Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00463 006982 13418263 na godz. na dobę w sumie
Zoo Tycoon 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Zoo Tycoon 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 35
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Podręcznik dla początkujących menedżerów ogrodu zoologicznego, dzięki któremu poznacie podstawy zarządzania waszym przybytkiem, mechanizmy rządzące wirtualnym Zoo, a także porady do każdej misji zawartej w głównej kampanii.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-[Zabawa w Zoo] Zwierzęta
-[Zabawa w Zoo] Wybiegi
-[Zabawa w Zoo] Odwiedzający, Sklepy, Pieniądze
-[Zabawa w Zoo] Sława
-[Trening] Przybyły pierwsze zwierzęta
-[Trening] Nowe Zoo
-[Trening] Poza Start
-[Ogrody Zoologiczne w kłopotach] Przebudowa Zoo Waltham
-[Ogrody Zoologiczne w kłopotach] Park Zwierzęcy Raintree
-[Ogrody Zoologiczne w kłopotach] Centrum Rehabilitacji Zwierząt Wolverthon
-[Zapobiegnij złemu traktowaniu zwierząt] Ratowanie Słoni Afrykańskich
-[Zapobiegnij złemu traktowaniu zwierząt] Walka z Okrucieństwem
-[Zapobiegnij złemu traktowaniu zwierząt] Odkrycie Międzynarodowego Przemytu
-[Ziemia] Środowiska Naturalne Świata
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 24

Informacja o grze

Kontynuacja słynnej gry ekonomicznej. Zadaniem gracza jest poprowadzenie własnego zoo.

Gra Zoo Tycoon 2, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Zoo Tycoon 2 autor: Krzysztof „Lordareon” Gonciarz (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Zoo Tycoon 2 – Poradni k GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wstęp________________________________________________________________ 3 Zabawa w Zoo _________________________________________________________ 4 1. Zwierzęta _________________________________________________________ 4 2. Wybiegi __________________________________________________________ 5 3. Odwiedzający, Sklepy, Pieniądze _______________________________________ 6 4. Sława ____________________________________________________________ 7 Trening ______________________________________________________________ 9 Ogrody Zoologiczne w kłopotach __________________________________________ 12 Zapobiegnij złemu traktowaniu zwierząt ____________________________________ 16 Ziemia ______________________________________________________________ 20 Programy Ochrony Zwierząt _____________________________________________ 24 Tajemnicza Panda _____________________________________________________ 29 Oświadczenie _________________________________________________________ 33 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Zoo Tycoon 2 – Poradnik GRY-OnLine Wstęp Witamy w podręczniku początkującego menedżera ogrodu zoologicznego. Poznacie dzięki niemu podstawy zarządzania waszym przybytkiem, mechanizmy rządzące wirtualnym Zoo, a także porady do każdej misji zawartej w głównej kampanii. Bez zbędnego przedłużania, zapraszamy do lektury i nauki. Niech zwierzaki będą z wami! Strona: 3 www.gry-online.pl Zoo Tycoon 2 – Poradnik GRY-OnLine Zabawa w Zoo Zoo Tycoon 2 nie jest grą skomplikowaną. Ani pod względem ekonomicznym, ani też „zoologicznym”. Na początek postaram się jednak naświetlić Wam mechanizm, na którym opiera się funkcjonowanie sprawnego Zoo w tej grze. Potraktujcie to jako podstawy, które znajdą zastosowanie w każdym trybie zabawy. Przy szczegółowym omówieniu misji wchodzących