Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00394 007143 14662144 na godz. na dobę w sumie
PowerPoint 2010 PL. Seria praktyk - książka
PowerPoint 2010 PL. Seria praktyk - książka
Autor: Liczba stron: 192
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-2984-8 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> aplikacje biurowe >> powerpoint
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Opanuj tworzenie eleganckich, profesjonalnie wyglądających prezentacji na każdą okazję!!!

Wszechstronne narzędzia do tworzenia i rozpowszechniania efektownych prezentacji, a do tego prosty, intuicyjny interfejs - oto, dlaczego miliony ludzi na całym świecie nie wyobrażają już sobie pracy bez słynnego PowerPointa. Jednak twórcy tego niezwykłego programu nigdy nie spoczęli na laurach i jak każdą nową wersję, także i tę z roku 2010 wzbogacili o kolejne ekscytujące, niezwykle praktyczne funkcje. Dzięki temu program pozwala nie tylko jeszcze szybciej i sprawniej tworzyć profesjonalnie wyglądające, multimedialne slajdy, ale również odkrywa przed Tobą ogrom rewolucyjnych możliwości w zakresie ich uatrakcyjniania, udostępniania i zabezpieczania. Teraz wystarczy zaledwie kilka minut, by stworzyć prezentację, która na długo zapadnie w pamięć zachwyconym odbiorcom!

Nieważne, czy jesteś doświadczonym użytkownikiem, czy szykujesz się na swoje pierwsze spotkanie z tym programem - oto książka, dzięki której z łatwością opanujesz korzystanie z niezwykłych narzędzi PowerPointa 2010. Przeprowadzi Cię ona krok po kroku od sprawnego poruszania się w przestrzeni roboczej, przez tworzenie estetycznych slajdów, wzbogacanie ich o grafikę, dźwięki i filmy, aż po zagadnienia związane z ich bezpiecznym rozpowszechnianiem. Poznasz także wszystkie nowe i usprawnione funkcje, w tym m.in. nowy widok Backstage, biblioteki i zaawansowane układy slajdów, techniki związane z filmami i emisją prezentacji w internecie, funkcje z zakresu grafiki SmartArt czy galerie stylów. Przeczytasz także na temat zapisywania prezentacji w formacie PDF, nowym formacie XPS, a nawet w postaci filmów.

Zagadnienia, które znajdziesz w tej książce:

Zrozumiały język, przejrzyste instrukcje, kolorowe ilustracje i praktyczne wskazówki - wszystko, czego potrzebujesz,
by szybko opanować PowerPointa 2010!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

PowerPoint 2010 PL. Seria praktyk Autor: Andrew Edney Tłumaczenie: Tomasz Walczak ISBN: 978-83-246-2984-8 Tytuł oryginału: PowerPoint 2010 in Easy Steps Format: 165×220, stron: 192 Opanuj tworzenie eleganckich, profesjonalnie wyglądających prezentacji na każdą okazję!!! • Jak zaprojektować efektowne slajdy? • Jak wzbogacić prezentację o filmy i dźwięki? • Jak zabezpieczać i udostępniać prezentację w sieci? Wszechstronne narzędzia do tworzenia i rozpowszechniania efektownych prezentacji, a do tego prosty, intuicyjny interfejs – oto, dlaczego miliony ludzi na całym świecie nie wyobrażają już sobie pracy bez słynnego PowerPointa. Jednak twórcy tego niezwykłego programu nigdy nie spoczęli na laurach i jak każdą nową wersję, także i tę z roku 2010 wzbogacili o kolejne ekscytujące, niezwykle praktyczne funkcje. Dzięki temu program pozwala nie tylko jeszcze szybciej i sprawniej tworzyć profesjonalnie wyglądające, multimedialne slajdy, ale również odkrywa przed Tobą ogrom rewolucyjnych możliwości w zakresie ich uatrakcyjniania, udostępniania i zabezpieczania. Teraz wystarczy zaledwie kilka minut, by stworzyć prezentację, która na długo zapadnie w pamięć zachwyconym odbiorcom! Nieważne, czy jesteś doświadczonym użytkownikiem, czy szykujesz się na swoje pierwsze spotkanie z tym programem – oto książka, dzięki której z łatwością opanujesz korzystanie z niezwykłych narzędzi PowerPointa 2010. Przeprowadzi Cię ona krok po kroku od sprawnego poruszania się w przestrzeni roboczej, przez tworzenie estetycznych slajdów, wzbogacanie ich o grafikę, dźwięki i filmy, aż po zagadnienia związane z ich bezpiecznym rozpowszechnianiem. Poznasz także wszystkie nowe i usprawnione funkcje, w tym m.in. nowy widok Backstage, biblioteki i zaawansowane układy slajdów, techniki związane z filmami i emisją prezentacji w internecie, funkcje z zakresu grafiki SmartArt czy galerie stylów. Przeczytasz także na temat zapisywania prezentacji w formacie PDF, nowym formacie XPS, a nawet w postaci filmów. Zrozumiały język, przejrzyste instrukcje, kolorowe ilustracje i praktyczne wskazówki – wszystko, czego potrzebujesz, by szybko opanować PowerPointa 2010! Idź do • Spis treści • Przykładowy rozdział • Skorowidz Katalog książek • Katalog online • Zamów drukowany katalog Twój koszyk • Dodaj do koszyka Cennik i informacje • Zamów informacje o nowościach • Zamów cennik Czytelnia • Fragmenty książek online Kontakt Helion SA ul. Kościuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl © Helion 1991–2011 1 2 3 PowerPoint 2010 Czym jest PowerPoint? Wymagania PowerPointa Nowości i ulepszenia Instalacja PowerPointa 2010 Uruchamianie PowerPointa 2010 Poznajemy Wstążkę Polecenia z wersji 2003 w edycji 2010 Widok Backstage Pasek Szybki dostęp Pomoc oraz wykonywanie zadań Office w sieci Aktualizowanie PowerPointa 2010 Podpowiedzi dotyczące klawiszy Tworzenie prezentacji Przestrzeń robocza Rozpoczynanie tworzenia prezentacji Układy slajdów Dodawanie slajdów Widoki Suwak powiększenia Układ strony i orientacja Szablony i motywy Pobieranie prezentacji Tworzenie układów użytkownika Otwieranie prezentacji Konwersja prezentacji Praca z tekstem Tekst Autodopasowanie Formatowanie akapitów Czcionki WordArt Odnajdywanie i zamiana tekstu Symbole Listy numerowane i z punktorami Opcje edycji Spis treści 7 8 9 10 11 13 14 16 17 18 20 22 23 24 25 26 27 28 29 31 32 33 34 36 37 39 40 41 42 43 44 46 48 51 52 53 54 4 5 6 7 Grafika i linie Dodawanie kształtów Zmiana rozmiaru i dopasowania kształtów Efekty kształtów Efekty trójwymiarowe Grafika SmartArt Modyfikowanie grafiki SmartArt Konwersja na grafikę SmartArt Linijka i linie siatki Rozmieszczanie Linie i strzałki Dowolne kształty oraz bazgroły Tabele i wykresy Tabele Style i układy tabel Rysowanie tabeli Rodzaje wykresów Dodawanie wykresów Wzbogacanie wykresów Używanie Excela 2010 Wzbogacanie prezentacji Motywy Efekty Dopasowywanie motywów Animacje Zaawansowane animacje Animowanie grafiki SmartArt Zadania Hiperłącza Nagłówki i stopki Style tła Multimedia Dodawanie filmów Opcje filmów Przycinanie filmów Dodawanie dźwięku Dźwięk z innych źródeł Program Clip Organizer Albumy fotograficzne Formaty multimedialne 55 56 57 58 60 62 64 66 67 68 70 73 75 76 78 80 81 82 84 86 87 88 89 90 92 93 95 96 98 100 102 103 104 106 108 109 110 111 113 115 8 9 10 Przeglądanie i poprawianie Ustawienia językowe w Office Opcje sprawdzania w pakiecie Office Autokorekta Ortografia Polecenie Poszukaj Tłumaczenie Komentarze Konspekt Tworzenie pokazów slajdów Pokazy slajdów Próby tempa i próbne pokazy Pisanie na slajdach Korzystanie z wielu monitorów Narracja Wskaźnik laserowy Przejścia między slajdami Dostosowywanie pokazu slajdów Pokazy slajdów z hiperłączami Prezentacje automatyczne Skróty klawiaturowe Sortowanie slajdów Opcje pokazu slajdów Zapisywanie prezentacji Zapisywanie prezentacji Wybranie innego typu pliku Zapisywanie w formacie PDF Sprawdzanie zgodności Nowe formaty Domyślne opcje zapisu Zapisywanie dla sieci WWW Zapisywanie we wcześniejszym formacie 117 118 119 120 122 124 126 127 128 129 130 132 133 134 136 137 138 140 142 143 144 145 146 147 148 149 150 152 153 154 155 156 11 12 Udostępnianie prezentacji Właściwości prezentacji Inspekcja dokumentu Wersja ostateczna Spakuj na dysk CD Oglądanie z CD Drukowanie prezentacji Opcje wydruku Właściwości drukarki Publikowanie Emisja pokazu slajdów Tworzenie filmu Materiały informacyjne programu Word Bezpieczeństwo Korzystanie z haseł Ograniczone uprawnienia Podpisy cyfrowe oraz identyfikatory Centrum zaufania Makropolecenia ActiveX Skorowidz 157 158 160 162 163 165 166 167 168 169 170 172 174 175 176 178 180 182 184 186 187 9 Tworzenie pokazów slajdów Z tego rozdziału dowiesz się wszystkiego na temat tworzenia pokazów slajdów, łącznie z dodawaniem narracji i przygotowywaniem prezentacji automatycznych, przydatnych na stoiskach targowych i demonstracjach. 130 Pokazy slajdów 132 Próby tempa i próbne pokazy 133 Pisanie na slajdach 134 Korzystanie z wielu monitorów 136 Narracja 137 Wskaźnik laserowy 138 Przejścia między slajdami 140 Dostosowywanie pokazu slajdów 142 Pokazy slajdów z hiperłączami 143 Prezentacje automatyczne 144 Skróty klawiaturowe 145 Sortowanie slajdów 146 Opcje pokazu slajdów w ó d j a l s w ó z a k o p e n e z r o w T i Wskazówka Bardzo dobrą praktyką jest przeglądanie prezen- tacji w celu sprawdzenia, czy pokaz slajdów prze- biega zgodnie z zamie- rzeniami, a także czy zawarłeś w niej wszystko, co chciałeś. 0 3 1 Wskazówka Informacje o emisji poka- zu slajdów w internecie znajdziesz w rozdziale 11. Pokazy slajdów Po zakończeniu tworzenia prezentacji nadszedł czas na jej wyświetle- nie lub przynajmniej przejrzenie. Szczególnie po to, aby się upewnić, że rezultaty są zadowalające. Poza tym można się przekonać, jak pre- zentacja wygląda z punktu widzenia odbiorcy. Rozpoczynanie pokazu slajdów 1 Kliknij zakładkę Pokaz slajdów. 2 3 W grupie Uruchamianie pokazu slajdów wybierz albo Od początku (żeby rozpocząć pokaz od pierwszego slajdu), albo Od bieżącego slajdu (żeby rozpocząć od aktualnego miejsca w prezentacji). Przejdź przez prezentację albo naciśnij Esc, żeby przerwać pokaz slajdów. Opcje konfiguracji W pokazie slajdów możesz zmienić pewną liczbę opcji. Chodzi na przykład o typ pokazu, sposób przechodzenia do następnego slajdu, domyślny kolor pióra, a nawet rozdzielczość pokazu slajdów. 1 2 Kliknij zakładkę Pokaz slajdów. Z grupy Przygotowywanie wybierz Przygotuj pokaz slajdów lub klik- nij strzałkę w prawej dolnej części grupy. dokończenie... Typ pokazu Opcje te pozwalają zdecydować o sposobie wyświetlania prezentacji widzom. Slajdy pokazu Opcja pozwala wybrać, które slajdy będą pokazywane. Istnieje możli- wość tworzenia pokazów niestandardowych. Nie zapomnij Kolor pióra można zmie- niać tylko wtedy, gdy Typ pokazu został określony jako Prezentowany przez prelegenta (pełny ekran). Wskazówka Żeby przyspieszyć wy- świetlanie grafiki w pre- zentacji, zaznacz pole wyboru Użyj sprzętowego przyspieszania grafiki, jeśli karta grafiki komputera obsługuje takie funkcje. 1 3 1 Opcje pokazu Opcje umożliwiające określenie, jak odgrywane mają być dźwięki i ani- macje, a także pozwalające na wybranie domyślnego koloru pióra. Przełączanie slajdów Tutaj znajdują się opcje określające sposób przełączania slajdów z po- przedniego do następnego. Monitory Jeśli dostępnych jest wiele monitorów, za pomocą opcji z tego miejsca można określić, na którym z nich pojawi się prezentacja. Strzeż się Zwiększenie rozdzielczo- ści poprawia jakość grafiki w prezentacji, ale może się negatywnie odbić na szybkości wyświetlania pokazu slajdów. w ó d j a l s w ó z a k o p e n e z r o w T i Nie zapomnij Dokładnie w momen- cie, w którym klikniesz przycisk Próba tempa, rozpocznie się odmie- rzanie czasu — upewnij się, że jesteś gotowy do prezentowania. 2 3 1 Wskazówka Jeśli chcesz, by slajdy automatycznie przecho- dziły z poprzedniego do następnego, upewnij się, że zaznaczone jest pole wyboru Użyj próbnego tempa. I odwrotnie — jeżeli następne slajdy nie mają wyświetlać się automatycznie, nie zazna- czaj pola. Próby tempa i próbne pokazy Prezenter często ma ograniczoną ilość czasu na przedstawienie pokazu slajdów. PowerPoint 2010 może odmierzać Twój czas podczas próbnego pokazu slajdów, dzięki czemu będziesz wiedział, ile zajmuje Ci przedstawienie prezentacji. Zmierzony czas można następnie zapisać w pliku i wyko- rzystać do automatycznego przechodzenia między slajdami, a nawet stworzenia prezentacji wyświetlającej się automatycznie. 1 Kliknij zakładkę Pokaz slajdów i wybierz z grupy Przygotowywanie opcję Próba tempa. Pasek próby tempa pozwala włączyć pauzę podczas prezentacji lub przejść do następnego slajdu. Widać na nim również czas prezentacji aktualnego slajdu, a także całko- wity czas prezentacji. 2 3 Przeprowadź próbną prezentację. Naciśnij Esc, żeby zakończyć próbę prezentacji. Teraz możesz zdecydować, czy chcesz wykorzystać właśnie zarejestrowane czasy prezentacji slajdów jako czasy wyświetlania pokazu slajdów Pisanie na slajdach Podczas prezentacji być może będziesz chciał pisać na slajdach (po- dobnie jak na tablicy). Do wyboru masz różne rodzaje piór i kolorów. Możesz pisać, co tylko chcesz. Oczywiście mowa tu także o podkreśla- niu, zakreślaniu itp. 1 W dowolnym momencie prezentacji, gdy wyświetlany jest slajd, na którym chcesz coś napisać, przyciśnij prawy klawisz myszy i wybierz Opcje wskaźnika. Alternatywnie kliknij ikonę pióra w le- wym dolnym rogu ekranu. 2 3 4 Wybierz typ pióra, jakiego chcesz użyć (kulkowe, flamaster, zakreślacz). Wybierz kolor tuszu (jeśli chcesz go zmienić). Przytrzymaj lewy klawisz myszy i przeciągaj piórem (kursorem) po slajdzie, aby po nim pisać. Wskazówka Do wymazania napisów wykorzystaj narzędzie Gumka. Możesz też zasto- sować polecenie Wymaż całe pismo odręczne na slajdzie, aby usunąć wszystkie napisy z ekranu. 1 3 3 Nie zapomnij Pod koniec prezentacji będziesz miał możliwość zachowania lub usunięcia wszelkich odręcznych za- pisków. Jeśli zdecydujesz się na pierwsze rozwiąza- nie, staną się one częścią Twojej prezentacji. w ó d j a l s w ó z a k o p e n e z r o w T i Nie zapomnij Skorzystanie z tej funkcji jest możliwe tylko na komputerze obsługują- cym wiele monitorów. 4 3 1 Nie zapomnij PowerPoint 2010 umożli- wia obsługę maksymalnie dwóch monitorów, nawet jeśli Twój komputer potra- fi obsługiwać ich więcej. Korzystanie z wielu monitorów Teraz istnieje możliwość przedstawiania prezentacji na więcej niż jednym monitorze. Na przykład widzowie mogą oglądać ją na du- żym ekranie, a Ty na innym. Ten drugi widok znany jest jako widok prezentera. Widok prezentera Podczas korzystania z widoku prezentera możesz uruchamiać inne programy lub stosować inne widoki prezentacji, zaś odbiorcy oglądają prezentację i nie widzą Twojego ekranu. Poza tym:    Możesz czytać tekst podglądu, dzięki czemu wiesz, co pojawi się na ekranie po następnym kliknięciu. Podczas pokazu slajdów możesz korzystać z miniaturek slajdów do utworzenia prezentacji jeszcze lepiej dostosowanej do odbiorców. Możesz korzystać z notatek — wyświetlanych dużym, czytelnym krojem pisma, ułatwiającym ich odczytanie. Rozszerzanie pulpitu Zanim będziesz mógł skorzystać z widoku prezentera, musisz rozsze- rzyć pulpit na drugi monitor. 1 2 3 4 5 Naciśnij prawym przyciskiem myszy na pulpicie systemu Windows 7 i wybierz Rozdzielczość ekranu. Wybierz monitor z listy Ekran. Wybierz 2 dla dru- giego monitora. Wybierz opcję Roz- szerz te ekrany z listy rozwijanej Wiele ekranów. Wybierz odpowied- nią rozdzielczość i kolory dla swojego drugiego monitora, po czym kliknij OK. dokończenie... Włączanie widoku prezentera Włączyłeś już kilka monitorów w systemie Windows 7. Teraz możesz zmienić rozdzielczość prezentacji, zdecydować, na którym monitorze zaprezentować pokaz slajdów, a także czy użyć widoku prezentera. 1 2 3 4 5 Kliknij zakładkę Pokaz slajdów, żeby wyświetlić grupę Monitory. Ustaw rozdzielczość albo pozostaw opcję Użyj bieżącej rozdzielczości. Za pomocą opcji Pokaż prezenta- cję na: wybierz monitor, na którym ma być wyświetlana prezentacja. Zaznacz pole wyboru Użyj widoku prezentera. Rozpocznij pokaz slajdów. Wskazówka Widok prezentera działa na monitorze 1, dlatego do wyświetlania prezenta- cji wybierz monitor 2. Wskazówka Wykorzystaj funkcję Powiększenie, aby po- większyć tekst notatek i ułatwić sobie ich odczy- tywanie. 1 3 5 Nie zapomnij Pamiętaj, aby po za- kończeniu prezentacji wyłączyć funkcję wielu monitorów. w ó d j a l s w ó z a k o p e n e z r o w T i Narracja Wskazówka Nagranie narracji do prezentacji jest wspa- niałym sposobem na zapamiętanie tego, czego dotyczyła i co dokładnie powiedziałeś, szczególnie jeśli chcesz zarchiwizować daną prezentację. Narracja to wspaniały sposób na wzbogacenie prezentacji. Może zostać wykorzystana na przykład jako narzędzie pomocnicze podczas pokazu slajdów. Jeszcze lepiej sprawdza się w prezentacjach automatycznych, prezentacjach rozpowszechnianych na nośnikach CD, a nawet prze- znaczonych dla osób, które chciały usłyszeć, co miałeś do powiedzenia, ale nie mogły pojawić się na prezentacji. Narrację możesz nagrywać w dowolnym czasie — przed, po, a nawet w trakcie prezentacji, jeśli miałbyś ochotę na zarejestrowanie komenta- rzy lub pytań zadawanych przez słuchaczy. Nagrywanie narracji 1 Zaznacz slajd, od którego powinna się rozpoczynać narracja. 2 3 4 5 6 7 Kliknij zakładkę Pokaz slajdów, a następnie wybierz polecenie Rejestruj pokaz slajdów i określ miejsce, od którego ma rozpo- czynać się narracja. Przed rozpoczęciem rejestracji wybierz, co chcesz nagrać. Kliknij przycisk Rozpocznij rejestrowanie. Mów bezpośrednio do mikrofonu. Aby przejść do następnego slajdu, użyj klawisza Enter. W celu zakończenia nagrywania wciśnij klawisz Esc. Nie zapomnij Będziesz potrzebował mikrofonu, żeby nagrać narrację, a także kompute- ra, do którego można pod- łączyć takie urządzenie. 6 3 1 Strzeż się Narracja głosowa dodana do slajdu ma pierwszeń- stwo przed wszelkimi innymi dźwiękami w nim się znajdującymi. Jeśli dźwięki były ustawione na automatyczne odgry- wanie, niestety nie zosta- ną odtworzone. Problem łatwo rozwiązać poprzez ustawienie odgrywania dźwięków po kliknięciu myszą. Wskaźnik laserowy Wskaźnik laserowy to nowość w PowerPoincie 2010. W czasie pokazu slajdów możesz wykorzystać mysz do wyświetlenia na ekranie wskaź- nika laserowego, zamiast używać odrębnego urządzenia tego typu do pokazywania punktów na ekranie. 1 2 3 4 Na zakładce Pokaz slajdów kliknij Przygotuj pokaz slajdów i znajdź panel Opcje pokazu. Wybierz kolor wskaźnika laserowego (dostępne ustawienia to Czerwony, Zielony i Niebieski). Kliknij przycisk OK. Rozpocznij pokaz slajdów. Aby wyświetlić wskaźnik laserowy, przytrzymaj klawisz Ctrl i lewy przycisk myszy. Wskazówka Koniecznie wybierz taki kolor wskaźnika laserowe- go, który będzie widoczny na prezentacji. Jeśli slajdy mają na przykład niebie- skie tło, niebieski wskaźnik nie będzie się wyróżniał. 1 3 7 w ó d j a l s w ó z a k o p e n e z r o w T i Przejścia między slajdami Przejście pomiędzy slajdami to efekt, jaki występuje podczas przełą- czania jednego slajdu na drugi. Możesz wybierać spośród dużej liczby różnych przejść, dodawać dźwięki, decydować o szybkości przejścia itd. Zastosowanie tego samego przejścia dla wszystkich slajdów Wskazówka Wypróbuj kilka różnych przejść i prędkości. Nie- które ustawienia mogą się okazać w danej prezen- tacji lepsze od innych. Łatwo możesz się o tym przekonać, jeśli spraw- dzisz to na podglądzie. 8 3 1 Wskazówka W każdym przejściu moż- na zastosować inny efekt. Dlatego warto przyjrzeć się wszystkim możliwoś- ciom, aby zobaczyć, który efekt będzie najlepszy w danej prezentacji. 1 2 3 4 Kliknij zakładkę Przejścia. Kliknij ikonę przejścia do slajdu w grupie Przejście do tego slajdu albo przycisk Więcej, aby zobaczyć wszystkie dostępne przejścia. Wybierz efekt przejścia lub pozostaw ustawie- nia domyślne. Ustaw wartość opcji Szybkość przejścia albo pozostaw wartość domyślną. dokończenie... 5 Kliknij przycisk Zastosuj do wszystkich, aby ustawić to przejście i jego prędkość dla wszystkich slajdów w prezentacji. Zastosowanie różnych przejść w każdym slajdzie 1 2 3 4 5 Wybierz slajd, żeby ustawić dla niego przejście. Kliknij zakładkę Przejścia. Kliknij ikonę przejścia do slajdu w grupie Przejście do tego slajdu albo przycisk Więcej, żeby zobaczyć wszelkie dostępne przejścia. Ustaw Czas trwania albo pozostaw wartość domyślną. Powtórz kroki od 1. do 4. dla każdego slajdu, który ma mieć inne przejście. Dodawanie dźwięków do przejść Do przejść można dodawać także dźwięki. 1 2 Wybierz slajd, do którego chcesz dodać dźwięk. Kliknij listę Dźwięk: i wybierz dźwięk albo opcję Inny dźwięk…, żeby dodać własny. Nie zapomnij Jeśli nie chcesz wyko- rzystać istniejącego już przejścia w slajdzie lub slajdach, z menu dostęp- nych przejść wybierz pozycję Brak. 1 3 9 Przełączanie slajdów Możesz zdecydować, że następny slajd będzie się wyświetlał po klik- nięciu myszą (co jest ustawieniem domyślnym), albo określić czas, po jakim będzie następować automa- tyczne przełączenie slajdu. w ó d j a l s w ó z a k o p e n e z r o w T i 0 4 1 Wskazówka Upewnij się, że nadajesz pokazom niestandardo- wym proste do zapa- miętania nazwy, dzięki którym łatwo Ci będzie wybrać właściwy. Pokaz niestandardowy 1 może coś dla Ciebie znaczyć podczas tworzenia pre- zentacji, ale za parę dni nie będziesz już pamiętał, w jakim celu został utwo- rzony! Dostosowywanie pokazu slajdów Za pomocą istniejącej już prezentacji możesz stworzyć kolejny pokaz slajdów, dopasowany do innej grupy widzów. Dzięki temu nie jesteś zmuszony do dostosowywania kopii całej prezentacji i tym samym posiadania na dysku wielu wersji wywodzących się z tego samego pliku. Istnieją dwa różne rodzaje niestandardowych pokazów slajdów: podsta- wowe oraz oparte na hiperłączach. Podstawowe pokazy niestandardowe Podstawowe pokazy niestandardowe są osobnymi prezentacjami lub prezentacjami zawierającymi tylko podzbiór slajdów z wybranej prezen- tacji. Na przykład prezentacja dla szefa może zawierać wszystkie slajdy, jakie utworzyłeś, ale prezentacja dla pracowników — już tylko niektóre z nich. 1 2 3 Kliknij zakładkę Pokaz slajdów. Kliknij strzałkę pod przyci- skiem Niestandardowy pokaz slajdów. Kliknij przycisk Pokazy niestandardowe…. 4 Kliknij przycisk Nowy… albo wybierz z listy pokaz niestandardo- wy i kliknij Edytuj…. dokończenie... Wskazówka Żeby zaznaczyć wiele slajdów jednocześnie, wciśnij klawisz Shift, jeśli zaznaczasz slajdy obok siebie, lub Ctrl, jeżeli są to slajdy niesąsiadujące. 1 4 1 5 6 7 8 Podświetl slajdy z prezentacji i kliknij przycisk Dodaj, żeby znalazły się w pokazie niestandardowym. Za pomocą strzałek skierowanych w górę i w dół zmień kolej- ność slajdów w pokazie niestandardowym. Nadaj nazwę niestandardowemu pokazowi slajdów i kliknij OK. Możesz teraz podejrzeć nowy pokaz niestandardowy po kliknię- ciu przycisku Pokaż. Odtwarzanie pokazów niestandardowych Aby odtworzyć pokaz niestandardowy, wybierz go z listy dostępnych pokazów niestandardowych. W tym celu: 1 2 3 Kliknij zakładkę Pokaz slajdów. Kliknij strzałkę na przycisku Niestandardowy pokaz slajdów. Kliknij nazwę niestandardo- wego pokazu slajdów, aby go uruchomić. w ó d j a l s w ó z a k o p e n e z r o w T i Wskazówka Wykorzystaj tego typu rozwiązanie do utworze- nia slajdu ze spisem treści zawierającym łącza do in- nych slajdów. Gdy zajdzie taka potrzeba, będziesz mógł kliknąć łącze, żeby wyświetlić powiązany slajd. 2 4 1 Wskazówka Możesz też wstawić hiperłącze do pojedyn- czego slajdu (a nie całego niestandardowego poka- zu slajdów). W tym celu wybierz pożądany slajd z ich listy. Pokazy slajdów z hiperłączami Niestandardowe pokazy slajdów z hiperłączami pomagają w nawiga- cji po pokazie slajdów i umożliwiają przejście do innej części pokazu poprzez hiperłącze. 1 2 3 4 5 6 Upewnij się, że utworzyłeś pokaz niestandardowy, jak zostało to opisane w części dotyczącej podstawowych pokazów niestandar- dowych. Wybierz tekst lub obiekt, który chcesz wykorzystać w roli hiper- łącza. Kliknij zakładkę Wstawianie, a następnie z grupy Łącza wybierz ikonę Hiperłącze. Z listy Połącz z: wybierz Miejsce w tym dokumencie. Przewiń listę Wybierz miejsce w tym dokumencie: do pozycji Pokazy niestandardowe. Kliknij pokaz, do którego chcesz wstawić hiperłącze, a następ- nie zaznacz pole wyboru Pokaż i powróć i kliknij OK. Tekst, który zaznaczyłeś do utworzenia hiperłącza, zostanie podkre- ślony. Żeby uruchomić pokaz slajdów z hiperłączami, podczas głównej prezentacji po prostu kliknij słowo będące hiperłączem. Prezentacje automatyczne Być może będziesz chciał, by pokaz slajdów był prezentowany bez Twojego udziału, na przykład w recepcji czy na stoisku targowym. Możesz nawet tak skonfigurować prezentację, by inni użytkownicy nie mogli wprowadzać do niej zmian. W ten sposób uniemożliwisz korzy- stanie z większości kontrolek PowerPointa. Automatyczne prezentacje po dojściu do ostatniego slajdu i upływie pięciu minut ponownie się uruchomią — rozpocznie się wyświetlanie slajdów od początku. Tak samo jest, jeśli chodzi o slajd wymagający interwencji użytkownika — w przypadku jej braku i po upływie pięciu minut wyświetli się następny slajd. Opcje W przypadku prezentacji automatycznych trzeba przemyśleć kilka zagadnień. Oto niektóre z nich:    zastosowanie hiperłączy oraz przycisków akcji, które poprowadzą użytkownika po prezentacji, wykorzystanie narracji (co opisano wcześniej w tym rozdziale) — widz będzie mieć wrażenie, że prezenter rzeczywiście jest obec- ny i komunikuje się z nim, wykorzystanie chronometrażu (opisanego we wcześniejszej części rozdziału), dzięki któremu widzowie będą mieli wystarczająco dużo czasu na zapoznanie się z każdym slajdem — nie będą czuli się poganiani ani znudzeni. Tryb kioskowy Istnieje też specjalna opcja wyświetlania pokazu slajdów, którą określa się jako „kiosk”. Pokaz jest wyświetlany na pełnym ekranie, a oglą- dający ma dodatkowe możliwości związane z kontrolą pokazu (jeśli udostępni je twórca prezentacji). 1 2 3 Kliknij zakładkę Pokaz slajdów. Kliknij przycisk Przygotuj pokaz slajdów, żeby otworzyć okno dialogowe Przygotowywanie pokazu. Zmień Typ pokazu na Przeglądany jako kiosk (pełny ekran), a następnie kliknij przycisk OK. Nie zapomnij Automatyczną prezen- tację twórz pod kątem miejsca, w którym będzie odtwarzana. Mając tą świadomość, łatwiej dobierzesz najlepsze elementy dodawane do pokazu slajdów. Wskazówka Prezentację możesz również tak skonfiguro- wać, by była uruchamiana z płyty CD. Więcej na ten temat w części poświę- conej przygotowywaniu pokazu slajdu na płytę CD w rozdziale 11. 1 4 3 Nie zapomnij Nie zapomnij o ustawie- niu automatycznych cza- sów, hiperłączy oraz przy- cisków akcji w prezentacji kioskowej. W przeciwnym razie pokaz utknie na pierwszym slajdzie. w ó d j a l s w ó z a k o p e n e z r o w T i Wskazówka Naciśnij F1 w dowolnym momencie prezentacji, aby wyświetlić kompletną listę skrótów klawiaturo- wych. 4 4 1 Skróty klawiaturowe Podczas prezentacji slajdów możesz wykorzystać wiele skrótów klawia- turowych. Poniżej znajduje się lista najczęściej stosowanych. Funkcja Rozpoczęcie prezentacji od początku Klawisz F5 Następna animacja lub przejście do następnego slajdu N, Enter Poprzednia animacja lub przejście do poprzedniego slajdu P, Backspace Przejdź do slajdu numer… numer+Enter Wyświetlanie czarnego ekranu lub powrót do pokazu Wyświetlanie białego ekranu lub powrót do pokazu Zatrzymanie lub uruchomienie automatycznej prezentacji Koniec prezentacji Powrót do pierwszego slajdu Wyświetlanie menu ze skrótami Symulacja kliknięcia myszą zaznaczonego hiperłącza Przejście do pierwszego lub następnego hiperłącza B W S Esc 1+Enter Shift+F10 Enter Tab Przejście do poprzedniego lub ostatniego hiperłącza Shift+Tab Usunięcie napisów utworzonych pismem odręcznym Wyświetlenie paska zadań systemu Windows E Ctrl+T Niektóre funkcje uruchamia kilka różnych klawiszy. Na przykład przej- ście do następnego slajdu (wywoływane przez klawisz N oraz Enter, co opisano w powyższej tabeli) następuje także po naciśnięciu klawisza PageDown, strzałki w prawo, strzałki w dół, a nawet spacji. Sortowanie slajdów Jeśli chcesz obejrzeć prezentację i łatwo zmienić kolejność slajdów, możesz skorzystać z widoku Sortowanie slajdów. Gdy klikniesz przycisk Sortowanie slajdów, wszystkie slajdy z prezentacji zostaną kolejno wyświetlone jako miniaturki. W tym widoku możesz w łatwy sposób przeciągnąć slajdy w nowe miej- sce, a nawet je usunąć. Kliknij ikonę Sortowanie slajdów, która znajduje się w pobliżu prawego dolnego rogu ekranu. Przewijaj slajdy w prezentacji, aż wyświetli się ten, który chcesz przenieść lub usunąć. 1 2 3 4 5 6 Wskazówka Wykorzystaj widok Sortowanie slajdów, żeby szybko przejrzeć całą prezentację; ograniczysz w ten sposób czas (w po- równaniu z oglądaniem slajdów jeden po drugim), jaki jest potrzebny do sprawdzenia kolejności slajdów. 1 4 5 Kliknij slajd, aby go podświetlić. Jeśli chcesz przenieść slajd w inne miejsce, przytrzymaj lewy klawisz myszy i przeciągnij slajd w dowolne miejsce, po czym zwolnij przycisk. Jeśli chcesz usunąć albo dodać slajd, naciśnij prawy klawisz myszy i kliknij polecenie Nowy slajd… lub Usuń slajd. Żeby powrócić do widoku normalnego, kliknij ikonę Normalny, która znajduje się w dolnej części okna. Wskazówka Możesz również ukryć slajd lub slajdy poprzez klikniecie prawym przy- ciskiem myszy i wybranie polecenia Ukryj slajd. Po ponownym kliknięciu tego polecenia slajd bę- dzie znowu widoczny. w ó d j a l s w ó z a k o p e n e z r o w T i Opcje pokazu slajdów W PowerPoincie istnieje mnóstwo różnych opcji wpływających na spo- sób prezentacji slajdów. Należą do nich:     Pokaż menu przy kliknięciu prawym przyciskiem myszy — włącza lub wyłącza menu podręczne, które może zostać wyświetlone podczas pokazu slajdów. Pozwala na wybranie opcji bez konieczności zatrzy- mywania prezentacji. Pokaż podręczny pasek narzędzi — włącza lub wyłącza pasek narzę- dzi, który pojawia się w dolnej części ekranu podczas wyświetlania pokazu slajdów w trybie pełnoekranowym. Monituj o zachowanie adnotacji odręcznych podczas zamykania — włą- cza lub wyłącza zapytanie o zapisanie adnotacji odręcznych, które powstały podczas pokazu slajdów. Zakończ czarnym slajdem — na końcu prezentacji pojawi się czarny ekran. Jeśli opcja ta nie jest zaznaczona, po zakończeniu prezentacji nastąpi powrót do PowerPointa. Wskazówka Włączenie funkcji Pokaż menu przy kliknięciu prawym przyciskiem myszy jest bardzo pomocne, gdy trzeba dotrzeć do opcji menu bez przerywania pokazu slajdów. Takie rozwiązanie sprawia, że prezentacja jest odbiera- na jako bardzo profesjo- nalna. 6 4 1 Wskazówka Zawsze na końcu prezen- tacji powinien pojawiać się czarny ekran albo inna strona końcowa; nie powinien zaś następować powrót do PowerPointa. 1 2 3 4 5 Kliknij kartę Plik i wybierz Opcje. Kliknij Zaawansowane. Przewiń ekran do sekcji Pokaz slajdów. Dodaj lub usuń zaznaczenie pól wyboru przy opcjach związa- nych z pokazem slajdów (w zależności od tego, czy mają być włączone, czy wyłączone). Kliknij przycisk OK, aby zapisać zmiany. A ActiveX, 186 akapit, 44 akcje, 96 aktualizacja PowerPointa 2010, 23 albumy fotograficzne, 113 dodawanie zdjęć, 113 edycja albumu, 114 tworzenie, 113 zmiana wyglądu zdjęć, 114 animacje, 92 Chronometraż, 94 efekty, 92 grafiki SmartArt, 95 opcje efektu, 94 ścieżki ruchu, 93 zaawansowane animacje, 93 Animacje, 14 autodopasowanie, 43 Autoformatowanie podczas pisania, 121 Autokorekta, 119, 120 automatyczne prezentacje, 143 automatyczne sprawdzanie ortografii, 122 B Backstage, 17 Bazgroły, 73, 74 bezpieczeństwo, 182 biblioteka slajdów, 30 C Centrum zaufania, 182 kontrolki ActiveX, 186 makropolecenia, 184 Chroń prezentację, 180 Cień, 59 Clip Organizer, 111 dodawanie kolekcji i klipów, 112 organizowanie klipów, 112 cofanie oznaczenia prezentacji jako wersji ostatecznej, 162 czcionki, 46 formatowanie, 47 motywy, 91 D diagramy słupkowe, 81 Dodaj podpis cyfrowy, 180 dodatki, 182 dodawanie dźwięki, 109 kształty, 56 motywy, 88 przycisk akcji, 96 recenzja, 127 slajdy, 29 styl tła, 102 styl WordArt, 48 symbole zastępcze, 38 symbole zastępcze pola tekstowego, 42 tekst, 42 dokumenty PDF, 150 dopasowywanie motywy, 90 filmy, 105 pasek Szybki dostęp, 18 pokaz slajdów, 140 Dopasuj slajd do bieżącego okna, 32 Dowolne kształty, 73 krzywe, 73 linie proste, 73 wypełnienie, 74 drukarka, 168 drukowanie, 166 konspekt, 128, 167 materiały informacyjne, 167 opcje, 167 prezentacje, 166 strony notatek, 167 właściwości drukarki, 168 Drukuj, 166 Drukuj zawartość, 179 duplikowanie slajdów, 29 dźwięki, 109 nagrywanie, 110 Skorowidz E edycja komentarze, 127 tekst, 54 Edycja wzorca, 37 efekty, 89 efekty kształtów, 58 efekty tekstowe, 50 efekty trójwymiarowe, 60 emisja pokazu slajdów, 170 Excel 2010, 86 F film na podstawie prezentacji, 172 tworzenie, 173 filmy, 104 dostosowywanie, 105 opcje, 106 położenie, 106 przycinanie, 108 QuickTime, 115 rozmiar, 107 formatowanie akapit, 44 czcionki, 47 efekty tekstowe, 50 linie, 72 tekst, 44 WordArt, 49 Formatowanie wideo, 107 formaty multimedialne, 115 formaty plików, 153 G Głębokość, 60 grafika, 56 rozmieszczanie, 68 grafika SmartArt, 62 animacja, 95 modyfikacja, 64 resetowanie, 65 tworzenie, 62 typy, 63 zmiana stylu, 64 zmiana układu, 64 1 8 7 i z d w o r o k S groty strzałek, 71 Gumka, 80 H hasła, 176 hiperłącza, 98 hiperłącza do adresu e-mail, 99 hiperłącza do slajdu, 98 hiperłącza do slajdu w innej prezentacji, 99 pokaz slajdów, 142 wstawianie, 98 I identyfikatory cyfrowe, 180 inspekcja dokumentu, 160 Inspektor dokumentów, 160 instalacja PowerPointa 2010, 11 interfejs użytkownika, 14 interlinia, 44 IRM, 178 8 8 1 J język, 118 K kierunek tekstu, 45 klawisze, 24 kolory motywu, 90 komentarze, 127 edycja, 127 usuwanie, 127 wstawianie, 127 Konspekt, 128 drukowanie, 128 kontrolki ActiveX, 186 Kontur, 60 konwersja prezentacji, 40 konwersja treści na grafikę SmartArt, 66 kopiowanie tabel Excela, 86 Krawędzie wygładzone, 59 krzywe, 73 kształty, 56 dopasowanie, 57 efekty, 58, 59 efekty trójwymiarowe, 60 wstawianie, 56 zmiana rozmiaru, 57 L linie, 70 formatowanie, 72 groty strzałek, 71 modyfikacja, 72 rysowanie, 70 Szybkie style, 70 linie proste, 73 linie siatki, 67 linijka, 67 listy, 53 M makropolecenia, 184 ustawienia, 185 materiały informacyjne, 101, 167, 174 Microsoft Office 2010, 8 Microsoft Office Online, 36 minimalizowanie Wstążki, 15 Minimalizuj Wstążkę, 15 modyfikacja grafika SmartArt, 64 linie, 72 motywy, 34, 88 czcionki, 91 dodawanie, 88 dopasowywanie, 90 efekty, 89 kolory, 90 multimedia, 104 Clip Organizer, 111 dźwięki, 109 filmy, 104 formaty plików, 115 N nagłówki, 100 nagrywanie dźwięków, 110 nagrywanie narracji, 136 nagrywanie prezentacji na płytę CD, 163 narracja, 136 nagrywanie, 136 Narzędzia główne, 14 Niedawno używane dokumenty, 39 notatki, 26, 101 Notatki, 26 Notatki i materiały informacyjne, 101 Nowy komentarz, 127 Nowy slajd, 29 O obracanie obiektów, 68 Obrót 3-W, 59 opcje, 61 ochrona prezentacji, 176 Odbicie, 59 odnajdywanie tekstu, 51 odtwarzanie pokazów niestandardowych, 141 odwracanie obiektów, 68 oglądanie prezentacji z CD, 165 ograniczanie uprawnień, 178 okienko Notatki, 26 okienko Slajd, 26 okienko zaznaczenia, 69 Opcje 3-W, 60 Opcje Autokorekty, 120 opcje edycji, 54 opcje prywatności, 183 opcje sprawdzania pisowni, 119 Opcje stylu tabeli, 78 OpenDocument, 154 Orientacja slajdu, 33 orientacja strony, 33 ortografia, 122 Ostatnio otwierane prezentacje, 39 otwieranie prezentacji, 39 Otwórz, 39 Oznacz jako wersję ostateczną, 162 P pasek komunikatów, 183 pasek Szybki dostęp, 18 PDF, 150 pisanie na slajdach, 133 pliki, 153 dźwiękowe, 115 filmowe, 115 XML, 153 pobieranie prezentacji, 36 podpisy cyfrowe, 180 podpisywanie prezentacji, 181 podpowiedzi dotyczące klawiszy, 24 pokaz slajdów, 130 dostosowywanie, 140 emisja, 170 hiperłącza, 142 monitory, 131 narracja, 136 odtwarzanie pokazów niestandardowych, 141 opcje, 130, 146 pisanie na slajdach, 133 pokazy niestandardowe, 140 próba tempa, 132 próbny pokaz, 132 przejścia między slajdami, 138 przełączanie slajdów, 131 rozpoczynanie, 130 skróty klawiaturowe, 144 slajdy, 131 typ pokazu, 131 uruchamianie, 130 wiele monitorów, 134 wskaźnik laserowy, 137 Pokaz slajdów, 15, 31 pola tekstowe, 42 polecenia z wersji PowerPoint 2003, 16 pomoc, 20 lokalizacje wyszukiwania, 21 wyszukiwanie tematów, 21 Pomoc techniczna, 22 ponowne wykorzystanie slajdów, 30 Poszukaj, 124 Poświata, 59 PowerPoint 2003, 16 PowerPoint 2010, 8 instalacja, 11 nowości, 10 wymagania, 9 PowerPoint XML, 153 Powierzchnia, 60 powiększenie widoku, 32 prawa dostępu do informacji, 178 Prezentacja wygasa, 179 prezentacje, 13, 27 dodawanie slajdów, 29 drukowanie, 166 motywy, 88 otwieranie, 39 prezentacje automatyczne, 143 strona tytułowa, 27 tworzenie, 13, 27 układ slajdów, 28 wersja ostateczna, 162 właściwości, 158 zapisywanie, 148 Projekt, 14 próba tempa, 132 prywatność, 182, 183 Przejścia, 14 przejścia między slajdami, 138 dźwięki, 139 przełączanie slajdów, 139 różne przejścia w każdym slajdzie, 139 przestrzeń robocza, 26 Przetłumacz, 126 przycinanie filmów, 108 przycisk akcji, 96 Publikowanie slajdów, 169 Punktory i numeracja, 53 Q QuickTime, 115 R Recenzja, 15, 123 resetowanie grafiki SmartArt, 65 rozmieszczanie obiektów, 68 rysowanie linii, 70 rysowanie tabeli, 80 Rysuj tabelę, 80 S Skos, 59, 60 skróty klawiaturowe, 24 pokaz slajdów, 144 Slajd, 26 slajdy, 28 dodawanie slajdów, 29 duplikowanie slajdów, 29 ponowne wykorzystanie slajdów, 30 przejścia między slajdami, 138 Sortowanie slajdów, 145 tekst, 42 tło, 102 układ slajdów, 28 Slajdy, 26 słowniki, 118, 119 SmartArt, 62 Sortowanie slajdów, 31, 145 Spakuj na dysk CD, 163 sprawdzanie ortografii, 122 Sprawdzanie pisowni, 119 sprawdzanie zgodności, 152 Sprawdź aktualizacje, 23 Sprawdź pisownię w trakcie pisania, 123 Sprawdź zgodność, 152 stopki, 100 strona tytułowa, 27 strony notatek, 167 strzałki, 70, 71 Style kształtów, 58 style tabeli, 78 style tła, 102 Style wideo, 105 style WordArt, 48 style wykresów, 84 suwak powiększenia, 32 symbole, 52 symbole zastępcze, 26, 38 pola tekstowe, 42 szablony, 34 dodawanie szablonów, 35 Szybki dostęp, 18 Szybkie style, 70 T tabele, 76 cieniowanie, 78 efekty, 78 kolumny, 79 obramowania, 79 rysowanie tabeli, 80 style, 78 układy, 78 wiersze, 79 wstawianie, 76, 77 tabele Excela, 86 tekst, 42 autodopasowanie, 43 Autoformatowanie podczas pisania, 121 czcionki, 46 edycje, 54 efekty tekstowe, 50 formatowanie akapitów, 44 kierunek tekstu, 45 listy, 53 pola tekstowe, 42 style WordArt, 48 tłumaczenie, 126 wstawianie, 42 wyrównywanie, 45 wyszukiwanie, 51 zamiana, 51 tezaurus, 124 opcje, 125 tło slajdu, 102 tłumaczenie, 126 tryb kioskowy, 143 1 8 9 i z d w o r o k S 0 9 1 tryb zgodności, 40 tworzenie albumy fotograficzne, 113 film na podstawie prezentacji, 172 grafika SmartArt, 62, 66 hiperłącza do adresu e-mail, 99 identyfikator cyfrowy, 180 materiały informacyjne, 174 prezentacje, 13, 27 słowniki, 119 układy użytkownika, 37 U uchwyt dopasowania, 57 uchwyt obrotu, 57 uchwyt zmiany rozmiaru, 57 udostępnianie prezentacji, 158 układ slajdów, 28 układ strony, 33 układ tabeli, 78 uprawnienia, 178, 179 Uruchamianie pokazu slajdów, 130 uruchamianie PowerPointa 2010, 13 ustanawianie hasła, 176 ustawianie uprawnień, 178 Ustawienia akcji, 96 ustawienia językowe, 118 Ustawienia strony, 33 usuwanie komentarza, 127 Utwórz klip wideo, 173 Utwórz wideo, 172 uzyskiwanie cyfrowego identyfikatora, 180 W wersja ostateczna, 162 Widok, 15 widok prezentera, 134, 135 widoki, 31 Backstage, 17 Konspekt, 128 Normalny, 31 Pokaz slajdów, 31 Sortowanie slajdów, 31, 145 zmiana, 31 wiele monitorów, 134 rozszerzanie pulpitu, 134 widok prezentera, 134, 135 Windows Live, 170 Windows Live ID, 22 Windows Update, 23 właściwości drukarki, 168 właściwości prezentacji, 158 Właściwości zaawansowane, 159 włączanie widoku prezentera, 135 WordArt, 48 efekty tekstowe, 50 wskaźnik laserowy, 137 Wstaw symbol zastępczy, 38 wstawianie dźwięki, 109 filmy, 104 hiperłącza, 98 nagłówki, 101 przycisk akcji, 96 stopki, 100 symbole, 52 tabele, 76, 77 tabele Excela, 86 wykresy, 82 Wstawianie, 14 Wstążka, 14 grupy, 14 minimalizowanie, 15 przyciski poleceń, 14 zakładki, 14 zakładki kontekstowe, 15 wykonywanie zadań, 20 wykresy, 81 etykiety, 84 Excel 2010, 86 linie siatki, 85 osie, 85 pokazywanie danych, 85 style wykresów, 84 tytuł, 84 wstawianie, 82 wykresy giełdowe, 81 wykresy kolumnowe, 81 wykresy kołowe, 81 wykresy liniowe, 81 wykresy pierścieniowe, 81 wykresy powierzchniowe, 81 wykresy radarowe, 81 wykresy słupkowe, 81 zmiana danych, 85 zmiana formatu elementów, 85 wypełnienie, 74 wyrazy bliskoznaczne, 124 wyrównywanie tekstu, 45 wyszukiwanie tekstu, 51 Wyświetl podpisy, 181 wyświetlanie podpisu cyfrowego, 181 wzbogacanie prezentacji, 88 wzbogacanie wykresów, 84 Wzorzec slajdów, 37 X XML, 153 Z zadania, 96 zakładki, 14 zakładki kontekstowe, 15 zamiana tekstu, 51 Zamień, 51 Zamknij widok wzorca, 38 Zapisywanie jako, 148 Zapisywanie jako PDF, 150 zapisywanie prezentacji, 148 domyślne opcje zapisu, 154 format PDF, 150 formaty plików, 149, 153 starsze formaty, 156 zapisywanie dla sieci WWW, 155 Zapisz, 148 Zapisz w sieci Web, 155 Zarządzaj wersjami, 17 zaznaczanie, 69 zmiana czcionki, 46 kierunek tekstu, 45 kształty, 57 orientacja strony, 33 pozycja obiektu, 69 rozmiar kształtów, 57 rozmiar obiektu, 68 ustawienia kontrolek ActiveX, 186 ustawienia makropoleceń, 185 widok, 31 Znajdź, 51
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

PowerPoint 2010 PL. Seria praktyk
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: