Darmowy fragment publikacji:
Idź do
Przykładowy
rozdział
Spis treści
Katalog książek
Nowości
Bestsellery
Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
Zamów cennik
Zamów informacje
o nowościach
Wydawnictwo Helion SA
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: sensus@sensus.pl
Mężczyzna od A do Z.
Wydanie III rozszerzone
Autor: Piotr Mart
ISBN: 978-83-246-2526-0
Format: A5, stron: 272
Najprawdopodobniej najlepszy poradnik o mężczyznach,
napisany przez faceta z myœlą o kobietach!
• Uwodzenie poprzez mimikę, ruch i dotyk
• Sztuka perfekcyjnej komunikacji z mężczyzną
• Mistrzowskie zrozumienie męskich emocji
• Postępowanie z trudnymi mężczyznami
• Seks i erotyzm — cała prawda o męskich potrzebach
Facet, jaki jest, każdy widzi
Czy zrozumienie mężczyzny rzeczywiœcie jest Ci potrzebne do szczęœcia? Zresztą
czego tu nie rozumieć? Nic nadzwyczajnego — chodząca góra mięœni, głowa
w chmurach, przepełniona nieustającymi myœlami o seksie, a pod względem
emocjonalnym wieczne dziecko…
STOP! Drogie koleżanki, posługiwanie się stereotypami to droga donikąd!
Chcesz wiedzieć, co NAPRAWDĘ działa na mężczyzn? Masz ochotę nauczyć się
ich uwodzić, rozkochiwać w sobie, sprawiać, by jedli Ci z ręki? Po przeczytaniu tej
książki poczujesz się tak, jakby ktoœ wreszcie zdjął Ci klapki z oczu. Zobaczysz męski
œwiat w zupełnie nowym œwietle. Dowiesz się też, jak przejąć pełną kontrolę nad
swoim związkiem. Już nigdy nie będziesz musiała głowić się, o co chodzi Twojemu
partnerowi!
To książka, na którą czekałaœ całe życie!
…i nie ma w tym cienia przesady. To poradnik z prawdziwego zdarzenia, zdradzający
sekrety męskiej natury, które Cię zaskoczą, a czasem i zaszokują. Pozwoli Ci
zrozumieć mężczyznę, jego zachowania, oczekiwania i potrzeby. Kryje w sobie jeszcze
jedną słodką tajemnicę:
Da Ci coœ, czego nie znajdziesz w innych poradnikach!
Sprawi, że lepiej zrozumiesz samą siebie, rozwiniesz swoją kobiecoœć, nabierzesz
pewnoœci siebie i zaczniesz być postrzegana jako fascynująca, godna pożądania
i piękna — bez względu na wiek czy wygląd! Tysiące zachwyconych kobiet, które
przeczytały pierwsze wydanie książki, nie mogą się mylić!
Spis treści
Wstęp ................................................................................. 17
Wprowadzenie ................................................................... 19
Rozdział 1. Uwodzenie ......................................................................... 23
Czym jest uwodzenie? ........................................................... 23
Jak zastosować tę wiedzę w praktyce? .............................. 24
Zacznij od treningu odwagi .............................................. 25
Ćwiczenia budujące odwagę ............................................ 25
Obrazy .................................................................................. 27
„Spontaniczność planowana” ................................................ 27
Przykład pierwszy: „Fontanna” ......................................... 29
Przykład drugi: „W kroplach deszczu” .............................. 29
Przykład trzeci: „Kwiat we włosach” ................................. 29
Przykład czwarty: „Gra w koszykówkę” ............................ 29
Przykład piąty: „Kolacja” .................................................. 30
Przykład szósty: „Gwieździste niebo” ............................... 30
Przykład siódmy: „Syrena” ............................................... 31
Przykład ósmy: „Kup mi kotka” ........................................ 31
Kiedy powinnaś być infantylna? ........................................ 33
Jak tworzyć obrazy do „spontaniczności planowanej”? ..... 33
Ile czasu to zajmuje? ........................................................ 34
Czy wzrokowiec oczekuje od Ciebie powagi? ................... 35
My gruboskórni...... ............................................................. 35
Mimika twarzy a uwodzenie ................................................. 36
Ćwiczenie pierwsze ......................................................... 36
Ćwiczenie drugie ............................................................. 37
Ćwiczenie trzecie ............................................................. 37
Trening magnetycznego spojrzenia ................................... 37
Ćwiczenie „Latający komar” ............................................. 38
Pokaż mu język ................................................................ 39
Mężczyzna od A do Z
Jak przytulać, by uwodzić? .................................................... 39
Sposób pierwszy .............................................................. 39
Sposób drugi ................................................................... 40
Sposób trzeci ................................................................... 40
Rzeczy, które sprawiają, że skuteczniej uwodzisz .................. 40
Pocałunek ........................................................................ 40
Nakrycie głowy ................................................................ 41
Twoja zmienność ............................................................. 41
Zmień swój styl ................................................................ 42
Zostań jego fotomodelką! ................................................ 42
Natura uwodzenia ................................................................ 43
Kiedy kobieta powinna dać się uwieść? ............................ 43
O zdobywaniu kobiety jeszcze więcej .............................. 44
Czy każdy mężczyzna wymaga uwiedzenia? ..................... 44
Jaki jest ideał kobiety? ........................................................... 45
Ćwiczenie ........................................................................ 46
Nadaj ramy swojemu uśmiechowi .................................... 47
Wyraź swoją radość, gdy go widzisz ................................. 48
Czy kobiecy uśmiech to dla mężczyzny tylko uśmiech? ..... 48
Tańcz, kiedy tylko możesz ................................................ 49
Jak się poruszać, by przyciągać męskie spojrzenia? ................ 49
Hipnotyczny efekt ............................................................ 51
Jak stać się bardziej kobiecą,
pożądaną przez tłumy mężczyzn? ...................................... 51
Im bardziej widoczne, tym lepiej ...................................... 52
Kolory a styl ..................................................................... 52
Ciemne kolory na dole, jasne na górze ............................. 54
Kobieta, która przyciąga uwagę większości mężczyzn ............ 54
Jaki jest idealny wizerunek kobiety według mężczyzny? .... 55
Jaki wniosek płynie z tego dla Ciebie? .............................. 55
Kiedy Twoje podejście sprawia,
że mężczyzna postrzega Cię jako kobietę atrakcyjną? ..........56
Doceń urodę innych kobiet .............................................. 57
Spójrz i Ty ........................................................................ 58
Nie miej kompleksów przed zakochanym mężczyzną ....... 58
Powiedz, jaki masz kompleks,
a ja Ci udowodnię, że to zaleta? .................................... 59
6
Spis treści
Sztuka intrygowania mężczyzny ............................................ 59
Kiedy zaczynasz intrygować, uwodzisz ................................... 59
Stań się jedną wielką tajemnicą ........................................ 59
Bądź bardziej niedostępna niż dostępna ........................... 60
Odnajdź swoja pasję ........................................................ 60
Uwaga dotycząca pochlebnych opinii .............................. 60
Baw się swoimi włosami ................................................... 61
Szacunek do własnych preferencji i domaganie się
szacunku od mężczyzny jest atrakcyjne dla mężczyzny ......61
Czym jest miłość? .................................................................. 62
Odseparuj go ................................................................... 62
Miłość wzbudzana za pomocą obrazów ........................... 63
Miłość przywoływana za pomocą skojarzeń ...................... 64
Miłość utrwalana za pomocą wspomnień ......................... 64
Rzeczy, które koniecznie musisz wiedzieć o wzrokowcach .... 64
Jaki płynie z tego praktyczny wniosek? ............................. 65
Więc co w końcu uwodzi mężczyznę: emocje czy obrazy? ......66
Przykład dotyczący uwodzenia negatywnymi emocjami ..... 66
Gdy obrazy uwodzą mężczyznę ....................................... 66
Jego wyobraźnia to Twój sprzymierzeniec ......................... 67
Czy przez żołądek do serca? ............................................ 67
Zanim przejdziemy do kolejnego rozdziału ........................... 68
Nie przysługuj mu się ....................................................... 68
Nie chwal go bez potrzeby ............................................... 69
Nie bądź na każdy jego dzwonek ..................................... 69
Nie rozgraniczaj seksu i miłości ........................................ 70
Kiedy kończy się etap uwodzenia? ........................................ 70
Etap pierwszy uwodzenia ................................................. 70
Etap drugi uwodzenia ...................................................... 71
Etap trzeci uwodzenia ...................................................... 72
Rozdział 2. Zrozumieć mężczyznę ........................................................ 73
Jak działa wyobraźnia wzrokowca? ........................................ 73
Jak czuje kobieta, a jak odczuwa mężczyzna? ................... 74
Wyciągnij dla siebie odpowiednie wnioski ........................ 75
Symbole w miłości ................................................................ 75
Jak mężczyźni rozumieją symbole? ................................... 75
Nie wysyłaj sprzecznych sygnałów .................................... 77
7
Mężczyzna od A do Z
Kiedy mężczyzna kocha kobietę? ..................................... 77
„Zupa grzybowa”, czyli dlaczego mężczyźni
nie kierują się uczuciami? .............................................. 78
Psychika mężczyzny .............................................................. 79
Dlaczego mężczyzna jest słabszy psychicznie? .................. 80
Skąd bierze się pozorna siła męskiej psychiki? ................... 80
Dlaczego mężczyźni udają? .............................................. 81
Dlaczego udajemy twardzieli? .......................................... 82
Jak rodzi się lenistwo? ...................................................... 82
Czy mężczyźni są leniwi? ................................................. 83
Dlaczego mężczyźni nie mają cierpliwości? ...................... 83
Gdy monotonia uspokaja ................................................. 84
Dlaczego mężczyzna obraża się, jednak na krótko? .......... 84
Potrzeby męskiej psychiki ..................................................... 85
Potrzeba bycia potrzebnym a psychologia komunikacji ..... 85
Potrzeba akceptacji .......................................................... 86
Potrzeba bycia docenionym ............................................. 86
Instynkt opiekuńczy mężczyzny ............................................ 86
Kiedy tonął Titanic ........................................................... 86
Twoja niezwykła, kobieca broń ........................................ 87
Błąd, jakiego powinnaś się wystrzegać! ............................. 87
Jak radzić sobie z męską agresją? ........................................... 88
Typy agresji ...................................................................... 88
Jak zapobiegać agresji? ..................................................... 88
Agresja instrumentalna ..................................................... 89
Agresja frustracyjna .......................................................... 90
Agresja naśladowcza ........................................................ 91
Nie używaj zwrotu „nie denerwuj się” .............................. 91
Agresja jako wymuszenie szacunku ................................... 92
Agresja, którą wywołuje strach ......................................... 92
Czym jest agresja ukierunkowana? ................................... 93
Agresja w wyniku sugestii ................................................. 93
Agresja w wyniku braku akceptacji ................................... 94
Zazdrość agresywna jako negatywny obraz .............................. 94
Moje osobiste doświadczenia z kobiecą zazdrością ........... 95
Kiedy powinnaś być zazdrosna: kiedy zerka na inne kobiety
czy gdy nagle przestaje to robić? ................................... 96
Zazdrość i zaborczość pozytywna .......................................... 96
8
Spis treści
Rzeczy, jakie zapewne chciałabyś wiedzieć o mężczyznach ......98
Dlaczego mężczyzna wstydzi się spytać o drogę? .............. 98
Jakie prezenty chciałby dostawać mężczyzna? .................. 99
Dlaczego mężczyzna nie pamięta o rocznicach? ............... 99
Praktyczne rozwiązanie, by pamiętał .............................. 100
Dlaczego mężczyźni boją się kobiet atrakcyjnych? .......... 100
Rozdział 3. Życie we dwoje ................................................................ 101
Mężczyzna jako przywódca stada ........................................ 101
Silna kobieta i silny mężczyzna ....................................... 102
Najczęstszy scenariusz,
gdy dochodzi do zakłócenia przywództwa ................... 102
Scenariusz I ................................................................... 103
Scenariusz II .................................................................. 103
Czy jesteś typem przywódcy? ......................................... 104
Negatywne obrazy .............................................................. 104
Kiedy kobieta staje się przyjacielem mężczyzny? ................. 105
Gra w przetrwanie związku ................................................. 106
Jak mężczyzna rozumie miłość? ........................................... 108
Czym jest szacunek dla mężczyzny? ............................... 109
Co się stanie, kiedy mężczyzna nie jest szanowany? ........ 110
Co jest dla mężczyzny ważne w miłości? ............................. 110
Przemoc w rodzinie ....................................................... 111
Jak powrócić do dobrych relacji z mężem po kryzysie? ........ 111
Czego nie powinnaś robić lub co powinnaś przestać robić? ....113
Zacznij na nowo go podziwiać ....................................... 114
Afirmacje pozytywne ...................................................... 114
Dlaczego mężczyzna...? ...................................................... 118
Dlaczego kobieta potrzebuje być przytulana,
a mężczyzna dotykany? ............................................... 118
Dlaczego mężczyźni są „bałaganiarzami”? ...................... 118
Cele mężczyzny .................................................................. 119
O czym mężczyzna chciałby Ci powiedzieć, ale się wstydzi? ......120
Dbaj o siebie .................................................................. 121
Jak mówić mężczyźnie „kocham cię”? ................................. 121
Słowa, które dla mężczyzny
znaczą więcej niż „kocham cię” .................................. 122
„Jesteś moim bohaterem!” ............................................. 123
Najlepszy moment na... ................................................. 123
9
Mężczyzna od A do Z
Jak wychować sobie mężczyznę? ......................................... 124
Dlaczego tak nie postępować? ....................................... 124
Etap I Nie oskarżaj, a wzbudź w nim poczucie winy ....... 125
Nie możesz unikać kontaktu fizycznego .......................... 125
Etap II Powiedz mu, co Cię trapi .................................... 126
Etap III Pozwól mu sobie pomóc .................................... 126
Etap IV Wzmocnienie pozytywne ................................... 126
Przykład pozytywny ....................................................... 128
Prośby ........................................................................... 128
Stopniowanie ................................................................ 128
Wzmocnienie pozytywne ............................................... 129
Zasada niekonkurowania z mężczyzną ................................ 129
Zacznij od rozpoznania .................................................. 129
Namów go, by upiekł ciasto ........................................... 130
Nie konkuruj z nim także słownie ................................... 130
Kiedy wsparcie okazuje się konkurencją ......................... 131
Dlaczego mężczyzna Ci nie pomaga? .................................. 132
Jak osiągnąć pomyślność finansową
z mężczyzną-wzrokowcem? ............................................. 135
Pozwól mu poczuć się mężczyzną ....................................... 137
Rozdział 4. Sztuka perfekcyjnej komunikacji z mężczyzną .................. 139
Tajemnice skutecznej komunikacji w związku ........................ 139
By skutecznie komunikować się z mężczyzną,
musisz zostać... „egoistką” .......................................... 139
Przyznaj mu rację .......................................................... 140
By go przekonać do swojego zdania, użyj słowa „ale” ..... 141
By kłótnia przynosiła komunikacyjne korzyści ................. 142
Naucz się zamieniać negatywne emocje w pozytywne ........ 143
Dlaczego przestaje Ci mówić, o co mu chodzi? .............. 144
Dlaczego powinnaś być ostrożna w tym,
o co go oskarżasz? ...................................................... 145
Dlaczego mężczyźni nie słuchają? ....................................... 145
Mężczyzna potrzebuje słów podziwu,
a kobieta słów uwielbienia .......................................... 145
Wzrokowiec zapomina, ale nie wybacza ............................. 146
Mów otwarcie, czego potrzebujesz ................................ 147
Dlatego też... ................................................................. 147
Dlaczego mężczyzna nie czyta między wierszami? .......... 147
10
Spis treści
Dlaczego on nie czyta w Twoich myślach? ..................... 148
Dlatego też... ................................................................. 148
Dlaczego powinnaś od razu mówić,
co Ci się nie podoba? .................................................. 148
Psychologia komunikacji ................................................ 149
Magiczny zwrot: „Czy mi pomożesz?” ............................ 150
Stopniowanie misji ......................................................... 151
Niezwykły przypadek telepatycznej komunikacji ............. 151
Co mężczyzna chce powiedzieć, gdy mówi .................... 152
Rozdział 5. Zrozumieć męskie emocje ................................................ 155
Najważniejszy rozdział tej książki ........................................ 155
Emocjonalne różnice ...................................................... 155
Jakie zachowania kobiety przyczyniają się do zwiększenia
poziomu negatywnych emocji u mężczyzny? .................... 156
Nieustanna krytyka .............................................................. 157
Jakie zachowania kobiety przyczyniają się
do spadku poziomu negatywnych emocji? ....................... 157
Jak zachowuje się mężczyzna, gdy jego negatywne emocje
przekraczają „punkt krytyczny” ..................................... 158
Jakie zadanie stoi przed Tobą .............................................. 158
Gdy mężczyzna jest agresywny jak lew ........................... 159
A teraz, proszę, zastanów się ......................................... 160
Kiedy kobieta „rzuca cień” ............................................. 160
Kiedy kobieta „traci liście” .............................................. 160
Studium przypadku ............................................................. 161
Scenariusz I — negatywny:
kiedy kobieta przemawia językiem emocji ................... 162
Scenariusz II — pozytywny:
kiedy kobieta przemawia językiem uczuć ..................... 162
Dlaczego to przede wszystkim kobieta
powinna uczyć się panować nad emocjami? .................... 163
Niezwykły eksperyment psychologiczny .............................. 164
Agresywnych zachowań musimy się nauczyć .................. 165
Agresja to często przejaw słabości i rozpaczy ....................... 165
Jakiego wsparcia potrzebuje Twój partner? ..................... 166
Kobieta wymaga wsparcia uczuciowego ......................... 166
Mężczyzna wymaga wsparcia emocjonalnego ................. 166
Dlaczego dotyk działa także na mężczyzn? .......................... 167
11
Mężczyzna od A do Z
Gra w uwalnianie od negatywnych emocji .......................... 167
Punktacja ...................................................................... 170
Czynniki zewnętrzne wpływające na zmianę punktacji ........ 170
Ważna uwaga dotycząca dotyku ......................................... 171
Studium przypadku: „Agresywny mężczyzna” ................. 171
Twoje emocje, gdy rodzi się dziecko ............................... 172
Uprzedź go, mówiąc mu, co go czeka ................................. 173
Rozdział 6. Uwodzenie na odległość ................................................... 175
Jak rozmawiać przez telefon? .............................................. 175
Jakie obrazy są atrakcyjne dla mężczyzny? ........................... 176
Zabierz go we „wspólną podróż” ................................... 176
Wspominaj ......................................................................... 176
Wzmocnienie pozytywne .................................................... 177
Jak uwieść mężczyznę na odległość? ................................... 177
Wykorzystuj każdą okazję .............................................. 178
Używaj aktywnych słów ................................................. 178
Nagraj film ze sobą w roli głównej .................................. 178
Jak utrzymać miłość mężczyzny na odległość? ..................... 179
Jak go pocieszyć na odległość? ....................................... 179
Rozdział 7. Seks i erotyzm .................................................................. 181
Geneza skojarzeń ................................................................ 181
Cała prawda na temat męskich potrzeb, czyli jak zostać
najlepszą kochanką .......................................................... 182
Kiedy iść z nim do łóżka? .................................................... 182
Obrazy tworzone automatycznie ......................................... 183
Spontaniczność w seksie ................................................ 183
Spontaniczność planowana w seksie i erotyzmie ............. 184
Przykłady spontaniczności planowanej
w seksie i erotyzmie .................................................... 184
Efekt Pawłowa a orgazm ................................................ 189
Bielizna a atrakcyjne obrazy ........................................... 190
Magia przedmiotów ....................................................... 191
Depilacja intymnych części ciała .................................... 192
Punkt „G” u mężczyzny ................................................. 192
Fellatio a potrzeby męskiego ciała .................................. 193
Potrzeby męskiego ciała ................................................. 194
Uwodzenie zapachem ................................................... 195
12
Spis treści
Wzmocnienie pozytywne a zapach ..................................... 196
Kiedy i dlaczego mężczyzna dopuszcza się zdrady? ............. 197
Powód pierwszy: brak obrazów ...................................... 197
Powód drugi: budowanie negatywnych obrazów ............ 197
Powód trzeci: brak wsparcia emocjonalnego .................. 197
Rozdział 8. Trudni mężczyźni ............................................................. 199
Mężczyzna „Piotruś Pan” .................................................... 199
Uczucia ......................................................................... 200
Racjonalne myślenie ...................................................... 200
Emocje .......................................................................... 200
Idealna partnerka dla „Piotrusia Pana” ............................ 201
Jak go otworzyć na uczucia? .......................................... 201
Jak przemówić mu do rozsądku? .................................... 202
Podsumowanie .............................................................. 202
Mężczyzna „Pan Piotr” ........................................................ 202
Co różni „Pana Piotra” od „Piotrusia Pana”? ................... 203
Jaki zawód wykonuje „Pan Piotr”? .................................. 204
Jakiej partnerki szuka „Pan Piotr”? .................................. 204
Co uwodzi „Pana Piotra”? .............................................. 204
Co zniechęca „Pana Piotra” w kobiecym zachowaniu? .........205
Podsumowanie ............................................................... 205
Zestawienie cech „Pana Piotra” i „Piotrusia Pana” ............... 206
Mężczyzna-słuchowiec ....................................................... 206
Kim jest słuchowiec? ...................................................... 206
Eksperyment .................................................................. 207
O słuchowcach ogólnie ................................................. 207
Jak rozpoznać słuchowca? ............................................. 209
Zmysły u słuchowca ....................................................... 211
Racjonalne myślenie u słuchowca ................................... 212
Jak rozpoznać typ słuchowca? ........................................ 212
Uwodzenie słuchowca ................................................... 213
Aktywne słowa u słuchowca ........................................... 213
Emocje u słuchowca ...................................................... 214
Jakiej kobiety poszukuje słuchowiec? ............................. 214
Słuchowiec jako przywódca? .......................................... 214
Wyobraźnia przestrzenna u słuchowca ........................... 215
Podsumowanie .............................................................. 215
Czy każdy muzyk jest słuchowcem? ............................... 215
13
Mężczyzna od A do Z
Jak sprawdzić, która półkula mózgowa jest u Ciebie
i u Twojego partnera dominująca? .................................... 217
A jeśli ta książka nie przypadła Ci do gustu? ........................ 218
Możesz być też kobietą uczuciową ..................................... 218
Zestawienie cech wzrokowca i słuchowca ........................... 219
Zestawienie cech słuchowca typu A i typu B ....................... 220
Rozdział 9. Studia przypadków ........................................................... 221
Przypadek 1. Dlaczego on ciągle pyta mnie:
„Za co mnie kochasz?”. To mnie tak irytuje! ..........................221
Przypadek 2. Kiedy mężczyzna jest dużo młodszy ....................221
Przypadek 3. Dlaczego on zaczął rozmowę
o naszej wspólnej przyszłości,
szybko przestał i już nie wraca do tego tematu? .....................222
Przypadek 4. Zapach malin .......................................................223
Przypadek 5. Kiedy mężczyznę pochłania praca .......................223
Kiedy mężczyzna traci pracę
lub zarabia mniej niż kobieta .............................................224
Przypadek 6. Kiedy mężczyzna staje się obojętny ......................224
Przypadek 7. Dlaczego on tak chętnie pomaga obcym,
a w domu nawet nie kiwnie palcem? .....................................225
Przypadek 8. Jak rozmawiać z mężczyzną,
który jest chorobliwie zazdrosny? ............................................226
Przypadek 9. Dlaczego on się przy mnie nudzi? ........................227
Przypadek 10. Czyja to wina, że się kłócimy? ............................229
Przypadek 11. Jak przekonać go do „posiadania dziecka” .........231
Przypadek 12. Kiedy kobieta
nie rozpoznaje przygnębienia u mężczyzny? ..........................232
Przypadek 13. Gdy kobieta i mężczyzna są słuchowcami .........233
Przypadek 14. Jak sprawić, by on o niej zapomniał? ..................235
Przypadek 15. Dlaczego on wypomina mi brak inteligencji? .....236
Rozdział 10. Na zakończenie ................................................................ 237
Petycja w imieniu mężczyzn ............................................... 237
Rozdział 11. Zakończenie ..............................................................................239
14
Spis treści
bonusy ........................................................................... 239
a Uwodzenie SMS-em ...................................................... 239
Obrazy budujące szacunek i wzmacniające męskie ego ...... 239
Mówienie „kocham cię”, „uwielbiam”, „lubię” ............... 240
Wzmocnienie pozytywne ............................................... 242
Obrazy erotyczne .......................................................... 243
Obrazy erotyczne — skojarzenia .................................... 244
Sentymentalne ............................................................... 244
Z poczuciem humoru ..................................................... 245
Obrazy typu rodzina ...................................................... 245
Obrazy typu narzeczeństwo, ślub, podróż poślubna ....... 245
Obrazy erotyczne z poczuciem humoru ......................... 246
Wspomnienia ................................................................ 246
Potrzeba bycia potrzebnym ............................................ 247
Potrzeba bycia docenionym ........................................... 247
Potrzeba bycia akceptowanym ....................................... 248
Zazdrość i zaborczość pozytywna ................................... 249
Odseparuj go ................................................................. 249
b Kiedy kobieta jest „obrażalska” ...................................... 250
Powód? ......................................................................... 250
Rozwiązanie .................................................................. 251
c Jak pocieszyć mężczyznę? .............................................. 252
Kiedy zobaczysz jego przygnębienie, jak zareagujesz? ......... 253
Kiedy mężczyzna jest poirytowany ...................................... 253
d Jak skutecznie pocieszyć nie tylko mężczyznę? .............. 254
Powiedz, by uniósł głowę do góry ....................................... 256
Ważna uwaga ................................................................ 257
e Czym jest ego? ............................................................... 257
Jak zrozumieć męskie ego? .................................................. 257
Czym zatem ego nie jest? ............................................... 258
Kiedy wpływanie na ego będzie skuteczne? ........................ 258
Kiedy i gdzie rysować jego obraz (ego)? .......................... 259
Gdy obrazy mężczyzny są sprzeczne ................................... 259
Jak krytykować, by nie naruszać męskiego ego? ................... 259
Niebezpieczeństwa ............................................................. 260
Przymiotnik ma większą moc niż przysłówek ....................... 261
15
Mężczyzna od A do Z
Problem alkoholizmu i biernych alkoholików ...................... 261
Jeśli jesteś rodzicem chłopca ............................................... 262
Zastosowanie męskiego ego w praktyce .............................. 263
Pragnę Ci coś udowodnić .................................................... 263
f Czego tak naprawdę pragnie mężczyzna? ...................... 264
To emocje odróżniają nas od rzeczy .................................... 266
Najważniejszy zmysł
w uwalnianiu od nadmiaru negatywnych emocji .............. 267
Drugi ważny zmysł u mężczyzny ......................................... 267
Wzrokowiec ........................................................................ 268
Słuchowiec ......................................................................... 268
O autorze ......................................................................... 269
Zdobądź książkę z dedykacją! .......................................... 270
16
Rozdział 1.
Uwodzenie
CZYM JEST UWODZENIE?
Czy można kogoś kochać i być w nim zakochanym? A jeśli można, to jak to
jest możliwe?
Kiedy kochamy, a kiedy jesteśmy zakochani? I czy można być tylko zako-
chanym, ale w gruncie rzeczy nie kochać?
Otóż można być i zakochanym, i kochać. Można także kochać i nie być
zakochanym, a nawet nienawidzić daną osobę, jednocześnie ją kochając.
Dzieje się tak, ponieważ za miłość odpowiedzialne są uczucia, a za stan
zakochania emocje.
Uczucia — to tak naprawdę tylko pięć zmysłów: dotyk, słuch, powonienie,
smak i wzrok. Kiedy odczuwasz zimno, to jest to uczucie: czujesz zimno.
Kiedy odczuwasz ciepło, to także jest to uczucie: czujesz wtedy ciepło. To wła-
śnie dzięki uczuciom możemy kochać. Jednak sposób, w jaki kochają kobieta
i mężczyzna, jest bardzo różny. U kobiety najbardziej aktywne zmysły (uczucia)
to dotyk, smak, słuch i powonienie. To dzięki tym czterem zmysłom kobieta
wie, że kocha bądź nie. Natomiast u mężczyzny najbardziej aktywnym zmy-
słem (uczuciem) jest wzrok. Mężczyzna (wzrokowiec) kocha dzięki zmysłowi
wzroku. To między innymi dzięki przewadze czterech aktywnych zmysłów
kobieta z reguły mocniej kocha. Jest to też zrozumiałe z punktu widzenia
natury — gdyby nie łatwość kobiety do obdarzania miłością potomstwa, szybko
by się zniechęcała, biorąc pod uwagę trudy wychowywania własnych dzieci.
Jeśli zaś matka nie miałaby cierpliwości przy wychowywaniu swego potomstwa,
przetrwanie całego gatunku byłoby zagrożone.
Emocje — to dziesiątki złożonych odczuć, jakie możemy odbierać za pomocą
aktywnych zmysłów. To właśnie emocje uwodzą zarówno kobiety, jak i męż-
czyzn. Do emocji możemy zaliczyć takie odczucia, jak szczęście, poczucie
Mężczyzna od A do Z
bezpieczeństwa, strach, złość, zaskoczenie, zdziwienie, podniecenie i wiele,
wiele innych. Emocje są zazwyczaj bardzo nietrwałe. To dlatego stan zakochania
zwykle mija zdecydowanie szybciej niż miłość. Jeśli emocje i miłość można do
czegoś porównać, to miłość byłaby jak jednolicie i długo tlący się płomień
świecy, a zakochanie jak eksplozja, która szybko wygasa. Można także zakochać
się w konkretnej osobie (emocje), ale nigdy jej nie pokochać (uczucia).
Różnice w tym, jak postrzega rzeczywistość kobieta, a jak mężczyzna, najlepiej
ukazać na przykładzie.
Wybierz się w swej wyobraźni z mężczyzną (wzrokowcem) do opuszczonego
domu, w którym straszy. Wchodząc do takiego domu, Ty jako kobieta mogłabyś
poczuć przeciąg — mroźny wiatr na swej skórze, który odczułabyś jako zimno —
i byłoby to uczucie. Jednak za sprawą zimna, jakie odczułabyś, mogłabyś
poczuć także strach i byłaby to już emocja. Odczuwanie zimna to uczucie,
strach to emocja.
Natomiast mężczyzna, który przebywałby razem z Tobą w tym samym po-
mieszczeniu, nie mając tak wrażliwej skóry jak Ty, najprawdopodobniej nie
poczułby ani zimna (uczucia), ani — za jego sprawą — strachu (emocji).
Jednak gdyby w danym momencie ujrzał zjawę, wtedy najprawdopodobniej za
sprawą swojego zmysłu wzroku poczułby strach, który oczywiście byłby emocją.
Strach spotęgowałby jego doznania dzięki adrenalinie, jaką jego organizm
zacząłby wydzielać, co spowodowałoby, że wszystkie jego zmysły stałyby się
bardziej wrażliwe. Całkiem możliwe, że emocję, jaką jest strach, zacząłby
wówczas odczuwać większością swoich zmysłów, w tym także dotykiem.
JAK ZASTOSOWAĆ TĘ WIEDZĘ W PRAKTYCE?
Jednym z najbardziej obrazowych zastosowań, a jednocześnie bardzo prak-
tycznych, jest seks. Kobieta, która w pierwszej kolejności wpływa na męski
zmysł wzroku, na przykład prezentując się mężczyźnie w uwodzicielskiej
bieliźnie, sprawia, że jego ciało zaczyna wytwarzać adrenalinę, przez co jego
pozostałe zmysły stają się bardziej pobudzone (wrażliwe). Kobieta, która nie
jest świadoma tej wiedzy, gdy idzie z mężczyzną do łóżka, w minimalnym
stopniu oddziałuje na jego zmysł wzroku, a skupia się bardziej na jego znacz-
nie mniej aktywnych zmysłach, co sprawia, że dla mężczyzny seks staje się czy-
sto mechaniczny, ponieważ większość z jego zmysłów nie zostaje pobudzona.
Kiedy zmysł wzroku zostaje u mężczyzny pobudzony, ten może otworzyć się
i na resztę zmysłów, przez co jego doznania zostają zintensyfikowane.
22
Uwodzenie
ZACZNIJ OD TRENINGU ODWAGI
By uwieść jakiegokolwiek mężczyznę — wiesz doskonale — trzeba posiadać
odwagę, choćby po to, by móc spojrzeć w oczy temu, którego chciałabyś
uwieść. W końcu w jakiś sposób musisz dać mu znać, że jesteś nim zaintere-
sowana — wtedy jest o wiele łatwiej, a i mężczyzna czuje się bardziej śmiały.
Możesz być bardzo atrakcyjną kobietą, ale jeśli jesteś nieśmiała, to Twoja
uroda będzie działać tak, że żaden sensowny mężczyzna nie zainteresuje się
Tobą. Zwyczajnie będzie się bał — nie tyle Ciebie, co Twojej urody. Jedyni
mężczyźni, jacy będą Cię zaczepiać, to tacy, których akurat radzę Ci unikać.
By poznać Prawdziwych Mężczyzn, musisz, tak czy owak, wykazać się odro-
biną odwagi.
Poniżej przedstawiam niezwykle skuteczne ćwiczenie, które pomoże Ci roz-
winąć odwagę do niespotykanych do tej pory rozmiarów. To ćwiczenie wy-
próbowały już dziesiątki nieśmiałych kobiet, wypróbowałem je także i ja.
ĆWICZENIA BUDUJĄCE ODWAGĘ
Etap pierwszy:
Mówienie ludziom „dzień dobry”.
Zacznij mówić dzień dobry przypadkowo napotkanym przechodniom. Jeśli
jesteś osobą wyjątkowo nieśmiałą, to zapewne przyjdzie Ci to z wielkim tru-
dem. Pamiętaj jednak, że ani nikt Cię nie ugryzie, ani nawet źle o Tobie nie
pomyśli. Ludzie będą zastanawiać się tylko, skąd Cię znają, i będzie im głupio,
że nie poznali Cię odpowiednio wcześniej i byli zmuszeni odpowiedzieć Ci
dzień dobry tuż za Twoimi plecami, kiedy już Cię minęli.
Kiedy mówienie dzień dobry (nawet gdy ktoś nie odpowiada) nie sprawia Ci
już najmniejszego problemu, przejdź do następnego etapu.
Zacznij mówić cześć przypadkowo spotykanym mężczyznom w Twoim wieku.
Na początek proponuję Ci wybrać mężczyzn, którzy nie są w Twoim typie.
Wtedy będziesz mniej onieśmielona niż na widok przystojnego mężczyzny.
Zapewniam Cię, że jest to wyjątkowe ćwiczenie. Nie obawiaj się niczego.
Kiedy już poradzisz sobie i z tym, przejdź do następnego etapu: zacznij mówić
cześć mężczyznom, którzy Ci się podobają.
Na początek staraj się to robić w taki sposób, jakbyś go znała. Kiedy prze-
chodzi obok Ciebie, powiedz mu cześć i idź dalej, nie czekając na odpowiedź.
23
Mężczyzna od A do Z
Zrób to w taki sposób, by on myślał, że się znacie. Wprowadź go w zakłopota-
nie, że Cię nie rozpoznał, by odpowiednio wcześniej odpowiedzieć Ci tym
samym. Nie zapomnij także o głębokim spojrzeniu i zniewalającym uśmiechu.
Kiedy opanujesz już mówienie cześć mężczyznom, którzy Ci się podobają,
przejdź do następnego etapu budowania swojej odwagi.
Jest to etap mówienia cześć, kiedy się nie poruszasz. Gdy jedziesz autobusem,
stoisz na przystanku bądź w kolejce, jesteś na basenie i wszędzie tam, gdzie
— gdy powiesz cześć — on będzie wiedział, że się nie znacie.
Spójrz mężczyźnie w oczy, delikatnie się uśmiechnij i powiedz mu cześć. Nie
przejmuj się, jeśli się zdarzy, że Ci nie odpowie. Całkiem możliwe, że jest
jeszcze bardziej nieśmiały niż Ty. Zresztą na tym etapie nikt już Ci nie zarzuci,
że jesteś (bądź byłaś) osobą nieśmiałą.
Teraz, jeśli chcesz, możesz zadać mu jakieś pytanie, tak by rozpocząć kon-
wersację. Jeśli nie masz czasu na rozmowę, bo akurat czekacie na przystanku
na autobus, to daj mu do zrozumienia, że chcesz się z nim umówić. Jeśli jest
mało domyślny, spytaj go wprost, czy ma telefon, a wtedy Ty daj mu swój nu-
mer i powiedz: Jak chcesz, to zadzwoń, może wybierzemy się na kawę?
Następny etap rozwoju odwagi to pytanie o godzinę. Kiedy widzisz męż-
czyznę, który Ci się podoba, podejdź do niego i spytaj o godzinę. Gdy Ci
odpowie, podziękuj i ładnie się uśmiechnij. Nie ma nic bardziej zachęcają-
cego do rozwoju znajomości jak kobiecy uśmiech. O tym zresztą dowiesz się
w dalszej części tej książki.
Ostatni etap — można powiedzieć: dla osób zaawansowanych — to pytanie
mężczyzny o godzinę, kiedy masz zegarek na ręku. Nie można jaśniej dać
komuś do zrozumienia, że jesteś nim zainteresowana. Trzeba być komplet-
nym matołem (przepraszam za wyrażenie, ale nikt mi nie mówił, że w tej
książce muszę być nadzwyczaj poprawny), by tego nie zrozumieć. Zatem...
Podejdź do niego i spytaj o godzinę. Uśmiechnij się ładnie i zachęcająco,
a odchodząc, możesz dorzucić:
...A zegarek? Zepsuł się. ;)
To wszystko w temacie treningu odwagi. Wbrew pozorom jest to bardzo łatwe,
ponieważ zaczynasz od najprostszego ćwiczenia i gdy zyskujesz odwagę, po-
suwasz się dalej. Kiedy dojdziesz do ostatniego etapu i przejdziesz go po-
zytywnie — nie tylko staniesz się niezwykle odważna, ale i świat mężczyzn
stanie przed Tobą otworem. Miej też na uwadze to, że odważna kobieta
jest wysoko ceniona wśród mężczyzn.
24
Uwodzenie
A wiesz dlaczego?
Właśnie: emocje!
Kobieca odwaga wzbudza silną emocję, jaką jest zaskoczenie. Dlatego tak
ważne jest, byś w kontaktach z mężczyznami była odważna.
OBRAZY
Zapewne słyszałaś powiedzenie: „Jeden obraz jest wart tysiące słów”.
Oczywiście, że słyszałaś. Musisz także wiedzieć, że to zdanie doskonale pa-
suje do nas, mężczyzn. Jeden obraz dla nas, mężczyzn, jest wart tysiące wy-
powiedzianych słów. Obraz dla nas, mężczyzn, jest tak cenny, bo zdecy-
dowana część z nas jest wzrokowcami.
Tutaj przypominają mi się listy od Czytelniczek, które pisały coś w rodzaju:
Teraz dopiero zrozumiałam, co oznacza pojecie »wzrokowiec«,
bo niby wszystkie o tym wiemy, ale nie wiemy, co z tego wynika...
No właśnie. Wszystkie kobiety doskonale zdają sobie sprawę z tego, że męż-
czyźni to wzrokowcy, ale większość nie ma zielonego pojęcia, co z tego wynika.
A co z tego wynika?
Wynika z tego tyle, że mężczyzna-wzrokowiec postrzega świat przez pryzmat
obrazów. Także Ciebie postrzega w kategorii obrazów, jakie świadomie bądź
nieświadomie tworzysz w jego umyśle. Ta książka ma na celu nauczyć Cię
kontrolować i tworzyć pozytywne obrazy w umyśle mężczyzny, tak by nie
tylko go uwieść, ale i przyczynić się do poprawy Twoich relacji z mężczyzną.
Co więcej, czytając dalej, dowiesz się, jak wiele niewybaczalnych błędów
popełnia kobieta, zupełnie nieświadomie tworząc w umyśle mężczyzny obrazy
o zabarwieniu negatywnym. Kiedy skończysz czytać tę książkę, będziesz po-
trafiła tworzyć w umyśle mężczyzny obrazy pozytywne zupełnie świadomie
— i świadomie będziesz unikać obrazów negatywnych. Wszystko po to, by
zapanować nad mężczyzną w taki sposób, jaki sobie życzysz.
„SPONTANICZNOŚĆ PLANOWANA”
Kiedy zdałem sobie sprawę z tego, jaki arsenał wyciągają kobiety przeciwko
nam (niewinnym), mężczyznom, nie tylko spodobało mi się to, ale i zapragną-
łem tych wrażeń znacznie więcej! Odkryłem, że kobiety stosują coś, co nazwa-
łem „spontanicznością planowaną”, zupełnie świadomie i z premedytacją.
25
Mężczyzna od A do Z
Posłuż się „spontanicznością planowaną”, a zobaczysz, że nie będzie wzro-
kowca, którego nie dałoby się uwieść.
Czym jest „spontaniczność planowana”? To rodzaj spontaniczności, który jest
z góry przemyślany. Z punktu widzenia mężczyzny wygląda to jak prawdziwa
spontaniczność i wywiera na nim pozytywny efekt.
„Spontaniczność planowana” przeznaczona jest głównie dla kobiet-słuchowców,
którym z trudem przychodzi bycie osobą spontaniczną, a które chciałyby uwo-
dzić i wywierać pozytywny wpływ na mężczyznę. „Spontaniczność planowana”
tworzy konkretne obrazy w umyśle mężczyzny, które mogą być zapamiętane
na dziesiątki lat.
Książka ta nie byłaby kompletna (jako poradnik), gdybym nie przedstawił Ci
konkretnych przykładów spontaniczności, które mogą być atrakcyjne z punktu
widzenia mężczyzny.
Zapoznaj się z poniższymi przykładami. Wiedz, że duża część z nich została
z ogromnym powodzeniem sprawdzona przez rzesze kobiet.
Zanim jednak przejdę do konkretnych przykładów, odpowiem Ci na pytanie,
które być może chciałabyś zadać, a mianowicie...
Dlaczego mężczyzna nie może Cię kochać taką, jaka jesteś?
Spotkałem się z tego typu zarzutami i muszę Ci powiedzieć jedno: jesteśmy
różni. Każdy z nas ma inne potrzeby: kobiety inne, a mężczyźni inne. Podczas
gdy kobieta oczekuje od mężczyzny kwiatów na urodziny, a nie na przykład
zestawu do majsterkowania czy mikrofali, to mężczyzna może oczekiwać, że
zadbasz o jego potrzeby, a na początek zadbasz o to, by najpierw dowiedzieć
się, jakie one są. Tylko w ten sposób — gdy każda ze stron zadba o potrzeby
swojej drugiej połówki — związek może być trwały i satysfakcjonujący.
Przykładów, jakie za chwilę przytoczę, nie traktuj także jako rodzaju manipu-
lacji mężczyznami. Nie ma niczego złego w tym, że dostarczasz mężczyźnie
obrazów i związanych z nimi emocji, jakich on potrzebuje. Wierz mi, nawet
gdy powiesz mu, że robisz coś z pełną premedytacją, to i tak będzie Ci
wdzięczny tylko za to, że to robisz. My po prostu tego potrzebujemy, tak jak
kobiety potrzebują przytulania czy kwiatów jako symbolu miłości.
26
Uwodzenie
PRZYKŁAD PIERWSZY: „FONTANNA”
Wyobraź sobie, że idziecie na spacer. Spacer planujesz w ten sposób, by na
Waszej drodze napotkać czynną fontannę. Kiedy na horyzoncie pojawia się
fontanna, prosisz go, by zrobił Ci przy niej zdjęcie. Niespodziewanie jednak
zdejmujesz buty i wchodzisz do fontanny. Chlapiesz go wodą, zachowujesz
się niczym mała dziewczynka nad brzegiem morza. Jesteś radosna i uśmiech-
nięta. Chcesz utrwalić w jego umyśle właśnie taki obraz: radosnej kobiety ba-
wiącej się w fontannie.
PRZYKŁAD DRUGI: „W KROPLACH DESZCZU”
Jest lato, wychodzicie na spacer. Nagle zaczyna padać przyjemny, ciepły
deszcz. Jednak za Twoją namową nie kryjecie się przed nim. Pozwalasz, by
deszcz zmoczył Was oboje. Unosisz dłonie, delektując się każdą kroplą. Na
koniec zdejmujesz buty i zaliczasz wszystkie napotkane kałuże. Cieszysz się.
Chcesz, by zapamiętał właśnie taki obraz: Ciebie radosnej, bawiącej się
w kroplach padającego deszczu.
PRZYKŁAD TRZECI: „KWIAT WE WŁOSACH”
Wyobraź sobie siebie z nim na spacerze, podczas którego przechodzicie
obok kwiaciarni. Nagle zatrzymujesz się i wąchasz kwiaty — dajesz mu jasno
do zrozumienia, by kupił Ci jeden z nich. Wpinasz go sobie we włosy. Pro-
mieniejesz szczęściem — właśnie taki obraz chcesz utrwalić w jego umyśle:
uśmiechniętej kobiety z kwiatem we włosach.
PRZYKŁAD CZWARTY: „GRA W KOSZYKÓWKĘ”
Zaplanuj z nim wspólną zabawę — może to być gra w koszykówkę, w bad-
mintona, wspólne wyjście na rolki, rower, basen — ogólnie wszystko o cha-
rakterze sportowym. Ubierz się odpowiednio. Mężczyzna rzadko ma okazję
zobaczyć kobietę w stroju sportowym. W trakcie zabawy zaplanuj wiele „nie-
przewidzianych” sytuacji, jak niewinny pocałunek, który w gruncie rzeczy
będzie wykonany z pełną premedytacją. Możesz na przykład wziąć jego dłoń
i przyłożyć do swojego brzuszka, mówiąc: „Zobacz, ile dzisiaj schudłam”.
Kontakt fizyczny między Wami wyda mu się zupełnie naturalny. Obrazy, jakie
dzięki temu utrwalisz w jego umyśle, będą bezcenne.
27
Mężczyzna od A do Z
PRZYKŁAD PIĄTY: „KOLACJA”
Pokaż mu, że lubisz tańczyć. Zaproś go na kolację do siebie. Gdy dzwoni do
drzwi, Ty właśnie kończysz gotować. Jesteś ubrana dość swobodnie: masz
krótką spódniczkę i podkoszulek na ramiączkach (załóżmy, że jest lato).
Gotujesz, słuchając muzyki. Gdy w radiu puszczają Twój ulubiony kawałek,
Ty powoli zaczynasz tańczyć w rytm muzyki, zmysłowo poruszając biodrami.
Spoglądasz na niego i widzisz uśmiech na jego twarzy. Podchodzisz, by
zatańczyć przy nim, odwracasz się do niego tyłem, tak by mógł spojrzeć na
ruchy Twych bioder...
Nie wstydź się przy nim tańczyć. Nawet jeśli nie jesteś zawodową tancerką,
z pewnością umiesz poruszać biodrami, a już samo to bardzo mu się spodoba.
Niby bardzo spontaniczne, ale wiesz dobrze, że wszystko zaplanowałaś. Mu-
zyka w radiu była muzyką z płyty CD, strój, kolacja...
Pamiętaj, to, co się liczy, to obrazy, jakie musisz utrwalić w umyśle mężczyzny.
Ważne jest, by były to chwile wyjątkowe, które będą mu się kojarzyć wyłącznie
z Twoją osobą.
Doskonale nadaje się do tego spontaniczność, nawet jeśli będzie zaplanowana.
Zresztą to nie będzie miało znaczenia, bo efekt, jaki dzięki temu osiągniesz,
będzie znakomity. Pamiętaj: mężczyźni są wzrokowcami — wobec tego obrazy
mają dla nich decydujące znaczenie.
Oto kolejne przykłady.
PRZYKŁAD SZÓSTY: „GWIEŹDZISTE NIEBO”
Wyobraź sobie, że wychodzicie na spacer późnym wieczorem bądź nocą. Nad
Wami rozpościera się gwieździste niebo. Prosisz go, by pooglądał z Tobą
gwiazdy. Zwracasz się do niego słowami:
Wiesz, mam ochotę pooglądać z tobą gwiazdy.
Chodź, położymy się tutaj na trawie...
Kiedy się położycie, możesz zacząć komentować widok, jaki się przed Wami
roztacza. Możesz go zapytać, czy wie, jaka gwiazda znajduje się najbliżej
naszego Słońca, a jeśli nie będzie wiedział, to powiedz mu, że jest nią Alfa
Centaura i znajduje się w odległości 4,3 lat świetlnych. (Nie ma to jak zrobić
na mężczyźnie dobre wrażenie). Nagle wstań i usiądź mu na biodrach, łapiąc
jego dłonie w nadgarstkach. Możesz to skomentować słowami: „No to w końcu
28
Uwodzenie
cię mam”. Możesz go pocałować w sposób, jaki zapragniesz. Następnie możesz
powiedzieć coś podobnego do tego: Oj, przepraszam, całkowicie zapomnia-
łam, że zasłaniam ci widok na gwiazdy. Ponownie połóż się obok niego. Teraz
możesz wziąć jego dłoń i trzymać ją w swojej. Po krótkiej przerwie możesz
powiedzieć tak: Myślałam, że to powiesz. On najprawdopodobniej odpowie:
Co takiego? Wtedy powiedz: ...że jestem jedyną gwiazdą, na jaką chcesz
patrzeć — przez ciebie jestem ciągle zazdrosna.
Dalszy rozwój sytuacji będzie już zależał wyłącznie od Was.
PRZYKŁAD SIÓDMY: „SYRENA”
Wyobraź sobie, że Twój mężczyzna siedzi przed komputerem bądź ogląda
telewizję. Ty postanawiasz go oderwać od tego zajęcia, które nie za bardzo
można nazwać zajęciem. W kuchni włączasz płytę z nagranym odgłosem
syreny pożarowej i walisz mocno w drzwi pokoju, krzycząc: Kochanie, pali się!
Kiedy on wstaje od komputera lub telewizora i biegnie sprawdzić, co i gdzie
się pali, Ty rzucasz mu się na szyję i zaczynasz go całować. On, zaniepokojony,
przez uścisk Twoich ust pyta dość niewyraźnie: Gdzie się pali? A Ty odpowia-
dasz: A, tamto, może zaczekać. Mam tutaj ciekawsze zajęcie. Pamiętaj, by się
przy tym uśmiechać, tak by się zorientował, że nic się nie pali, bo inaczej nie
będzie w stanie skupić się na Twoich pocałunkach. Później możesz jeszcze
wypróbować ten chwyt kilka razy, jednak pewnie w końcu to raczej Ty bę-
dziesz musiała do niego podbiegać. Wiedz jednak, że dzięki temu oderwie się
od swych nudnych czynności i skupi bardziej na Tobie. Ten przykład ma też
jeszcze inny pozytywny wydźwięk, polegający na skojarzeniu. O tym dowiesz
się jednak w jednym z następnych podrozdziałów.
Oto ostatni przykład, który może wydać Ci się bardzo kontrowersyjny. Jednak
gdy przeczytasz komentarz znajdujący się tuż poniżej, zdasz sobie sprawę,
dlaczego obraz infantylnej kobiety jest tak bardzo atrakcyjny dla mężczy-
zny. Atrakcyjny pod warunkiem że na co dzień jesteś poważna, bo akurat
Twoje stanowisko tego wymaga.
PRZYKŁAD ÓSMY: „KUP MI KOTKA”
Siedzisz sobie ze swoim mężczyzną w pokoju i nagle się odzywasz:
— Kochanie, kupisz mi małego kotka?
— A po co ci kot? — zapyta Twój mężczyzna.
29
Mężczyzna od A do Z
— Żeby było weselej. Będzie robił „miau”, pił śmiesznie mleczko, ocierał się
o nogi i robił siku i kupkę, gdzie popadnie, a Ty będziesz miał ten zaszczyt po
nim sprzątać — odpowiadasz mu. Zwłaszcza ostatni argument o kupie go
przekona.
— Kochanie, zgódź się! — mówisz — To prawie tak, jakbyśmy mieli dziecko.
W tym momencie możesz przestać go namawiać — to był tylko wstęp do wła-
ściwej części.
Po kilku godzinach bądź na drugi dzień wlewasz sobie trochę mleka do płyt-
kiego talerza. Następnie wchodzisz do pokoju i mówisz:
— Skarbie, chodź szybko, pokażę Ci, czego się nauczyłam!
On idzie za Tobą do kuchni, a tam czeka talerz z mlekiem. Mówisz:
Zobacz, czego się nauczyłam i zaczynasz pić mleko w sposób, w jaki robią to
kotki. Nachylasz się nad talerzem i głośno mlaskasz, pijąc mleko samym języ-
kiem. Następnie prostujesz się. Mleko cieknie Ci po brodzie, a Ty się do niego
uśmiechasz najszerzej, jak potrafisz. Oblizujesz się w taki sam sposób, jak
robią to kotki. Zataczasz swoim językiem koła wokół ust, zlizując część mleka
z brody, dodajesz miau i nadal się uśmiechasz. Możesz teraz przechylić dodat-
kowo głowę.
Mówisz:
— Widzisz, jaka jestem zdolna? Założę się, że Ty tak nie potrafisz!
Teraz musisz go zmusić, by spróbował pić mleko w ten sam sposób jak Ty.
Wejdź mu na ambicję, mówiąc, że on akurat tego nie potrafi. Kiedy w końcu
pochyli się nad talerzem, Ty zrób to samo i zacznijcie pić mleko razem — jak
dwa małe kotki. Jak się już wyprostuje, pocałuj go bardzo namiętnie.
Od tej pory mleko będzie mu smakowało zupełnie inaczej.
Wieczorem, ale i nie tylko, możesz mu powiedzieć przed snem „miau”. Od
tego dnia, kiedykolwiek powiesz mu „miau” lub obliżesz usta tak jak robi to
kotek, przywołasz w jego umyśle ten obraz — gdy pijesz mleko z talerzyka
niczym mały kotek.
Oczywiście możesz uznać ten przykład za bardzo infantylny. Możesz go wręcz
uznać za głupi i niedorzeczny. Jednak czytając dalej, zrozumiesz, dlaczego
mężczyznę pociąga infantylność u kobiet?
30
Uwodzenie
Infantylność u kobiet jest tak pociągająca ze względu na naturę przywódcy,
jaka drzemie w większości mężczyzn. Naturą przywódcy jest opiekowanie się
stadem, a w tym wypadku kobietą i rodziną. Im bardziej jesteś bezbronna, tym
bardziej on pragnie się Tobą zaopiekować — tym bardziej on ma możliwość
sprawdzić się w roli przywódcy.
KIEDY POWINNAŚ BYĆ INFANTYLNA?
Kiedy Twoje stanowisko może negatywnie wpłynąć na Twój związek z męż-
czyzną?
Wtedy, gdy Twoja praca wymaga kierowania ludźmi. Jeśli jesteś dyrektorką,
nauczycielką bądź jeśli zajmujesz jakiekolwiek stanowisko kierownicze,
to musisz być świadoma, że może to wpływać negatywnie na Wasze relacje.
Być może już nabrałaś nawyków i kiedy wracasz do domu, przy wejściu
przypominasz wojskowego dowódcę, który chciałby rzec:
— Baczność! Co macie mi do powiedzenia, żołnierzu? Haaaa? Proszę natych-
miast zdać mi tutaj raport, jak przebiegała wasza służba, kiedy mnie nie było?!
A on patrzy się na Ciebie błagalnym wzrokiem i chciałby Ci powiedzieć,
składając dłonie w modlitewnym geście:
— Teraz ja, teraz ja. Daj mi trochę porządzić. Proszę!
Możesz o tym nie wiedzieć, ale Twoje zachowanie (w dużej mierze ze względu
na Twoje stanowisko) zaczyna przypominać zachowanie przywódcy. Z drugiej
strony oczekujesz od mężczyzny opieki — jako od przywódcy stada. Musisz
się zdecydować, kim właściwie chcesz być, jaką rolę chcesz pełnić w stadzie.
Więcej o roli przywódcy i członka stada dowiesz się w jednym z dalszych roz-
działów. Na ten czas musisz zapamiętać, że nie możesz odgrywać dwóch ról
jednocześnie: członka i przywódcy. Będzie Ci przy tym pomocna infantylność,
która pomoże mężczyźnie rozpoznać w Tobie „bezbronną kobietę” (my wie-
my, jak jest), którą on może się zaopiekować.
JAK TWORZYĆ OBRAZY
DO „SPONTANICZNOŚCI PLANOWANEJ”?
Tworzenie obrazów, za pomocą których mogłabyś uwodzić mężczyznę,
wymaga pewnego rodzaju kreatywności. Możesz się jej nauczyć. Nie jest to
aż takie skomplikowane. Ważne, byś poznała pewne zasady, a pomysły z cza-
sem same zaczną napływać Ci do głowy.
31
Mężczyzna od A do Z
Podstawową zasadą kreatywności — tej, której Ty będziesz akurat potrze-
bowała — jest kojarzenie. Na czym polega kojarzenie? Pozwól, że zade-
monstruję Ci to na przykładzie. Weźmy dwa słowa, na przykład: mleko i kot.
Co może z tego powstać? Zobacz ostatni przykład spontaniczności planowanej.
Teraz weź następne dwa słowa: truskawkowe konfitury i masaż. A co jeśli
zaserwujesz mężczyźnie masaż z użyciem truskawkowych konfitur? Myślisz,
że zapamięta to lepiej niż zwykły masaż przy użyciu tradycyjnego olejku?
Jeśli odważysz mu się zaproponować coś takiego i wykonasz to, to jak myślisz,
z czym będą mu się kojarzyły truskawki?
By stworzyć jakiś atrakcyjny obraz, często musisz wybrać bardzo przypadkowe
słowa — nawet do tego stopnia, że poszukasz ich w słowniku, otwierając
dwie (bądź więcej) zupełnie przypadkowe strony. Wtedy taki obraz może być
rzeczywiście atrakcyjny i niepowtarzalny.
Na koniec proponuję Ci pewne ćwiczenie. Postaraj się stworzyć scenariusze
do spontaniczności planowanej ze słów:
• Zabawa w chowanego, opaska na oczy i pocałunek.
• Taniec, muzyka i hipermarket.
• Przymierzalnia i męski garnitur.
• Sklep meblowy i sypialne łoże.
• Śnieg i konkurencja.
• Jadalne farby i kwiaty.
• Karty do gry i poker.
• Pistolety na wodę i domowa wojna.
• Gra i masaż.
Pamiętaj, że kiedy bierzesz często zupełnie przypadkowe słowa i starasz się
połączyć je w jakąś ciekawą historię, to mobilizujesz swój umysł do myślenia.
O wiele trudniej jest wymyślić cokolwiek, kiedy tylko zadajesz sobie pytanie:
Co by tutaj zrobić ciekawego, aby mu sprawić przyjemność?
ILE CZASU TO ZAJMUJE?
Zapewne zastanawiasz się, ile czasu pochłania stworzenie jednego obrazu, jaki
mogłabyś zastosować, by skutecznie uwodzić nim mężczyznę? W moim przy-
padku na każdy obraz „spontaniczności planowanej”, jaki tutaj przytoczyłem,
poświęciłem jeden dzień. Począwszy od szukania odrębnych słów, które
połączyłem w skojarzenie, a później w konkretną historię. Na początku może
32
Uwodzenie
Ci to zająć więcej czasu, jednak praktyka czyni mistrza i z czasem możesz się
spodziewać coraz większej liczby atrakcyjnych pomysłów w coraz krótszym
czasie. Nie zniechęcaj się na początku, bo, jak sama się przekonasz, warto
zaistnieć w męskiej wyobraźni jako spontaniczna kobieta!
To tyle, jeśli chodzi o tworzenie przykładów „spontaniczności planowanej”
we własnym zakresie. Życzę Ci powodzenia.
CZY WZROKOWIEC OCZEKUJE OD CIEBIE POWAGI?
Po pierwszym wydaniu tej książki spotykałem się często z zarzutami doty-
czącymi przykładów „spontaniczności planowanej”: że nie są one odpo-
wiednie do wieku i stanowiska każdej kobiety. Jeśli masz wątpliwości, czy
zamieszczone w tej książce przykłady są dla Ciebie odpowiednie, to od razu
chciałbym je rozwiać: wszystkie przykłady są odpowiednie dla mężczyzny-
wzrokowca, niezależnie od wieku. Zastanów się chwilę: czym nastoletnia ko-
bieta jest w stanie uwieść dojrzałego mężczyznę-wzrokowca? Czy naprawdę
myślisz, że powagą? Wiedz, że nigdy nie mówiłem, że powinnaś wykazać się
niepowagą w sprawach poważnych. Przykładowo nigdy nie powiedziałbym,
byś zamknęła oczy, prowadząc auto, a do tego byś puściła kierownicę, ryzy-
kując życiem swoim i pasażerów, tylko po to, by wzbudzić w nim silne emocje.
NIE! Rzecz w tym, byś była niepoważna w sprawach, które nie wymagają
powagi, i byś zachowała powagę w sprawach, które jej wymagają. Wtedy
w istocie będziesz atrakcyjną partnerką dla mężczyzny-wzrokowca. I nigdy
nie pomyśli on, że zrobiłaś coś głupiego, gdy się specjalnie wygłupisz w spra-
wach zupełnie niewymagających powagi. Tymczasem wiele kobiet sądzi, że
atrakcyjna kobieta to taka, która zachowuje powagę, oglądając ze swoim
partnerem komedię i mówiąc: „Ależ ten film jest głupi i niepoważny”. Pamię-
taj: nie mądrość i powaga kobiety uwodzą mężczyznę, a jej spontaniczność
i bardzo często dziewczęce zachowanie. A mądrość ewentualnie może budzić
podziw i fascynację, ale nigdy nie uwiedzie żadnego mężczyzny.
MY, GRUBOSKÓRNI......
Mężczyzna ma grubszą skórę, a do tego jest ona mniej wrażliwa na dotyk.
Naukowe źródła podają, że u mężczyzny wrażenia, jakie odbiera on poprzez
skórę, są blisko siedmiokrotnie słabsze niż te, które odbiera kobieta.
Większość kobiet, będąc nieświadoma tego faktu, traktuje mężczyznę tak, jak
same chciałyby być traktowane, i dziwi się, że to ani nie skutkuje, ani nie
sprawia większej przyjemności ich partnerom.
33
Mężczyzna od A do Z
U mężczyzny zmysł wzroku przejmuje funkcje zmysłu dotyku, a dodatkowo
— co istotne — ma zasadnicze znaczenie. Pamiętaj o tym! Powrócę do tego
jeszcze wiele razy w dalszej części niniejszej książki.
MIMIKA TWARZY A UWODZENIE
Największym niepowodzeniem kobiety przy uwodzeniu mężczyzny jest mo-
ment, gdy facet zamyka oczy i nie jest w stanie przypomnieć sobie jej twarzy.
A samą twarz o wiele łatwiej zapamiętać, kiedy jest w ruchu (mimika), kiedy
coś wyraża i jest zmienna.
Niech Twoja twarz zawsze coś wyraża. Kiedy mówisz, kiedy coś opowiadasz,
staraj się podkreślać słowa odpowiednią mimiką. Jeśli masz duże oczy, mo-
żesz je bardziej rozszerzyć, podkreślając wagę wymawianych słów. Jeśli Twoim
atutem są ładne, długie rzęsy, to możesz dodatkowo zmysłowo nimi zatrze-
potać. Masz ładne usta? Opowiadając coś, zwęź je, tak jakbyś chciała go
pocałować. Dotknij swoich policzków, kiedy coś opowiadasz — na przy-
kład coś, co Cię przeraziło. Nie opowiadaj jak wykładowca na uczelni, bo
po kilku minutach zaśnie... No chyba że to na dobranoc. Podnieś głos albo
mów przez chwilę szeptem.
Zobacz dwa filmy wideo, jakie znalazłem w internecie. Przedstawiają one ko-
bietę, która mimikę i sztukę gestykulacji opanowała do perfekcji:
www.martpiotr.com/filmy
Stworzyłem także kilka ćwiczeń, które pomogą Ci doskonalić gestykulację
i mimikę twarzy.
ĆWICZENIE PIERWSZE
Przygotuj sobie jakiś ciekawy tekst. Może to być tekst o czymś, co Cię intere-
suje — tak by mogło to być tematem do rozmowy. Napisz go i wydrukuj.
Gdy masz już gotowy tekst, przyklej go sobie do lustra i zerkając na niego,
staraj się go opowiedzieć. Wyobraź sobie, że właśnie rozmawiasz ze swoim
mężczyzną. Uśmiechaj się na dziesiątki sposobów, opowiadaj
Pobierz darmowy fragment (pdf)