w skład kampanii, skupię się głównie na konkretnych zadaniach, zarządzanie całym parkiem (chyba, że na danym poziomie rządzą nim jakieś specyficzne zasady) pozostawię w Waszych rękach. Ze względu na charakter gry, niemożliwe jest opisanie recepty na sukces krok po kroku, jednak duży zestaw porad i wskazówek powinien znacznie ułatwić Wam ukończenie tej gry. Jak w każdej grze, która choćby ociera się o ekonomię, mamy tu do czynienia ze swoistym zamkniętym kołem zachodzących na naszych oczach procesów. Po kolei więc. 1 . Z w i e r z ę t a To one są podstawą naszej działalności, a przez uproszczenie menedżerskiej strony gry, także głównym czynnikiem, któremu poświęcać będziemy większość czasu. Podejdźmy do tematu sucho. Zwierzęta mają potrzeby. Dzielą się one na podstawowe i zaawansowane. Zaspokojenie tych pierwszych jest proste, wystarczy zaupić pożywienie i wodę oraz zapewnić podopiecznym dobre warunki higieniczne (regularne mycie przez opiekunów, bądź też zadbanie o to własnoręcznie w trybie FPP). Kwestia potrzeb zaawansowanych także nie jest zbyt trudna. Do naszej zagrody dołączyć musimy schronienie, zabawki oraz w niektórych przypadkach inne zwierzęta. Po kilku chwilach spędzonych z grą, nie będziecie mieli żadnych problemów z zadowalaniem zwierzaków. Strona: 4 www.gry-online.pl Zoo Tycoon 2 – Poradnik GRY-OnLine W charakterystyce zwierzęcia, po kliknięciu na nim, znajdziesz zbiór rad odnośnie preferowanych przez niego pokarmów, schronień oraz samego środowiska. Kieruj się tylko tymi informacjami, wystarczą one w zupełności, byś nigdy nie popełnił błędu. Wielkość zagrody będziesz musiał wyczuć samemu. Zasadniczo jednak problem nie jest skomplikowany, gdyż większość zwierząt zdaje się mieć wręcz identyczne preferencje przestrzenne i nie musisz się przejmować, że np. tygrysy potrzebują o wiele więcej miejsca od łosi (choć drobne różnice istnieją, np. flamingi są dość humorzaste w tym względzie). Miej też na uwadze, że prawdopodobnie będziesz chciał doprowadzić do poczęcia potomstwa, nie buduj więc „na styk”. „Lepiej, jak jest więcej”, prawda? Zaspokajaj też wszystkie potrzeby podopiecznych. Najbardziej problematyczna jest potrzeba rozrywki, gdyż zwierzaki często nie reagują na wrzucane przez nas do ich legowisk zabaweczki. Pilnuj jednak, by Twoje zwierzęta były w dobrych nastrojach, a pieniądze same wlatywać będą do Twojej kieszeni. Co się tyczy ich prokreacji, najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest zakupienie do jednego wybiegu pojedynczego samca i kilku samic. Tym sposobem najszybciej możemy liczyć na dodatkowe (zwiększające naszą Sławę) okazy. Uważaj na nierówności terenu w obrębie wybiegu, jeśli zwierzę nie będzie mogło, dajmy na to, przejść z jednej części terenu do drugiej (bo np. będzie zbyt stromo), wtedy może zakomunikować Ci niewystarczającą ilość miejsca. Nie rzucaj się w takim wypadku do poszerzania ogrodzenia, lecz zajmij się wyrównaniem nierówności. Ostatnią kwestią w sprawie zwierząt jest mieszanie gatunków. Jeśli dwa gatunki zwierząt żyją w takim samym środowisku, możesz śmiało umieścić je w jednym wybiegu (o ile oczywiście nie pozjadają się nawzajem; np. pawie i łosie są w pełni bezpiecznym połączeniem). Potrzebne będzie odpowiednio więcej miejsca, ale za to odwiedzający z pewnością to docenią w swoich napiwkach. 2 . W y b i e g i Przy budowaniu wybiegów, zwłaszcza w trybie kampanii, uciec się możesz do kilku sztuczek, mających na celu przede wszystkim minimalizację kosztów: • „Podpinaj” swoje ogrodzenia do muru otaczającego Twoje zoo. • Możesz wykorzystać ukształtowanie terenu, tzn. strome pagórki, jako granicę między kilkoma zagrodami, przez co zaoszczędzisz jeden „bok” konstruowanego z płotu wielokąta. • Sprzedawaj wszystkie elementy otoczenia: drzewa, kamienie, kwiatki itp., w misjach o skromnym zasobie finansów mogą znacznie wspomóc Twój budżet, a przy okazji pozbędziesz się przeszkód utrudniających budowę. • Teren wyrównuj przed wybudowaniem ogrodzenia, jako że później nie będziesz mógł zmienić poziomu gruntu, na którym wybudujesz takowe. • Suma poprzednich dwóch punktów: W niektórych misjach dużym ułatwieniem będzie, jeśli na samym początku spauzujesz grę, sprzedasz wszystkie (WSZYSTKIE) drzewa etc. W parku oraz wyrównasz większość terenu (usuwając też zupełnie zbędne stawy i inne bajorka). Strona: 5 www.gry-online.pl Zoo Tycoon 2 – Poradnik GRY-OnLine 3 . O d w i e d z a j ą c y , S k l e p y , P i e n i ą d z e Gdy zwierzaki są usatysfakcjonowane naszą działalnością, ich entuzjazm przenosi się na odwiedzających, którzy skłonni są dawać nam większe donacje. Gusta gości są bardzo zróżnicowane, de facto każdy z nich jest w pewnym sensie indywidualnością i ma swoje własne preferencje. Zasadniczo jednak odwiedzający potrzebują: czystości (śmieci bardzo ich irytują), miejsc do siedzenia, toalet, szerokiego wyboru rzeczy do jedzenia, zróżnicowanych zwierząt (bardzo lubią młode zwierzaki) oraz dekoracji upiększających nasz park (wszelkie fontanny, latarnie i inne gadżety bardzo poprawiają ich samopoczucie!). Nie oszukujmy się jednak, wyższe ideały odstawić możemy na półkę. Naszym jedynym celem w uszczęśliwianiu klientów jest przecież zarabianie pieniędzy. Wypatruj w swoim zoo gości z chmurką niezadowolenia nad nimi i sprawdź, o co im chodzi. Staraj się jak najszybciej interweniować w takich wypadkach i wyeliminować przyczyny ich złego nastroju. Sklepy warto łączyć w większe grupy na stworzonych do tego, wydzielonych placykach w centrum parku (choć z drugiej strony, nie można wszystkich atrakcji skupiać w jednym miejscu, musisz znaleźć złoty środek). Generalnie warto mieć jak największą ofertę atrakcji dla odwiedzających, złożoną z jedzenia, picia, pamiątek (zabawek, zdjęć), a także dodatkowych upiększeń strony wizualnej naszego ogrodu, które doskonale wpływają na samopoczucie gości. Pieniądze. Uzyskiwać je możemy poprzez wspomniane już dobrowolne podarki od odwiedzających (w praktyce główne źródło dochodów, przeznaczone do zbierania datków skrzynki ustawiać należy absolutnie wszędzie! Rzadko kiedy zdarzy się, by postawiony pojemnik nie zarobił na siebie), bilety wstępu (ich cenę możemy ustawić na 3 różne poziomy: niską, średnią i wysoką; w praktyce to środkowe ustawienie jest najlepsze, choć w niektórych misjach kampanii można, dla przyspieszenia wydarzeń, dać nawet bilety darmowe) oraz dochody z wszędobylskich kramików. Strona: 6 www.gry-online.pl Zoo Tycoon 2 – Poradnik GRY-OnLine By zmusić gości do dawania dużych napiwków, musisz dysponować szeroką gamą zadowolonych z życia zwierzaków. To jest najważniejsze. Drugim z kolei czynnikiem są wartości edukacyjne, podnoszone przez przewodników opowiadających o Twoich okazach. Ustawiaj ich blisko skrzynek na datki, a wszystko będzie dobrze (niekiedy potrafią oni podwoić ilość pieniędzy otrzymywanych z danej skrzynki). Jeśli chodzi o sklepy i inne atrakcje, staraj się oferować jak najszerszy wybór dodatków i jeśli tylko Cię stać, wynajduj i kupuj coraz to nowsze gadżety. Ich wkład w Twoje dochody nie będzie bardzo znaczący, ale podniesienie zadowolenia klientów jest kluczowe dla Sławy. Miej na uwadze, że niektóre dobra skierowane są dla starszych (kawa, sałatki), inne dla młodszych (hot-dogi, soda) odwiedzających. Jako że generalnie odwiedzać Cię będą obie te grupy wiekowe, staraj się, by każdy znalazł u Ciebie coś dla siebie. Uwaga: pamiętaj, że dużą część pracy zarówno sprzątaczy, jak i opiekunów, możesz wykonywać samodzielnie. Co więcej, jeśli osobiście uzupełniasz zwierzętom jedzenie, nie ponosisz z tego tytułu żadnych kosztów. Jeśli zajmuje się tym opiekun, w skali miesięcznej wydatki wynieść mogą do kilku tysięcy dolarów! Uważnie dokonuj poszerzania swojej kadry. 4 . S ł a w a Teraz dochodzimy do sedna. Sława (popularność) jest główną miarą naszej skuteczności jako zarządcy. Składa się na nią praktycznie wszystko dobre, co możemy zdziałać: zadowolenie zwierzaków, ilość gatunków, ilość okazów, zadowolenie gości, wartości edukacyjne itp. itd. Większość naszych działań skupia się na tym, by podwyższyć sławę o kolejne gwiazdki. Dzięki temu, uzyskamy dostęp do większej ilości atrakcji dla gości i zwierząt (schronienia, zabawki), a także będziemy mieli szerszy wybór gatunków okazów do pokazania w naszym dorobku. Innymi słowy, sława jest podstawą i fundamentem, musimy pracować na jej zwiększenie i zawsze patrzeć, który z jej czynników składowych wstrzymuje nasz dalszy awans. Na niej nasze koło się zamyka. Twoje zoo musi być pouczające i rozrywkowe, by zadowolić szerokie grono klientów. Z punktu widzenia popularności istotne jest, by odwiedzający mogli znaleźć się jak najbliżej Twoich okazów. Buduj więc czasem ścieżki wchodzące niejako „do środka” wybiegów, otoczone ogrodzeniem oczywiście. Przewodnicy także nie pozostają gościom obojętni, nie żałuj pieniędzy na ich wynajmowanie. Co się zaś tyczy „rozrywkowości” okazów, główną determinantą jest zachowanie zwierząt. Niektóre gatunki (np. szympansy) są z założenia bardziej atrakcyjne pod tym względem, jednak wyposażenie wybiegu w odpowiednie dodatkowe atrakcje (zabawki etc.) może podnieść wartość okazów z tego punktu widzenia. Istnieją jeszcze dwa charakterystyczne sposoby zwiększania Sławy. Jednym z nich jest wykonywanie misji pobocznych, nieobecnych w trybie kampanii. Mechanizm działania jest tutaj dość oczywisty. Ciekawe jest za to zwiększanie sławy poprzez wypuszczanie zwierząt na wolność. Jest to doskonały sposób, o ile zadbasz o rozmnażanie się Twoich okazów. Jak powiedziane zostało wcześniej, warto mieć jednego samca i kilka samic. Gdy ich dzieci dorosną (a przynajmniej jedno będzie samcem), „ojciec” jest pierwszym kandydatem do wypuszczenia. Powtarzanie tego procesu da nam kolejne punkty, które w nieoceniony sposób pomogą nam w osiągnięciu celów w niejednej misji. Pamiętaj tylko, że wszystkie potrzeby, podstawowe i zaawansowane, wypuszczanego zwierzęcia muszą być zaspokojone, w przeciwnym wypadku opcja ta będzie nieaktywna. Uwaga: Aby podnieść sławę do maksymalnego poziomu pięciu gwiazdek, musisz mieć: • 30 zwierząt; • 15 gatunków; • 10 zwierząt wypuszczonych na wolność. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Zoo Tycoon 2 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: