Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00218 008506 15906735 na godz. na dobę w sumie
Might  Magic X: Legacy - poradnik do gry - ebook/pdf
Might Magic X: Legacy - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 157
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Rok wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> rpg
Porównaj ceny (książka, ebook (-9%), audiobook).

Niniejszy poradnik zawiera opis przejścia zadań głównych jak i pobocznych dostępnych w grze Might & Magic X: Legacy, wraz z licznymi ilustracjami przedstawiającymi kolejne etapy rozgrywki. Znajdziesz w nim również dodatkowe, autorskie porady odnośnie przejścia danych questów. Można też znaleźć w nim mapy dostępnych dungeonów oraz miast, które przewijały się przez całą grę. Tekst zawiera autorskie porady dotyczące walki oraz ogólnej rozgrywki. W środku znajdziesz też spis trenerów poszczególnych umiejętności wraz z ich przybliżoną lokalizacją, by łatwiej było zyskiwać biegłości w poszczególnych umiejętnościach. Istotnym elementem jest opis wszystkich zadań w raz z mapami, które pozwolą twoim bohaterom awansować klasę wyżej i posiąść arcymistrzostwo w wybranych dziedzinach. Might & Magic X: Legacy jest to turowa gra RPG studia Ubisoft, która jest kontynuacją tradycji z pierwszych tytułów tej serii. Kierujesz tutaj drużyną poszukiwaczy przygód w magicznym i mrocznym świecie fantasy Ashan, który nie jest wolny od intryg i przepychanek politycznych. Gra nawet na łatwym poziomie Awanturnika trudności oferuje duży nacisk na taktykę i rozwój bohaterów, ponieważ nie każdego przeciwnika można pokonać w ten sam łatwy sposób. Twórcy do dyspozycji dali graczowi aż cztery grywalne rasy a także dwanaście klas podstawowych jak i prestiżowych. Mimo iż klasy są zależne od rasy tworzenie drużyny daje trochę możliwości.

Poradnik do gry Might & Magic X: Legacy zawiera:

 

Poradnik do gry Might & Magic X: Legacy opisuje każde zadanie występujące w grze. Poza bogato ilustrowaną solucją, w opracowaniu znalazły się porady oraz mapy dungeonów i miast, a także opis procesu tworzenia postaci i doboru umiejętności.

Might & Magic X: Legacy - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Might Magic X Legacy autor: Marcin „Xanas” Baran (c) 2014 GRY-Online S.A. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. Producent Limbic Entertainment, Wydawca Ubisoft, Wydawca PL Ubisoft należą do ich prawowitych właścicieli. Strona: 1 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl S p i s t r e ś c i Wprowadzenie ___________________________________________________4 Podstawowe informacje i porady ____________________________________5 Walka __________________________________________________________6 Tworzenie postaci ________________________________________________7 Rasa ______________________________________________________________________ 8 Klasa _____________________________________________________________________ 9 Ustalenie wyglądu _________________________________________________________ 10 Umiejętności ______________________________________________________________ 11 Atrybuty _________________________________________________________________ 13 Odporności _____________________________________________________14 Lista Trenerów __________________________________________________16 Skrzynie z zagadkami ____________________________________________21 Questy na Klasy prestiżowe ________________________________________24 Promocja na Starszego Druida_______________________________________________ 24 Promocja na Grasanta ______________________________________________________ 26 Promocja na Ostrze Wiatru _________________________________________________ 28 Promocja na Lorda Run _____________________________________________________ 30 Promocja na Arcymaga _____________________________________________________ 34 Promocja na Tropiciela _____________________________________________________ 36 Promocja na Mistrza Ostrzy _________________________________________________ 38 Promocja na Podżegacza Wojennego _________________________________________ 40 Promocja na Paladyna ______________________________________________________ 42 Promocja na Strażnika _____________________________________________________ 45 Promocja na Strażnika Tarczy _______________________________________________ 47 Promocja na Zaklinacza Krwi ________________________________________________ 49 Akt I - Sorpigal _________________________________________________51 Mapa i Questy _____________________________________________________________ 51 Sorpigal - mapa i questy ____________________________________________________ 53 Pająki w Studni ___________________________________________________________ 58 Rozbójnicy ________________________________________________________________ 61 Ciemność w Latarni Morskiej ________________________________________________ 66 Wyboista droga do Portmeyron ______________________________________________ 72 Miecz Łowcy Nagród _______________________________________________________ 78 Akt II - Morska Ostoja ____________________________________________81 Mapa i Questy _____________________________________________________________ 81 Mapa Grani _______________________________________________________________ 92 Kłopoty z Żywiołami _______________________________________________________ 94 Kuźnia Bohaterów _________________________________________________________ 98 Haart ma swoje powody ___________________________________________________ 106 Polowanie na Montbarda __________________________________________________ 108 Tajemnica Obelisków _____________________________________________________ 112 Klątwa __________________________________________________________________ 114 Zakazana Saga ___________________________________________________________ 117 Strona: 2 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Akt III - Karthal _______________________________________________ 120 Mapa i Questy ____________________________________________________________ 120 Informator Morgana ______________________________________________________ 124 Wielka Ucieczka __________________________________________________________ 126 Klucze do Kanałów ________________________________________________________ 128 Bracia w Zbrodni _________________________________________________________ 130 Wyzwolenie ______________________________________________________________ 132 Dunstan _________________________________________________________________ 136 Akt IV ______________________________________________________ 139 Questy __________________________________________________________________ 139 Grobowiec Tysiąca Trwóg __________________________________________________ 140 Bitwa o Karthal ___________________________________________________________ 146 Mistrz Zabójców __________________________________________________________ 149 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2014 GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-Online. www.gry-online.pl Wydawnictwo GRY-Online S.A. ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Strona: 3 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Wprowadzenie Niniejszy poradnik zawiera opis przejścia zadań głównych jak i pobocznych dostępnych w grze Might Magic X: Legacy, wraz z licznymi ilustracjami przedstawiającymi kolejne etapy rozgrywki. Znajdziesz w nim również dodatkowe, autorskie porady odnośnie przejścia danych questów. Można też znaleźć w nim mapy dostępnych dungeonów oraz miast, które przewijały się przez całą grę. Tekst zawiera autorskie porady dotyczące walki oraz ogólnej rozgrywki. W środku znajdziesz też spis trenerów poszczególnych umiejętności wraz z ich przybliżoną lokalizacją, by łatwiej było zyskiwać biegłości w poszczególnych umiejętnościach. Istotnym elementem jest opis wszystkich zadań w raz z mapami, które pozwolą twoim bohaterom awansować klasę wyżej i posiąść arcymistrzostwo w wybranych dziedzinach. Might Magic X: Legacy jest to turowa gra RPG studia Ubisoft, która jest kontynuacją tradycji z pierwszych tytułów tej serii. Kierujesz tutaj drużyną poszukiwaczy przygód w magicznym i mrocznym świecie fantasy Ashan, który nie jest wolny od intryg i przepychanek politycznych. Gra nawet na łatwym poziomie Awanturnika trudności oferuje duży nacisk na taktykę i rozwój bohaterów, ponieważ nie każdego przeciwnika można pokonać w ten sam łatwy sposób. Twórcy do dyspozycji dali graczowi aż cztery grywalne rasy a także dwanaście klas podstawowych jak i prestiżowych. Mimo iż klasy są zależne od rasy tworzenie drużyny daje trochę możliwości. Poradnik do gry Might Magic X: Legacy zawiera: • Spis i opis misji występujących w grze • Liczne mapy Podziemi • Odpowiedzi do skrzyń z zagadkami • Opis tworzenia postaci • Porady do rozgrywki oraz walki • Dopasowanie różnych płynów znajdujących się w beczkach do stałych efektów, jakie powodują • Listę Trenerów • Mapy Miast Marcin Xanas Baran (www.gry-online.pl) Strona: 4 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Podstawowe informacje i porady • Przed zadaniem Bitwa o Karthal nakupuj tyle mikstur ile się da byś nie musiał potem zaczynać od nowa. • Pieniądze głównie przeznaczaj na mikstury, oraz trenerów. Lepsze przedmioty zazwyczaj znajdziesz w terenie. • By wejść do niektórych miejsc potrzeba ci błogosławieństwa bogini wody i boga powietrza. • Często zapisuj stan gry klawiszem F5. • Warto robić Zadania na wyższe klasy ponieważ te dają ciekawe umiejętności. • Bossowie są z reguły odporni na wszystkie stany wpływające na umysł, oraz przesunięcia. • By otrzymać rangę arcymistrza w jakiejś umiejętności trzeba posiadać klasę prestiżową. • Miej zróżnicowaną drużynę, bo istnieją przeciwnicy, na których lepiej działa magia, a na innych ataki wręcz. • Zdobywanie błogosławieństw nie jest wymagane, ale dają one bardzo dobre bonusy. • Istnieją cztery typy przedmiotów: białe, zielone, niebieskie, złote. Złote trzeba jeszcze awansować na dodatkowy poziom. • Wchodząc do podziemi zawsze warto mieć cały zapas prowiantu. • By walczyć z widmami potrzebujesz zaklęcia Ognia chroniącego przed paraliżem • Gdy jedna z twoich postaci wykona podczas walki akcję inną niż ruch, drużyna nie będzie wstanie się ruszyć. • Gdy walczysz w lochach z przeciwnikami dystansowymi, to najlepiej wycofać się za róg i poczekać aż przeciwnik sam do ciebie przyjdzie. • Tank zawsze powinien mieć zaklęcie Wyzwanie by osłonić słabszych członków drużyny. • Najlepiej by wszystkie postaci pod koniec gry miały 200+ życia maksymalnego. Strona: 5 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Walka W grze doświadczenie można zdobywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zabijanie potworów, drugim zaś robienie zleceń, w których zazwyczaj chodzi o zabijanie potworów. Zatem najważniejsze jest przetrwanie, a żeby tego dokonać należy umieć walczyć. Walka w tej grze nie przebiega na ten sposób, że idziesz do przodu i klikasz w jeden klawisz. Musisz pamiętać, iż jest to gra turowa. Podczas walki z cyklopem na pewno nie obejdzie się bez zaklęć zbiorowego leczenia, no ale do cyklopów bez 20 poziomu podchodzić nie ma co. Powyższy screen przedstawia fazę walki z jednym z Cyklopów, przeciwników z wielką maczugą, którzy jednym uderzeniem trafiają wszystkich twoich bohaterów. Należy, więc się zastanowić czy jest sens używania skilla, który prowokuje przeciwnika do ataku na tanka. Odpowiedzią jest nie, ponieważ on atakując jedną postać atakuje wszystkie. Pamiętaj, że na każdego przeciwnika inaczej sprawdza się inna taktyka. Jeśli boss walczy z dystansu to lepiej cofnąć się za jakiś róg i poczekać aż ten sam do ciebie przyjdzie. Jeśli przeciwnik ma w opisie, że odda cios na każdy atak wręcz to najlepiej zaatakować go atakami magicznymi, jeśli się takie posiada. Tak samo gdy przeciwnik dostaje jedno dodatkowe uderzenie na blok to lepiej nie atakować wręcz, lub tylko wtedy gdy będziesz pewnym że atak trafi. Należy pamiętać, że martwy towarzysz od dużych obrażeń, dużych obrażeń nie czyni, dlatego warto robić wszystko by go chronić oraz rozdawać mu trochę punktów w witalność podczas poziomu. Nie są to jedyne taktyki, których można używać. Wszystko tutaj zależy od twoich doborów skilli, poziomów twoich bohaterów, a przede wszystkim pomyślunku, ponieważ większość walk da się wygrać łatwo o ile ma się odpowiednia drużyną oraz nie leci się niczym berserker na wroga dusząc ciągle przycisk zwykłego ataku. Strona: 6 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Tworzenie postaci Aby rozpocząć grę należy najpierw określić czy chce się grać na normalnym poziomie trudności, czy może na trudnym. Po tym wyborze gra daje ci kolejny wybór. Manual Creation - Możesz stworzyć swoje cztery postaci własnoręcznie. Random Creation - Gra może ci wylosować bohaterów. Default Party - Możesz wziąć tych, którzy stworzyli autorzy. Dwóch ostatnich punktów wyjaśniać nie trzeba, więc zajmiemy się pierwszym. Klikasz odpowiedni przycisk i od razu pojawia ci się ekran tworzenia bohaterów. Znaki zapytania wskakują na miejsce w drużynie oraz czy na tym miejscu jest stworzony bohater. Wybierz miejsce w drużynie twojego pierwszego bohatera klikając na odpowiedni znak zapytania i zacznij tworzyć. Strona: 7 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl R a s a Wybór rasy oraz miejsca w drużynie Wybór rasy jest bardzo istotny podczas kreowania postaci. Jest to spowodowane tym że każda z dostępnych ma swoje ograniczenia co do klasy oraz pewne bonusy z którymi rodzi się postać. Dostępne rasy wraz z bonusami to: Człowiek: - Odporność na obrażenia od powietrza: 10 - 4 darmowych skill pointów na start Elf: - Odporność na obrażenia od ziemi: 10 - + 5 do uników Krasnolud: - Odporność na obrażenia od ognia: 10 - Otrzymują dodatkowy 1 punkt życia za każdy punkt włożony w Żywotność Ork: - Zwiększone obrażeni przy walce z Demonami: 20 - Zwiększone obrażenia od ataków krytycznych o 20 - 20 szansy na uniknięcie stanu negatywnego Strona: 8 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl K l a s a Wybór klasy, w tej wersji dostępna jest tylko jednak dla jednej rasy Klasa jest kolejną zakładką zaraz po wyborze Rasy. Tutaj możesz ustawić, jakim orężem będzie parała się twoja postać. Niestety każda klasa jest powiązana ściśle z rasą i przez to można na razie otrzymać tylko takie kombinacje( w wersji finalnej będzie o wiele więcej klas) Człowiek: Wolny mag - Arcymag Najemnik - Ostrze Wiatru Krzyżowiec - Paladyn Elf: Obieżyświat - Strażnik Tancerz Ostrza - Mistrz Ostrzy Druid - Starszy Druid Krasnolud: Obrońca - Strażnik Tarczy Zwiadowca - Tropiciel Kapłan Run - Lord Run Ork: Barbarzyńca - Podżegacz Wojenny Łowca - Grasant Szaman - Zaklinacz Krwi Strona: 9 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl U s t a l e n i e w y g l ą d u Jak widać wybór wyglądu jest dosyć ograniczony Następna zakładka przedstawia pola do określenia płci, imienia, głosu oraz wyglądu tworzonego bohatera. Tutaj nie ma zbyt wielu opcji niestety, więc fani zabawy w dokładne ustalanie jak ma wyglądać twarz herosa będą zawiedzenia. Możesz ustawić jeden z dwóch dostępnych głosów dla każdej płci, wybrać jeden z czterech zdjęć przedstawiających twą postać, oraz wpisać imię. Strona: 10 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl U m i e j ę t n o ś c i Jedna z najważniejszych zakładek Ta zakładka jest niezwykle ważna, ponieważ zawiera spis umiejętności do wykupienia przez twoich bohaterów. Wchodzisz do tego okienka i masz przed sobą: - Umiejętności wykupione bazowo przez twoją postać, czyli, na które nie musisz wydawać punktów, ale nie możesz ich też usunąć. - Dwa punkty umiejętności do rozdysponowania( jedynie ludzie maja 8) - Spis wszystkich umiejętności podzielonych na Uzbrojenie, Różności, oraz Szkoły Magii W zależności od rasy i klasy niektóre z umiejętności są oczywiście niedostępne dla takiej mieszanki. Dodatkowo należy zwracać uwagę, do jakiego stopnia można opanować w trakcie gry daną umiejętność. Mamy możliwość nauczenia się dostępnych skilli do poziomu: Eksperta, Mistrza lub Arcymistrza. Takie rozwiązanie narzuca sama gra i nie da się opanować danej umiejętności do Arcymistrza, jeśli widzisz ze ta postać może nauczyć się maksymalnie do Eksperta. Strona: 11 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Spis umiejętności: U z b r o j e n i e Walka Mieczem Możliwość używania Mieczy oraz zwiększenie ich skuteczności Walka Buzdyganem Możliwość używania Buzdyganów oraz zwiększenie ich skuteczności Walka Toporem Możliwość używania Toporów oraz zwiększenie ich skuteczności Walka Sztyletem Możliwość używania Sztyletów oraz zwiększenie ich skuteczności Walka Włócznią Możliwość używania Włóczni oraz zwiększenie ich skuteczności Walka Łukiem Możliwość używania Łuków oraz zwiększenie ich skuteczności Walka Kuszą Możliwość używania Kuszy oraz zwiększenie ich skuteczności R ó ż n e Walka Oburącz Walka Bronią Dwuręczną Sztuka Wojenna Średni Pancerz Ciężki Pancerz Używanie Tarczy Wytrzymałość Unik Mistycyzm Wiedza Tajemna Wzmacniacz Magii S z k o ł y M a g i i Możliwość posługiwania się dwoma broniami na raz Możliwość posługiwania się bronią dwuręczną Daje dostęp zaklęcia Wyzwanie , dzięki któremu można sprowokować przeciwnika do ataku Możliwość noszenia średnich pancerzy Możliwość noszenia ciężkich pancerzy Możliwość noszenia tarcz Zwiększa punkty życia Zwiększa szanse na unik Zwiększa zasoby many Zwiększa odporność na zaklęcia Zwiększa siłę zaklęć Magia Pierwotna Daje dostęp do Magii Pierwotnej oraz Magia Ognia Daje dostęp do Magii Ognia Magia Powietrza Daje dostęp do Magii Powietrza Magia Światła Daje dostęp do Magii Światła Magia Wody Daje dostęp do Magii Wody Magia Ciemności Daje dostęp do Magii Ciemności Magia Ziemi Daje dostęp do Magii Ziemi Strona: 12 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl A t r y b u t y Masz pięć punktów do rozdania, od nich będzie zależeć twoje zycie Ostatnim etapem będzie określenie atrybutów swoich postaci. Oczywiście każdy bohater różnej rasy i klasy bazowo ma ustawione inaczej. Do dyspozycji masz 5 punktów umiejętności, które możesz rozdysponować w: Moc Zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz oraz maksymalne zdrowie o 1 co punkt Magia Zwiększa obrażenia od magii oraz maksymalną manę o 1 co punkt Percepcja Zwiększa obrażenia zadawane w walce na dystans Przeznaczenie Zwiększa szanse na trafienie krytyczne oraz wartość Uniku Witalność Duch Zwiększa maksymalne zdrowie o 7 co punkt Zwiększa maksymalną manę o 7 co punkt Strona: 13 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Odporności Podczas wędrówki wielokrotnie natkniesz się na różne beczki pełne płynu różnego koloru czy też kryształy, których możesz dotknąć. Nie znasz ich efektu póki nie spróbujesz, tutaj jednak znajdziesz informacje, jaki kolor wpływa, na jakie cechy bądź odporności. Dwa kryształy odporności P ł y n y Czerwony - Odporność na magie ognia Zielony - Odporność na magie ziemi Fiolet - Odporność na magię pierwotną Czarny - Odporność na magię ciemności Biały - Odporność na magię Powietrza Niebieski - Odporność na magię Wody Żółty - Odporność na magię Światła Ciemnoniebieski - 1 punkt do Magii Ciemnoczerwony - 1 punkt do Mocy Biały - 1 punkt do Percepcji Fiolet - 1 punkt do Przeznaczenia Strona: 14 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl K r y s z t a ł y Niebieski kryształ - Odporność na magię Wody Zielony kryształ - Odporność na magię Ziemi Czarny kryształ - Odporność na magię Ciemności Fioletowy kryształ - Odporność na magię Pierwotną Czerwony kryształ - Odporność na magię Ognia Żółty kryształ - Odporność na magię Światła Biały kryształ - Odporność na magię Powietrza Różowy Kryształ - Odporność na wszystkie 7 szkół magii. Strona: 15 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Lista Trenerów W tym rozdziale znajdują się nazwy lokacji, w których znajdują się trenerzy dla poszczególnych umiejętności byś nie miał problemu z określeniem gdzie znajduje poszukiwany przez ciebie mistrz. W górach można spotkać arcymistrza walki dwoma broniami M i e c z Expert Centrum Treningowe w Sorpigal Mistrz Zamek Portmeyron Arcymistrz Doom Haart a w Morskiej Przystani W ł ó c z n i a Expert Garnizon w Morskiej Przystani Mistrz Dom Eldgrima w Morskiej Przystani Arcymistrz Garnizon w Karthalu (Dzielnica Portowa) Strona: 16 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Ł u k Expert Centrum Treningowe w Sorpigal Mistrz Kowal w Karthalu(Dzielnica Portowa) Arcymistrz Spustoszone Ziemie - Yumiko S z t y l e t Expert Karczma w Sorpigal Mistrz Sprzedawca broni w Grani Arcymistrz Grobowiec Tysiąca Trwóg poziom 5 T o p ó r Expert Mistrz Centrum Treningowe w Sorpigal Centrum Treningowe w Grani Arcymistrz Dom pomiędzy Morską Przystanią, a Wieżą Kilburna B u z d y g a n / M a c z u g a Expert Centrum Treningowe w Sorpigal Mistrz Bank Naga w Morskiej Przystai Arcymistrz Dom Tao w Grani K u s z a Expert Centrum Treningowe w Sorpigal Mistrz Alchemik w Morskiej Przystani Arcymistrz Góry Vantyr - Arnod Ś r e d n i a Z b r o j a Expert Garnizon w Morskiej Przystani Mistrz Płatnerz w Morskiej Przystani Arcymistrz Karthalskie kanały pod Slumsami C i ę ż k a Z b r o j a Expert Płatnerz w Sorpigal Mistrz Płatnerz w Karthalu Arcymistrz Zapomniane Miasto poziom 4 Strona: 17 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl T a r c z a Expert Garnizon w Morskiej Przystani Mistrz Zamek Portmeyron Arcymistrz Wieża Kilburna W y t r z y m a ł o ś ć Expert Mistrz Dom w Morskiej Przystani Garnizon w Sorpigal Arcymistrz Południe od prawego wejścia do Dzielnicy Portowej Karthalu (na zewnątrz miasta) U n i k Expert Dom w Morskiej Przystani Mistrz Płatnerz w Grani Arcymistrz Dżungla Wyslin - Wysthal W a l k a d w o m a b r o n a m i Expert Dojo w Morskiej Przystani Mistrz Latarnia Morska Arcymistrz Góry Vantyr - Changbo B r o ń D w u r ę c z n a Expert Mistrz Bank Naga w Morskiej Przystani Garnizon w Morskiej Przystani Arcymistrz Yaksha - Spustoszone Ziemie, na wschód od Grani S z t u k a W o j e n n a Expert Kowal w Sorpigal Mistrz Karczma w Karthalu(Slumsy) Arcymistrz Sandor - Spustoszone Ziemie M a g i a O g n i a Expert Kupiec między Sorpigal, a Zamkiem(w wozie) Mistrz Dom Sylada w Karthalu - Slumsy Arcymistrz Bagna na wschód od Wieży Kilburna - Dom Strona: 18 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl M a g i a P o w i e t r z a Expert Centrum Treningowe w Sorpigal Mistrz Centrum Treningowe w Grani Arcymistrz Shiva - Dżungla Wyslin (w namiocie) M a g i a Z i e m i Expert Kupiec między Sorpigal, a Zamkiem(w wozie) Mistrz Chata Uzdrowiciela w Grani Arcymistrz Niedaleko wieży Kilburna - Caranthir M a g i a C i e m n o ś c i Expert Karczma w Morskiej Przystani Mistrz Biblioteka w Karthalu (Slumsy) Arcymistrz W Gaju Halloth - Luna M a g i a Ś w i a t ł a Expert Świątynia w Sorpigal Mistrz Świątynia w Morskiej Przystani Arcymistrz Świątynia niedaleko Karthalu P i e r w o t n a M a g i a Expert Dojo w Morskiej Przystani Mistrz Biblioteka w Karthalu(Dzielnica Portowa) Arcymistrz Wieża Enigmy 3 piętro M a g i a W o d y Expert Dojo w Morskiej Przystani Mistrz Fort w Grani Arcymistrz Grań - Kei Strona: 19 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl M i s t y c y z m Expert Dojo w Morskiej Przystani Mistrz Kryjówka Czarnego Kła w Karthalu(Slumsy) Arcymistrz Duży Dom w Grani (po ukończeniu: Wyzowlenie ) W z m a c n i a c z M a g i i Expert Mistrz Alchemik w Sorpigal Biblioteka w Morskiej Przystani Arcymistrz Kuźnia żywiołów, ukryty pokój na poziomie 2 W i e d z a T a j e m n a Expert Arcana w Sorpigal Mistrz Dom Mojo w Grani Arcymistrz Mizuki - Spustoszone Ziemie M a g i a Z i e m i Expert Kupiec między Sorpigal, a Zamkiem(w wozie) Mistrz Chata Uzdrowiciela w Grani Arcymistrz Niedaleko wieży Kilburna - Caranthir M a g i a Z i e m i Expert Kupiec między Sorpigal, a Zamkiem(w wozie) Mistrz Chata Uzdrowiciela w Grani Arcymistrz Niedaleko wieży Kilburna - Caranthir M a g i a Z i e m i Expert Kupiec między Sorpigal, a Zamkiem(w wozie) Mistrz Chata Uzdrowiciela w Grani Arcymistrz Niedaleko wieży Kilburna - Caranthir Strona: 20 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Skrzynie z zagadkami Na czwartym piętrze tego podziemia jest najtrudniejsza zagadka. Odpowiedź: Palimpsest Podczas podróży możesz natknąć się na skrzynie, do których trzeba wpisać hasło. Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszystkie zagadki: Zagadka w skrzyni: Historię można zapomnieć, sprowadzić do bajek. To co na papierze, na zawsze zostaje. Prawdę można wymazać i spisać od nowa, Ale rzadko kiedy blakną dawne słowa Odpowiedź: Palimpsest Zagadka w skrzyni: Choć nie latam, nie pływam, na nogach nie bieżę, To zanim wyblaknę, szmat świata przemierzę. Łzy potrafię ronić, choć nigdy nie płaczę, Ale czymże jestem? Zechciej wytłumaczyć. Odpowiedź: Chmura Zagadka w skrzyni: Nie potrafię nic więcej, jak tylko wskazywać, Ale za to wskazuję, jak świat pokonywać. Odpowiedź: Kompas Strona: 21 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Zagadka w skrzyni: Znają mnie wszyscy, i młodzi i starzy, Wielu się mnie boi, niewielu czcią darzy, Nikt mnie zbyć nie może kpiną ni zniewagą, Bo was na każdym kroku pilnuję z uwagą. Odpowiedź: Śmierć Zagadka w skrzyni: Gdy wiruję w górze nieskończoną chwilkę, Wszyscy dech wstrzymują, a rozmowy milkną. A gdy niebu plecy albo twarz pokażę, Jedne gasną, inne rozbłyskują twarze. Odpowiedź: Moneta Zagadka w skrzyni: Czy słaby czy silny, każdy w lot zrozumie, Że ja w sercu człowieka jak w domu się czuję, W ciemności jestem panem, a przed światłem zmiatam. I rąk mi nie trzeba, by za grdykę złapać Odpowiedź: Strach Zagadka w skrzyni: Co człowiekowi milsze niźli własny żywot, Co dlań gorsze od śmierci na spółkę z mogiłą. Co kres wszystkich pragnień człowieczych wyznacza, Co biednego nuży, a nęci bogacza, Czego biedak nie skąpi, a utracjusz strzeże, I co każdy człek ze sobą do grobu zabierze? Odpowiedź: Nic Zagadka w skrzyni: Cztery litery, które odróżniają chłopca od mężczyzny? Odpowiedź: Wiek Zagadka w skrzyni: Co zawsze pojawia się za późno? Odpowiedź: Żal Zagadka w skrzyni: Jakie to imię? Odpowiedź: Erebos Zagadka w skrzyni: Kto nosi kapelusz, choć nie ma głowy, a choć ma nogę, nie nosi obuwia? Odpowiedź: Grzyb Zagadka w skrzyni: To wszechogarniające zjawisko jest zaiste dziwne. Im jest większe, tym mniej widzisz. Odpowiedź: Ciemność Strona: 22 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Zagadka w skrzyni: Krągłość idealna to rzadkość nie lada. Jest jasno i świetliście, kiedy się pojawiam. A kiedy mnie nie ma, to zowią mnie nowiem. No i jestem stary. Każdy ci to powie. Odpowiedź: Księżyc Zagadka w skrzyni: Co porusza się z gracją większą od rymu, uwielbia opadać, ale nie potrafi się wspinać? Odpowiedź: Woda Zagadka w skrzyni: Co to jest - za mało dla jednego, w sam raz dla dwóch, za dużo dla trzech? Odpowiedź: Sekret Zagadka w skrzyni: Tylko cień. Żadnego honoru, chwały ni litości. Oto ile trwóg w grobowcu tym gości Odpowiedź: Tysiąc Strona: 23 Questy na Klasy prestiżowe P r o m o c j a n a S t a r s z e g o D r u i d a M i g h t M a g i c : L e g a c y - S t a r s z y D r u i d O p i s M i g h t M a g i c : L e g a c y - S t a r s z y D r u i d Grań - stąd łatwo możesz się dostać do Tieru który zleca zadanie Teleport Pierwszy Teleport Drugi Tieru - Początek zadania Malik/Sylad - na wasz widok ucieknie, ale zostawi księgę Strona: 24 Sam Druid znajduje się w dżungli. By dostać się do niego w łatwy sposób wystarczy wyjść przez bramę Grani(1), i na wschodzie znaleźć pierwszy teleport(2), a potem obok będziesz miał następny(3). W ten sposób wylądujesz bardzo blisko samego elfa(4). Druid Tieru pomieszkuje sobie w takiej, uroczej chatce Druid Tiery mieszkający w Dżungli tropi demona o imieniu Ergal. Dziwi się jak temu udaje się pozostać na tym planie bez Zaćmienia Krwawego Księżyca. Wierzy, że pewna księga zna odpowiedź na to pytanie. Jednakże ostatni egzemplarz jest w rękach pewnego czarownika o imieniu Malik. Prosi cię byś odszukał Malika i odebrał mu księgę. Nie mówi gdzie jest Malik, ale ten ukrywa się w Karthalu. Dopiero po wejściu do miasta zadaniem z trzeciego aktu możesz się do niego dobrać. Gdy już będziesz w mieście przejdź przez całą dzielnicę portową i wejdź do Slumsów. Tam znajdź mieszkanie Malika(5). (Możesz od niego nauczyć się Mistrzostwa w magii ognia, ale dopóki nie zaczniesz z nim rozmowy na temat zadania). Gdy zaczniesz z nim rozmowę, ten ucieknie, ale zostawi ci księgę. Możesz teraz odnieść ją Druidowi, a ten awansuje cię na Starszego Druida. Strona: 25 M i g h t M a g i c : L e g a c y - G r a s a n t P r o m o c j a n a G r a s a n t a O p i s M i g h t M a g i c : L e g a c y - G r a s a n t Grań - początek zadania Kufer z naszyjnikiem Przejście w góry Strona: 26 By twój Zwiadowca został Grasantem musisz udowodnić swe prawa do tytułu Ulaganowi w Grani(1). Wymaga on byś udał się do chaty Maynerego i wykradł z jego kufra naszyjnik dla córki zlecającego. By wykonać to zadanie musisz mieć błogosławieństwo boga żywiołu Powietrza. (Patrz zadanie Kuźnia Bohaterów ). Kamienny łuk oznacza wejście na teren domostwa Gdy będziesz je miał wyjdź z miasta trochę na wschód(2) i znajdź teleport na półkę skalną. Tam będzie chata, przy której będzie kufer z naszyjnikiem(3). Musisz pamiętać, że jest w niej założona pułapka. Tylko postać z wysoką percepcją da radę ja rozbroić. Jak ci się nie uda to czeka cię dodatkowo walka z samym szamanem jak i jego dwoma strażnikami. Dlatego staraj się wybrać do próby tego który ma najwięcej tego atrybutu. Jeśli będziesz musiał walczyć, warto byś miał jakiś skill blokujący magię u przeciwnika, bo wtedy ataki szamana nie będą tak bolesne. Po wykonaniu zadania wróć do orka z łupem, a twój Zwiadowca zostanie Grasantem. To czy powiesz mu prawdę czy nie o tym czy szaman was widział nic nie zmieni. Strona: 27 M i g h t M a g i c : L e g a c y - O s t r z e W i a t r u P r o m o c j a n a O s t r z e W i a t r u O p i s M i g h t M a g i c : L e g a c y - O s t r z e W i a t r u Grań - punkt nawigacyjny Portal w góry Wejście do świątyni Początek Lokacji Teleport 1 - wejdź w niego na początku Teleport 2 - wejdź w niego w drugiej kolejności Walka na moście Ołtarz przy którym musisz złożyć przysięgę Strona: 28 Myranda z Morskiej Ostoi poinformuje cię, że by zostać Ostrzem Wiatru należy udać się do świątyni i osobiście złożyć przysięgę bogu. Problem w tym, że Świątynia jest w zachodnich górach, niedaleko Grani. Żeby tam dotrzeć, musisz pokonać las, a potem przejść do Dżungli. Dodatkowo, żeby się tam dostać potrzebne ci błogosławieństwo boga Powietrza. Jeśli odkryłeś już Grań to świątynia znajduje się nieco wyżej na mapie. Wystarczy pójść od Twierdzy lekko na wschód, użyć teleportu i iść na północny zachód. Jeśli robiłeś już zadanie Uciekające Horyzonty to wejście do świątyni znajduje się na tej samej półce skalnej. W środku czeka cię mini zagadka. Musisz użyć pierw portalu po lewej, potem krok w przód gdy cię teleportuje, a następnie po lewej. Potem masz prostą drogę przez most, na której spotkasz parę Harpii Elit, oraz Kroczących w Snach. Oczywiście na Kroczących wymagana jest umiejętność blokująca Regenerację lub obrażenia przebijające ich regenerację, a na Harpię dobrze działają zaklęcia ognia i ziemi. Walka na moście , stąd już widać ołtarz Na końcu czekać na ciebie będzie boss, który jest przerośniętą królową harpii. Musisz jak najszybciej do niej dotrzeć, bo sama do ciebie nie podleci. Gdy będziesz szedł będzie obszarowo atakować twoich bohaterów więc najlepiej tu się sprawdzi Regeneracja która będzie cię leczyła podczas marszu. W bliskiej odległości niech wojownicy osłabiają pancerz i atakują, a magowie rzucają tylko zaklęcia magii ognia i Ziemi. Dobrym zaklęciem jest Rozprysk Kwasu, który nie tylko rani, ale i obniża obronę o połowę. Po zakończeniu potyczki podejdź do posągu i złóż przysięgę wybierając opcję dialogową, w której przysięgasz na Wiatr. Strona: 29 M i g h t M a g i c : L e g a c y - L o r d R u n P r o m o c j a n a L o r d a R u n O p i s M i g h t M a g i c : L e g a c y - L o r d R u n Pierwszy teleport - zaraz za zamkiem Portemyron Drugi Teleport Trzeci Teleport Wejście do Fortecy Początek Podziemi Pierwsza dźwignia Druga Dźwignia Przejście niżej Oczatek drugiego Poziomu Wielka Sala - uwaga, duża ilość potworów Miejsce do zapalenia Ognia Strona: 30 Zadanie można otrzymać w mieście Morska Ostoja, w domu Eldgrima. Komnaty krasnoludzkiej fortecy By zostać kapłanem Run musisz udać się do Sudgerdu i rozpalić w niej ogień. Forteca znajduje się po prawej stronie mapy, w górach. Żeby tam się dostać potrzebujesz błogosławieństwo boga Powietrza. Pierwszy teleport(1) jest zaraz za zamkiem Portmeyron. Drugi(1) jest na północnym wschodzie, a trzeci(3) jeszcze wyżej. Potem już dosyć prosta droga do samej fortecy Sudgerd (4). W środku(5) będziesz musiał pociągnąć za dwie dźwignie(jedna w pokoju(6), a druga w korytarzu(7)), po czym pozbyć się potworów, które się pojawią. Po pokonaniu ich możesz zejść na kolejny poziom(8). Zaleca się mieć ponad 150 maksymalnego zdrowia przy wykonywaniu tego zadania, czary regeneracji, obszarowe zaklęcia powietrza, oraz kapłankę w towarzyszach (zwerbować można w Morskiej Ostoi). Takie mocne środki ostrożności są spowodowane tym że przeciwnikami w środku będą potwory o nazwie Czyhający w Cieniu . Są to mocne potwory, które nawet tanka ze 120 Wartości pancerza atakują po 150 życia. Strona: 31 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Zatrzymaj się trzy kroki przed tym płomieniem. Jak się ruszysz do przodu to pojawi się z dziesięciu przeciwników. Po przejściu na kolejne piętro(9) idź korytarzem do przodu, ale zaklęcia wzmacniające rzuć sobie przed wejściem do dużej Sali(10) z kolumnami. Gdy tylko wejdziesz do środka za tobą pojawi się bariera i ucieczka nie będzie możliwa. Co gorsza na całej Sali zaroi się od potworów. Czyhających w Cieniu będzie z czterech i tych musisz zdjąć na pierwszym miejscu. Najlepiej mieć coś, co pozwoli cię poruszać nawet w walce w zwarciu po wykonaniu akcji( np. Zryw Żelaznego Wichru klasy Ostrze Wiatru), ponieważ wtedy one będą zazwyczaj marnować turę na podejście. Po przejściu tego trudnego etapu musisz iść dalej. Po drodze będzie jeszcze kilka żywiołaków ognia i Czyhających, ale w mniejszych ilościach i nie powinno być problemu. Strona: 32 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Na końcu dojdziesz wreszcie do ołtarza(11), na którym masz rozpalić ogień. Problem w tym że oczywiście musi tam być boss. Ten potwór jest większą wersją Czyhającego, ale dziwne jest to że bije słabiej. Dobre są tu uderzenia od powietrza lub Światła, jak i obrażenia fizyczne gdyż nie ma zbyt wielkiego pancerza. Po pokonaniu go możesz zapalić ogień. Wtedy twój towarzysz od razu awansuje. Tutaj podpal ogień Strona: 33 M i g h t M a g i c : L e g a c y - A r c y m a g P r o m o c j a n a A r c y m a g a O p i s M i g h t M a g i c : L e g a c y - A r c y m a g Wejście do Wieży Enigmy Początek Podziemi Wejście na 2 Poziom. Hasło: 0451 Początek 2 Poziomu Pokój z płytami Pokój z kaflami Pokój z teleportami Wejście na 3 Poziom Początek 3 Poziomu Statua na hasło: Strach Strona: 34 Zadanie to jest dostępne dopiero po ukończeniu głównego questa: Wyzwolenie . Zleca ci go córka Falagara i każe ci się udać do Wieży Enigmy, która jest położona na północ od Khartalu. Zadanie jest dostępne w Grani w lokacji: Duży Dom o współrzędnych: (31,17). Prosi cię byś odnalazł dla niej pewne zwoje, które są tam ukryte. Ruszaj do Karthalu, a potem na północ. Wieża(1) będzie naprzeciwko Kuźni Żywiołów. Wejdź do środka. W ostatnim pokoju najpierw zapal te fioletowe płyty Po wejściu(2) zmierzaj na środek Sali gdzie będzie postawiona bariera. Musisz wpisać odpowiednie hasło by przejść dalej(3). Hasło: 0451 Na poziomie drugim(4) będziesz miał więcej problemów. Najpierw będziesz musiał chodzić po kaflach tak by wszystkie się zapaliły(5). Właściwa kombinacja: Góra, góra, prawo, lewo, lewo, prawo, tył, góra, góra, prawo, lewo, lewo, prawo, tył, prawo, tył, lewo, góra, tył, góra, góra. Kolejnym pokojem będzie taki gdzie musisz stąpać odpowiednio na kaflach by nie zostać zabitym. Dobre kafle symbolizują niebieskie obramowania na mapie(6). Następnie znajdziesz się w trzecim pokoju(7) gdzie cały czas ucieka ci teleport. Najpierw podejdź do obu drzwi i naciśnij dwa fioletowe przyciski. Potem wróć się na początku i zrób: Góra, Prawo, Góra i wejdź do teleportu. (Także niebieskie obramowania na mapie). Portal przeniesie cię do wejścia na kolejne piętro(8). Na następnym piętrze(9) idź prosto i wpisz hasło do statuy(10): Hasło: Strach Teraz możesz wrócić do Grani i zostać Arcymagiem. Strona: 35 M i g h t M a g i c : L e g a c y - T r o p i c i e l P r o m o c j a n a T r o p i c i e l a O p i s M i g h t M a g i c : L e g a c y - T r o p i c i e l Początek - musisz odprowadzić krasnoluda do Morskiej Przystani Morska Przystań - wejdziesz do środka i zakończysz zadania Strona: 36 Chyba najprostsze zadanie na wyższą klasę. Musisz udać się w góry na północny wschód od Morskiej Przystani i odwiedzić Dwór Krasnoludów(1). Musisz mieć do tego błogosławieństwa boga wody i powietrza z zadania: Kuźnia Bohaterów . Dwór krasnoludów Po drodze do Dworu czeka na ciebie kilka żywiołaków ognia, ale nie ma tego dużo. W budynku krasnolud poinformuje cię, że jeśli chcesz zostać Tropicielem to musisz odprowadzić jego znajomego do Morskiej Przystani. Jedynie trzeba uważać na powrót, bo wtedy gra i tak postawi przed tobą nowych przeciwników w postaci gryfów i żywiołaków powietrza. Dodatkowo krasnolud, którego masz odprowadzić daje bonusy po odpoczynku, więc warto czasami odpocząć podczas podróży. Droga nie jest długa i wiedząc jak należy iść możesz być w Morskiej Ostoi w ciągu pięciu minut(1). Strona: 37 M i g h t M a g i c : L e g a c y - M i s t r z O s t r z y P r o m o c j a n a M i s t r z a O s t r z y O p i s M i g h t M a g i c : L e g a c y - M i s t r z O s t r z y Elf Gathalel Święty Gaj Początek Podziemi Zejście na Drugi Poziom Początek 2 Poziomu Drzewo z kryształem który masz zabrać Strona: 38 Gathalel (82, 93) (1), elf, który stoi na północ od Zapomnianego Miasta w otoczeniu latających kamieni może zrobić z ciebie Mistrza Ostrzy, jeśli przyniesiesz mu kamień z Świętego Gaju. Gaj(2) ten jest na zachód od Kuźni Żywiołów, przed Spustoszonymi Ziemiami. Święte drzewo w Świętym Gaju Będąc w środku(3) ruszaj na drugi poziom(4), ponieważ tutaj będzie panowała cisza i nic nie będziesz mógł zabrać. Na kolejnym piętrze(5) udaj się do wielkiego drzewa(6), przy którym spotkasz czarodzieja. Ten rzuci się na ciebie i będziesz musiał walczyć. Czarodziej paraliżuje wiec zabezpiecz się na początku walki. Po pokonaniu go, wszędzie pojawia się nieumarli i będziesz musiał sobie wywalczyć drogę na zewnątrz. Gdy tylko wyjdziesz udaj się do Gathalela by zyskać awans. Strona: 39 M i g h t M a g i c : L e g a c y - P o d ż e g a c z W o j e n n y P r o m o c j a n a P o d ż e g a c z a W o j e n n e g o O p i s M i g h t M a g i c : L e g a c y - P o d ż e g a c z W o j e n n y Grań - stąd najszybciej Teleport w góry Pao Kai - wejscie Początek 1 Poziomu Pao Kai Przejscie na 2 Poziom Pao Kai Początek 2 Poziomu Pao Kai Ślepy Szaman Walka z Pao Kai Strona: 40 Sandor(43,15), który zamieszkuje Spustoszone Ziemie może awansować cię na Podżegacza Wojennego, jeśli tylko wejdziesz do jaskini Pao-Kai i pokonasz tamtejszego potwora. Musisz mieć do tego błogosławieństwo boga powietrza z zadania: Kuźnia Bohaterów . Kto by przypuszczał, że Pao Kai jest smokiem… Ruszaj do Grani(1), ponieważ stamtąd będzie najszybciej do celu. Użyj portalu(2) na wschodzie od bramy by przenieść się w góry. Tam już cały czas prosto, a znajdziesz jaskinię(3). Jest to jedna z cięższych jaskiń, ponieważ w środku są same elity. Najlepiej, jeśli będziesz miał zaklęcie Ognisty Podmuch , który ułatwia zabijanie. W środku(4) nie ma żadnych bram, więc z wejścia przebijasz się do przejścia na drugi poziom(5). Na kolejnym piętrze(6) musisz najpierw pomówić ze Ślepym Szamanem(7), ale dostęp do niego blokują ci inni orkowie, których musisz zabić. Gdy z nim pomówisz to brama do Pao-Kai się otworzy(8). Podczas walki używaj regeneracji oraz zaklęć ognia gdyż dobrze na niego działają. Strona: 41 M i g h t M a g i c : L e g a c y - P a l a d y n P r o m o c j a n a P a l a d y n a Strona: 42 O p i s M i g h t M a g i c : L e g a c y - P a l a d y n Pierwszy Fragment Dysku Drugi Fragment Dysku Trzeci Fragment Dysku Początek Podziemi Klucz z brązu Drzwi otwierane kluczem z brązu Drugi klucz Drzwi na drugi poziom otwierane drugim kluczem Początek Drugiego Poziomu Pogadanka z duchem Pierwsza płyta za sekretem Pierwsza strona Druga płyta za sekretem Druga strona Trzecia Strona Czwarta strona Strona: 43 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Zadanie na Paladyna może dać ci Jon Morgan po zadaniu Wyboista Droga do Portmeyron . Musisz skompletować dysk Shantiri i umieścić go na ołtarzu w ruinach. Pierwsza część jest w kryjówce złodziei(1), druga w Zapomnianym mieście na poziomie 2(2), a trzecią możesz kupić od Czarnego Kła w Slumsach Karthalu(3). Przeklęte ruiny, lepsze wrażenie sprawiają w mroku Gdy będziesz w Ruinach(4) znajdź klucz z brązu(5) i otwórz nim drzwi na końcu komnaty(6). Ze środka zabierz kolejny klucz(7) (pojawi się boss) i otwórz nim drzwi na drugie piętro(8). Na drugim piętrze(9) idź pomówić z duchem(10), a zaktualizuje ci się zadanie. Musisz znaleźć cztery kawałki papieru na tym poziomie. Wymagana jest do tego duża percepcja lub czar wyszukiwania sekretów, ponieważ na tym poziomie płyty otwierające pomieszczenia są ukryte. Najlepiej mimo wszystko wziąć czar wyszukiwania, ponieważ ta lokacja się buguje. Najpierw otwórz jedno przejście za pomocą płyty(11), i zabierz z niego pierwszy kawałek papieru(12), w tym pomieszczeniu otwórz drugi sekret(13) i znów naciśnij płytę. Idź do pokoju naprzeciwko i zabierz drugi kawałek(14). Potem wyjdź na korytarz i zabierz trzeci(15) i czwarty(16). Ważna jest kolejność, bo w innej może się gra zbugować. Mając wszystko wróć do ducha, a on awansuje cię na paladyna. Strona: 44 M i g h t M a g i c : L e g a c y - S t r a ż n i k P r o m o c j a n a S t r a ż n i k a O p i s M i g h t M a g i c : L e g a c y - S t r a ż n i k Monshan Obóz Kłusowników Strona: 45 Monshan(1) niedaleko karczmy pomiędzy Morską Ostoją, a Karthalem poprosi cię byś wytropił grupę kłusowników, a wtedy awansuje cię na strażnika. Piesek, którego możesz wziąć ze sobą po pokonaniu kłusowników Musisz udać się w pobliże wieży Kilburna i pokonać tamtejszych bandytów(2), którzy potrafią napsuć ci krwi. Poznasz to miejsce, ponieważ obok będą klatki oraz będziesz mógł wejść w interakcję z tamtejszym zwierzaczkiem. Możesz go wziąć ze sobą i nadać mu imię Kolec, lub też zostawić. Nie ma to większego znaczenia. Po wszystkim wróć do Monshan by zostać Strażnikiem. Strona: 46 M i g h t M a g i c : L e g a c y - S t r a ż n i k T a r c z y P r o m o c j a n a S t r a ż n i k a T a r c z y O p i s M i g h t M a g i c : L e g a c y - S t r a ż n i k T a r c z y Hedwig - zleca odszukanie karawany Porwane krasnoludy - Na północ od Zamku Portmeyron Strona: 47 Hedwig(1), przesiadująca w tawernie na południe od morskiej Przystani będzie mogła cię awansować na Strażnika Tarczy o ile pomożesz jej w małej sprawie. Musisz mieć do tego błogosławieństwo boga powietrza z zadania: Kuźnia Bohaterów . Krasnoludka szuka zaginionej karawany krasnoludów, która niedawno wyruszyła w góry. Prosi cię byś ją odnalazł. Dravos lubujący się w krasnoludach Odnajdziesz karawanę w górach na północ od zamku Portmeyron. Wystarczy wejść w teleport za zamkiem. Będzie zniszczona, a po krasnoludach ani śladu. Niedaleko znajdziesz jaskinię(2) i będzie tam przesiadywał cyklop miotający głazami. Właśnie zabierał się do jedzenia krasnoludów. Pokonaj go, a krasnoludy będą ci wdzięczne, a Hedwig awansuje cię. Strona: 48 M i g h t M a g i c : L e g a c y - Z a k l i n a c z K r w i P r o m o c j a n a Z a k l i n a c z a K r w i O p i s M i g h t M a g i c : L e g a c y - Z a k l i n a c z K r w i Grań - Początek w chacie Uzdrowiciela Pierwszy portal Drugi portal Sowia Grota Północ od Grani - Strona: 49 By zostać zaklinaczem krwi musisz pierw udać się do Chaty Uzdrowiciela w Grani(1), a kobieta przebywająca tam zleci ci udanie się do Sowiej groty i zostanie tam na noc. Musisz mieć do tego błogosławieństwo boga powietrza z zadania: Kuźnia Bohaterów . Koszmarny demon do pokonania Sowia grota znajduje się na północny wschód od Grani. Najlepiej jest wejść na przełęcz górską portalem(2) na wschód od miasta, a następnie portalu obok(3). Samo wejście(4) znajduje się niedaleko rzeki, która przeradza się w wodospad. Wejdź do środka i wejdź w interakcje z ogniskiem. Potem pójdź tunelem a spotkasz ta demona, którego musisz pokonać. Najlepiej wycofać się za róg, bo ten się zbliżać inaczej nie będzie i wtedy, gdy będzie w zasięgu zwykłych ataków pokonać go. Strona: 50 M i g h t M a g i c X : L e g a c y - S o r p i g a l Akt I - Sorpigal M a p a i Q u e s t y Strona: 51 O p i s M i g h t M a g i c X : L e g a c y - S o r p i g a l Port - Stąd możesz płynąć do innych miast Garnizon - Nauczyciel, Zleceniodawca zadań: Spiders of the Well , Darkness in the Llighthouse oraz Rocky Road to Portmeyron Płatnerz - Nauczyciel, Sprzedaje swoje zbroje podróżnym oraz ją naprawia za 50 szt. złota. Karczma - Karczma - Oferuje Odpoczynek dzięki któremu możesz odzyskać siły , Karczmarz może sprzedać ci 6 sztuk prowiantu wymaganego do odpoczynku w terenie, Zleceniodawca zadań: Jaasad s Bestiary Świątynia - Nauczyciel, Kapłanka zaoferuje ci następujące usługi: Leczenie oraz Wskrzeszenie, Zleceniodawca zadań: The Highwaymen Tunel - Dungeon związany z questem: Spiders of the Well oraz Smuggler s Cove . Zale - Zleceniodawca questa: Smuggler s Cove Kowal - Nauczyciel, Sprzedaje broń podróżnym oraz ją naprawia za 50 szt. złota Dom - Nauczyciel Alchemiczka - Nauczyciel, Sprzedaje swoje mikstury i zwoje podróżnym oraz je identyfikuje Dom Orlene - Zleceniodawca zadań: Flowers for Fallen Heroes Kapliczka - Leczy rany gdy się jej użyje. By doprowadzić drużynę do pełni sił trzeba napić się wody z niej wielokrotnie. Wyjście z miasta - Wyjście z miasta - Wyjście na tereny przyległe Arkana - Nauczyciel, Sprzedaje zaklęcia dla bohaterów potrafiących się nimi posługiwać. Sala Tren. - Nauczyciel Strona: 52 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl S o r p i g a l - m a p a i q u e s t y Z p r o c h u p o w s t a ł e ś Grę rozpoczynasz posiadając to zadanie. Twoi bohaterowie zostali poproszeni by prochy niejakiego Owena zostały zaniesione do kapliczki w Karthalu. By się tam dostać musisz skończyć Akt 2 i zaliczyć zadanie Informator Morgana . Wtedy dopiero wylądujesz w mieście Karthal i będziesz mógł zanieść prochy do tamtejszej świątyni, która jest ulokowana na północy dzielnicy. Evangeline, którą tam zastaniesz z chęcią zajmie się jego prochami, które trafią do krypty jego rodziców. Twój mistrz wreszcie odnalazł drogę do domu. P o s z u k i w a n i e P r a c y Twoim pierwszym zadaniu zaraz po rozpoczęciu gry będzie zdobycie pracy. Questa tego zleca Dunstan, który zagadnie cię, gdy tylko zejdziesz z kładki na suchy ląd. Zaleca też byście poszli do Szeryfa Maximusa, który ostatnio szukał pomocy do pracy. Dodatkowo Dunstan powie, że może robić za przewodnika w tym mieście. Najlepiej byś się zgodził, a twoim pierwszym przystankiem będzie akurat Garnizon (opowie ci o nim, gdy się do niego zbliżysz). Początek gry, Dunstan po lewej Strona: 53 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl K w i a t y d l a U p a d ł y c h B o h a t e r ó w Quest rozpoczynasz w jednym z domków w mieście. Kobieta Orlene chce, aby ktoś położył kwiaty na grobie jej brata, ponieważ w tym roku ona tego nie może zrobić. Prosi cię o pomoc, a ty jako mężny heros zgadzasz się pomóc białogłowie. Wyjdź z miasta i udaj się na północ. W połowie drogi do zamku, który wznosi się tam skręć w lewo i idź cały czas w tym kierunku zabijając po drodze potwory Rozglądaj się za piedestałem, który wygląda jak na screenie wyżej. Użyj go, aby zakończyć misję. M i e c z Ł o w c y N a g r ó d By otrzymać ten quest musisz wcześniej wykonać zadanie Darkness in the Lighthouse . Zleci ci go Naga, którego uwolniłeś w tym queście przy wyjściu z latarni. By go wykonać musisz udać się na zachód od miasta Morska Ostoja. Teren będzie nosił nazwę Spustoszone Ziemie i będzie to obszar pustynny. Lokacja, do której zmierzasz nazywa się Skała Czaszki i przed wejściem będzie stał jeden Kenshi. Strona: 54 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Z a t o c z k a P r z e m y t n i k ó w Zale(1) poprosi cię o to byś odnalazł skarb jego dziadka, który kiedyś zachowali gdzieś przemytnicy. Byś nie pracował za darmo proponuje ci podział w zyskach. Gdy tylko się zgodzisz, odwróć się i wejdź do studni(2), która powinna być niedaleko. Po wejściu do środka ruszaj przed siebie(3). By dojść do zatoczki przemytników idź tak jak wskazuje mapka(4) i otwórz skrzynię, która będzie na pomoście. Do twojego ekwipunku zostanie dodany odpowiedni przedmiot. Wróć teraz do Zale a który uraduje się z twojego powrotu(1). Skrzynia, w której jest kuferek Zale a Strona: 55 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl B e s t i a r i u s z J a s s a d a Zabijanie stworzeń powoduje dodanie ich do bestiariusza Quest rozpoczynasz rozmową w karczmie z niejakim Jassadem, który prosi cię o dokończenie jego bestiariusza. Prosi cię o wpisanie do niego dziesięciu różnych typów stworzeń, jakie spotkasz na swej drodze. By wykonać tego questa wystarczy pokonać dziesięciu różnych przeciwników, po czym wrócić do niego, aby otrzymać nagrodę. Jednakże to nie koniec, ponieważ Jassad poprosi was o wpisanie kolejnych 20 stworzeń, potem 40, a następnie 50. H e r b a t a N a g ó w Zadanie zaczyna ten Naga, którego uwolniłeś z Latarni Morskiej koło Sorpigal. Daje ci on wtedy paczuszkę z herbatą, którą ponoć tak uwielbia. Herbatę też możesz kupić za 200 sztuk złota u wędrownego kupca między miastem a zamkiem na północy. W domu na mokradłach możesz spotkać elfkę, która da ci trochę herbaty Tamal, który ma swą karczmę na południe od Morskiej ostoi może dać ci paczkę herbaty. Ostatnią z Herbat można dostać w dzielnicy portowej Karthalu od kobiety imieniem Manami. Okazuje się, że herbaty te są potrzebne człowiekowi o imieniu Meleager, który mieszka w Karthalu, w dzielnicy Portowej. Żeby go odwiedzić musisz zrobić zadanie: Informator Morgana z 3 aktu. Strona: 56 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Z a g u b i o n e o w i e c z k i Eileen prosi cię o znalezienie trzech ludzi: Luke a Ripley a oraz Kirka. Luke a spotkasz podczas zadania Rozbójnicy . Jest on tam ostatnim bossem. Możesz go zaatakować lub pozwolić mu odejść. Jeśli zaczniesz atakować upewnij się, że masz wypoczętą drużynę. Przydatny jest tu czar regeneracji, który wspomoże leczenie. Kirk znajduje się w Grani i tak jak ostatnim razem możesz go puścić lub spróbować zabić. Musisz uważać, ponieważ rzuca on zaklęcia paraliżu oraz wiązki błyskawic, które atakują cała twoja drużynę. Oprócz tego nie używa żadnych innych zaklęć, więc najważniejsza jest tu Płomienna Determinacja i jakieś czary leczące. Ripley a znajdziesz podczas misji Informator Morgana , który informuje cię że ambasador którego szukałeś został aresztowany. Tak jak w przypadku innych możesz z nim walczyć lub go puścić. Nieważne, co zrobisz powinieneś udać się do Eileen by zakończyć zadanie. P a j ą k i w S t u d n i Quest rozpoczyna się rozmowa z Maximussem, oraz polega na zabiciu królowej Pająków w pobliskiej studni. Całość zadania opisana jest w rozdziale Pająki w Studni . R o z b ó j n i c y Rosalie, którą można spotkać w świątyni prosi cię byś pomogli jej znaleźć książkę którą maja w swoim posiadaniu rozbójnicy, którzy obozują niedaleko miasta. Całość zadania opisana jest w rozdziale Rozbójnicy . C i e m n o ś ć w L a t a r n i M o r s k i e j Maximus jest zaniepokojony sytuacją w Latarni Morskiej, ponieważ niedawno światło w niej zgasło. Prosi cię abyś ustalił, co się stało i zdał mu raport, oraz o ile to możliwe przywrócił światło w budynku. Całość zadania opisana jest w rozdziale Ciemność w Latarni Morskiej . W y b o i s t a D r o g a d o P o r t m e y r o n Po wykonaniu kilku wcześniejszych zleceń dowódca garnizonu Maximus mówi żebyś udał się do zamku na północy. Niestety dla ciebie, gdy tam dotrzesz okaże się, że zamek przejęli kolejni bandyci, z którymi będziesz musiał się rozprawić by dostać się na szczyt. Całość zadania opisana jest w rozdziale Wyboista Droga do Portmeyron . Strona: 57 M i g h t M a g i c X : L e g a c y - P a j ą k i w s t u d n i P a j ą k i w S t u d n i O p i s M i g h t M a g i c X : L e g a c y - P a j ą k i w s t u d n i Garnizon Wejście do studni Początek jaskini pod studnią Królowa pająków Strona: 58 Szeryf Maximus w swoich skromnych progach Zaraz po rozpoczęciu gry skieruj się przez bramy do miasta. Podejdź do pierwszych drzwi po prawej i wejdź do środka(1). Wewnątrz zastanie cię szeryf tego miasta, który ostatnio ma problemy z pająkami i chce byś pomógł mu je rozwiązać. Po zaakceptowaniu wyzwania, naciśnij klawisz odpowiadający za wyjście i ruszaj na prawo, a potem skręć w lewo, gdy tylko miniesz stoiska targowe. Przejdź obok świątyni, a zobaczysz przed sobą studnię(2). Podejdź do niej i wejdź do środka. Zanim to zrobisz możesz jeszcze podejść do niejakiego strażnika Zale a i wziąć od niego questa Zatoczka Przemytników (więcej w opisie tego questa) Strona: 59 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Śmierć królowej pająków kończy misję Gdy będziesz w środku(3) idź cały czas tak jak wskazuje korytarz, zabijając po drodze wszystkie pająki, jakie staną ci na drodze oraz rabując skrzynie. Po pewnym czasie na twojej drodze stanie królowa pająków(4). Jest to silniejszy przeciwnik, ale z podstawową drużyną bez problemu sobie z nią poradzisz. Cały czas atakuj zaklęciami, oraz podstawowymi atakami drużyny, a jeśli coś pójdzie źle to twoja drużyna uzbrojona jest w mikstury leczenia. Najważniejsze jednak to leczyć swoich podopiecznych z trucizny, która ona wszczepia. By tego dokonać musisz użyć antidotum, które lecą z wcześniejszych pająków. Zaraz po tym jak ją pokonasz możesz wrócić się do miasta i odebrać nagrodę lub też przeszukać resztę kompleksu. Strona: 60 M I g h t M a g i c X : L e g a c y - R o z b ó j n i c y R o z b ó j n i c y Strona: 61 O p i s M I g h t M a g i c X : L e g a c y - R o z b ó j n i c y Rosalie Wyjście z miasta Początek drogi Kryjówka bandytów Wejście na pierwsze piętro Pomieszczenie ze skrzynią w której jest klucz Pomieszczenie z kluczem Wejście na drugi poziom Początek drugiego poziomu Klucz do drzwi z bossem Boss i księga Strona: 62 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl W świątyni oprócz kapłanki, który oferuje ci uzdrowienie można spotkać inną kobietę o imieniu Rosalie(1), która prosi nas o pomoc. Chce abyś wraz z nią wytropił szajkę złodziei, po czym rozprawił się z nimi i odzyskał pewną księgę. Zgadzasz się pomóc jej, a następnie ruszaj poza miasto(2 i 3). Rosalie dająca questa Strona: 63 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Początek podziemi, skręć w lewo Idź w stronę latarni, miń ją, a dojrzysz ścieżkę. Zabij wszystkich, którzy staną ci na drodze i wejdź do lasu. Przed wejściem będzie stała tabliczka z tekstem do przeczytania. Po niej będziesz wiedział że idziesz w dobrą stronę. Nie ma tutaj za dużo kluczenia i w końcu dotrzesz do niepozornie wyglądającej siedziby w środku drzew(4). Dodatkowo kapłanka, która ci towarzyszy zacznie rozmowę. Gdy skończycie pogawędkę wejdź do środka. Będąc we wnętrzu(5) od razu skieruj się do pomieszczenia po lewej(6). Będzie tam na ciebie czekał jeden przeciwnik, który jest prosty do zabicia. Ze skrzyni weź klucz. W pokoju po prawej jest także skrzynia ze zwyczajowym skarbem. Dzięki kluczowi możesz przejść dalej przez drzwi na wprost. Przejdź przez nie i gdy dojdziesz do rozwidlenia skręć w lewo, a potem w prawo znów dochodząc do pomieszczenia z potrzebnym ci kluczem(7). Wróć się do pierwszego rozwidlenia i wybierz drugą odnogę. Po czym skręć w lewo, a dojdziesz do zamka, który otworzysz dzięki posiadanemu przedmiotowi. Wejdź na kolejny poziom budynku(8). Po przejściu na kolejne piętro(9) idź cały czas korytarzem i na skrzyżowaniu skręć w prawo i idź tunelem, który jest wykopany pod budynkiem. Idź przez większą komnatę, po czym kolejnym, jedynym tunelem w górę mapy. Nie skręcając nigdzie po drodze dojdziesz do kolejnej skrzyni z kluczem(10). Cofnij się teraz i skręć w pierwszą odnogę, jaką napotkasz aż w końcu dotrzesz do drzwi, które możesz otworzyć tym kluczem. Strona: 64 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Walka z bossem, ciężka jak w większość z nich W tym też pomieszczeniu napotkasz przywódcę bandy(11). Możesz go albo puścić, albo zabić wybierające jedną z dwóch opcji (jest powiązany z zadaniem Zaginione owieczki ). Jeśli będziesz chciał walczyć to uważaj, ponieważ jest dość silnym przeciwnikiem. Na pewno będziesz potrzebował wypoczętej drużyny oraz paru mikstur leczenia. Po zabiciu go weź księgę, która leży w widocznym miejscu za nim i wróć do miasta. Strona: 65 M I g h t M a g i c X : L e g a c y - C i e m n o ś ć w L a t a r n i M o r s k i e j C i e m n o ś ć w L a t a r n i M o r s k i e j Strona: 66 O p i s M I g h t M a g i c X : L e g a c y - C i e m n o ś ć w L a t a r n i M o r s k i e j Garnizon Wyjście z miasta Początek drogi poza miastem Wejście do Latarni Początek pierwszego piętra Płyta naciskowa otwierająca drzwi (7) Wejście na drugie piętro Początek drugiego piętra Teleport na drugą stronę Miejsce do którego się teleportujesz Wejście na trzecie pietro Początek trzeciego piętra Płyta naciskowa, pierwsza z dwóch Płyta naciskowa, druga z dwóch Teleport do Bossa - (nie zadziała póki nie wykonasz 13 i 14), przed wejściem przygotuj się Strona: 67 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Widok na latarnię morską otoczoną przeciwnikami By odblokować to zadanie należy mieć ukończone zadanie z pająkami. (zaleca się zrobić wcześniej zadanie Rozbójnicy dla wyższego levelu.) Zaczynasz go udając się do szeryfa w garnizonie(1). Ten poprosi cię o zbadanie, co się dzieje w latarni morskiej, która ostatnio zgasła. By tam się dostać musisz wyjść z bramy główna bramą(2). Udaj się poza mury(3) i skieruj się w prawo i idź cały czas przy morzu. Niedługo potem zobaczysz przed sobą twój cel podróży(4). Zabij tych, którzy torują ci drogę do celu i wejdź do środka. Tam będziesz musiał przejść przez pierwsze piętro(5). Strona: 68 Might Magic X: Legacy – Poradnik GRY-Online.pl Uwięziony Harmato na końcu pierwszego piętra Należy wspomnieć, że twoimi przeciwnikami będą Coral Queen, które atakują na dystans, oraz Kenshin, którzy walczą z dystansu. Należy szczególnie uważać na tych drugich, bo ci jednym atakiem mogą walnąć jednego bohatera nawet pięć razy! Na nich należy stosować taktykę taką, że twój mag posłuży się zaklęciem Gust of Wind , który będzie odrzucał przeciwnika i jego akcja skończy się na ruchu do przodu lub używaniu przez tanka Challenge by skupił na sobie ciosy wroga. By dojść na drugie piętro musisz przejść przez most, postem skręcić w lewo przy drzwiach na wprost i potem już cały czas tak jak kieruje korytarz. Na końcu spotkasz kolejnego wężowatego, który okaże się więźniem swoich pobratymców, oraz odblokuje
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Might Magic X: Legacy - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: