Wydawca CD Projekt
(c) 2008 GRY-OnLine S.A.
należą do ich prawowitych właścicieli.
The Golden Compass – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie __________________________________________________ 3
Opis przejścia___________________________________________________ 4
Wstęp _____________________________________________________________________ 4
Kolegium Jordana __________________________________________________________ 16
Londyn ___________________________________________________________________ 24
Noorderlicht, dzień _________________________________________________________ 28
Inspektorzy _______________________________________________________________ 37
Trollesund_________________________________________________________________ 41
Starcie ____________________________________________________________________ 47
Północ ____________________________________________________________________ 59
Zasadzka w obozie _________________________________________________________ 79
Bolvangar _________________________________________________________________ 83
Ratunek___________________________________________________________________ 96
Svalbard – dziedziniec ______________________________________________________ 99
Atak ze sterowca __________________________________________________________ 104
Alethiometr __________________________________________________ 109
Znaczenia symboli Alethiometru ____________________________________________ 111
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2008 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Strona: 2
The Golden Compass – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Cześć! Miło mi oddać w Wasze ręce poradnik do gry Złoty Kompas (The Golden Compass), będącej
osobliwym połączeniem gry przygodowej, platformowej i zręcznościowej. Niniejszy tekst zawiera
kompletny opis przejścia wszystkich trzynastu etapów, zasady działania Alethiometru i sposób
korzystania z niego oraz 108 znaczeń dla wszystkich 36 symboli złotego kompasu.
Mam nadzieję, że tytuły podrozdziałów tego poradnika okażą się pomocne w wyszukiwaniu
interesujących Was fragmentów rozgrywki, a duża liczba obrazków (ponad 350) ułatwi zrozumienie
treści poradnika i pomoże w odnajdywaniu interesujących miejsc umieszczonych w grze.
Chciałbym w tym momencie życzyć Wam powodzenia i bezproblemowego prowadzenia bohaterów
książki, filmu, a teraz także i gry – Lyry Belaqua, Pantalaimona i Iorka Byrnisona.
Maciej „Sandro” Jałowiec
Strona: 3
The Golden Compass – Poradnik GRY-OnLine
Opis przejścia
P i e r w s z e k r o k i
W s t ę p
Po przerywniku filmowym obejmiesz kontrolę nad Iorkiem – polarnym niedźwiedziem bojowym.
Musisz nauczyć się nim skakać. Podejdź do rozpadliny na tyle blisko, by pojawiła się na ekranie
zielona ikona z podpisem „Działanie”. Gdy to nastąpi, naciśnij przycisk odpowiedzialny za
wykonywanie akcji (domyślnie [E]). Iorek przeskoczy przepaść i będzie można kontynuować
podróż.
Skieruj się w prawo (mam tu na myśli Twoje prawo, a zatem jest to jednocześnie lewo Iorka) i
przeskocz znajdujący się tutaj statek. Gdy już to zrobisz, skieruj się ścieżką w prawo, w stronę
sterczących nieopodal stalagmitów.
Strona: 4
The Golden Compass – Poradnik GRY-OnLine
W a l k i z w i l k a m i
W następnej kolejności musisz przeskoczyć kolejną rozpadlinę, po czym pokonać trzy wilki.
Pamiętaj – lewy przycisk myszy służy do atakowania, a prawy do blokowania. Możesz zwyczajnie
atakować podchodząc do wrogów i wykonując tzw. cięcie, ale możliwe jest również wykonywanie
ataków z biegu. By atakować w ten sposób, musisz biec w stronę wilka i tuż przed nim nacisnąć
lewy przycisk myszy.
Po wygranej podejdź do zablokowanej skałami ścieżki. Dowolnymi uderzeniami rozwal stojące Ci na
drodze głazy (dzielą się one na dwie warstwy, tak więc musisz uderzyć dwa razy). Zaraz za nimi
napotkasz kolejne wilki, którym trzeba stawić czoła. Jest ich na tyle dużo, że można w trakcie walki
z nimi naładować pasek gniewu wyświetlany w lewym górnym rogu. Gdy wypełni się w całości,
kolejny cios zadany przeciwnikom będzie mocniejszy. Co więcej, naciskając klawisz [Spacja]
możesz uwolnić falę uderzeniową, która narazi na uszczerbek na zdrowiu wszystkich otaczających
Cię wrogów.
Po pokonaniu wilków, udaj się kamienną ścieżką w stronę urwiska. Włączy się przerywnik filmowy.
Po filmiku skieruj się w lewo. Uruchomisz w ten sposób kolejny przerywnik, tym razem mówiący o
działaniu Krwawego Mchu. Ma właściwości lecznicze, tak więc warto go zbierać.
Strona: 5
The Golden Compass – Poradnik GRY-OnLine
O l b r z y m i e s c h o d y
Ruszaj dalej. Dojdziesz do półek skalnych, które – jak zauważy Lyra – przypominają olbrzymie
schody. By zejść po nich, musisz podchodzić do krawędzi każdego kolejnego stopnia. Iorek zsunie
się z półki skalnej i szczęśliwie wyląduje na platformie znajdującej się niżej. Zadbaj o to, by
podchodzić do tych krawędzi, pod którymi znajduje się kolejny stopień!
Gdy już znajdziesz się na dole, rusz przed siebie i przeskocz kolejną rozpadlinę. Zaraz po niej
natkniesz się na sidła zastawione na niedźwiedzie. Możesz albo je omijać, albo niszczyć
uderzeniami łapą. Wybór należy do Ciebie. Przeskocz następną rozpadlinę i ruszaj dalej.
Dopiero teraz dostaniesz oficjalne informacje o wykonywaniu ataków z biegu. Zaatakuje Cię zgraja
wilków, więc jeśli chcesz, możesz po raz kolejny przetestować ten rodzaj atakowania.
Po pokonaniu wrogów uzupełnij poziom zdrowia i rusz w kierunku stalagmitów blokujących drogę.
Zniszcz je jednym uderzeniem i idź dalej. Wpadniesz do jaskini.
Strona: 6
The Golden Compass – Poradnik GRY-OnLine
N i e s t a b i l n e c h o d n i k i
Chodnik przed Tobą jest wyjątkowo niestabilny. By móc po nim bezpiecznie przejść przez jaskinię,
nie możesz się zatrzymywać, gdyż chodnik będzie się zawalał tuż po przejściu po nim. Biegnij cały
czas naprzód, a gdy na ekranie zobaczysz ikonę działania, kliknij klawisz akcji, by przeskoczyć
kolejną przepaść. Trafisz na stały grunt i będzie można chwilkę odetchnąć przed kolejnym takim
biegiem.
By zapoczątkować kolejny szaleńczy bieg, przeskocz Iorkiem na niestabilny chodnik przed Tobą.
Tym razem maraton będziesz urozmaicony spadającymi kawałkami stropu. Przez nie, w chodniku
tworzyć się będą dziury, które oczywiście trzeba będzie przeskakiwać.
Na końcu biegu znowu czeka Cię przeskok na stabilny chodnik. Przejdź nim do wyjścia z jaskini, i
dalej, wzdłuż urwiska. Przeskocz kolejną przepaść i ruszaj dalej, aż wyjdziesz na otwartą
przestrzeń i ujrzysz skuty lodem okręt.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :